Recenze

8 Majitel

Volkswagen Passat 2.0TDi 4motion

9.84 Uživatelé

Hodnoceno: 21× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Passat, foto 1 Volkswagen Passat, foto 2 Volkswagen Passat, foto 3 Volkswagen Passat, foto 4 Volkswagen Passat, foto 5 Volkswagen Passat, foto 6 Volkswagen Passat, foto 7 Volkswagen Passat, foto 8
Volkswagen Passat, foto 9 Volkswagen Passat, foto 10 Volkswagen Passat, foto 11 Volkswagen Passat, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Pašík Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:160000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1984 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: 4x4

Popis vozu

Pokud máte rádi k snídani studené uzeniny s pivem a nenosíte nic jiného než kraťasy, jediný svátek který slavíte je Oktoberfest, tak musíte německá auta stejně milovat jako já.
Musím se přiznat, Passat B6 (3C) mi nikdy nic neříkal, možná kvůli kritiky na poruchový motor 2.0TDi, možná kvůli ceny, každopádně vždycky se mne líbil jeho manažerský design, ale já byl vždy věrný Octávii.
Octavie se mě líbí pořád, nikdy jsem s ní neměl žádný problém, ale tak nějak mě přestala bavit.

Představovat Vám Volkswagen Passat asi nemá cenu, taktéž psát na něj recenzi, i přesto se pokusím ze sebe něco dostat (pro vlastní potěšení).

Vůz byl vyrobený v roce 2008 ve Wolfsburgu a téhož roku prodán v Praze, aby sloužil jako služební vůz obchodnímu zástupci jedné francouzské banky. Vůz pohání čtyřválcový motor o objemu 1984cm3, který je uložený napříč v kombinaci s manuální převodovkou a pohonem všech kol.

Passat není extrémně atraktivní auto, vlastně je nudné a nenápadné, ale přesně o tohle výrobcům šlo. Vyrobit nenápadný vůz, pro svou stávající klientelu, která renovuje flotilu služebních vozů. Mimochodem zákazníci si VW Passat objednávali, ještě před tím než ho vůbec viděli.


Motor
Jak už jsem zmínil, jedná se o 2.0TDi bez DPF. Bohužel, motor je Pumpe duse se vstřiky Siemens, takže je hlučnější a vstřikovače nejsou nejspolehlivější. Na druhou stranu má "C" revize hlav, která již nepraská a nemá poruchové „vyvyžováky“.
Každopádně, 103KW je docela málo na tak těžké auto s pohonem 4x4.
Octávie se stejným motorem a náhonem pouze na přední nápravu je mnohem „živější“. Navíc ta hrozná spotřeba, průměrná spotřeba je kolem 8l/100km a to jezdím relativně normálně.
Původně jsem chtěl benzínový motor, ale 2.0TFSi není nejlepší volba při dnešních cenách pohonných hmot.
Na vstřikovače Siemens jsem už slyšel tolik kritiky, že bych se bál jet s vozem do zahraničí a to opravdu. Určitě se ptáte „Tak proč si ho teda koupil?“ odpověď je naprosto jasná, já do zahraničí nejezdím :)

VW Passat má hliníková ramena a také nápravy, díky tomu je dobře rozložená hmotnost, takže vůz se lépe ovládá (je obratnější), avšak na úkor odolnosti.


Interiér
Zajímavý, pohledný, ergonomicky dokonalý. Ve voze se mohou přepravovat čtyři dospělí kravaťáci a zůstane ještě dost místa na notebooky. Opravdu se jedná o velmi prostorný vůz. Sportovní sedačky docela hezky drží v zatáčkách, ale není to žádný zázrak.
Jediná věc, která mě vadí na interiéru je neustále vrzání plastů. Ze začátku jsem to ignoroval, ale nyní je to k zbláznění. Stačí drobná nerovnost a dojem z „luxusního“ passatu ihned zmizí a připadám si jak v 20 let starém autě.



Volkswagen Passat je hezký a prostorný, avšak poruchový a žíznivý německý vůz, který vás neurazí, ale ani si Vás nezíská. Jestli chcete spolehlivé rodinné auto, šáhněte po Škodovce, pokud chcete atraktivní vůz, který budete milovat (občas také nenávidět) kupte si Alfu Romeo, no a když chcete něco mezi tak bych doporučil Passata.

Vůz má duši podnikatele, takže pokud děláte nějaký business, budete tento vůz milovat i s jeho chybami. Možná proto ho tolik lidí miluje, ale také mnoho lidí nenávidí.A pokud bydlíte na nějaké české vesnici a pořídíte si tento vůz, tak pořád ještě udělá hodně parády a možná i naštve Vašeho souseda a to se vyplatí :)

Silné stránky

pohon 4 motion
vyhřívané sedačky
vyhřívané čelné sklo
bi-xenonové světlomety
kvalitní audio

Slabé stránky

vysoká spotřeba
vrzání plastů v interiéru
elektronická ruční brzda ráda v zimě přimrzá
vstřikovače siemens
poruchovost

Výbava comfortline

Bi-xenony s přisvicováním do zatáček
auto hold
elektronické sedadlo řidiče
pohon 4x4
vyhřívané sedačky
vyhřívané čelní sklo
ABS, ASR, ESP, atd.

 


Další vozy Volkswagen Passat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
6

poruchovost vstřikovačů

praktičnost
9

vyhřívané čelní sklo + sedačky, pohon 4x4 Ideální vůz na zimu

spotřeba
7

cca 8l/100km

kvalita sedadel
10

skvělé sedadla






Blesk.cz

Huawei dá před Vánocemi prodlouženou záruku na telefony, fólii zdarma a slevu na opravu

Huawei dá před Vánocemi prodlouženou záruku na…

Huawei si pro své zákazníky připravilo před Vánocemi další zajímavou akci, která se tentokrát týká zvýhodnění u…

Krainová, Hrachovcová, Rolins a další v slzách pro Čížkovou (†67): Františko, puká nám srdce!

Krainová, Hrachovcová, Rolins a další v slzách pro…

Smrt spisovatelky, publicistky, novinářky a módní guru Blesku Františky Čížkové (†67) otřásla světem…

 

iSport.cz

Kladrubský: Slavia je jinde. Chtěli jsme, aby aspoň druhá půle měla koule

Kladrubský: Slavia je jinde. Chtěli jsme, aby aspoň…

Poprvé od konce září se Jiří Kladrubský v ligovém zápase vrátil do základní sestavy Českých Budějovic. Zkušený…

Vrba připustil konec v Plzni. Dlouho a dojemně se loučil s fanoušky

Vrba připustil konec v Plzni. Dlouho a dojemně se…

Druhá éra Pavla Vrby v Plzni je s největší pravděpodobností u konce. Západočeský kouč to přiznal po remíze 1:1 s…

 

Reflex.cz

J. Paul Getty: Nejbohatší muž světa, který miloval umění a sex. Rodina byla pro něj na posledním místě

J. Paul Getty: Nejbohatší muž světa, který miloval…

„Dlouhodobý vztah se ženou je možný, jen pokud jste v byznysu smolař.“ Tak pravil J. Paul Getty (15. prosince…

Alexandra Udženija: Vzhůru k podpoře chudoby!

Alexandra Udženija: Vzhůru k podpoře chudoby!

Málokdy se ve svých týdenních komentářích věnuji konkrétním článkům v médiích. Přesto minulý týden v Deníku N,…