Subaru Forester (2010)
8.5.2011Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Vaclavicek". Po ojetinách Golfu III, IV a Octavii I jsem se rozhoupal do nového japonského SUV-myslel…
Subaru Forester (Vaclavicek)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- koroze 08.05.2011 13:48 sotomaior
- koroze 08.05.2011 16:19
- záruka 08.05.2011 19:06 wumpy
- subaru 09.05.2011 10:01
- recenze 09.05.2011 16:53 m.z.
- NO 09.05.2011 20:01 Pegas
- děs běs! 10.05.2011 08:32 gagarin_cccp
- Poruchy Subaru 10.05.2011 13:34 authorxxx
- Koroze 10.05.2011 14:51 Rousek
- Rezavý vúfuk u Forestru 19.05.2011 08:43
- má zkušenost se zn.Subaru 28.05.2011 10:28
- První a poslední Subaru? 03.06.2011 18:10 martin.blader
-
sotomaior 08.05.2011 13:48
koroze
no ty bláho, takto nevypadá ani můj hyu po jedné zimě...ale čím dál tím více se mi potvrzuje, že čím novější auto, tím méně toho vydrží... třeba passaty B5 a B5.5 měly výfuky z nerezu a ty jsou nesmrtelné. Ta spojka byla problémem prvních serií, později to prý "vychytali" že vydrží i 100tkm. Jinak mohl bys napsat něco více o motoru? chtěl bych legacy min. generace s tímto agregátem a nej jsou postřehy od majitelů...dík-
"-- skrytý --" 08.05.2011 15:42
« Re: koroze
U Passatu B 5 nebo B 5,5 není nerezový výfuk ale plechový, kadopádně z podobného materiálu jako u Octavie I, tedy 250.tis km bez známek koroze, vypálí se je jako by načervenalej, ale žádná liška rezavá.
Já osobně vozidlo zn. Subaru nedoporučuji, je na to drahý servis a téměř nic neuznají jako servisní záruku, když vyjedeš ze salonu tak jsi přišel o záruku a pořád se z někým hádat.
Běž radči do nějakého němce AUDI, BMW, nebo koncern VW !
Za mě už nikdy Subaru !
Ahoj. V.-
"-- skrytý --" 08.05.2011 21:44
« Re: Re: koroze
Jsem majitelem tretiho Subaru v rade.
Uznavam, ze u noveho auta rezavy vyfuk neni zrovna dobrou vizitkou (jsem na tom stejne u Outbacka), na stranu druhou musim ze zkusenosti rict, ze koroze je pouze povrchova. Vyfukove trubky Subaru silou steny pripominaji trubky lesenarske, tudiz obava, ze za dva az tri roky Vas ceka jeho kompletni vymena je licha. Ostatne, jistota je kulomet a investice zhruba 250,- do zinkoveho spreje a nastrik vyfuku asi nic nezkazi.
Nic mene chapu postoj Subaru, ktere tuto zkusenost stejne jako ja ma a vi, ze (pres to, ze vyfuk vypada nevabne) Vam dalsich minimalne 10 let vydrzi a zaruku neuznava. Ostatne proc taky, kdyz pripadne vymeneny vyfuk bude za rok vypadat uplne stejne.
Stara/verna klientela Subaru vi, proc si kupuje Subaru.
Neni to proto, ze by melo uzasny design, mekcene plasty na pristrojovem panelu a posledni vychytavky elektroniky, ale skvele podvozky, neprekonatelna trakce, jizdni vlastnosti, skvely zvuk boxeru apod.
Subaru neni auto bez chyby a neni pro kazdeho.-
"-- skrytý --" 09.05.2011 07:24
« Re: koroze
Jsem rád, že jsi jako majitel Subaru uznal, že to ojebávají.
A tvé dedukce o tloušce použitého materiálu, potvrdí tento odkaz He, he: [odkaz] jedná se o dalšího spokojeného zákazníka lišek jménem Subaru rez na podvozku a výfuku je po 14.měsících provozu a 14.tis km!
A v natírání výfuku u nového vozu vidím opravdu racionalitu, konečně někdo objevil japonskou kvalitu-nachází se v rukou kupujících a pudle zinkové barvy.
Bravo, bravo-
"-- skrytý --" 10.05.2011 16:43
« Re: Re: koroze
Obavam se, ze jsem se bud nevyjadril zcela jasne, nebo me nechces chapat.
Nikdy jsem nerekl, ze Subaru neco ojebava.
Nic mene se to pokusim vysvetlit jeste jednou a zcela polopaticky.
-trubka vyfuku nedela paradu, ale pres rezavy povrch vydrzi nasledujicich 10 let, neb ma velmi silne steny a koroze je pouze povrchova.
-pokud Ti nesejde na tom, ze je to vzhledove nehezke, nemusis pouzit zinkovy sprej, pak ale nevim, proc se o tom bavime.
Jsem si temer jisty, ze kdyby jsi prisel za servisnim technikem a pozadal ho (slusne a bez jeceni), at to nastrikaji v servisu, tak to udelaji zadarmo, nebo za velmi mrzky peniz.
Ve svem okoli mam 4 Forestery (2x turbo benzin, 1x D, 1x benzin), nekolik Imprez a Legacy (vse ruzneho stari) a muzu rict, ze spodky vypadaji u vsech stejne.
Ale nikdo to neresi, protoze vedi, ze to je jen kosmeticka vec a ze to proste vydrzi (zvlast, kdyz uz to 10 let drzi).
Ted uz je jen otazka, jestli Te zajimaji fakta, nebo jsi se proste upnul na to, ze je to rezavy a tim padem se to nutne musi do tydne rozpadnout a vsechno okolo i auto jsou tim padem spatny.
-
"-- skrytý --" 19.05.2011 08:48
« Re: Re: Re: koroze
Tadleta rez není povrchová, leze dost do hlubky, jak ten rezatý flek přejedeš kartáčem zůstane díra několik desetin mm, měl jsem to shozené u firmy co se zabývá antikorozní ochranou, jeto fakt nekvalitní materiál. Kvalita šla dolů bohužel.
-
-
-
-
"-- skrytý --" 08.05.2011 16:19
koroze
O pár nově přidaných aut zpátky je taky Forestr a majitel si taktéž stěžuje na korozi takže to asi nebude jen vada jednoho kusu :-) že by v japonsku zapoměli že se v evropě používá v zimě sůl >:D jezdím třemi auty různého věku všechny koncernu vw v audi,škodě,a vw nejstarší auto má 6 let a výfuk ještě v pohodě slouží a auto nikde nerezne a u dvou letého audi je spodek auta ve stavu nového vozu! a podotýkám že auto stojí venku nikterak v garáži a jezdí 12 měsíců v roce -
wumpy 08.05.2011 19:06
záruka
Se zárukou subaru byl problém i dřív. Importér i na svých oficiálních stránkách uváděl něco ve smyslu, že neposkytuje záruku u aut z dovozu. Uvádím příklad, že mazda dovezená ze zahraničí a serviskou,stará 2roky, problém bez problémů vyřešen v rámci záruky. Ten výfuk je ostuda, passat b6 4motion opravdu vypadá mnohem líp. Na fabii rok 2001 na výfuku po roce taky byla rez, ale ten není aspon není vidět. Vydržel 7 let. V rodině se nám na nové výfuky osvědčil hliníkový sprej wurth, kromě svárů výfuk vypadá hezky jako nový.-
"-- skrytý --" 08.05.2011 19:12
« Re: záruka
Ne, ne záruka platí po celé Evropské unii (na třech následujících piliřích volném pohybu služeb, zboží a pracovní sily stojí základy EU).
Záruku neuznávají automobilky, jen když dovezeš vůz z USA.
SUBARU ČR Emil Frey neuznává záruku na výfuk a na podvozkové části ani osobám, kteří koupí vůz u nich na saloně..!!!
Přikládám odkaz na nabídku u Freye:
[odkaz]
Forester až za 909.000,-Kč a majitel si bude za rok natírat výfuk, to by měli u inzerátu napsat ne ?
:-)
-
-
m.z. 09.05.2011 16:53
recenze
Psal si to jako recenzi na auto, nebo si nám chtěl jen sdělit, že máš rezavý výfuk?
Já se díval schválně pod auta na place, Impreza 2010 17tkm - rezavý
Punto 2010 30tkm - rezavý
Jumper 2011 10tkm - rezavý
na Zafiru jsem dával nový tlumič origo Opel a do roka byl taky jak liška.
Nevím, jestli si ostatní značky trochu neidealizuješ, nezastávám se Forestra, jen se na to dívám reálně, je tam hlavně chyba, že je to vidět krásně zvenku.
Tomu nerozumím, proč je tak ukazujou.-
"-- skrytý --" 10.05.2011 08:38
« Re: recenze
M.Z.
Implicitně si uznal, že výfuky a podvozky u Forestra 2008 a výš jsou ojebané, to myslím všem lidem kteří si čtou tuto diskusu stačí, když jsi vlastníkem Subaru.
K tvému výkladu
Punto se prodává za 820.tis Kč ?
Jumper se prodává za 820.tis Kč ?
Opel Zafira se prodává za 820 tis Kč ?
Forester je třída Tiguanu, Vitary, Q5, RAV-4 případně Yetiho je na těchto vozech koroze výfukového potrubí po 6.měsících provozu a 8.tis km, dodej foto a Já uvedu že Subaru je nejspolehlivější vůz.
-
-
gagarin_cccp 10.05.2011 08:32
děs běs!
Zdar čoveče, no to zírám, teda takovejhle kvalitativní propad....zvláště když nejsi sám a na ty samé věci si stěžoval tady někde kolega před Tebou taky v recenzi na Forestra. No to čumím...joo hold, to je nová doba :-( šetřit se musí všude a na všem!-
Slavek-TDM 10.05.2011 09:15
« Re: děs běs!
Vyfuky u Subaru rezly vzdycky - jelikoz mame v rodine 7ks Subaru, tak to umim posoudit. Nicmene kazdy originalni vyfuk vydrzel nejmene 150 tisic km a/nebo cca 8 let. Zvenku je to sice nehezke, ale na funkci to vliv nema. K cemu je dobry, kdyz je plast a trubky z nerezu, kdyz stejne po stejny dobe vyhnije zevnitr... Ale chapu, ze to nekterym uzivatelum vadi, jenze zaruku na to nikde neuplatni. A doporucuju zkusit uplatnit zaruku primo u prodejce :-)
-
-
authorxxx 10.05.2011 13:34
Poruchy Subaru
Po prečítaní rôznych fór to máme:
- u benzínu po cca. 120.000 km katalyzátor
- u dieslu spojka
- zvonku hrdzavý výfuk (prehrdzavel niekomu po 3 rokoch durch?)
- zasraté brzdy a neprofesionalita servisu je jedno a to isté, za to výrobca nemôže
Takže benzín by mal byť celkom v pohode.
Nič viac som na fórach nenašiel, takže to nie je také hrozné.
-
Rousek 10.05.2011 14:51
Koroze
Hele a má to vliv na funkci živočicháře? Nemá. Prostě to jenom nevypadá dobře. Nevím, jestli je lepší mít rezavý výfuk a jezdit si v pohodě kam potřebuju (tj. s využitím Symmetrical AWD), nebo mít krásně vytuněnej výfuk a ........ každý si doplní sám co potřebuje -
"-- skrytý --" 19.05.2011 08:43
Rezavý vúfuk u Forestru
Hoj pánové, ještě k těm rezavým výfukům, tahlencta rez není povrchová, ale leze dost drsně do hloubky, jak přejedete ty rezatý fleky na výfuku ocelovým kartáčem tak zůstane PROHLUBEŇ několik desetin mm. Drolí se to jako perník, z přírub mi odpadaly pláty rzi.
Trubky nemají vůbec ŽÁDNOU ANTIKOROZNÍ OCHRANU, je to jen obyčejné a evidentně nekvalitní železo, tlumiče jsou jen něčím lehounce natřené, ale ochrana je zcela nedostatečná, měl jsem to shozené, tak vím o čem mluvím.
Po první zimě to vypadalo jako bych parkoval v moři.
Tose nehodí, aby auto za 800 000 na krámu mělo takovýhle šmejdovský trubky.
Rezaví to všem novým forestrům.-
salamoon 20.05.2011 00:23
« Re: Rezavý vúfuk u Forestru
no neviem,ale ja ked by som si kupil nove auto,a je jedno ake,tak prve,co by som urobil,by bolo osetrenie podvozkovych casti antikoroznym aerosolom.
za par stoviek korun/par desiatok eur by som mal (bez ohladu na to,ako to uz je osetrene) antikoroznu ochranu.vedel by som o tom,ze aj ked by to bolo osetrene,tak to mam ako plus k tomu...
a ked by mi po 2-3 rokoch prehrdzavel vyfuk? kupil by som komplet nerez a ten by prezil cele auto...-
-
"-- skrytý --" 20.05.2011 12:26
« Re: Re: Re: Rezavý vúfuk u Forestru
Jasně takovéhle auto, navíc určené do ztížených podmínek, zimních oblastí, do hor atd. a za takové prachy by mělo být OK od výroby. Takové dodělávky spodku se dělaly za komančů se starýma 120tkama. Toje prostě normální ojeb kvality, na to není žádná omluva.
-
-
-
-
"-- skrytý --" 28.05.2011 10:28
má zkušenost se zn.Subaru
Jelikož vlastním vůz stejné značky a kromě výbavy identický recenzovaný vůz, mohu objektivně zhodnotit tuto recenzi:
Je trochu emotivní, ale dokáži si představit osobu, která si zakoupí vůz a po 6.měsících užívání musí téměř svépomoci řešit, nedodělky, vady vozu v záruční době z důvodu neochoty autorizovaných servisů, klamavé reklamy Subaru.
Užívání nového vozu bez problému a oprav(to je nejpodstatnější věc při koupi vozu-tuto pohnutku autorizované servisy respektive dealer pro ČR Emil Frey Praha nepochopí a poškozuje kupující zn.Subaru)
Vlastním Forestra 2009 v dieslu a výfuk mám jak na Volze 21-kompletně rezavý, kusy kovu odpadávají, servisy Subaru to neřeší proto do Subaru nejezdím-nemá v servisy této značky důvěru!!
Mé osobní shrnutí po 2,5 letech užívaní, nevnímám Subaru jako značkový vůz ale jako podprůměrný výrobek ve své třídě, který se hodně vzdaluje např VW Tiguanu (Tiguan je levnější o více jak 100.tis Kč)
K trefnému přirovnání: UŽ NIKDY SUBARU se připojuji i já, mé první a poslední Subaru!!!!!!¨
-
Dylan McKay 28.05.2011 11:46
« Re: má zkušenost se zn.Subaru
Hodně poučné. Zatím jsem vyzkoušel WRX STi 2010, to byla pecka, ale jen projet se stačilo. Těžce mě zklamala Tribeca, která je tvrdší než natvrdlé Murano. Ale pokud máte takovou zkušenost se servisem, tak se názorům ani trošku nedivím.-
"-- skrytý --" 28.05.2011 17:26
« Re: Re: má zkušenost se zn.Subaru
Jak jsem zmiňoval, nemám v důvěru v autorizované servisy Subaru, neboť mě neustále nebavilo poslouchat výmluvy typu: koroze podvozku a výfuku nemá vliv na provoz vozu, velice logické a profesionální, přijde mi, že Subaru Forester je prestižní vůz, ale pouze cenou (můj vůz stál 650.000,-Kč)
Neoficiálně mi servisní technik sdělil, že je to vše na popud dealera pro Českou republiku, musí se šetřit kde se dá???
Do doby než jsem zaplatil plnou kupní cenu, tak mě hostili kávičkama, běhali kolem mě 2.prodejci a Forestra vynášeli do nebes, Toyota RAV 4 byla pro ně absolutní povl (o Ravce jsem totiž uvažoval) po prodeji to prudce uhaslo, tím asi myslel Vaclaviček fiktivní 3.letou záruka a ty kecy kolem toho.
Ať to ale jen nekritizuji, v zimě je pohon všech kol velká výhoda, ale nemyslím si, že by mezi Forestrem, Tiguanem či Rav 4 byl nějaký velký rozdíl (co se týče pohonu všech kol :-) ), pro běžného člověka je to podlě mě nepostřehnutelný rozdíl.
Motoricky hodnotím dieslovou variantu ve Forestru jako průměr, nic extra v tom nezhledávám, má to specifický zvuk a má možná vyváženější jízdní charakter, kdo ale jezdí s Forestrem-lesníkem rally ?
-
NoSwear 28.05.2011 18:22
« Re: má zkušenost se zn.Subaru
No taky s vozy Subaru mam docela zkušenost , doma ted 2 máme....STI 2009 a Legacy Outback 2008 ....no na legacy se mi líbí design a sportovnější duch řízení(vzhledem k velikosti) jinak spolehlivost není ideální no 8-s ...na druhou stranu nám naštěstí nic nerezne a třeba interier je stále jako nový...nicméně ještě s námi bude 1-2 roky a pak bude změna, ale rozhořčení té recenze spíše stojí na Emil Fry praha....my jezdíme a kupujeme vozy v Liberci (ilos) se servisem jsou zkušeností spíše otřesné, ale s prodejcem a reklamacemi přes něj jsou dobré, jsem s ním opravdu spokojen a nikdy nic nebyl problém ;-) a to jsme například reklamovali lak na celém čumáku...U STI je to ale stejný, jenže tomu to člověk odpustí a navíc nemá takový nájezd aby se tolik nedluhů ukazovalo. Navíc se ted bude pulka dílů měnit kvůli úpravě, takže :-)-
"-- skrytý --" 28.05.2011 22:01
« KDYŽ PTÁČKA LAPAJÍ, PĚKNĚ MU ZPÍVAJÍ A AŽ HO CHYTNOU TAK HO JEN ŠKUBOU
Vaclavicek asi myslí, že strůjcem toho jednání je dealer Subaru pro Českou republiku a to je opravdu SUBARU ČR s.r.o. (známý spíše jako Emile Frey).
Něco na tom bude, jelikož mi servisní technik říkal, že by mi rád uznal reklamaci na korozi, ale Emil Frey Praha to zamítne a pošle to zpět autorizovanému servisu s dodatkem neoprávněné i přesto, že je údajně koroze podvozkových částí a výfuků známa a klienti si na výše uvedené problémy hodně stěžují, nechápu proč to ale řeší, pošlu to přeci k proplacení výrobci do Japonska.??? :yes:
Inu jak píši výše: KDYŽ PTÁČKA LAPAJÍ, PĚKNĚ MU ZPÍVAJÍ A AŽ HO CHYTNOU TAK HO JEN ŠKUBOU ;-) ;-)
-
-
-
-
martin.blader 03.06.2011 18:10
První a poslední Subaru?
Jen aby ses neunáhlil odsuzovat automobilku kvůli tomu, že ti na autě zreznul výfuk, což je jen kosmetická vada, a narazil na méně vstřícného prodejce. ;-\ Jestli auta posuzuješ vozy podle výfuků a nevšímáš si jiných vlastností, prosím, ale je škoda, že sis nevšiml toho, že Forester v mnoha ohledech výrazně převyšuje veškerou konkurenci.-
Jelass 19.11.2012 00:38
« Re: První a poslední Subaru?
Autor mi přijde jako hnidopich, který si myslí, že jsou Japonci bez rozdílu v kvalitě materiálů a výroby. To je potom těžké. Problém spojek je všobecně známý, tudíž nevím co je k údivu a chycenej vejfuk nevypovídá nic o tom, jak dlouho v reálu vydrží.
-