Recenze

MarTin1 (muž 40 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Mercedes-Benz ML320 W164

9.93 Uživatelé

Hodnoceno: 67× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz ML320, foto 1 Mercedes-Benz ML320, foto 2 Mercedes-Benz ML320, foto 3 Mercedes-Benz ML320, foto 4 Mercedes-Benz ML320, foto 5 Mercedes-Benz ML320, foto 6 Mercedes-Benz ML320, foto 7 Mercedes-Benz ML320, foto 8
Mercedes-Benz ML320, foto 9 Mercedes-Benz ML320, foto 10 Mercedes-Benz ML320, foto 11 Mercedes-Benz ML320, foto 12 Mercedes-Benz ML320, foto 13 Mercedes-Benz ML320, foto 14 Mercedes-Benz ML320, foto 15 Mercedes-Benz ML320, foto 16 Mercedes-Benz ML320, foto 17 Mercedes-Benz ML320, foto 18 Mercedes-Benz ML320, foto 19 Mercedes-Benz ML320, foto 20 Mercedes-Benz ML320, foto 21 Mercedes-Benz ML320, foto 22 Mercedes-Benz ML320, foto 23 Mercedes-Benz ML320, foto 24 Mercedes-Benz ML320, foto 25 Mercedes-Benz ML320, foto 26 Mercedes-Benz ML320, foto 27 Mercedes-Benz ML320, foto 28 Mercedes-Benz ML320, foto 29 Mercedes-Benz ML320, foto 30 Mercedes-Benz ML320, foto 31 Mercedes-Benz ML320, foto 32 Mercedes-Benz ML320, foto 33 Mercedes-Benz ML320, foto 34 Mercedes-Benz ML320, foto 35 Mercedes-Benz ML320, foto 36 Mercedes-Benz ML320, foto 37 Mercedes-Benz ML320, foto 38 Mercedes-Benz ML320, foto 39 Mercedes-Benz ML320, foto 40 Mercedes-Benz ML320, foto 41 Mercedes-Benz ML320, foto 42 Mercedes-Benz ML320, foto 43 Mercedes-Benz ML320, foto 44 Mercedes-Benz ML320, foto 45 Mercedes-Benz ML320, foto 46 Mercedes-Benz ML320, foto 47
 

Technické info

Přezdívka auta Ememelo Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:54000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2987 výkon [kW]: 165 / 200 * kroutící moment [Nm]: 510 / 612 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.6 / 7.8 * maximální rychlost [km/h]: 215 / 228 * počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 / 22 * zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10.5 / 11 *

Popis vozu

Rozhodl jsem se jít na tomto webu lehce proti proudu, nebudu psát recenzi vyloženě na auto ale spíše na jeho úpravu. Nebudu tady vypisovat, co mě vedlo k nákupu ML, proč jsem nepočkal na X6, nebo proč jsem nechtěl cayena a tak dále.

Mercedes ML je velmi pohodlné SUV, zvláště s paketem adaptivního pérování ADS airmatic, kvalita sedaček, odhlučnění a celková kvalita zpracování je na vynikající úrovni. Bohužel jak už bylo několikrát zmíněno a Mercedes to sám uznal, je interiér ve srovnání s konkurencí dosti plastový a barevně nezajímavý. Když si uvědomím, že třeba takový Touareg nebo Q7 interiér ML roznese. Jenom v kostce alcantarový strop, palubka vkůži a tak dále. Nebo podívejme se na Porsche, komplet celý interiér v kůži za stejnou cenu co ML. Tohle mi na ML vadí úplně ze všeho nejvíc, prostě když dám za auto 2 miliony tak by to vevnitř mělo nějak vypadat. Plastová výplň dveří je prostě odporná a hlavně se v ní drží nečistoty. Dále když si uvědomím, že Mercedes má silnější verzi svého naftového 3ílitru a prostě jí do ML nedá na rozdíl od všech ostatních modelů a konkurentů. Audi, VW, BMW dávají svým 3litrovým megadieslům pravidelně upgrade, Mercedes ovšem ne, to má za následek to, že jsou ostatní rychlejší, když to tak zpočátku nebylo. Například Q7 a Tuareg zrychlovali nad 9 vteřin a 210 v papírech byl strop, jenže v současnosti je to jinde. Jediná možnost jak tyto skutečnosti napravit je poohlídnout se po webu a zjistit co se pro ML všechno dělá.

Bezpochyby mezi nejslavnější úpravce Mercedesu pominu-li dvorní AMG, patří firmy Brabus a Carlsson. Existuje celá řada dalších firem, Lorinser, Renntech, Kleeman, Kicherer… V hierarchii to já osobně vidím takto: Brabus …………….. Carlsson pak dlouho nic a pak zbývající. Já jsem se z valné většiny rozhodl pro firmu Brabus z důvodu, že bodykit a renomé značky byl pro mě největší argument. Firmu Brabus založil cca před více než 30 lety Herr Bodo Buschman. Bývalý zaměstnanec Mercedesu se rozhodl odejít z firmy a založit svojí vlastní za účelem uspokojení poptávky lidí, pro které už přijdou „normální“ mercedesy málo exkluzivní. Je nutno říct, že já osobně považuji Brabus v případě ML W164 jako nejzdařilejší úpravu naskrze nabídkou ostatních úpravců.
První na co jsem při koupi auta pomyslel, bylo to, že bych chtěl motoru dopřát trošku víc poníků, aby to nebyla jen obyčejná 320citka v dííízlu :D. Jak už jsem zmínil na začátku, byl jsem pevně rozhodnut pro Brabus jednotku D6 power extra. Nevím ani jak se to tenkrát zlomilo, ale přečetl jsem si, někde leták o výkonovém kitu Carlsson. Kit Carlsson na rozdíl od Brabusu má několik specifik, první je ta, že zvýšený výkon je poskytován POUZE, pokud je motor v optimálním pracovním cyklu, tedy je plně zahřátý. Pokud je motor studený tak naopak kit motor chrání a nepustí vás ho vytáčet. Další specifikum je to, že díky firmou patentovaném C-Tronic adaptéru má nejstarší montáž. Jedná se o takovou „dokovací stanici“ jako u počítače. Carlsson jednotka má v sobě také několik pojistek, aby nedošlo k přetížení převodovky a tak dále. Bylo mi řečeno, že slouží jako dodatečná pojistka pro motor. V mém případě došlo k selhání regulace tlaku turbodmychadla a právě CD32 způsobila, že motor spadl do nouzového režimu, aby nedošlo k poškození turba, které mi nakonec bylo v rámci záruky preventivně vyměněno, protože v dnešní době se neopravuje, ale vyměňuje. S klidem Vám mohu říct, že jsem měl menší obavy, protože všichni lidé, kterých jsem dotazoval na zvyšování výkonu tak mají Brabus a žádný problém. No co se dá dělat, už to tam jednou mám.

Teď se dostávám k principu zvýšení výkonu, Carlsson jednotka prodlužuje dobu vstřiku a celkově optimalizuje spalování. Kdežto Brabus NENÍ přímo napojen na ŘJ motoru, ale pomocí 3í kabelů na Turbodmychadlo, Vstřikování a ŘJ. Princip je v zásadě stejný, jen jde o způsob zapojení a to co „krabičky“ nabízení dále. Brabus si hraje s tlakem turba a vstřikováním což posílá do ŘJ, kdežto Carlsson supluje původní ŘJ. Budete se divit, ale rozdíl ve výkonu mezi B. a C. JE. Carlsson uvádí 198kW, 612Nm a zrychlení za 7.7 vteřiny. Brabus dává 200kW, 590Nm a 8.1 vteřiny. Mě se několikrát povedlo s poloviční nádrží dostat opravdu na časy kolem 7.8,7.9,7,7. Osobně mám dojem, že na tom má lví podíl vyšší točivý moment, ono si řeknete 22Nm náskok, ale je to opravdu znát. Jednou jsem dokonce měl možnost porovnat Brabus vs. Carlsson a rozdíly jsou malé, ale jsou, pokud se oba rozjedou přes brzdu tak auto s kitem Carlsson jede o ¾ auta napřed a tento rozdíl udržuje a je fakticky pořád stejný. Já osobně si ale myslím, že tahle hra čísel je nesmysl, protože stačí, aby jedno auto mělo o 50kg menší zátěž (půl nádrže) a čísla jsou fuč.
Instalace Carlsson C-Tronic Diesel Power 32D, je celkem jednoduchá pod podmínkou, že víte, kde je řídící jednotka. Postup je dále velmi easy, odpojíte všechny kabely vedoucí do ŘJ. Připojíte do nich C-Tronic adaptér a následně do něj napojíte zpět všechny kabely včetně dvou kabelů, které vedou do přídavné ŘJ od Carlssonu. Pak je nutno cca 5 minut počkat (nevím proč, ale pokud to neuděláte, skutečně to nefunguje) zapojit baterku a znovu chvilinku čekat. Pak už jen nastartujete a neměla by se Vám ve sdruženém přístroji ukázat jakákoliv žlutá kontrolka motoru. Indikátor, že je něco špatně = motor Vám nenastartuje, startér točí, ale motor nenaskočí.

Instalaci jsem ovšem musel nechat na autorizovaném dealerství Carlsson/Brabus v Brně, protože je to podmínkou záruky, která je 2/roky a 100 000km respektive 3 roky a 100 000km v případě Brabusu a to na motor, hnané nápravy a řídící jednotku. Samotná záruka na jednotku je 3 roky. Dnes už jsem chytřejší a v podmínkách je napsáno, že výkonové sady může instalovat libovolný autorizovaný dealer Mercedes-Benz takže si tu jednotku můžete koupit v Reichu za lepší peníze a nechat si ji nainstalovat u Vás v servisu.

Jízda po úpravě se dá popsat takto: akceleruje to jako série z velkého kopce. Nástup je daleko silnější, série při 140-150kmh akceleruje velmi zvolna, po čipu je cítit kopanec a jede to. Já si osobně myslím, že na tuto kategorii auta a na tenhle motor to jede do 160 jako kráva . Velmi silnou stránkou je teď pružnost. Mám několikrát vyzkoušené a změřené (časem doplním videa) že na 4ku 60-100kmh se dostane za 4.3 vteřiny a na 80-120 za 4.7!! Což si myslím, že je mnohem důležitější než 0-100. Přiznám se, že 0-160 jsem ještě neměřil, ale také doplním. Akcelerace na kilo je omezena tím, že auto 2x řadí a to v 50 a cca 90. Ještě zmíním maximální rychlost, dle papírů po čipu by měla být 228kmh (série má 215kmh, ale POZOR se standardním pérováním, Airmatic se při 140kmh snižuje cca o 16mm což má ve výsledku tu skutečnost, že auto jede tak o 5kmh rychleji, stejné je to i u Q7, která má s ADS o 7kmh vyšší maximálku). Několikrát jsem se dostal na 230 celkem pohodlně, víc to nepojede z důvodů převodovky. Když jsem auto snížil (k čemuž se dostanu později) tak jsem se dostal na rovině na 240kmh a do kopce 220. Na závěr řeknu, že z kopce jsem jel před snížením i 250kmh, ale z kopce jede všechno…
Takhle bych tedy shrnul svojí první úpravu. Byl jsem pevně rozhodnut, že motorem to rozhodně nekončí a pustil jsem se do exteriéru a interiéru. V těchto věcech jsem již byl pevně rozhodnut pro Brabus a proto jsem napsal českému zastoupení Brabusu co bych si představoval.

Obratem ruky jsem měl v mailu nabídku úpravy pro můj vůz. Ovšem tady jsem narazil dosti tvrdě, za úpravu jsem viděl číslo hodně blízké „jednomumiliónukorunčeských“. Tahle situace mě uzemnila, nutno podotknout, že opravdu nemám rozpočet na to, abych živil „zloděje“. Pořád mi tato situace vrtala hlavou a už jsem byl smířen s tím, že budu holt mít smůlu, jenž jednoho dne mi jeden známý říkal za kolik si hodil komplet auto do AMG paketu a to mě celkem dosti sejmulo . Podle známého rčení, že cokoliv co existuje, najdete na eBay jsem se tam podíval. Z logiky věci jsem vyťukal německý eBay, a otevřel se předemnou opravdu nový svět jako kdysi před K.Columbem. Ceny mi doslova vyrazily dech a já začal kalkulovat, co přijde jako první. Jak jsem na začátku zmínil, dosti mě iritovala výplň dveří, tak to byla hned moje první volba. Celkem jsem si pohrával s myšlenkou, že interiér udělám dvoubarevný. Plánoval jsem výplně z černé kůže + komplet černý volant a černé koberečky. Nakonec jsem skončil tak, že jsem objednal alpaka grey kožené výplně dveří (Brabus dělá i alcantara/kůže výplně pro majitele sport paketu). Instalace proběhla během 30 minut a to s mírnou pomocí AKU vrtačky a lepidla. Další neocenitelná výhoda Brabusu je ta, že ke všem výrobkům posílá velmi luxusní návod, barevný a ve 2 jazycích. Kožené výplně dveří daly interiéru konečně pravý punc, protože plastové dveře snad nemá ani Octavia. Brabus dále vyrábí podsvícené nerezové ocelové prahy, toto byla moje další volba, instalace proběhle tentokrát trošku složitěji, protože se musí systém osvětlení napojovat do CAN BUS sběrnice u místa ruční brzdy, což jsem s pomocí zvládl. Prahy se lepí na původní plastové, které jsou v sérii, není to žádná věda a máte za pár minut hotovo. Skládají se z 8 kusů, po dvou u každých dveří s tím, že podsvícené jsou jen u řidiče a spolujezdce. Dále jsem původní plastové kolíčky dveří nahradil chromovanými Brabus, které mají navrchu laserem vypálené logo „B“. Původní volant jsem nahradil sportovním volantem kombinace alcantara, perforovaná kůže. Má velmi anatomický tvar a perfektně se drží. Já osobně nemám rád, když si sednu do velkého auta a to má tenký věnec volantu. Volant jsem si ovšem nainstalovat nezvládl a ani jsem se o to nepokoušel, protože je na řídící tyči tisícihran a hlavně je tam Airbag. Svěřil jsem to proto servisu a vše proběhlo v pořádku. Závěrem jsem přidal Brabus koberečky a interiér konečně dostal jistou dávku exkluzivity a důstojnosti Mercedesu.

Exteriér jsem se rozhodl upravit z toho důvodu, že nejdůležitější je, jak to auto vypadá. Co si budeme povídat MLek jezdí zvlášť po Praze mraky. AMG paket je také „běžná sériovka“ za hodně peněz a proto jsem se rozhodl, že za míň peněz mohu mít něco, co jsem zatím v ČR ještě neviděl (paket OFFroad jsem viděl asi 3x). Brabus nabízí 3 pakety exteriéru, OFFROAD, ONROAD a WIDESTAR. OFFROAD se vyznačuje nahrazením paketu offroad od mercedesu více profilovanými nárazníky a mě osobně přijde nezajímavý. ONROAD paket je už jiná káva, zlepšuje dle mého názoru nevyrovnanou příď vozu (ve vztahu k mohutnosti celého vozu). Opticky snižuje vůz a dodává mu potřebný agresivní výraz, dle Brabusu má i zlepšit aerodynamiku na přední nápravě, ale co já vím :D. Dále v rámci paketu onroad můžete dostat zadní nárazník, který ale dle mého nestojí za ty peníze a venkovní prahové lišty s podsvícením. Posledním paketem je WIDESTAR, primárně určen královské motorizaci ML 63 AMG, ale nabízen pro všechny motorizace. Cena je velmi vysoká, já mohu uvést pouze cenu 12 000 euro, za kterou jsem ho mohl mít, ale vsadím se, že konečná cena u dealerů bude vyšší. Tento paket rozšíří auto o 2.5cm na každé straně a umožní rozšíření rozchodu kol a celkově velmi zvětší celý vůz.

Myslím, že se všichni shodneme na jedné frázi……..a ta je, že „KOLA dělají auto“. Po několika měsíčním půstu a vybíráním různých kol jsem se rozhodl pro kola Brabus ikdyž kola Carlsson jsou mnohem technicky vyspělejší ale také dražší. Carlsson má obrovské zkušenosti s výrobou vícedílných kol ale nejenom nich, jeho kola jsou bezkonkurenčně nejlehčí. Otázkou je zda, toto není na úkor tuhosti, protože silnice v Německu a u nás jsou jak z jiného světa. Rozhodl jsem se pro Brabus Monoblock E, který byly nejnovějším typem co Brabus nabízel mimochodem dělají se i ve třídílném 23“ provedení a cena je !půl milionu korun! :D. Dnes je situace taková, že Brabus na letošním Geneva autoshow uvedl nové 3 sady kol, a to Monoblock Q,F a G. Dlouho jsem se rozmýšlel zda koupit 20“ nebo 22“ kola. Všude na všech fotkách, webech atd jezdí na 22“. Měl jsem velkou obavu o komfort a životnost podvozkových komponentů. Nakonec jsem objednal 22“ a poté co mi dorazily domu jsem nadšeně přezul (v listopadu :D). Pneumatiky jsem vybral na radu Brabusu Pirelli a to Scorpion Zero Assimetrico vpředu 265/35 R22 a vzadu 295/30 R22. Příjemné překvapení byla jízda, komfort degradoval lehce, největší problém jsou krátké nerovnosti jinak je to OK. Ovšem jízdní vlastnosti profitovaly celkem dosti znatelně. Všiml jsem si, že auto je mnohem výš než v sérii, to mě donutilo k nákupu elektronického snižovacího modulu.

Na trhu je spousta modelů od firem Brabus, Carlsson, Renntech, Kleeman. Všechny moduly kromě Carlsson a Renntech jsou vyráběny jednou německou společností spolupracující s firmou HR. Carlsson a Renntech si vyrábějí modul vlastní. Výhodou modulu Renntech jsou obrovské možnosti nastavení, dokonce si můžete pořídit i dálkové ovládání a snižovat si auto ovladačem z auta . Jeho značná nevýhoda je, že při instalaci vyžaduje stříhání drátů a to je v případě poruchy v servisu červená karta. Toto mě vedlo znovu ke Carlssonu, ten má napojení díky zmíněnému C-Tronicu a instalace je easy (pro někoho ne :D). Nic se nestříhá, nic nespojuje, jen se to vyndá z portů, napojí a zapne. Modul se dá nastavovat pro každou nápravu zvlášť po 2mm, já zvolil vpředu 30mm a vzadu 25mm. Na 19“ kolech to byla MOTOKÁRA, jezdilo to jako osobák, na dálnici to sedělo a jelo to fakt neskutečně, hluk byl nižší o malinko a dokonce i spotřeba šla dolů cca o 0.2 litru při 130kmh, při vyšší rychlosti by to bylo ještě znatelnější, nevěřil jsem tomu, ale bylo to tak. Na komfortu to bylo znát, auto se méně mercedesovsky houpalo na nerovnostech a bylo takové tuhé, ale NE nekomfortní. Obával jsem se, že když dám zpět 22“ kola, že v tom autě chcípnu. Ale pánové a dámy přichází největší rána, auto na 22“ s podvozkem Carlsson C-Tronic Suspension je komfortnější, než když dáte kola na sériovej podvozek!!!!! Vysvětlení je následující, jednotka totiž nefunguje pouze jako, že sníží světlou výšku a nazdar, ALE furt pracuje a pokud podvozek dostává rány na špatné silnici, tak se automaticky zvyšuje a snižuje. Dále omezuje tzv. Tramline efekt, což je stav kdy najedete na nerovnosti a kola (čím větší tím horší) začínají doslova lítat v podbězích a pérování je nedokáže zkrotit. Omezuje to tím, že přizpůsobuje charakteristiku měchů zvyšováním komprese nebo naopak snižováním. Laicky řečeno, reguluje propružení tak aby kolo bylo v optimální pozici. V neposlední řadě tato úprava dodá strašně moc na vzhledu, auto VYPADÁ velmi dobře. Tímto bych moji úpravu zatím ukončil, možná něco v budoucnu ještě přihodím a určitě tuto recenzi upravím.

Co ještě Brabus vyrábí na ML? Takže když začnu od vnitřku, tak Brabus dělá úplně kompletní interiéry na zakázku klienta. Nespočetně kůží, desítek obložení interiéru od Carbonu, hliníku po luxusní dřevo a kompletního přečalounění dveří. Dále velmi důležitým komponentem jsou BRZDY, Brabus spolupracuje s britskou firmou ALCON, která je pojmeme v oblasti brzd, stejně jako MOVIT, TAROX, BREMBO... Na ML se vyrábí 3 typy, 1. tzv. stupeň 1: se skládá z 6-ti pístkového brzdového třmene a děrovaných kotoučů na přední nápravě. Stupeň 2 je vlastne 1čka + 2x 4pístkové třmeny na zadní nápravě. Finnální stupeň 3 je totální mazec, je vyhrazen ML63 AMG a skládá se z 12-ti!!!! pístkových předních a 6-ti pístkových zadních třmenů a kotoučů o nelidském rozměru, asi bych chtěl zažít jak to brzdí... Brabus neopomenul ani výfukové systémy, které pro něj vyrábí firma REMUS, na V8 a V6 BENZÍNOVÉ motorizace vyrábí KOMPLET výfukový systém, který přidává cca 7-10% výkonu. Na dieslové motorizace vyrábí sportovní zadní díly, to jest pravý a levý tlumič s dvojitými koncovkami, přírůstek je prý 2-3%. Osobně jsem celkem zvědav co to udělá speciálně u dieslu se zvukem, kdo má zkušenosti s výfukovým systémem na dieslu ať napíše. Pro majitele ML BEZ airmatiku je možno objednat 2 typy úprav: klasické snížení pomocí pružin a komplet podvozek od firmy Bilstein včetně pružin a kapalinových tlumičů.

Na závěr bych se chtěl pokusit trošku srovnat firmy Brabus a Carlsson. Myslím si, že se jedná v zásadě o velmi kvalitní a exkluzivní tunery. Brabus má velmi dobré zázemí a jeho největší kvality jsou pod kapotou a v interiéru. Je to už prostě opravdová továrna. Kdežto Carlsson nedisponuje takovým zázemím jako Brabus, což je dáno tím, že jejich "domov" je v nádherné historické vile. Je to opravdu kus stavby, postrádají sice m2 garáží, vývojových center atd, ale jejich technologie je v několika věcech před Brabusem (modul podvozku, kit na zvýšení výkonu u dieslů...). Ať už ovšem zvolíte jakéhokoliv neuděláte chybu, jedná se o firmy nabízející tovární záruku a než něco pustí do prodeje tak to řádně testují, což se o některých rádobyúpravcích říct nedá.

Na závěr chci poděkovat kamarádovi za fotky, který si s nima malinko pohrál. Tak snad se Vám bude auto líbit a pokud budete mít jakýkoliv dotaz ohledně úprav ML jsem tu pro Vás.

Zážitek s autem na okruhu v Brně při Renocar tuning 2009
4.4.2009 jsem měl možnost se povozit na brněnském okruhu při akci Renocar tuning. Ze začátku jsem měl celkem nerva, ale pak mě svezl člověk s RS4 aby mi ukázal stopu a abych viděl kde co jak atd... Když mě po 3ech kolech vyhodil v boxech tak jsem byl neskutečne namotivovanej a sedl do auta a jel.... Adrenalin v žilách a kamarád na sedačce vedle mě, mě tak namotivovalo, že jsem skončil v zatáčce číslo 7 v kačírku :D. Ono brzdit SUV z 150 těsně před zatáčkou neni úplně košeér a tak jsem cca při 110 vylétl, sice JEN levým bokem ale i tak jsem poznal limit :D. Odneslo to zadní levé kolo, v galerii jsem přidal fotku.
Jinak co k autu? Musím říct, že jsem byl velmi překvapenej co to auto snese, jel jsem na ruční řazení a trať se snažil poznat a vyzkoušet co to auto umí. Jsem spokojenej s jízdníma vlastnostma nad míru, musím říct, že podvozek a čip udělaly své. Ze začátku jsem neměl absolutní důvěru, protože auto se lehce nakloní, ale pak teda pánové drží neskutečně na tuto kategorii. Velmi jsem byl spokojenej z gum, pirelli scorpion zero assimetrico jsou fakt LEPIDLA. Záverem, že z 7 odjetejch kol, se mi prý podle kamaráda povedlo dát okruh těsně pod 3 minuty, jestli je to pravda nevím, natáčel to ze sedačky spolujezdce a zapnul to u cílové čáry při letmém startu.
Úkol splněn tedy nad míru, zjistil jsem limity auta a ověřil jsem si, že Brabus nekecá a že jeho úpravy mají smysl. Nemilou věcí mi budiž to, že pod plným plynem při akceleraci auto prý zase dost kouří což mě pěkně se**. Za 800km mám servis tak uvidíme, vidím to znovu na regulaci turba a Carlsson CD32 jde ven.

Silné stránky

Subjektivně Vzhled a Exkluzivita(kolik takových aut v ČR jezdí?)
Ještě jednou Vzhled
Dynamika vzhledem k hmotnosti a 3.0 V6 Dieslu.
Docela i ta spotřeba
Komfort vzhledem k úpravám
Vzduchové pérování
Komfortní automat 7-G Tronik
Pohon 4x4

Slabé stránky

Pokud zůstanu v ČR tak značná cena úprav
Jízda po některých českých silnicích a dálnicích
Praha = smrt pro kola
Image řidiče
Závsit (objeté dveře)
Kecy Ekologů (favoritu nebo 120cítce nikdo gumu nevypustí)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

TOTALNÍ mizérie v Praze. Uvidím co nový servis ve Stodůlkách.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Výborné O. Polanský doporučuji!! A Herr Mario Miskic můj anděl, bez kterého bych nic z úprav neměl!!!

 

Novinky v recenzi

10.10.2009 15:11

Po dlouhé době

Všem lidem se omlouvám, nějak jsem na AUTO.CZ zanevřel a úplně to vypustil jak z pracovních, studijních tak i osobních důvodů...

Na autě se ale událo mnoho novinek co stojí za to se s nima podělit. Takže v prvé řadě auto už NEMÁ CARLSSON CD32 DIESEL POWER, protože se to pěkně ****lo. Komunikace s HOŠEK MOTOR je NAPROSTO TRISTNÍ!!!! Celou dobu mlžej, že žádný problémy nejsou a že je vše ok a když pak konečně mi dojde trpělivost a dám to reklamovat tak mi do očí s úsměvem řeknou, že se tahle věcička nepovedla a že teď už je novej způsob ALE NIKDO SE VÁM NEOZVE ABY TO OPRAVIL jako nějakou svolávací akci nebo tak... zm*di!!!

S autem jsem jezdil asi 3 měsíce bez čipu a řeknu vám lenota..... tak jsem se rozhodl, že už na tyhle ultra drahý věci kašlu a dal jsem po x radách z US fór na řešení od firmy Kleemann. Je to za pár šupů, konkrétně 10 000 bez daně na VSECHNY 320cdi a instalace zaberem 1 minutu !!!!!!!!. Auto "má mít" 285 hp a 610Nm, po pravdě nevím ale jede to stejně nebo možná líp než s tím Carlssonem a HLAVNĚ nelítá oblak sazí až na střechu nedá se to srovnat.

26.4.2009 21:24

Po 40 000km servisu

Auto bylo v servisu na 40 000, přivezl jsem si po zkušenosti vlastní olej a i vzduchový filtry, který jsem na zkoušlu zvolil KN. Servis proběhl OK, až na to, že ZNOVU byl interiér jak PRASE, sedačka, volant a koberečky + čalounění kolem taky jak z prasečáku!!!!! To nejlepší ale přišlo doma, jedu domu (mám to asi 2km z chodova) a slyším z motoru nějaký divný zvuky.... doma otevřu kapotu a představte si, trubice do airboxu vylomená a pohozená v motorovým prostoru!!!!!!!! tak jsem jel zpátky a jak to tam asi probíhalo si dokážete představit.........

Jinak jak se můžete na fotkách podívat, koupil jsem novej zadní nárazník Brabus za SMĚŠNÝCH 149 EURO!!!!!!!!! Tímto posílám pozdrav do Brna :D :D.

29.3.2009 13:28

Jízda s noou E-klasse

Takže včera jsem byl na pumpě mej auto v teplákách a jak zevlák :D potkal jsem mého prodejce MB z chodova a byl tam novou E-klasse v Avantgarde komplet výbava 18", command, airmatic, nappa kůže, distronic plus.... Kolegové to auto je neskutečná mrcha.... Jel jsem 350 cdi a to auto neni slyšet !!!!. Jel jsem od Shellky z hostivaře k barandáku a zptáky v teplákách takže to vypadalo skvěle :D. Žádnej klepot dieslu, zevnitř už vůbec a do 140 ( víc jsem po jižní spojce nejel ) neni ani památku po hluku od vzduchu a gum. Komfort na 18" je výýýbornej, je to žehlička jako sviň. Řízení konečně nemá mercedesovskej převod a je strmější a přesnější, distronic plus je vážně pecka. Kvalita interiéru dle mého dorovnává audi obecně a překonává A6 o BMW5 ani nemluvně, protože kvalita interiérů BMW v porovnání s MB a AUDI hraje druhé housle. Ergonomie dobrá, kvalita materiálů výborná, bylo tam antracitové dřevo a bomba. Už se těším až si vyškemrám půjčení na dýl.

14.3.2009 00:57

Takže další věcičky, tedy spíš detaily jsou na cestě, až je namontuju přidám nový fotky. Konkrétně se jedná o pár detailů do interiéru. + Jeden celkem velkej detail na exterier..

8.3.2009 22:09

Nová recenze

Dnes zveřejněna slíbená nová recenze. Ještě doplním foto interiéru, dneska jsem na to neměl už čas. Tak ať se líbí.

5.3.2009 20:23

NESMYSL !!!!!! ale hustej

Takže dneska na Geneva motoshow, soudruh BRABUS představil naprostou šílenost. Brabus ML 63 BITURBO!!!!!!! 650koní 850Nm a 310kmh !!!!!!!!!. Je to nejrychlejší SUV na planetě. Tento KIT se chystá pro všechny motory 63AMG podle možností zástavby.

2.3.2009 23:52

Ve čtvrtek přezouvám na 22", psalo mi počasí, že už sníh dolů na Prahu nepošle.

Jinak ještě furt mám ty letní gumy 255/50 R19 cena je nyní 9000 kč!!!!!!!! níž nejdu stav vzorku 8-9mm.

27.2.2009 16:53

Takže vše už je na autě, ALE cesta k tomu byla strašná. Poté co mi MĚLO být 24.2 vše namontováno za cenu, která byla v zakázce. Situace dopadla tak, že auto jsem měl teprve až 26.2!!!! Důvod byl následující a to ten, že NEBYLI schopni ten modul rozchodit. PRÝ zkoušeli všechny možnosti, všude volali a tak dále..... výsledek byl ten že jim prý auto zůstalo 10cm zvednutý a x keců dále. Výsledek celého toho snažení byl ten, že mi auto vrátili v původním stavu s fakturou o 6000 větší než bylo na zakázce. Bohužel k mé blbosti jsem tu zakázku nechal u nich takže jsem se nemohl hojit, protože na faktuře předběžná cena byla přepsaná. Taky jsem si všiml, že na dveřích řidiče je pěknej škrábanec, vsadim se, že od zipu z montérek === Výborný

Závěrem chci říct, že ten modul jsem si nakonec NAMONTOVAL SÁM se znalostí ML po servisní stránce, asi jako jaderné fyziky a to za slovy !dvacetpět minut! a ne za 2 dny a 4000korun !!!!!!!! Celková faktura za lakování a montáž mlhovek, pokusus o modul byla 17500 s daní!!!! a to mi tam do té faktury naložili i ty úkony, kterejma uváděli auto do původního stavu. Takže pánové z CARMOTORS, děkuji, ale už nikdy více !!!! Po tom všem co jsem Vám tam nechal, děkujeme odejděte.

Fotky a slibovanou recenzi napíšu, až bude lepší počasí a budu moct dát kola. Teďka to s těma 19kama je neskutešná motoráka.

17.2.2009 17:18

Dneska přišly mlhovky a carlsson c-tronic Air 2 lowering modul. 24.2.2009 bude namontováno. Až se udělá teplo tak plánuji kompletně udělat novou recenzi, nebudu dělat recenzi na ML jako takové, ale udělám recenzi jak se auto chová po úpravě a spíše bude o zkušenostech než o faktech, kterých si člověk najde na internetu mraky.
Taky plánuju, že vyměním grill za ten z faceliftu, má méně otvorů v těch žebrech, 4 místo 6ti a opticky to zvětšuje předek, otázka je zda má stejné rozměry.

18.12.2008 00:00

Auto dneska má přesně 1 rok provozu a na tachometru 29879 km, už se mi těch 121 nechce najíždět, jsem línej:D. Ten rok bych rád shnul tak, že to auto mám opravdu strašně rád a denně se přesvědčuju o jeho kvalitách. Mrzí a trápí mě opravdu jen ty neradostné okamžiky při vykrádačkách. Taky mi nějakej nefalšovanej lůzr vedle mé VŠ, kde je sohodou okolností i gympl, objel pravé přední dveře klíčem a to poctivě na plnič, takže bych mu rád poděkoval... zmr*ovi, má kliku, že jsem ho u toho nechytl. Jinak v sobotu v noci jsem z auta vytáhl 250 tachometrově, takže příjemné překvapení, bylo to z mírného kopce a ve 2ou lidech. Co se týče úprav tak se vše blíží k finále, zadní podběhy u výfuků budou hozeny do laku, předek doplník dvojité Brabus mlhovky a ve finále vše umocní Carlsson C-tronic suspension modul, kterej pošle medvěda dolů o 25-60mm podle nastavení na zadní straně té "krabičky". Dám to ale na 30mm, zbytek je dobrej akorát tak na "tuningšou".
Taky jsem přidal fotky nabízených pneumatik. Cena je tedy 13500.- Kč za všechny 4, stav vzorku 90%, najeto 7000km.

23.11.2008 00:00

Takže BOHUŽEL přezuto na zimní, gumy Dunlop M3 255/50 R19. Už v servisu mi bylo řečeno, že to auto teď vypadá směšně :D. Díky menším kolům se znatelně zlepšila dynamika a spotřeba.


Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz ML320 W164

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy značky Mercedes-Benz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Krom regulace tlaku turbodmychadla ťuk ťuk.

praktičnost
8
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10

Airmatic Rulezzzz

provozní náklady
8
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
6

Po instalaci 22" kol mizérie, chtěl bych dát lepší ale cena je šílená takže mi nezbývá než to moc nehonit.

zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…