Recenze

KubikCv (muž 37 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Renault Modus 1.6 16v 82kW

9.86 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Modus, foto 1 Renault Modus, foto 2 Renault Modus, foto 3 Renault Modus, foto 4 Renault Modus, foto 5 Renault Modus, foto 6 Renault Modus, foto 7 Renault Modus, foto 8
Renault Modus, foto 9 Renault Modus, foto 10 Renault Modus, foto 11 Renault Modus, foto 12 Renault Modus, foto 13 Renault Modus, foto 14 Renault Modus, foto 15 Renault Modus, foto 16 Renault Modus, foto 17 Renault Modus, foto 18 Renault Modus, foto 19 Renault Modus, foto 20 Renault Modus, foto 21 Renault Modus, foto 22 Renault Modus, foto 23 Renault Modus, foto 24 Renault Modus, foto 25 Renault Modus, foto 26 Renault Modus, foto 27 Renault Modus, foto 28 Renault Modus, foto 29 Renault Modus, foto 30 Renault Modus, foto 31 Renault Modus, foto 32 Renault Modus, foto 33 Renault Modus, foto 34 Renault Modus, foto 35 Renault Modus, foto 36 Renault Modus, foto 37 Renault Modus, foto 38
 

Technické info

Přezdívka auta Barbiemobil Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:164000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 82 kroutící moment [Nm]: 151 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.3 maximální rychlost [km/h]: 188 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 198 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8

Popis vozu

Úvodem trocha všeobecných informací o modelu.

Renault Modus , mini MPV jehož koncept byl představen na autosalonu v Ženevě v roce 2004.
Vyráběl se v továrně Renaultu ve Španělsku ve městě Valladolid mezi lety 2004 a 2012.
Postaven byl na podvozkové platformě Clia třetí generace,kterou sdílel společně s Nissanem Micra , Note a Cube.
K původnímu 3,7m dlouhému MPV přibyl delší sourozenec Grand Modus s délkou něco málo přes 4m a takřka dvojnásobně větším zavazadelníkem.

U první generace jako pohonné jednotky sloužily tři zážehové a tři vznětové motory
1.2 16v - 55kW
1.4 16v - 74kW
1.6 16v - 65kW nebo 82kW
1.5 dCi - 50kW, 63kW a 78kW

Ručně řazené převodovky měly 5 nebo 6 rychlostních stupňů, automatické s hydrodynamickým měničem 4 rychlostní stupně a robotizovaný manuál měl 5 rychlostních stupňů.

Facelift modelu v roce 2008 přinesl změny v designu přední i zadní části i v nabízených motorizacích.
1.2 16v - 55kW
1.2 TCe - 74kW
1.6 16v - 82kW
1.5 dCi - 65kW

Modus byl jedním z prvních malých aut, který dostal v crashtestu euroNCAP 5 hvězd , díky tuhé konstrukci i díky šestici airbagů a kotevním úchytům ISOFIX.

Na počátku výroby nebyl Modus vůbec levný, ale modely po faceliftu se v roce 2011 daly v ČR pořídit již od 219.900 Kč

A teď k mému konkrétnímu kousku.
Jedná se o Renault Modus 1.6 16v z přelomu roku 2005-2006 s nejsilnějším benzínovým motorem K4M 82kW a manuální pětistupňovou převodovkou.

Výbava:
- výškově stavitelné sedadlo řidiče
- tónovaná okna
- zpětná zrcátka v barvě karoserie
- 2x el. okna vpředu
- elektrické ovládání zrcátek
- centrální zamykání s DO
- automatická klimatizace s výdechem do schránky před spolujezdcem
- palubní počítač
- rádio s CD a MP3 , 4x repro a ovládání pod volantem
- ESP a ASR
- 6x airbag ( přední,boční a okenní )
- 3x ISOFIX
- TRIPTIC system ( zadní lavice posuvná podélně i příčně - 2 nebo 3 osoby, dělená zadní opěradla 2/3 a 1/3 )
- STAY PUT system - odkládací schránka po odklopení části sedáku spolujezdce
- VELOFIX - držák jízdního kola,který se montuje do zadního nárazníku + zásuvka pod nárazníkem
- Paket CITY - dělené víko zavazadelníku
- kožený volant a hlavice řadící páky
- výškově stavitelný volant
- automatické sepnutí varovných blikačů při prudkém brzdění


Něco málo k historii:
Auto viselo na ebay jako "beschädigte fahrzeuge" ( poškozený vůz ) za 500€ . Odešlo ložisko na převodovce. Bylo to auto po druhé majitelce, ta jej koupila v roce 2010 se 44300km za 8.900€ , od té doby je k autu kompletní servisní historie. Proběhlo několik menších oprav ťukanců ( PP světlo nové, malý ťukanec na zadní nárazník a řidičovy dveře jsou lakované ), běžné silniční lišeje z Lipska. V roce 2018 byla měněna spojka , jelikož ceny servisu v Německu nejsou vůbec nízké, tak se nejspíš majitelce nechtělo investovat další větší částku do výměny ložiska ( tabulkově by to v Německu bylo velmi drahé ) a auto pověsila na ebay doslova za pusu. Dovoz, oprava a provize pro kamaráda znamenala konečnou cenu 40.000 Kč včetně dovozové TK


A teď trocha povídání, jakou shodou náhod se mi Modus dostal do garáže. ( kdo neholdujete povídání, přeskočte na další odstavec )





S předchozím Fiatem Seicento jsem byl nadmíru spokojený. Měl jsem v plánu si ho nechat až do jeho skonu a mezitím si naspořit nějakou sumu s tím, že bych si prvně v životě koupil "funglovku". Koncem roku jsem projížděl testy dostupných aut do 300 tisíc. V hledáčku byl Peugeot 301, Fiat Panda, Suzuki Swift, Fabia 1.0 holátko , Logan a podobné dostupné vozy s atmosférickým motorem ( 70% času jezdím kolem komína ). Postupem času sen o "funglovce" dostával trhliny, P301 končil, Swift dostal mildhybrid, pro ostatní tady byla hrozba emisních pokut. No a při pokecu v autodílně a zhodnocení nákladů na pořízení "funglovky", nutného pojištění a celkového očekávání krize jsem naštěstí na funglovku hodil bobek.
Sérii náhod započal soused z garáže , který si čistil taxíka vysavačem ETA. Hodili jsme řeč a vytepoval mi sedačku spolujezdce u Fiata. V hlavě mi to šrotovalo, že je to docela slušná mašinka a než abych platil za čištění, můžu si za pár tisíc pořídit tepovač a vyčistit si auto sám.
Pár dní potom jsem odjel na víkend pryč a cestou zpět jsem si udělal pauzu na čerpací stanici v Mělníku. Přijdu k autu a v kapotě důlek jako pěst. Paní mi nacouvala do Seicenta. Zachoval jsem chladnou hlavu, kalkulačka v hlavě začala šrotovat...kapota, lak, práce... Nad vzniklou situací jsem nemávnul rukou a sepsali jsme pojistnou událost.
Pojišťovna vyplatila něco přes 7 tisíc a já obratem uháněl pro mašinku značky ETA.
Cvičně jsem si vyčistil Fiata a interiér vypadal úžasně. Samozřejmě jsem se pochlubil svému mechanikovi/dodavateli aut a kamarádovi.
Neuběhl ani týden a mechanik mi volal abych přijel vyčistit Moduse kterého vyzobnul v Německu a který bude na prodej.
Přijel jsem na dílnu a tam stála "Růžovka". Malé špinavé auto s ještě špinavějším interiérem. Tak jsem se dal do práce a přitom zjišťoval co všechno to auto má za vychytávky. Velmi dobrý posez, šoupací sedačky, dvojité zadní víko.
Když bylo auto hotové,tak se zvedlo na hever kvůli demontáži převodovky...nevěřícně jsem koukal na podvozek 14 let staré renaultí "paštiky", kde nebylo ani stopy po korozi. Sedli jsme si ke kávě a dali pokec. Když jsem viděl celkový stav auta, solidní poctivý nájezd a pečlivě vedenou servisku ( od druhé majitelky byly faktury i na žárovky ) tak jsem nad tím začal trochu uvažovat.
"Růžovka" se mi ukrutně nelíbila, měl jsem strach , že mě 1,6 po městě sežere a byl to prostě Renault..
Po brouzdání po německém netu jsem zjistil,že v takovém stavu, za takové peníze, s takovou výbavou a nájezdem Moduse prostě neseženu a když jsem našel stejný motor a výbavu Initiale Paris, která se mi moc zamlouvala,tak to bylo auto s poškozenou panorama střechou za 2.5000€ a nebo voňavka za 4.500€.
Po ujištění kolegy renaulťáka,že od roku 2002 Renaulty "nehnijou" a s 1.6 82kW v Méganu kombi jezdí kolem šesti. Jsem se rozhodnul, že teda ten "Modhnus" vezmu.

( teď mohou pokračovat ve čtení Ti,kteří předchozí odstavec přeskočili )

Po absolvování dovozové TK , kde jako závady shledali pouze nefunkční ostřikovač ( nebyla kapalina ) a loupající se činnou plochu vnitřního zpětného zrcátka jsem auto v listopadu 2019 přihlásil na sebe.
Jediné vady na kráse se objevily záhy, slepnoucí displej rádia , "přesuvník" vačky , který se projevoval "naftovým" zvukem motoru ( stále naftově chrochtá,ale startuje normálně, výměnu budu řešit až s rozvody ) a nefunkční centrální zámek nádrže.Zámek nádrže rozhodně měnit nebudu, protože můžu být rád,že zůstal odemčený. Většinou pokud odejde,zůstane zamčeno.

S Růžovkou, nebo Modhnusem jsem tak započal společné soužití.
Po prvním dni v práci byl Modus pokřtěn na Papamobil,následně na Barbiemobil, což už mu zůstalo.

Zprvu nechtěné auto si mě ale nakonec získalo.
První zimní kilometry ukázaly vcelku přijatelnou spotřebu kolem 7,2-7,8 při zimním provozu na krátké trasy ( s ranním zahřátím ), letní průměr kolem komína ( 70% město - 30% okresky ) je 6,7 ... Občasná cesta po německé dálnici průměr zvedne lehce přes 7.
Auto mělo sadu letních a celoročních pneu , na celoročních jsem odjel mírnou zimu, ale když jsem s autem zajel na Polygon do Mostu na kurz zvládání krizových situací na zimních silnicích, tak jsem je hned na jaře poslal do světa. Do rychlostí kolem 30km/h se na mokru daly srovnat se zimními pneu, při brzdění kolem 50km/h ale auto jelo jako sáňky.

Brouzdal jsem po netu a hledal nějaká hezká alu kola,nakonec jsem si dovezl z Prahy sadu Enzo 6x15 i s Dunlop Sport. Původně jsem je chtěl zout a koupit nové,ale hodně dobře fungují a dá se na ně spolehnout, tak jsem si je nechal.
Od koupě jsem zatím natočil 12.000km bez poruch, kromě výměny okna za kterou si můžu sám. Při výměně oleje jsem trochu nadával na inženýry Renaultu,ale i tak mi Barbiemobil dělá radost.
Čekal jsem,že díky vyšší stavbě si už neužiju ostřejší průjezdy zatáček, ale ono to překvapivě jde. Kola v rozích karoserie, lehké řízení a celkem tvrdě naladěný podvozek dělá svoje. Motor s krátkou převodovkou podvozku zdatně sekunduje.
Převodovka mi nejvíc připomíná Wartburga 1.3 se 4 stupňovou skříní, kdy se na čtyřku dalo jet od 50km/h do 160km/h. U Modusu se dá zařadit pětka i v obci na padesátce a táhne až k výrobcem udávaných 188 km/h.
Už se těším až se budu moct projet na okruhu v Mostě.
Do budoucna už mě čeká jen lepení folií ( auto je opravdu skleník ) a časem výměna rozvodů včetně přesuvníku vačky a možná montáž tažného zařízení.

Silné stránky

- variabilita vnitřního prostoru / zavazadelníku
- bezpečnost
- 3x ISOFIX
- výkon / spotřeba
- díky kolům v rozích karoserie a tvrdšímu podvozku skvěle zatáčí a celkově maskuje vyšší těžiště
- běžný rozměr pneu - nízká cena nových pneu
- vyšší posez
- pohodlné nastupování a vystupování ( na krátké trasy super )
- dostatek odkládacích prostor + schránky v podlaze
- prostor pro posádku - při posunutí zadní lavice až do kufru je v autě královsky místa pro čtveřici dospělých kolem 185cm
- v mém případě pořizovací cena
- antikorozní ochrana - i po 14ti letech naprosto zdravé auto
- automatická klimatizace
- 4x kotoučové brzdy - mají velmi dobrý účinek
- dvojité víko kufru
- držák jízdních kol se zásuvkou ( pokud budu instalovat tažné zařízení, ušetřím za elektroinstalaci )
- víčko nádrže bez zámku
- polstrování výplní dveří v místě kde se člověk dotýká rukou
- bohaté osvětlení - osvětlení nohou řidiče a spolujezdce, dvě stropní světla a osvětlení zavazadelníku
- dlouhý rozvor, krátké převisy a kompaktní rozměry ( jen o 40cm delší než mini Seicento ) , dobře se s ním parkuje
- lehké a přesné řízení
- na "francouze" překvapivě přesné řazení
- velká prosklená plocha a dobrý výhled do stran ( nevýhodou je,že se ten skleník rychle ohřeje )

Slabé stránky

- servis, servis, servis - díky konstrukci není takřka k ničemu přístup. Po otevření kapoty lze jen dolít olej, chladící kapalinu , kapalinu do ostřikovačů a lze připojit kabely k akumulátoru. Pro vše ostatní je nutná demontáž dalších dílů. Pro výměnu akumulátoru je nutno demontovat plast pod stěrači, při výměně olejového filtru je nutné sundat hadici sání vzduchu a držák kabeláže na bloku,jinak se k filtru nedá dostat. Výměna žárovek v předních světlometech jde jen po demontáži předního nárazníku.
- výhled šikmo vpřed, díky silným A sloupkům se za sloupek dokáže schovat auto na kruhovém objezdu
- velikost kufru při plném obsazení auta
- cena a dostupnost některých dílů ( displej nebo různé doplňky )
- díky velké prosklené ploše je auto jako skleník ( folie jsou takřka nutností )
- odchází mechanismus zamykání dvířek u víčka nádrže ( buď nezamknete,nebo se nedostanete dovnitř )
- velká plocha - při bočním větru je to znát
- všude jsou tvrdé plasty
- tato konkrétní červená barva vypadá po zaprášení jako růžová :D
- tvrdá zadní lavice
- při výměně řízení je nutné naprogramovat imobilizér
- design , z profilu auto vypadá divně, jako Scénic vypraný na devadesát a střecha vyboulená nad řidičem vypadá podobně jako u Opelu Vivaro.
- zadní lavice jde pro zvětšení zavazadelníku vyklopit jen v poloze úplně vpředu a je přitom nutné posunout přední sedačky do ne úplně příjemné polohy
- zadní opěradla se sklopí do roviny jen v konfiguraci pro tři osoby, v konfiguraci pro dvě osoby úplnému sklopení překáží střední díl

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- Po koupi jsem zjistil,že displej rádia a hodin na denním světle není vidět, v šeru nebyl problém. Dováží ho jen jedna firma v ČR za cenu 2.250 Kč.

- Při výměně displeje a demontáži kapličky tachometru kryt tachometru vyskočil a rozbil přední okno, tak jsem k výměně displeje připočítal ještě 2.300 Kč za nové okno (nákupní cena) ( návod na výměnu displeje jsem našel na youtube jen v italštině, bylo mi divné,že chlapík má nad palubní deskou protisluneční clonu...když mi kryt tachometru rozbil okno,tak jsem pochopil ) .

- výměna oleje a olejového filtru svépomocí , sice s mizerným přístupem,ale dá se to.

- po koupi ještě výměna kabinového filtru a čištění klimatizace ozónem,

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto dovezl můj kamarád, za tu cenu to bylo auto v A stavu.

 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Renault



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Od koupě uplynulo 9 měsíců a něco přes 10 tisíc km bez investice a poruchy

praktičnost
10

Při vývoji tohoto auta někdo přemýšlel, velmi variabilní interiér, plusem je nosič jízdních kol s uchycením v nárazníku, nebo dvojité otvírání víka zavazadelníku.

prostornost
10

Na třech metrech sedmdesáti u Renaultu vykouzlili královský prostor pro cestující. Objem kufru závisí na obsazenosti a délce zadních pasažérů

jízdní vlastnosti
8

V rámci segmentu miniMPV nebo zvýšených hatchbacků působí Modus úplně jiným dojmem. Nevadí mu prudké změny směru

jízdní komfort
7

Od frantíka bych čekal trošku měkčí podvozek i sedačky. Ale je to kompromis mezi pohodlím a ovladatelností

provozní náklady
8

Rozšířený rozměr pneu 185/60/R15 = pneu za příznivé ceny, běžné díly nejsou nijak drahé . ( přední okno za nákupní cenu 2300,-) Pokud by ale člověk neměl kde servisovat svépomocí, údržba se prodraží, ke všemu u motoru je mizerný přístup

náhradní díly
3

Dostupnost základních ND není problém,horší jsou specifické díly ( informační displej, různé drobné díly interiéru nebo doplňky ) . Přecijen to není tuctové auto.

výkon motoru
10

Nadprůměrný pro tuto kategorii auta

spotřeba
9

Obával jsem se nejsilnější benzínové motorizace, ale spotřeba mě mile překvapila.

hlučnost motoru
4

Díky pocitově krátké převodovce je motor celkem hlučný

kvalita sedadel
7

Vpředu i na delší trasu celkem pohodlné,ne příliš tvrdé ani měkké. Zadní sedačky jsou o poznání tvrdší

brzdy
10

čtveřice kotoučů na tak malé auto je víc než dostačující

zavazadlový prostor
7

V základu je malinký jako u Fiatu Seicento, podle potřeby lze ale zvětšit. Většinu objemnějších věcí převezu raději na zadní sedačce






Blesk.cz

Noční pieta vdovy Olgy Menzelové: Osamocená truchlila v prázdném Rudolfinu!

Noční pieta vdovy Olgy Menzelové: Osamocená…

S oscarovým režisérem Jiřím Menzelem (†82), který zemřel 5. září, se během pátku měla možnost rozloučit široká…

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

 

iSport.cz

Dynamo po výhře dupalo ve dveřích. Tak už nás pusťte na děkovačku!

Dynamo po výhře dupalo ve dveřích. Tak už nás pusťte…

Končila první minuta prodloužení a Martin Kaut nakopl motory. V tu chvíli byl led jenom jeho. Zabral, ujel,…

Špatně jsme dostupovali hráče, zlobil se Kotal. Ocenil i výkon Součka

Špatně jsme dostupovali hráče, zlobil se Kotal.…

Své hráče důsledně varoval před tím, aby se neopakovala situace ze zápasu v Karviné. Marně. Sparťané doma proti…

 

Reflex.cz

Arménie: Okouzlující země pod Kavkazem je domovem dobrosrdečných a pohostinných obyvatel a hluboké křesťanské víry

Arménie: Okouzlující země pod Kavkazem je domovem…

Vítejte na svérázném Kavkaze! Prožijeme cestu plnou přátelství, neočekávaných chvil a postsovětské nostalgie.…

Tomáš Zdechovský: Křesťané v Pákistánu čelí pronásledování a my rodinu pošleme zpět?

Tomáš Zdechovský: Křesťané v Pákistánu čelí…

Představte si, že opakovaně čelíte stupňující se šikaně a napadání kvůli své víře. Bratra pobodají, otce srazí…