Recenze

Kmy68 (muž 52 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Mondeo MK III, Ghia

9.22 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta Mondič Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:235000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 107 kroutící moment [Nm]: 190 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Ford Mondeo, MK-III, HB, motor 2.0 16V, 107 KW, výbava Ghia, vyrobeno 11/2001.

Vůz jsem pořídil jako ojetý v 11/2005 s cca 135000 Km. Dnes (02/2013) má najeto cca 235000 km. Výbava Ghia obsahuje vše potřebné: automatickou klimatizaci, zrcátka a všechny dveře v elektrice, monochromatické zpětné zrcátko, ovládání rádia u volantu, kožený volant a řadička, přední i zadní loketní opěrka, mlhovky, elektrony a dokonce i originální alarm. Z bezpečnostní výbavy pak 4 airbagy, ABS a kotoučové brzdy na všech kolech.

Auto má svůj věk (11 let) a svou porci kilometrů (235 tisíc), proto bych spíše shrnul chyby a vady po 11-ti letém provozu, což může někomu pomoci při rozhodování, zda-li si takto starý vůz ještě koupit nebo už o něm neuvažovat.

Za dobu 7-mi let, po kterou jej v rodině používáme (poslední rok už jezdí méně, protože jsem před rokem pořídil nový vůz), jsme s ním najeli kolem stovky bezproblémových kilometrů (vždy jsme dojeli kam jsme potřebovali). Auto dostávalo pravidelný servis jednou ročně (napřed ve značkovém servisu a od cca 6-ti let stáří pak je servisováno u soukromníka), olej 5W-30 specifikace Ford za lidovou cenu byl měněn po cca 15-ti tisících kilometrech. Dále byly pravidelně měněny filtry a dezinfikována klimatizace.

Co bylo na autě měněno a opravováno:
- spotřební material typu brzdové kotouče a brzdové destičky (1x)
- před 5-ti lety bylo doplněno chladivo do klimatizace, od té doby běží
- čep řízení (kolem 150 tis. Km)
- obě zadní ložiska (při 200 a 220 tis. Km)
- vodní čerpadlo (ve cca 190 tis.Km)
- 2 x napínací kladka klínového řemene (kolem 160 a 180 tis.Km)
- cívka a kabely (ve 210 tis.Km)
- svíčky (2x)
- nutná byla repase palivového čerpadla (ve 200 tis. Km)
- výměna spojky (ve cca 220 tis. Km)
- čelní čidlo airbagu – po 10-ti letech provozu zrezlo

Ihned po koupi byly vyměněny:
- silentbloky zadní nápravy
- lana ruční brzdy (soukromník by je možná neměnil, značkový servis to udělal)
- modul sání s vířivými klapkami (asi nejznámější vada tohoto benzínového dvoulitru)

Auto má stále původní podvozek v dobrém stavu (tlumiče, čepy), výfuk a prochází technickými prohlídkami bez ztráty kytičky.

No, a ještě trochu té recenze. Jízda - do cca 120 km/hod je uvnitř vozu ticho, od 120 zesílí aerodynamické hluk, který již ale při dalším zrychlování neroste – hladina se ustálí. Motor táhne od cca 2700 otáček plynule, na 5 rychlostní stupeň auto zrychluje jako divé, maximálka je přes 200 km/h (nikdy jsem ji však nezkoušel). Předjíždění je bezproblémové. Z 0 na 100 za 9 sekund je reálné (jednička, dvojka do 70 Km/hod a pak trojka). Spotřeba dlouhodobá: 70% město (ale plynulá jízda, žádné popojíždění, nejsem z Prahy): 30% mimo město - cca 8,5 l/100 Km, s klimou mírně roste cca na 8,7 l/100 km. Delší trati se zahřátým motorem kolem 7,5 l/100 km. Při jízdě auto dobře drží stopu (pneumatiky 205/55 R16), do pravoúhlé zatáčky v rychlosti 60 až 70 km/hod vjíždím bez obavy, že se mi utrhne zadek. Posilovač řízení je tak akorát, když chce člověk zrychlit, je dobré se držet v pásmu těsně pod 3000 otáček. Jinak na dvojku vůz jede kolem 70 km/hod, na trojku do 130 km/hod. Auto je spíše na dálnice, ale i ve městě se s ním dá jezdit, 50 km/hod motor dá klidně na čtyřku kolem 1800 otáček. Řazení přesné (i po letech).

Po 7-mi letech rozhodně nelituju, že jsem si tento vůz (jako ojetý) pořídil. Jeho katalogová pořizovací cena v r.2001 byla kolem 800 tis.Kč, po čtyřech letech jsem jej pořídil za 260 tis. Po dobu užívání mne opravy a servis přišly na dalších 100 tis.Kč (cca 14 tis ročně). Za 360 tis.Kč jsem 6 let jezdil v prostorném a slušně vybaveném autě střední třídy.

Silné stránky

dostatečně výkonný a spolehlivý motor

karoserie hatchback s kufrem 500 litrů a dobrou přístupností

vzadu spousta místa, loketní opěrka uprostřed

dobré sedačky (i když toto je relativní, jelikož mám pouze 175 cm výšky)

nepředražené náhradní díly

rozvodový řetěz bez nutnosti výměny

celkem snadno se mění žárovky (vyjme se celé světlo a během cca dvou minut je hotovo)

Slabé stránky

koroze spodních hran dveří – kdysi mi vadilo, teď už moc neřeším (ale abych se Fordu zastal, jelikož jsem auto servisoval ve značkovém servisu, v 5-ti letech mi vyměnili LP a LZ dveře v rámci záruky na prorezivění)

centrální zamykání – když je vlhko nebo teplota klesne pod 15 stupňů, tak se dveře samy zamykají (kufr se pak dá otevřít jen dálkovým ovládáním)

pouze 5 rychlostí

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

viz.hlavní recenze, na porci najetých kilometrů byly náklady na servis v mezích normy

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

už je to dávno, problémy nebyly

 


Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Vždy mne všude dovezlo, více v recenci

praktičnost
9

Do města to úplně není, ale když se s ním sžijete, je to pohoda

prostornost
10

Vepředu i v zadu dosti místa a to i na šířku

jízdní vlastnosti
9

Není to BMW, ale obecně platí, že Ford Mondeo má dobré jízdní vlastnosti, což potvrzuju

jízdní komfort
9

Klidné svezení

provozní náklady
6

Starší auto střední třídy, náklady jsou holt výše než na malé auto nebo na nižšší střední třídu

náhradní díly
9

Ford má docela slušnou cenovou politiku na náhradní díly, ale střední třída je střední třída - je to trochu dražší

výkon motoru
9

Dostatečný

spotřeba
8

Na výkon motoru a váhu auta je spotřeba v mezích normy

hlučnost motoru
8

Ve vyšších otáčkách hlučnější, ale do 130 Km/hod v pohodě

kvalita sedadel
9

Nestěžuju si, velká a pohodlná

brzdy
9

Nepodařilo se mi je unavit

zavazadlový prostor
10

Dostatečný a navíc výklopné páté dveře






Blesk.cz

Praze bude vládnout slunný podzim. Ke konci týdne se výrazně ochladí

Praze bude vládnout slunný podzim. Ke konci týdne se…

V úterý 22. září nastane v Česku podzim. Tento den by měl být také nejteplejším dnem za posledních 11 let a…

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

 

iSport.cz

ONLINE + VIDEO: Liberec - Karviná 0:0. Sigma vyrovnala v Brně

ONLINE + VIDEO: Liberec - Karviná 0:0. Sigma…

Fotbalová FORTUNA:LIGA pokračuje dvěma zápasy 4. kola. Liberec po úspěšném pohárovém výjezdu do Pobaltí hostí…

Dvořák podruhé triumfoval v UFC! Soupeře přemohl precizním výkonem

Dvořák podruhé triumfoval v UFC! Soupeře přemohl…

Parádní vítězství! Český bojovník David Dvořák předvedl v souboji proti Jordanu Espinosovi v Las Vegas prakticky…

 

Reflex.cz

Míra trpělivosti přetekla! Vzkaz vyslaný úředníkům zní jednoznačně

Míra trpělivosti přetekla! Vzkaz vyslaný úředníkům…

Co je vaše, to je naše a o tom budeme rozhodovat. Tak by se dal pár slovy shrnout suverénní přístup jedné…

Erotické pohlednice z 1. světové války: Platidlo i odreagování pro vojáky

Erotické pohlednice z 1. světové války: Platidlo i…

Vojáci si za 1.světové války procházeli očistcem. Na západní frontě se bojovalo především v zákopech. To bylo…