Recenze

Jurin2 (muž 56 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Škoda Octavia 1.4 TSI TRUMF

0.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Octavia Rok výroby 2018 Koupeno ojeté najeto [km]:42000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1395 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.1 maximální rychlost [km/h]: 216 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 590 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5.3

Popis vozu

Než se rozepíšu o Octavii, tak bych chtěl poznamenat, že obyčejně každý majitel nového auta podvědomě to nové srovnává s autem co měl předtím. V mém případě to bude s Fordem Mondeo druhé generace (výroba 2001 až 2006, benzín, atmosféra, základních 81 KW)

Koupě Škody Octavia liftback 1.4TSI 110KW byla spíš volba z rozumu než volba srdcem. Moje předchozí auto Ford Mondeo z roku 2002 bylo skvěle jezdící a pohodlné auto, ale mělo už sedmnáct let a já hledal nějakého nástupce. V roce 2019 kdy jsem Mondeo prodal, však podobných aut moc nebylo. A není vlastně ani dnes. Trojkové Mondeo se mi vzhledově nelíbilo a na další, tedy čtvrté generace jsem s mým rozpočtem na nové auto max. do 430.000,- v té době ještě neměl. Stejně tak jako na málo jetý Passat, nebo Opel Insignii. Uvažoval jsem i o novém Hyundai i30 fastback, Toyotě Corolla sedan, Renaultu Grand Coupe, zkrátka něco tvarově podobného Mondeu co by se dalo pořídit za uvedenou částku jako nové nebo zánovní. Aby se v něm dalo vzadu po sklopení opěradel nouzově přespat a aby se tam vešlo i sportovní kolo. Hyundai mě zklamal malým kufrem a interiérem, který nevoněl tak hezky jako v Octavii, Corolla se mi nelíbila uvnitř díky nemoderní palubní desce a stejně jako sedan Mazda3 špatným přístupem do kufru. U Renaultu jsem měl obavy ze spolehlivosti. Auta typu SUV, kombi nebo hatchback se mi nelíbí, jsou to takové krabice, ale jasně, každý máme jiný vkus.
Takže z požadavku na zánovní liftback mi vyšla pouze Octavia.
Chtěl jsem Octavii ještě před faceliftem, protože se mi ta nová čtyřoká nelíbila, ale nakonec jsem podlehl nabídce z Mototechny (AAA) na tři měsíce starou Octavii Trumf 1.4 TSI po FL ve stříbrné metalíze s najetými pouze 623 km a s cenovkou 419.000,- Kč. (Octavie s 0 km se v té době prodávaly od 430.000,- Kč) Mototechna jej vykoupila z autosalonu AUTO ELSO v Praze, kde byla Octavia jako předváděcí vůz. V podstatě nové auto, dosud ještě bez SPZ a velkého techničáku, z motoru by se dalo jíst jak byl čistý, všechno v interiéru se jen blýskalo a vonělo novotou. Záruka 5 let. Stával jsem se prvním majitelem...
Už po cestě domů po dálnici jsem si všiml, že komfort jízdy (tvrdší podvozek, mírně zvýšená hlučnost v interiéru) je o něco horší než v předešlém 17 let starém Mondeu v kterém jsem seděl ještě ráno. Byl jsem ale nadšený novým autem, zejména zcela bezvadným stavem, jasnou historií a daleko silnějším motorem, takže jsem Octavii hned odpustil i ten snížený komfort.
Škodu Octavii jsem zvolil také kvůli dostupnému a relativně levnému servisu. A z jistých důvodů jsem chtěl raději auto které zbytečně nepoutá pozornost. Něco s čím nebudu vyčnívat z davu.
V Octavii se mi líbí především interiér, hezká palubní deska (bez vystrčeného tabletu), chromované dekory palubní desky, prostornost vzadu i velký kufr. Také mě přesvědčily recenze o vcelku dobré spolehlivosti, dobré antikorozní ochraně a výkonném motoru 1.4 TSI. Řízení i řazení je přesné, brzdy perfektní, podvozek pevný. Zklamal mě však interiér, který je sice na pohled hezký, ale nepříliš kvalitně vyrobený. Oproti dvojkové Octavii se tu už zřejmě šetřilo. Zejména výplně dveří jsou opravdu hodně ošizené. První dva roky jsem se bavil tím, že jsem všechny výplně postupně demontoval a různě poupravil a vypodložil zevnitř, aby nic nevrzalo a nerezonovalo. Došlo i na středovou konzoli, rádio a přihrádku před spolujezdcem. Teď je už vevnitř ticho i když jedu po dlažebních kostkách. Ale chce to opravdu rozborku a nové sestavení v podstatě celého interiéru. Na koncernové auto trochu zklamání.
Výbava auta je ta prostřední, ve výběhové edici Trumf obsahuje mimo jiné multifunkční volant, tempomat, Android auto, Bluetooth, vstup USB, litá kola, skvěle hrající rádio Swing s šesti reproduktory, manuální klimatizaci, všechna okna v elektrice a spousta dalšího. V předních světlometech jsem nahradil žárovky H7 novými, již legálně schválenými OSRAM NIGHT BREAKER LED-H7 GEN 2 s kterými je ježdění v noci opravdu mnohem lepší a bezpečnější. I když původní H7 taky nesvítily špatně.
Co mám v autě navíc a štve mě, je protivný systém Stop Start, který okamžitě vypínám. Nešťastné inteligentní dobíjení (či spíše nedobíjení) akumulátoru ovlivnit nemůžu, tak jsem si na střechu garáže pořídil malý solární panel a když zaparkuji, tak auto připojím přes 12V zásuvku v palubovce na tento panel. Nejezdím každý den, takže akumulátor se postupně vždy dobije. Mám pořád původní, (přes šest let) a pořád je OK.
Těsně před koncem pětileté záruky se objevila první a docela velká závada. Strašně začala vrzat spojka a zadrhávat se spojkový pedál. V autorizovaném servisu vyměnili vypínací ložisko spojky a od té doby je ticho klid. Trochu mi vadí, že na nižší převodové stupně při rychlejším řazení občas slyším cvaknout pružinky ve spojkové lamele. Dle servisu je to konstrukční vlastnost je to v pořádku. Někdo to nevnímá, citlivější jedinci si musí zvyknout.
Ještě zajímavost k edici TRUMF. Jsou to auta vyráběná v Rusku (v Nižném Novgorodu) ještě s posledními skladovými motory 1.4 TSI. V roce 2018, ze kterého pochází mé auto, už se současně v Mladé Boleslavi montovaly do Octavií novější motory 1.5TSI.
Když jsem si byl na úřadě vyřizovat velký techničák a tabulky SPZ, měla s tím úřednice docela problém, chvíli to vypadalo, že snad auto nepůjde ani přihlásit. Další problém nastal za čtyři roky na první STK. Normálně mě poslali domů, protože na moje auto zkrátka neměli "tabulky" a že si musí zažádat do Prahy. Prý jsem u nich s Octavií TRUMF první. Ale za týden už prohlídka na STK zcela bez problémů. Za motor 1.4 TSI jsem vděčný, 110KW a 250Nm.krouťíciho momentu je oproti těžšímu Mondeu s 81 KW opravdu rozdíl. Pocitově rozdíl téměř dvojnásobný. Motor 1.5 TSI už prý tak živý není.
Na závěr bych Octavii zhodnotil jako docela slušné snad i v budoucnu spolehlivé auto. Z pohledu řidiče a požitku z jízdy je to ale oproti Mondeu posun trochu zpět. Vlečená zadní náprava je sice bezúdržbová, ale na každém železničním přejezdu dá o sobě pěkně vědět velkou ranou. Já vím, srovnávat Octavii s Mondeem nejde, tam byla vzadu propracovaná víceprvková náprava. Navíc Mondeo patří do kategorie o třídu výš a i cenově se prodávalo za téměř dvojnásobek (kolem 830.000,-) Nicméně alespoň vzhledem a praktičností jsou si tyto dva modely hodně podobné.

Silné stránky

Výborný, silný a úsporný motor 1.4 TSI.
Dostupný servis.
Zatím dobrá spolehlivost.
Praktičnost, velký zavazadlový prostor.

Slabé stránky

Nepovedený vhled přední části (čtyři světla).
Snížený komfort podvozku.
Konstrukce spojky.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vista Car Hodonín. Velice vstřícní a ochotní, Nutno pochválit. Trochu dražší ceny servisu (na to že se jedná o Škodovku).
Poruchy zatím dvě- vadné vypínací ložisko spojky.
Uvolněný- odlepený rámeček třetího brzdového světla na zadním okně.
Nevhodná konstrukce tlumících dorazů pátých dveří. Musí se mazat, jinak klepou. Vše vyřešeno v pětileté záruce.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto koupeno v Mototechně v AAA Brno.
Jednání na které nevzpomínám moc rád. Dvouhodinové dohadování o ceně Octavie a o výkupu mého stávajícího auta. Zapůsobilo až to, když jsem řekl že nové auto nechci a že si Octavii koupím jinde. Pak to najednou šlo. Člověk musí být v Áčkách neústupný.

 


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 1.4 TSI TRUMF

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
7

Na autě se již při 32.000 km musela opravovat spojka- vadné vypínací ložisko.

praktičnost
10

Praktičnost perfektní, není co dodat.

prostornost
10

V kabině se člověk cítí jako v o třídu větším autě. Do kufru se vejde vše co je potřeba.

jízdní vlastnosti
10

Jízdní vlastnosti velmi dobré, auto dobře zatáčí i brzdí. Podvozek je pevný, motor poskytuje dobrou dynamiku.

jízdní komfort
7

U jednoduchého podvozku s vlečenou zadní nápravou jsou jízdní vlastnosti trochu horší, u verzí s víceprvkovou nápravou to bude určitě lepší.

provozní náklady
10

Vynikající dlouhodobá spotřeba 5,3 lit./100km Bohatě zastoupená síť značkových opraven.

náhradní díly
10

Dostupné náhradní díly za vcelku přijatelné ceny. Bohatá levnější druhovýroba.

výkon motoru
10

Výkon naprosto dostačující, výborný. Bohužel to člověka svádí k rychlosti, což se na pokutách maličko prodražuje.

spotřeba
10

Spotřeba 5,3 na tak velké auto mluví sama za sebe. Prostě paráda.

hlučnost motoru
9

V podstatě není slyšet, takže pohoda.

kvalita sedadel
10

Díky nastavitelné bederní opěrce nebolí záda ani po 800 km cesty do Chorvatska.

brzdy
10

Spolehlivé, naprosto dostačující svým výkonem.

zavazadlový prostor
10

Na svou třídu zcela bezkonkurenční, neznám nikoho, kdo by nebyl spokojen.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…