Recenze

Jurin2 (muž 51 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Mondeo Trend, Duratec 1.8, 81KW

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 8
Ford Mondeo, foto 9 Ford Mondeo, foto 10 Ford Mondeo, foto 11 Ford Mondeo, foto 12 Ford Mondeo, foto 13 Ford Mondeo, foto 14 Ford Mondeo, foto 16 Ford Mondeo, foto 17 Ford Mondeo, foto 18 Ford Mondeo, foto 19 Ford Mondeo, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Mondeo Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:56850 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 165 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.6 maximální rychlost [km/h]: 193 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.8

Popis vozu

Deset let jsem k plné spokojenosti vlastnil benzínovou Sierru 2.0 DOHC 88KW/120 HP.Pohodlné a dynamické svezení,při pečlivé údržbě zcela bezproblémová.Neměla však již bezpečnostní prvky a výbavu jako dnešní auta,tak jsem se rozhodl pro nástupce-Ford Mondeo II.generace.
Protože českým bazarům a překupníkům nedůvěřuji,tak jsem si Mondeo vyhlídnul na serveru Mobile.de. a po dvouměsíčním vybírání jsem se rozjel s doporučeným známým autodopravcem do německého Straubingu,přičemž v záloze byl ješte Mnichov s dalším autem.
U prodejce v autosalonu Volvo-Nissan,bylo auto již nachystáno,mělo servisní knížku s razítky místního blízkého servisu Ford,bylo po inspekční prohlídce, (původní majitelka 50-ti letá Němka ho zde údajně nechala protiůčtem za novou Micru) a ani my jsme po důkladné prohlídce neshledali žádnou závadu.Jen pneu na konci své životnosti,takže cena šla ještě snížit o 500 Euro.
Auto putovalo na přívěs a vyrazilo na cestu domů.Po další prohlídce a výměně všech filtrů a oleje,se zjistily jen drobné závady-prasklá žárovička v palubovce a nefunkční el.zvedání řidičova sedadla.To se spravilo výměnou ozubeného kolečka.Další investicí byla po půl roce nová baterie a brzdové destičky.Stejně tak jako pneumatiky byly ještě na voze původní od výroby.
Výbava oproti Sieřře bohatá,ABS.centrál na DO,klimatizace,el.okna a zrcátka,ovládání rádia pod volantem,kožený volant,elektronová kola 6x airbag a další...
Mimochodem,každý kdo uvádí, že má v Mondeu 8 airbagů se mýlí,je jich jen šest. V palubovce a volantu,dva boční v předních sedadlech,dva stropní po celé délce střechy.Ty krytky na zadních sloupcích jsou jen záslepky.Tam žádné airbagy nebývají.Taky jsem to nevěděl.

Silné stránky

Pohodlí,prostornost,působivý vzhled,skvělé jízdní vlastnosti s výborným a přesným řízením,dobrá převodovka i přesné řazení,odhlučnění,solidní výbava,dostupný servis,rozvody poháněné odolným řetězem,kvalitní materiály a dílenské zpracování,solidní spolehlivost.

Slabé stránky

Výřivé klapky sání u u benzinových motorů Duratec,které časem- pokud se nevymění (od asi 100.000 km) hrozí nasátím do motoru a zničením hlavy. Výrobní chyba v antikorozni ochraně spodních lemů dveří (do roku 2002). V zimě občas zlobí centrální zamykání,(nezamknou,nebo se neodemknou všechny dveře,některé vynechají.V létě tento problém není). U mě to dělají jen pravé zadní.Při parkování horší výhled vzad. Malá zpětná zrcátka (do roku 2003)
Poněkud vyšší spotřeba paliva,pohybuji se těsně pod 8 litry,Sierra 2.0-88 KW jezdila za 7,6 a byla mnohen dynamičtější.(Kvůli lepšímu poměru výkon/hmotnost) Zase je ale u Mondea levnější povinné ručení,takže se to srovná.Kdybych ale mohl znova vybírat,sáhl bych asi po dvoulitru (chtěl jsem ho i předtím,ale nesehnal v patřičném stavu),nebo po šestiválci 2.5 litru.
Další chybou od Fordu je odemykání přední kapoty klíčem.Je to nešikovné,zdržuje to a kdo zámek pravidelně nemaže,jednou zlomí táhlo otvírání.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Všechno si na autě raději dělám sám (pomáhá mi kniha "Jak na to"-od Etzolda),protože s menšími servisy mám špatné zkušenosti (kvalita práce) a značkový servis Ford je na můj vkus docela drahý,(hodinová cena práce),i když vím že jsou i daleko dražší značkové servisy (Mercedes,Audi,BMW,Japonci...)
Když nemám potřebné vybavení,zajedu ke kamarádovi co má autodílnu a plně mu věřím a kde můžu být u opravy přímo pod zvedákem a případné dotazy konzultovat přímo s ním.
Oprava byla zatím jen jedna-po nastartování se chvíli ozýval drnčením prasklý vlnovec výfuku-ten opletený kus výfuku za motorem.Svépomocí jsem si ho vyměnil doma v garáži za 30 min.
Také jsem dával nové brzdové kotouče zn.BREMBO,ty původní byly už trochu zkroucené.
Oprava zvedání řidičovy sedačky byla složitější,musela se rozebrat převodovečka servopohonu a podle původního plastového ozubeného kolečka nechat zvyrobit nové kovové kolečko.
Dnes 8.8 2013 kdy má auto 11 let,(z toho 4 roky u mě),musím řešit druhou závadu.Odešel spínač brzdových světel co je pod pedálem brzdy. Naštěstí nic drahého,výměna za nový-cca 500,-Kč

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autohaus Bleicher,Straubing,Německo.
Autorizovaný dealer značek Volvo,Nissan."Kamenný obchod",s dlouholetým provozem.Ochotní,usměvaví,vstřícní,vzbuzující důvěru.Plně profesionální,německé jednání.Zaměstnanci oblečení oblecích.Myslím si,že mě snad v ničem nepodvedli. V Německu je stáčení tachometrů bráno jako trestný čin a zkouší to snad jen drobní turečtí překupníci,kterým je třeba se vyhnout.
Jednání,placení a vyřizování formalit probíhalo přímo v showromu plného nablýskaných nových aut, zážitek na který jsem se těšil několik let.(Kdo z nás chlapů by se na to nětěšil,že?)

Prostor na jedničku

V autě se dá po sklopení zadních sedadel a vyjmutí zadního plata pohodlně i spát,s mojí výškou 176 cm tam krásně natáhnu nohy a vloni v létě,když jsem tam měl i molitanovou matraci a spacák,jsem takhle strávil celý týden dovolené na Jižní Moravě po různých kempech.
Dobrou vychytávkou na autě,je skvělě vymyšlené a jednoduché vyndavání předních světlometů za účelem výměny žárovek.Zvládne to i poloslepý,jednoruký,za půl minuty.

 

Novinky v recenzi

5.6.2013 18:00

LED denní světla

Z důvodu aby mi pořád na autě nesvítilo 50 žárovek,jsem si pořídil a namontoval LED denní světla. Dlouho jsem nemohl přijít na to,kde vzít v motorovém prostoru +12V kde je napájení až po sepnutí zapalování. Jako dobrá rada se osvědčilo připojení ke konektoru spínače zpátečky na převodovce. Nachází se dole pod kastlíkem autobaterie na převodovce,tam jak končí bovdeny řazení.


Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Každé auto chce ale pečlivou údržbu!

praktičnost
9

Kombík by byl asi ještě lepší.

prostornost
10

Na liftback super.

jízdní vlastnosti
10

Nejlepší co jsem zažil.Vzpomínám na podobné za volantem BMW trojkové řady z roku 1990.

jízdní komfort
9

Motor by v rychlosti 130km/hod mohl být méně slyšet,kupodivu ve 150km/hod už slyšet není,ztratí se v aerodynamickém hluku obtékajícího vzduchu.

provozní náklady
9

Díky rozvodovému řetězu motoru jsou náklady dobré.

náhradní díly
9

Na internetu v pohodě seženu všechno a za dobrou cenu.

výkon motoru
6

Motor 1.8 81 KW jen pro pohodové řidiče,kteří moc nespěchají,má slabší dynamiku a krátkou převodovku.Ale i tak maximálka 193km/hod je výborná.

spotřeba
8

Na motor 1.8 by mohla být nižší spotřeba,aspon o půl litru.

hlučnost motoru
6

Ujde

kvalita sedadel
9

Vyhovující

brzdy
8

Vzhledem k tomu jak se dá s autem díky podvozku skvělě jezdit,mohly by mít i brzdy rychlejší a ostřejší sportovní nástup.

zavazadlový prostor
10

Výborná hodnota 500 litrů a skvělá praktičnost liftbacku.






Blesk.cz

Rozbitá držka a odřená kolena. Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 přináší sladké vzpomínky

Rozbitá držka a odřená kolena. Tony Hawk’s Pro…

Nostalgie je mocná čarodějka a u videoher to platí dvojnásob. Jen málokterý dospělý pařan neprožil mládí nebo…

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i zvíře! Jak se jich zbavit?

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i…

S koncem léta přichází jejich čas... Někdy se sice objeví dříve, ale právě nyní je velká pravděpodobnost, že na…

 

iSport.cz

French Open: Kvitová, Veselý a Plíšková jdou dál, Vondroušová končí

French Open: Kvitová, Veselý a Plíšková jdou dál,…

Petra Kvitová postoupila do druhého kola tenisového Frewnch Open. Sedmá nasazená porazila domácí Oceane…

Slavia si musí dát pozor, šance se změnily. Favorizuji Dány, říká Novák

Slavia si musí dát pozor, šance se změnily.…

Jediný zápas dělí fotbalisty Slavie k otevření brány do hlavní fáze Ligy mistrů. Jenže v Dánsku je čeká pořádná…

 

Reflex.cz

Slovensko zpřísňuje: Roušky povinně i venku, ruší se hromadné akce, omezí se hospody

Slovensko zpřísňuje: Roušky povinně i venku, ruší se…

Slovensko od října kvůli šíření koronaviru zakáže až na výjimky konání hromadných akcí, včetně sportovních.…

Před 70 lety zemřela múza slavných básníků Sidonie Nádherná. Život měla bohatý i smutný

Před 70 lety zemřela múza slavných básníků Sidonie…

Mluví se o ní často jako o krásné a duchaplné ženě, mecenášce a múze mnoha umělců. Za snovým oparem úcty a…