Diskuse

Toyota Prius (2008)

20.4.2009

Prius je hybrid nabitý technologiemi, které jsou ale před řidičem i pasažéry skryty a všechno to prostě funguje. Je v něm spousta tecnických…

 

Toyota Prius (JirkaVejrazka)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 11.08.09  18:54

    « Re: Poruchy

    Na hybridni casti motoru a baterku je zaruka 160 000 km nebo osm let. Co se stane potom, nevim, asi by bylo potreba baterku vymenit. Ale pristich par let mne to neceka, takze to zatim neresim.

    Jinak obecne patri Prius mezi nejspolehlivejsi auta vubec. Ruznych studii se da dohledat hodne, namatkou treba [odkaz] , [odkaz] a [odkaz]

    Zkusil jsem narychlo najit i info o nespolehlivosti Priusu, ale vsechno co jsem (behem jedne minuty) nasel se vztahovalo k 1. generaci, ktera mela problemy se svetly a brzdami. Druha generace, ktera se ve svete prodava od roku 2004, vypada spolehlive (tuk tuk na drevo :-)

    Obecne se da rict, ze 2. generace Priusu ve spolehlivosti nezaostava za jinymi auty nizsi stredni a stredni tridy, spise naopak.
  • 00 Reagovat !

    foto pepezima

    pepezima 11.08.09  13:58

    « Idealni auto

    Predstava moderniho Priusu by byla min 180K, na strese solarni strop, elektromotor by zasahoval i ve vyssich rychlostech po dalnici tak, ze spotreba by byla okolo 5l, dale moznost pripojeni LPG
  • 00 Reagovat !

    foto pepezima

    pepezima 11.08.09  13:56

    « Poruchy

    Chci se zeptat na poruchovost teto technologie. Nerikam, ze to je spatne.. Ale napr. kdybych si koupil auto a po 200000km treba zjistil, ze nefunguje jeden akumulator nebo neco v elektronice, nerad bych pak videl ten ucet za nahradni dily.. Precejenom u klasickych motoru se da improvizovat vic v opravach a dily nejsou tak drahe
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.07.09  15:24

    « Re: Re: Nie je hybrid ako hybrid - ako funguje Toyota Prius

    - ten simulator je pekny. diky. jsem si pohral.
    - clanek tu planetovou prevodovku nechtel popisovat. clanek se chtel pokusit objasnit HSD a co se tyka ty prevodovky to nejpodstatnejsi - rict, ze se jedna o obycejny diferencial jaky je v automobilech od nepameti.
  • « 00 Reagovat !

    foto igi2

    igi2 17.07.09  15:37

    « Re: Re: Re: ekologický?

    ale prius je o třídu větší auto. takže by se musel srovnávat např. s octavií...

    Myslím že baterky priuse nebudou problém pokud se dostanou tam kam patří. Tzn. k recyklaci. A ne že je nekdo hodí na smeťák, jak se to běžne děje s autobateriema...
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 16.07.09  15:23

    « Re: Nie je hybrid ako hybrid - ako funguje Toyota Prius

    Diky, clanek je zajimavy, ale nepopisuje moc podrobne onu planetovou prevodovku, ktera je genialne jednoducha a jednoduse genialni :-)

    Simulator te prevodovky (nazyvane PSD - "power split device") je tady: [odkaz]

    Da se z toho vykoukat proc Prius nemuze jet ciste na elektriku libovolnou rychlosti, proc muze zaroven elektrikou pohanet kola a dobijet baterky a taky proc ma vubec dva elektricke motory.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.07.09  16:31

    « Nie je hybrid ako hybrid - ako funguje Toyota Prius

  • « 10 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 03.07.09  16:10

    « Re: Re: Re: Re: ekologický?

    Porad mi to vrtalo hlavou, tak jsem si to dnes nasel. V kanadskem Sudbury se od konce 19. stoleti, kdy se tam zacalo tezit, vytezilo cca 20 milionu tun niklu a nejakych 18 milionu tun medi. Podruznejsi kovy jako platina, stribro a zlato nepocitam ;-)

    Toyota odtamtud dovazi cca 1000 tun rocne, nevypatral jsem jak velka cast z toho je pouzita na vyrobu Priusu. Kazdopadne si z porovnani tech cisel snad kazdy dokaze odvodit, ze vykriky typu "kvuli hybridum vznika v Kanade mesicni krajina" (ne primo tady, ale videl jsem je jinde) jsou pritazene za vlasy, usi a taky vsechny koncetiny :-)

    V Sudbury byla pry nejvetsi ekologicka zatez v 70. letech 20. stoleti, dnes jsou pry doly o 70% ekologictejsi (at uz to znamena cokoli). Pro baterky do hybridu ten nikl tenkrat urcite netezili :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 21.06.09  17:11

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ekologický?

    Jasne, to bude tohle video:
    [odkaz]

    Je tam nadherne ukazano jak muzu dojit vicemene k libovolnym zaberum vhodnym zvolenim vstupnich podminek :-)

    (Vite jak se stat nesmrtelnym? Staci dozit se devadesati. Podle statistiky u nas po devadesatce umira jen nepatrne procento lidi ;-)

    EDIT: abych TopGearu nekrivdil - v tom videu Jeremy na zacatku jasne rika ze Prius pojede jak rychle to pujde. Na konci pak zmini, ze Prius mel horsi spotrebu nez BMW M3 pri dane rychlosti. Rozumny clovek pak pochopi, cim je ta "strasna spotreba" v danem pripade zpusobena...
  • « 00 Reagovat !

    foto filko

    filko 20.06.09  22:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: ekologický?

    Konečně kultivovaná diskuse, v tom balastu tady.

    Napiš víc, je to moc zajímavý.

    Jestli bych si příl svéz několika auty odsud, tohle by to určitě bylo.

    Hybridy se mi líbí hlavně z důvodů: zvýšení výkonu při akceleraci, průjezdu městem nebo jeho speciálními částmi: podzemní garáže, tunely atp. jen na el. pohon a rekuperací energie.

    Dáte sem odkaz na zmiňovanou repo z topgearu?
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 29.04.09  10:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: ekologický?

    Ja taky TopGear sleduju a rad (od doby co maji na YouTube svuj vlastni kanal). Dneska rano jsem koukal, jak s jednorukym zvukarem zavodi proti nemcum v dvoupatrovych autech, skvela zabava :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Bonkers

    Bonkers 28.04.09  20:37

    « Re: Re: Re: Re: ekologický?

    taky se nechcu hádat do krve, když si ho někdo koupí, ať, ale určitě to není můj šálek čaje. to třeba takovej Lexus GS450h je už trochu lepší hybrid, hlavně proto že není jednoznačně zaměřenej na spotřebu. je to prostě obyč kára, která jen tak mimochodem žere míň benzínu. nebo třeba využití hybrid pohonu pro sporťáky pro chvilkový zvýšení výkonu (něco jako KERS). to už zní líp :-)
    jinak Top Gear sleduju a více-méně s Jeremym souhlasím :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 27.04.09  17:11

    « Re: Re: Re: ekologický?

    Ja se nehadam, vim ze jsou auta ktera maji mensi spotrebu a nic proti nim nemam, klidne bych si je koupil. Nehodlam se hadat do krve, ze Prius je nejlepsi a vsichni by si ho meli koupit :-) To by byl samozrejme nesmysl.

    Prius je (podle meho skromneho nazoru) idealni auto pro lidi, kteri denne dojizdeji 30-60 minut do prace, z toho vetsi cast po meste. Kdo jezdi trikrat tydne Praha-Ostrava a zpet, by si ho rozhodne kupovat nemel.

    Co se tyka vyroby baterek a jejich dopravy, nechtel jsem to bagatelizovat, mozna jsem uvedl spatny priklad. Proste mi jenom chybi srovnani. Kdyz to vezmu na tom priklade s vyhozenymi PETkami - je pro mne rozdil, jestli vidim vedle silnice dve plastove lahve a tak tam vyhodim dalsi dve, nebo jestli prihodim dve na hromadu kde uz jich je milion. Ta hromada by tam nemela byt, v tom se myslim shodneme. Ale dve lahve navic v milionu uz neni zadny podstatny rozdil, hlavni problem je potreba resit jinde a ne v tech dvou lahvich.
    Proste si myslim, ze rict "Prius je spatny, protoze material na baterky cestuje z Kanady pres Evropu a Cinu do Japonska" (jak to udelali treba v TopGearu) nema zadny vyznam, protoze nevime, odkud kam cestuji suroviny a material pro vyrobu jinych aut (a zbytku Priusu), takze nemame porovnani :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 27.04.09  16:48

    « Re: pozdraf

    Ahoj,

    diky za info, hlavne o sedackach a nejvyssi rychlosti, to jsem nevedel.

    Co se tyka motoru, obavam se ze michas jablka s hruskami. Inverter tam je samozrejme take, ale to je ta "stribrna" skrinka, kterou vidis kdyz otevres viko motoru. To ale neni motor, stara se o prevody stridaveho a stejnosmerneho proudu, spravne frekvence elektriky a tak. Elektricke motory jsou tam opravdu dva, interne se oznacuji MG1 a MG2. Viz treba tenhle obrazek ( [odkaz] ) - to je balik, kde jsou zleva a zprava elektricke motory, mezi nimi "prevodovka" (oznacovana PSD). Vlevo je soucasny Prius, vpravo nova generace ktera ted jde na trh. Nebo jeste tohle instruktazni video (anglicky) - modre je benzinovy motor, zlute a oranzove elektricke motory, zelene je PSD. Je to sice model pro novy Prius, ale princip je uplne stejny ( [odkaz] ).

    Jeste mne napadla jedna vec ohledne US a EU verzi - americka verze nema tlacitko "EV", kterym se Prius prepina do ciste elektrickeho rezimu. Domaci kutilove si ho tam dodelavaji dodatecne :-)
  • 00 Reagovat !

    foto maro-01

    maro-01 26.04.09  23:52

    « pozdraf

    ahoj, mas to pekne popsane a prajem ti vela zazitkov. Co uz odznelo by som chcel doplnit o par poznamok jakozto uzivatel (zatial 60.000km za 8mesiacov) a aktivny clen fora www.priuschat.com.
    - US verzia ma este moznost oproti EU mat xenony co mne extremne chyba co do bezpecnosti, halogeny svietia slabo + doplnene o denne svietenie (rozsvietenim dialkovych na tusim 19W) co ma tiez otravuje stale zapinat svetla
    - na dialniciach sa da ist 170 km/h len to tam pomaly zrychluje (jazdim teraz hodne po nemecku a davam 175 na tempomat a da sa)
    - prius nema 2 elektromotory ale spalovaci motor + inverter, inverter funguje bude ako generator energie alebo ako elektromotor ktory spusta spalovaci motor cim nahradza starter
    - verzia s parkovacim asistentom nema audio system JBL, cize si urobil dobre lebo mas pouzitelnejsiu vec a to kvalitne audio. parkovci asistent je pomaly aj ked v novej verzii uz je pouzitelny- deklaruju to uzivatelia spominaneho webu ktori uz s novym jazdili v ramci predvadzacich akcii Toyoty v Californii.
    - ja spotrebu ked si vyratam mam pod 5 (mesto 55, medzimesto 105, dialnica 145). display mi ukazuje viac lebo pouzivam ine pneu s inym priemerom a tym padom aj tacho aj spotreba mi ukazuje mimo reality kusok. co nebude tvoj pripad ak mas origo pneu. kazdopadne tak po 40-50tis km sa mi znizila este o kus spotreba aj ked nechodim "na spotrebu" ale asi som viac pochopil "gliding mode" na ktorom je eko-nomicka a eko-logicka jazda s priusom postavena.
    - sedacky - kozenna verzia ma viac tvarovane co do 'ortopedickeho' hladiska. su pohodlnejsie, sirsie, dlhsie a spolu s polstrovanim dveri a laktovej opierky sa tam citim ja osobne prijemne. Podobne nazory panuju u vecsiny uzivatelov. U novej generacie Priusu Toyota potvrdila ze u kozenej verzie bude naviac nastavovanie bedrovej opierky a tato verzia sedadiel je viac "vytunena" na komfort na dlhsie cesty.

    Tak nech ti to jazdi a vydrzi. Ja sa uz tesim na novu verziu aj ked ktovie ci sa dostanem k nejakej predvadzacke. V Nemecku uz avizuju predaj od leta 2009, u nas predajcovia nema ziadne info :-( Uz vidim ako budu cakat ze objednam auto bez toho aby som ho len videl.. ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto Bonkers

    Bonkers 26.04.09  10:50

    « Re: Re: ekologický?

    ok. s tím Discoverym to je asi přehnaný, ale třeba nějakej obyč diesel (Golf, Fiesta, Jetta a spousta dalších), nebo i novej Jazz v benzínu mají spotřebu stejnou ne-li menší a obejdou se bez baterek. a tvoje argumenty že stejně se už vyrábí hodně baterek není moc fér, to je stejný jako "u silnice je už stejně hodně vyhozených odpadků tak nebude vadit když tam vyhodím pár PETek", nemyslíš? :-) stejně s tou dopravou. tím chci zároveň říct, že tyhle přepravy materiálů a výrobků tam a zpátky by se taky mohlo omezit, ale na to sme tady všichni malí páni :-)
    a s tím americkým příkladem máš samozřejmě pravdu, američani to v tomto přehání.
  • « 00 Reagovat !

    foto Poustnik

    Poustnik 22.04.09  01:04

    « Re: Re: Re: Re: Auto, které přinesl vítr...

    Fešácký kanadský mrož. :-) Metrem jsem v Torontu nejel, ale na věži jsme taky fotili. Pěkné momentky se zírajícími turisty. On je to fascinující pohled skrz tu skleněnou podlahu. Teď jsem byl na Dachsteinu a tam mají taky takové sklo s pohledem ze skály. Ale je celé popraskané, takže vypadá sakra nebezpečně... 8-s >:D Máš jistě nějaký "povedenější" foťák, nádherně ostré fotky, ta čilská autíčka jsou dobrá chuťovka! Takže pěkné, pěkné, jen tak dál! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 21.04.09  23:18

    « Re: Baterie-cena

    Diky, ono je to s tim odblokovanim tak, ze ve skutecnosti se elektronika Priusu rok od roku vylepsuje. Auto z roku 2004 se dost lisi od auta z roku 2008. Lisi se to jak v tom, co vsechno je za jizdy zablokovane, tak i v jizdnich vlastnostech. Prvni verze Priusu byly pry nepouzitelne pro jizdu na snehu, ale od verze z roku 2006 stiznosti na tohle prakticky zmizely. Predpokladam, ze "odblokovani ovladani" bude vlastne nahrani novejsiho firmware.
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 21.04.09  23:14

    « Re: ekologický?

    Jestli je ekologicky? Nevim. Videl jsem ruzne nazory a clanky, vetsina z nich byla typu "jedna pani povidala". Ohledne baterek mas pravdu, ale ze je vic skodlivej nez Land Rover Discovery bych opravdu neveril.

    Kdyz to rozeberu:
    - negativni vec: baterky. Hrubym odhadem je hlavni baterka v Priusu asi 10-15x vetsi nez v beznem aute. To je dost. Ale v kazdem vetsim moderni kancelarske budove jsou ve sklepe baterky, ktere by stacily na desitky az stovky Priusu (kvuli zalohovani pocitacu). Osobne si myslim, ze baterky do Priusu tvori velmi malou cast celkove tezby niklu a ostatnich nutnych kovu.
    Taky se hodne mluvi o tom, ze ty kovy se vezou pres celou zemekouli. To je sice pravda, ale je to horsi nez to, ze mam na sobe tricko site zrejme v Hondurasu a kratasy privezene z Ciny? To taky nedava smysl.
    (jenom na okraj - byl jsem u jednoho takoveho dolu, videl jsem cim se vozi surovy material. Trochu to cloveku upravi perspektivu, co se tyka aut a jejich ekologicke zateze: [odkaz] , [odkaz] a tomu odpovidajici pneumatiky [odkaz] )

    - pozitivni vec: nejnizsi emise ze vsech v soucasnosti jezdicich aut (Novy Prius je jeste vyrazne lepsi). Jde to az do takovych extremu, ze auto prvnich par minut po nastartovani schovava vyfukove plyny do zasobniku, nez se katalyzator zahreje na provozni teplotu (jestli jsem to spravne pochopil).
    - dalsim pozitivem je spotreba. Velmi hrubym vypoctem na 100 tisic najetych kilometru spotrebuje Discovery o nejakych 50 hektolitru vic paliva nez Prius (pokud jsem se nespletl). Vyvazi to tu baterku?

    Suma sumarum, nevim jestli je Prius ekologicka vyhra. Taky jsem ho kvuli tomu nekupoval, jsem technicky hracicka a ne ekologicky aktivista. Ale vzdycky kdyz si vzpomenu, jak jsem v USA videl zenske prejizdet zenske pri nakupu z jednoho konce parkoviste na druhy k dalsimu obchodu, pricemz jejich petilitrovy automat buracel jako motor z T34, jsem rad ze toho Priuse mam :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Camry

    Camry 21.04.09  23:12

    « Baterie-cena

    Cena baterie je kolem 80.000,- dle kurzu.Na baterie zatím nebyla žádná reklamace - celosvětově. Americká verze Priuse se dá odblokovat - myslím to ovládání. Ale nevím jestli tam pojede eropské dvd s navigací. V Camry hybrid z USA se to dá rozchodit, ale jinak ty softwary jsou zpřeházené např. Matrix má soft jako Avensis. Článek pěkný, ať auto jezdí.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…