Recenze

JirkaVejrazka (muž 45 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV GPF 4x4 6AT

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Kia Sorento, foto 1 Kia Sorento, foto 2 Kia Sorento, foto 4 Kia Sorento, foto 5 Kia Sorento, foto 6 Kia Sorento, foto 7 Kia Sorento, foto 8 Kia Sorento, foto 9
Kia Sorento, foto 10 Kia Sorento, foto 11 Kia Sorento, foto 12 Kia Sorento, foto 13 Kia Sorento, foto 14 Kia Sorento, foto 15 Kia Sorento, foto 16 Kia Sorento, foto 17 Kia Sorento, foto 18 Kia Sorento, foto 19 Kia Sorento, foto 20 Kia Sorento, foto 21 Kia Sorento, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta Sorento Rok výroby 2021 Koupeno ojeté najeto [km]:5000 palivo: hybrid počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 169 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 193 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 650 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

= Úvod =

Důvod pro koupi nového auta jsme měli stejný, jako mnoho dalších - rozrůstající se rodina. S příchodem třetího potomka bylo jasné, že je potřeba udělat změnu v rodinném vozovém parku. Prius Plug-in je předfaceliftový, tj. čtyřmístný, a do jeho kufru dáte kočárek jen rozlámaný na kousky. Starším Priusem jezdíme už 12 let a i přes skvělou spolehlivost už bych ho nebral na hory, delší dovolené apod. Kočárek se mu do kufru sice vejde, ale pro pětičlennou rodinu už pak nezbude dost místa na ostatní věci.

Ale co vzít? Vzhledem k rodinné spokojenosti s Priusy se nabízela logická volba, Toyota Corolla v hybridu. Mikesus několikrát zmiňoval, že ji koupil kvůli třem dětem. Šel jsem se tedy podívat na Corollu TS, ale stačil rychlý pohled na zadní sedačky a bylo jasné, že tudy cesta nepovede.

Začal jsem tedy koukat po větších autech, ideálně hybridech. RAV4 není pro 3 sedačky není o moc lepší a Highlander byl už dost drahý a ještě k tomu se mi vůbec nelíbí. Byl tedy čas poohlédnout se u jiné značky. Chtěli jsme se ale vyhnout naftě a obligátní dvojici Sharan/Alhambra. Na prémiové značky jsem nekoukal, kupoval jsem "za svoje" a nemohl jsem počítat s žádnými zásadními slevami.

Poměrně brzy jsem měl jasno - Ford S-Max v hybridní verzi. Velmi vychvalované auto, za akceptovatelnou cenu a jako bonus navíc i HEV verze, tj. "pohon z Priusu" (Ford používá u hybridů technologicky stejný systém jako Toyota). Sice nebyl nikde k vyzkoušení, ale Mikesus mi u spřáteleného dealera Fordu domluvil předváděcí jízdu s Kugou PHEV, která má podobný pohon a váhu. S autem se jezdilo dobře a u naftového S-Maxu jsem si vyzkoušel, že sedačky se do auta vejdou.

Mikesus se ale podělil o tipy na jiná auta, která by mohla vyhovovat. Jedním z nich byla Kia Sorento. Popravdě jsem o něm předím nikdy neuvažoval a musel jsem si přečíst pár recenzí, abych si udělal představu, o jaké auto jde. Zajel jsem se podívat na dieslovou verzi a dozvěděl se (v červnu), že objednávky na rok 2021 jsou uzavřeny a čeká se do srpna na ceníky a ostatní náležitosti MY2022.

Na nějakou chvíli jsem to odložil k ledu a lavíroval mezi S-Maxem a Sorentem. V srpnu jsem se stavil ve Fordu pro nabídku na S-Max a vyslechl obligátní "bude možná v únoru, když to dobře půjde". U Kia to bylo ještě zajímavější - jeden dealer mi řekl, že nemám šanci až do konce roku 2022, druhý že není problém objednat auto s dodávkou do šesti měsíců.

Nastalo klasické dilema - vychvalovaný a levnější S-Max s pohonem, na který jsme zvyklí, nebo dražší a "zajímavější" Sorento? Kdybych kupoval auto na dva nebo tři roky, bral bych určitě S-Max. Ale Sorento mě nahlodalo jak díky pochvalným recenzím, tak i modernějším vzhledem (zejména v interiéru). Navíc to vypadá, že u S-Maxe si musíte vybrat mezi panoramatickou střechou (kterou jsme chtěli) a ližinami pro střešní box (které jsme taky chtěli). Poslední kapkou bylo, když jsem se náhodou podíval na stránky Kia a zjistil, že jeden dealer má Sorento v hybridu na prodej.

O jednu zkušební jízdu a pár týdnů později stálo Sorento u nás. Sice v trochu jiné (vyšší) výbavě než bychom si objednávali my (brali bychom jinou barvu, světlejší interiér, nechtěli bychom kůži a hliníkové pedály apod.), ale v současné době s nejistými dodávkami jsem se řídil příslovím "lepší holub v hrsti, nežli holub na střeše".

Recenzované Sorento je tedy sedmimístné, "v plné palbě". Tj. jde o "1.6 T-GDi HEV GPF 4x4 6AT automat" s příplatkovou kůží Nappa.

Proč ne PHEV? Sorento se prodává take jako plug-in hybrid. To mě ale nelákalo z mnoha důvodů:
* nebylo okamžitě k dispozici
* je tam znatelný cenový skok proti HEV verzi
* jeden plug-in hybrid na poskakování okolo komína už máme
* Sorento PHEV podle recenzí stěží ujede deklarovaných 40km na elektriku
* PHEV od koncernu Hyundai/Kia i při jízdě v elektrickém režimu zapínají spalovací motor. Ať už kvůli topení, nebo při trochu silnějším šlápnutí na plyn. Při teplotách pod 15 stupňů je prý prakticky nemožné jezdit jen na elektřinu, byť krátké trasy. To by mi hodně vadilo, Prius PHEV v elektrickém režimu spalovák zapíná jen velmi výjimečně a tak se plug-in hybridy mají dle mého názoru chovat .

= Motor =

Na tak velké auto je motor relativně slabý, 1,6 litru turbo. Má maximální výkon 132 kW, pomáhá mu elektromotor o výkonu 44 kW. Maximální kroutící moment mají oba prakticky stejný, 265 a 264 Nm. Celkový výkon soustavy je 169 kW a krouticí moment 350 Nm.

Motor je technicky unikátní - pokud je mi známo, tak jde o první sériově dodávaný motor s technologií CVVD (Continuously Variable Valve Duration). Motor umí mechanicky ovládat dobu otevření sacích ventilů a tím volit mezi nižšími emisemi (dlouhá doba otevření) nebo výkonem (kratší doba, vyšší komprese a více paliva ve válci při zážehu). Auto není pochopitelně žadný závodník, ale se zryhlením 0-100 za 9 sekund (výrobce) nebo o něco méně (recenzenti) je to u nás doma to nejrychlejší, co máme :) Ve městě je ale mrštnější Prius, viz dále Pohon.

= Pohon =

Jak jsem psal, jsme doma velmi zvyklí na hybridy. Sorento je ale uděláno úplně jinak, než HSD v Toyotě, Lexusu a Fordu. Místo tří motorů spojených jednoduchou planetovou převodovkou bez spojky má Sorento (a myslím, že všechny současné hybridy od Hyundai/Kia) spalovací motor a elektromotor před šestistupňovou automatickou převodovkou s HDM.

Pro řidiče jsou dva zásadní rozdíly. Odstraňuje se tím nenáviděné "vysavačové hučení" při sešlápnutém plynu, typické pro HSD (i když hodně umírněné v aktuálních generacích). Na druhou stranu auto při rozjezdu nejede tak hladce jako HSD. Hodně lidí auto chválí, že "jezdí normálně, přestože je to hybrid". Mně to už připadá nepřirozené a lehce mi to vadí. Markatní je to hlavně v nižsích rychlostech a při rozjezdu z místa, kdy si Sorento může o hladkosti rozjezdů Toyot nechat jen zdát. Někdy dokonce chvilku (půl vteřiny) trvá, než se auto rozmyslí, jaký stupeň si musí zařadit. Už jsme si zvykli, že na rozjezdu (v křižovatkách apod.) musíme dát Sorentu o něco víc času, než Priusu.

Abych nezapomněl, auto je čtyřkolka. S poctivým kardanem, žádné elektromotory u zadní nápravy. Při rozjezdu jsou vždy poháněna všechna kola a výkon je pak postupně přesměrován primárně na přední nápravu.

A poslední věc související s pohonem - hybridní Sorento zvládne na tažném přívěs do 1650kg. Naftové 2,5 tuny.

= Jízdní režimy =

K dispozici je šest jízdních režimů. Tři na silnici, tři do terénu. Přepínají se pohodlně ovladačem na středové konzoli. Po startu je auto (nepřekvapivě) v režímu Eko, kdy se chová letargicky a utlumeně. Režim Sport auto pokropí živou vodou, spalovací motor se drží ve vyšších otáčkách a auto je celkově živější. V režimu Smart se elektronika snaží uhádnout podle užívání plynu a profilu jízdy, jak auto nastavit. Je to docela příjemné, protože můžete jet na čtvrt plynu v koloně a auto jede "Eko", ale stačí šlápnout na plyn pro předjíždění a najednou tam máte "Sport". Je to příjemná změna proti Priusu, který má sice také jízdní režimy, ale tam je to jen takové kosmetické placebo (mějí se jen mapování plynového pedálu a maximální výkon klimatizace).

Naftové Sorento má ještě režim Comfort. Nevím, čím se ten režim liší od ostatních.

Auto umí při změně jízdního režimu ovladačem také změnit design budíků, ale je to jen taková samoúčelná blbnika, kterou jsem rychle vypnul.

Terénní režimy jsem zatím nezkoušel. K dispozici jsou Mud, Snow a Sand, tj. bláto, sníh a písek. Podle recenzí opravdu fungují, ale nemám v plánu je moc využívat. Ostatně při světlé výšce 17 centimetrů je jasné, že jde o auto na silnici a ne do terénu. Zatím jsem si vyzkoušeljen jízdu do kopce po mokré louce a s mírným křížením náprav - to zvládlo auto v pohodě i na režim Eko.

= Kola =

Sorento umí sedmnáctky až dvacítky, hybridní verze je ale povinně na devatenáctkách. Konkrétně je to 235/55/19. Na devatenácky a dvacítky se podle návodu nesmí dávat sněhové řetězy.

= Spotřeba =

Zatím máme auto krátce a jedeme první nádrž, takže jen orientačně: aktuálně po pár set najetých km máme spotřebu pod 7 litrů, ale auto s námi ještě nejelo po dálnici s výjimkou jednoho krátkého úseku. Spotřeba udávaná výrobcem je 6,8 - 7,5.

= Interiér =

Vnitřek je myslím silnou devizou auta. Vkus je samozřejmě individuální, ale hodně recenzí tvrdí, že Sorento v je v interiéru takřka prémiové. Já to porovnat nedokážu, prémií nejezdím :) Osobně jsem rozpačitý jen z designu výdechů klimatizace, ale není to nic co by mě uráželo.

Auto má plně digitální displej v kapličce, kde si můžete vybrat ze čtyř různých variant vzhledu (z toho jsou ale tři hodně podobné a dva z nich skoro k nerozeznání). Většina variant má klasické hybridní budíky "rychlost" a "výkon", jediná odlišná varianta je plně digitální, bez "budíků". Zkusím to nafotit do galerie. Ve všech designových verzích je možnost volby doplňkových informací uprostřed displeje - od klasického "čas jízdy, spotřeba", přes navigační údaje až po ukazatel "dravosti" jízdy nebo grafické znázornění toho, na která kola je momentálně posílán výkon. Chybí mi trochu detailní statistiky z minulých jízd, kterých má Prius přehršel, ale ten v tomto mezi auty spíš výjimkou.

Displej infotainmentu je dvanáctipalcový a je celkem vkusně zakomponován, řekl bych. Infotainent funguje svižně a je k dispozici takřka hned po nastartování auta. Displej je pochopitelně dotykový a celkem přehledný. Nepodporuje žádná gesta máváním rukou před displejem apod. Vlastně ani nevím, jestli se dá infotainment ovládat hlasem, stejně jsem to nikdy nepoužíval. Nevýhodou inforainmentu je grafické provedení - ikony ve stejném designu vypadají moderně a celkem hezky, ale za jízdy je težko rozlišíte na první pohled. Můžete si je ale uspořádat podle svého gusta a ty nejpoužívanější dát blízko na dosah. Já infotainment za jízdy prakticky nepoužívám, tak mi to moc nevadí.

Jako nespornou výhodu vidím to, že vše podstatné je zvládnutelné pomocí tlačítek. Ať už na volantu nebo na středovém panelu, kde se ovládá hlavně klimatizace. Je to sice takový tlačítkový guláš, protože jsou vedle sebe jak klasická tlačítka a "stíhačkové přepínače" na volbu teploty, tak kapacitní (na méně důležité věci jako je zapínání vnitřního okruhu nebo manuální ovládání rychlosti ventilátoru). Celkově to ale funguje velmi dobře.

Navigace funguje dobře a má aktuální informace o uzavírkách a kolonách. Jen se mi zatím nepovedlo zjistit, proč má v nabídce města ve Francii, ale ne v Polsku. Navigace bohužel o detailech uložených map taktně mlčí, aktualizace map je navíc možná jen v servisu. Při nejbližší návštěvě servisu se na to zeptám.

Sedačky jsou příjemné, i když na můj vkus trochu široké. Zatím nevím, jak se budu cítit po delší cestě. Obě přední sedačky mají kompletně elektrické ovládání. Liší se jen u opěrky bederní páteře - řidič má čtyřsměrný ovladač, spolujezdec jen dvousměrný. Sedadlo řidiče ještě umožňuje podepření stehen prodloužením sedáku.

Přední sedačky jsou vyhřívané a odvětrávané, obojí ve třech stupních intenzity. Krajní sedačky v druhé řadě jsou vyhřívané ve dvou stupních intenzity. Ve stejných sedačkách ve druhé řadě jsou úchyty ISOFIX a další dva úchyty jsou v obou výklopných sedačkách ve třetí řadě. Druhá řada sedadel je posuvná v celkem velkém rozsahu v režimu 60/40. Můžete si tak zvolit královské místo na nohy ve druhé řadě, nebo jen "dostatečné" s tím, že necháte dost místa na nohy těm ve třetí řadě. Když už jsem zmínil třetí řadu - ta je použitelná a sedí se v ní asi lépe, než by člověk čekal. Hlavním problémem je nízký sedák. Děti ale o místa vzadu bojují :)

Vyklápění a sklápění sedaček ve třetí řadě se dělá z kufru, "ručně" jednoduchým popruhem zezadu na sedadle. Slopení prostřední řady je odtud také možné a má to na starosti elektronika (stačí stisknout tlačítko v kufru).

Pro nastoupení a vystoupení do třetí řady stačí stisknout některé z tlačítek na sedadle druhé řady (buď "u kolene" nebo vedle opěrky) a to sedadlo se elektronicky částečně sklopí a popojede dopředu, aby usnadnilo nastupování/vystupování.

Auto je vybaveno panoramatickou střechou, která sahá až nad hlavy pasažérů ve druhé řadě (viz galerie). Jen její ovládání je trochu náladové, občas je až moc aktivní a otevře střechu úplně, i když jste jen chtěli odsunout clonu.

Zadní okna jsou zatmavená a mají sluneční clony (obojí součást výbavy, stejně jako panoramatická střecha).

= Jízda a asistenti (otravní i pomáhající) =

Jízda je pohodová, auto celkem pochopitelně (vzhledem k motorizaci) nevybízí k žádnému závodění, ale běžnou jízdu na hranici předpisů zvládne s přehledem. Mezi spalovacím a elektrickým motorem přepíná naprosto neznatelně a bez drobného nápisu EV na přístrojové desce bych často nedokázal říct, který motor právě pohání auto, pokud se nezrychluje nebo nejede do kopce. V těch situacích se pochopitelně akusticky ozve spalovák.

Po nastartování není potřeba řešit stop/start systém, protože ten u hybridů neexistuje. Jediným "otravou" je systém pro udržování v pruhu, který občas tahá za volant, ale ten se dá naštěstí vypnout dlouhým stisknutím tlačítka na volantu.

Řadí se otočným ovladačem. Moc mi to ze začátku nevyhovovalo, ale už si zvykám. Příjemné je, že ovladač je pocitově "kus železa" a nejen pěkně vypadá, ale i dobře padne do ruky.

Celá škála asistentů je za běžné jízdy neviditelná a doufám, že je nikdy nevyzkouším. Jsou to zejména ty pro nouzové brzdění, proti srážce s chodcem nebo cyklistou, nebo asistent brždění pro situaci, kdy v křižovatce hrozí srážka s protijedoucím autem.

Některé věci jsou naopak viditelné dost. Hlavně hlídání mrtvého úhlu je doslova všude. Nejen klasicky v zrcátkách, ale i na průhledovám displeji. Vychytávkou (v tomto stupní výbavy) je promítání boční kamery na přístrojovou desku. Pokud dáte blinkr doleva, místo rychloměru v přístrojovce se vám objeví obrázek z kamery, kde můžete vidět jestl "máte volno" Adekvátně odbočování doprava ukazuje situaci vedle auta místo pravého budíku. Leckdo to v recenzích chválí, já dávam přednost klasickému koukáni do bočního zrcátka. A abych nezapomněl, pokud dáte blinkr a ve slepém úhlu je auto, vibruje i volant.

Viditelnost z auta odpovídá kategorii. Přímo před auto moc nevidíte, taktéž výhled dozadu odpovídá délce auta. Kamery naštěstí fungují dobře a mají různé režimy zobrazení, pokrývající běžné situace. Kromě klasické parkovací kamery (a pohledu z ptačí perspektivy) je k dispocici také přední kamera (zapíná se myslím automaticky, pokud auto detekuje pomalou jízdu v terénu) a užitečný je také pohled, kdy si můžete zobrazit přední kola "od zrcátek" - použil jsem to při průjezdu velmi úzkým mostem, kdy jsem ještě neměl zažitou šířku auta. Zajímavé je, že kamery se dají zapnout kdykoli, tj. pokud se na vás na okresce lepí kamion, můžete si jedním stiskem tlačítka na středovém tunelu zapnout kameru a podívat se na jeho SPZ (ne že by to k něčemu bylo).

Oproti Priusu jsou "horší" světla, Sorento neumí Matrix LED (a vlastně Kia vůbec). Jsou to klasické LED a svítí slušně. Auto by mělo mít automatické vypínání dálkvých, ale zatím jsem neměl možnost to vyzkoušet. Překvapilo mě ale nastavování výšky svícení podle zatížení auta klasickým posuvným válečkem vedle volantu, zvlášt proto, že auto by mělo mít automatické udržování světlé výšky (či jak se to jmenuje). I Prius si světla nastaví automaticky (a dobře).

Tempomat je k dispozici adaptivní i klasický, ale zatím jsem je moc nezkoušel. Auto umí také udržování v jízdním pruhu včetně zatáček apod., ale to jsem zapnul jen na vyzkoušení. Je ale docela zajímavé vidět auto jak po okresce "jede samo". Možná to někdy budu chtít, teď ale ta doba ještě nenastala.

Auto celkem zvládá číst dopravní značky a dobře interpretuje i konce omezení nebo konce obcí. Problém mu klasicky dělají konce omezení rychlostí za křižovatkou. V nastavení je možné zapnout asistenta pro automatické snížení rychlosti podle značek, ale kdo by to dělal, že...

= Baterie =

Hybridní baterie je Li-Pol s kapacitou 1,49kWh. Je umístěná pod sedadlem spolujezdce, takže nezabírá místo v kufru ani jinde. Auto se velmi snaží mít baterii nabitou zhruba z poloviny a ukazatel nabití málokdy přistihnete, že by ukazoval něco výrazně jiného. Plně jsem ji nabil jen při jednom dlouhém sjezdu z kopců. Když už nebylo energii kam dávat, auto nastartovalo spalovák (technicky nevím, jak to funguje. U Priusu je mi to jasné, tady zatím ne).

= Drobnosti =

* přestože má auto klasický kardan, tak je uvnitř jen minimální středový tunel
* v autě je celkem 9 USB-A portů, takže na dlouhých cestách mohou všichni dobíjet mobily a tablety
* komu nestačí USB porty, může využít bezdrátové dobíjení mobilu
* i třetí řada sedadel má vlastní výdechy klimatizace s vlastním ovládáním.
* mezi sedadlem řidiče a spolujezdce je airbag pro boční náraz. To je myslím v osobních autech úplná novinka,

Silné stránky

- výbava v poměru k ceně
- "normální" hybrid
- celkem schopné 4x4, i když s malou světlou výškou
- spotřeba vzhledem k velikosti auta
- jediný otravný asistent se dá jednoduše vypnout
- ISOFIX ve třetí řadě
- infotainment funguje takřka hned po nastartování auta
- klasická tlačitka v interiéru

Slabé stránky

- cena
- hybrid při rozjezdech není tak hladký jako HSD od Toyoty
- řazení se občas zlomek sekundy rozmýšlí, hlavně v nižších rychlostech
- v této cenové kategorii by mohly být Matrix LED

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od Auto Pavlů Liberec, předváděčka. Profesionální přístup, spokojenost.

 

Novinky v recenzi

1.11.2021 17:40

Výměna pneu a první jízda po dálnici

Minulý týden jsem nechal přezout auto na zimní. Nakonec jsem se držel stejné značky a objednal Continental WinterContact TS 850P SUV. Uvidím, jak se osvědčí.

Včera večer jsem musel do Prahy na letiště, tak jsem absolvoval první jízdu po dálnici. Napíšu pak víc, ale první dojmy jsou že při 130 GPS je auto tiché, motor slyšet prakticky není. Jen mírný aerodynamický hluk daný tvarem karoserie. Spotřeba na zimních byla mezi osmi a devíti litry, přesně to nevím. Celkově dobrý dojem mám z "poloautomního řízení" - adaptivní tempomat se chová lépe než v Priusu (tam je na dálnici nepoužitelný) a systém pro jízdu v pruhu funguje na jedničku.

Jo a přidal jsem pár fotek do galerie. HUD zkusím někdy vyfotit lépe.


Přidat názorDiskuse: Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV GPF 4x4 6AT

Další vozy Kia Sorento



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Kia v posledních letech bývá mezi nejlepšími

praktičnost
9

3 ISOFIXY ve druhé řadě by se hodily

prostornost
10
jízdní vlastnosti
8

zatím nemám dost naježděno

jízdní komfort
8

zatím nemám dost naježděno

provozní náklady
8
výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
9

za třetí řadou sedadel zbývá 190 litrů






Blesk.cz

Co nevíte o stěračích? Nebýt žen, v autě ani nevidíme!

Co nevíte o stěračích? Nebýt žen, v autě ani nevidíme!

Stěrače jsou nenápadné součástky, které obvykle zahálí, abychom je pak nutně potřebovali. Víte, že se vyvíjejí…

Fotografie zašlé slávy SSSR: Zchátralý plavečák, polorozpadlé lázně i sovětská sci-fi

Fotografie zašlé slávy SSSR: Zchátralý plavečák,…

V nové fotografické knize Opuštěný Sovětský svaz přináší fotograf Terence Abela snímky kdysi navštěvovaných…

 

iSport.cz

Žolík? To nechceš! Hoftych: U starších je to o timingu, ale i manipulaci

Žolík? To nechceš! Hoftych: U starších je to o…

V kartách je to terno, žolíka chceš mít v ruce vždycky. To samé platí ve fotbale. Každý trenér by chtěl mít na…

Nakopnout trejdem! Pět extraligových hráčů, kteří potřebují restart

Nakopnout trejdem! Pět extraligových hráčů, kteří…

Tři stovky extraligových hráčů se několikrát do týdne řežou o co nejlepší postavení svého týmu i své vlastní.…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Hora Říp, vlajková loď Agrofertu. Prezident v akváriu

Karel Steigerwald: Hora Říp, vlajková loď Agrofertu.…

Hora Říp je památka zabydlená v pověstech a legendách. Na samotném kopci krom jedné z románských rotund nic…

Marii Callas zničil alkohol, miliardář Onassis a Jackie Kennedyová

Marii Callas zničil alkohol, miliardář Onassis a…

Sopranistka Marii Callas život už od malička zkoušel. Jako dítě byla tlustá a nepříliš hezká, což jí její okolí…