Toyota Prius (2018)
17.10.2018Když bylo v rodině jasné, ze nám jedno auto nestačí, nastala klasická otázka. Co koupit? Jedno bylo po zkušenostech s Priusem jasné - bude to hybrid a…
Toyota (JirkaVejrazka)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
JirkaVejrazka 13.11.18 14:31
« Re: Re: Re: Super
Dalnice bude az v prosinci, nechce se mi kupovat dalnicni znamku, kdyz muzu na dalnici se starym Priusem :-)
Kdyz das plyn az na podlahu, tak se *vzdy* nastartuje benzinovy motor - bere se to jako nouzova situace, kdy potrebujes vsechen vykon. Kazdopadne to neni caste - zrychleni v ciste elektrickem rezimu v pohode staci na to, abys vjel z vedlejsi na hlavni atd. Takze kdyz das plyn "do tri ctvrte", tak benzin nenastartuje a auto bude slusne zrychlovat. Plati porad to co u stareho Priusu - na semaforech z mista ti na prvnich par desitkach metru ujede malokdo (i kdyz mas ciste elektricky rezim).
-
martinST 13.11.18 13:29
« Re: Re: Super
Díky moc za info. Zase mám trochu jasněji. Ještě bych poprosil o případné doplnění jízdy na dálnici, zde by navýšení limitu pro čisté elektrický provoz na 135km/h mohlo taky slušně pomoct. Ale rád si přečtu reálné zkušenosti. Jeste jednou díky a ať slouží. Teď mne napadl ještě jeden dotaz: Pokud jedu v EV režimu a potrebuju najednou plný výkon (baterie nabitá), zapne auto spalovak, nebo u plug-inu zrychluje porad elektricky? Vzhledem k většímu vykonu elektromotoru bych se nedivil. Typicky - prudší vjezd z vedlejší na hlavní v hustějším provozu např... -
MBambus 13.11.18 08:53
« Re: Re: Super
Super auto i recenze, já sem Toyotě věrný už přes 15let i když stále jen těm čistě spalovacím, ale co tak vidím, tak ten plug-in hybrid je podle mě nejlepší možné řešení. Když tankuješ tak málo, nekazí se ti už benzín v nádrži :-) ? Jakmile bude nějaký plug-in od Toy/Lex s náhonem na všechny čtyři kola, tak neváhám. -
JirkaVejrazka 12.11.18 20:55
« Re: Super
Diky, ale techniku fungovani HSD znam celkem detailne (vcetne napr. toho, ze ukazatel kapacity baterky jen malo souvisi s realnou kapacitou baterie). Aplikace urcite nevyuziju. Auto mam na jezdeni a teplota baterie, otacky vsech motoru apod. jsou mi lidove receno "ukradene".
"Pokud baterii nenabiju z elektriky, funguje auto jako klasicky prius hybrid?"
Ano. Dokonce ho tlacitkem HV-EV muzes donutit k tomu, aby se choval jako klasicky hybrid *kdykoli*. Pak se ukazatel kapacity baterie pohybuje v rozmezi nejakych 2-3%.
"Pokud mám nabitou baterii, ale nechci jet vyloženě na ev režim, ale v režimu klasického hybridu"
Ano - to je ten HV rezim. Proste stisknes tlacitko a zacne se to chovat jako klasicky hybrid. Baterka priblizne drzi kapacitu. Vhodne pokud chces jet po okreskach na benzin a pak ve vetsim meste na elektriku, aby ti nejaka zbyla.
Auto se nikdy nesnazi baterku dobit za jizdy zpet na maximum. Pri brzdeni apod samozrejme dobiji co jde, ale zbytecne nezvysuje vykon motoru proto, aby poslal neco "navic" zpet to baterky. Vyjimkou je dobijeci rezim, ke kteremu ho muzes donutit. Pak postupne dobije baterku az na 80% nabiti (indikovaneho :), coz zvysuje spotrebu benzinu pri jizde asi o 10%. Sam jsem to jeste nezkousel, nebylo proc.
"Chová se auto jinak , než treba tvůj Prius 2g?"
Ano - i v ciste hybridnim rezimu jezdi velmi rad na elektriku. Je to podle mne zpusobene dvema faktory - silnejsim motorem a zvysenim limitu elektricke jizdy z puvodnich cca 65km/h na 135km/h. Zatim jsem pri kazde jizde v hybridnim rezimu jel minimalne 45% vzdalenosti ciste na elektrinu (pocitam jizdy nad 100km), obvykle lehce pres 50%. Je to ale bez dalnic - chovani na dalnici zatim vyzkousene nemam.
-
martinST 12.11.18 18:29
« Super
Super, že tu konečně někdo sepsal recenzi na plug-in Prius, díky. Jako majitel Aurisu hybrid ti mohu doporučit aplikace hybrid assistant + hybrid reporter, mám je i trochu popsané zde v recenzi na MA. Lze z nich vyčíst spoustu zajímavých dat z jízdy. Ale to není hlavní důvod, proč píšu - chci se zeptat na 2 otázky, které mi vrtají hlavou. 1) Pokud baterii nenabiju z elektriky, funguje auto jako klasicky prius hybrid? Tím pádem dobíjí jízdou jen určitou kapacitu baterie, nebo se jizdou snaží dobit komplet celou kapacitu? 2) Pokud mám nabitou baterii, ale nechci jet vyloženě na ev režim, ale v režimu klasického hybridu... Chová se auto jinak , než treba tvůj Prius 2g? Mam na mysli, zda napr system prepina na elektriku casteji, i pri vyšších rychlostech atd. Nebo energii ve velke baterii system šetří čistě na EV režim? Jaké jsou hlavní rozdíly v klasickém hybrid režimu mezi tvým priusem 2g a plug-inem? Díky za případné info. -
JirkaVejrazka 05.11.18 08:55
« Re: Prius
Solarni strecha nedava moc smysl. Mozna nekde v Kalifornii, kde slunce prazi 300 dni v roce. Ja parkuju casto pod strechou a mozne zisky "az" na 5km za den jsou proste prilis teoreticke. Nehlede na hlavni nevyhodu - zvysuje to vahu auta a souvisejici komponenty zabiraji misto. Potrebuje to dalsi elektroniku a extra baterku uvnitr, takze se musi vyhodit head-up displej, hlidani mrtveho uhlu a jeste neco dalsiho. -
speedfred 04.11.18 17:59
« Prius
sa mi pozdáva ale jedine v 7 miestnej verzii,tam to vypadá ešte kúkateľne. Ak sa bude dariť tak možno by som išiel do toho,ale táto verzia ako recenzuješ by u mna z dizajnového hľadiska neprešla aj keď farba je celkom pekná. Technika je tam asi overená a každou generáciou lepšia a lepšia.
Prečo nie solárnu strechu ?
Po čase nápis ďalšie poznatky a vcelku ma zaujíma aj ekonomika prevádzky z dlhodobého časového horizontu. -
Ronault. 04.11.18 15:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sorry jako,...
Výborně, takže budeme hodnotit design podle toho kolik puberťáků dá do googlu slovo Tesla >:D :yes:
Miluju ocenění, hlavně ty, kde vyhrává ten, kdo si to v pozadí objednal. Ale i tak, hned na titulce na mě kouknul Range Rover, Bentley, Ferrari a z asijských značek Sonata, kterou navrhli v hlavním městě asijského designu Irvine v Kalifornii >:D
V ročníku 2017 je ve všech kategoriích naprostý zlomeček, resp. promile těch, co sídlí v Asii, s přehledem vede Itálie a Německo.
Prostě východní designéři udávájí směr. :yes:
Když už chceš tahat mé recenze, nyní již v nich není z aktuální garáže nic krom Silvera a asi bych to měl aktualizovat, tak Design awards 2008 byla Laguna coupé druhá, hned za Sciroccem . Fabia III dostala Red Dot 2015 [odkaz]
A takhle by se různá možná i nemožná "veledůležitá" ocenění mohla hledat do nekonečna. Základní určovací pravidlo je, že Japonci a asiatu berou design a architekturu od detailů, neřeší tolik celek, podle toho to i vypadá, viz nový Civic s detaily ze superspostu, nebo tohle hybridní obludárium. Evropský desing bere produkt jako celek. Ale to je vidět kompletně na celém designu, od elektroniky po nábytek. -
Zetti 04.11.18 10:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Sorry jako,...
Obavam se zes nepochopil ty o co na tom obrazku jde. Je to prosta statistika TOP hledanych slov rozlozena na oblasti v souvislosti s automobilovymi znackami. Ze je to delane v grafickem programu odhali i male dite, neni divu zes na to taky prisel.
Design TY neres. Na to jsou jiny odbornici treba v prestizni americke agenture Good Design Awards. Tady je [odkaz] . Evropa v designu aut slusne zaspala, i kdyz tu a tam se nejaka vlastovka objevi. Takze mlit neco o kopirovani je uz dneska uplne zcestne. -
Ronault. 04.11.18 09:26
« Re: Re: Re: Re: Sorry jako,...
Umíš číst a chápat psaný text? Obávám se, že ne.
Takovéto obrázky dneska jde docela krásně vyrábět ve Photoshopu a statistiky upravovat ještě lépe než dříve.
Realita je taková, že zatím žádná evropská značka nekopíruje design asijské, natož Japonské značky, ale kopií evropských značek se vyrábí ve světě více než samotných originálů a to nejen ve světě automobilismu. -
Ronault. 03.11.18 21:35
« Re: Re: Sorry jako,...
A oni ti jako ti rejpalové chodili před dům a zvonili u dveří, že jsi neměl klid? :-O
Já teda nevím, ale když nechci reagovat na něco, tak na to nereaguji, nesvádím svůj neklid na někoho jiného.
Mimochodem, outlander není proti tomuhle nikterak extravagantní, prostě jedna z mnoha škatul SUV stádu na parkovišti, jedno jako druhé.
Prius je hodně jiný, hodně... a pro Evropské oko a evropský design velmi těžce pochopitelný. Pravda, třeba tohle mi je milejší než asijské kopie typu H. Kona, ale pořád velká disproporce tam je.
A Arese to nenapsal nikterak vulgárně, prostě jen napsal, že by to nerozdýchal. -
Zetti 03.11.18 07:04
« Re: Sorry jako,...
Me zase prijde evropska uniformita zejmena koncernovych plecek pomerne nudna, ale nemam potrebu to nikomu sdelovat, zvlast kdyz ma dotycny radost z noveho auta.
Jirko nic si z toho nedelej, auto je japonsky pekny a japonsky dokonaly. Vyjimecny evolucni design sviti na kazdem parkovisti ve stadu pres 20 let porad stejnych oktavek a fabii. Ani je nerozeznam od sebe.
PS sveho Outlandera PHEV jsem kvuli stejnym reakcim z MA smazal a mam od podobnych rejpalu klid
Auto muzu predehrat ze zasuvky tlacitkem na dakovem ovladani. Jeho stisknutim se zapne klimatizace a vytapeni a dostane teplotu interieru na posledni nastavenou teplotu.
Americke verze maji vetsi moznosti vytapeni a klimatizovani pres aplikaci v mobilu, ale ta u nas myslim nefunguje (nezkousel jsem).