Diky, ale techniku fungovani HSD znam celkem detailne (vcetne napr. toho, ze ukazatel kapacity baterky jen malo souvisi s realnou kapacitou baterie). Aplikace urcite nevyuziju. Auto mam na jezdeni a teplota baterie, otacky vsech motoru apod. jsou mi lidove receno "ukradene".
"Pokud baterii nenabiju z elektriky, funguje auto jako klasicky prius hybrid?"
Ano. Dokonce ho tlacitkem HV-EV muzes donutit k tomu, aby se choval jako klasicky hybrid *kdykoli*. Pak se ukazatel kapacity baterie pohybuje v rozmezi nejakych 2-3%.
"Pokud mám nabitou baterii, ale nechci jet vyloženě na ev režim, ale v režimu klasického hybridu"
Ano - to je ten HV rezim. Proste stisknes tlacitko a zacne se to chovat jako klasicky hybrid. Baterka priblizne drzi kapacitu. Vhodne pokud chces jet po okreskach na benzin a pak ve vetsim meste na elektriku, aby ti nejaka zbyla.
Auto se nikdy nesnazi baterku dobit za jizdy zpet na maximum. Pri brzdeni apod samozrejme dobiji co jde, ale zbytecne nezvysuje vykon motoru proto, aby poslal neco "navic" zpet to baterky. Vyjimkou je dobijeci rezim, ke kteremu ho muzes donutit. Pak postupne dobije baterku az na 80% nabiti (indikovaneho :), coz zvysuje spotrebu benzinu pri jizde asi o 10%. Sam jsem to jeste nezkousel, nebylo proc.
"Chová se auto jinak , než treba tvůj Prius 2g?"
Ano - i v ciste hybridnim rezimu jezdi velmi rad na elektriku. Je to podle mne zpusobene dvema faktory - silnejsim motorem a zvysenim limitu elektricke jizdy z puvodnich cca 65km/h na 135km/h. Zatim jsem pri kazde jizde v hybridnim rezimu jel minimalne 45% vzdalenosti ciste na elektrinu (pocitam jizdy nad 100km), obvykle lehce pres 50%. Je to ale bez dalnic - chovani na dalnici zatim vyzkousene nemam.