Toyota Prius (2018)
17.10.2018Když bylo v rodině jasné, ze nám jedno auto nestačí, nastala klasická otázka. Co koupit? Jedno bylo po zkušenostech s Priusem jasné - bude to hybrid a…
Toyota (JirkaVejrazka)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
vondry87 20.12.18 14:34
« Re: Adaptivní tempomat
Naprosto stejná zkušenost i pocity :-) Zlatý klasický tempomat. Jen já mám tedy nastavenou nejkratší možnou vzdálenost, protože jinak se v hustém provozu do té mezery pořád někdo cpe a auto pořád brzdí a vytváří další mezeru pro další auto a tak pořád dokola, což vede k tomu, že mě někteří nervózní řidiči měli za brzdiče provozu a začali mě předjíždět zprava a zařazovat se přede mě, takže jsem nastavil nejkratší možnou vzdálenost a mám klid. -
Verny_2013 20.12.18 10:46
« Adaptivní tempomat
Taky se s adaptivním tempomatem teprve sžívám. I předchozího auta jsem měl jen ten "hloupý" a ten mi naprosto vyhovoval. Nicméně já na rozdíl od Tebe nemám na výběr. U VW nelze u tempomatu vypnout radar. Má ale naštěstí možnost nastavení citlivosti, tj. odstup od předchozího vozidla. Použitelné jsou pouze větší odstupy, protože při těch krátkých jede při hustějším provozu brzda plyn. Jinak spotřeba na dálnici i přes nižší reálnou rychlost je super. Až se mi to skoro nechce věřit. Já bych za těch podmínek měl kolem 6 L. -
JirkaVejrazka 21.11.18 10:14
« Re: Re: Re: Super
Promin, nejak jsem tvuj komentar prehledl :-(
"Když tankuješ tak málo, nekazí se ti už benzín v nádrži?"
Muze :-) V manualu je napsano, ze bys mel natankovat aspon 20 litru noveho benzinu za rok :-) Dokonce to auto muze zobrazovat nejake varovani "benzin je uz moc stary, natankujte" - ale to se mne netyka, na benzin normalne jezdim. Po 2000 ujetych km uz jsem projel skoro 40 litru. -
JirkaVejrazka 19.11.18 08:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
Aha, tak to tady fakt neni problem, to topeni je energeticky dost efektivni.
Ale dnes jsem vyzkousel, ze pokud neni pripojeny nabijeci kabel, tak to po stisknuti tlacitka na dalkovem ovladani nevytapi. To jen tak na okraj. -
JirkaVejrazka 18.11.18 16:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
Topi ciste elektricky (tepelnym cerpadlem), pokud neni venku hur nez -10 stupnu. Pri vetsi zime musi zapnout benzinovy motor.
Auto muzu predehrat ze zasuvky tlacitkem na dakovem ovladani. Jeho stisknutim se zapne klimatizace a vytapeni a dostane teplotu interieru na posledni nastavenou teplotu.
Americke verze maji vetsi moznosti vytapeni a klimatizovani pres aplikaci v mobilu, ale ta u nas myslim nefunguje (nezkousel jsem). -
JirkaVejrazka 13.11.18 14:31
« Re: Re: Re: Super
Dalnice bude az v prosinci, nechce se mi kupovat dalnicni znamku, kdyz muzu na dalnici se starym Priusem :-)
Kdyz das plyn az na podlahu, tak se *vzdy* nastartuje benzinovy motor - bere se to jako nouzova situace, kdy potrebujes vsechen vykon. Kazdopadne to neni caste - zrychleni v ciste elektrickem rezimu v pohode staci na to, abys vjel z vedlejsi na hlavni atd. Takze kdyz das plyn "do tri ctvrte", tak benzin nenastartuje a auto bude slusne zrychlovat. Plati porad to co u stareho Priusu - na semaforech z mista ti na prvnich par desitkach metru ujede malokdo (i kdyz mas ciste elektricky rezim).
-
martinST 13.11.18 13:29
« Re: Re: Super
Díky moc za info. Zase mám trochu jasněji. Ještě bych poprosil o případné doplnění jízdy na dálnici, zde by navýšení limitu pro čisté elektrický provoz na 135km/h mohlo taky slušně pomoct. Ale rád si přečtu reálné zkušenosti. Jeste jednou díky a ať slouží. Teď mne napadl ještě jeden dotaz: Pokud jedu v EV režimu a potrebuju najednou plný výkon (baterie nabitá), zapne auto spalovak, nebo u plug-inu zrychluje porad elektricky? Vzhledem k většímu vykonu elektromotoru bych se nedivil. Typicky - prudší vjezd z vedlejší na hlavní v hustějším provozu např... -
MBambus 13.11.18 08:53
« Re: Re: Super
Super auto i recenze, já sem Toyotě věrný už přes 15let i když stále jen těm čistě spalovacím, ale co tak vidím, tak ten plug-in hybrid je podle mě nejlepší možné řešení. Když tankuješ tak málo, nekazí se ti už benzín v nádrži :-) ? Jakmile bude nějaký plug-in od Toy/Lex s náhonem na všechny čtyři kola, tak neváhám. -
JirkaVejrazka 12.11.18 20:55
« Re: Super
Diky, ale techniku fungovani HSD znam celkem detailne (vcetne napr. toho, ze ukazatel kapacity baterky jen malo souvisi s realnou kapacitou baterie). Aplikace urcite nevyuziju. Auto mam na jezdeni a teplota baterie, otacky vsech motoru apod. jsou mi lidove receno "ukradene".
"Pokud baterii nenabiju z elektriky, funguje auto jako klasicky prius hybrid?"
Ano. Dokonce ho tlacitkem HV-EV muzes donutit k tomu, aby se choval jako klasicky hybrid *kdykoli*. Pak se ukazatel kapacity baterie pohybuje v rozmezi nejakych 2-3%.
"Pokud mám nabitou baterii, ale nechci jet vyloženě na ev režim, ale v režimu klasického hybridu"
Ano - to je ten HV rezim. Proste stisknes tlacitko a zacne se to chovat jako klasicky hybrid. Baterka priblizne drzi kapacitu. Vhodne pokud chces jet po okreskach na benzin a pak ve vetsim meste na elektriku, aby ti nejaka zbyla.
Auto se nikdy nesnazi baterku dobit za jizdy zpet na maximum. Pri brzdeni apod samozrejme dobiji co jde, ale zbytecne nezvysuje vykon motoru proto, aby poslal neco "navic" zpet to baterky. Vyjimkou je dobijeci rezim, ke kteremu ho muzes donutit. Pak postupne dobije baterku az na 80% nabiti (indikovaneho :), coz zvysuje spotrebu benzinu pri jizde asi o 10%. Sam jsem to jeste nezkousel, nebylo proc.
"Chová se auto jinak , než treba tvůj Prius 2g?"
Ano - i v ciste hybridnim rezimu jezdi velmi rad na elektriku. Je to podle mne zpusobene dvema faktory - silnejsim motorem a zvysenim limitu elektricke jizdy z puvodnich cca 65km/h na 135km/h. Zatim jsem pri kazde jizde v hybridnim rezimu jel minimalne 45% vzdalenosti ciste na elektrinu (pocitam jizdy nad 100km), obvykle lehce pres 50%. Je to ale bez dalnic - chovani na dalnici zatim vyzkousene nemam.
-
martinST 12.11.18 18:29
« Super
Super, že tu konečně někdo sepsal recenzi na plug-in Prius, díky. Jako majitel Aurisu hybrid ti mohu doporučit aplikace hybrid assistant + hybrid reporter, mám je i trochu popsané zde v recenzi na MA. Lze z nich vyčíst spoustu zajímavých dat z jízdy. Ale to není hlavní důvod, proč píšu - chci se zeptat na 2 otázky, které mi vrtají hlavou. 1) Pokud baterii nenabiju z elektriky, funguje auto jako klasicky prius hybrid? Tím pádem dobíjí jízdou jen určitou kapacitu baterie, nebo se jizdou snaží dobit komplet celou kapacitu? 2) Pokud mám nabitou baterii, ale nechci jet vyloženě na ev režim, ale v režimu klasického hybridu... Chová se auto jinak , než treba tvůj Prius 2g? Mam na mysli, zda napr system prepina na elektriku casteji, i pri vyšších rychlostech atd. Nebo energii ve velke baterii system šetří čistě na EV režim? Jaké jsou hlavní rozdíly v klasickém hybrid režimu mezi tvým priusem 2g a plug-inem? Díky za případné info.