Recenze

Integran (muž 40 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Fabia TSI 77 kW Ambiente+

8.58 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Fabia II Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:19900 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.1 maximální rychlost [km/h]: 191 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 300 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.3

Popis vozu

V roce 2009 si naše rodina chtěla koupit auto. Přesto, že sme škodovkáři včetně mně, moc sem Fabii nechtěl.Tátovi se líbila Corsa a Fiesta, ale obě dvě byly docela drahé, tak sme to zkusili u Hyundaie s Kiou, když pořád tak všude vykřikovali ty své ceny a super výbavu. No C´eed byl sice levný, ale už měl ten přiškrcený motor 1.4 66kW a žádnou výbavu. A též sem slyšel, že se moc nesnaží a žere. A to se nám prodejce ještě pokoušel prodat v rohu krčící se Rio, což sem se mu rovnou vysmál.. Hyundai i30 byl těsně po facelitu a buď nám nabízeli předfacelitované skladovky s bohatou výbavou, ale za dost peněz přes 320.000,- nebo naopak mrzáky za slušnou cenu. A pak tu byl Megane. To byl silný hráč, dobrá výbava, motor 1.6 a za nějakých 270.000,- Na vlastní oči sem se šel utvrdit, jak je to s pověstí Renaultu teď a zjistil sem, že stejné. Motor prý dost žere, když se po něm něco chce a 81kW není tak akčních jak se může zdát. Pak sem si začal ošahávat interiér a najednou vidím. Materiály nic moc, spíš jak naschvál-chceš levný auto tak schválně bude tak i vypadat. Což o to, ale stínítko mi zůstalo v ruce, zrcátko v druhé cloně nešlo zasunout, tvrdé a poškrabatelné materiály, řek sem si bože jak to auto bude vypadat za 5 let?? Vybírali jsme jen z okresního města, aby to taťka neměl daleko na servis a znal to tam. A ač sme vybírali, jak sme vybírali padla nám do oka nakonec i ta Fabia, přesto že ta předfacelitovaná, byla poněkud vzhledově divná. Poohlíželi jsme se po 1.6 16V, výbava až co zbyde. Na place zrovna měli antracitovou víc jak půl roku starou, nejetou Fabii 1.4 16V Sportline se stříbrnou střechou a zrcátky. Tak sme hodně přemýšleli nad ní, ale chtěli za to peníze pomalu jak kdyby byla z výroby a ne ležák. Ale mamka nám to rozmluvila, že naše Felicia Lxi z roku 1998 a se 109.000km ještě vydrží. No na jaře 2010 vyběhla facelitovaná Fabia, která už vypadala svěže a pěkně, zezadu ovšem pořád stejně nudně a vysoce. Tak jsme jeli znovu do našeho autosalonu, ale pak sme ho změnili za jiný, kde nám vyšli víc vstříc i v přístupu k zákazníkovi (více popis zkušenosti). Fabii jsme tu novou nikde ještě pořádně ani neviděli, ale motor TSI vyzkoušeli v Yeti 1.2 a nadchl nás tak, že jsme si těch 77kW nechali dát do Fabie a ještě při dnešních cenách aut (2010) zbyly peníze na výbavu Ambiente Plus, pár doplňků jako projektorové světlomety, Construct, Sunset,. litá 15" kola Avior manuální klima atd. k tomu. Nezbylo již sice na barvu, ale přesto, že jsme vždy v rodině měli modrá auta, tak bohužel ta základní modrá z I.generace Fabie byl tak odpornej odstín, že jsme se rozhodli pro červenou, kterou má většina Fabií. Nová tmavá zákaldní modrá ještě nebyla v nabídce. Jelikož naše Fabka stála 320.000,- tak se nám prodejce ještě pokusil vnutit Octavii Tour I. a nebo Octavii Facelift 1.4 Mpi Classic či Prima. Řekl jsem mu, že konstrukčně 14 let starý auto nechceme, zvlášť když dáváme na protiúčet 12 let starý a 1.4 MPi v nahé výbavě si můžou nechat pro někoho, koho o tom skvělém motoru pro velké auto přesvědčí..Zatím jezdí Fabia skoro bez problému. Všude ten motor chválili no a jak sme ji měli doma, tak se najednou začaly objevovat info, že TSI jsou nevychytané a problémové a co jsem se ptal já majitelů a provozovatelů 1.2 TSI na různých parkovištích tak mi 9 z 10 lidí potvrdilo, že to mezi 20-30 tisíci muselo do servisu kvůli závadě motoru. Verzi 77kW jsme chtěli, padž jezdíme ač už ne celá rodina náraz jedním autem často na hory za bábičkou na Slovensko, tak ať to trochu jede. A ejhle ono to jede až jaksi moc..

Silné stránky

-jednoznačně motor-silný kdykoliv člověk potřebuje, až je to nebezpečné.
- projektorové světlomety (čočky), nejen že lépe svítí, ale auto s nimi dospělo a konečně má oči.
-dostačující kufr na tak malá auta.
-na malé auto velká 15" kola
-výborné reproduktory a rádio Blues
-až přílišná tichost motoru TSI

Slabé stránky

-neklidný běh motoru při studeném volnoběhu
-úzký interiér, pět lidí se nás lépe vešlo do Felicie
-nekvalitní textilie sedaček(alespoň u řidiče po 19000km chlupatí )
-chybějící kontrolka chl.kapaliny má ji i stará Š 120L, proč ne nová Fabie?
-relativně komplikované ovládání všech těch funkcí na páčce stěračů a tak..Např. nám zapnuli omezovač rychlosti a teď nám to pořád pípá:-)
-stále jsem nepochopil ten složitý systém sklápění zadních sedaček, když už tu jednou byl vymyšlen dokonalý systém sklápění Favorit/Felicia..
-špatné zkušenosti s každým majitelem TSI, co jsem zatím potkal. Všem už se to mezi 20-30 tisíci km kouslo.
-hned jak vypadla povinná rezerva tak se toho Škodovka chytla a nabízí to za příplatek 1100,-Kč

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

-řidič Fiatu Stilo MW měsíc po koupi nedobrzdil a přeleštil zadní nárazník-euroformulář za 15 minut a bez problému
-po čtvrt roce se rosvítila po 2 km jízdy kontrolka EPC, aby opět zhasla, na diagnostice nic nepřišli.
-zdánlivý odklon zadního kola do tzv. áčka.
- ztracené šrouby přední masky chladiče
-upadlý šroub kola po předchozí výměně sady kol-vyměněný servisem za jakýsi šroub ze železářství..
-po roce užívání již pelichatí sedačka řidiče na levém boku (nastupování).
Zkušenosti se servisem jsou vesměs dobré, vždy všechno s námi ochotně prověřili. , ale krom těch šroubů všelijakejch co vypadali z auta na nic nepřišli nebo nechtěli přijít. Fabia je servisovaná, stejně jako předtím byla až do konce servisovaná a havarijně pojištěná Felicia Lxi 1998 a Š 120 LS 1983.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

V autosalonu Horácké Autodružstvo, kde jsme kupovali a servisovali v roce 1983 Š 120 LS a v roce 1998 Felicii Lxi, si nás, když jsme tam chtěli auto prostě nikdo nevšímal, otrávené pohledy, pak co chceme, auto? Tady vyberte si za chvilu jsem zpět. Že je to drahý? tak to je, my už nemáme kde lepší ceny brát. Berte nebo nechte..Slevu??Ježiš kde to žijete, buďte rádi, že to auto budete aspoň brzy mít. Doplňky zdarma?Lékarnička-stačí?!. Celkově přístup a prostředí (plechové obrovské a těžké dveře z Jednoty, styl reklam, staré plakáty akčních verzí Formanů, skoro všichni v umazaných montérkách a xichtem, že by člověk nejradši vzal roha) jak za komunistů. Tak sme šli ke konkurenci autosalon F3K a tam byl přístup naprosto opačný. Dostali jsme slevu a koberce s paketem Plus (Sunset, manuální klimatizace) navíc. Ale opravdu hlavně ten přístup k zákazníkovi úplně balada.

 


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Jde o nové auto, takže

praktičnost
8

Líbí se mi gumičky ve dveřích,držáky na PET lahve,stahování oken na dálku apod..

prostornost
6

Až na tu šířku to ujde.

jízdní vlastnosti
8

Ačkoliv jsou dobré, tak cítím, že v zatáčkách si to auto není skz proporce karoserie až tak úplně jisté a tím pádem si nejsem jistý ani já.

jízdní komfort
9

Dost slušný. Ani D-1 v pravém pruhu vám nepřijde tak hrozná jaká ve skutečnosti je.

provozní náklady
10

Krom servisek zatím žádné.

náhradní díly
10

Škodovky jsou na každém rohu, na každém vrakáči a autosalonu je taky dost a ceny nejsou nejhorší, takže tady problém určitě nebude.

výkon motoru
10

K tomu snad není co dodat.Snad jen větší auta nechápou, že nestačí obyčejné červené Fabii..

spotřeba
10

Naprosto skvělá.když su šetřílek tak 5,5l,když proháním Superby ve 180 na dálnici(že by německé) tak žere přes 7l co víc si přát?

hlučnost motoru
10

Dlouho trvalo než sem si zvyknul, že motor na volnoběh není slyšet a nechtě lstartovat znovu.

kvalita sedadel
9

Zdají se mi dobrá, ale aby po roce a 18tisících pelichala od nastupování levé tvarování řidičova sedadla to se mi moc nelíbí.

brzdy
10

Jedovaté až ouva. Chce to zvyk,ale silné to ano to jsou.

zavazadlový prostor
10

Jeden z největších ve své třídě,s háčky a ohrádkou, která vám je ovšem po zakoupení plastové vany už k ničemu..






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…