Recenze

9 Majitel

Toyota Celica AT180

9.53 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Celica, foto 1 Toyota Celica, foto 2 Toyota Celica, foto 3 Toyota Celica, foto 4 Toyota Celica, foto 5 Toyota Celica, foto 6 Toyota Celica, foto 7 Toyota Celica, foto 8
Toyota Celica, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta čmelák Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:270000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1587 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 138 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Jedná se o pátou generaci Celicy (poslední s pop-up světly) v u nás celkem raritním provedení karoserie coupe (mnohem častěji je Celica k vidění ve verzi liftback). Nejedná se ovšem a americkou verzi, jak je někdy milně "titulována". Předpoklad pro toto označování verze coupe vychází z toho, že v USA byla obliba tohoto typu karosérie daleko větší a tudíž i jeho plošné zastoupení je tam hojnější. I u nás je většina z těch pár kousků, které jsou zde k vidění, původem z Ameriky.

Silné stránky

- ovladatelnost
- stabilita a tuhost vozu, v zatáčkách je jako ryba ve vodě
- fun factor (prostě řídíte Auto a cítíte to od první chvíle, kdy sednete za volant)
- auto s Vámi komunikuje, cítíte odezvu tak, že přesně víte, co si můžete dovolit; sedíte blízko u silnice
- výhled přes dlouhou kapotu a otevřené "oči"
- ačkoliv je motor slabý, jsou chvilky, kdy i to málo Vám dokáže způsobit příjemný pocit ze svižné jízdy - samozřejmě se pohybujete v červeném poli otáčkoměru ;)
- tohle všechno ve Vás vzbudí emoce, po čase přestanete pochybovat, že má to auto svou duši a začnete s ním komunikovat jako s věrným koněm - dělám to většinou nonverbálně :-)

Slabé stránky

- zejména výkon motoru
- sériové sedačky jsou obyčejné
- tato verze nemá stavitelný volant, naštestí mi to vůbec nechybí
- menší celkový komfort, nemá klimu ani tempomat
- proklatě nízké opěrky loktů - ať si sedám jak si sedám; asi bych musel být 165cm vysoký japonec, abych měl kýžený komfort; tohle mi vadí asi ze všeho nejvíc

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Tady se asi nemá cenu moc rozepisovat. Auto v mé režii už snad dostalo nové (ne vždy doslova nové) úplně vše :-) Samozřejmě je to dáno věkem vozu a jeho nájezdem, který přesně asi nezná nikdo. A taky tím, že mám rád auta v perfektním stavu a vše řeším dopředu, někdy i preventivně. Proto se taky nikdy nestalo, že by nás auto někde nechalo, a to s námi sjezdilo opravdu kus světa (přesněji Evropy) bez nejmenších problémů.

 


Další vozy Toyota Celica



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Jak jsem psal, je to částečně zásluha Toyoty, ale hlavně má a mého mechanika.

praktičnost
5
prostornost
4

Není to náklaďák, na druhou stranu sveze 4 dospělé osoby a do kufru se taky vejde ledacos

jízdní vlastnosti
9

Silná stránka auta :-)

jízdní komfort
7

Hodně ovlivní i obutí. Na nižším profilu na D1 hotový utrpení. Ale jsme zase u toho, že to auto je naladěný trošku jinak a hlavně na normální silnice, ne na tankodrom. Podvozek mám samozřejmě nový (sériové KYB ExcelG) včetně všech silentbloků z PUR.

provozní náklady
7

To je taky relativní. Je to kasička, protože je to auto pro zábavu a udržované pravidelnými investicemi, nicméně spousta dílů není nijak speciálních a shoduje se s jinými Toyotami ze stejné éry. Takže se dá udělat hodně věcí za relativně málo peněz.

náhradní díly
5

Jak co, ale většina věcí se dá sehnat slušně. Samozřejmě jsou speciality, kde se musí experimentovat, nebo nakupovat předražené díly.

výkon motoru
5

Na sportovní auto vyloženě malý. Ale zábava podle mě nespočívá ve výkonu, nýbrž v celkovém naladění auta a hlavně v pocitu z jízdy. Tohle auto není na závodění, ale na vychutnávání si řízení, klidně i na hranici povolených rychlostních limitů na okreskách

spotřeba
6

No já jezdím často "neekonomicky", takže po Praze za 9-10l. Na dálky umírněnou jízdou umí nějakejch 6,5l.

hlučnost motoru
6

Motor hlučnej není, není to žádnej traktor :-) Ale ve větších rychlostech se v autě projevuje hlavně aerodynamickej hluk. Zase daň za krásu - bezrámové dveře. Na druhou stranu, dá se s tím krásně jezdit 120 s otevřenejma okýnkama ;)

kvalita sedadel
6

Sériová jsou horší. Tedy vlastně lehce nadstandardní, když srovnám s běžnýma plečkama :-) Nicméně mám připravená náhradní z GT verze. Jsou pohodlnější a mají lepší boční vedení.

brzdy
8

Brzdy jsou jediný "tuning" na autě. Pro tuto motorizaci jsou lehce naddimenzované, ale není nad jistotu, že Vám auto bude brzdit tak, jak potřebujete. Sériové bych hodnotil o bod níže, přesto že brzdily slušně.

zavazadlový prostor
6

Normální kupé kufr, já říkám na dvě mrtvoly ;)






Blesk.cz

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku zabral! Ombudsman radí, jak na reklamace

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku…

Ombudsman Blesku znovu pomohl! Tentokrát bezmocnému panu Rozkošnému (77), který si koupil kotel a netušil, od…

Dvoupatrová chata shořela na prach! Hasiči v noci bojovali s plameny u Hostivařské přehrady

Dvoupatrová chata shořela na prach! Hasiči v noci…

Dvoupatrová chata začala v noci na pondělí hořet nedaleko Hostivařské přehrady! Plameny ji zachvátily v celém…

 

iSport.cz

Špička v Evropě. Stolní tenisté mají Národní centrum za 110 milionů

Špička v Evropě. Stolní tenisté mají Národní centrum…

Národní tréninkové centrum stolních tenistů oficiálně otevřeli v Havířově-Šumbarku. Výstavba zbrusu nové haly,…

Výborný Hložek, šlapání vody i zlínské neštěstí. Co ukázal zápas Sparty?

Výborný Hložek, šlapání vody i zlínské neštěstí. Co…

Žádný klidový režim, poslední zápasy Sparty se nesou v rytmu pořádné divočiny. Platilo to i v neděli večer, kdy…

 

Reflex.cz

Za to, co dělá pes, je odpovědný jeho pán. Vojtěchova rezignace nic neřeší, vše řídí Babiš

Za to, co dělá pes, je odpovědný jeho pán.…

Ministr zdravotnictví Adam Vojtěch rezignoval. Do funkce, na kterou neměl odborně a už vůbec ne lidsky, se…

Kill Vir, Babišův fackovací panák i věštění z karet. Nejvtipnější koláže o exministru Vojtěchovi z dílny TMBK

Kill Vir, Babišův fackovací panák i věštění z karet.…

Tři roky byl ministrem zdravotnictví a od začátku pandemie koronaviru prožíval v čele rezortu nekončící agónii.…