Recenze

9 Majitel

Toyota Celica AT180

9.53 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Celica, foto 1 Toyota Celica, foto 2 Toyota Celica, foto 3 Toyota Celica, foto 4 Toyota Celica, foto 5 Toyota Celica, foto 6 Toyota Celica, foto 7 Toyota Celica, foto 8
Toyota Celica, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta čmelák Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:270000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1587 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 138 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Jedná se o pátou generaci Celicy (poslední s pop-up světly) v u nás celkem raritním provedení karoserie coupe (mnohem častěji je Celica k vidění ve verzi liftback). Nejedná se ovšem a americkou verzi, jak je někdy milně "titulována". Předpoklad pro toto označování verze coupe vychází z toho, že v USA byla obliba tohoto typu karosérie daleko větší a tudíž i jeho plošné zastoupení je tam hojnější. I u nás je většina z těch pár kousků, které jsou zde k vidění, původem z Ameriky.

Silné stránky

- ovladatelnost
- stabilita a tuhost vozu, v zatáčkách je jako ryba ve vodě
- fun factor (prostě řídíte Auto a cítíte to od první chvíle, kdy sednete za volant)
- auto s Vámi komunikuje, cítíte odezvu tak, že přesně víte, co si můžete dovolit; sedíte blízko u silnice
- výhled přes dlouhou kapotu a otevřené "oči"
- ačkoliv je motor slabý, jsou chvilky, kdy i to málo Vám dokáže způsobit příjemný pocit ze svižné jízdy - samozřejmě se pohybujete v červeném poli otáčkoměru ;)
- tohle všechno ve Vás vzbudí emoce, po čase přestanete pochybovat, že má to auto svou duši a začnete s ním komunikovat jako s věrným koněm - dělám to většinou nonverbálně :-)

Slabé stránky

- zejména výkon motoru
- sériové sedačky jsou obyčejné
- tato verze nemá stavitelný volant, naštestí mi to vůbec nechybí
- menší celkový komfort, nemá klimu ani tempomat
- proklatě nízké opěrky loktů - ať si sedám jak si sedám; asi bych musel být 165cm vysoký japonec, abych měl kýžený komfort; tohle mi vadí asi ze všeho nejvíc

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Tady se asi nemá cenu moc rozepisovat. Auto v mé režii už snad dostalo nové (ne vždy doslova nové) úplně vše :-) Samozřejmě je to dáno věkem vozu a jeho nájezdem, který přesně asi nezná nikdo. A taky tím, že mám rád auta v perfektním stavu a vše řeším dopředu, někdy i preventivně. Proto se taky nikdy nestalo, že by nás auto někde nechalo, a to s námi sjezdilo opravdu kus světa (přesněji Evropy) bez nejmenších problémů.

 


Další vozy Toyota Celica



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Jak jsem psal, je to částečně zásluha Toyoty, ale hlavně má a mého mechanika.

praktičnost
5
prostornost
4

Není to náklaďák, na druhou stranu sveze 4 dospělé osoby a do kufru se taky vejde ledacos

jízdní vlastnosti
9

Silná stránka auta :-)

jízdní komfort
7

Hodně ovlivní i obutí. Na nižším profilu na D1 hotový utrpení. Ale jsme zase u toho, že to auto je naladěný trošku jinak a hlavně na normální silnice, ne na tankodrom. Podvozek mám samozřejmě nový (sériové KYB ExcelG) včetně všech silentbloků z PUR.

provozní náklady
7

To je taky relativní. Je to kasička, protože je to auto pro zábavu a udržované pravidelnými investicemi, nicméně spousta dílů není nijak speciálních a shoduje se s jinými Toyotami ze stejné éry. Takže se dá udělat hodně věcí za relativně málo peněz.

náhradní díly
5

Jak co, ale většina věcí se dá sehnat slušně. Samozřejmě jsou speciality, kde se musí experimentovat, nebo nakupovat předražené díly.

výkon motoru
5

Na sportovní auto vyloženě malý. Ale zábava podle mě nespočívá ve výkonu, nýbrž v celkovém naladění auta a hlavně v pocitu z jízdy. Tohle auto není na závodění, ale na vychutnávání si řízení, klidně i na hranici povolených rychlostních limitů na okreskách

spotřeba
6

No já jezdím často "neekonomicky", takže po Praze za 9-10l. Na dálky umírněnou jízdou umí nějakejch 6,5l.

hlučnost motoru
6

Motor hlučnej není, není to žádnej traktor :-) Ale ve větších rychlostech se v autě projevuje hlavně aerodynamickej hluk. Zase daň za krásu - bezrámové dveře. Na druhou stranu, dá se s tím krásně jezdit 120 s otevřenejma okýnkama ;)

kvalita sedadel
6

Sériová jsou horší. Tedy vlastně lehce nadstandardní, když srovnám s běžnýma plečkama :-) Nicméně mám připravená náhradní z GT verze. Jsou pohodlnější a mají lepší boční vedení.

brzdy
8

Brzdy jsou jediný "tuning" na autě. Pro tuto motorizaci jsou lehce naddimenzované, ale není nad jistotu, že Vám auto bude brzdit tak, jak potřebujete. Sériové bych hodnotil o bod níže, přesto že brzdily slušně.

zavazadlový prostor
6

Normální kupé kufr, já říkám na dvě mrtvoly ;)






Blesk.cz

Obrovská nálož her z celého světa! Recenze 51 Worldwide Games

Obrovská nálož her z celého světa! Recenze 51…

Máte rádi deskové, logické nebo karetní hry? V tom případě zbystřete, protože tato novinka pro Nintendo Switch…

Tipy na víkend: Otevřené zahrady, šermíři na zámcích i spanilá jízda veteránů

Tipy na víkend: Otevřené zahrady, šermíři na zámcích…

Turistický ruch se pomalu ale jistě vrací do "starých kolejí". Pokud vás už sezení doma nebaví, vyberte si…

 

iSport.cz

Nedvěd o Jágrovi: Sparta je nejlepší možnost! První liga je pro něj málo

Nedvěd o Jágrovi: Sparta je nejlepší možnost! První…

Za hokejovou Spartu hrával on i jeho bratr, a pokud je zrovna v Praze, zápasy rudého klubu v největší aréně rád…

Novotného „50“! Legendy Sparty, taneček s Brazilkou i speciální host

Novotného „50“! Legendy Sparty, taneček s Brazilkou…

Jiří Novotný, jedna z největších legend Sparty, oslavil v dubnu padesátiny. S bývalými parťáky z letenského…

 

Reflex.cz

Zemětřesení v ANO s epicentrem v Brně? To se jen Faltýnek & syn oklepali a jede se vesele dál

Zemětřesení v ANO s epicentrem v Brně? To se jen…

Poté, co o víkendu opustil ANO jeho místopředseda a jedna z hlavních moravských tváří, exprimátor Brna Petr…

Vznášející se automobil měl být snem o budoucnosti. Nakonec se stal spíše noční můrou

Vznášející se automobil měl být snem o budoucnosti.…

Společnost Curtiss Wright vyráběla desítky let letadla. V roce 1959 se ale rozhodla sestoupit se svými produkty…