Aero 50 (2012)
7.8.2010Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…
Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
woody-alien 12.04.13 21:05
« Re: Nové téma - Duben 2013
Legacy: Doufám, žes to nepochopil tak, že se snažím Thomasinovi vysmívat. To bych já se svojí přerostlou zelenou obludou byl ten pravej. >:D Řekl bych, že mě tady dost často baví právě ten "suchej" humor, padni komu padni. Nic se nesmí brát moc vážně, ani vlastní - ani cizí garáž. ;-) -
Thomasino 12.04.13 20:56
« Re: Nové téma - Duben 2013
iudex - >:D >:D :yes: :yes: :yes: Asijský plnokrevník sice do dlouhých kopců jezdí jako by týden nežral, ale jinak to skoro ujde. Každopádně ale po delším užívání si člověk postupně uvědomuje, jaké drobnosti má Golf dotaženější a že ne nadarmo je to jedno z nejprodávanějších aut v Evropě a ne nadarmo je o poznání dražší. Kdybych měl někomu doporučit auto na každodenní ježdění a již žádné jiné pro zábavu, a nebylo by mu řízení úplně jedno, doporučil bych mu Golfa, nebo dvojkového Focuse (to řízení má prostě nejlepší, vo tom žádná :-O ) Ale také chápu, že rozdíl 40-60 tisíc na srovnatelné výbavě a výkonu u auta střední třídy kolem 330-380 tisíc není nezanedbatelný a ne každý je ochoten si připlatit (což je nakonec vidět na slušných prodejních číslech i30/Ceed). Ale jinak není i30 špatné auto, zvláště když se na to dívám z pohledu cena/výbava/zpracování/výkon. Spíše mám problém si zvyknout na chybějící výkon, předjíždění se musí více plánovat, občas je nebezpečnější a v mírných zatáčkách na okreskách to nad stovku taky zdaleka tak nesedí >:-[] 8-s (uvidíme co po přezutí na větší 16" kola). Nicméně na D1 v levém pruhu je to samozřejmě pohodlnější, stejně jako popojíždění po městě, kde je výkon celkem dostatečný a zrychlení z nuly na sto pod 11 skoro ujde (ale jasně, GTI mělo 6.7 a to je jiné kafe :-) ) -
iudex 12.04.13 20:49
« Re: Nové téma - Duben 2013
Ad Opel: včera som browsoval cenníkmi Astry OPC a tá má sériovo 19ky (!) disky a za príplatok sú 20ky (!!!). Kde sú tie časy, keď moje voľakedajšie auto snov - o triedu väčšie Audi S4 prvej generácie (motor 2,7 V6 Biturbo - 195 kW) malo 17ky (224/45 R17). Osobne sa mi to zväčšovanie kolies nepáči, ale s ohľadom na zväčšujúce sa karosérie áut je to asi nevyhnutnosť, aby auto vyzeralo k svetu. Chudák moje Mondeo na 16kach... >:-[]
Ad predvádzačka v GTI: label ma vo svojom GTI zviezol a jazda to teda bola presvedčivá. Ale ako už bolo povedané, Volkswagen na Slovensku moc proaktívnym prístupom k zákazníkom nehýri, tiež predpokladám, že pri požiadavke o skúšobnú jazdu s GTI 7 na mňa budú pozerať divne. Tak možno ten Ford svojou ústretovosťou vyváži dizajn Focusu. ;-)
A ešte k umývaniu: moje autá sú v takom stave, že ich radšej fotím len potme, zašera, príp. to prevediem do č&b, lebo sú celú zimu v hroznom stave. O stave interiéru pri deťoch sa ani nezmieňujem, priemerný bezdomovec by sa v našich autách celkom slušne zo zbytkov jedla nasýtil. Takže nejaký vypucovaný interiér či naleštený exteriér sú pre mňa sci-fi asi ako nezmanipulovaná verejná súťaž. >:-[]
P.S: LEgacy: auto máš naleštené ukážkovo, leskne sa jak psie testes. >:D Len z tých prepalov usudzujem, že si to fotil kompaktom. -
Leg 12.04.13 19:00
« Re: Nové téma - Duben 2013
Z Thomasina som si nechcel robiť srandu, len mi to tak vyšlo z klávesnice, keď som sa zamyslel, že ako bývalý majiteľ môjho dreamcar teraz jazdí na i30. Naopak moc si jeho ponuku dodnes vážim. :yes: Zrovna tak whitelabelovu ex-post ponuku. :-)
235 kg je síce dosť, na druhej strane je treba si položiť otázku, v ktorom aute by chcel v 50 km/h nabúrať do betónovej steny. :yes: Takže narozdiel od súčasných Opelov prírastok hmotnosti v Swifte nejaký zmysel má.
... a keď sme už pri tých Opeloch, napadla ma jedna výhoda dizajnu E87: nepotrebuje príliš veľké kolesá na to aby nepôsobili nepatrične, sedemnástky sú ideálny kompromis na bežné cesty, ja osobne som zvolil o číslo väčšie: [odkaz]
Ach už aby bolo prezuté, navoskované a poriadne vyčistené... naposledy som umýval v polke februára, interiér udržiavam v relatívnej čistote ale pri pohľade na fotky vypucovaného exteriéru je mi doplaču. >:D -
woody-alien 12.04.13 18:34
« Re: Nové téma - Duben 2013
wl: :yes: Chodící encyklopedie aneb jak by řekl klasik J.Cimrman ústy šikovatele Vogeltanze, posádkou v Českých Budějovicích : To není nějaká povrchní známost, to je hluboký upřímný cit. Zkrátka na celý život. Fuj, to mě to ale vzalo. ;-)
Důvody nárůstu hmotnosti aut chápu, přesto těch 235 kg zní příšerně. Jako bys mluvil o Opelech. >:-[] -
woody-alien 12.04.13 18:27
« Re: Nové téma - Duben 2013
Legacy: "v súčasnosti sedlajúci dvojfarebného plnokrvníka z Ázie - plemeno zvané Mrdka".....to mě složilo, chudák Thomasino. >:D >:D >:-[] :yes:
A možná je to s autama trochu jako s holkama. Kdysi před drahnými léty jsem oznámil kamarádovi, že mám novou holku a on se mě zeptal : A je hezká nebo zajímavá ? ;-) No tak máš zajímavý auto... :yes: Dál už bych to raději nepitval, mohlo by se to obrátit proti mě. >:-[] -
Leg 12.04.13 17:40
« Re: Nové téma - Duben 2013
wl: ako miestneho GTI guru (čo si sám v predchádzajúcich príspevkoch dokázal) ťa bohužiaľ musím opraviť v tom, že GTI 6 sa nedalo objednať v bielej perleti. Dalo, bola súčasťou tradičnej VW "extra širokej palety farieb s extra vysokým príplatkom". Dokonca som pre teba vyhrabal video, kde to je na slnku trochu vidieť: [odkaz] . ;-)
...
Musím opäť zdôrazniť, že GTI som nezavrhol preto, lebo sa nedalo zviesť - to mi bolo viac-menej jasné, konieckoncov s pár predajcami som sa dohodol, že ak náhodou niekto GTI objedná, tak sa mi ozvú a ja si ho aspoň preleziem zvnútra. Trochu ma ale nasrdil prístup, keď už slovenský importér mal novinársku predvádzačku a problém sa zviesť bol stále. Ak by ani to nešlo, poblíž bolo jedno ojazdené GTI na predaj alebo aj sám miestny GTI guru 2 (v súčasnosti sedlajúci dvojfarebného plnokrvníka z Ázie - plemeno zvané Mrdka) mi ponúkol zvezenie, ak sa za ním dovalím niekam do Brna či kam. Takže zviesť by sa nakoniec nejako dalo, ale červ už hlodal a v konečnom dôsledku bola aj tak moja voľba skôr voľbou srdca ako rozumu, keď si trúfam takto od stola tvrdiť, že GTI ako auto na každý deň je aj tak lepšie v takmer všetkých ohľadoch. Napriek tomu, ako som už bol býval spomenul, neľutujem, rovnako ako by som nekupoval prípadný kup GTIčka. :-)
Čo sa týka dizajnu a proporcií, už postýkrát musím zdôrazniť (a vy nie a nie to pochopiť >:-[] ), že takto to je správne. Ak chcete dať dokopy hatchback a tradičné dizajnové ale aj technické markanty BMW, nič moc krajšie vám z toho nevylezie. >:D
woody: to si na tom dobre, ja som kedysi v čase šrotovného išiel s rodičmi do autosalónu Opel na nákupy. Na otázku kde tu majú Corsu odpovedal pokojne: "Nemáme. Všetky sme predali. Ale nie je problém objednať." Tak sme šli zas ďalej. -
white label 12.04.13 16:54
« Re: Nové téma - Duben 2013
Part II (zajímavosti o G1GTI):
G1GTI byl během výrobního cyklu postupně modernizován:
1978: Nové, plastem potažené, nárazníky, přední nárazník s odnímatelným krytem. Zesílen zámek zadních dveří.
1980: Vylepšení tříbodových bezpečnostních pásů, odolnější brzdy, pětistupňová převodovka jako standard..
1981: Facelift, zadní světla výrazněji zvětšena, částečně přepracovaná palubka. Možnost 5dv. varianty. Lze objednat 5ti kvalt s dlouhou 5kou (tzv. 4+E)
1982: Naopak v základu 5kvalt "4+E" a "short" pětikvalt na přání.
1983: Nová 1,8 se 112 koňmi v nižších otáčkách a lepší trakci.
V květnu ke konci výroby G1GTI přišel (později/časem tradiční/legendární) speciální GTI "Pirelli Edition" se dvěma páry kulatých světlometů vpředu, se třemi speciálními odstíny laku: "Helios" (modrá metalíza), "Mars" (červená metalíza) a "Lhasa". Charakteristická byla kola z lehkých slitin s otvory ve tvaru písmene "P" obuté do pneu velikosti 185/60/14" + změny detailů v interiéru..
G1GTI (1976-1983) se nakonec (proti nepoměrně menším očekáváním, tedy jen nějakých 5 tis. ks ročně) vyrobilo cca 450.000 kusů, což byl zhruba 8%ní podíl na celkovém objemu produkce Golfu I. g.
Zajímavé jsou podíly na celkovém exportu G1GTI, konkrétně první tři místa:
Francie (35%)
Itálie (18%)
Švýcarsko (13%) -
white label 12.04.13 15:08
« Re: Nové téma - Duben 2013
w-a
To SSS má o něco těžší "kosti", než G1GTI, ale hlavním důvodem je pochopitelně velmi rozdílná výbava a celkové požadavky dnešní doby a její nároky nejen na výbavu/uživatelskou přívětivost, ale i bezpečnost/ekologii.
Ale přesto zkusme na chvíli cestovat v čase a ty rozdíly shrnout podrobněji (auto.cz to za nás neudělá).
Part I.:
SSS má o 235kg kg vyšší (nevím podle jaké normy to u Suzuki berou, takže to může být v reálu i menší rozdíl) pohotovostní hmotnost, ale taky o 26 PS a 23 Nm více, než úplně první verze G1GTI, mimochodem i první GGTI měl R4 s objemem 1,6, ale pouze s 8V technikou. Ve výsledku tak má základní papírové dynamické parametry lepší SSS, tedy o 13km/h vyšší max. rychlost a o 0,5 s kratší čas potřebný k dosažení 100km/h z nuly. Dnešní o třídu menší SSS je taky o poznání větší, než tehdejší (1976) první GGTI. Na délku má nezanedbatelných + 165mm, na šířku + 65mm a na výšku + 115 mm! Rozvor má SSS větší o 30 mm.
Manuální převodovka: 4st. vs. 6st.
Rozměr kol: 175/70/13" vs 195/45/17"
Výkon: 81kW/6100 ot/min. vs 100kW/6900 ot./min (tedy nikoli 88kW, jak psal Mates81)
Krouťák: 137Nm/5000ot./min vs 160Nm/4400ot./min.
Max speed: 182km/h vs 195 km/h
0-100 km/h: 9,2s vs 8,7s
rok "narození". 1976 vs 2011 (+35! let) -
-
white label 12.04.13 14:09
« Re: Nové téma - Duben 2013
iudex
To je fakt, každé "zlo" je (nakonec) k něčemu dobré... >:-[]
To auto je vlastně velmi vzácně "nevyrovnané", v ošklivé karoserii (myšleno hlavně na poměry BMW, vedle FF III hb, bych v tom žádný větší problém neviděl) se skrývá nádherný motor.Ale zase proti tebou vzpomínanému Fordu je to tím pádem (celkově) pořád o 50% lepší, ne...?
:-O :*) >:D
P.S. woodyho, s francouzkým klenotem pod kapotou, se těch 50% pochopitelně netýká. >:-[] -
iudex 12.04.13 13:55
« Re: Nové téma - Duben 2013
wl: ešte, že ste sa nestretli, inak by si ho iste povozil po Tvojich RZtách, presvedčil a teraz by tu nebola 1er s jedinečným atmo R6. A z koho by sme si tu potom uťahovali ako zo škaredého auta? >:-[] To by všetko zlízli tunajšie Fordy; takto je to pekne podelené. >:D -
woody-alien 12.04.13 11:14
« Re: Nové téma - Duben 2013
Legacy: :yes: Skoro mi ukápla slza... ;-)
A podobnej pocit teď začíná pohánět mě. Atmo R6 s manuálem v relativně lehkém autě už to jistě nebude, ale i tak začínám pociťovat nutnost pořídit si konečně auto jenom pro svou radost. Dřív než bude pozdě, ať už z jakéhokoliv důvodu. Žeby "midlife crisis" ? >:-[]
Ať tak či tak, s tím cos psal o GTI, tedy problémy s vyzkoušením, neochota prodejců, se dá počítat. Ono s tím automatem v malém autě to taky nebyla žádná "procházka" a podnikal jsem dálkové výlety, abych si vyzkoušel aspoň to, co jsem chtěl. A třeba otázka jinak velmi ochotného a přičinlivého (výborná cena za auto do výroby) prodejce Opelu, který Corsu s Easytronicem k vyzkoušení neměl : "A proč to vůbec potřebujete zkoušet, jezdí to dobře." mě dostala do kolen. >:D -
woody-alien 12.04.13 10:25
« Re: Nové téma - Duben 2013
wl: Jj, máš pravdu, ale přesto se SSS moc do srovnávaček s CRS, Corsou OPC nebo Fiestou ST (když zůstaneme u aut stejné třídy) nedostává a často bývá zdůvodněním relativně nízký výkon a tím pádem jiný charakter auta. Já osobně na kategorie kašlu, důležitý je jak to jezdí. A na Golf GTI 1 jsem si v souvislosti se Swiftem vzpomenul taky ;-) , Swift ve své třídě nejspíš nejlépe navazuje na jeho odkaz, totiž že lehkému autu stačí k tomu být zábavné mnohem méně koní. Nicméně, pokud se nemýlím, těch 110 koní u GGTI 1 pohánělo z dnešního pohledu směšných 810 kg pohotovostní hmotnosti. Takže to už i ten SSS je vlastně tlusťoch.... >:D -
white label 11.04.13 22:52
« Re: Nové téma - Duben 2013
w-a
Já si nemyslím, že ten SSS je mimo kategorii malých HH, a to dokonce ani trochu. Proč? Protože nemá kolem 200 PS a více? O absolutním výkonu přece (malý) HH primárně není, stačí se ohlídnout zpátky na legendy mezi malými HH. A první GGTI vůbec měl jen 110PS z 1.6ky a jaký dokázal vykouzlit úsměv na ksichtu. :-)
- IUDEX, to jsou právě ty paradoxy !! ;-) >:D >:D Někdy člověk musí na nějakou dobu "zkousnout" sestup o něco níže, aby si později mohl užívat ještě více ;-) Ale musím říct, že je to slušné "odříkání" a "pokání" >:-[] >:-[]
P.S.: Jinak koukám, že můj oblíbený pojem "mrdka" se ti nějak vryl do paměti ;-) :yes: