Part II (zajímavosti o G1GTI):
G1GTI byl během výrobního cyklu postupně modernizován:
1978: Nové, plastem potažené, nárazníky, přední nárazník s odnímatelným krytem. Zesílen zámek zadních dveří.
1980: Vylepšení tříbodových bezpečnostních pásů, odolnější brzdy, pětistupňová převodovka jako standard..
1981: Facelift, zadní světla výrazněji zvětšena, částečně přepracovaná palubka. Možnost 5dv. varianty. Lze objednat 5ti kvalt s dlouhou 5kou (tzv. 4+E)
1982: Naopak v základu 5kvalt "4+E" a "short" pětikvalt na přání.
1983: Nová 1,8 se 112 koňmi v nižších otáčkách a lepší trakci.
V květnu ke konci výroby G1GTI přišel (později/časem tradiční/legendární) speciální GTI "Pirelli Edition" se dvěma páry kulatých světlometů vpředu, se třemi speciálními odstíny laku: "Helios" (modrá metalíza), "Mars" (červená metalíza) a "Lhasa". Charakteristická byla kola z lehkých slitin s otvory ve tvaru písmene "P" obuté do pneu velikosti 185/60/14" + změny detailů v interiéru..
G1GTI (1976-1983) se nakonec (proti nepoměrně menším očekáváním, tedy jen nějakých 5 tis. ks ročně) vyrobilo cca 450.000 kusů, což byl zhruba 8%ní podíl na celkovém objemu produkce Golfu I. g.
Zajímavé jsou podíly na celkovém exportu G1GTI, konkrétně první tři místa:
Francie (35%)
Itálie (18%)
Švýcarsko (13%)