w-a
To SSS má o něco těžší "kosti", než G1GTI, ale hlavním důvodem je pochopitelně velmi rozdílná výbava a celkové požadavky dnešní doby a její nároky nejen na výbavu/uživatelskou přívětivost, ale i bezpečnost/ekologii.
Ale přesto zkusme na chvíli cestovat v čase a ty rozdíly shrnout podrobněji (auto.cz to za nás neudělá).
Part I.:
SSS má o 235kg kg vyšší (nevím podle jaké normy to u Suzuki berou, takže to může být v reálu i menší rozdíl) pohotovostní hmotnost, ale taky o 26 PS a 23 Nm více, než úplně první verze G1GTI, mimochodem i první GGTI měl R4 s objemem 1,6, ale pouze s 8V technikou. Ve výsledku tak má základní papírové dynamické parametry lepší SSS, tedy o 13km/h vyšší max. rychlost a o 0,5 s kratší čas potřebný k dosažení 100km/h z nuly. Dnešní o třídu menší SSS je taky o poznání větší, než tehdejší (1976) první GGTI. Na délku má nezanedbatelných + 165mm, na šířku + 65mm a na výšku + 115 mm! Rozvor má SSS větší o 30 mm.
Manuální převodovka: 4st. vs. 6st.
Rozměr kol: 175/70/13" vs 195/45/17"
Výkon: 81kW/6100 ot/min. vs 100kW/6900 ot./min (tedy nikoli 88kW, jak psal Mates81)
Krouťák: 137Nm/5000ot./min vs 160Nm/4400ot./min.
Max speed: 182km/h vs 195 km/h
0-100 km/h: 9,2s vs 8,7s
rok "narození". 1976 vs 2011 (+35! let)