Aero 50 (2012)
7.8.2010Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…
Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
iudex 11.05.13 20:42
« Re: A zase ty HotHatche..
wl: možno keby ten motor "pustili" na 250k ako u Fordu, nedosiahli by Euro 6 a naopak ak by Ford 2,0 EB priškrtil, možno by tiež splnil budúcu normu. ;-) Plus u nás, kde nemáš poplatky/poistenie podľa emisnej normy Ti E6 neprináša zhola nič, naopak sa dá predpokladať, že motor naladený na benevolentnejšiu normu E5 by sa správal o niečo živšie.
Ad disky GTI: niekedy mám pocit, že to výrobcovia robia naschvál: dajú Ti sériovo také škaredé/nevýrazné disky, aby si človek bol nútený priplatiť za krajšie, napr. tie Austiny vyzerajú o triedu lepšie a vďaka čiernej časti diskov medzi lúčmi vyzerajú viac, ako len o palec väčšie oproti 17" Brooklynom. V tomto Ford netaktizuje a dlhodobo dáva k ST krásne disky 5Y v základe. -
white label 11.05.13 19:08
« Re: A zase ty HotHatche..
w-a
Jj, dokonce + 5 celých párů koníků... >:-[]
To by mě zajímalo, co by v těch testech psali, kdyby VW ten motor pustil aspoň na 250 PS, což by nebyl problém, ale zřejmě chtějí zanechat větší výkonový odstup od Golfu R.
Mimochodem motor GTIčka už splňuje normu Euro 6, platnou až od r. 2014, zatímco motor STéčka plní jen starší Euro 5. -
-
woody-alien 11.05.13 18:54
« Re: A zase ty HotHatche..
iudex: Ty odkazy na kola bohužel nefungují, jakmile se ti ze závorky (odkaz) vysypou nějaký písmena/čísla - je to v pytli. Děje se to většinou při editaci příspěvku...nechce se mi to hledat. Můžeš to zopakovat, ať konečně vidím rozdíl mezi 17" Brooklynama a 18" Austinama ? ;-) -
woody-alien 11.05.13 18:05
« Re: A zase ty HotHatche..
wl, iudex: :yes: Pro nás časově vytížené a následně líné ;-) >:D jsou vaše příspěvky super. E-dif bude jistě jedním z hlavních trumfů GTI, soudě i dle chvály v médiích, nezanedbatelně posouvající jízdní vlastnosti a v tomto světle se pak příplatek za Performance velmi vyplatí. Co se týká zvuku, souhlasím, že to chce slyšet na vlastní uši. Iudex už zná ST, teď ještě někde vyslechnout GTI. Za sebe ovšem můžu říct, že lepší/výraznější zvuk motoru je třešnička na dortu. Podstatný je ten dort. ;-) -
white label 11.05.13 15:36
« Re: A zase ty HotHatche..
iudex
Ano, zvuk ST patří mezi chválené disciplíny STéčka.
V tom testu AMuSu má za "Laufkultur" GTI o jeden bod (8 bodů z 10 možných) víc, než ST (7z10)a v "Durchzugskraft" jsou na tom bodově shodně (9z10).
Jo, 18"ky jsou "nutné" hlavně k vůli designu, viz následná editace mé reakce.
-
iudex 11.05.13 15:07
« Re: A zase ty HotHatche..
Áno, ST má tzv. sound symposer, je to nejaký rezonátor pred kabínou, ktorý zosilňuje zvuk a naozaj to vnútri znie ako R5. Rozdiel oproti skutočnému R5 zistíš vonku, kde ST znie ako každý iný štvorvalec.
EDIT: cit. z ACZ: Ford celý systém označuje jako sound symposer a jeho hlavní částí je elektronicky ovládáný ventil ve zvukové trubici napojené na sání motoru. Ventil se otevírá a zavírá na základě otáček motoru, poloze pedálu akcelerátoru, řazení a vibruje s impulsy nasávaného vzduchu. Zesilován je především nižší rozsah frekvencí motoru mezi 200 až 450 Hz.
Celý systém má přispět k dosažení agresivnějšího zvukového projevu při rychlé akceleraci a jízdě na nižší převodové stupně. Naopak při jízdě na vyšší převodové stupně má být zvukový projev umírněn a Focus ST se má proměnit v příjemný cestovní automobil, který svou posádku neobtěžuje hlukem motoru například při delších přesunech po dálnici.
Ad kolesá: ono mne by z hľadiska preferencie komfortu asi aj viac vyhovovali 17ky, akurát že na GTi vyzerajú 17ky disky tak obyčajne, nevýrazne: [odkaz]%2fde-4.0%2fm… chce to 18ky pre lepší dojem [odkaz]%2fde-4.0%2fm… (napr. 18ky na ST výrazne zdvíhajú dojem z exteriéru Focusu).
A pre Thomasina tu je okruhová porovnávačka BRZ a STčka (od 8. minúty): [odkaz] -
white label 11.05.13 15:02
« Re: A zase ty HotHatche..
iudex
Může to tak klidně být, ale jen podle dvou různě natočených amatérských videozáznamů to nelze posoudit. Výsledný zvuk který se na podobně amatérský záznam dostane, ovlivňuje spoustu faktorů. Např. nejen kvalita mikrofonu ale i jeho umístění. Podstatně jinak zní např. při umístění v kufru (nad tlumičem výfuku) a jinak v místě řidiče. Nejagresivněji logicky zní přímo za výfuku zvenku, viz začátek videa s ST. ST má navíc tuším nějaký "generátor" přídavného "umělého" zvuku, ne?
Zrovna nedávno jsem hledal na YTB nějaký pěkný zvuk G4 R32 a ty rozdíly na různých videozáznamech byly hodně velké. -
white label 11.05.13 14:39
« Re: Re: ČKD
iudex
Jízdní vlastnosti GTI na 17" palcových pneu stejné! šířky, nebudou celkově horší, budou jen jiné. V něčem lepší (než u 18"), ale v něčem zase naopak o málo horší. Třeba zrovna tomu komfortu, který u nového GTI tak chválí, by naopak ještě více pomohly. Pro toho, komu vyhoví spíš 18"ky, je jediná nevýhoda v tom, že si za ně u GTI musí připlatit (na rozdíl od Focusu, který je ale v ČR dražší, než GTI i se srovnatelnou výbavou, jakou má ST v základu, tedy včetně 18" kol). Naopak kdo chce raději univerzálnější, méně nízkoprofilová 17" kola (na rozbitější okresky, nebo častější ježdění po městě) nemá v tomto ohledu u ST na výběr.
Vzhledem ke kvalitě našich cest, jsou jízdně celkově lepší spíš 17"ky, hlavní motivací pro větší disky bývá vzhled, a to nejen proto, že více kovu a méně gumy vypadá lépe/sportovněji, ale taky proto, že v 18 palcích se ke GTI nabízí podstatně hezčí kola, než v 17". Třeba u TTRS, které jsem měl loni na víkend půjčené mě prudily zbytečně tvrdá 19" kola, když se ale podíváš do konfigurátoru, tak tam žádné pěkné 18"ky nenajdeš. A takový FoFOIIRS měl 19" dokonce v základu, přitom by na naších běžných okreskách fungoval na 18" určitě ještě mnohem líp.
Spotřeba logicky nebývá u HH primárním hlediskem při výběru, přesto rozdíl +1,7 litru v testu je poměrně výrazný. Např. po ujetí 100 tis. km by to bylo nezanedbatelných 1.700 litrů benzínu a při mém aktuálním nájezdu s G5GTI pak něco přes 900 litrů benzínu. -
white label 11.05.13 14:21
« Re: A zase ty HotHatche..
Koho podrobněji zajímá aktivní elektrohydraulicky řízený přední diferenciál (a nemá čas shánět a překládat informace k němu) tak něco k tomu jak funguje v novém GTI.
Výhodou aktivního elektrohydraulicky řízeného (předního) diferenciálu (proti jednoduššímu klasickému mechanickému tzv. "samosvoru" (přesněji diferenciálu s omezenou svorností) je jeho schopnost proměnného stupně svornosti a možnosti "spolupráce" s ostatními elektronickými systémy vozu. Mezi skříní diferenciálu a hnacím hřídelem pravého kola je hydraulicky spínaná vícelamelová spojka. Vyvíjený tlak je řízen otáčkami čerpadla, které reguluje kontrolní modul, který (ve spolupráci s ostatními systémy) vyhodnocuje rychlost otáčení jednotlivých předních kol, rychlost vozu, moment stáčení a příčné zrychlení. V případě, že je vyhodnocen prokluz některé z kol přední nápravy, dochází k postupnému spínání lamel a tím i k přenosu točivého momentu z kola s menší přilnavostí, na kolo s větší přilnavostí, a to v rozmezí 0-100%. Výhoda proměnného stupně svornosti (proti běžnému "samosvoru") spočívá také v tom, že u běžného samosvoru je jeho "odladění" (méně/více do "sportu/komfortu") fixní, kdežto v tomto případě si můžete v položce palubního menu "individual" zvolit z možností sport/normal/comfort. Volitelné režimy jsou v dále k dispozici nejen u adaptivních tlumičů systému DCC, ale i u řízení s proměnným převodem (díky nestejné vzdálenosti příček na hřebenu, má jen 2,1 otáčky od dorazu k dorazu), dále i motoru, adaptivního tempomatu ACC, adaptivních natáčecích světlometů apod. Tak je možné nastavit si individuální konfiguraci i s protichůdnými požadavky na jednotlivé komponenty, podobně jako u posledních modelových řad Audi. Možnost podobného individuálního nastavení zatím nenajdete ani u všech prémiových značek, nemluvě o meinstreamu. -
iudex 11.05.13 13:31
« Re: Re: ČKD
wl: reakcia? Odborník od pneumatík si tu Ty. ;-) Každopádne ja som to myslel tak, že tie jazdné vlastnosti opisované v teste má Focus sériovo, zatiaľ čo u GTI je štandard nižšie (s ohľadom na 17ky v základe) a za popísané jazdné vlastnosti si musíš priplatiť (18ky disky, adaptívne tlmiče). Takže preto by som to ST zatiaľ neodpisoval, keďže u mňa prichádza do úvahy aj základné, non-performance GTI a voči nemu má ST predpokladám stále mierny náskok. A spotreba ma tiež až tak netrápi, uživím 8 litrov Focusa, uživím aj 9 litrov STčka. -
white label 11.05.13 12:11
« Re: A zase ty HotHatche..
Ron
Na přemýšlení by mu ani ta jediná půlka mozku moc nechyběla, stejně uvažuje hlavně "spodkem" (viz jeho "chronické" odkazování na hanbaté fotky apod.), ale co by mu pak řídilo životně důležité orgány (tedy kromě toho "spodku")? :-O >:D
Ale k věci. Ten optický rozdíl mezi Brooklynama a Austinama je radikální, to raději oželet něco jiného, když by to bylo nutné. GTI samo o sobě není nějak extrovně odlišné od vyšších výbav G 7, kola jsou jedním z markantů.