Koho podrobněji zajímá aktivní elektrohydraulicky řízený přední diferenciál (a nemá čas shánět a překládat informace k němu) tak něco k tomu jak funguje v novém GTI.
Výhodou aktivního elektrohydraulicky řízeného (předního) diferenciálu (proti jednoduššímu klasickému mechanickému tzv. "samosvoru" (přesněji diferenciálu s omezenou svorností) je jeho schopnost proměnného stupně svornosti a možnosti "spolupráce" s ostatními elektronickými systémy vozu. Mezi skříní diferenciálu a hnacím hřídelem pravého kola je hydraulicky spínaná vícelamelová spojka. Vyvíjený tlak je řízen otáčkami čerpadla, které reguluje kontrolní modul, který (ve spolupráci s ostatními systémy) vyhodnocuje rychlost otáčení jednotlivých předních kol, rychlost vozu, moment stáčení a příčné zrychlení. V případě, že je vyhodnocen prokluz některé z kol přední nápravy, dochází k postupnému spínání lamel a tím i k přenosu točivého momentu z kola s menší přilnavostí, na kolo s větší přilnavostí, a to v rozmezí 0-100%. Výhoda proměnného stupně svornosti (proti běžnému "samosvoru") spočívá také v tom, že u běžného samosvoru je jeho "odladění" (méně/více do "sportu/komfortu") fixní, kdežto v tomto případě si můžete v položce palubního menu "individual" zvolit z možností sport/normal/comfort. Volitelné režimy jsou v dále k dispozici nejen u adaptivních tlumičů systému DCC, ale i u řízení s proměnným převodem (díky nestejné vzdálenosti příček na hřebenu, má jen 2,1 otáčky od dorazu k dorazu), dále i motoru, adaptivního tempomatu ACC, adaptivních natáčecích světlometů apod. Tak je možné nastavit si individuální konfiguraci i s protichůdnými požadavky na jednotlivé komponenty, podobně jako u posledních modelových řad Audi. Možnost podobného individuálního nastavení zatím nenajdete ani u všech prémiových značek, nemluvě o meinstreamu.