Áno, ST má tzv. sound symposer, je to nejaký rezonátor pred kabínou, ktorý zosilňuje zvuk a naozaj to vnútri znie ako R5. Rozdiel oproti skutočnému R5 zistíš vonku, kde ST znie ako každý iný štvorvalec.
EDIT: cit. z ACZ: Ford celý systém označuje jako sound symposer a jeho hlavní částí je elektronicky ovládáný ventil ve zvukové trubici napojené na sání motoru. Ventil se otevírá a zavírá na základě otáček motoru, poloze pedálu akcelerátoru, řazení a vibruje s impulsy nasávaného vzduchu. Zesilován je především nižší rozsah frekvencí motoru mezi 200 až 450 Hz.
Celý systém má přispět k dosažení agresivnějšího zvukového projevu při rychlé akceleraci a jízdě na nižší převodové stupně. Naopak při jízdě na vyšší převodové stupně má být zvukový projev umírněn a Focus ST se má proměnit v příjemný cestovní automobil, který svou posádku neobtěžuje hlukem motoru například při delších přesunech po dálnici.
Ad kolesá: ono mne by z hľadiska preferencie komfortu asi aj viac vyhovovali 17ky, akurát že na GTi vyzerajú 17ky disky tak obyčajne, nevýrazne:
[odkaz]%2fde-4.0%2fm… chce to 18ky pre lepší dojem
[odkaz]%2fde-4.0%2fm… (napr. 18ky na ST výrazne zdvíhajú dojem z exteriéru Focusu).
A pre Thomasina tu je okruhová porovnávačka BRZ a STčka (od 8. minúty):
[odkaz]