Porsche 911 (2020)
26.6.2020Klasický sportovní koncept Porsche (již od dob Porsche 356) Kupé 2+2 s náhonem na zadní kola a motorem uloženým vzadu. Pokus o reinkarnaci ikony do hávu…
Porsche 911 (Eidam1984)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Vrzání 26.06.2020 07:39 Luděk.Kk
- Vcelku 26.06.2020 09:49 speedfred
- LC500 26.06.2020 11:05 saabik
- OBJEM 26.06.2020 12:53 SCHROJF
- zvuk 27.06.2020 06:07 Petr2000
- Super recenze 27.06.2020 09:23 Kukynoo
- Vyfuk 27.06.2020 15:36 Petr2000
- Přeji hodně štěstí a pevné nervy s reklamací 27.06.2020 16:35 lada 2102
- reakce 28.06.2020 04:41 Petr2000
- zvuk 28.06.2020 04:47 Petr2000
- Dobrá recenze, ale zároveň smutná 28.06.2020 09:32 velitel mesta bugulmy
- Šetří se i jinde ... 28.06.2020 23:23 maca02
- První návštěva servisu - reklamace - výsledek 02.07.2020 00:57 Eidam1984
- nerozumiem...som zhrozeny 19.08.2020 16:46 ivan7
- Sakra! 02.02. 13:30 jersey.se
- Moc líbí 26.07. 21:42 RadekHolodnak
-
-
Eidam1984 26.06.2020 09:46
« Re: Vrzání
Děkuju. No když se tu podívám na recenze, většina 911 jsou přesně ty ročníky, který jsem měl dřív. Tam to rozhodně nebylo zvykem. Byly to dobré kusy. V Porsche se teď opravdu zbláznili. Jestli za to může přenos investic do elektrifikace, uspěchaný termín vydání, změna materiálů na poslední chvíli nebo prostě jen nezkušený designer. Bůh ví. Ale to vrzání na volantu mají prý všechna auta z generace 992 a opravit nejde. Hodně lidí si nechává vyrobit volant na zakázku např. u firmy Techart.-
iudex 26.06.2020 13:25
« Re: Re: Vrzání
Ja som mal tiež problém s vŕzganím nového bavora. Vŕzgali dverové tesnenia, resp. lišty. Ono to nebolo hneď od začiatku a ani nie pri každej jazde, mal som pocit, že to záviselo od vonkajšej teploty. Na rozdiel od Teba sa ale jednalo už o zistený problém, o ktorom BMW vedelo, jednalo sa konkrétne o vysokoleštené čierne lišty (paradoxne príplatkový prvok, štandardné lišty to nerobili), takže to nijak nepopierali a v rámci kulancie mi ich vymenili a teraz to našťastie nevŕzga. Ja osobne inak nie som nejak fajnový a odpustím veľa, preto som s tým aj dokázal dlhší čas jazdiť, ale keď sa na to človek sústredil, tak to išlo na nervy (no a raz ako sa na to človek zameral, tak už to nešlo nepočuť).
-
-
-
-
speedfred 26.06.2020 09:49
Vcelku
kritická recenzia ale asi podľa teba oprávnene po skúsenostiach s Lexom. K zážitkom z jazdy si sa asi ešte nedostal predpokladám kvôli zábehu.
PS1: len malá technická, GT3 má myslí motor 4.0 ja to B6, to isté aj u Subaru.
-
Eidam1984 26.06.2020 10:13
« Re: Vcelku
Máš pravdu s tím motorem, teď se stydím Nevím, proč jsem si zafixoval tu 3.8. Hned to opravím. Zaběhl jsem, ťed jdu nechat vyměnit olej a určitě recenzi doplním. Ale ta úroveň zpracování člověka trošku rozhodí no.. Naše Octavia se 300 000 najeto vrže méně, než toto :-)-
-
white label 26.06.2020 15:03
« Re: Re: Re: Vcelku
S objemy souhlas, ale speedfredovi šlo asi spíš o B6 vs V6.
Úplně stejný motor být v 992 nemůže. Pravděpodobněji vezmou jako základ 4.0 z aktuálního Caymanu/Boxsteru a vytuní ho ve stylu GT3 991.2 a spol.-
-
white label 26.06.2020 16:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Vcelku
Píšu o (společném) základu, ne že jen vezmou motor z jednoho a dají ho do jiného...
Vzhledem k "malé technické revoluci" (zejména v motorovém prostou) při přechodu z 991 na 992, by muselo jít spíš o "revoluci" motoru z 991, než o pouhou evoluci.
B6 4.0 v aktuálním Caymanu/Boxsteru má taky základ společný s novými motory v C/CS 992!, i když má o litr větší objem a je atmosferický. Ale třeba dvouhmoťák má z GT3/Speedsteru.
-
-
-
-
white label 26.06.2020 14:28
« Re: Re: Vcelku
Řekl bych, že speedfredovi šlo spíš o ten V6 vs B6, než o objem (3,8 měla před fl, viz i webpaja).
Škoda, žes nestihl koupit g. 991.2 CS/GTS, ke konci byly za hodně zajímavé ceny (zejména ve srovnání s CS 992) a byla to povedená, a hlavně už po fl vychytaná, generace, navíc ještě bez OPF a přípravy na "elektrifikaci". 992 je už dost taková "malá Panamera", nemyslím koncepcí, ale třeba tím interiérem a celkovým charakterem má (proti 991) blíž k civilnějšímu sporťáku, jak píšeš i v recenzi. 991 má k 997 určitě mnohem blíž. 997 si měl už vychytaný (od dětských nemocí) facelift.
To sis nemohl půjčit předváděčku 992, měli tu docela brzo bílou CS a křídovou C4S.
Jestli jim šlo u 992 primárně o hmotnost (tzv. za každou cenu, viz tvůj text), tak výsledek nic moc, zatímco 991 proti 997 zhubla i přes nárůst rozměrů, tak 992 naopak proti 991 zřetelně přibrala, a to i přes větší míru aplikace hliníku.
P.S. Pokud budeš mít čas, přidej prosím ještě fotku interiéru, díky.
-
-
saabik 26.06.2020 11:05
LC500
Co teda bylo impulsem přejít k Porsche? Měl jsem za to, že LC500 je nádherná kára, která i skvěle jezdí. Nevěřím, že by byl rozdíl v komfortu podvozku, jak bylo naznačováno v kritické recenzi.-
Eidam1984 26.06.2020 12:21
« Re: LC500
911 generace 997. Ono to opravdu bylo nejlepší auto, co jsem kdy řídil. LC je skvělé, ale je to GT. V zatáčkách je cítit jeho váha, není tak obratné - logicky - má těžkou atmosferickou V8, u auta jako takového se hodně prioritizovala tuhost karoserie. Long story short - neustále vzpomínky na starou 911. To byl asi hlavní motiv.
-
-
Petr2000 27.06.2020 06:07
zvuk
Pekna, ale trochu smutna recenze auta ktere ma byt ikonou. Snad Ti ty muchy brzo vychytaji. Nicmene, vim, ze nova 992 ma plno svolavacek... jak jsi spokojeny se zvukem vyfuku? Ja mam 991.2 a musel jsem to resit akrapem a to mam jeste auto v zaruce. Zlata atmosfera 3.8 se sportovnim vyfukem.. :-) -
Kukynoo 27.06.2020 09:23
Super recenze
Při otevření recenze jsem čekal pár sladkých řečí o ničem ale musím říct, že Vy jste frajer a Vaše recenze by měla být přečtena na poradě hlavního štábu Porsche aby slyšeli, co zákazníci říkají na jejich vozy, za které utrácí nemalé peníze.
A Váš přístup k vozu samotnému vč. servisu ukazuje, že nebudete žádný pozér ale opravdu rozumný člověk (obecně vzato - kéž by v dnešní době takových lidí bylo více).
Takto je třeba přistupovat k autu - ať sportovnímu kupé či vozu do terénu, každé auto potřebuje odpovídající péči a tím, co je v servisním plánu se nelze řídit - tam je pouze to nejnutnější - a ze strany výrobce je to jednoduché - přečkat do chvíle než skončí záruka a zákazníku nazdar (či spíše nas**t) - všechno si zaplať.
-
Eidam1984 02.07.2020 01:06
« Re: Super recenze
No.. já to beru tak, že pokud se neozvu, tak to těm dementům co tohle způsobují projde. Pak to vážně dřív nebo pozdějí poškodí celou značku Porsche a její vnímání lidmi. Ta značka je kus historie automobilismu. Nějak to těm lidem co tam pracují ve Stuttgartu asi nedochází.
Děkuji za milá slova.
-
-
lada 2102 27.06.2020 16:35
Přeji hodně štěstí a pevné nervy s reklamací
Reklamovali jsme vrzání u Mercedesu i Audi za 2,5 mega. Nejprve to si musí sednou, potom vy jezdíte moc v Polsku a tam jsou špatné cesty (co bychom za jejich dálnice dali), nenašli jsme to, pusťte si radio hlasitěji, ke konci záruky to tam museli mít týden dva aby vše vyzkoušeli, prostě hrůza. A nejhorší na to bylo, že při určité teplotě vrzla přístrojovka, při jiné něco vzadu, ale jako teploměr to bylo docela přesné. Na druhou stranu to bylo dobré aspoň jsem v noci neusnul:(
Jinak Dacia našeho údržbáře zatím nevrže.
Jinak je asi dobré nekupovat si 2x stejný model, protože pak je k vzteku, když se zjistí co všechno na tom ošidili proti předchozímu.-
Eidam1984 02.07.2020 01:04
« Re: Přeji hodně štěstí a pevné nervy s reklamací
JJ. Mercedes to mám taky své zkušenosti. Sluníčko na přístrojovku a vrzala tam kaplička přístrojů to byla generace W221 ve W222 to opravili. Tam mi Vám nic nevrzalo. Měl jsem obě.
Dacia je úžasná. Vždyť je to vlastně Nissan.
S tím nákupem souhlasím. Tchán si tam koupil Boxster GTS 4.0 - ten je postaven na staré koncepci interiérů. Tiše mu závidím a ten atmosferický motor je naprosto parádní.
-
-
Petr2000 28.06.2020 04:41
reakce
Ano, mám sportovní vyfuk z výroby. Nicméně v době, kdy jsem koupil GTS (331kw biturbo, manuál, zadokolka) jsem měl i 3.8l carreru 4s a i tam byl sportovní vyfuk, ale zvuk nekompromisně lepší... takže jsem to poresil výrobkem ze Slovinska a musím říct, ze výrazný rozdíl :-) -
velitel mesta bugulmy 28.06.2020 09:32
Dobrá recenze, ale zároveň smutná
Skvěle napsaný, zajímavý příspěvek. Jsem ale dost překvapen tím interiérem. Nejsem majitel porsche, řada mých známých ale ano. Mám za sebou hodně "víkendových zkušeností" s nejrůznějšími modely předchozích generací. Interiér mi na nich vždycky přišel strašně kvalitní a robustní. Vlastně to byla pro mě zásadní věc, kvůli které bych jiné sportovní auto asi ani nezvažoval (kdo kdy jel ve Ferrari, které odkroutilo 20 000 km na českých silnicích, ví, o čem mluvím.) Takže je pro mě velké zklamání číst, že by se Porsche v nové generaci takhle zhoršilo ve své zásadní přednosti. Snad je to jen kus, který měl smůlu?
Na druhou stranu - 911 není GT, i když ji tak někteří novináři vidí. Právě proto, že je dost hlučná. V žádné 911 bych nechtěl jet 6-8 hodin v kuse po dálnici - myslím, že by mě z toho brněla hlava, ten hluk prostě po hodince dvou jde na nervy. Na cesty do Německa je podle mě jiný typ auta. To ovšem čistě kvůli motoru, jestli se k tomu v tvém případě přidává ještě vrzání, tak to by asi bylo úplně na palici. To je pro mě smutný i z hlediska mýho snu... :-(-
Eidam1984 02.07.2020 01:02
« Re: Dobrá recenze, ale zároveň smutná
Já si přečetl fóra. Zejména v UK, kde má Porsche celkem velkou komunitu lidí, kteří si novou 911 koupili. Řeší tam celou řadu problémů od nestartujících kousků až po kondenzování vody ve světlech. Bohužel společným jmenovatele je to vrzání. Opravdu je to špatné a opravdu je to naprosto nehodné značky. Do vedení se v Porsche dostali šetřílci, kteří k podstatě té firmy nemůžou mít vůbec žádný vztah.
Na hluk motoru si zvykneš. To auto opravdu dobře jede a jezdit s ním je zábava. Jen člověk musí mít v uších sluchátka a poslouchat nějakou hudbu aby neslyšel to vrzání plastů.
-
-
maca02 28.06.2020 23:23
Šetří se i jinde ...
Mám rád 911, moje srdcovka je 991 před FL s atmosférou 294 kW.
Sleduju VW Golf a musím říct, že se šetří tady taky. Golf mk7 měl problémy s podvozkem, o kterým vím a tam se šetřilo na dílech, který kdysi byly z pryže, nyní jsou plastové.
Viděli jste G8? Já v něm seděl a zakroutil jsem hlavou, že to snad není možný, co s tím udělali. Jak pak mám věřit, že se nešetřilo na technice, když se šetří v interiéru takhle strašně?
Nemůžu se nezeptat: to jsi v autě neseděl předtím, než jsi ho objednal? Jde mi o ten interiér, to bys přeci poznal hned, že to do něj z Lexuxu už nepůjde ne?
Ale OK, donutil jsi mě navštívit místní Lexus centrum, což může bejt pozitivní :-)-
Eidam1984 02.07.2020 00:59
« Re: Šetří se i jinde ...
S tím sezením v autě to bylo komické. Oni mi řekli, že si nemají žádné na půjčení (Lexus když si ho opravdu chceš koupit jsou Ti schopni půjčit na víkend..). Takže jsem se jednou svezl a v jejich DEMO autě jsem nic z toho za těch 30 minut nestihl odpozorovat.
Opravdu jsem hodně chtěl zpátky ten pocit, který jsem měl kdysi v 997. Byla to chyba.
-
-
Eidam1984 02.07.2020 00:57
První návštěva servisu - reklamace - výsledek
Aktualizace - po návštěvě servisu reklamace 1
* vrzání v interiéru nebylo vyřešeno. [odkaz] . V servisu najeli 60km (dvě hodiny). Prý došlo k zalepení a přelepení plastů interiéru, protože v Porsche se rozhodli ušetřit a na konce navazující konce plastů nedávají změkčený povrch. Tak se musí lepit.
* vrzání volantu zde: [odkaz] je podle Porsche standard z výroby (hahaha). Mám oficiální vyjádření jak z prodeje, tak ze servisu. Neopravitelné.
* vibrující reproduktor Bose v pravých dveřích nebyl opraven. Musí se objednat nový.
* výměna oleje a filtrů 15 000 Kč ve 2 500 km.
* auto bylo v servisu 4 dny.
* jako náhradní vůz mi nabídli Volkswagen Passat.-
otlak 02.07.2020 13:34
« Re: První návštěva servisu - reklamace - výsledek
som majitelom podstatne lacnejsieho noveho priblizovadla a som dost prekvapeny ze vo vasom aute musite riesit podobne problemy s vrzganim a hrkotanim v interieri
tiez som reklamoval rozne pazvuky, auto bolo v servise 3 dni, vraj bola rozobrata cela palubna doska, dotaihnute vsetky spoje, pripadne tam majstrovali nieco so silikonom, nic nepomohlo, ked som sa presiel po beznych cestach ktorymi denne jazdim napriklad do prace tak vsetko hrka ako pred servisom, dokonca sa objavil jeden novy pazvuk...
nahradne auto som nedostal, honda na slovensku neposkytuje pocas dlhsie trvajuceho servisu nahradne vozidlo, mozu pozicat auto za 30 EUR na den...
-
-
jersey.se 02.02. 13:30
Sakra!
To je smutné. Do Porsche jsem se zamiloval až poslední dobou a dokonce jsem si začal pohrávat s myšlenkou, že bych si v nějak dohledné době novou 911 pořídil. No po přečtení recenze se mi zdá, že budu poohlížet po starší...
-
Tak budu držet palce, ať se to při reklamaci odstraní, nic jiného bych u auta za 3mil nečekal.