Recenze

6 Majitel

Porsche 911

8.96 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Porsche 911, foto 1 Porsche 911, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta Black Kaiser Rok výroby 2020 Koupeno nové najeto [km]:2500 palivo: benzin počet válců: 6 objem [cm3]: 2 výkon [kW]: 331 kroutící moment [Nm]: 530 zrychlení 0-100 km/h [s]: 3.5 maximální rychlost [km/h]: 308 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 13

Popis vozu

Klasický sportovní koncept Porsche (již od dob Porsche 356) Kupé 2+2 s náhonem na zadní kola a motorem uloženým vzadu. Pokus o reinkarnaci ikony do hávu v 21 století.

Silné stránky

Velmi dobrý motor maskující přítomnost turba. Brilatní reakce převodovky. Excelentní jízdní vlastnosti.

Slabé stránky

Velmi slabá kvalita interiéru. Vrže asi všechno od volantu až po "cosi" za zadními sedačkami. Umělá hmota přítomná všude, kam se jen podíváte. Nelogický a nepraktický design, který u 911 nebyl zvykem.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po 2000 km zatím: vibrující reproduktor Bose v pravých dvěřích, vrzající volant (prý je to normální), vrzající výplň v levých dvěřích, nefungující slot na simkartu, aerodynamický hluk u levého okna ve vyšší rychlosti a neskutečně vrzání pod zadním oknem při jakékoliv jízdě na dálnici.

2 500 km - první reklamace. Servis Porsche Prosek nevyřešil ani jeden nahlášený problém. Výměna oleje a filtrů 15 000 Kč.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nákup zcela nového auta u prodejce Porsche Praha Prosek. Prodejní zkušenost skvělá, servis si s první várkou reklamací vyzkouším zítra. Při nákupu Porsche doporučuji trvat na zapujčení auta, abyste jako já nekoupili automobil na základě recenzí, vnitřního pocitu a hlavně předchozí zkušenosti (vlastnil jsem 911 generace 997 - kde jsem byl naprosto spokojený).

Očekávání a emoce

Novou 911 jsem se rozhodl vyměnit za můj dvouletý Lexus LC500. Lexus bylo skvěle vybavené, postavené a kvalitně zpracované GT. Ještě mi nebylo 40, v autě strávím každý rok kolem 60 000 km - a tak sem si řekl, že zkusím něco sportovnějšího. Dokud člověk necítí v kostrči každý hrbol. Díky předchozí zkušenosti a dobré slevě jsem se rozhodl pro 911 (i přes slevu byla pořízovací hodnota nad 3.5 milionu korun). 911 vyrábí Němci - bylo jasné, že interiér nebude tak propracovaný jako u Lexusu, ale hned po prvním nasednutí jsem byl šokovaný jeho kvalitou. Možná je člověk přecitlivělý, ale kvalitu interiéru dokládají má dvě videa na youtube. První je zde: https://www.youtube.com/watch?v=8gStqAdRc5U Druhé z jízdy na dálnici zde: https://www.youtube.com/watch?v=J0wzy15ukPk . U toho druhého se dobře zaposlouchejte. Člověk se bojí, co ho čeká za 30 000 km. Jestli Porsche dopustí tohle v interiéru, co proboha dopustí pod kapotou.

Myslím, že problém 911 (stejně jako celé řady jiných aut v této kategorii) je hodně o emocích. Nákup takového auta nemá racionální základ. V podstatě si kupujete emoce. Přiznám se, že min. ten první nápor emocí po nákupu kvůli interiéru nebyl moc pozitivní. Přemýšlel jsem, jestli mám auto nechat stát u nás před panelovým domem v Horních Počernicích u popelnic, pod lampu (kde nejsou kamery) a doufat, že si toho všimne nějaký podnikavý zloděj a nebo jej prostě rozmlátit kladivem. Můj hněv si odnesl chudák pan prodejce v Porsche Prosek (profesionál a velmi kvalitní člověk, který rozumí svému oboru..). Argument přátel - je to sportovní auto, tak co si čekal - funguje do doby, než si takové auto sami koupíte. Překvapivě totiž většinu času jezdíte po městě, na nákup a na pracovní cesty (v mém případě dlouhé stovky km). Nároky na elementarní kvalitu interiéru jsou tedy stejné, jako u jakéhokoliv jiného auta. Představte si, že zvuk z videa posloucháte kontinuálně 6 hodin při cestě z Prahy do Kolína nad Rýnem (má pravidelná cesta). Najednou mi došlo, proč jsem na stránkach Porsche Česká Republika v sekci - Ojeté vozy našich zákazníků - viděl zbrusu novou 911.

Strašně zvláštní je pak i samotná ergonomie. Řadicí páku nahradil jakýsi "holicí strojek". Spousta recenzantů z řad novinářů tohle rozhodnutí kritizovala, ale po dvou měsících s autem mohu říct, že je to skvělé. V reálném světě používáte řadicí páku při parkování, pádla pokud chcete svižnou jízdu nebo na okruhu.

Pokud bych srovnal co mi schází v porovnání s interiérem v 997, je to určitě schránka ve dveřích - vedle Vaší levé ruky se sice nachází, ale pokud do ní něco dáte a ono něco zapadne do zadní části dveřní přihrádky, nemáte šanci ono něco vyndat. Musíte otevřít dveře. Ve staší generaci 997 byla možnost odklopit područku a využít volný prostor. Na cokoliv, třeba ovladač od garáže. Geniální.

Naprosto zbytný prvek výbavy je pak bezdotykové otevírání dvěří. Nejen, že funguje asi každý pátý pokus, ale Porsche samo prohlašuje, že neručí za jeho zneužití. V případě, že si budete 911 konfigurovat, tento prvek klidně vynechte. Nebo dopadnate jako já - budete nadávat s klíčkem v kapse a hladit víko kufru Vaší 911 (u 911 je třeba přejet prstem v prostoru pod znakem na haupně - čímž se kufr otevře) a ostatní na parkovišti si o Vás budou myslet, že pro Vás 911 znamená o dost víc, než pouhé auto když se s ní tak pěkně mazlíte. Pomohlo by kdyby hlazením člověk vykouzlil džina, který mu splní tři přání. První by bylo - oprav mi interiér. Popis otevírání a zavírání popsalo Porsche pro své zákazníky pro jistotu v 6 minutovém (!!) videu zde https://www.youtube.com/watch?v=jS6OObThMSM .

Kapitola sama pro sebe je infotaiment PCM. Na rozdíl od BMW a Daimleru se Porsche snaží své řidiče zabít. V podstatě každou akci je nutné vyvolat orientací v levé liště malých ikonek, se kterými hýbete ve stylu práce s tabletem. Vše dobré, jen ne do auta. Můj obor v osobním životě je produktový vývoj software. S kolegy trávíme hrozně moc času designem uživatelských rozhraní pro různé typy využití. Při pohledu na PCM přemýšlím nad tím, jestli se designéři někdy svezli Porsche nebo celý systém vyvíjeli pouze v laboratoři a v simulovaném kokpitu. Dobrá věc je, že pokud máte po ruce flashku nebo paměťovou kartu, můžete si na plochu nahrát obrázek své babičky, maminky nebo dětí - a to se hodí, když se řítíte zatáčkou na okresce v 90 km/h nebo si užíváte okruhu v Mostě. Palec nahoru, ale naštěstí se dá se PCM vypnout. A když už, tak podporuje Apple Carplay (Android Auto bohužel ne, asi není tak cool).

Absolutní epický masterpiece fail je pak vypínání Start/Stop v infotaimentu (jinde to nejde). Máte sice programovatelná tlačítka na palubní desce, ale funkci vypnutí Start/Stop k nim nepřiřadíte. Naštěstí se stále jedná o klasický Volkswagen, takže s trochou kreativity Vám Franta v jakémkoliv vesnickém servisu jednoduchým hackem přes diagnostiku Start/Stop vypne úplně. Mě při zajíždění auta poradili, že si jej mám vždycky po startu přepnout do řežimu Sport nebo Sport Plus a pak se Start/Stop vypne sám. Praktická rada - pokud auto plánujete prodat v 15 000. Pokud ne, určitě si Sport a Sport Plus nezapínejte min. do odjetí alespoň 2 000 km. Zkuste se také vyhnout tlačítku uvnitř voliče režimu - po jeho stisku totiž
auto zařve jako postřelený nazgul a dostanete 20 vteřin "absolutního výkonu pro předjetí". V Porsche si totiž myslí, že nedokážete zmáčknout nohou pedál. Pokud tohle tlačítko omylem zmáčknete při zajíždění nového auta, dosáhnete tak maximálního možného výkonu pro potenciální průser a servisní dobrodružství během příštích 28 000 km. Což je mimochodem doporučený servisní interval auta. Doporučuji Vám i toto doporučení ignorovat - raději zajeďte po prvních 2 500 km na výměnu oleje a stejně jako se všemi 911 před tím, každých 15 000 km do servisu a to i přes to, že Vám fešná "appka v mobilu" hlásí, že do servisu ještě nemusíte

Můj celkový dojem z této generace je, že jsem si asi koupil špatnou variantu. Moje vrzající cosi je pocitově Audi RS5 s motorem vzadu. Automobil se snaží navodit pocit 911, ale na to je moc civilní. Bohužel moje finanční možnosti by to stejně nedovolili, ale myslím, že jedinou možnou variantou 911 - které se dá říkat 911 - je varianta GT3. Na nic si nehraje, má starý dobrý atmosferický 4,0 flat V6, je tvrdá a zřejmě by člověku ani nevadilo všude přítomné vrzání a pískání, protože by ho víc
než z auta vycházelo z jeho zubů. A o tom to je !

Raději než se zcela novou, vysněnou a vymodlenou 911 tak jezdím s firemním Volkswagen Touareg (nic tam nevrže a s V8 motorem se jedná o absolutní masterpiece) a nebo s druhým firemním Subaru WRX STi (sportovní auto, ve kterém také nic nevrže, na nic si nehraje, má manuální převodovku, také motor boxer i když jen v4 a zabít se v něm vcelku pohodlně můžete také).

Nová 911 je pro mě tedy symbolem nové doby. A ta nevypadá vůbec dobře. Je plná šetření, mladých nadějných inženýrů bez zkušeností a hlavně plná předzvěsti konce automobilismu v Evropě. Protože opravdu kvalitní auta už zkrátka dělají jen Japonci a těm je brzy naše novodobá šlechta v podobě poslanců EU zakáže dovážet tak, jako zakázala dovážet výše zmíněné Subaru WRX STI. Drahá lekce Evropské automobilové reality.

Ve velkém technickém průkazu k 911 máte jako výrobce uvedenou společnost Dr.Ing. h.c. F. Porsche AG - odkaz na slavnou éru zakladatele v jehož jméně schází snad jen jeho hodnost SS-Oberführer. Do jména firmy se to dnes už nehodí. Ferdinand Porsche byl ale génius doby a podle jeho pravnuka - Wolfganga Porsche (aktuální hlava rodiny) - tvrdil, že nové auto je vždycky lepší, než to staré. Upřímně by mě zajímalo, co by na tento model řekl nejenom on, ale také jeho syn Ferdinand Porsche a zejména Ferdinand Alexander Porsche, který je otcem 911. Možná je dobře, že nedávno odešel i Ferdinand Piech a ani jeden z nich nebude svědkem toho, co se z jejich dítěte a rodinného odkazu stane pod rukama marketérů, designerů a inženýrů nové generace s touhou ušetřit a zvýšit marži za každou cenu (jakoby to měli zapotřebí - viz. https://www.roadandtrack.com/car-culture/a32989/ferrari-porsche-per-car-profit/ ) a namísto šroubů používat umělohmotné spony (to se přesně v nové 911 děje) - oficiálně kvůli ehm.. váze. Je to jako kdyby si Ferdinand Porsche řekl, že ve své době neporazitelný tank Tiger udělá celý z hliníku. Ne protože Speerovi dochází ocel, ale protože bude přeci ten tank rychlejší. Hitler by ho asi nepochválil - na druhou stranu bysme to se spojenci měli alespoň jednodušší.

Zpět na zem. Už zítra jedu do servisu. Na olej a na reklamace. A vše sem poctivě zapíšu. Stay tuned ! :)

Aktualizace - po návštěvě servisu reklamace 1

* vrzání v interiéru nebylo vyřešeno. https://www.youtube.com/watch?v=J0wzy15ukPk . V servisu najeli 60km (dvě hodiny). Prý došlo k zalepení a přelepení plastů interiéru, protože se ve Stuttagrtu rozhodli ušetřit a na navazující konce plastů nedávají změkčený povrch. Tak se musí lepit.
* vrzání volantu zde: https://www.youtube.com/watch?v=8gStqAdRc5U je podle Porsche standard z výroby (hahaha). Mám oficiální vyjádření jak z prodeje, tak ze servisu. Neopravitelné.
* vibrující reproduktor Bose v pravých dveřích nebyl opraven. Musí se objednat nový.
* výměna oleje a filtrů 15 000 Kč ve 2 500 km.
* auto bylo v servisu 4 dny.
* jako náhradní vůz mi nabídli Volkswagen Passat.

Auto jde znovu do servisu příští Středu 8.7.2020

 


Přidat názorDiskuse: Porsche 911

Další vozy Porsche 911



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Auto jsem koupil jako nové v Květnu 2020. Sám spolehlivost mohu hodnotit těžko. Problém generace 992 je, že i když jako Porsche 911 vypadá, je to vlastně zcela nové auto. A je to znát.

praktičnost
7

Je třeba si uvědomit, že se jedná o auto pro jednoho max. pro dva lidi. Není to rodinný cruiser. Sklopné zadní sedačky zvětší kufr, ISO fix na předních sedačkách pro děti a dost velký kufr pro jedno možná dvě cestovní zavazadla. Klasika.

prostornost
7

Měřín přes dva metry. Z malých Porsche je 911 snad jediná, do které se komfortně vejdu tak, abych si nelámal nohy v kolenou. Zadní sedačky je možné použít pro odkladání a po posunutí sedačky dozadu si člověk i docela natáhne nohy. Je to fajn.

jízdní vlastnosti
10

Co činí 911 - 911 - jsou právě jízdní vlastnosti a pocity. Sedíte na zemi, motor máte vzadu a když si najdete limit, dá se s autem opravdu užít hodně legrace. Akcelerace skvostná, brzdy skvělé. Auto jsem čerstvě zajel a teď se těším na objevování limitu.

jízdní komfort
10

Moje zkušenost s 911 začala s Porsche 911 generace 997. Auto bylo výrazně víc "humpolacké", více Vás vtáhlo do děje. U generace 992 je znatelný posun do oblasti GT. S tím jde ruku v ruce komfort. Pokud někdo chce starou dobrou 911, je třeba sáhnout po GT3

provozní náklady
7

Myslím, že provozní náklady jsou na sportovní auto standardní.

náhradní díly
10

Jedná se o novou generaci, takže by s díly neměl být žádný problém.

výkon motoru
10

V případě 911 je nejkepší možný výběr střed - tedy moje varianta 911 S. Jedná se o sportovní auto, ne super sportovní auto. Akcelerace umožňuje dynamickou ale ohleduplnou jízdu - nicméně auto je možné vzít i na okruh. Dobrá střední cesta.

spotřeba
6

Standardní. Mé předchozí auto Lexus LC500 s atmosferickým V8, ale i mé stávající druhé auto Subaru WRX STj jsou na tom tak nějak stejně jako má 911. Standardní spotřeba sportovního auta.

hlučnost motoru
6

Pokud mohu srovnat s 911 997, je zvuk motoru umělý a vynucený. Jedna z věcí, kterou doporučuji koupit (a budete si ji zapínat stejně jako Start-Stop na displeji infotaimentu) je sportovní výfuk. Turbo a filtr pevných částic jsou nepřátelé zvuku motoru.

kvalita sedadel
10

Skvělá. Za svůj život jsem měl možnost několik let řídit Mercedes S Class a upřímně ? Sedadla v nové 911 jsou snad i lepší, než pohovky v aktuální generaci S Classy. Pravda - když už bych byl pedant, schází při ostřejší jízdě automatické dofukování bočnic

brzdy
10

Precizní. Moje rada - pokud nehodláte rvát asfalt na okruhu, nekupujte keramické brzdy. Je to zbytečné. Inženýři v Porsche se standardními brzdami odvedli skvělou práci.

zavazadlový prostor
10

Na 911, až až :)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…