Recenze
Technické info
Přezdívka auta Black Kaiser Rok výroby 2020 Koupeno nové najeto [km]:2500 palivo: benzin počet válců: 6 objem [cm3]: 2 výkon [kW]: 331 kroutící moment [Nm]: 530 zrychlení 0-100 km/h [s]: 3.5 maximální rychlost [km/h]: 308 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 13
Popis vozu
Klasický sportovní koncept Porsche (již od dob Porsche 356) Kupé 2+2 s náhonem na zadní kola a motorem uloženým vzadu. Pokus o reinkarnaci ikony do hávu v 21 století.
Silné stránky
Velmi dobrý motor maskující přítomnost turba. Brilatní reakce převodovky. Excelentní jízdní vlastnosti.
Slabé stránky
Velmi slabá kvalita interiéru. Vrže asi všechno od volantu až po "cosi" za zadními sedačkami. Umělá hmota přítomná všude, kam se jen podíváte. Nelogický a nepraktický design, který u 911 nebyl zvykem.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Po 2000 km zatím: vibrující reproduktor Bose v pravých dvěřích, vrzající volant (prý je to normální), vrzající výplň v levých dvěřích, nefungující slot na simkartu, aerodynamický hluk u levého okna ve vyšší rychlosti a neskutečně vrzání pod zadním oknem při jakékoliv jízdě na dálnici.
2 500 km - první reklamace. Servis Porsche Prosek nevyřešil ani jeden nahlášený problém. Výměna oleje a filtrů 15 000 Kč.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Nákup zcela nového auta u prodejce Porsche Praha Prosek. Prodejní zkušenost skvělá, servis si s první várkou reklamací vyzkouším zítra. Při nákupu Porsche doporučuji trvat na zapujčení auta, abyste jako já nekoupili automobil na základě recenzí, vnitřního pocitu a hlavně předchozí zkušenosti (vlastnil jsem 911 generace 997 - kde jsem byl naprosto spokojený).
Očekávání a emoce
Novou 911 jsem se rozhodl vyměnit za můj dvouletý Lexus LC500. Lexus bylo skvěle vybavené, postavené a kvalitně zpracované GT. Ještě mi nebylo 40, v autě strávím každý rok kolem 60 000 km - a tak sem si řekl, že zkusím něco sportovnějšího. Dokud člověk necítí v kostrči každý hrbol. Díky předchozí zkušenosti a dobré slevě jsem se rozhodl pro 911 (i přes slevu byla pořízovací hodnota nad 3.5 milionu korun). 911 vyrábí Němci - bylo jasné, že interiér nebude tak propracovaný jako u Lexusu, ale hned po prvním nasednutí jsem byl šokovaný jeho kvalitou. Možná je člověk přecitlivělý, ale kvalitu interiéru dokládají má dvě videa na youtube. První je zde: https://www.youtube.com/watch?v=8gStqAdRc5U Druhé z jízdy na dálnici zde: https://www.youtube.com/watch?v=J0wzy15ukPk . U toho druhého se dobře zaposlouchejte. Člověk se bojí, co ho čeká za 30 000 km. Jestli Porsche dopustí tohle v interiéru, co proboha dopustí pod kapotou.
Myslím, že problém 911 (stejně jako celé řady jiných aut v této kategorii) je hodně o emocích. Nákup takového auta nemá racionální základ. V podstatě si kupujete emoce. Přiznám se, že min. ten první nápor emocí po nákupu kvůli interiéru nebyl moc pozitivní. Přemýšlel jsem, jestli mám auto nechat stát u nás před panelovým domem v Horních Počernicích u popelnic, pod lampu (kde nejsou kamery) a doufat, že si toho všimne nějaký podnikavý zloděj a nebo jej prostě rozmlátit kladivem. Můj hněv si odnesl chudák pan prodejce v Porsche Prosek (profesionál a velmi kvalitní člověk, který rozumí svému oboru..). Argument přátel - je to sportovní auto, tak co si čekal - funguje do doby, než si takové auto sami koupíte. Překvapivě totiž většinu času jezdíte po městě, na nákup a na pracovní cesty (v mém případě dlouhé stovky km). Nároky na elementarní kvalitu interiéru jsou tedy stejné, jako u jakéhokoliv jiného auta. Představte si, že zvuk z videa posloucháte kontinuálně 6 hodin při cestě z Prahy do Kolína nad Rýnem (má pravidelná cesta). Najednou mi došlo, proč jsem na stránkach Porsche Česká Republika v sekci - Ojeté vozy našich zákazníků - viděl zbrusu novou 911.
Strašně zvláštní je pak i samotná ergonomie. Řadicí páku nahradil jakýsi "holicí strojek". Spousta recenzantů z řad novinářů tohle rozhodnutí kritizovala, ale po dvou měsících s autem mohu říct, že je to skvělé. V reálném světě používáte řadicí páku při parkování, pádla pokud chcete svižnou jízdu nebo na okruhu.
Pokud bych srovnal co mi schází v porovnání s interiérem v 997, je to určitě schránka ve dveřích - vedle Vaší levé ruky se sice nachází, ale pokud do ní něco dáte a ono něco zapadne do zadní části dveřní přihrádky, nemáte šanci ono něco vyndat. Musíte otevřít dveře. Ve staší generaci 997 byla možnost odklopit područku a využít volný prostor. Na cokoliv, třeba ovladač od garáže. Geniální.
Naprosto zbytný prvek výbavy je pak bezdotykové otevírání dvěří. Nejen, že funguje asi každý pátý pokus, ale Porsche samo prohlašuje, že neručí za jeho zneužití. V případě, že si budete 911 konfigurovat, tento prvek klidně vynechte. Nebo dopadnate jako já - budete nadávat s klíčkem v kapse a hladit víko kufru Vaší 911 (u 911 je třeba přejet prstem v prostoru pod znakem na haupně - čímž se kufr otevře) a ostatní na parkovišti si o Vás budou myslet, že pro Vás 911 znamená o dost víc, než pouhé auto když se s ní tak pěkně mazlíte. Pomohlo by kdyby hlazením člověk vykouzlil džina, který mu splní tři přání. První by bylo - oprav mi interiér. Popis otevírání a zavírání popsalo Porsche pro své zákazníky pro jistotu v 6 minutovém (!!) videu zde https://www.youtube.com/watch?v=jS6OObThMSM .
Kapitola sama pro sebe je infotaiment PCM. Na rozdíl od BMW a Daimleru se Porsche snaží své řidiče zabít. V podstatě každou akci je nutné vyvolat orientací v levé liště malých ikonek, se kterými hýbete ve stylu práce s tabletem. Vše dobré, jen ne do auta. Můj obor v osobním životě je produktový vývoj software. S kolegy trávíme hrozně moc času designem uživatelských rozhraní pro různé typy využití. Při pohledu na PCM přemýšlím nad tím, jestli se designéři někdy svezli Porsche nebo celý systém vyvíjeli pouze v laboratoři a v simulovaném kokpitu. Dobrá věc je, že pokud máte po ruce flashku nebo paměťovou kartu, můžete si na plochu nahrát obrázek své babičky, maminky nebo dětí - a to se hodí, když se řítíte zatáčkou na okresce v 90 km/h nebo si užíváte okruhu v Mostě. Palec nahoru, ale naštěstí se dá se PCM vypnout. A když už, tak podporuje Apple Carplay (Android Auto bohužel ne, asi není tak cool).
Absolutní epický masterpiece fail je pak vypínání Start/Stop v infotaimentu (jinde to nejde). Máte sice programovatelná tlačítka na palubní desce, ale funkci vypnutí Start/Stop k nim nepřiřadíte. Naštěstí se stále jedná o klasický Volkswagen, takže s trochou kreativity Vám Franta v jakémkoliv vesnickém servisu jednoduchým hackem přes diagnostiku Start/Stop vypne úplně. Mě při zajíždění auta poradili, že si jej mám vždycky po startu přepnout do řežimu Sport nebo Sport Plus a pak se Start/Stop vypne sám. Praktická rada - pokud auto plánujete prodat v 15 000. Pokud ne, určitě si Sport a Sport Plus nezapínejte min. do odjetí alespoň 2 000 km. Zkuste se také vyhnout tlačítku uvnitř voliče režimu - po jeho stisku totiž
auto zařve jako postřelený nazgul a dostanete 20 vteřin "absolutního výkonu pro předjetí". V Porsche si totiž myslí, že nedokážete zmáčknout nohou pedál. Pokud tohle tlačítko omylem zmáčknete při zajíždění nového auta, dosáhnete tak maximálního možného výkonu pro potenciální průser a servisní dobrodružství během příštích 28 000 km. Což je mimochodem doporučený servisní interval auta. Doporučuji Vám i toto doporučení ignorovat - raději zajeďte po prvních 2 500 km na výměnu oleje a stejně jako se všemi 911 před tím, každých 15 000 km do servisu a to i přes to, že Vám fešná "appka v mobilu" hlásí, že do servisu ještě nemusíte
Můj celkový dojem z této generace je, že jsem si asi koupil špatnou variantu. Moje vrzající cosi je pocitově Audi RS5 s motorem vzadu. Automobil se snaží navodit pocit 911, ale na to je moc civilní. Bohužel moje finanční možnosti by to stejně nedovolili, ale myslím, že jedinou možnou variantou 911 - které se dá říkat 911 - je varianta GT3. Na nic si nehraje, má starý dobrý atmosferický 4,0 flat V6, je tvrdá a zřejmě by člověku ani nevadilo všude přítomné vrzání a pískání, protože by ho víc
než z auta vycházelo z jeho zubů. A o tom to je !
Raději než se zcela novou, vysněnou a vymodlenou 911 tak jezdím s firemním Volkswagen Touareg (nic tam nevrže a s V8 motorem se jedná o absolutní masterpiece) a nebo s druhým firemním Subaru WRX STi (sportovní auto, ve kterém také nic nevrže, na nic si nehraje, má manuální převodovku, také motor boxer i když jen v4 a zabít se v něm vcelku pohodlně můžete také).
Nová 911 je pro mě tedy symbolem nové doby. A ta nevypadá vůbec dobře. Je plná šetření, mladých nadějných inženýrů bez zkušeností a hlavně plná předzvěsti konce automobilismu v Evropě. Protože opravdu kvalitní auta už zkrátka dělají jen Japonci a těm je brzy naše novodobá šlechta v podobě poslanců EU zakáže dovážet tak, jako zakázala dovážet výše zmíněné Subaru WRX STI. Drahá lekce Evropské automobilové reality.
Ve velkém technickém průkazu k 911 máte jako výrobce uvedenou společnost Dr.Ing. h.c. F. Porsche AG - odkaz na slavnou éru zakladatele v jehož jméně schází snad jen jeho hodnost SS-Oberführer. Do jména firmy se to dnes už nehodí. Ferdinand Porsche byl ale génius doby a podle jeho pravnuka - Wolfganga Porsche (aktuální hlava rodiny) - tvrdil, že nové auto je vždycky lepší, než to staré. Upřímně by mě zajímalo, co by na tento model řekl nejenom on, ale také jeho syn Ferdinand Porsche a zejména Ferdinand Alexander Porsche, který je otcem 911. Možná je dobře, že nedávno odešel i Ferdinand Piech a ani jeden z nich nebude svědkem toho, co se z jejich dítěte a rodinného odkazu stane pod rukama marketérů, designerů a inženýrů nové generace s touhou ušetřit a zvýšit marži za každou cenu (jakoby to měli zapotřebí - viz. https://www.roadandtrack.com/car-culture/a32989/ferrari-porsche-per-car-profit/ ) a namísto šroubů používat umělohmotné spony (to se přesně v nové 911 děje) - oficiálně kvůli ehm.. váze. Je to jako kdyby si Ferdinand Porsche řekl, že ve své době neporazitelný tank Tiger udělá celý z hliníku. Ne protože Speerovi dochází ocel, ale protože bude přeci ten tank rychlejší. Hitler by ho asi nepochválil - na druhou stranu bysme to se spojenci měli alespoň jednodušší.
Zpět na zem. Už zítra jedu do servisu. Na olej a na reklamace. A vše sem poctivě zapíšu. Stay tuned ! :)
Aktualizace - po návštěvě servisu reklamace 1
* vrzání v interiéru nebylo vyřešeno. https://www.youtube.com/watch?v=J0wzy15ukPk . V servisu najeli 60km (dvě hodiny). Prý došlo k zalepení a přelepení plastů interiéru, protože se ve Stuttagrtu rozhodli ušetřit a na navazující konce plastů nedávají změkčený povrch. Tak se musí lepit.
* vrzání volantu zde: https://www.youtube.com/watch?v=8gStqAdRc5U je podle Porsche standard z výroby (hahaha). Mám oficiální vyjádření jak z prodeje, tak ze servisu. Neopravitelné.
* vibrující reproduktor Bose v pravých dveřích nebyl opraven. Musí se objednat nový.
* výměna oleje a filtrů 15 000 Kč ve 2 500 km.
* auto bylo v servisu 4 dny.
* jako náhradní vůz mi nabídli Volkswagen Passat.
Auto jde znovu do servisu příští Středu 8.7.2020
Přidat názorDiskuse: Porsche 911
- Moc líbí 26.07. 21:42 RadekHolodnak
- Re: Re: Sakra! 04.04. 00:17 speedfred
- Re: Sakra! 03.04. 18:54 Eidam1984
- Sakra! 02.02. 13:30 jersey.se
- nerozumiem...som zhrozeny 19.08.2020 16:46 ivan7
- Re: První návštěva servisu - reklamace - výsledek 02.07.2020 17:02 idam.i
- Re: První návštěva servisu - reklamace - výsledek 02.07.2020 13:34 otlak
- Re: Re: Přeji hodně štěstí a pevné nervy s reklamací 02.07.2020 10:17 speedfred
- Re: zvuk 02.07.2020 01:06 Eidam1984
- Re: Super recenze 02.07.2020 01:06 Eidam1984
- Re: Přeji hodně štěstí a pevné nervy s reklamací 02.07.2020 01:04 Eidam1984
- Re: Dobrá recenze, ale zároveň smutná 02.07.2020 01:02 Eidam1984
- Re: Šetří se i jinde ... 02.07.2020 00:59 Eidam1984
- První návštěva servisu - reklamace - výsledek 02.07.2020 00:57 Eidam1984
- Šetří se i jinde ... 28.06.2020 23:23 maca02
- Re: Vrzání 28.06.2020 19:16 p1234
- Dobrá recenze, ale zároveň smutná 28.06.2020 09:32 velitel mesta bugulmy
- zvuk 28.06.2020 04:47 Petr2000
- reakce 28.06.2020 04:41 Petr2000
- Přeji hodně štěstí a pevné nervy s reklamací 27.06.2020 16:35 lada 2102
- Vyfuk 27.06.2020 15:36 Petr2000
- Re: zvuk 27.06.2020 10:30 white label
- Re: zvuk 27.06.2020 09:25 white label
- Super recenze 27.06.2020 09:23 Kukynoo
- Re: zvuk 27.06.2020 09:20 white label
- zvuk 27.06.2020 06:07 Petr2000
- Re: Re: Re: Re: Re: Vcelku 26.06.2020 16:03 white label
- Re: Re: Re: Re: Vcelku 26.06.2020 15:17 webpaja
- Re: Re: Re: Vcelku 26.06.2020 15:03 white label
- Re: Re: Vcelku 26.06.2020 14:28 white label
Další vozy Porsche 911
-
Porsche 911 (2005) Majitel: Dylan McKay
Přidáno: 7.8.2010 991510 Majitel 9.98 Uživatelé
-
Porsche 911 (2001) Majitel: s-mike (RSKa)
Přidáno: 1.4.2008 2316810 Majitel 9.97 Uživatelé
-
Porsche 911 (2009) Majitel: concorde
Přidáno: 24.3.2011 10110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Porsche 911 (2013) Majitel: LP911991
Přidáno: 6.4.2014 2510 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Porsche 911 (1979) Majitel: Petr Forest
Přidáno: 10.11.2008 3810 Majitel 9.64 Uživatelé