Ford Focus (2017)
6.3.2018Nevím nakolik je to obecná zkušenost zdejší komunity, ale já jsem si už mnohokrát v různých situacích ověřil, že často nejlepší rozhodnutí, akce nebo…
Ford Focus (tesnav)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Recenze 06.03.2018 21:15 Jirra
- dotaz 07.03.2018 13:14 Đawson
- Paráda 07.03.2018 14:52 iudex
- Super auto 08.03.2018 14:02 palix
- Zkušenost 11.03.2018 22:38 CHerokee
- Dobrý kup 12.03.2018 00:31 cupra
- Souhlasím 12.04.2018 05:51 MajkyRS
- Video recenze Focus RS III 17.06.2018 20:42 dr.biker
- pneumatiky 25.12.2018 08:47 Market
-
-
Đawson 07.03.2018 13:14
dotaz
na co je ten malej kulatej knoflik nad ovládáním zrcátek ? >:D díky :-) -
iudex 07.03.2018 14:52
Paráda
Krása, blahoželám k super káre. :yes: A som zvedavý na pokračovanie na tému tesnenie motora a spaľovanie vody, ak som aj chvíľu o RS uvažoval, toto ma bezpečne odradilo.-
tesnav 07.03.2018 16:29
« Re: Paráda
Dík.
Tak je tam záruka 5 let, s možností za velmi solidních podmínek prodloužit dokonce na 7 let, takže riziko jde na Ford. Takhle mi už vyměnil dvoulitr v STčku (po roce a 3/4). A manželce totéž u americké Kugy zacvakala z 95% pojišťovna, protože při koupi ojetiny jsem prozíravě uzavřel pojistku proti vadám a spíše jsem počítal s problémy u automatu nebo AWD. Oba motory se poroučely shodou náhod v pouhých 5 (!!!) dnech.
JInak ten registrační poplatek na Slovensku (až 3.900 EUR v případě RSa), je vskutku vražedný.-
-
tesnav 07.03.2018 21:36
« Re: Re: Re: Paráda
Tak beru to zcela pragmaticky. Sice jsem měl 2 totálky motoru, ale stálo mne to reálně pakatel. To, že jsem byl za poslední tři roky 2 týdny nepojízdný není v porovnání se zkušenostmi kolegů s jinými novějšími vozy a jejich problémy nic výjimečného. Navíc, autorizovaný servis Fordu mám (mimo Škody, VW) z aut v mém okruhu zájmu v "docházkové" vzdálenosti. Ostatní pro mne zajímavé značky 20 - 60 km daleko.
A i cenově, jen když vezmu ceníkovou cenu, tak A45 je dražší minimálně o čtvrtinu, Audi o polovic. A R-ko mi připadá tuctové a nudné, bez charismatu, i když věřím, že také jezdí suprově.
-
-
-
-
palix 08.03.2018 14:02
Super auto
Ahoj Skvelé auto je tento Ford :). Prajem veľa šťastných zážitkových kilometrov :).
Focus RS je auto, za ktorým sa obzrie každý človek, ktorý trochu vie, o čo ide :). Pre tých, ktorí to nevedia to bude asi len vytunený Focus, ktorý bude dráždiť majiteľov načipovaných Golfov a Octávii TDi. Ford to s ostrými verziami vie - najviac sa mi zaryl do pamäte Escort Cosworth s veľkým zadným krídlom - to bola divočina.
Focus je pre mňa skvelým autom už od 1. generácie. Skoro som si jeden kúpil (síce 1,0 Ecoboost), nakoľko považujem Focus za perfektne jazdiace auto už v základe (navyše ceny boli skvelé). Nakoniec ma odradilo 1. palubná doska (veľmi zasahujúca do interiéru), 2. auto je už pomerne výbehový model (o chvíľu je tu nový model). 3. s 1,0 l motorom som sa aj napriek vysokej spoľahlivosti akosi nestotožnil. Nakoniec som zakotvil inde.
Ibaže ak by som kupoval RS-ko, tak kritéria sú úplne iné. Tu nie je až tak veľa konkurentov.
Keď tak rozmýšľam, prečo predošlý majiteľ predal tak nové auto, napadá ma, že si to kúpil nesprávny človek, pre ktorého bolo auto buď veľmi silné, alebo slabé :). Alebo nepohodlné. Alebo žeby manželka >:D ?
Poznámka:
Kedysi nedávno tuším v Grand tour spomínal J.Clarkson, že u týchto Focusov zamenil dodávateľ tesnenia pod hlavou s tesneniami pre Mustang. Vraj tam chýbal nejaký otvor, tak to nefungovalo. Ale nebolo to u všetkých áut - niektorí majitelia mali šťastie.-
tesnav 10.03.2018 20:53
« Re: Super auto
S palubní deskou jsem měl stejný problém. Před lety jsem měl jako náhradní auto Focus se základním motorem a tam ta palubovka a všechny blikající asistenty evokovaly ovládání Enterprise kapitánem Kirkem, jen ísto páté nadsvětelné se to sotva "šouralo". Ale v obou sportovních modelech, ať už ST nebo RS, to vypadá dobře, protože tam jak na té Enterprise zapadneš do kokpitu, máš vše po rucea dynamika odpovídá vizuálnímu dojmu.
Důvod prodeje neznám, i když jsem pátral, ale paní figurovala i v nějaké firmě v likvidaci, takže ... (?). Nebo možná bylo poskakování v tvrdém autě po Praze a se spotřebou 16+ neefekitvní?
Těsnění je aktuální téma a ve středu jde auto do servisu na svolávačku, pak o tom napíšu víc ...-
palix 13.03.2018 21:26
« Re: Re: Super auto
Palubná doska na Focuse bola pre mňa hrozná. Focus sa mi veľmi páčil, ale tá palubná doska to zabila. A ešte som radšej zvolil 2,0 l atmo Mazdu, ako 1,0 turbo Ford. Síce sú Ecoboosty skvelé motory (=bez škandálov) a Ford v pohode značka... Možno nový Focus, ktorý príde onedlho by situáciu obrátil. Ale ten vtedy nebol. Každopádne Ford jazdí perfektne.
Ono človek niekedy chce istú vec a potom zistí až keď to má, že to nie je práve to, po čom reálne túžil :). Ten Focus mohol ako byť hovoríte pritvrdý, neekonomický, prisilný... Alebo ako píšete - situácia sa zmenila a došli peniaze.
Držím palce, aby to s tesnením dopadlo dobre.
Čisto teoreticky, ak by bola pravda s tesneniami Focus / Mustang, tak radšej malli tesnenia zjednotiť (nemožná zámena) a dávať do Mustangu tesnenie s otvormi navyše. Nie ideálne, ale Mustangu by to neublížilo a Focusu nepoškodilo meno. Keby sa to aspoň nestalo v špičkovej verzii.
-
-
-
CHerokee 11.03.2018 22:38
Zkušenost
Děkuji za pěkný text a gratuluji ke krásnému vozu. Taky mám rád sportovní fordy. Bylo to pro mě inspirativní, zvažuju výměnu Fiesty ST za větší...možná Focus ST. Za RSo by mě asi manželka nepochválila >:D, ale uvidíme, jak se to vyvine.-
-
CHerokee 12.03.2018 21:13
« Re: Re: Zkušenost
Dík, uvidím. Mám na Fiestě ST závadu od výroby na klimě, s kterou si neví rady. Pražáci to rok neřešili. Dealer to teď hasí, bo o VIP zákazníka nechce přijít, tak uvidím, co nabídne. Mimo ST a RS (+Stang, kterého mám v garáži) bych ale nešel..mám vyzkoušené ty jejich tříválce a to je opravdu smutný směr, kudy se Ford vydal a to říkám po zkušenosti bez předsudků).
Focuse RS jsem měl tu čest jen pár km..a to bylo, jak jsi psal nevýrazné. Ale líbí se mi moc. Jako daily car. Budu dál sledovat tvůj blog, to jsou nej zkušenosti. Našim testerům novinářským moc nevěřím, viz auto.cz, kdy psai o špatné převodovce u focusu ST...přitom ST maj jedny z nejlepších manuálů, co jsem kdy řídil.
-
-
-
cupra 12.03.2018 00:31
Dobrý kup
850 tis. Kč je vcelku dobrá cena za tohle auto, co není ani zajeté (1 548 km) a bez dlouhé čekací doby. Paní musela prodat ještě levněji, aby z toho AAA mělo prachy.
Dvakrát jsem se pokoušel domluvit si předváděcí jízdu Focusem RS, ale nikdy to nevyšlo, poprvé nechtěli auto přivézt na Moravu :-) to jich bylo ještě málo a podruhé ho zrovna někdo koupil, tak už ho nechtěli moc půjčit nebo jen v podstatě na jízdu kolem prodejny.
Ale svezení to může být zajímavé.-
-
-
praděda7 24.03.2018 16:23
« Re: Re: Re: Dobrý kup
Taky jsem v r 2016 zvažoval. Ale kritika tvrdého podvozku v mnoha recenzích mě odradila. Měl jsem sjednanou předváděčku, ale musel bych tenkrát do Prahy a to se mě nechtělo. No a zdá se, že ten podvozek, soudě podle toho co mr. Tesnav píše, bude opravdu na hraně. Samozřejmě člověk by se nejdřív musel svézt, aby zjistil, jestli to plotýnky vydrží, nebo rupnou...;-) Teď jsou k máni i v Brně. Ale předváděčku nemají.-
tesnav 26.03.2018 21:46
« Re: Re: Re: Re: Dobrý kup
Tento víkend jsem několikrát přesedal z STčka do RSa a zpět a je to nebe a dudy. STčko je pohodlné cestovní GTčko, nenápadné, pohodové, klidné, ale přitom rychlé a vhodné na každý den, krátké nebo dlouhé tratě, do města i na dálnici. Naopak RSo už při nastartování a rozjezdu dá vědět, že je to bestie, která čeká, kdy může vystrčit drápy. Tomu odpovídá zvuk, brzdy i podvozek. Ten není vyloženě prkenný, ale je tak tvrdý, jak člověk čeká od ostrého auta.
Posuzuji to zatím z pohledu řidiče a pro mne to není problém, ale věřím, že pro 90% lidí ano. Já v tom totiž jezdím v drtivé většině sám. Ale vozit v tom rodinu, to upřímně asi nebude to pravé. Takže na normálních cestách nic moc.
Jenže pak člověk najede na nějakou cestu třetí třídy a ocení, o kolik je podvozek i v režimu normal proti STčku dále. Auto je čitelné, stabilní a ovladatelné ... a hlavně skutečně hravé a zábavné.
-
-
-
-
MajkyRS 12.04.2018 05:51
Souhlasím
S výše uvedeným vesměs souhlasím. Moc hezky napsané.
Jen jedna poznámka. V nastavení palubního PC nejde start-stop trvale vypnout. Musí se přes diagnostiku. De trvale vypnout do dalšího nastartování motoru.-
tesnav 13.04.2018 17:00
« Re: Souhlasím
Je to tak, jak píšu. V menu PC (Nastavení - Nastavení vozu) je zaškrtávací pole Automatické vypnutí motoru. Pokud je zaškrtnuto, je SS systém trvale vypnutý. Schválně jsem si to dnes zkusil. Pouze když SS aktivuješ a pak přes menu opět trvale vypneš, tak pak je potřeba nový start, aby se deaktivace SS projevila.-
MajkyRS 16.04.2018 06:32
« Re: Re: Souhlasím
Cili kdyz zaskrtnes Automatické vypnutí motoru v menu palubniho PC, tak se sytem start/stop do budoucna natrvalo deaktivuje?
OK, nebudu se hadat (enmam jak vyzkouset, mam vypnuto pres diagnostiku)...
Ale uz jak to ctu, tak zaskrtnutim polozky by si mel SS zapnout (ale mozna jen preklep):
Automatické vypnutí motoru (cili zaskrtnuti tuto funkci aktivuje). Az budu mit prilezitost sednout do nejaky focusu, zkusim topres menu prubnout (na obyc motorizaci to bude asi stejne). -
Nagano 07.11.2018 09:29
« Re: Re: Souhlasím
To není pravda...Pokud zaškrtneš Automatické vypnutí motoru, tak se ti nevypne motor po několika minutách stání na místě bez pohybu, aby nedošlo k jeho přehřátí. Start stop není možné v palubním počítači vypnout, to prostě není možné ze zákona.
Jinak pokud chceš občas jet někde okresku trochu zábavněji, zkus si nastavit režim Track a vypni si sportovní tlumiče, aby tě to nevytřáslo z auta. ESP dovolí ještě o chlup víc a auto pak funguje naprosto skvěle!-
tesnav 28.11.2018 18:20
« Re: Re: Souhlasím
No asi jsem to tam měl natvrdo nastavené přes SW, protože to skutečně fungovalo, jak jsem popsal, protože jinak je statisticky nemožné, aby mi start/stop za cca. 4 měsíce nezafungoval. Poté, co jsem se začal hrabat v menu, resp. kdy auto bylo na svolávačku v autorizáku, jsem se s tím potkal poprvé.
Když výjimečně jezdím skutečně ostře, tak to nechávám v Track i s přitvrzenými tlumiči, protože jednou se mi měkčí Sport na mírné vlně a následném brždění naplno málem vymstil ... Standardně i v "pouhém" Sportu je to tam, kde se to dá prohnat, nadmíru zábavné a pekelně rychlé >:D
-
-
-
-
Market 25.12.2018 08:47
pneumatiky
Ahoj,
V nejakej diskuzii pod testom FOCUS RS som cital, ze tieto auta prilis nicia pneumatiky. Vraj ten AWD system ma problem udrzat rovnaku rychlost tocenia na prednej a zadnej naprave. Samozrejme nemam na mysli DRIFT mode, kde je to normalne.
Aka je tvoja skusenost?-
michalpneu 25.12.2018 13:33
« Re: pneumatiky
Ono ani tak to auto neničí pneumatiky, ale spíš to, že se přenáší na kola velký kroutící moment. To auto má velkou sílu, která je přenášená na kola a to samozřejmě více opotřebovává pneumatiky, protože se pneu více odírají a opotřebovávají. Další věc je ta, že tyto auta se sportovnějším charakterem mají geometrii nastavenou do mezních hodnot tak, aby auto co nejlépe sedělo. Tedy odklony jsou nastaveny více do tzv. "A" a kola jsou tak více klopená a namáhané jsou více vnitřní kraje pneumatiky. Paradoxně tvrději nastavené tlumiče pneumatiky spíš pošetří. Pokud je tlumič tvrději nastavený, tak paradoxně pneumatiku neničí tolik, jako když je komfortně nastavený. Komfortní tlumič víc opotřebuje pneumatiku v zatáčce, protože na ní je v takovém případě více práce, aby auto udržela ve stopě. Tvrdší tlumič tlačí karoserii do ideálního náklonu a na gumu tak není takový tlak.
Takže spíš než auto jako takové dává zabrat pneumatikám jeho nastavení. Ale na druhou stranu nelze počítat, že u těchto nadupaných aut by pneu vydrželi. Samozřejmě auta typu Focus RS, ale i ST, nebo VW Golf GTI či RS octavie ty pneu žerou více než standartní seriové modely.
-
Ale k věci, týká se tě problém s podfouklým těsněním pod hlavou ? Neměl si při koupi obavu o následné problémy s motorem, kterými je tenhle Focus zatím celkem známý ?