Ford Focus (2013)
13.11.2013Tohle je moje recenze (nově upravená verze po najetí 10 000 km) Focusu 3. generace v základní výbavě Trend, který je osazený trojválcem Ecoboost objemu…
Ford Focus (ironlionzion)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Focus III 13.11.2013 16:27 tommi_d
- recenzia 13.11.2013 17:14 Toky1
- focus versus Golf 13.11.2013 17:33 Verny_2013
- Gratulace 13.11.2013 17:42 DJB
- vdaka za vybornu recenziu 13.11.2013 22:51 Bertold
- Pár nesmyslů... 14.11.2013 09:32 swifter
- Gratulace 14.11.2013 11:09 mikys
- Recenze 14.11.2013 14:04 matii
- Zvuk motora 14.11.2013 16:05 jurkoboss
- Pochvala 14.11.2013 17:30 rohYpnol
- :) 14.11.2013 21:52 Atlis
- Pěkné 15.11.2013 14:38 woody-alien
- Hodnocení recenze 10.04.2014 10:53 Švagi
- Hodnocení 22.04.2014 11:23 fokac3
- Spotřeba 02.09.2014 11:54 Ronault.
- Re 22.06.2015 13:35 Aust777
- FORD C MAX 1,0 Ecoboost 03.06.2016 08:44 C -Max
-
tommi_d 13.11.2013 16:27
Focus III
Pekné auto i kvalitná recenzia... jeden podobný mi hovorí Pane :-) 3 x 10 -
Toky1 13.11.2013 17:14
recenzia
Skvelá recenzia, klobúk dolu. Auto vyzerá výborne, aj z vonku aj z vnútra. Mal som ho v hladáčiku aj ja, lenže... neviem ako to tí forďáci robia ale focus je proste auto pre dvoch dospelých a možno dve deti, nie pre štyroch dospelých. Keď si upravím sedenie za volantom pre seba, za mňa vôjde už len nákup na sedadlo, nik s nohami ani náhodou, ani decko. Mám 187 cm a 100 kg, za volantom sa rád rozvalujem. Motor sa na rozdiel os turbomotorov od iných výrocov zatial vyhýba nejakým štandardným problémom, uvidíme čo ukáže čas. Trochu ma zarazilo vyjadrenie niekoho z vývoja tohto motora, že jeho predpokladaná bezzávadová životnosť je 150 000km, čo potom? To je bežný stav tachometra kedy obvykle človek dáva káru do bazára. Kto to po takom vyjadrení kúpi z bazáru?-
-
ironlionzion 14.11.2013 07:42
« Re: recenzia
Pěkný den přeji, děkuji za komentář. Co se týká vnitřního prostoru, tak pokud si rád dopřeješ rozvalenou polohu při řízení tak je dobře, že jsi do Focuse nešel. Je to uvnitř opravdu auto na tělo. Mám podobné proporce a jako ty ale mě to tak sedí, před tím jsem delší dobu jezdil v MB R-class, což je v tomto pravý opak, vzadu si dáš nohu přes nohu a vepředu je to podobné jak v obýváku před TV. Je to velmi o osobních preferencích a povaze člověka.
To vyjádření o životnosti jsem četl a v oficiální zprávě je uvedena životnost 240 000 km což by měla být doba, kdy by motor neměl vykazovat známky opotřebení z běžného provozu, které by vedli k opravě. Doufám, že těch 150 000 km, které uvádíš není nějaká zákulisní informace, protože to by bylo opravdu málo. Zatím se po více než 2 letech neobjevili problémy, dokonce se už ví mezi servismany o kusech s nájezdem větším než 150 000 a prý je všechno OK. Osobně mě to moc netrápí, s mým nájezdem mi to vychází na životnost auta zhruba 5 let což by mohlo dělat nájezd 120 - 150 000 km a zároveň mám na auto záruku na 5 let a 120 000 km jako takovou pojistku kdyby něco.
Věřím, že vzhledem k tomu že auto i motor je globální a vyrábí se opravdu v obrovských sériích (myslím, že ročně se vyrobí až 500 000 ks Ecoboostů) tak to myslí Ford vážně a tu životnost má ošéfovanou, jinak kdyby se to začalo sypat asi by měl jako značka dost velký problém.
-
-
Verny_2013 13.11.2013 17:33
focus versus Golf
Ahoj, už v naší diskuzi ohledně mého Golfu jsem se Tě chtěl zeptat kdy sem pověsíš svého nového Focuse, ale byl jsi rychlejší. Pěkná podrobná recenze, takže ode mě máš plnou. Já měl Focuse taky v širším výběru především díky dobré tříleté zkušenosti s jedničkovou generací. Ale příliš dynamický místy až pro mě kontroverzní design trojky mě prostě neoslovil. Naopak jsem se přiklonil ke konzervativnějšímu Golfu. Ale to je o těch osobních preferencích. Technika je na úrovni obou konkurentů, skvělé podvozky, komfort jízdy, odhlučnění. Golf je o něco prostornější, především řidič se v něm cítí volněji, co se týká spotřeby tak z dat která uvádíš bych řekl že je TSi golfu v reálu tak o 0,5 l úspornější než ecoboost. Takže ještě jednou hodně šťasných km. -
-
ironlionzion 14.11.2013 07:50
« Re: Gratulace
:yes: :yes: :yes: Díky moc, tvoji recenzi na 1.6 Ecoboost znám, mít trochu vyšší rozpočet tak bych šel do 1.6 taky. Trochu jsem to i zvažoval a byl jsem málem nalomený ale pak jsem se přiklonil k litru kvůli o litr nižší spotřebě :-) Ve výsledku se ale nějaká velká výhoda ve spotřebě nekoná a myslím že s 1.6 bych jezdil za podobné litry, nemluvě o hladším chodu 4 válce a samozřejmě výkonu. 1.6 EB mi přijde do tohoto auta ideální (ale taky si jí Ford nechá zaplatit).-
-
ironlionzion 14.11.2013 13:09
« Re: Re: Re: Gratulace
:yes: luxusní výbava, tam je snaď všechno 8-s i se 4 sexy osumnáctkami, to by se ženě nelíbilo, ale i cena je luxus. Dole kolega řeší dilema jestli jít s rozpočtem 400k do 1.0 EB s Titaniem nebo zustat u Trendu ale mít pod kapotou 1.6., těžká volba :-) Mě v Trendu chyběla loketka tak jsem si jí tam dal, jinak radší bych si přidal za motor.
-
-
-
-
Bertold 13.11.2013 22:51
vdaka za vybornu recenziu
Servus! Vyborna recenzia. Trosicku by som si vedel zapolemizovat na temu sparing partnera pre 92kw ecoboost. Ja by som mu partaka hladal skor v 1,2tsi a nie v 1,4tsi. Tak to vidia aj novinari. Hoci ma ecoboost o 15kw viac je horsi v zrychleni a max. rychlost ma lepsiu len o 4 km/h. Ale je pravda ze s tymto ecoboostom som sa este nezviezol. Je mozne ze ked sa zveziem, chut polemizovat ma prejde. :-)
Este sa chcem spytat ako vnimas v testoch casto spominany narocnejsi rozbeh v porovnani so 4valcami tsi, tce. Toto v recenzii pokial si dobre pamatam nezmienujes. Niektori testeri spominaju skapinanie motora pri nie uplne preciznej prace so spojkou. Co je na tom pravdy?
Gratulujem k autu a prajem vsetko dobre.-
ironlionzion 14.11.2013 08:27
« Re: vdaka za vybornu recenziu
Hezké ráno, děkuji za pochvalu a musím se stejně vyjádřit i k tvé Jettě, je to parádní neokoukané auto, které se mi vždy líbilo (v té hnědé vypadá skvěle).
S 1.2 TSI (77kW) jsem se projel, se slabší 1.4 TSI (90 kW) bohužel ne. I když to bylo jen 30 km v předváděčce a podle toho se nedá přesně hodnotit, beru tyto dva motory pro srovnání. Papírově je to všechno plus/mínus velmi podobná kategorie ale v reálu se ukazují právě rozdíly v charakteristice. Koncernový motor mi připadal při jízdě více uhlazený, jemný a kultivovaný. 4 válec má rozhodně sametovější chod a křivka výkonu působí pocitově vyváženěji (opět musím vyzvednout koncernové řazení, které je pocitově trochu přesnější a jemnější, není to zásadní rozdíl ale u Fordu ty kvalty prostě nepadají tak s citem, najezdil jsem hodně s Octávií a tam to platilo taky).
Oproti TSI je 3-válec, když se vytočí tak trochu jako "pouliční rváč", nebere si servítky, vytáčí se rychleji a do vyšších otáček a do interiéru pouští basovější, chraplavý zvuk (už jen tohle "přidává" na rychlosti :). Papírově je napřiklad Golf 1.2 TSI o 130 kg lehčí než Focus, zpřevodování je taky jiné protože u 130 km/h točí Ecoboost zhruba o 100-200 otáček míň, Ecoboost má křivku krouťáku delší od 1500-4500 oproti 1.2, kde je kroutící moment slábne při 4100 rpm. Rozdíl 2 ventily vs 4 ventily na válec je další plus pro EB. Navíc má Ecoboost krátkodobě po dobu 30s tzv. overboost na 200 Nm, u 1.2 TSI je to max 174 Nm. Po přesednutí z 1.2 TSI to byl hned první dojem, Ecoboost působil jako živější, točivější motor s hrubším chováním a pocitově jsem jel s autem dynamičněji. Samozřejmě bavíme se o rozdílu výkonu zanedbatelných cca 10-15%, který se projeví pouze při razantní jízdě. V normální provozu to vyjde zhruba nastejno.Výsledkem toho je, že Ecoboost má dynamičtější charakter a je to znát - na druhou stranu Golf s papírově slabší 1.2 TSI bude s nižší hmotností, užšími koly a jinému zpřevodování rychleji na 100 km/h. U Focusu se ale musí počítat i s "placebo" dojmem, to auto působí zvenku i zevnitř rychleji než ve skutečnosti je :-)
Takže ve výsledku bych 1l Ecoboost chtěl radši porovnat se slabší 1.4 TSI (90kw), která přidává oproti 1.2 těch 13 kW navíc, které by mohli karty dorovnat. Osobně bych EB zařadil někde mezi 1.2 a 1.4 TSI.
Přeji hezký den a mnoho šťastných km.-
-
ironlionzion 14.11.2013 10:34
« Re: Re: Re: vdaka za vybornu recenziu
... ještě jsi se zmiňoval o "náročnějším" rozjezdu, máš recht v testech se tohle často zmiňuje a můžu potvrdit. První kilometry jsem si na to zvykal, teď už to nevnímám a naučil jsem se při rozjezdu počkat o půl sekundy delší dobu než se zvednou otáčky. Jde totiž o to, že turbo začne foukat u 1500 rpm a do té doby motůrek prostě nemá sílu rozpohybovat auto. Takže je tam výkonový schod se kterým když se nepočítá tak to působí nepříjemně.-
Ronault. 16.11.2013 15:13
« Re: Re: Re: Re: vdaka za vybornu recenziu
Přiznám se, že mě ty rozjezdy dělaly s EB taky problémy, dokonce mi auto chcíplo a to se mi už dlouho nestalo. Podle mě je 1,2 TSI 77 kW lepší motor jako celek než 1,0 EB, prostě je tižší a kultivovanější, reálně, když si odmyslíš zrychlení potencované hlukem EB, i stejně rychlý. Ještě tižší a kultivovanější je nový 1,2 TCe.-
ironlionzion 18.11.2013 08:19
« Re: Re: Re: Re: Re: vdaka za vybornu recenziu
Je to možné, při předváděčce jsem TSI vnímal jak píšeš - kultivovanější, tišší a nudnější, je jasné, že čtyřválec svým symetrickým pohybem válců má v tomto navrch. Technici Fordu ale udělali obdivuhodnou práci s tím jak trojválec uklidnili, řekl bych až pro laika na téměř srovnatelnou úroveň. Porovnání s jinými trojválci je úplně zbytečné ... Paradoxně drsnější projev EB při vytočení bylo to co mě vykřesalo (a doteď to platí) úsměv a jiskru nadšení oproti TSI. Ve výsledku si ty motory nemají co vyčítat plus mínus jezdí stejně a dnes už mají auta takové odhlučnění že většina běžných řidičů a řidiček nepozná rozdíl.
-
-
-
-
-
-
swifter 14.11.2013 09:32
Pár nesmyslů...
Hyundai/KIA mají stejně "mimoevropské" kořeny jako Ford, jsou vyvinuty v Německu a vyráběny Evropě Nebo si snad myslíš, že značka Ford je evropská?
A proč si proboha myslíš, že např. C4 je auto JEN pro ženy?
Jinak celkem dobré... :yes:-
ironlionzion 14.11.2013 10:05
« Re: Pár nesmyslů...
Hezký den, opravdu jsem se nechtěl nikoho dotknout a myslím si, že C4 je auto pro muže stejně jako ženy. Nový Focus co jsem z diskusí odtušil zase spoustě lidem připomíná ocucaný bombón :-) Vyjádřil jsem subjektivní pocit a odůvodnění proč jsem se od francouzů odklonil. Možná to zní, že si myslím o C4 nebo P308 že jsou zženštilé ale to by bylo špatně pochopené. Hodnocení designu je VŽDY subjektivní.
Ano Hyundai/KIA jsou vyráběné u nás a na Slovensku, za designem stojí evropští designéři a za vývojem podobně. A taky je pravda, že Ford má z tohoto úhlu pohledu kořeny všude po světě, myslím, že se vyrábí v Německu, Rusku, Indii, Číně a kdoví kde ještě. Já si popravdě Hyundai ani Kiu neprohlídl v prodejně, četl jsem pár testů, vidím je na silnici ale to je tak všechno. Takže nemám právo hodnotit jaké jsou to auta. Věřím, že poměr cena/výkon je skvělá protože papírovými výkony a výbavou od těchto značek dostávám za stejné peníze víc než u Golfu nebo Focusu ale to mi prostě zatím nestačí abych se o tyto značky zajímal víc. Pořád převládá myšlenka, že H/K jsou auta s "východní asijskou krví" a že Ford je "západní" značka.
-
-
mikys 14.11.2013 11:09
Gratulace
Ahoj,
taky gratuluji k novému a supr autu :-) A zároveň se chci zeptat, jakou máš příplatkovou výbavu? Já se pořád rozhoduji mezi tímto motorem nebo 1.6 Ecoboost - rozpočet mám cca 400 000Kč takže pořád nevím jestli silnější motor a očesanou výbavu nebo naopak :-)-
ironlionzion 14.11.2013 11:59
« Re: Gratulace
Ahoj, chápu tvoje dilema tak doufám, že ti můj názor pomůže. Já mám výbavu Trend s příplatkovým paketem, který obsahoval mlhovky, středovou konzolu s loketní opěrkou, regulaci podsvícení, textilní koberce a lité kola + příplatkovou zárukou 5 let nebo 120k km. Mít tvůj rozpočet tak by mi tahle výbava bohatě stačila a radši bych volil tuto Trend verzi s lepším motorem. Rozhodně bych však doporučoval minimálně tu loketku, vypadá to líp a je velmi pohodlná (schránka u spolujezdce neplní funkci, což právě loketka kompenzuje).
Titanium je podle mě o pohodlí a pocitu luxusu - pokud si chceš dopřát to parádní led osvícení interiéru, automatickou klimu, chromované lišty pod okny, lesklý plast namísto matného v předním nárazníku a spoustu dalších příjemných věcí tak jo. Ale v případě, že by měl Titanium vyplnit rozpočet na úkor motoru tak se mi jeví jako lepší volba radši investovat do motoru s chudším Trendem.
Je to těžké rozhodování, tohle auto je hodně o jízdě a je zábavné a proto bych měl radši silnější motor než výbavu. Na druhou stranu už 1l Ecoboost je vynikající a dostatečně dimenzovaný takže pro někoho může být ve spojení s luxusní výbavou vyvážené auto. Misky vah může ovlivnit fakt, že 1l bude žrát o litr míň, povinné ručení, silniční daň i havarijko bude nižší než u 1.6. -
peter964 14.11.2013 14:58
« Re: Gratulace
mikys, tak to je ťažká dilema. ja som zvolil kompromis. neviem ako v CZ, ale v SK je v ponuke akčný model 1,0 EB 125 PS "Spirit X", za solídnu cenu (14600€ / 15200€, pozri odkaz dole. je tam natlačená solídná výbava, len spomeniem napr. tempomat, ten bol u mňa podmienka, ďalej je tam auto klíma, zadné park.senzory (taktiež u mňa podmienka), komplet okná v elektrike, stredná lakťovka vpredu aj s USB, športové pred. sedadlá, a pod.
silnejšia 1,0 litrová verzia výkonovo bohate stačí a pár drobností navyše vo výbave určite poteší.
[odkaz]
-
Verny_2013 14.11.2013 18:16
« Re: Gratulace
Ahoj Mikys,
Jestli ti mohu poradit z vlastní zkušenosti jdi určitě do silnějšího motoru. Já mám sice Golfa a váhal jsem mezi 1,2 77Kw a 1,4 90Kw, ale skoro mě mrzí že jsem nešel do té 103Kw verze.Ten Ecoboost 1,6 musí být ve Focusu fakt dělo. Obzvlášť pokud jezdíš víc po dálnici, či si rád užíváš svezení je to někde jinde než ten litr. Naopak pokud máš hodně studených startů a více ježdění po městě ten litr by byl lepší volba hlavně kvůli úspornosti. Příplatek kolem 25 000Kč se ti v nákladech za 5 a více let co auto budeš mít neuvěřitelně rozmělní. Zkus se mrknout na mou recenzi Oktávky kde jsou náklady na provoz za 12 let rozebrané do detailu a budeš fakt překvapen výslednou sumou. Možná bys mohl počkat na leden/únor až budou vyprodávat modely 2013, v tomto období se dají ukecat nejvyšší slevy na skladové vozy.
-
-
matii 14.11.2013 14:04
Recenze
Výborná recenze :yes: :yes: :yes: . Při čtení úvodních řádek jsem, přiznám se, čekal další výlevy superlativů majitele nového auta. Jak jsem však byl překvapen jak šíří poskytnutých informací, tak jejich kvalitou a nezaujatostí.
Původně jsem si říkal, že tohle "turbíčko" nemůže průměrné auto nižší střední slušně táhnout, ale jak je vidět, pánové ve vývoji odvedli vynikající práci a nic není nemožné. Může se stát, že za X let budeme běžně jezdit s objemy, jež v současnosti jsou doménou motocyklů.
Gratuluji k výborné koupi, i když FF této generace mi designově moc nesedl, ale jak píšeš, je to jen osobní názor a přeji ti spousty kilometrů bez poruchy (a samosebou nehody) a odolnost rozvodové soustavy.-
ironlionzion 14.11.2013 14:45
« Re: Recenze
Díky, moc si vážím pochvaly od tebe. Zdá se, že vývoj a poptávka neúprosně směruje k downsizingu a polohybridům. Pokud se současné minimotory podaří udržet v rámci dlouhodobé spolehlivosti, mohlo by to fungovat, i když trend ukazuje, že se blíží doba, kdy bude auto při koupi levnější díky poskládání z unifikovaných komponentů jako skládačka lego a jeho životnost bude prostě jako u pračky 5 let a pak bude výhodnější koupit nové. I u tohodle 3-válce už by byl problém měnit turbo protože je konstrukčně integrované v hlavě motoru. Rozvody a řemen jsou unvitř taky a koupou se v olejové lázni, má to samozřejmě opodstatnění v snížení tření a prodloužení životnosti ale uvidíme :-) Holt doba se mění hrozně rychle, do toho ještě úředníci EU a jejich kreativita ve vymýšlení norem ... Přeji hodně šťastných a zábavných km a ještě jednou díky.
-
-
jurkoboss 14.11.2013 16:05
Zvuk motora
Nazdar,
momentálne som nútený používať firemné vozidlá.
Takže som používal aj Škoda Fabia 1.2 TSI, asi vo všetkých výkonových verziách.
Ako si popisoval, že v tom 3-valci počuješ náznaky 6 valca...., presne toto som mal aj ja takýto pocit. Myslel som, že mi to už tak trochu v hlave nepracuje, ale ako vidím túto diagnozu máme viacerí.
Inak malý turbo-benzín je šupa, priebeh ako 2-litrový turbodízel a pritom tichučko.
Samozrejme na diaľnici to už zrýchľuje pomalšie, ale do mesta sú tie autá super. -
rohYpnol 14.11.2013 17:30
Pochvala
Musím vyseknout poklonu, za obsah textu jednoznačně :yes: Volba samotná je přirozeně ryze individuální, ale s mnohými věcmi nebudu souhlasit. Myslím, že některé věci prostě vidíš růžovými brýlemi šťastného majitele ;-)
Exteriér je ryze subjektivní. Mě osobně se příliš nelíbí. Ne že by to bylo škaredé auto, to vůbec. Jen prostě Focus I i Focus II byly natolik nádherné, že tohle je prostě krok vstříc průměrnosti a celosvětovému univerzalismu.
Co ale ve Fordu doslova projeli na plné čáře, to je interiér. Kvalita plastů rozhodně jedna z nejhorších ve třídě. Ok, není to nic, kvůli čemu bych jej vyřadil z výběru, taková trága to není. Ale konkurence to umí líp, mnohem líp. Třeba tebou zmíněné přeplastování rámu okna ve dveřích - ok, sice frajeřinka, kterou ve třídě nikdo jiný nemá. Ale co ty spáry těch plastů? Vždyť to je jak v žigulíku... A vadí něčemu lakovaný pásek kolem okna? Navíc displaye a ovládání doslova zaspaly dobu, a to tak 10 let.
Co je ale vůbec nejhorší - prostornost. Kufr je objemová tragedie, naživo to ale není tak zlé jak hovoří objem (sám jsem byl překvapený). Stejně tak obhajoba malého kufru kvůli zadní nápravě je zcela chabá. Golf zvládá víceprvek i solidní objem, Leon, Octavia taktéž, i30/Ceed jakby smet. Auris zvládá víceprvek i hybridní baterie...
Ale kabina, ta místo doslova prohýřila. A to je velmi špatná zpráva. Naštěstí pro Focus je místa sic málo, ale přesto ne tak málo, abych se tam při mé výšce přecijen nějak neposkládal.
I přes výtky bych jej tedy z výběru nevyřail. A i díky EcoBoostu a víceprvkové zadní nápravě by to možná byl jeden z favoritů, pokud už se ceny umoudřily. Ze začátku byly ceny ani ne ambiciózní, ale doslova na hlavu padlé.
Jen k tvému porovnání - na 1.4 TSI se tenhle EcoBoost chytat nebude, měl bys srovnávat se silnějším (možná i slabším) 1.2 TSI. Tím i cenový rozdíl 30 000 vůči 1.4 TSI je na místě. Bohužel, 1.2 TSI má vzadu traverzu...
Volbě Focusu rozumím, přeji šťastné km. Ale za ten interiér by ve Fordu zasloužili vyprášit kožich ;-) :-!-
ironlionzion 15.11.2013 08:20
« Re: Pochvala
Hezké ráno a moc díky za komentář. To srovnání zpracování interiéru se žigulíkem je trochu mimo ale jinak jsi vypích v podstatě hlavní slabiny. Snažím se i přes růžové brýle a radost z nového auta zůstat objektivní takže souhlas ale přesto bych z vlastní zkušenosti ještě tu kritiku rozvinul.
ad Zpracování a interiér
Nevšiml jsem si horšího zpracování než u konkurence. U prémiové A3 se můžeme bavit o výrazném skoku nahoru ale ať vezmu Golf, OIII, Astru, Auris, C4, Ceed, Hyundai a další je to plus mínus srovnatelné. Pokud hodnotíš vzhled a ergonomii tak je to opravdu individuální a není možné stanovit měřítko. Golf je svůj špičkovou ergonomií, vzdušností a uhlazeností, C4 působí svou elegancí, Focus je dynamický, atd... každému vyhovuje něco jiného. A ty displeje, tohle je nejchudší výbava Trend, když někdo chce lepší displeje tak je má mít, když si připlatí ale to platí obecně i pro konkurenci.
ad Zakrytí rámů
Já zakrytí rámů oken zevnitř oceňuji, v šedém nebo černém autě ten plech není znát ale pokud máš výraznou barvu karoserie tak je to příjemný detail. Měl jsem to v Mercedesu a všiml jsem si toho i v X5 - myslel jsem si, že to v nižších kategoriích aut nenajdu tak jsem za to rád. A nějakých spár o kterých píšeš jsem si nevšiml. Taky však nečekám, že u auta kolem 300k bude každý detail zpracovaný jako u prémiovky.
ad Kufr
Máš pravdu tohle je snad nejmenší kufr v kategorii. Co ale pomůže když má Golf nebo jiný rodinný hatch o 15% větší objem?, v běžném provozu je jedno jestli tam nacpu 6 přepravek na pivo nebo 7. Kdo ale každý víkend jezdí na chatu a chlastá s 3 kamarády nebo kamarádkami a 6 přepravek by nestačilo tak si určitě Focuse nepořizujte K tomu jak je tento parametr subjektivní jsem se vyjádřil, nejsem chatař a i když jdu do přírody tak mi batoh na zádech vadí takže pro mne kufr není priorita. Pro mou rodinu je to akorát. Kdo chce auto s větším kufrem tak si koupí Spaceback, Oktávku nebo kombíka.
ad Prostornost
ano misto je prohýřené, pokud někdo nemá rád těsný posez (který má svoje opodstatnějí z filosofie auta jako takového) tak ať do Focusa nejde a vybere si Golfa nebo rovnou MPV. Ale stejně bavíme se o centimetrech rozdílu, málokdo to pozná, většinou se jedná o subjektivní pocit plynoucí z designu, nakonec Golf je o 5 cm užší a o 10 cm kratší než Focus a to místo v něm fyzicky je.
ad 1.2 TSI vs 1.0 Ecoboost
Viz můj příspěvěk výše, kde porovnávám dojmy s projížďkou v silnějším 1.2 TSI (77 kW). Řekl bych, že 1.0 (93 kW) bude někde mezi silnější 1.2 a slabší 1.4 ale s 1.4 jsem neměl tu čest zatím takže neumím posoudit. Ve výsledku ale je to jako srovnávat jestli je modřejší atlantik nebo pacifik. Rozdíl v běžném provozu je minimální a aby se projevil muselo by se jezdit nahranu což není podstata těchto motůrků.-
rohYpnol 17.11.2013 11:09
« Re: Re: Pochvala
Nevím, jak dalece je to otázkou zpřevodování, ale vzhledem k tomu, že i 77 kW 1.2 TSI má 6kvalt, tak tím to asi nebude. Porovnej si zrychlení. Ten EcoBoost je na tom hůř než 1.2 TSI, tak to prostě je.
Ke Golfu a prostornosti - to je přesně to, proč FF musím tak kritizovat. Golf je zvenku malý, uvnitř přesto prostorný. FF je přesný opak. To není v rozvoru, to není o víceprvkové zadní nápravě. To je prostě v naprosto prohýřeném prostoru. Koneckonců sami se chlubí, jak je 1.0 EB miniaturní a stačí půdorys A4... A přesto je v kabině místa (podélně) téměř jak ve Fabii 8-s
K tomu zpracování - plastové překrytí rámu oken a preciznost zpracování - sám sis to vyfotil - viz [odkaz] - vpravo nahoře je vidět, jak plasty (ne)lícují. Není to ale vada kusu, tak to prostě má každý FF. Podle mě než tohle tak klidně budu koukat na lak karoserie...
Co jsem ale s kufrem pozapomněl - pro objektivitu musím vyseknout poklonu, že zadní sedák lze vyklopit a zadní sedadla sklopit do roviny, stejně jako koberec, který je i pod zadním sedákem. Dříve naprosto běžné, dnes téměř rarita díky katování kostů ;-\-
ironlionzion 18.11.2013 08:31
« Re: Re: Re: Pochvala
jj díky za komentář, tohle jsou opravdu slabé stránky a musí se pro objektivitu napsat - přístrojovka je velikostně přehnaná co do podélného směru. Když jsem se koukal z okna z výšky tak je to do očí bijící. V přístrojovce musí být hodně vzduchu, možná by to vydalo i na těch přídavných 50 litrů co chybí v kufru :-) Přední přihrádka se směšným prostorem tomu nasazuje korunu.
Díval jsem se zblízka na to zpracování a sice to tam je vystouplé ale tak nějak to řešili konstrukčně. Asi potřebovali ten rám udělat ze 2 plastů a zvolili napojení překrytím namísto vyrobení jednoho kusu. Každopádně ty konce jsou zaoblené a opracované, na živo to nepůsobí jako špatně slícované. Nicméně nečekám u auta této cenové kategorie, že bude všechno dotažené do detailu jak u prémiovky.
přeji hezký den
-
-
-
Atlis 15.11.2013 09:35
« Re: Pochvala
tak ako pises, to ci sa niekomu focus paci ci nie (interier/exterier), je silne subjektivna vec, ale dovolim si reagovat na par veci, ktore si napisal:
- interier FFI nikdy nebol nadherny a uz vobec nie FFII - hlavne spracovanim bol interier FFII asi najhorsi v triede (rovne plochy z tvrdych plastov). displeje, co je s nimi? ja mam dva 3,5" farebne a su vyborne. urcite su lepsie ako kalkulackove displeje v aurise napriklad ci cb maxidot v VW.
- priestor je absolutne v pohode. meriam 180cm, nikde mi nic neprekaza, za mnou sa dospela osoba posadi (aj ked sa to stava malokedy). len nedavno som bol obzriet noveho golfa a nemal som dojem, ze by v nom bolo miesta viac. jedine octavia je skutocne priestorna vzadu. a mimochodom plasty v golfe absolutne v nicom neprevysuju plasty vo focuse - leskly ramik okolo displeja je otrasny.
- kufor ma papierovo maly objem, pretoze ford je jedna z mala firiem, ktore neklamu klientov, ba dokonca su az priliz konzervativni - ja mam sedan a ten ma v skutocnosti o par desiatok litrov viac ako uvadza ford.
- ceny boli cisto problem CZ/SK trhu. napriklad v PL mal ceny FFIII nastavene velmi dobre a este teraz trosku spadli.
-
SCHROJF 15.11.2013 11:53
« Re: Pochvala
Gratulujem k peknemu autu,a k zaujimavej recenzii,no skor tak ako "rohYpnol" sa tiez priklanam k porovnaniu tvojho motora s Golfackym TSI 1.2...ale nakolko sa tvoj FOCUS Mk III vyraba od 2011 skor by som porovnaval s GOLFom Mk 6,a ten mal aj v slabsich motorizaciach viacprvkovu zadnu napravu.Na porovnanie s Mk 7 by som asi pockal na buducu generaciu Forda.A to co pises ty o Aurise:
"Když jsem si sednul, hned jsem vysednul, tu přístrojovku bych nezkousl" si ja osobne myslim o interiery Focusu. ;-) Prajem vela stastnych a hlavne bezporuchovych kilometrov!-
ironlionzion 15.11.2013 12:22
« Re: Re: Pochvala
Hezký den, děkuji ti za pochvalu, moc se mi líbila tvoje recenze na "rabitta", dlouho jsem VW VI chtěl, klasicky wallpaper s bílým GTI VI na ploše :-) ale tenkrát nebyli finance. Možná bych dnes dal přednost Golfu VII ale přeci jen byl krapet dražší a ve finále rozhodl právě tento rozdíl (cca 50 000 / 2000 EUR). Už s tímto Focusem jsem se rozšoupl nad původní rozpočet ale nelituji naopak. Nakonec každému co jeho jest (a co dovolí peněženka) :-)
-
-
-
Atlis 14.11.2013 21:52
:)
velmi pekne napisane, vycerpavajuco. :yes:
1.0eb som mal moznost vyskusat od eko jazdy az po jazde na zelezo - poradil si velmi dobre. ak sa s tym normalne jazdi, tak vykon aj krutiaci moment absolutne postacujuci, ked uz sa tlaci na pilu, tak mi skor ako vykon chybal prave krutiaci moment vo vyssich otackach. a aj ked hluchy nie som, tak pretoze ten motor je v najvyssich otackach tichsi a pracuje makssie ako 1.6eb, sa mi stalo, ze som vletel do obmedzovaca... >:D
drzim palce aby sa ti dobre jazdilo.
-
woody-alien 15.11.2013 14:38
Pěkné
V prvé řadě gratuluji k novému autu a v té druhé musím pochválit hodně podrobnou a zajímavou recenzi. :yes:
K samotnému Focusu bych řekl, že pro mě byl v první a druhé generaci takovou srdcovkou, které jsem skrze své sympatie odpouštěl ledacos ze zpracování a interiéru. Přestože největší ranou na solar konkurenci co se týká designu byl jistě příchod první generace, tak docela jiné než se v té době "nosilo", já osobně jsem vůbec nejvíc oceňoval FoFo II po faceliftu, doslova vyšlechtěné auto, které v pohodě odolává zubu času dodnes. A navíc s výbornými jízdními vlastnostmi.
Nová generace se bohužel zcela minula s mými představami, jak by nový Focus měl vypadat. A to včetně implantace designového jazyka nové Fiesty do interiéru, byť v poněkud delikátnější formě. A tak mé sympatie vyprchaly, ale zůstává respekt k jednomu z lídrů nižší střední. Ostatně "oválem" sám jezdím... ;-)
Co se týká motoru, jde samozřejmě i o to odhodit předsudky a vyzkoušet. Nebývá to zrovna snadné, když na druhou misku vah v téhle loterii dáváš několik set tisíc svých uspořených korun. Vím to z vlastní zkušenosti, kdy jsem při koupi Mondea zvažoval i 1.6 Ecoboost a nakonec (i z důvodu nemožnosti v danou chvíli vyzkoušet) jsem se nedokázal zbavit pochyb a nevzal ho. O to přínosnější je tvoje recenze pro další zájemce.
Takže přeju ať ti bez problémů slouží a užiješ si s novým autem spoustu radosti.-
ironlionzion 15.11.2013 16:58
« Re: Pěkné
Hezký večer, děkuji za komentář, FFI/II jsou nadčasové. Čas ukáže jestli se to povede i FFIII. Stejně tak čas ukáže jak se bude vyvýjet "větev" extrémního downsizingu u motorů jako Ecoboost. Nedávno jsem četl tady na Moje auto recenzi megavýkonné M-kové X6, která má výkonový poměr 125k na 1l objemu co zhruba odpovídá nejmenšímu Ecoboostu. Ale já jsem hračička a rád se pouštím do objevování "nových věcí" (s věkem si to už radši jistím 5-letou zárukou) takže nashle za 5 let, doufám, že pak napíšu do novinek, motor stále slouží >:-[]
-
-
Ronault. 02.09.2014 11:54
Spotřeba
No moc pěkné, na benzín téměř excelentní.
Kolik jsi tak jel po dálnici, myslím rychlost? A je to reálná spotřeba nebo dle pal. PC?-
ironlionzion 02.09.2014 14:46
« Spotřeba
Je to PP samozřejmě a jel jsem co nejplynuleji beze spěchu - na dálnici do 130 km/h dle provozu a většinou v pravém pruhu, tacho.-
maTooB 02.09.2014 14:59
« Re: Spotřeba
Viem si predstavit to tempo a mna by to zabilo :-)
Ja som mal spotrebu do HR a spat 6,9 a uzil som si to >:D
Inak spotreba na benzinove auto velmi pekna kazdopadne :yes: Skoda, ze to nemas preverene aj podla tankovania, malo by to este vacsiu vypovednu hodnotu, treba na takejto streke zdokumentovat ;-)-
ironlionzion 02.09.2014 15:10
« Re: Re: Spotřeba
Díky, jednou jsem to počítal na nádrž přesně podle čísel a účtenky a rozdíl byl zhruba 4% a ani mě to moc nezajímá, PP beru orientačně. Každopádně, kdybych jel stále legálních 140 km/h což by bylo podle GPS 130 km/h tak by to vylítlo o litr nahoru.
Zjistil jsem totiž, že největší nárůst spotřeby je mezi 120 - 140 km/h, tam to skočí nahoru znatelně, řekl bych že to má co dočinění s aerodynamikou, prostě v tomto rozmězí už musí motor začít makat víc aby prorazil vzduch do těch 120 km/h ještě dost významě funguje setrvačnost. Já se taky rád občas projedu, nehledíc na spotřebu ale tuto cestu jsem pojal dovolenkově, 3000 otáček jsem snaď ani nepřekročil :-)-
maTooB 04.09.2014 08:40
« Re: Re: Re: Spotřeba
Mas pravdu, aerodynamicky odpor tam rastie vyrazne. Za dalsi dovod povazujem aj to, ze pri normovani spotreby ten normovany cyklus spotreby mimo mesta ma max rychlost 120 aj to iba na kratko.
Ja mam tiez pri 110 asi 5,5-5,7 pri 120 nejakych 6,2 a pri 130-140 cca 7-7,2 podla podmienok a povrchu... Je to 1,4 Multiair
-
-
-
-
-
Aust777 22.06.2015 13:35
Re
Velmi dobra recenzia,pochvala :-)
Tiez som bol majitelom ford focus 1.6 tdi 85kw,r.v. 2011.
S autom som bol dost spokojny,mal som ho asi rok a pol,ziadna zavada. Velmi dobre jazdne vlastnosti,posed za volantom,ergonomia.. K spotrebe,udaje od vyrobcu su asi o 40% podhodnotene. Pri normalnej jazde spotreba cca 5.5 az 6 l. Pri max uspornej 5l. Vnutorny priestor auta ako aj kufor je dost maly,taktiez priehradka pri spolujazdcovi. Taktiez rajd vozidla je mizerny. Celkovo ale focusa vyzdvyhyjem a urcite odporucam,nie vsak pre rodiny s detmi. To treba mat combi. -
C -Max 03.06.2016 08:44
FORD C MAX 1,0 Ecoboost
Chcem poďakovať autorovi tohto článku, za naozaj precízne popísanie svojho Fordíka a motora Ecoboost. Len vďaka tomuto článku som sa odhodlal objednať sa na skúšobnú jazdu a vyskúšanie "troch hrnčekov" pod kapotou Ford C MAX.
Stalo sa tak po sklamaní z motorov TSi, na ktoré som vsadil po rozhodnutí definitívne prejsť z dieselových motorov na benzínové. Ak nerátam ŠKODU 120 L,FAVORIT 135 L, všetky ostatné autá boli diesle. Ani nie tak pre nižšiu spotrebu, ale skôr pre ťah motora v nízkych otáčkach...nikdy som nemal rád motory, ktoré bolo treba točiť do vysokých otáčok. Práve motor TSi mal byť ten, na ktorý som chcel vsadiť. Články o ich poruchovosti ma prinútili nechať si TOYOTU Avensiss 2,0 D-4D ešte pár rokov a počkať si, ako to dopadne s druhou radou motorov TSi. Toyotka bola skvelé auto, aj keď problémom som sa nevyhol ani s ňou. Ale v podstate nás nikde nenechala, tak prečo ju haniť...
Tento rok prišiel čas na obmenu auta, vybrali sme si ŠKODA YETI s motorom 1,2 TSI. Skúšobná jazda bola fajn, konfigurácia sa podarila, zľava na auto dohodnutá...lenže našiel som jeden článok a následne recenzie na webe ohľadom ďalších problémov s motormi TSi a tak som zašiel do autorizovaného servisu za vedúcim popýtať sa, čo je na tom pravdy – priznám sa, ostal som dosť v šoku z informácii o žraní oleja týchto motorov, ale ako bolo podotknuté, nie všetky, ale je ich dosť. Následne som sa dočítal o nahrádzaní motor 1,2 TSi za trojvalec 1,0 TSi aj do ŠKODA YETI. Nuž, pre mňa dosť dôvodov, aby som sa začal obzerať po iných značkách. Dovtedy som o trojvalci nechcel ani počuť – áno som jeden z tých...veď viete. Pobehal som rôzne značky a nič ma veľmi neoslovilo, vrátane TOYOTY VERSO – samotné auto áno, ale 1,6 Velvematic už nie.
Až som našiel tento článok, ktorý ma zaujal svojim obsahom a tiež videom. Zvuk motora ma priam fascinoval, ako bolo vidno na otáčkach motora a tachometri, autíčko išlo krásne do otáčok a primerane zrýchľovalo...pustil som si video ešte niekoľkokrát a zavolal som do FORDU kedy majú voľné auto. Nemal som veľké očakávania o to viac ma prekvapil výsledok predvádzacej jazdy.
Druh auta sme mali vybraný – SUV alebo MPV, preto padlo rozhodnutie pre FORD C MAX 1,0 ECOBOOST, ale vyskúšal som si aj Ford Focus 1,0 ECOBOOST. Obe autá ma priam fascinovali, nevedel som pochopiť ako je možné, že autá sú tak tiché (C MAX sa mi zdal tichší) a k tomu malý „trojhrnček“ jazdil s autami s takou ľahkosťou. C MAX nás dostal dokonale, nielen pre motor, ale aj vnútrajšok auta, kvalita sedadiel, rýchlostná páka poruke a iné veci. Skúšobná jazda bola v piatok a v pondelok sme si ho objednali.
YETi sa nám veľmi páčil, ale C MAX...ten nás dostal. Autíčko nám prišlo prvý májový týždeň, momentálne ho zabehávame a nevieme sa ho nabažiť. Máme najazdených len necelých 700 km, stále sa držím na uzde a točím ho do 3 tis. ot...na ten krásny zvuk si budem musieť ešte počkať. Motor ide krásne, nemá problém s pomerne ťažším autom ani v nízkych otáčkach. Čo ma prekvapilo (aj na predvádzačkách)...v recenziach sa spominal problém s pohýnaním sa (tzv.choroba trojvalcov), že treba dať viac plynu. Áno s týmto som sa stretol na služobnom Rapide 1,4 TDi, kde naozaj mi pri pohýnaní scípol motor a bolo ho treba držať v otáčkach. Ale pri ECOBOOSTe sa mi to nikdy nestalo (ani v kopci) a to som na zabehnutej predvádzačke C MAX skúšal pohnúť skoro bez plynu (neberte doslovne). ECOBOOST hýbe autom plynule, rýchle a bez akýchkoľvek ťažkostí a hlavne, jazdí sa s ním ako s dieslom.
Tak toto je môj subjektívny pocit z motora 1,0 Ecoboost. Čítal som veľa zatracujúcich recenzii na adresu „trojhrnka 1,0 Ecoboost“, ale chcem dodať len toľko – vyskúšajte si ho...nič za to nedáte a pochopíte, aký veľký kus roboty urobili na tomto "motorčeku".
Nechcel som týmto príspevkom nikoho odradiť od iných motorizácii, duplom nie od TSi. Bolo to naše rozhodnutie na základe záskaných informácii a verím, že sme sa rozhodli správne. Manželka a dve deti (12 a 4 roky) sú maximálne spokojní s tichom v kabíne a pohodlím pri cestovaní a ja s chodom motora a jaznými vlastnoťami. Som rád, že existujú takéto články so skúsenosťami, pocitmi a objektívnym popisom rôznych áut. Aj táto recenzia bola minimlne raz užitočná pri výbere nového auta. Ešte raz ďakujem autorovi článku.
Pekný deň všetkým.
-
Verny_2013 03.06.2016 15:46
« Re: FORD C MAX 1,0 Ecoboost
No tak to je skoro na samostatnou recenzi. fakt je že z litrových tříhrnků je ten forďácký nejpovedenější. Jel jsem ještě v astře,ta je sice tišší ale co se týká dynamiky, odezvy na plyn je ecoboost lepší. V 1,0TSi jsem ještě nejel tak nemohu srovnat. Jinak není TSi jako TSi. EA 211 už má mouchy vychytané a spotřebou je na tom líp než ecoboost. Ale to nemění nic na faktu že EA 111 s řetězem je do r. 2013 jeden velký průšvih.
-