Recenze

Myszan (muž 40 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Ford Focus 1.6 Ecoboost 110kW

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Henry IV Rok výroby 2011 Koupeno ojeté najeto [km]:125000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 270 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.6 maximální rychlost [km/h]: 212 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 421 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.2

Popis vozu

Tak, nastal čas na výměnu vozu, jelikož můj poslední vůz se loni dožil krásných devatenácti let. Prostě nastal čas. Čas na výměnu. Ačkoliv jsem byl s vozem spokojen, čas se nedá zastavit. Měl jsem svého třetího Forda. Přesněji Ford Focus s karoserií kombi a s benzínovým motorem 1.8 16V Zetec o výkonu 85kW. Skvělé auto. Opravdu.
Nějaký čas jsem strávil získáváním informací, abych byl s novou volbou spokojen. A nakonec, světe div se, jsem se rozhodl pro další Ford. Zase. Můj čtvrtý Ford a třetí Focus. Dostal „krycí jméno“ Henry IV. :-)
Ovšem mé nároky se zvýšili. Ostatně proč ne. Rozhodl jsem se tedy pro Ford Focus třetí generace. Je dostatečně prostorný pro mě, i pro moji rodinku. Má pro mě líbivý design jak zvenčí, tak i zevnitř. Hlavně má ale skvělý podvozek a brzdy, i nabídku motorů, ze které se dá vybrat. A já jsem benzínový nadšenec. Varianty atmosférických motorů a litrového turbomotoru jsem ihned zamítl. Chtěl jsem víc. Varianta ST by byla hezká, ale pro každodenní využití ne zcela optimální. Takže jsem se rozhodl pro 1.6 pod označením „ecoboost“.

Tak jsem si domů přivezl nového miláčka. Hezký Ford Focus III, v černé metalíze, s karoserií sedan (prostě se mi líbí a kombi už nepotřebuji), který byl vyroben v roce 2011 a měl najeto 114 000 km. A motor? Čtyřválec 1.6T, tzv. Ecoboost, s papírovým výkonem 150 koní. Ale o motoru až později.
Co mě pozitivně překvapilo, tak byl podvozek, brzdy a řízení. Z toho posledního jsem měl trochu strach, jelikož ve třetí generaci Focusu je již elektrický posilovač a měl jsem obavu, jak bude pracovat v porovnání s první generací Focusu, kde bylo servořízení a bylo perfektní. Zbytečně. Sice není tak úplně šíleně komunikativní jako v jedničce, ale i tak má člověk výbornou odezvu od podvozku a vůbec od přední nápravy, a řízení je krásně čitelné. S tím jsem spokojen. Co se týká podvozku, tak jeho naladění je tak akorát. Podle mého názoru není ani příliš tvrdý, ale ani příliš komfortní, prostě je opravdu tak akorát. Ovladatelnost auta je prostě skvělá, člověk pořád cítí, co auto dělá, i proto se tak výborně ovládá. A když jsme to zkoušeli porovnat s jinou značkou (ve stejné třídě a s podobným motorem, a záměrně neuvedu přesnou značku), tak prostě ten podvozek a ovladatelnost byla o „level“ výše. Což mě velice potěšilo (a kamaráda zase moc ne). A o brzdách ani nemá smysl moc psát, prostě jsou výborné, skvěle dávkovatelné a nevadnou ani při velké zátěži. A když to člověk tzv. „zadupne“, tak má pocit, že rozkouše volant! :-)

Ale zpět k motoru.

Ve voze se ukrývá přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1596 ccm o výkonu 150 koní (při 5700 otáčkách) a točivém momentu 240 Nm (v rozmezí od 1600 do 4000 otáček). Zajímavá záležitost je tzv. overboost, tzn. že na dobu cca 20 sekund se točivý moment může při zátěži navýšit na 270 Nm (v rozmezí od 1900 do 3500 otaček). Toť k technickým údajům.
Ten motor je prostě skvělý! Auto má pohotovostní hmotnost 1340kg a i vzhledem k tomu má motor síly nadbytek. Jelikož má už při 1600 otáčkách křivku točivého momentu na maximu, tak se s ním opravdu dá jezdit i v nízkých otáčkách, běžně v provozu můžete spadnout na 1500, a jede krásně plynule a hezky plynule i zatáhne. Ve 2000 otáčkách se cítí ještě lépe a reakce na plyn přichází vlastně okamžitě. To je vlastně jedna z věcí, která mě také překvapila. Ten motor vlastně téměř postrádá tzv. turbo efekt. Ale abych nekecal jen o nízkých otáčkách. Pravdou je, že ta opravdová sranda přijde u razantní jízdy a motor se dá točit klidně do 6500 otáček, i když tak vysoko je to i zbytečné vzhledem krouťáku, kterým disponuje. Ovšem, když to zadupnete, tak to chce i širší pneumatiky, jinak Vám na dvojku budou prokluzovat a pak dojde ke snížení výkonu, aby to pneu zvládly. Momentálně mám obuty 215/50 R17 od Continentalu a ty jsou tak akorát. :-)

No a co spotřeba? Předepsaná výrobcem je 7,7/5/6 (město/mimo město/kombinace). Skutečnost? Záleží, jak máte těžkou nohu na plynu. S autem mám najeto nějakých 11 tisíc kilometrů, takže bych to mohl i trochu ohodnotit.
Když jsem auto kupoval, tak jsem si říkal „fajn, nejezdím jako slimák a je to turbomotor, takže bude baštit více než atmosféra, což je logické, a nějak ty koně nakrmit musím“. Počítal jsem, že když se vlezu do 8 litrů, tak to bude super. A ono je. Upřímně.
Po městě, kde nemá smysl závodit a jezdím normálně (tzn. v klidu, s občasnou akcelerací, když je to třeba), se spotřeba drží mezi 7 a 8 litry (v závislosti na provozu a počasí). Což je hezký údaj. Když vyrazím mimo město, tak spotřeba padá a drží se mezi 5 a 6 litry, což je skvělé. Pokud trochu více tlačím na plyn (člověk si to musí i trochu užít, ne?), tak se spotřeba zvedne, ale v celku to taky není žádná šílenost, jelikož se průměr zvedne na cca 6,5 litrů na sto. Dále jde jet i defenzivně, tzv. eko, a to jsem spotřebu stlačil na 4,3 litru na úseku 80km, ale to není nic pro mě. A na dálnici, pokud se držíte v dálničních limitech, tak spotřebu udržíte v rozmezí 6 a 7 litrů. Spotřebu při maximální možném využití výkonu motoru a velmi razantní jízdě jsem nepočítal, ale předpokládám, že se přehoupne přes deset.
Můj průměr, celkový průměr po 11 tisících kilometrech, je 7,2 litru na 100 kilometrů, takže jsem zcela s touto stránkou spokojen. Pro upřesnění, spotřebu si hlídám a počítám.

Ford ještě uvádí, že auto může zrychlit z 0 na 100 kmh za 8,6 sekundy a maximální rychlost je 212 kmh – ani jeden údaj jsem neověřoval. Možná jednou. Možná.

Ale teď k vozu samotnému.
Jak jsem psal, je to sedan, který má vnější rozměry 453,4/182,3/148,4 cm (délka / šířka / výška) a má rozvor náprav 264,8cm. Ve všech parametrech, kromě výšky, je větší, než můj předchozí vůz, ale to mě nepřekvapuje. Svou vnitřní velikostí mi i mé rodince (3 děti a přítelkyně) úplně postačuje. Sedadla jsou pohodlná, s velmi dobrým bočním vedením. Na zadních sedadlech je také dost místa, i standardně velký člověk se tam pohodlně posadí.
Kufr má objem 421 litrů, má dvojitou podlahu a veškeré potřebnosti jsou ukryty pod podlahou, včetně plnohodnotné rezervy v rozměru 205/55 R16. Asi nejsem typický čech, jelikož nepotřebuju kombík a kufr u sedanu mi bohatě stačí. Stejně je skoro pořád prázdný. A tenhle sedan se mi moc líbí. V černé je parádní. A ty chromované lišty okolo oken a led osvětlení tomu dávají šmrnc. I tónovaná zadní okna.
Co jsem ještě nezmínil, je převodovka a řazení. Jak je u osobních aut zn. Ford zvykem, u Focusů to platí na 100%, tak řazení je velmi přesné, rychlosti tam padají skoro sami a velmi snadno. Převodovka je šestistupňová a disponuje delšími převody, což je podle mě spíše výhodou. Např. šestý rychlostní stupeň má výborné nastavení, při 2000 ot. jedete 95 kmh, pokud máte 2500 ot., tak jedete 120 kmh, při 130 kmh to už není o moc více. Ve městě musíte motor na čtyřku držet v nižších otáčkách, ale jak jsem psal dříve, u tohoto motoru to není problém. Pokud si to pamatuji dobře, tak při 60 kmh mám 1900 ot.

Výbavu vozu asi nemá úplně smysl rozebírat. Napíši jen asi ty nejlepší doplňky, jako například vyhřívané čelní sklo, dálkově otevírané víko kufru, automatická dvouzónová klimatizace, aktivní parkovací asistent (vozidlo zaparkuje samo do řady podélně stojících vozidel) – ten se líbí nejvíce dětem, bezklíčové startování i odemykání vozu.

Silné stránky

- excelentní jízdní vlastnosti
- motor – jeho síla, pružnost
- manuální převodovka s delšími převody
- brzdy
- přesné řazení i řízení
- velmi dobré odhlučnění
- design – interiér i karoserie
- vnitřní prostor
- spolehlivost
- levné náhradní díly

Slabé stránky

Těch moc asi nebude a momentálně mě žádné nenapadají. Vlastně jedna by mohla – tato generace Focusu má o něco malinko menší rejd než ta první. Ale to asi slabina není. Pro mě.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

S originál servisem Ford zkušenosti nemám, mám vlastní servis a s tím jsem spokojený.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vůz jsem kupoval přes známého (bývalého kolegu) jako dovoz ze zahraničí. Vše prověřeno, zkontrolováno, atd. Spokojenost. Příště využiji jeho služby zase.

 


Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Nechám se překvapit, ale zatím šlape všechno jak má.

praktičnost
9

Budu kritický a uberu bod za menší rejd. Jinak asi není co vytknout = dostatek odkládacího místa, konektivita, ergonomie, atd.

prostornost
10

Vepředu i vzadu je místa dost. Prostor v interiéru je na třídu jeden z největších. Za mě na 1*

jízdní vlastnosti
10

Za 10, jednoznačně! Skvělé řízení, řazení, podvozek, a přitom velmi komfortní vůz. Je radost jej řídit.

jízdní komfort
10

Mám docela velký chlap a i přesto přední sedadla jsou dost velká, nabízí velmi dobré boční vedení, i pohodlí. Podvozek tlumí skvěle i na 17-ti palcových kolech.

provozní náklady
9

Vzhledem k objemu motoru nižší pojistka, nižší spotřeba než jsem očekával. Náklady tedy "nižší". :-)

náhradní díly
9

Ceny náhradních dílů Ford jsou přijatelné.

výkon motoru
10

S autem si člověk opravdu užije, výkonu je neustále dostatek. Pro běžné ježdění nadbytek. A na objem 1,6 je to výkon moooc krásný.

spotřeba
10

Celkový průměr 7,2 = spokojenost.

hlučnost motoru
10

Opět za 10! Odhlučnění motoru i aerodynamika je super.

kvalita sedadel
9

Sedadla vypadají kvalitní, mají velmi dobré boční vedení, které Vás podrží. Jsou i pohodlná a člověk z nich není rozlámaný.

brzdy
10

A zase 10! Bez přemýšlení. Skvělé a účinné, výborně dávkovatelné. A nevadnou.

zavazadlový prostor
10

To je o úhlu pohledu a potřebě. Mě kufr u sedanu stačí mírou bohatou. A odvezu v něm vše potřebné. A taky ho málokdy naplním.






Blesk.cz

4 tipy, jak ušetřit na internetu díky Tipli

4 tipy, jak ušetřit na internetu díky Tipli

Zajímá vás, jak nakoupit v oblíbeném e-shopu levněji než kdy dřív? Potřebujete se zorientovat v množství…

Koupili si místenky, přesto ve vlaku seděli na zemi. RegioJet si sype popel na hlavu: Mrzí nás to

Koupili si místenky, přesto ve vlaku seděli na zemi.…

Cestující na trase z Prahy do Košic čekal po nástupu do vlaku šok. Svá místa k sezení ve vlaku nenašli, sedačky…

 

iSport.cz

Prospal zpátky na ledě. Ve druhé lize debutoval dvěma body proti Číňanům

Prospal zpátky na ledě. Ve druhé lize debutoval…

Bývalý vynikající útočník a nyní trenér prvoligového Motoru Václav Prospal dnes po téměř šesti letech oslavil…

Jablonec táhne kvarteto pražských

Jablonec táhne kvarteto pražských "S"! Zůstanou…

Ztráta pěti bodů na druhou Plzeň, k tomu páteční možnost ve vzájemném zápase přidusit Mladou Boleslav a…

 

Reflex.cz

Babišova vajíčka: Česká legislativa zaspala v oblasti reprodukční medicíny o desítky let

Babišova vajíčka: Česká legislativa zaspala v…

Jedna žena po darování vajíček zemřela, jiná byla v ohrožení života a další budou mít doživotní následky. Proti…

Nahota a zločin: Opilý Rus v pražském bordelu a fotogalerie unikátních aktů z přelomu století

Nahota a zločin: Opilý Rus v pražském bordelu a…

Nový speciál Reflexu Procházky hříšnou Prahou by se klidně mohl jmenovat Jak se mordovalo za císaře pána? Čtenář…