Recenze
Technické info
Přezdívka auta zatím vybíráme Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:74 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1329 výkon [kW]: 73 kroutící moment [Nm]: 125 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.7 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 286 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.9
Popis vozu
Kdybych jen tušil kolik bezesných nocí, vrásek a šedin mi výběr nového auta přinese :-).
Ale teď vážně, po 12 letech věrné a spolehlivé služby našeho Fordu Fiesta nastal čas omladit vozový park. Logická volba byl opět Ford Fiesta nebo B-Max. Bohužel cenově to nebylo moc přívětivé obvzlášť u B-Maxe proto padlo rozhodnutí kouknout u konkurence.
Chtěli jsme zůstat věrni třídě max. něco s vyšší stavbou kastle. Hned u práce máme Hyundai takže první obhlídka byla ix20. Moc nezaujalo, ale ani nezklamalo, bohužel cena byla nad limit 280tisíc při výbavě kterou jsme požadovali. Druhá byla i20, z venku super, pěkné auto, cena taky dobrá hluboce pod limitem, ale ten interiér to myslí vážně? I naše stařičká Fiesta vypadá líp a sedačky taky nic moc takže se nezdržujeme ani zkušební jízdou. Celkově tedy zklamání i když reklama tvrdí něco o splněném snu řidičů, no ale rozhodně ne mého.
Cestou domů míjíme autosalon Kia, hm Rio pěkné červené, dupu na brzdu a už mířím k němu. Rio je u nás nedoceněné auto a celkem neprávem což potvrzuje zkušební jízda kterou jsem za pár minut absolvovali. Interiér působí dospěle a proti i20 je to hodně velký rozdíl. Jízdní vlastnosti dobré, motor ujde, tiché. Prostornost slušná i vzadu, kufr velký. Překvapivě velké a dospělé auto a náš horký kandidát na nové auto když za nejvyšší stupeň výbavu Top jsem pod limitem, sice těsně, ale jsme.
Kdybych jen tušil co mě ještě ten den čeká...
Těsně u domu je autosalon Škoda a co čert nechtěl hned vedle je benzinka kde brávám palivo a mají tam vystavenou Fabii. Zatrolená venkovní obsluha zapříčinila že mé kroky zabloudili k vystavenému modelu. Výbava Style takže to nejvyšší co je k mání, celkem pěkná bleskne mi hlavou, ale né, motory nic moc buď tříhrnek nebo TSI, nechci přeci přeskakující řetěz. Věta kam nemůže čert nastrčí ženskou získává nový význam protože kde nic tu nic stojí za mnou najednou manželka a na co prý koukám. Nová Škoda Fábia říkám, Škodovku přeci nechceme říká ona. Míříme tedy domů vstřebat dojmy.
Večer mi to nedá, sedám k internetu a hledám recenze Fabie. Dozvídám se že silnější tříválec není špatná volba do města což je 90% našich jízd a že TSI ve Fabii už není ten problémový, ale zcela nový.
Zase se to komplikuje a což teprve když druhý den cestou z práce manželka usedne do Fabie a naprosto ji uchvátí interiér. Má pravdu je hodně dobrý, loketní opěrka je v základu a velká dotyková obrazovka je návyková, ale ta není v ceně zcela jistě ubezpěčuji ji. Bohužel za celou dobu naší návštěvy si nás nikdo nevšiml aby to vyvrátil nebo potvrdil takže i přes velký zadní prostor a mega kufr znechuceně opouštíme autosalon. Holt nošení balené vody má přednost před zákazníkem, zarážející přístup v dnešní době.
Mazda 2, ach jo, krásné auto, motor co stojí za to i bez turba navíc máme krásné vzpomínky na kdysi vlastněnou Mazdu 121, tak co návrat? V módě se přeci všechno vrací za nějakou dobu zpět do módy tak proč by to nemohlo platit i zde? Odpovím si hned a bez okolků nemohlo protože Mazda zřejmě trhá prodejní rekordy takže si mohla dovolit nasadit sebevědomou cenu 275tisíc za auto bez klimatizace je překvapivě vysoká a ze stejného důvodu vypadl Peugeot 208 který mohl být nástupce manželčina kdyby si vlastněného Peugeotu 205 a na kterého s láskou vzpomíná.
Pomalu jsem se začínal smiřovat s tím že udělám nějaký kompromis a koupíme buď ojetý B-Max nebo Fiestu protože zvýšení cenového limitu nepřicházelo v úvahu. Navíc tu byl problém co s naší Fiestou? Při stáří 12 let mi nikdo neuvěří že má nájezd je75tisíc. Už jsme pomalu začínal shánět certifikát z Cebie o nestočeném tachometru a dobrozdání z Forda že tam byl pravidelně na kontrole což by mělo dát dostatečnou záruku případnému kupci, když se ozval kupec. Dobrý známý, skoro rodina který věděl že je auto nebourané a má nestočený tachometr. Uf tak teď ho jen nevyděsit nesmyslnou cenou. Rychlý pohled na web AAA, mě ubezpečil že 30tisíc není nereálná cena, když stejné modely stály stejně, ale s nájezdem 2x vyšším a nikdo nezaručí že není bourané v tom lepším případě a slepené z více aut v tom horším, však všichni víme co zde mágové dokážou prodat jako bezvadný vůz :-)
Vše ale klaplo kupec byl na světě tak jsem se mohl soustředit na další výběr.
Náhoda tomu chtěla a kolega v práci měnil svého Yarise 2. generace za nového navíc v hybridu a proč prý se nepodívám na nový model že je prý skvělý. No je pravda že pověst o spolehlivosti japonců jsem již slyšel a pohled do statistiky TUV mi dala za pravdu tak proč to nezkusit.
Recenze měl dobré, po faceliftu hodně velký posun vpřed, prý spíš nový model než modernizace, sleva 30tisíc na výbavu Trend jej posunula sice těsně, ale i tak pod limit tak jedeme není to tak daleko. Netěšil jsem se říkám to na rovinu, představa že vyměním 70 koní z Fiesty za 5 koní navíc, ale o válec míň mě děsila, ale co už parkujeme u salónu tak se nevrátím bez kouknutí (se zkušební jízdou jsem nepočítal nějaké mouchy najdu a jdeme pryč říkal jsem si) tak proč sakra sedím za volantem a mířím z města ven? Proč? Proto že sleva není už 30 ale 35 tisíc na skladovky a tím pádem se skvělá 1,33 se 100 koníky posunula pod náš limit a 7´´ dotyková obrazovka mě dost uchvátila stejně jako manželku.
Teď už to šlo ráz na ráz, jízdě to šlo, díry žehlila Toyota slušně, hluk od motoru ani od kol se nekonal a za plynem šel motor slušně. Holt Fiesta nasadila vysokou laťku co se týče jízdních vlastností, ale čas nezastavíš a bylo vidět že za těch 12 let udělali auta velký posun vpřed.
Někdo může namítnout že přední maska je dost tlamovitá, ale to má Fiesta také a docela se nám ti zamlouvalo. Fráze že ve skutečnosti vypadá lépe než na fotkách zde platí na 100%.
Trochu mě překvapilo že u auta není povinná výbava (to jako že fakt odjedu v autě bez povinné výbavy?) ale né dostal jsem ji jako bonus zdarma, ale jinak opravdu v příplatkové výbavě tato položka je za necelých tisíc korun. K tomu originál gumové rohože a zimní gumy a to je vše co navíc k autu bylo.
S povděkem jsem kvitoval že není přítomen otravný Start-Stop, hurá. Zimní hliníkové disky taky potěší stejně jako Nokian zimní a Bridgestone letní gumy. Uf Kumho jako u Hyundai nedávají :-)
3 roky záruky taky není u všech značek standart, že Škoda a Ford, naopak Hyundai a Kia s 5 a 7 lety válí.
A co nepotěší? kontrola tlaku pneu! Tedy né přímo tento systém, ale cena za ventilek 800,- navíc se musí do Toyoty aby se zaregistrovali jinak systém hlásí pokles tlaku v pneu, fuj otravné. Naštěstí už neplatí že umí jen jednu sadu a jdou zaregistrovat sady celkem 4.
Musím kriticky uznat že někde Toyota zaspala, haló je rok 2015 tak co dělají výbojky H4 ve světlech a žárovky v denním svícení? Do prvního minimálně H7 a do druhého nic jiného než LED. To první nahradí Osram NightBreaker Unlimited aby to pěkně svítilo a to druhé LED žárovka (mimochodem jedna za 60,-) tak bacha Toyoto abys nezchudla :-)))
Jinak převažují pozitiva a sociální jistoty jak by řekla Koudelka :-)
Ale teď vážně, celkově je Yaris dobré auto a teď již moje nové auto v červené barvě (jedna ze dvou nepříplatkových) jak se s ním budu zžívat budu dále psát svoje zážitky jak ty pozitivní tak ty negativní.
Po 14 dnech za volantem objevuji drobnosti které potěší, ale bohužel i ty které nepotěší :-(
Odkládací prostory jsou rozhodně tou nejkontroverznější částí, u řadící páky je vše OK jedna, ale proč proboha je ten divný úzký prolis nad přihrádkou spolujezdce? nic tam neodložím (snad kromě tužky nebo jídelních hůlek) ale vše spolehlivě v první zatáčce odfičí mimo. Stejně tak na co je ta mělká parodie vlevo pod volantem, opět nic tam nedám. Přihrádka spolujezdce také nic moc, je málo hluboká takže taštička s dokumenty od auta, držák na mobil a nabíječka způsobí že ji skoro nezavřu. Na druhou stranu nebude v ní bordel když tam skoro nic nedám :-). Ale abych jen nekritizoval tak přihrádka vlevo nahoře od volantu je fajn na mobil, je schovaný takže neláká zloděje, stejně tak zavírací přihrádka u řadící páky. Vzadu potěší výplň v držáku nápoje, sice drobnost, ale i to se počítá.
Obr displej, naprosto návyková záležitost, menu je ČESKY, paráda, z toho si berte některé automobilky příklad a hlavně ty co jsou prodávanější jak Toyota a že jich není málo, bohužel. Odezva na dotyk je sice trochu vlažnější, ale není to nic tragického. Bohužel co je už tragické je menu. Klasický systém dlaždic by byl asi přehlednější protože opravdu nemohu přijít na chuť šikmo poskládaným textovým nabídkám v menu. Součástí je i parkovací kamera a někteří tvrdí že je to naprostá blbost a zbytečnost. Ne opravdu není a názor změní ve chvíli kdy díky ní za zadkem auta uvidí na parkovišti dítě které jeho matka neuhlídala a které bych za normálních okolností opravdu neměl šanci vidět. Nevýhoda je že za deště se na ní drží kapky a to omezuje výhled na rozmazanou šmouhu, po prvním mrazu tak nic moc pohled, ale v obou případech stačí přejet prstem a je po problému.
Teď se přesuneme dozadu kde nesedávám často, ale jednou nebo dvakrát za dobu co ho budu vlastnit se tam jistě posadím :-). Šikmé rohy zadních sedáků, řeknete si blbost, ale ejhle docela to usnadní nástup na zadní sedadla. Bohužel mi tu chybí kapsy na zadních sedadlech kam jsem dával výstražnou vestu, jak již víte přihrádka spolujezdce je nevelká tak zbývá jen do dveří a tam už mám švédskou utěrku a škrabku. Sice drobnost, ale v předchozím autě dost chyběla jsou madla na chycení, jen nechápu proč ho má i řidič když ten se drží volantu.
V kufru potěší háčky na tašky a úchytná oka v sedadlech, co mě ale nepotěší je cena rezervy.
Již jsem měl tu čest vyzkoušet TPM, večer při dojezdu všechno OK a ráno zničeho nic svítil, ale pohledově žádné kolo nevykazovalo vadu. Také vám tento super systém nařízený všemocnou EU neřekne které kolo má únik, přitom by stačilo přidat 4 šipečky abych hned věděl které kolo má problém. Stejně tak nechápu proč nezhasne hned po dohuštění, ale musím najít (je fakt dobře zašité) a dlouze podržet tlačítko aby kontrolka zhasla.
Tolik zatím mé 14 denní soužití s novým vozem, další poznatky budu přidávat.
Silné stránky
- nízký hluk v interiéru
- skvělý motor
Slabé stránky
-výrazný schod při sklopení sedadel
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
- zatím nulové a doufám že tato sekce zůstane co nejprázdnější
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
C&K Brno (u Globusu) profesionální přístup bez sebemenším připomínek
Přidat názorDiskuse: Toyota Yaris XP13M
- Re: Pěkný článek! 03.07.2016 00:53 pepin13
- Pěkný článek! 08.01.2016 13:41 CenturionCz
- Pěkná recenze! 17.12.2015 11:46 Bobanus
- Yaris 2015 11.12.2015 11:59 ts1990
- Yaris 06.12.2015 12:49 praděda7
- chyby 17.11.2015 21:34 1975ak
- Re: SILNE STRANKY??? 17.11.2015 19:19 DaMaSig
- Re: Re: SILNE STRANKY??? 17.11.2015 19:17 DaMaSig
- Re: SILNE STRANKY??? 17.11.2015 18:56 Ronault.
- SILNE STRANKY??? 17.11.2015 17:59 SCHROJF
Další vozy Toyota Yaris
-
Toyota Yaris (2017) Majitel: saabik
Přidáno: 8.12.2017 199 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Toyota Yaris (2016) Majitel: Juro5
Přidáno: 16.1.2017 510 Majitel 7.42 Uživatelé
-
Toyota Yaris (2011) Majitel: tomikste
Přidáno: 3.1.2013 09 Majitel 6.83 Uživatelé
-
Toyota Yaris (2014) Majitel: Mossad
Přidáno: 18.10.2014 110 Majitel 6.56 Uživatelé
-
Toyota Yaris (2010) Majitel: L@lek
Přidáno: 19.9.2012 2610 Majitel 9.90 Uživatelé