Recenze

Cvrk (muž ) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Ford Mondeo 2.0 tdci 103 kw

8,92 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta nemá Rok výroby 2010 Koupeno ojeté najeto [km]:142000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,3

Popis vozu

Dlouhá a těžká kráva s velkým rozvorem a malým rejdem – ideální a pohodlný dálniční křižník. A já s ním jezdím po městě!
V téhle kapitole si hrozně rád pročítám tu historii, jak se pisatel rozhodoval, kolik salónů obešel, a jaké byly důvody k pořízení zrovna toho jeho vozidla. Dobře se to čte, ale strašně složitě píše….
Můj předchozí stroj byla Octavia kombi 2003 1.9 tdi pd 96 kw ve výbavě Collection. Boží auto, měl jsem ji skoro 7 let a budu s ní srovnávat. Třeba má někdo obdobné rozhodovací martýrium, tak se mu to může hodit.
Ale proč jsem ji vyměnil? Důvodů bylo několik, ale hlavní byla ta známá bolístka jedničkových oktávek – málo místa na zadních sedadlech. Dokud byly mé dcery maličké, měl jsem tak maximálně zašpiněné sedačky. Ale jak rostly, už nás během jízdy masírovaly přes opěradlo. Občas jsme potřebovali svézt i pátého človíčka, ale umístění kotvících bodů isofixu nedávalo žádnou šanci, aby se mezi dětské sedačky vlezl alespoň podsedák, natožpak dospělákovo pozadí.
Dalším důvodem bylo, že na skákání po městě a nájezdu kolem 15k ročně je dýzlu škoda, chtěl jsem benzín. A to v ceně do 250k, stáří do pěti let, nájezdu do 150k, kombi či mpv a výkonu od 90kw. Ale, světe div se - nic pořádného jsem nemohl najít. Tak jsem nakonec musel z něčeho slevit. Ano, víceméně především z benzínu.
Přes švagra, který s autama dělá jsem dostal tip na mondeo 11/2010. Zkušební jízda mě nadchla, švagrovi bylo špatně, jak jsem se snažil ten zadek v zatáčkách urvat. Nepovedlo se. Pak jsem začal pročítat různá fóra, sbírat rozumy, ale ve finále jsem byl spokojen. Největším strašákem při ježdění ve městě je DPF. Na mondeo stojí nový cca 11 tisíc, navíc žádná močovina. Paráda. Ceny ostatních dílů vypadají víc než slušně, takže jdu do něj.
Oproti oktávce je to už vážně kus auta a to nejen na délku. Chvíli jsem si musel zvykat hlavně na tu šířku. V uličkách, kde po jedné straně stojí auta jsem byl velmi opatrný. K parkování zas pomáhají čidla na obou koncích, která jsou na můj vkus trošku moc ustrašená. Ječí, jako by je na nože brali a k překážce je to ještě 30 cm. I ten čumák není zas tak dlouhý, jak se zdá, je to zkrátka o zvyku. Světla svítí výborně, vpředu jsou H7, vzadu ledky. Denní ledky jsou taky dobrá věc, mám to furt v automatu a nic neřeším. Čidlo to zvládá skvěle. Oproti originál xenonům v oktávce konečně něco vidím. Po zkušenostech, kdy jsem několikrát žhavil net, abych sehnal startér, trafo, pak dokonce celé světlo…a zjistil, že je to fakt nedostatkové zboží, tak to si klidně ty xenony odpustím.
Vnitřek je prostornější všemi směry. Sedla mám v kombinaci kůže a textilu, elektricky ovládaná, což bych nevyžadoval, ale tak aspoň doufám, že se brzo nepomrví. Délka sedáku je akorát, boční vedení taky. Dozadu si, při troše snahy, mezi sedačky sedne i roba a to nemá žádnou kostnatou pr…, v tomhle ohledu je stavěná velice žensky. Co se týče kufru, tak jsem ho ještě ani pořádně nevyzkoušel, takže konečný výrok nechám až na největší zatěžkávací zkoušku – dovolenou. Ale hrubým odhadem bude s oktávkou srovnatelný – a možná trošku líp řešený. Tím myslím, že je sice plytčí, ale zato delší a širší, což může být výhoda.
Tak a pojďme na techniku. Dvouzónová klima, vyhřívání židlí a hlavně čelního skla. To je snad nejlepší fičura, co jsem kdy na autě měl. Někomu prý vadí dráty ve výhledu, já jsem si jich napoprvé ani nevšiml. Malinko mi to prodražilo pojistku, sklo vyjde cca na 15k, ale za ten luxus si rád nějakou kačku utrhnu od huby. Výš po palubce je dotyková navigace no a pak v kapličce Converse. Ten je zářným příkladem nevyužitého potenciálu.
Jízda:
Velký rozvor je výhoda na dálnici, ale na okresce je to naopak. No a když chcete jet na chatu do hor, kde jsou cestičky uzoučké a mají hodně teréních zlomů, musíte si dávat hodně bacha na spodek a menší rejd vás zas přinutí uvažovat jako řidič náklaďáku a najíždět si do zatáček. Řízení je naprosto akorát, zpětná vazba je malinko lepší než ve škodovce. Co je horší – tvar volantu, který má za deset dvě takové vybouleniny a ty mi dost vadí. Podvozek i motorový prostor jsou dobře utlumeni, při městské jízdě motor ani neslyším, podvozek žehlí nerovnosti hodně dobře, ovladatelnost i na sněhu je fakt moc dobrá. Akcelerace ve městě je trošku horší než u oktávky, což je dáno jednak tím, že byla o cca 200 kilo lehčí, a dále zpřevodováním a taky nástupem turba. U mondea nejvíc táhne čtyřka, u oktávky to byla trojka. Při dálničních rychlostech to je zas naopak, tam líp akceleruje mondeo a dosahuje taky vyšších rychlostí. Turbodíra je větší u mondea. Notifikace pro řidiče, že se vypaluje filtr, v mondeu není. To je asi největší nedomyšlenost, co v tom autě je, protože když přerušíte probíhající vypalování, krátíte si životnost oleje. Přitom není nic těžkého si kontrolku vybastlit, pokud si chcete vrtat do palubky a protahovat drátky s ledkama. Ale doprčic, to tam nemohli dát už ve výrobě? Samozřejmě, že proces vypalování poznat jde – zvednuté otáčky, dunění výfuku, ale jde o princip. Vysvětlujte manželce, jak to má poznat – ženské na to většinou nemají buňky. Aspoň ta moje ne. Takhle by tam měla kontrolku a já bych ji za to mohl nadávat. Další věc, která mě štve je cyklovač stěračů – respektive dešťový senzor. Ten si dělá co chce. Zlatý cyklovač u oktávky. No a o ostřikovačích už ani nemluvím, ty proudy kapaliny stříkají, místo aby ji rozprášily. Takže máte na skle špinavé fleky, které stěrače nasucho nesetřou. Naštěstí se dělá origo rozprašovací náhrada, což bude první věc, kterou si vyměním.

Silné stránky

-prostor
-vyhřívané čelní sklo
-dobrý podvozek

Slabé stránky

-chbí notifikace vypalování DPF
-trysky ostřikovačů
-cyklovač stěračů na dešťový senzor

 


Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo 2.0 tdci 103 kw

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Více o modeluFord Mondeo III (2007-dosud)
Ford Ka 1,3 - Ka-marád Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford…

Ford Puma - divoké zvíře Ford Puma - divoké zvíře

Dnes začnu perličkou. Když byl u Fordu schválen projekt…

 





Blesk.cz

Africa, Rosanna i práce pro Jacksona. Skupina Toto oslaví v Praze 40 let

Africa, Rosanna i práce pro Jacksona. Skupina Toto…

Kumštýři, co dokonale umějí skloubit rock, disco, soul i jazz, a přitom znít jako pohodový odlehčený pop. Kapela…

Módní téma týdne Františky: Česku chybí správné vzory

Módní téma týdne Františky: Česku chybí správné vzory

Rozdíl mezi úrovní oblékání řadových veřejnosti neznámých lidí a mediálně populárních person v podstatě žádný…

 

iSport.cz

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Čeští hokejisté si na zimních olympijských hrách 2018 v Pchjongčchangu zahrají o medaile! Nejdříve postoupili…

Učitel medailistů: Samková byla taneční hvězda, Erbanové šel hokej

Učitel medailistů: Samková byla taneční hvězda,…

Měli štěstí, napadne vás, když mluvíte s Alešem Sukem. Bývalý kantor a trenér běžeckého lyžování ve Vrchlabí…

 

Reflex.cz

Dala bych vám lopatu do ruky a pracovat, pisálkové, to nejhorší vám přeju! JXD čte dopisy „diváků“

Dala bych vám lopatu do ruky a pracovat, pisálkové,…

Po nebývalém čtenářském úspěchu pilotního dílu našeho seriálu mladé angažované literární tvorby, která mi chodí…

Japonci chtějí postavit nejvyšší dřevěný mrakodrap na světě, má mít 350 metrů

Japonci chtějí postavit nejvyšší dřevěný mrakodrap…

V japonském Tokiu plánují postavit nejvyšší dřevěný mrakodrap na světě. Měl by stát v centrální části města, má…