Recenze
Škoda Fabia 1,2 HTP
Technické info
Přezdívka auta Škoda Fabia II Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:80000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 108 zrychlení 0-100 km/h [s]: 16.5 maximální rychlost [km/h]: 155 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 315 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Kde bych zase začal. Tak první: najeto už několik tisíc km takže nějaké letmé zkušenosti v hlavě mám a vzhledem k mé preferované skupině aut a vzhledem ke které skupině patří toto auto mám ve svém slepičím mozečku velký přetlak názorů a připomínek. Takže jde o Fabii druhé generace s mikromotorem 1,2 o výkonu 44kw, jakási černá barva s dostříkanou bílou střechou a těžce podrápanými liťáky. Toto auto už před mým působením prošlo několika těžkými nehodami (pokud vím zatím všichni přežili) a proto také upouštím od hodnocení nějakého lícování jak uvnitř tak hlavně vně auta…
A začínáme: při pohledu na tohoto malého medvídka si říkám proč se mi sakra ta fabie tak nelíbila když přišla.... přemýšlím stále a stále ale nějak i to nepomáhá tu otázku vyřešit… docházím jen k závěru že jsem si asi tak trochu zvyknul ikdyž standardní soc. verze bez výbavy se kterou jsem měl také tu čest a škodovka se odváží něco takového prodávat za částku přes 200tis kč je natolik odporná věc že mi kazí dojem i lepších verzí když si představím jak ten vnitřek vypadá bez stříbrných klik a ofuků litých kol bílé střechy a s minirádiem a se sedačkami které patří někam do éry škody 120. Nicméně Pravda je že tahle konkrétní fábie je opravdu moc pěkná a když s ní projedete okolo zastávky MHD určitě se velké % lidí za vámi otočí. Vypadá i docela sportovně jako nějaký japonský miník (proč by ne když spoustě lidem připomíná Swifta), mšla by mít i sportovní podovozek nebo alespoň nějaké jeho komponenty (po těch nehodách opravdu nevím) ale určitě je nižší než normální fábie a to celé dotváří její vnější vzhled k současné kráse. Uvnitř si připadáte jako byste to už někdy viděli (za určitých předpokladů že jste seděli v minicooperu) –sloupky daleko od vás a z vašeho pohledu vypadají více kolmé než ve skutečnosti jsou a tím tahají střechu proklatě daleko od vás a připadáte si jako v něčem co je mohem větší… Nicméně alespoň mě naprosto zkazí dojem vše ostatní od čelního skla dolů…. Takovou věrnou kopii dodávky pro zedníky jsem v autě pro rodinu a mladé neviděl už dlouho… šetřilo se naprosto na všem a design středové konzole prostě vypadá jak brácha transportéra který nebral růstový hormon. Klasický novinář by asi zaplesal že část přístrojovky v horní části v lepších výbavách je jakoby měkčená ale na co? V transportéru také není a kvalitu dotváří hrozné plasty a nikdo si nestěžuje… Sedačky jsou příjemné, dobře se v nich sedí, mají lehce vyšší posaz takže si připadáte na správném místě… z výbavy pochvaluju větší 2din rádio ve kterém se vyzná kdokoliv i po pár pivech a dále aha no dále nemáme výbavu. No dobrá je tu ještě vynikající kožený tříramenný volant s odporným kusem plastu trčícím do věnce nabourávajím dobrý pocit když si na to sáhnete. Je to jak sáhnout modelce mezi nohy a zjistit že vyholená je jen vpředu. Někoho pak překvapí pěkný velký kufr v takovém miniautě ovšem opět se syndromem bratra transportéru nebo v tomto případě multivana který nebral růstový hormon… pokud si nekoupíte síťku na podlahu jakýkoliv pohyb věcí v kufru se stká s boky udělanými z plastu místo myslím i levnějšího, rozumnějšího více odhlučnovacího, ekologištějšího koberce. Designéra kufru outlandera asi vyhodily… aspoň víme kde pracuje…
Co se týče jízdy: lehoučký volant jako v italovi, řadící páka lehčí než v italovi… fábie nastavila novou laťku pro jemné řízení auta. Po přesednutí do své octávie je to jak přesednout z oktávie do žigula. Takže Milé dámy tady máte vaše auto SNŮ! Pánové tady končí sranda a jde se spát… rozepsal bych tu asi deset odstavců jak je jízda s tím autem hrozná ale proč. Už tak mě budou majitelé fábií osočovat že jejich auto je dobré a já jsem pokrytec v limuzíně s obřím povinným ručením zaujatej proti malejm autům do města. Tak jen ve zkratce: ostré zatáčky vám připadají jako vaše poslední, úhybný manévr je nebezpečnější než neuhýbat a do toho náklaďáku co tam vjel z vedlejší narazit čelem, zrychlování se děje pozvolna během vaší cesty do práce a stagnuje na limitních hodnotách povolených zákony až v sousedním městě. Předjíždění je naprosto nemožné vyjma spoluobčanů kteří jedou po okreskách 50-65km/h (co je to sakra teď za módu?) Co se týče brzd dejme tomu že jsou na hraně toho co se dá zkousnout. To celé sečíst a velké rovnítko: Požitek z rychlé jízdy: rychlá jízda? Pokud teď začne někdo brečet že je to malé auto pro levné ježdění proč sakra malé auto jezdí za 6,5? Ta obludná octávia s nezkousnutelnou pojistkou žere skoro o 1/2míň při diametrálně jiné- bezpečnější, rychlejší, pohodlnější a ekologičtější jízdě… Smutný je fakt že pokud takové auto chcete v dieselu musíte si připravit mnohem více pěnez než je základní výbava „s výbavou“ a díky tomu přichází evropa o skoro polovinu paliva navíc pro tato auta kterých jezdí skoro většina (nejen fábie)… jak šetřit ropou? Dotujte naftové motory a nezmenšujte ty benzínový!
Silné stránky
Design při pokročilém stylingu
Superjednoduché parkování
Výborný poloměr otáčení
Lehčí řízení než míchat polívku z pytlíku
Pohodlné sedačky
Ticho na volnoběžné otáčky
Světla
Slabé stránky
Tragicky poddimenzovaný motor
Spotřeba motoru o obsahu malého mixéru
Spotřeba oleje (alespoň u této fábie, navíc já beru trochu jako mínus i obsah oleje okolo 1l)
Slabé brzdy
Vysoké boční náklony hrozící převrácením zvláště při uhýbacím manévru
Hluk, nestabilita ve vyšších- meziměstských rychlostech
Tragický zvuk klaksonu a babičina šicího stroje pod kapotou
Cena: podle konfigurátoru va stránkách škody by byla aktuální cena přes 310tis… Za tu cenu máte mnoho jiných možností.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Tak servis doufám bude levný když to je tak malé…
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1,2 HTP
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2006) Majitel: Hitachi
Přidáno: 18.3.2007 27510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2009) Majitel: McGyver2
Přidáno: 6.7.2009 16410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2011) Majitel: Jirka90
Přidáno: 31.1.2011 15010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.8.2008 1169 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.4.2008 419 Majitel 9.89 Uživatelé