Recenze

Chuck Norris (muž 27 let) Poslat zprávu
 
4 Majitel

Škoda Fabia 1,2 HTP

9.02 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Fabia II Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:80000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 108 zrychlení 0-100 km/h [s]: 16.5 maximální rychlost [km/h]: 155 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 315 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Kde bych zase začal. Tak první: najeto už několik tisíc km takže nějaké letmé zkušenosti v hlavě mám a vzhledem k mé preferované skupině aut a vzhledem ke které skupině patří toto auto mám ve svém slepičím mozečku velký přetlak názorů a připomínek. Takže jde o Fabii druhé generace s mikromotorem 1,2 o výkonu 44kw, jakási černá barva s dostříkanou bílou střechou a těžce podrápanými liťáky. Toto auto už před mým působením prošlo několika těžkými nehodami (pokud vím zatím všichni přežili) a proto také upouštím od hodnocení nějakého lícování jak uvnitř tak hlavně vně auta…
A začínáme: při pohledu na tohoto malého medvídka si říkám proč se mi sakra ta fabie tak nelíbila když přišla.... přemýšlím stále a stále ale nějak i to nepomáhá tu otázku vyřešit… docházím jen k závěru že jsem si asi tak trochu zvyknul ikdyž standardní soc. verze bez výbavy se kterou jsem měl také tu čest a škodovka se odváží něco takového prodávat za částku přes 200tis kč je natolik odporná věc že mi kazí dojem i lepších verzí když si představím jak ten vnitřek vypadá bez stříbrných klik a ofuků litých kol bílé střechy a s minirádiem a se sedačkami které patří někam do éry škody 120. Nicméně Pravda je že tahle konkrétní fábie je opravdu moc pěkná a když s ní projedete okolo zastávky MHD určitě se velké % lidí za vámi otočí. Vypadá i docela sportovně jako nějaký japonský miník (proč by ne když spoustě lidem připomíná Swifta), mšla by mít i sportovní podovozek nebo alespoň nějaké jeho komponenty (po těch nehodách opravdu nevím) ale určitě je nižší než normální fábie a to celé dotváří její vnější vzhled k současné kráse. Uvnitř si připadáte jako byste to už někdy viděli (za určitých předpokladů že jste seděli v minicooperu) –sloupky daleko od vás a z vašeho pohledu vypadají více kolmé než ve skutečnosti jsou a tím tahají střechu proklatě daleko od vás a připadáte si jako v něčem co je mohem větší… Nicméně alespoň mě naprosto zkazí dojem vše ostatní od čelního skla dolů…. Takovou věrnou kopii dodávky pro zedníky jsem v autě pro rodinu a mladé neviděl už dlouho… šetřilo se naprosto na všem a design středové konzole prostě vypadá jak brácha transportéra který nebral růstový hormon. Klasický novinář by asi zaplesal že část přístrojovky v horní části v lepších výbavách je jakoby měkčená ale na co? V transportéru také není a kvalitu dotváří hrozné plasty a nikdo si nestěžuje… Sedačky jsou příjemné, dobře se v nich sedí, mají lehce vyšší posaz takže si připadáte na správném místě… z výbavy pochvaluju větší 2din rádio ve kterém se vyzná kdokoliv i po pár pivech a dále aha no dále nemáme výbavu. No dobrá je tu ještě vynikající kožený tříramenný volant s odporným kusem plastu trčícím do věnce nabourávajím dobrý pocit když si na to sáhnete. Je to jak sáhnout modelce mezi nohy a zjistit že vyholená je jen vpředu. Někoho pak překvapí pěkný velký kufr v takovém miniautě ovšem opět se syndromem bratra transportéru nebo v tomto případě multivana který nebral růstový hormon… pokud si nekoupíte síťku na podlahu jakýkoliv pohyb věcí v kufru se stká s boky udělanými z plastu místo myslím i levnějšího, rozumnějšího více odhlučnovacího, ekologištějšího koberce. Designéra kufru outlandera asi vyhodily… aspoň víme kde pracuje…

Co se týče jízdy: lehoučký volant jako v italovi, řadící páka lehčí než v italovi… fábie nastavila novou laťku pro jemné řízení auta. Po přesednutí do své octávie je to jak přesednout z oktávie do žigula. Takže Milé dámy tady máte vaše auto SNŮ! Pánové tady končí sranda a jde se spát… rozepsal bych tu asi deset odstavců jak je jízda s tím autem hrozná ale proč. Už tak mě budou majitelé fábií osočovat že jejich auto je dobré a já jsem pokrytec v limuzíně s obřím povinným ručením zaujatej proti malejm autům do města. Tak jen ve zkratce: ostré zatáčky vám připadají jako vaše poslední, úhybný manévr je nebezpečnější než neuhýbat a do toho náklaďáku co tam vjel z vedlejší narazit čelem, zrychlování se děje pozvolna během vaší cesty do práce a stagnuje na limitních hodnotách povolených zákony až v sousedním městě. Předjíždění je naprosto nemožné vyjma spoluobčanů kteří jedou po okreskách 50-65km/h (co je to sakra teď za módu?) Co se týče brzd dejme tomu že jsou na hraně toho co se dá zkousnout. To celé sečíst a velké rovnítko: Požitek z rychlé jízdy: rychlá jízda? Pokud teď začne někdo brečet že je to malé auto pro levné ježdění proč sakra malé auto jezdí za 6,5? Ta obludná octávia s nezkousnutelnou pojistkou žere skoro o 1/2míň při diametrálně jiné- bezpečnější, rychlejší, pohodlnější a ekologičtější jízdě… Smutný je fakt že pokud takové auto chcete v dieselu musíte si připravit mnohem více pěnez než je základní výbava „s výbavou“ a díky tomu přichází evropa o skoro polovinu paliva navíc pro tato auta kterých jezdí skoro většina (nejen fábie)… jak šetřit ropou? Dotujte naftové motory a nezmenšujte ty benzínový!

Silné stránky

Design při pokročilém stylingu
Superjednoduché parkování
Výborný poloměr otáčení
Lehčí řízení než míchat polívku z pytlíku
Pohodlné sedačky
Ticho na volnoběžné otáčky
Světla

Slabé stránky

Tragicky poddimenzovaný motor
Spotřeba motoru o obsahu malého mixéru
Spotřeba oleje (alespoň u této fábie, navíc já beru trochu jako mínus i obsah oleje okolo 1l)
Slabé brzdy
Vysoké boční náklony hrozící převrácením zvláště při uhýbacím manévru
Hluk, nestabilita ve vyšších- meziměstských rychlostech
Tragický zvuk klaksonu a babičina šicího stroje pod kapotou
Cena: podle konfigurátoru va stránkách škody by byla aktuální cena přes 310tis… Za tu cenu máte mnoho jiných možností.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Tak servis doufám bude levný když to je tak malé…

 

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1,2 HTP

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

nikde mě zatím nenechala a prokázala že jezdit X set km bez oleje umí...

praktičnost
6

nákup do toho dám... se spaním ve všech slova smyslech je to horší a rodinou dovolenou tragický

prostornost
5

celkově dostačující ale od volantu doleva je to spíš nic než moc... občas mě docela bolí loket... to se mi u žádnýho auta nestává

jízdní vlastnosti
2

nebezpečí

jízdní komfort
7

v malých rychlostech musím říct že pohodlné

výkon motoru
2
spotřeba
4

10l to není ale od 1,2 bych čekal míň než třeba od 1,4...

hlučnost motoru
6

slyšet moc není když neblázníte a nechcete skončit v pangejtu ale mě vadí ten typický zvuk šicího stroje mojí babičky

kvalita sedadel
8
brzdy
6
zavazadlový prostor
7

na tak malé auto...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…