Toyota Auris (2016)
6.12.2017Výběr auta Po osmiletém, vcelku příjemném soužití s Fordem Focus 1.6 16V (ročník 2003), přišel pozvolna čas na jeho výměnu, především z důvodu…
Toyota Auris (Aspon)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Zetti 07.04.19 06:52
« Re: Re: Re: Re: 0W - 20?
Jake dedinske mudrosti? OIej 0W-20 je urcen pro teploty do +10°C [odkaz] . Ptal jsem se proto, ze muj manual k autu (2017) se tehle jak rikas moudrosti drzi a presto servis taky doporucuje 0W-20. Je to takova emisni epidemie, ktera se srvisum musi libit. Me uz zivot naucil neverit slepe vsemu co slysim, ale zamyslet se nad logikou tehle informace.
Ridke zimni oleje sice snizi spotrebu o slzu benzinu ale zkracuji zivotnost motoru. To se projevi az za cas
-
Rasto 06.04.19 23:10
« Re: Re: Re: 0W - 20?
Mne do 1.6 atmo lejú v Toyote tiež 0W-20 a takisto to dávajú aj do hybridnej 1.8. Čo viem žiadna z tých atmosfér netrpí problémami. Ja by som to s tým kurvitkom videl na dedinské múdrosti - lebo keď som do Felicie lial 10W-40 tak o 30 rokov novší motor to potrebuje tiež... -
Aspon 05.04.19 06:42
« Re: 0W - 20?
Je tam 0W20 a jako alternativa 5W30. S olejem nechci nijak experimentovat.
V manuálu je psané toto: Ve vašem vozidle je použit olej "Toyota Genuine Motor Oil SAE
0W-20 for Downsized Turbo Gasoline Engines". Používejte Toyotou
schválený "Toyota Genuine Motor Oil SAE 0W-20 for Downsized
Turbo Gasoline Engines" nebo ekvivalentní motorový olej, aby odpovídal
následující třídě a viskozitě. Pokud není dostupný olej SAE 0W-20, může být použit olej SAE 5W-30. Při příští výměně oleje by však měl být nahrazen olejem SAE 0W-20. -
Aspon 02.10.18 10:54
« Re: Re: downsizingovy teoretici
Taky trošku nechápu, co tím autor myslel. Za mě po zkušenostech s 1.2T můžu říct, že menší motor s turbem je fajn, především zátah z nízkých otáček je návykový a přechod zpět na atmosférické motory není moc příjemný (občas jezdím s atmo Aurisem I 1,33) Samozřejmě je tu pořád otázka životnosti, nicméně turbo samo o sobě není žádná novinka a vstřiky se snažím udržovat čisté tankováním paliva s aditivy. -
Nicco 29.09.18 19:42
« downsizingovy teoretici
Ano downsizingovy teoretici maji jiste svoji teorii, ale kdyz mas ted spotrebu pod 6 litru, tak asi u atmosfery jsi mel vyssi a nemela takou pruznost. Ted jsem cetl, ze atmosfericke motory konci u Oplu, .. a take u Toyoty, protoze i v realistictejsim mericim cyklu NEDC+RDE maji vyssi spotrebu = emise CO2, za ktere se plati pokuty (vyrobci) a dane (zakaznici v nekterych zemich), tak je potom na miste otazka - je i novy merici cyklus spatny a neodpovida realite, nebo je opravnu downsizingovy motor uspornejsi?
Treba i posledni test nemeckeho casopisu v srovni spotreby, kde byly v prvni desitce jenom nafty a benzinova Mazda. Jenomze co je za nizkou spotrebou Mazdy? Opravdu realne usporny motor, kdy vsichni potom delaji neusporne downsizingy? Jeji nizka hmotonost? Nebo specificky styl rizeni nekterych lidi, kteri treba turbomotor vytaceji jako atmosferu?
Zkusme si takhle srovnat Mazdu 2.0i 88kw a Golf 1.4TSI 90kw manual od 2014 na spritmonitoru a vyjde nam:
Mazda 6.63
Golf 6.11
Navic Golf je i v kombi, kdy asi zere o neco vic (mozna jenom o deci), kazdopadne Golf usetri pul litru a ma lepsi pruznost. Jiste ma vetsi servisni slozitost, ale pul litru na 100 vydela 16500Kc za 100tisic km a Mazda jak vime ma problem s rzi, takze neco si veme na nastrik dutin cca 3000Kc, ale obecne motor je to mene narocny, to ano. Pro bezneho zapodonemeckeho ridice (typizovany zakaznik pro vetsinu automobilek v EU), co proda auto po 100 tisic km, to ale asi neni argument.