Toyota Auris (2016)
6.12.2017Výběr auta Po osmiletém, vcelku příjemném soužití s Fordem Focus 1.6 16V (ročník 2003), přišel pozvolna čas na jeho výměnu, především z důvodu…
Toyota Auris (Aspon)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Aspon 29.05.19 06:33
« Re: Re: Re: Nová Corolla
Díky za koment, snažil jsem se popsat takové ty detaily, které člověk začne vnímat až po nějakém čase, na zkušební jízdě si toho nejde skoro všimnout :-) Ještě jsem zapomněl napsat pár postřehů, jako že mám trochu nakřivo uchycený volant (to bych asi reklamoval být to moje auto) a že tempomat konečně zobrazuje nastavenou rychlost a dá se přidávat a ubírat po 1km (u adaptivního po 5 km). Plechy mi přijdou tenké především na té kapotě, tam se to probýbá jen při lehkém doteku a zadní víko kufru, to u sedanu je plechové. Jo a ještě sedan nemá zadní stěrač a už mi opravdu chyběl, když bylo ráno auto komplet orosené, takže jsem dozadu nic neviděl. Neposuvné loketní opěrky je škoda, takto si skoro nejde opřít pravou ruku a mít ji současně na volantu, ale to už je docela detail. -
Mikesus 22.05.19 13:41
« Re: Re: Nová Corolla
V PP jsou jiné možnosti než v Aurisovi , něco navíc něco míň. Ano, ta spotřeba mi tam chybí. Zároveň u aurise stačilo bez nastartování znovu načíst údaj o jízdě, jen se pustila elektrika a vpnulo se. Tady to ukáže jen nuly.
Projektorované BiLED, tuším že parabolické u téhle výbavy už nejsou, předpokládám budou stejné jako měla minulá corolla. Tam jsem s nimi tolik spokojen nebyl jako s BiLED u Aurise ( hlavně kvůli dálkovým, které svítily sice široce, ale nízko, na rozdíl od Aurise, kde svítily užším kuželem, ale krásně vysoko), ale cokoli lepší než halogeny.
Spíš se trochu obávám toho, že to nemá autonivelaci a kdejaký jouda to nebude nastavovat při zatížení. Což se přesvědčuji každý den na našich silnicích. -
Aspon 22.05.19 12:56
« Re: Nová Corolla
Díky za komenty.
To přepínání vzdálenosti právěže na Aurisu využívám hodně často, tak mě to tady zklamalo.
Ukazatel spotřeby je jak píšeš, jde nastavit jen jedna jediná možnost s tím, že okamžitou spotřebu to ukazuje vždy jen graficky. Takže taky docela na nic, protože fakt nejde poznat, jestli jedeš momentálně za 6 nebo 7 litrů. Přitom u Aurisu jde nastavit až na 3 obrazovky (já mám jen 2) všechno možné, co se týká spotřeby, ujeté vzdálenosti, času atd. dle libosti. Statistiky jízdy po vypnutí jsou pak úplně stejné jak na Aurisu, tam žádný rozdíl nevidím. Palubní PC je pro mě zklamání, čekal jsem víc možností nastavení než je v Aurisu a zatím je jich spíš míň.
Abych ale jen nekritizoval, jinak je auto určitě mnohem dál, především co se jízdy týká (kromě motoru). Těším se, až otestuju BiLED světla :-) -
Mikesus 09.05.19 16:23
« Re: Re: Re: Vrzání od přední nápravy
Tak to je mrzuté. Já se snažil to vyřešit ještě v době záruky. Hledali to přes rok, nebo lépe řečeno, prvních půl roku mi tvrdili, že se jim to nijak neprojevilo, pak přišla zima, kdy to vůbec nebylo a na jaře jsem se naštval, vzal jsem technika na projížďku a na to už nemohl říct, že se to neprojevilo. No, ale bohužel ( nebo naštěstí ) mi přišlo nové auto dřív, než bych to musel akutně řešit před vypršením záruky.
Měl jsem najeto jen 76tis km, takže s brzdama jsem nemusel řešit vůbec nic, koutouče i destičky byly stále v pořádku. -
Aspon 09.05.19 08:20
« Re: Re: Vrzání od přední nápravy
Tak mně v té době ještě dělaly kravál brzdové třmeny, tak se předpokládalo, že to bude všechno způsobené brzdama. Teď po výměně brzd jsou třmeny v klidu, ale to vrzání tam pořád je :-( Poptám se na to teď v úterý, jak tam pojedu, ale bohužel auto už není v záruce... -
Zetti 07.04.19 12:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: 0W - 20?
Teplota oleje zahrateho benzinoveho motoru je kolem 120 stupnu, v zime nemusi dosahnout ani 100 stupnu. Neco odebere topeni auta a neco proudici vzduch. Taky ten olej muze byt povazovan za jakysi kompromis prizpusobeny letnim a zinim podminkam.
Maloktere auto ma teplomer oleje, vetsinou jen teplomer vody nebo ani to. Teplomer u meho Z4 meril teplotu oleje, nez jsem to zjistil, byl jsme drobet vydeseny co to ukazuje.
Nicmene ridky olej JE slyset pokud clovek neni hluchy a muze nedomazavat nejen valce, ale i rozvodovy retez, nebo zmensit vule hydrostelu a tim vest k podpaleni ventilu. Tohle vsecko je vyrobcum u zadele, spis jim to nahrava zkracenim zivotnosti auta. Moje Evo X dostavalo olej 10W-60 a nemelo problem se startem ani v zime. Dneska je na Slovensku, misto 300 koni ma 400 a lita jak streleny. Mozna i proto ze jsem kaslal na doporuceni vyrobce a ridil se radami cloveka, ktery ty auta stavi i s nima zavodi.
Tim koncim diskusi z me strany, lejte si do sveho auta co chcete, nepotrebuju se tu obhajovat. Ja bych proste tohle svemu motoru neudelal. -
Zetti 07.04.19 06:52
« Re: Re: Re: Re: 0W - 20?
Jake dedinske mudrosti? OIej 0W-20 je urcen pro teploty do +10°C [odkaz] . Ptal jsem se proto, ze muj manual k autu (2017) se tehle jak rikas moudrosti drzi a presto servis taky doporucuje 0W-20. Je to takova emisni epidemie, ktera se srvisum musi libit. Me uz zivot naucil neverit slepe vsemu co slysim, ale zamyslet se nad logikou tehle informace.
Ridke zimni oleje sice snizi spotrebu o slzu benzinu ale zkracuji zivotnost motoru. To se projevi az za cas
-
Rasto 06.04.19 23:10
« Re: Re: Re: 0W - 20?
Mne do 1.6 atmo lejú v Toyote tiež 0W-20 a takisto to dávajú aj do hybridnej 1.8. Čo viem žiadna z tých atmosfér netrpí problémami. Ja by som to s tým kurvitkom videl na dedinské múdrosti - lebo keď som do Felicie lial 10W-40 tak o 30 rokov novší motor to potrebuje tiež... -
Aspon 05.04.19 06:42
« Re: 0W - 20?
Je tam 0W20 a jako alternativa 5W30. S olejem nechci nijak experimentovat.
V manuálu je psané toto: Ve vašem vozidle je použit olej "Toyota Genuine Motor Oil SAE
0W-20 for Downsized Turbo Gasoline Engines". Používejte Toyotou
schválený "Toyota Genuine Motor Oil SAE 0W-20 for Downsized
Turbo Gasoline Engines" nebo ekvivalentní motorový olej, aby odpovídal
následující třídě a viskozitě. Pokud není dostupný olej SAE 0W-20, může být použit olej SAE 5W-30. Při příští výměně oleje by však měl být nahrazen olejem SAE 0W-20. -
Aspon 02.10.18 10:54
« Re: Re: downsizingovy teoretici
Taky trošku nechápu, co tím autor myslel. Za mě po zkušenostech s 1.2T můžu říct, že menší motor s turbem je fajn, především zátah z nízkých otáček je návykový a přechod zpět na atmosférické motory není moc příjemný (občas jezdím s atmo Aurisem I 1,33) Samozřejmě je tu pořád otázka životnosti, nicméně turbo samo o sobě není žádná novinka a vstřiky se snažím udržovat čisté tankováním paliva s aditivy. -
Nicco 29.09.18 19:42
« downsizingovy teoretici
Ano downsizingovy teoretici maji jiste svoji teorii, ale kdyz mas ted spotrebu pod 6 litru, tak asi u atmosfery jsi mel vyssi a nemela takou pruznost. Ted jsem cetl, ze atmosfericke motory konci u Oplu, .. a take u Toyoty, protoze i v realistictejsim mericim cyklu NEDC+RDE maji vyssi spotrebu = emise CO2, za ktere se plati pokuty (vyrobci) a dane (zakaznici v nekterych zemich), tak je potom na miste otazka - je i novy merici cyklus spatny a neodpovida realite, nebo je opravnu downsizingovy motor uspornejsi?
Treba i posledni test nemeckeho casopisu v srovni spotreby, kde byly v prvni desitce jenom nafty a benzinova Mazda. Jenomze co je za nizkou spotrebou Mazdy? Opravdu realne usporny motor, kdy vsichni potom delaji neusporne downsizingy? Jeji nizka hmotonost? Nebo specificky styl rizeni nekterych lidi, kteri treba turbomotor vytaceji jako atmosferu?
Zkusme si takhle srovnat Mazdu 2.0i 88kw a Golf 1.4TSI 90kw manual od 2014 na spritmonitoru a vyjde nam:
Mazda 6.63
Golf 6.11
Navic Golf je i v kombi, kdy asi zere o neco vic (mozna jenom o deci), kazdopadne Golf usetri pul litru a ma lepsi pruznost. Jiste ma vetsi servisni slozitost, ale pul litru na 100 vydela 16500Kc za 100tisic km a Mazda jak vime ma problem s rzi, takze neco si veme na nastrik dutin cca 3000Kc, ale obecne motor je to mene narocny, to ano. Pro bezneho zapodonemeckeho ridice (typizovany zakaznik pro vetsinu automobilek v EU), co proda auto po 100 tisic km, to ale asi neni argument.
Sklo stačí ráno otrieť a je hotovo,prip ja zapnem vyhrev okna.