Diskuse

Toyota Auris (2016)

6.12.2017

Výběr auta Po osmiletém, vcelku příjemném soužití s Fordem Focus 1.6 16V (ročník 2003), přišel pozvolna čas na jeho výměnu, především z důvodu…

 

Toyota Auris (Aspon)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 10 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 25.07.19  18:36

    « Re: Re: Re: Re: Re: downsizingovy teoretici

    V tom môžem s tebou súhlasiť. ;-)
    Najlepšie sa mi javí poriadný objem a k tomu turbo.Potom len nájsť toho,kto to bude živiť.
    Nech ti to dobre šlape.
  • « 00 Reagovat !

    foto Aspon

    Aspon 25.07.19  11:26

    « Re: Re: Re: Re: downsizingovy teoretici

    To není nadšení ze spotřeby, ale jen spokojenost se spotřebou na dálnici. Často se tvrdí, jak malé turbomotorky na dálnici sežerou i řidičovi gatě, ale mně se to prostě nepotvrdilo. Jet v dálničním tempu s naloženým autem a klimou pod 6 litrů benzínu je prostě slušné. Jinak stále nejsem žádný zastánce downsizingu ale mám rád charakter turbomotorů. A když už bych měl zmínit výhodu menších motorů, tak je to cena za povinné ručení :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 22.07.19  16:53

    « Re: Re: Re: downsizingovy teoretici

    Nadšenie zo spotreby.Rovnaku spotrebu mám aj ja.
    Úprimne nevidím zásadny rozdiel.V čom potom spočíva výhoda dow.....?
  • « 00 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 29.05.19  10:43

    « Re: Re: Re: Re: Nová Corolla

    Tak bohužial Toyota zachovala lowcostovejšiu tvár sedanu aj v novej generácií :-( .
    Porovnanie minulogeneračnej Corolly s Aurisom (stredné výbavy s paketmi):
    - neposúvateľná stredová opierka v Corolle
    - Obmedzenejšie možnosti nastavenia informácií o jazde medzi budíkmi (namiesto 3 len 2 konfiurovateľné obrazovky)
    - Volant v aurise je naozaj kožený. V corolle je to nejaká hnusná plastová "koža".
    - zadný stierač nie je tiež, ale to je u sedanu štandard
    - hrozné spracovanie kufra - ako podlaha, tak holé plechy hore - auris to má pekné
    - horšie odhlučnenie od motoru oproti HSD (neviem či len hybrid alebo aj benzíny v Aurise sú lepšie odhlučnené)
    - lowcostovejšie sedadlá v strednej výbave
    - corolla nemá nastaviteľnú bedrovú opierku
    - typ zadnej nápravy
    + jediné plus Corolly sú ostrekovače na LED svetlách a dvojzónová klíma
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 29.05.19  10:26

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nová Corolla

    Keby si niečo pojazdil na kamiónoch či dodávkach tak by si na vnútorné zrkadlo aj zabudol že existuje. (ftípkujem :-) )
  • « 00 Reagovat !

    foto Aspon

    Aspon 29.05.19  10:19

    « Re: Re: Re: Re: Re: Nová Corolla

    Jojo, při jízdě je to už v pohodě, ale jak je to sklo jednou špinavé nebo zamlžené, tak pomůže jedině hadra. Já jsem to řešil vyhřívání při jízdě, ale i tak to trvalo tak 10 minut, než šlo přes sklo vidět.
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 29.05.19  09:26

    « Re: Re: Re: Re: Nová Corolla

    No ja ti neviem,na sedanoch zadné stierače nezvyknú bývať kvôli dobrej aerodynamike.
    Sklo stačí ráno otrieť a je hotovo,prip ja zapnem vyhrev okna.
  • « 00 Reagovat !

    foto Aspon

    Aspon 29.05.19  06:33

    « Re: Re: Re: Nová Corolla

    Díky za koment, snažil jsem se popsat takové ty detaily, které člověk začne vnímat až po nějakém čase, na zkušební jízdě si toho nejde skoro všimnout :-) Ještě jsem zapomněl napsat pár postřehů, jako že mám trochu nakřivo uchycený volant (to bych asi reklamoval být to moje auto) a že tempomat konečně zobrazuje nastavenou rychlost a dá se přidávat a ubírat po 1km (u adaptivního po 5 km). Plechy mi přijdou tenké především na té kapotě, tam se to probýbá jen při lehkém doteku a zadní víko kufru, to u sedanu je plechové. Jo a ještě sedan nemá zadní stěrač a už mi opravdu chyběl, když bylo ráno auto komplet orosené, takže jsem dozadu nic neviděl. Neposuvné loketní opěrky je škoda, takto si skoro nejde opřít pravou ruku a mít ji současně na volantu, ale to už je docela detail.
  • « 10 Reagovat !

    foto Mikesus

    Mikesus 28.05.19  19:43

    « Re: Re: Nová Corolla

    Zajímavé postřehy z nové corolly. Pár věcí je hodně zajímavých, kterých jsem si nevšiml ( a musím kouknout na další verze, jestli je to i u dalších ), jako např. ta loketní opěrka. U mne je normálně posuvná jak znám z Aurisu.
    Co z vlastní zkušenosti vím, tak 2.0 hybrid je odhlučněn lépe než 1.8 ( oboje v TS, a to jak hluk motoru, tak i aerodynamický a od kol ), takže je možné, že ten dvoulitr má víc tlumících hmot.
    Sedačky jsou v sedanu jiné než v HB nebo TS, víc lowcostové mi přišlo.
    Tenkých plechů v přímém srovnání s Aurisem jsem si vůbec nevšiml, kapota mi přišla o dost těžší oproti Aurisu, dveře mi přijdou taktéž o něco těžší ( ale těžko se posuzuje ), souhlasím, že je potřeba více síly na zavření. Víko kufru je plastové, takže bude určitě lehčí.
    V Toyotě ten sedan budu muset prozkoumat víc z blízka, zdá se opravdu více lowcostový než jsem čekal a má mnohem víc rozdílů oproti HB/TS.
    Schránka na brýle mi také chybí, s lahvema zatím problém nemám, ale pravda, že 1,5l jsem ještě nevezl.
    Kamera mi při prvním usednutí taktéž přišla horší, ovšem v přímém srovnání při přeskakování mezi oběma auty už bylo poznat, že je o něco lepší v Corolle ( hlavně při horším světle ). Zdá se horší, protože má stejné rozlišení na větším displayi.
    Ve výsledku jsi to shrnul naprosto parádně s tím, že tenkých plechů a hluku od pneumatik jsem si u sebe nijak nevšiml ( možná opět rozdíl sedan a TS ) a těch laciných plastů je tam taky jen pár ( kapsy ve výplni dveří a malý kousek u řidiče ).
    Naprostý souhlas, že čtení značek je horší než v Aurisovi nebo méně možností v PP
  • « 00 Reagovat !

    foto Mikesus

    Mikesus 22.05.19  13:41

    « Re: Re: Nová Corolla

    V PP jsou jiné možnosti než v Aurisovi , něco navíc něco míň. Ano, ta spotřeba mi tam chybí. Zároveň u aurise stačilo bez nastartování znovu načíst údaj o jízdě, jen se pustila elektrika a vpnulo se. Tady to ukáže jen nuly.
    Projektorované BiLED, tuším že parabolické u téhle výbavy už nejsou, předpokládám budou stejné jako měla minulá corolla. Tam jsem s nimi tolik spokojen nebyl jako s BiLED u Aurise ( hlavně kvůli dálkovým, které svítily sice široce, ale nízko, na rozdíl od Aurise, kde svítily užším kuželem, ale krásně vysoko), ale cokoli lepší než halogeny.
    Spíš se trochu obávám toho, že to nemá autonivelaci a kdejaký jouda to nebude nastavovat při zatížení. Což se přesvědčuji každý den na našich silnicích.
  • « 00 Reagovat !

    foto Aspon

    Aspon 22.05.19  12:56

    « Re: Nová Corolla

    Díky za komenty.
    To přepínání vzdálenosti právěže na Aurisu využívám hodně často, tak mě to tady zklamalo.
    Ukazatel spotřeby je jak píšeš, jde nastavit jen jedna jediná možnost s tím, že okamžitou spotřebu to ukazuje vždy jen graficky. Takže taky docela na nic, protože fakt nejde poznat, jestli jedeš momentálně za 6 nebo 7 litrů. Přitom u Aurisu jde nastavit až na 3 obrazovky (já mám jen 2) všechno možné, co se týká spotřeby, ujeté vzdálenosti, času atd. dle libosti. Statistiky jízdy po vypnutí jsou pak úplně stejné jak na Aurisu, tam žádný rozdíl nevidím. Palubní PC je pro mě zklamání, čekal jsem víc možností nastavení než je v Aurisu a zatím je jich spíš míň.
    Abych ale jen nekritizoval, jinak je auto určitě mnohem dál, především co se jízdy týká (kromě motoru). Těším se, až otestuju BiLED světla :-)
  • 10 Reagovat !

    foto Mikesus

    Mikesus 22.05.19  12:33

    « Nová Corolla

    Trochu odpovědí na tvoje dotazy ke corolle.
    Přepínání počítadla km je opruz a už nepoužívám vůbec. Na druhou stranu jsem v Aurisovi používal hodně málo.
    Ukazatel spotřeby můžeš nastavit jen od tankování/startu/resetu a to pouze jedno. Netuším proč se můžu podívat na čas strávený od startu ale na spotřebu ne. Lze to obejít trochu tím, že si nastavíš spotřebu od tankování a v nastavení ještě dáš, že po vypnutí ti ukáže statistiky jízdy a tam dáš spotřebu. Takže tam pak uvidíš i to. Jen pozor, ukáže ti to jen tehdy, když vypneš motor a nemáš otevřené žádné dveře a mne ani když stojím na brzdě ( u bezklicoveho startování to asi nebude, protože mne místo toho pak ukazuje, že je detekován klíč ).
    Infotainment je mnohem rychlejší, ale navigace je katastrofa, stále jsem si nezvykl. Chybí mi tam tlačítko přímo na tok energie. Jinak myslím že ty grafy jsou primárně pro hybrid, tam to má dost vypovídající hodnotu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Mikesus

    Mikesus 09.05.19  16:23

    « Re: Re: Re: Vrzání od přední nápravy

    Tak to je mrzuté. Já se snažil to vyřešit ještě v době záruky. Hledali to přes rok, nebo lépe řečeno, prvních půl roku mi tvrdili, že se jim to nijak neprojevilo, pak přišla zima, kdy to vůbec nebylo a na jaře jsem se naštval, vzal jsem technika na projížďku a na to už nemohl říct, že se to neprojevilo. No, ale bohužel ( nebo naštěstí ) mi přišlo nové auto dřív, než bych to musel akutně řešit před vypršením záruky.
    Měl jsem najeto jen 76tis km, takže s brzdama jsem nemusel řešit vůbec nic, koutouče i destičky byly stále v pořádku.
  • « 00 Reagovat !

    foto Aspon

    Aspon 09.05.19  08:20

    « Re: Re: Vrzání od přední nápravy

    Tak mně v té době ještě dělaly kravál brzdové třmeny, tak se předpokládalo, že to bude všechno způsobené brzdama. Teď po výměně brzd jsou třmeny v klidu, ale to vrzání tam pořád je :-( Poptám se na to teď v úterý, jak tam pojedu, ale bohužel auto už není v záruce...
  • « 00 Reagovat !

    foto Mikesus

    Mikesus 06.05.19  09:36

    « Re: Vrzání od přední nápravy

    Mně od začátku se v servisu zaměřili na stabilizátory a tlumiče. O brzdách nikdo nemluvil
  • « 00 Reagovat !

    foto Aspon

    Aspon 06.05.19  07:52

    « Vrzání od přední nápravy

    Díky za info, zkusím se na to poptat v Toyotě, jak tam pojedu příští týden řešit ty dveře. Nějak jsme předpokládali, že to bude všechno závislé na brzdách, ale evidentně ne.
  • 10 Reagovat !

    foto Mikesus

    Mikesus 04.05.19  10:09

    « Vrzání od přední nápravy

    Řešil jsem na Aurisu úplně to samé, při lehkém brzdění při prejezdu příčných nerovností bylo slyšet docela silné povrzávání od přední nápravy.
    Bohužel Auris jsem dřív prodával než jsem to stihl dořešit. Takže řešení ti neporadím, nicméně mi promazávali stabilizátory, měnili horní uložení tlumičů a nic z toho nepomohlo.
    Navíc u mne, čím bylo tepleji, tím se to ozývalo více.
    Po internetu na diskuzích se to objevovalo často a někomu pomohlo jen promazání stabilizátorů, někomu ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 07.04.19  12:37

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 0W - 20?

    Nj typický Zetti a nediskutuj s vtákom o lietaní .
  • « 00 Reagovat !

    foto Zetti

    Zetti 07.04.19  12:15

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 0W - 20?

    Teplota oleje zahrateho benzinoveho motoru je kolem 120 stupnu, v zime nemusi dosahnout ani 100 stupnu. Neco odebere topeni auta a neco proudici vzduch. Taky ten olej muze byt povazovan za jakysi kompromis prizpusobeny letnim a zinim podminkam.

    Maloktere auto ma teplomer oleje, vetsinou jen teplomer vody nebo ani to. Teplomer u meho Z4 meril teplotu oleje, nez jsem to zjistil, byl jsme drobet vydeseny co to ukazuje.

    Nicmene ridky olej JE slyset pokud clovek neni hluchy a muze nedomazavat nejen valce, ale i rozvodovy retez, nebo zmensit vule hydrostelu a tim vest k podpaleni ventilu. Tohle vsecko je vyrobcum u zadele, spis jim to nahrava zkracenim zivotnosti auta. Moje Evo X dostavalo olej 10W-60 a nemelo problem se startem ani v zime. Dneska je na Slovensku, misto 300 koni ma 400 a lita jak streleny. Mozna i proto ze jsem kaslal na doporuceni vyrobce a ridil se radami cloveka, ktery ty auta stavi i s nima zavodi.

    Tim koncim diskusi z me strany, lejte si do sveho auta co chcete, nepotrebuju se tu obhajovat. Ja bych proste tohle svemu motoru neudelal.
  • « 10 Reagovat !

    foto Aspon

    Aspon 07.04.19  10:40

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 0W - 20?

    Osobně si myslím, že motory trpí na špatné mazání především při startu za studena a tohle zrovna 0W20 bude zvládat líp jak hustší olej. Jezdit denně 100ky kilometrů po německých dálnicích maximální rychlosti, tak možná řeším jiný olej, ale s naším stylem krátkých jízd po městě plus víkendové delší cesty pohodový tempem považuju 0W20 za dobrou volbu. Motor má přes 90.000 km a spotřeba oleje je stále nulová.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…