Toyota Auris (2016)
6.12.2017Výběr auta Po osmiletém, vcelku příjemném soužití s Fordem Focus 1.6 16V (ročník 2003), přišel pozvolna čas na jeho výměnu, především z důvodu…
Toyota Auris (Aspon)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Aspon 25.07.19 11:26
« Re: Re: Re: Re: downsizingovy teoretici
To není nadšení ze spotřeby, ale jen spokojenost se spotřebou na dálnici. Často se tvrdí, jak malé turbomotorky na dálnici sežerou i řidičovi gatě, ale mně se to prostě nepotvrdilo. Jet v dálničním tempu s naloženým autem a klimou pod 6 litrů benzínu je prostě slušné. Jinak stále nejsem žádný zastánce downsizingu ale mám rád charakter turbomotorů. A když už bych měl zmínit výhodu menších motorů, tak je to cena za povinné ručení :-) -
Rasto 29.05.19 10:43
« Re: Re: Re: Re: Nová Corolla
Tak bohužial Toyota zachovala lowcostovejšiu tvár sedanu aj v novej generácií :-( .
Porovnanie minulogeneračnej Corolly s Aurisom (stredné výbavy s paketmi):
- neposúvateľná stredová opierka v Corolle
- Obmedzenejšie možnosti nastavenia informácií o jazde medzi budíkmi (namiesto 3 len 2 konfiurovateľné obrazovky)
- Volant v aurise je naozaj kožený. V corolle je to nejaká hnusná plastová "koža".
- zadný stierač nie je tiež, ale to je u sedanu štandard
- hrozné spracovanie kufra - ako podlaha, tak holé plechy hore - auris to má pekné
- horšie odhlučnenie od motoru oproti HSD (neviem či len hybrid alebo aj benzíny v Aurise sú lepšie odhlučnené)
- lowcostovejšie sedadlá v strednej výbave
- corolla nemá nastaviteľnú bedrovú opierku
- typ zadnej nápravy
+ jediné plus Corolly sú ostrekovače na LED svetlách a dvojzónová klíma
-
Aspon 29.05.19 06:33
« Re: Re: Re: Nová Corolla
Díky za koment, snažil jsem se popsat takové ty detaily, které člověk začne vnímat až po nějakém čase, na zkušební jízdě si toho nejde skoro všimnout :-) Ještě jsem zapomněl napsat pár postřehů, jako že mám trochu nakřivo uchycený volant (to bych asi reklamoval být to moje auto) a že tempomat konečně zobrazuje nastavenou rychlost a dá se přidávat a ubírat po 1km (u adaptivního po 5 km). Plechy mi přijdou tenké především na té kapotě, tam se to probýbá jen při lehkém doteku a zadní víko kufru, to u sedanu je plechové. Jo a ještě sedan nemá zadní stěrač a už mi opravdu chyběl, když bylo ráno auto komplet orosené, takže jsem dozadu nic neviděl. Neposuvné loketní opěrky je škoda, takto si skoro nejde opřít pravou ruku a mít ji současně na volantu, ale to už je docela detail. -
Mikesus 28.05.19 19:43
« Re: Re: Nová Corolla
Zajímavé postřehy z nové corolly. Pár věcí je hodně zajímavých, kterých jsem si nevšiml ( a musím kouknout na další verze, jestli je to i u dalších ), jako např. ta loketní opěrka. U mne je normálně posuvná jak znám z Aurisu.
Co z vlastní zkušenosti vím, tak 2.0 hybrid je odhlučněn lépe než 1.8 ( oboje v TS, a to jak hluk motoru, tak i aerodynamický a od kol ), takže je možné, že ten dvoulitr má víc tlumících hmot.
Sedačky jsou v sedanu jiné než v HB nebo TS, víc lowcostové mi přišlo.
Tenkých plechů v přímém srovnání s Aurisem jsem si vůbec nevšiml, kapota mi přišla o dost těžší oproti Aurisu, dveře mi přijdou taktéž o něco těžší ( ale těžko se posuzuje ), souhlasím, že je potřeba více síly na zavření. Víko kufru je plastové, takže bude určitě lehčí.
V Toyotě ten sedan budu muset prozkoumat víc z blízka, zdá se opravdu více lowcostový než jsem čekal a má mnohem víc rozdílů oproti HB/TS.
Schránka na brýle mi také chybí, s lahvema zatím problém nemám, ale pravda, že 1,5l jsem ještě nevezl.
Kamera mi při prvním usednutí taktéž přišla horší, ovšem v přímém srovnání při přeskakování mezi oběma auty už bylo poznat, že je o něco lepší v Corolle ( hlavně při horším světle ). Zdá se horší, protože má stejné rozlišení na větším displayi.
Ve výsledku jsi to shrnul naprosto parádně s tím, že tenkých plechů a hluku od pneumatik jsem si u sebe nijak nevšiml ( možná opět rozdíl sedan a TS ) a těch laciných plastů je tam taky jen pár ( kapsy ve výplni dveří a malý kousek u řidiče ).
Naprostý souhlas, že čtení značek je horší než v Aurisovi nebo méně možností v PP -
Mikesus 22.05.19 13:41
« Re: Re: Nová Corolla
V PP jsou jiné možnosti než v Aurisovi , něco navíc něco míň. Ano, ta spotřeba mi tam chybí. Zároveň u aurise stačilo bez nastartování znovu načíst údaj o jízdě, jen se pustila elektrika a vpnulo se. Tady to ukáže jen nuly.
Projektorované BiLED, tuším že parabolické u téhle výbavy už nejsou, předpokládám budou stejné jako měla minulá corolla. Tam jsem s nimi tolik spokojen nebyl jako s BiLED u Aurise ( hlavně kvůli dálkovým, které svítily sice široce, ale nízko, na rozdíl od Aurise, kde svítily užším kuželem, ale krásně vysoko), ale cokoli lepší než halogeny.
Spíš se trochu obávám toho, že to nemá autonivelaci a kdejaký jouda to nebude nastavovat při zatížení. Což se přesvědčuji každý den na našich silnicích. -
Aspon 22.05.19 12:56
« Re: Nová Corolla
Díky za komenty.
To přepínání vzdálenosti právěže na Aurisu využívám hodně často, tak mě to tady zklamalo.
Ukazatel spotřeby je jak píšeš, jde nastavit jen jedna jediná možnost s tím, že okamžitou spotřebu to ukazuje vždy jen graficky. Takže taky docela na nic, protože fakt nejde poznat, jestli jedeš momentálně za 6 nebo 7 litrů. Přitom u Aurisu jde nastavit až na 3 obrazovky (já mám jen 2) všechno možné, co se týká spotřeby, ujeté vzdálenosti, času atd. dle libosti. Statistiky jízdy po vypnutí jsou pak úplně stejné jak na Aurisu, tam žádný rozdíl nevidím. Palubní PC je pro mě zklamání, čekal jsem víc možností nastavení než je v Aurisu a zatím je jich spíš míň.
Abych ale jen nekritizoval, jinak je auto určitě mnohem dál, především co se jízdy týká (kromě motoru). Těším se, až otestuju BiLED světla :-) -
Mikesus 22.05.19 12:33
« Nová Corolla
Trochu odpovědí na tvoje dotazy ke corolle.
Přepínání počítadla km je opruz a už nepoužívám vůbec. Na druhou stranu jsem v Aurisovi používal hodně málo.
Ukazatel spotřeby můžeš nastavit jen od tankování/startu/resetu a to pouze jedno. Netuším proč se můžu podívat na čas strávený od startu ale na spotřebu ne. Lze to obejít trochu tím, že si nastavíš spotřebu od tankování a v nastavení ještě dáš, že po vypnutí ti ukáže statistiky jízdy a tam dáš spotřebu. Takže tam pak uvidíš i to. Jen pozor, ukáže ti to jen tehdy, když vypneš motor a nemáš otevřené žádné dveře a mne ani když stojím na brzdě ( u bezklicoveho startování to asi nebude, protože mne místo toho pak ukazuje, že je detekován klíč ).
Infotainment je mnohem rychlejší, ale navigace je katastrofa, stále jsem si nezvykl. Chybí mi tam tlačítko přímo na tok energie. Jinak myslím že ty grafy jsou primárně pro hybrid, tam to má dost vypovídající hodnotu. -
Mikesus 09.05.19 16:23
« Re: Re: Re: Vrzání od přední nápravy
Tak to je mrzuté. Já se snažil to vyřešit ještě v době záruky. Hledali to přes rok, nebo lépe řečeno, prvních půl roku mi tvrdili, že se jim to nijak neprojevilo, pak přišla zima, kdy to vůbec nebylo a na jaře jsem se naštval, vzal jsem technika na projížďku a na to už nemohl říct, že se to neprojevilo. No, ale bohužel ( nebo naštěstí ) mi přišlo nové auto dřív, než bych to musel akutně řešit před vypršením záruky.
Měl jsem najeto jen 76tis km, takže s brzdama jsem nemusel řešit vůbec nic, koutouče i destičky byly stále v pořádku. -
Aspon 09.05.19 08:20
« Re: Re: Vrzání od přední nápravy
Tak mně v té době ještě dělaly kravál brzdové třmeny, tak se předpokládalo, že to bude všechno způsobené brzdama. Teď po výměně brzd jsou třmeny v klidu, ale to vrzání tam pořád je :-( Poptám se na to teď v úterý, jak tam pojedu, ale bohužel auto už není v záruce... -
Mikesus 04.05.19 10:09
« Vrzání od přední nápravy
Řešil jsem na Aurisu úplně to samé, při lehkém brzdění při prejezdu příčných nerovností bylo slyšet docela silné povrzávání od přední nápravy.
Bohužel Auris jsem dřív prodával než jsem to stihl dořešit. Takže řešení ti neporadím, nicméně mi promazávali stabilizátory, měnili horní uložení tlumičů a nic z toho nepomohlo.
Navíc u mne, čím bylo tepleji, tím se to ozývalo více.
Po internetu na diskuzích se to objevovalo často a někomu pomohlo jen promazání stabilizátorů, někomu ne. -
Zetti 07.04.19 12:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: 0W - 20?
Teplota oleje zahrateho benzinoveho motoru je kolem 120 stupnu, v zime nemusi dosahnout ani 100 stupnu. Neco odebere topeni auta a neco proudici vzduch. Taky ten olej muze byt povazovan za jakysi kompromis prizpusobeny letnim a zinim podminkam.
Maloktere auto ma teplomer oleje, vetsinou jen teplomer vody nebo ani to. Teplomer u meho Z4 meril teplotu oleje, nez jsem to zjistil, byl jsme drobet vydeseny co to ukazuje.
Nicmene ridky olej JE slyset pokud clovek neni hluchy a muze nedomazavat nejen valce, ale i rozvodovy retez, nebo zmensit vule hydrostelu a tim vest k podpaleni ventilu. Tohle vsecko je vyrobcum u zadele, spis jim to nahrava zkracenim zivotnosti auta. Moje Evo X dostavalo olej 10W-60 a nemelo problem se startem ani v zime. Dneska je na Slovensku, misto 300 koni ma 400 a lita jak streleny. Mozna i proto ze jsem kaslal na doporuceni vyrobce a ridil se radami cloveka, ktery ty auta stavi i s nima zavodi.
Tim koncim diskusi z me strany, lejte si do sveho auta co chcete, nepotrebuju se tu obhajovat. Ja bych proste tohle svemu motoru neudelal. -
Aspon 07.04.19 10:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: 0W - 20?
Osobně si myslím, že motory trpí na špatné mazání především při startu za studena a tohle zrovna 0W20 bude zvládat líp jak hustší olej. Jezdit denně 100ky kilometrů po německých dálnicích maximální rychlosti, tak možná řeším jiný olej, ale s naším stylem krátkých jízd po městě plus víkendové delší cesty pohodový tempem považuju 0W20 za dobrou volbu. Motor má přes 90.000 km a spotřeba oleje je stále nulová.
Najlepšie sa mi javí poriadný objem a k tomu turbo.Potom len nájsť toho,kto to bude živiť.
Nech ti to dobre šlape.