Škoda Karoq (2021)
4.9.2021Jak to všechno začalo V první řadě musím předeslat, že když si naše rodina před 5 lety kupovala Seat Leon ST, plánovali jsme, že další nové auto si…
Škoda Karoq (Arese)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Verny_2013 06.09.21 21:14
« krásné auto
Já tu možnost koupit ho na jaře prováhal. Trval jsem na ročním nebo předváděcím 2,0 TDi Evo v manuálu, ve Style s tažným a nedočkal se. A od začátku roku ho už v mé výbavě zdražili o 50 000 Tis. Takže Karoq to asi už nebude. Fakt je, že to je jedno z nejpohodlnějších běžných aut s jistým podvozkem co jsem jel. Fandové Citroenů prominou. Jen nerozumím té averzi k elektronické ručce - ten autohold je třeba v kopci pro ženskou naprosto skvělý a pochybuju že by žena driftovala s ručkou...Ty rozdíly mezi 1,4 a 1,5 TSi jsem tady u své recenze už popisoval. Vidíme to podobně 1,4 výbušnější, 1,5 větší tahoun ale s o 0,5L nižší spotřebou. a to se počítá. Taky souhlasím s těmi Ratikony - v poslední době jednoznačně nejobludnější elektrony na novém autě. Tam designéři šlápli do ho... Naštěstí kdo má estetické cítění je to snadno řešitelné při konfiguraci. -
Arese 06.09.21 11:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozumná volba
Tak já z toho vypínání dvojice válců samozřejmě taky nemám žádnou radost. Naštěstí při jízdě je to fakt naprosto nepostřehnutelné (tedy kromě nápisu na dispelji). Slyšel jsem ale, že některé chiptuningové firmy už to umí deaktivovat. Tak uvidíme časem. :-) -
Arese 06.09.21 10:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Rozumná volba
No, s tím přirovnáním "nesahá ani po ventilky" jsem to asi trochu přehnal, ale rozdíl v kvalitě těch interiérů je patrný na první pohled. Rozhodně je tedy kabina "plasťákovější" v tom Jeepu, než u té Škody. Taky ve slícování interiérových dílů je koncern VW výrazně lepší. Ano, motor Compassu je "uškrcený" "jen" elektronicky, ale já prostě nechci uškrcenou verzi motoru! Emocionálně vzato je mi ten Compass po stránce vnějšího designu i dobrodružného image jeho značky velice sympatický, ale objektivně je prostě ten Karoq 1.5 TSI prakticky ve všem lepší (zrychlení, maximálka, spotřeba, hmotnost a s velkou pravděpodobností i jízdní vlastnosti - to jsem ovšem osobně nezkoušel). A velikost kufru je v naší cestovatelské rodině taky velice důležitá. :-) -
Ota4 06.09.21 05:06
« Re: Re: Re: Re: Rozumná volba
Ano kufr je mělký když má rezervu to je pravda. Naopak 96kw verze motoru je pouze udušena softwarově. V 90% případů jede stejně jako 110kw. P.S ale říct že nový compass interiérově nesahá plasťákovému karoqu ani po ventilky. . . . No taky názor. Jinak samozřejmě gratulace k novému autu. -
Arese 05.09.21 22:35
« Re: Re: Re: Rozumná volba
Neměl, protože u něj nelze individuálně nakonfigurovat výbavu - v nabídce je jen řada paketů, což sebou přináší vždy řadu kompromisů. Další zásadní nevýhodou je, že výkonnější verzi motoru 1.3 FireFly se 110 kW lze získat jen s automatem :-( . Manuál je k mání jen s 96 kW verzí. A interiér Compassu svoji kvalitou nesahá tomu v Karoqu ani po ventilky. Zásadním nedostatkem tohoto Jeepu je také velmi mělký kufr. Naopak vnější design tohoto amerického Itala považuju za velmi povedený, ale to na vítězství nestačí... -
Arese 04.09.21 17:27
« Re: Rozumná volba
Díky za pochvalu. Manuální převodovka a přeplňovaný 4válec byly naše požadavky, přes které nejel vlak. Řadit a mačkat spojkový pedál by mi znemožnila jen amputace levé nohy, a k té (doufám) nikdy nedojde. Při výběru tvého budoucího Itala držím moc palce, Stelvio by určitě byla parádní volba. Zkušenosti s technikou nové Giulie/Stelvia jsou prý velmi dobré, prý nejspolehlivější Alfy od 60. let. :-) -
Rasto 12.11.21 09:29
« Re: automat
Tak neverím, že to má toyota o moc inak. Problém je, že auto nemôže vedieť moje úmysly. Teda ak napríklad ide za mnou niekto rýchly a ja sa mu chcem uhnúť doprava do menšej medzery (aj keď viem, že mi to vyjde bez brzdenia tempomat to nevie a začne spomaľovať). Ďalej aj v minimálnej vzdialenosti to pri dobiehani kamiónov spomaľuje moc skoro - a človek musí do ľavého pruhu neprimerane skoro.
Ďalej keď dobieham niekoho v ľavom pruhu a už vidím, že sa stihne zaradiť, kým ho dobehnem tak tempomat úplne zbytočne spomalí, počká vo vzdialenosti, kým sa zaradí úplne a potom začne na pol plynu zrychľovať.
Takisto ak niekto odbočuje a nezaradí sa úplne do odbocovacieho pruhu, tempomat panicky brzdí. Keď sa zaraďuje z kolóny do kolóny tak na smerovku temomat začne pridávať, aby hneď zistil, že vlastne ani v ľavo to nejde rýchlejšie tak začne brzdiť. A celková plynulosť jazdy je horšia, ako keď idem bez neho, alebo s hlúpym tempomatom. Ako vzhľadom k bezpečnosti je to vyladené dobre, jediné čo by som chcel je rozhodnúť sa, kedy je tempomat adaptivny a kedy hlúpy. -
Rasto 11.11.21 11:20
« Re: Re: Re: automat
Tak ja neviem, ja osobne chcem tempomat používať hlavne na diaľnici. Preto mi vadí, že koncern mi nedovolí si prepnúť na hlúpy tempomat. Jo pozri si nejaké fóra. Všetky DSG-čka podtáčajú naftové motory.
Mne na asistentoch nevadí, že sú, ale že sa nedajú vypnúť normálne. Na toyote som si upozornenie na jazdné pruhy mohol vypnúť a auto si to pamätalo, na diaľnici som si ho zase zapol. Ale aby som robil vypínací rituál pri každom štarte auta je proste hovadina.
No tak máš pravdu, CHR má menší kufor a mini okineka vzadu a cenou asi bude o čosi nižšie ako Karoq pri porovnateľnej výbave s 90kw hybridom a RAV4 je zas väčšia, ale drahšia a má 160kw takže Karoq je niekde medzi.
Ale napríklad taký Ford Kuga s hybridom (rovnaký systém ako Toyota) by mohol byť dobrý konkurent.
Samozrejme si môžeš kúpiť čo chceš :). -
Rasto 11.11.21 08:38
« Re: automat
Tak neviem na čo auto používaš, ale napríklad onen adaptívny tempomat je fajn na okreske, keď ideš za niekym, ale skús ho použiť na diaľnici, ak je veľká premávka - to potom vyzeráš, ako by si len včera vyšiel z autoškoly.
No a automat - proste DSG s TDI nie je zrovna TOP kombinácia, lebo aspoň s 2.0TDI to zvykne často podtáčať motor. A to potom radšej má človek manuál, kde si o otáčkach rozhoduje sám, nad radcom radenia sa iba pousmeje, než počúvať dunenie podtočeného motora. Samozrejme čisto do mesta je ten automat fajn, ale asi by som bolil niečo od Toyoty v hybride - to bude úspornejšie, plynulejšie a hlavne dlhodobo spoľahlivé aj v meste.
Autohold súhlasím, ten je fajn.A dúfam, že Stop-start vypínaš :-) -
SCHROJF 14.09.21 08:45
« Re: Re: Re: Dobrá volba
Ako to je u Karoqa s tým oplastovaním blatníkov?
Tento na foto ho má :
[odkaz] Stretávam autá s, aj bez tohoto ochranného oplastovania...je to nejaký paket, pripláca za to? Trebárs u Kamiqa je toto oplastovanie u nás v SR možné iba vo verzii Scoutline...Ty to oplastovanie nemáš, nie je to škoda u auta podobného zamerania, typu?V našom SR konfigurátore to neviem zistiť, ponúkajú už iba skladové vozidlá...dík za info... :-! -
s0va 10.09.21 17:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení
Tak ještě že rady máme tak objektivního arbitra přes foto jako jsi ty. Je zřejmé, že do nové recenze nepřibydou fotky hned a chvíli to trvá. Ale tobě je něco vysvětlovat, to je házení perel … Tvoje fotky stojí za ho*** a taky nemám potřebu to troubit v diskusi na cizím profilu. Každopádně jsem rád, že co si vyfotím a zveřejním je jen moje věc a tobě to může být dokonale jedno.
Tímto končím tuhle anonymní toxic diskusi. Pokud mi chceš sdělit něco konstruktivního, můžeš tak učinit soukromou zprávou, pokud toho jsi schopen. Jinak si své mindráky běž léčit jinam :-| -
s0va 10.09.21 15:25
« Re: Re: Re: Re: Hodnocení
S Aresem jsme si psali a on ví, že hodnotím na základě vzájemnosti. Sám mi dal hodnocení 5, což nepovažuji za fér. V takové situaci mu mám dát 3x10? Ale prosím tě, nebuď směšný. Myslím si, že reciproční hodnocení je nejférovější a nejpředvídatelnější systém. Pokud si to nemyslíš, je to tvoje volba, hodnoť si jak uznáš ty za vhodné. Je potřeba si uvědomit, že žádné objektivní hodnocení neexistuje, je to jen subjektivní pocit a nemusí být férové ani tebou rozdávané známky.
No každopádně ještě že tě tady máme Verny_2013, takového ukřivděného šerifa jsme tady potřebovali. >:D A hlavně s lidma konstruktivně nediskutuj, jen si je hoď do blacklistu, aby tě náhodou nemohli přeargumentovat. Holt i takoví chudáci jsou mezi námi.. :'-(