Škoda Karoq (2021)
4.9.2021Jak to všechno začalo V první řadě musím předeslat, že když si naše rodina před 5 lety kupovala Seat Leon ST, plánovali jsme, že další nové auto si…
Škoda Karoq (Arese)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Rozumná volba 04.09.2021 17:04
Dzakobo
-
Re: Rozumná volba 04.09.2021 17:27
Arese
-
Re: Re: Rozumná volba 05.09.2021 21:48
Ota4
- Re: Re: Re: Rozumná volba 05.09.2021 22:35 Arese
-
Re: Re: Rozumná volba 05.09.2021 21:48
Ota4
-
Re: Rozumná volba 04.09.2021 17:27
Arese
- Blahopreju 04.09.2021 19:15 JirkaVejrazka
- Gratulace 05.09.2021 09:02 Onkel_Paul
- ... 06.09.2021 13:30 palix
- jenom drobná poznámka 06.09.2021 16:14 johny555
- krásné auto 06.09.2021 21:14 Verny_2013
- Dobrá volba 07.09.2021 10:05 zetr007
- Reakce na komentář 08.09.2021 13:38 s0va
- Gratuluju 08.09.2021 13:54 Emel
- !!! FAKE !!! 09.09.2021 08:07 jirka29368
- Gratuluju 09.09.2021 13:37 Tielman
- Hodnocení 10.09.2021 11:59 Verny_2013
- Konzervativní volba 10.09.2021 14:36 Ozzman
- Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení 10.09.2021 16:31 Verny_2013
- Gratulujem 11.09.2021 11:27 hugino
- Gratulace 04.11.2021 15:19 lukas13
- automat 10.11.2021 11:17 Petrskr
- Karoq 20.05.2022 11:41 Badster
- Odlišný názor 30.06.2022 22:42 M1A
- Gratulace ke ŠkodaWágen 11.12.2022 21:52 KubikCv
- Taky jsem nevěřil, že koupím SUV 14.08.2023 17:23 Vítěz1
-
-
Arese 04.09.2021 17:27
« Re: Rozumná volba
Díky za pochvalu. Manuální převodovka a přeplňovaný 4válec byly naše požadavky, přes které nejel vlak. Řadit a mačkat spojkový pedál by mi znemožnila jen amputace levé nohy, a k té (doufám) nikdy nedojde. Při výběru tvého budoucího Itala držím moc palce, Stelvio by určitě byla parádní volba. Zkušenosti s technikou nové Giulie/Stelvia jsou prý velmi dobré, prý nejspolehlivější Alfy od 60. let. :-)-
-
Arese 05.09.2021 22:35
« Re: Re: Re: Rozumná volba
Neměl, protože u něj nelze individuálně nakonfigurovat výbavu - v nabídce je jen řada paketů, což sebou přináší vždy řadu kompromisů. Další zásadní nevýhodou je, že výkonnější verzi motoru 1.3 FireFly se 110 kW lze získat jen s automatem :-( . Manuál je k mání jen s 96 kW verzí. A interiér Compassu svoji kvalitou nesahá tomu v Karoqu ani po ventilky. Zásadním nedostatkem tohoto Jeepu je také velmi mělký kufr. Naopak vnější design tohoto amerického Itala považuju za velmi povedený, ale to na vítězství nestačí...-
Ota4 06.09.2021 05:06
« Re: Re: Re: Re: Rozumná volba
Ano kufr je mělký když má rezervu to je pravda. Naopak 96kw verze motoru je pouze udušena softwarově. V 90% případů jede stejně jako 110kw. P.S ale říct že nový compass interiérově nesahá plasťákovému karoqu ani po ventilky. . . . No taky názor. Jinak samozřejmě gratulace k novému autu.-
Arese 06.09.2021 10:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Rozumná volba
No, s tím přirovnáním "nesahá ani po ventilky" jsem to asi trochu přehnal, ale rozdíl v kvalitě těch interiérů je patrný na první pohled. Rozhodně je tedy kabina "plasťákovější" v tom Jeepu, než u té Škody. Taky ve slícování interiérových dílů je koncern VW výrazně lepší. Ano, motor Compassu je "uškrcený" "jen" elektronicky, ale já prostě nechci uškrcenou verzi motoru! Emocionálně vzato je mi ten Compass po stránce vnějšího designu i dobrodružného image jeho značky velice sympatický, ale objektivně je prostě ten Karoq 1.5 TSI prakticky ve všem lepší (zrychlení, maximálka, spotřeba, hmotnost a s velkou pravděpodobností i jízdní vlastnosti - to jsem ovšem osobně nezkoušel). A velikost kufru je v naší cestovatelské rodině taky velice důležitá. :-)-
-
Arese 06.09.2021 11:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozumná volba
Tak já z toho vypínání dvojice válců samozřejmě taky nemám žádnou radost. Naštěstí při jízdě je to fakt naprosto nepostřehnutelné (tedy kromě nápisu na dispelji). Slyšel jsem ale, že některé chiptuningové firmy už to umí deaktivovat. Tak uvidíme časem. :-)
-
-
-
-
-
Arese 07.09.2021 20:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozumná volba
Zkušenosti říkají, že zadní víceprvek automaticky nemusí být lepší, než dobře navrřžená vlečka. Ale přímé srovnání nemám, každopádně vlečená zadní náprava má do budoucna obrovskou výhodu ve své naprosté servisní nenáročnosti.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Onkel_Paul 05.09.2021 09:02
Gratulace
Díky za obsáhlou a zároveň čtivě napsanou recenzi. Auto se mi moc líbí, konečně Karoq v jiné barvě než šedé či bílé. Koupil si jej opravdu v ten nejlepší možný čas, pokud bude dostatek čipů, tak cena už nikdy dolů nepůjde... Tak ať Ti dlouho a dobře slouží a mnoho bezpečných kilometrů :yes: -
palix 06.09.2021 13:30
...
Pekne napísaná recenzia. Prajem veľa šťastných kilometrov a obrovskú spokojnosť s autom...
Mimochodom - pekne popísaná súčasnosť automobilizmu v EU. Tiež si to moje auto nechám čo najdlhšie a ak niekedy ešte budem meniť, asi zvolím niečo zaujímavé a jazdené.
Pred pár rokmi (desaťročiami) viacmenej platilo "novšie = lepšie". Dnes to už neplatí... -
johny555 06.09.2021 16:14
jenom drobná poznámka
Na jedné straně odsuzujete EU, ekoteroristy, progresivisty atd., na druhou stranu si pochvalujete nízkou spotřebu. No právě díky nim je ta spotřeba tak nízká vzhledem k velikosti a tvaru vozidla (u několik generací staršího vozidla této velikosti a výkonu by byla klidně 10 l/100). Já vím, že emise se úplně nerovná spotřeba, ale jestli chce automobilka zajistit nízké emise, nemůže mít velkou spotřebu.
Druhá věc je digitalizace, asistenti apod. Tady to taky není zcela vina EU, ale koncernu, že ruší ovládací prvky a tlačí nesmyslně do menu infotainmantu. Přitom korejci ukazuji, že to jde normálně. I nové modely mají zachovaná tlačítka, ovládání klimatizace na panelu, vypínaní line asistenta jednoduše tlačítkem atd. Na rozdíl od koncernu. Tohle zvěrstvo si nevymyslela EU, ale nějací hipsteři ve vedení, kteří se snaží napodobit Teslu, nebo já nevím.
Samozřejmě nevyvracím, že ceny aut půjdou nahoru a kdo má rád klasiku a moderní trendy v automobilismu se mu nelíbí, tak nejlepší, když si teď koupí nové auto a snaží se o něj pečovat, aby mu dlouho vydrželo.-
Arese 06.09.2021 16:19
« Re: jenom drobná poznámka
Díky za poznámku, ale s tím prvním bodem nemohu souhlasit. Nižší spotřebu přece vždy chtěli hlavně zákazníci (a v Evropě to tak po II. sv. válce bylo prakticky vždy), aby provozní náklady měly pokud možno co nejnižší. Na to fakt žádní ekofašisti potřeba nebyli a nejsou. Co se týká té překotné digitalizace u VW, tak tam s vámi naprosto souhlasím. Dokonce si myslím, že když už chce EU kecat do automotive, tak právě v této oblasti měla dotykové ovladače základních funkcí vozu automobilkám prostě zakázat.
-
-
Verny_2013 06.09.2021 21:14
krásné auto
Já tu možnost koupit ho na jaře prováhal. Trval jsem na ročním nebo předváděcím 2,0 TDi Evo v manuálu, ve Style s tažným a nedočkal se. A od začátku roku ho už v mé výbavě zdražili o 50 000 Tis. Takže Karoq to asi už nebude. Fakt je, že to je jedno z nejpohodlnějších běžných aut s jistým podvozkem co jsem jel. Fandové Citroenů prominou. Jen nerozumím té averzi k elektronické ručce - ten autohold je třeba v kopci pro ženskou naprosto skvělý a pochybuju že by žena driftovala s ručkou...Ty rozdíly mezi 1,4 a 1,5 TSi jsem tady u své recenze už popisoval. Vidíme to podobně 1,4 výbušnější, 1,5 větší tahoun ale s o 0,5L nižší spotřebou. a to se počítá. Taky souhlasím s těmi Ratikony - v poslední době jednoznačně nejobludnější elektrony na novém autě. Tam designéři šlápli do ho... Naštěstí kdo má estetické cítění je to snadno řešitelné při konfiguraci.-
Arese 06.09.2021 22:54
« Re: krásné auto
Díky za zajímavé postřehy, z toho komfortního podvozku jsme s manželkou taky nadšení, přitom v zatáčkách se to auto chová naprosto jistě. Tady škodováčtí podvozkáři prostě odvedli skvělou práci! Elektrickou P brzdu odjakživa nesnáším, mám prostě rád pořádnou páku u své pravé ruky. U moderního auta s ručkou (např. u našeho Leonu) žádný autohold nepotřebuješ - při rozjezdu do kopce ti auto cca 2 vteřiny podrží provozní brzdy (využívá se při tom čidel ABS). A v budoucnu se nebudu muset obávat drahé opravy dalšího zbytečného elektromotoru, navíc umístěného na exponovaném místě pod autem. O driftování to opravdu není, zvláště pak v případě SUV! :-) Potěšilo mě, že rozdíl mezi 1.4 TSI vs. 1.5 TSI hodnotíš podobně, stejně jako ty hnusné Ratikony. Snad při nadcházející modernizaci skončí v propadlišti dějin...
-
zetr007 07.09.2021 10:05
Dobrá volba
Blahopřeju ke Karoqu, at vám v rodině dělá co nejdéle radost.
Hezky a obsáhle napsaná recenze!
Mám trochu jinej názor jen na tři věci co máš v recenzi.
1, el. ruční brzda, proč ji nemusíš si vysvětlil v odpovědi Vernymu 2013
2, bezklíčkové odemykání ti vadí proč? Možná jen z důvodu snadnější krádeže, ale myslím že zrovna Škoda na to má nějaký patent, ale nevím to jistě, snad jen že když ti někdo bude chtít ukrást auto je mu dneska jedno jestli má nebo nemá bezklíčkové odemykání. Já pravidelně přesedám z bezklíčkového auta do tzv. klíčkového a jsem pokaždý naštvanej, hledání klíčku v kapse nebo zapomenu klíček v zapalování když vysedám.
3, to suveréní a svižné předjetí kamionu s 1.5 TSI.
Když jedeš sám nebo ve dvou tak asi ano i když s jistou prodlevou při sešlápnutí plynu. Ve čtyřech chlapech do kopce už mi to předjíždění moc suvéréní nepřijde a to mám Leona (menší odpory než tvůj Karoq). Každopádně pokud jezdíš v rovinatém terénu ve dvou může se ti zdát 1.5 TSI 110KW suvérení a svižná, tomu rozumím.
Tak ještě jednou velká gratulace k novému Karoqu, vybrali jste si z manželkou dobře, podle mě
-
Arese 07.09.2021 20:11
« Re: Dobrá volba
Děkuji. Body 1 a 2 jsem už opravdu vysvětlil (jedničku zde v reakci, dvojku v textu recenze). To hodnocení "suverenity" předjíždění samozřejmě závisí na tom, na jak dynamické auto je člověk zvyklý. My jezdíme v plném zatížení jen výjímečně a většinou se nepohybujeme po nějakých extra kopcovitých trasách. -
-
-
SCHROJF 14.09.2021 08:45
« Re: Re: Re: Dobrá volba
Ako to je u Karoqa s tým oplastovaním blatníkov?
Tento na foto ho má :
[odkaz] Stretávam autá s, aj bez tohoto ochranného oplastovania...je to nejaký paket, pripláca za to? Trebárs u Kamiqa je toto oplastovanie u nás v SR možné iba vo verzii Scoutline...Ty to oplastovanie nemáš, nie je to škoda u auta podobného zamerania, typu?V našom SR konfigurátore to neviem zistiť, ponúkajú už iba skladové vozidlá...dík za info... :-!
-
-
-
-
s0va 08.09.2021 13:38
Reakce na komentář
Ahoj, už chápu tvou reakci na moji poznámku ke Karoqu na mém profilu :-) Musím se poupravit, nevypadá zastarale, trefnější slovo je spíše konzervativně. Ale konec konců, to je mnohými vyhledávaná vlastnost, ne vada.
Byť moje volba by to nebyla (měl jsem ostatně jiné požadavky), tak vhledem k popsaným potřebám myslím nakonec skvělý výběr auta. Navíc bez starostí s haldexem, olejem v DSG, víceprvkem vzadu... A to načasování koupě se vyloženě povedlo. :yes:
Jen bych popřemýšlel a zvážil vypnutí funkce ACT (tj. ten dvouválcový režim jízdy při potřebě nízkého výkonu). Slyšel jsem o tom, že když se prostřední válce vypnou, tak začnou chládnout a zbývající olejová a benzínová mlha v jejich sání začne kondenzovat na okolních stěnách. Přívod vzduchu tak má tendenci zarůstat těmito úsadami. Úspora několika deci paliva by určitě za případné problémy nestála. Nevím, jestli je to stará informace, nebo je to u novinek už nějak podchyceno.
Přeji ať dlouho a bezproblémově slouží. Sám nevím, co budeme kupovat, až nám tato auta za 10+ let dojezdí.-
Arese 08.09.2021 20:03
« Re: Reakce na komentář
Ahoj, díky moc! Ano, jak jsem psal, právě ta určitá konzervativnost se nám na designu Karoqu moc líbí. O vypnutí té funkce ACT samozřejmě budu přemýšlet (ale pochopitelně až po záruce). Taky jsem slyšel, že existují firmy, které tento nesmysl umí deaktivovat.
P.S. Milovníci nových normálních aut si už za několik málo let mezi novými auty prostě nevyberou. Takže se určitě vrátí doba generálních oprav a vyvařování karoserií... :-( :-O :no: Nebo se taky za pár let kvůli těm debilním ekoteroristům EU rozpadne a v zemích V4 dojde k novému rozkvětu motorismu. Uvidíme! :-!
-
-
Emel 08.09.2021 13:54
Gratuluju
Tak gratuluju k novýmu autu.
Ty a Škodovka, kdo by si to pomyslel... :-)
Barva i konfigurace se mi líbí. Karoq jako takový o trošku míň, co do designu mi trošku víc sedí Ateca... ale určitě víc než Kamiq.
Ty porty - co máš za port na telefonu? Nedá se prostě koupit kabel USB-C na USB-Mini třeba... za pár stovek... a nechávat ho v autě?-
Arese 08.09.2021 20:05
« Re: Gratuluju
Ateca se mi taky moc lbí, ovšem před faceliftem se mi líbila mnohem víc. V realitě českých mizerných silnic je to ale nepříjemně tvrdé auto a to jsme u našeho SUVčka fakt nechtěli (zvláště, když nám bude muset vydržet až do stáří). Díky za typ na kabel, přiznám se, že toto řešení nás nenapadlo. Jen bychom museli v autě takové kabely skadovat 2, manželka ke svému telefonu zase potřebuje jinou koncovku na straně telefonu... 8-s-
Emel 09.09.2021 16:06
« Re: Re: Gratuluju
Jo, to chápu... jak to jezdí je nakonec důležitější než jak to vypadá.
Jasně, dva kabely v autě - a pak si za rok koupíš novej telefon a třeba budeš potřebovat další kabel. Ale jsou to věci za pár stovek max... tak bych si tím nenechal kazit radost z auta za pár set tisíc :-)
-
-
-
jirka29368 09.09.2021 08:07
!!! FAKE !!!
Tato recenze je jeden velky FAKE vcetne diskuse, a je jich tady spousta. -
Tielman 09.09.2021 13:37
Gratuluju
... ať Karkulka slouží.
S tou Atecou máš pravdu, je to jakési natvrdlé, ta Karotka je přece jen o píď pohodlnější.
Nuže, mnoho spokojených let... -
Verny_2013 10.09.2021 11:59
Hodnocení
Tak koukám že se ti hodnocení auta změnilo z 10 na 9,44. Kdo to tak asi mohl být? Ano uživatel sOva. Mě to tam taky nalákal na všechna auta. Je to arogant s velkou károu, egem ale malým pinďou. Sám neumí fotit a chtěl by za ně 10. Nezbývá než hodnotit stejně popř. Požádat redakci o jeho blokaci a výmaz hodnocení.-
-
-
Verny_2013 10.09.2021 14:41
« Re: Re: Re: Hodnocení
Já taky ne, ale stačilo by napsat hodnotiteli do zpravy-hele mám nové fotky, prosím o přehodnocení. Sova ale ne. Do pěkné recenze tam dá 3x5 a až zlepšíš ty zlepším i já. Já tu zkušenost s ním mám, proto jsem reagoval.-
s0va 10.09.2021 15:25
« Re: Re: Re: Re: Hodnocení
S Aresem jsme si psali a on ví, že hodnotím na základě vzájemnosti. Sám mi dal hodnocení 5, což nepovažuji za fér. V takové situaci mu mám dát 3x10? Ale prosím tě, nebuď směšný. Myslím si, že reciproční hodnocení je nejférovější a nejpředvídatelnější systém. Pokud si to nemyslíš, je to tvoje volba, hodnoť si jak uznáš ty za vhodné. Je potřeba si uvědomit, že žádné objektivní hodnocení neexistuje, je to jen subjektivní pocit a nemusí být férové ani tebou rozdávané známky.
No každopádně ještě že tě tady máme Verny_2013, takového ukřivděného šerifa jsme tady potřebovali. >:D A hlavně s lidma konstruktivně nediskutuj, jen si je hoď do blacklistu, aby tě náhodou nemohli přeargumentovat. Holt i takoví chudáci jsou mezi námi.. :'-(-
Verny_2013 10.09.2021 16:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení
sOvo, jen jsem ostatním sdělil co jsi zač, a že tvé "skvělé" hodnocení není poprvé. Je to opravdu príma že hodnotíš recipročně, jen si tak trošku neuvědomuješ, že ta kvalita recenze a hlavně fotek byla u tebe někde jinde než u Areseho, nebo u mě. A když je doplníš a chceš lepší hodnocení tak tady máme skvělý nástroj - aktualizace recenzí a soukromé zprávy. Já se tím řídím a když vidím zlepšení odrazí se to v hodnocení. Pokud si vzpomínám tak tvá recenze na Tiguana nebyla špatná ale měl jsi tam jen pár mizerných fotek. Jak ti pak máme dát lepší známku? dostal jsi cos zasloužil. Teď bych ji třeba hodnotil líp. Ale když nevím že jsi tam něco vylepšil tak přirozeně nehodnotím. Pak do toho uvidím 3x5 pro jinak skvělou recenzi. Tak se pak nediv že jsi ve škatulce. Jo a umíš argumentovat líp než já - hodnocení 3x5 je opravdu přesvědčivé. To jsme viděli všichni. Každý si jistě udělá svůj obrázek kdo je větší chudák.-
s0va 10.09.2021 17:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení
Tak ještě že rady máme tak objektivního arbitra přes foto jako jsi ty. Je zřejmé, že do nové recenze nepřibydou fotky hned a chvíli to trvá. Ale tobě je něco vysvětlovat, to je házení perel … Tvoje fotky stojí za ho*** a taky nemám potřebu to troubit v diskusi na cizím profilu. Každopádně jsem rád, že co si vyfotím a zveřejním je jen moje věc a tobě to může být dokonale jedno.
Tímto končím tuhle anonymní toxic diskusi. Pokud mi chceš sdělit něco konstruktivního, můžeš tak učinit soukromou zprávou, pokud toho jsi schopen. Jinak si své mindráky běž léčit jinam :-|-
Verny_2013 10.09.2021 19:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení
Tomu říkám konstruktivní ukončení diskuze. Pár skrytých vulgarit a nabídka na soukromou zprávu. Je vidět že jsi prošel školením asertivního chování. Akorát jsi to vzal za špatný konec.-
idam.i 10.09.2021 22:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení
Prakticky dávam za každú čo len trocha čitateľnú recenziu 3x10b.Som ráď,že je niekto ochotný sa podeliť.Pokiaľ je úplne mimo,tak radšej nehodnotim.
Osobne ma dosť irituju ľudia čo intensívne diskutujú poprípade aj urážajú a keď chcem mrknuť ich recenziu,tak neprístupna.
-
-
-
-
-
-
-
Ozzman 10.09.2021 14:36
Konzervativní volba
Jo, auto slušné, motor slušný jen kdyby sis odpustil v recenzi ty konspirační teorie o zlé EU, ale zase si musím zarýpat hlavně v kontextu tvého kázání v diskuzích >:D Promiň, neodpustím si to >:D
SUV - přesně typ auta, který je opakem řidičské nirvány pro manuál a čtyřválcový benzín, dle gusta... ale naši mají stejný typ auta (Kugu 2 2019 s 1.5EB a 110kw) a jezdí to slušně, je to takový větší hatchback pro někoho, kdo nechce hatchback ani kombi, má tedy mnohem, ale mnohem lepší podvozek než Karoq, jinak já osobně bych právě do takového auta chtěl automat. Kugou s AT jsem nejezdil, ale Karoqem ve tvé motorizace s DSG ano a přesně to bych do auta chtěl, když už bych musel vzít Karoqa s tímto motorem ;) Zkusil si to přes ten tvuj hejt, nebo ani ne? Není to špatné.
Osobně bych v této kategorii zkusil ještě toho Jeepa, jako píše Ota, ten se mne osobně hodně líbí. Otec při koupi druhé Kugy nad tím uvažoval, lámal jsem ho na salon, ale nakonec šel zas na jistotu, takže nemohu soudit jestli je dobrý, jen se mi líbí.
Víš, že výdobytek SUV podporuje celá židobolševická EU? >:D A taky tlačí na spotřebu, kterou vychvaluješ.... jo a ...
Víš že tam máš elektrickou ruční brzdu? >:D [odkaz]
>:-[] >:-[] >:-[]
Jinak recenzi dávám 3x10 i přes ten úvod, protože má vše co má mít, zasloužíš si to, dal sis s tim práci, já osobně bych si trochu pohrál s konfigurací, Škodovka má jako jedna z mála posledních automobilek docela pestrou nabídku individualizace, mne nejvíce baví Karoq v také khaki metalíze či perleti, tím jsem i jezdil a musím říct, že až na plastový interiér to auto vypadalo fakt dobře. :yes:
Přeju ti hodně kvrdlání a namáhání levé nohy na spojce, šťastné kilometry bez poruch, smykování s elektronickou ručkou a také ať se jednou projedeš s automatem či autem s víceprvkem, pak si trochu poupravíš světanázor byť sis vybral slušné auto :yes: >:-[]-
Arese 11.09.2021 09:26
« Re: Konzervativní volba
Nejde o žádné konspirační terorie - nenávistná politika rudozelených mozků z vedení EU vůči dostupné individuální mobilitě obyvatel EU povede jen ke zhroucení evropského autoprůmyslu a obrovské nezaměstnanosti a sociálním nepokojům. Ekologického přitom nepřinese vůbec nic, právě naopak! Za pár let si na má slova vzpomeneš, to ti garantuju (pokud se tedy ty šílence ještě v poslední chvíli nepodaří zastavit).
Že má Kuga II lepší podvozek než Karoq, o tom žádná, ale současná generace už bohužel není SUV, ale crossover a nenabízí žádnou motorizaci, kterou bych chtěl. Proč jsem automat nechtěl, přesně zdůvodňuji ve své recenzi, tak si ji pořádně přečti. Jinak jsem samozřejmě auta s DSG řídil a tuto převodovku bych nechtěl ani kdyby mi někdo příplatek za ní uhradil. Co se týče toho Jeepu - mně se Compass po stránce vnějšího designu taky moc líbí, ale v ostatních parametrech na Karoqa prostě nemá. Podrobněji jsem to napsal zde v diskusi výše. Co se týče el. P brzdy v Karoqu, můj názor na tuto "vymoženost" jsem v recenzi taky jasně vyjádřil. Hele, tak mě napadá, že jsi ten text asi vůbec nečetl, nebo jen z rychlíku, jinak bys mi tady nekladl tyto mnou dávno zodpovězené dotazy! Týká se to i té pestré nabídky individualizace - její možnost byla jedním z důvodů, proč jsme do tohoto auta šli a samozřejmě jsme tuto možnost plně využili. Jinak výbava Styla je natolik bohatá, že více příplatkových položek, než co jsme si objednali, opravdu nepotřebujeme. A závěrem tě mohu znovu ubezpečit, že jsem řídil celou řadu aut s automatem, ale jízda s nimi (kterou by zvládla i slušně cvičená opice) mě opravdu neuspokojuje, a tedy neláká. Co se týče víceprvku, dobře navržená moderní vlečka v praxi nemusí být zase o tolik horší, zato je naprosto bezúdržbová. A kromě toho, mám zadní víceprvkovou nápravu ve svém jiném autě, plně zaměřeném na požitek ze sportovní jízdy. :-)-
Ozzman 11.09.2021 09:37
« Re: Re: Konzervativní volba
A ty si zase nečetl moc dobře muj text >:D Já si rýpal, protože o té ručce si napsal stohy příspěvků v diskuzích, takže se tak trochu pod vousy směji, že si ji nakonec akceptoval... stejně to bude i s automatem, uvidíš ;)
K individualizaci jsem to myslel exteriérově, nic proti červené, sám ji mám taky rád, jen asi nějaký metalický odstín, který snad ani Škodovka nenabízí.
Jo, s Kugou 3 souhlasím. To auto jezdí na poměry třídy pořád skvěle, ale už to není SUV, měli jsme vedle sebe otevřené kufry Kugy 2 a 3 a ten rozdíl nad roletkou je drtivý, protože nová generace má zkosenou záď a výhody krabice jsou pryč.
Dovolím si ale rozporovat údržbu víceprvku. Pokud se nejedná o starou ojetinu, kde absence pravidelné údržby způsobí zareznutí součástí, vymlácení silentbloků a podobné nešvary (na to dnes trpí zhnutované, kdysi vyhlášené Fordí víceprvky, či koncernovwá auta jako O2/Golf... ale u aut 15+ ), tak u nového auta tě to nemusí vůbec, ale vůbec trápit hoooodně dlouho :-)
-
-
-
-
hugino 11.09.2021 11:27
Gratulujem
Gratulujem ti k novému autu a prajem veľa štastných a spokojných kilometrov.Po skúsenostiach s Leonom určite vieš prečo si ostal pri koncerne a ja si tiež myslím že to bola správna voľba aj keď ja by som teraz ak by som uvažoval nad SUV asi išiel vyskúšať tiež nový Nissan Qashqai 1.33 tce 158 k manuál.Z tých troch áut čo si spomínal v užšom výbere tak som si myslel že pôjdeš do Atecy.Ináč velmi pekne napísaná recenzia dal si si fakt záležať.Ja takisto preferujem autá so štvorválcovým turbobenzínovým motorom a manuálom.Chcel by som sa ešte spýtať či je pocitovo velký rozdiel v pružnom zrýchlení napr. z 80-120 km/h medzi 1.4 tsi 92 kw a 1.5 tsi 110 kw / aj keď je jasné že Karoq je o 100 kg ťažší ako Leon /.Ešte raz prajem nech Karoq slúži a s tými EU eko teroristami máš pravdu. :-) -
lukas13 04.11.2021 15:19
Gratulace
Hezké auto, hezká recenze. Gratuluju.
Malé rýpnutí - SUV a bez ručky? Dobře ty ;-)
V recenzi bych si asi odpustil ty politické haty, ale jinak fakt pěkně a čtivě napsáno :yes:
Kupoval jsem letos v lednu, ze stejných důvodů jako Ty a sakra dobře jsem udělal (jako Ty). Taky SUV, stejný segment.
A proto říkám, že ohledně Compassu (viz. diskuze výše) a hlavně ohledně jeho jízdních vlastností a kvality interiéru by jsme se asi pěkně chytli (a to máme Karoq v rodině a jel jsem, mohu opravdu porovnat), nicméně ad 1 to sem zatáhli v diskuzi jiní a ad 2 tohle je Tvoje recenze na Tvého plechového miláčka, takže to sem až tak nepatří. ;-)
Přeji mnoho šťastných kilometrů.
Ps.: To vypínání válců bych si nechal deaktivovat, zejména pokud plánuješ mít auto déle. Hroznej bazmek, něco jako SS. -
Petrskr 10.11.2021 11:17
automat
Já jsem si pořídil Karoq 1,6 TDI ve výbavě Style s auutomatickou převodovkou, adaptivním tempomatem, senzory na stěrače, světla, spousta vychytávek. A je to super :-) (třeba simply clever řešení, že nelze omylem natankovat benzín do dieslu, prostě je tam na to pojistka nebo třeba že se auto nerozjede, když jsou otevřené dveře...). Nebo takový autohold je úžasná věc. Nechápu tohle staromilství a touhu po manuálech a strach z nových věcí, např. z automatického hlášení nehody, která může zachránit životy. Co se týče tlačítek/koleček např. na ovládání automatické klimatizace - za 2,5 roku jsem s tímto autem snad teplotu neměnil ani jednou (ale uznávám, že některá auto to mají tak idiotsky řešené, že by to bylo už moc i na mě).
Manuální převodovku bych už nechtěl ani zadarmo, hlavně ve městě, např. v kolonách, pořád stát na spojce, to tedy fakt nechápu, koho tohle může bavit. Sedmistupňový automat řadí krásně a plynule, auto jezdí skvěle... No tak, nebojte se těch nových a moderních věcí, ony vám nechtějí ublížit. :-)
Zkuste si ten manuál někdy, uvidíte, jakou to jízdě dodá plynulost, klid...-
-
Rasto 11.11.2021 08:38
« Re: automat
Tak neviem na čo auto používaš, ale napríklad onen adaptívny tempomat je fajn na okreske, keď ideš za niekym, ale skús ho použiť na diaľnici, ak je veľká premávka - to potom vyzeráš, ako by si len včera vyšiel z autoškoly.
No a automat - proste DSG s TDI nie je zrovna TOP kombinácia, lebo aspoň s 2.0TDI to zvykne často podtáčať motor. A to potom radšej má človek manuál, kde si o otáčkach rozhoduje sám, nad radcom radenia sa iba pousmeje, než počúvať dunenie podtočeného motora. Samozrejme čisto do mesta je ten automat fajn, ale asi by som bolil niečo od Toyoty v hybride - to bude úspornejšie, plynulejšie a hlavne dlhodobo spoľahlivé aj v meste.
Autohold súhlasím, ten je fajn.A dúfam, že Stop-start vypínaš :-)-
Petrskr 11.11.2021 10:03
« Re: Re: automat
Tak jasně, není možné ho použít vždy, pokud se proplétám frekventovanou dálnicí nebo různě popojíždím po městě, tak to nedává smysl. Ani třeba v různých moc zatáčkách, ale prostě pro tyto situace to není určené. To by mě ani nebavilo. Ale ve spoustě situací je to opravdu moc příjemné.
Co se týče toho podtáčení, to je pravda. To mě trochu štve, ale taky se to neděje pořád, ale jsou místa, kde to je vyloženě otravné, někdy to neřeším a někdy prostě zmáčknu levé "pádlo" a podřadím si. Ale jo, to je asi důvod, proč bych si už tento motor nepořídil a příští bych chtěl 2.0 TDI 110 kW, ale jestli to dělá také... :-O
Stop-start nechám většinou zapnutý, vypínám ho ale třeba v nějakých kolonách kde popojíždím a to neustálé vypínání a zapínání je otravné a nebo třeba když přijedu do nějaké křižovatky, kde déle čekám a kvůli silnému provozu vím, že z ní musím vystřelit, tak to pak trochu prodlužuje ten rozjezd, když se ještě musí spustit motor.
S Toyotou zkušenosti nemám, ale u Toyoty zase auto ve velikosti Karoqa bude asi o dost dražší a nějak mě ty Toyoty nebaví...-
Rasto 11.11.2021 11:20
« Re: Re: Re: automat
Tak ja neviem, ja osobne chcem tempomat používať hlavne na diaľnici. Preto mi vadí, že koncern mi nedovolí si prepnúť na hlúpy tempomat. Jo pozri si nejaké fóra. Všetky DSG-čka podtáčajú naftové motory.
Mne na asistentoch nevadí, že sú, ale že sa nedajú vypnúť normálne. Na toyote som si upozornenie na jazdné pruhy mohol vypnúť a auto si to pamätalo, na diaľnici som si ho zase zapol. Ale aby som robil vypínací rituál pri každom štarte auta je proste hovadina.
No tak máš pravdu, CHR má menší kufor a mini okineka vzadu a cenou asi bude o čosi nižšie ako Karoq pri porovnateľnej výbave s 90kw hybridom a RAV4 je zas väčšia, ale drahšia a má 160kw takže Karoq je niekde medzi.
Ale napríklad taký Ford Kuga s hybridom (rovnaký systém ako Toyota) by mohol byť dobrý konkurent.
Samozrejme si môžeš kúpiť čo chceš :).
-
-
-
Rasto 12.11.2021 09:29
« Re: automat
Tak neverím, že to má toyota o moc inak. Problém je, že auto nemôže vedieť moje úmysly. Teda ak napríklad ide za mnou niekto rýchly a ja sa mu chcem uhnúť doprava do menšej medzery (aj keď viem, že mi to vyjde bez brzdenia tempomat to nevie a začne spomaľovať). Ďalej aj v minimálnej vzdialenosti to pri dobiehani kamiónov spomaľuje moc skoro - a človek musí do ľavého pruhu neprimerane skoro.
Ďalej keď dobieham niekoho v ľavom pruhu a už vidím, že sa stihne zaradiť, kým ho dobehnem tak tempomat úplne zbytočne spomalí, počká vo vzdialenosti, kým sa zaradí úplne a potom začne na pol plynu zrychľovať.
Takisto ak niekto odbočuje a nezaradí sa úplne do odbocovacieho pruhu, tempomat panicky brzdí. Keď sa zaraďuje z kolóny do kolóny tak na smerovku temomat začne pridávať, aby hneď zistil, že vlastne ani v ľavo to nejde rýchlejšie tak začne brzdiť. A celková plynulosť jazdy je horšia, ako keď idem bez neho, alebo s hlúpym tempomatom. Ako vzhľadom k bezpečnosti je to vyladené dobre, jediné čo by som chcel je rozhodnúť sa, kedy je tempomat adaptivny a kedy hlúpy.-
Petrskr 12.11.2021 11:02
« Re: Re: automat
Jojo, přesně, když se tam ty auta vepředu tak různě motají v pruzích :-) tak to takhle začne brzdit a to je uplně debilní... Ještě se prostě ty tempomaty mají co učit. Hloupý tempomat jsem měl ve Volvu S40 a jako taky jsem to občas použil, ale vadilo mi, že to neumí brzdit z kopce.
Ta Kuga by asi nemusela být špatná, kouknu se na ní. Hodně se mi líbí nová Puma, ale to je opravdu maličké a mě velikost Karoqu vyhovuje hlavně proto, že sklopim sedačky a dám do auta celé horské kolo a nemusím sundávat přední kolo. Já budu nové řešit od března 2024, kdy budu vracet současný Karoq, ale objednat už budu muset cca tento březen, aby se to v klidu vyrobilo. Škodovka asi bude na prvním místě, před Karoqem jsem měl Fabii a prostě ty Škodovky jsou pro mě asi ten ideál. Když se bude dařit, tak bych uvažoval i o Kodiaqu, ale to už je o jiných penězích :-(-
Ozzman 12.11.2021 14:01
« Re: Re: Re: automat
Nevím, co přesně hledáš, ale Kuga jezdí mnohem líp, než Karoq, podvozek, řízení i řazení, ale mne se nová Kuga moc nelíbí vzhledově. Určitě to jdi zkusit. Puma je jen nafoulý hatchback, s torzkou a na velkých kolech sice zatáčí hezky, ale komfort už tady naráží na fyzikální limity krátkého rozvoru a obrovských kol
-
-
Mikesus 12.11.2021 12:19
« Re: Re: automat
Proto se ptám na situace. Pokud mám směrovku a blížíme se k autu, nebrzdi do poslední chvíle dokud v pruhu vedle je volno. Pokud zajíždí do mezery, tak brzdit bude, pokud sundam nohu z plynu, bude samozřejmě brzdit. A to předjíždění jak píšu, jakmile dáš smerovku a je v levém pruhu volno, do posledni chvíle nebrzdi, bez směrovky už dřív zpomaluje.
-
-
-
-
-
Badster 20.05.2022 11:41
Karoq
Dobrý den,
jen takový dotaz, zajímavost k DSG. Řada profesionálů-autobusáků, TIRáků tvrdí, že po vyzkoušení a zvyknutí si na automat už by manuál nechtěli?!?!! :-( -
M1A 30.06.2022 22:42
Odlišný názor
Přeji hodně šťastných kilometrů.
S tímto autem jsem měl možnost najet jen několik set kilometrů, můj názor se liší v těchto bodech:
1. Jízda po dálnici je taková specialitka. Přesně nad 130 km/h začné být auto neovladatelné. Takže asi ano: Lidi by měli jezdit slušně.
2. Manuální řazení, těžší auto, slabší turbomotor. Tato kombinace mi připadá nepříjemná, ale stejně je to jen o zvyku, a kdo jezdí jen málo asi nebude mít potřebu vrážet desítky tisíc do automatu.
3. Hlášky proti snaze o omezení exhalací mi už dnes připadají poněkud nechytré.-
Arese 03.10.2022 23:49
« Re: Odlišný názor
Díky za vaše názory. Pokusím se na ně reagovat:
1) Záleží na tom, jestli třeba nefoukal silný boční vítr. Já jsem zatím s naším Karoqem jel nejvíce 150 km/h a žádnou nestabilitu jsem ani při této rychlosti nezaznamenal. Ale nízké auto je na tom v této oblasti zákonitě vždy lépe, než SUV.
2) Záleží na osobních preferencích. Hlavně, když dá automobilka svému zákazníkovi vybrat!
3) Proti rozumným snadhá o snižování exhalací rozhodně nelze nic namítat. Ty ale končí u v současnosti platné normy Euro 6c. Tehdy má benzinové auto i filtr pevných částic a emise opravdu zcela minimální. Hybridy a nedej bože zkratowozy nařizované všem jsou už těžce přes čáru!
-
-
KubikCv 11.12.2022 21:52
Gratulace ke ŠkodaWágen
Gratuluju k pořízení, nakonec to pohodlný nastupování je fajn věc :-)
Upřímně, mě by se líbil Karoq se zadkem z Atecy . Nemůžu si pomoct, ale ta zadní partie u Karoqu se mi ekluje.U Atecy to vypadá líp, ale zase má divnej předek >:D Docela mě překvapilo, že Boleslaff recyklovala zadní sedačky z Yetiho . Ale vsadím boty, že s varioflex nebyla možnost výhřevu.
Rád si počkám na delší zkušenosti s přímovstřikem na krátký trasy. Osobně z něj mám pořád vítr :-)
PS: Ať eMBéčko slouží :yes: -
Vítěz1 14.08.2023 17:23
Taky jsem nevěřil, že koupím SUV
Koukám, že důvod pro SUV jsi měl obdobný jako já, jen u mne to bylo po nezaviněném pádu z kola, kdy mne sejmula baba s lankovym vodítkem psa přes cyklostezku.
Se dvěma zlomenými žebry se do Toleda nastupovalo dost obtížně.
Na rozdíl od tebe, jsem chtěl elektrizaci a automat, s tím, že jsem k tomu dostal další výbavu, ulehčující řízení jako je třeba AHL, automatickou ručku (nevyužívám, ale žena ano), adaptivní světlomety.
Po roce si už na kvedlání s šaltpákou ani nevzpomenu.
Podpora elektromotoru je znát při rozjezdech, kdy centimetrové posuny vpřed a vzad např. při parkování jsou otázkou jemné práce s brzdovým pedálem. Žádné cukání a poskakovani se nekoná.
eCVT převodovka je kritizovaná za vytáčení motoru při předjíždění, takový ten vysavačový projev, u Kugy to je zmírněno virtuálními převodovými stupni, které si převodovka postupně odřazuje a snižuje otáčky motoru. Ono i s manuálem si pro rychle předjetí klidně i o dva stupne podřadíš. Výhodou je to, že jsem nenarazil na situaci, kdy by tápala, který převodový stupeň má zařadit.
Přeji šťastné kilometry bez nehod a spokojenost s vozem.
Karoq má ze sourozenců nejpohodlnější podvozek, akorát si nejsem jistý, jestli se vám bude chtít ke stáru řadit... Samozřejmě místo suchého DSG je manuál mnohem lepší volba, i když novější DSG už tak necukají.
Spíš bych šel pro SUV s měničovou převodovkou, třeba Grandland X 1.6T 8AT, ale 100 lidí 100 chutí. Tak ať vám Škodověnka dělá radost dlouhá léta.
Otec (63) si nemůže vynachválit Rapida 1.2TSI "105"k, já z něj nejsem "urvaný", ale je fakt, že je pohodlnější než můj FoFo. A táhne víc "vocpoda", njn - dvouventil rychleji foukne na turbo.
Taky zvažuju, co časem koupit. Rád bych už něco italskýho. Když nedělají kombi, tak jedině SUV. 2.0T ve Stelviu žerou o 3l víc než nafťáci, ale nájezd asi nebude kdovíjaký, tak nevím...