Škoda Karoq (2021)
4.9.2021Jak to všechno začalo V první řadě musím předeslat, že když si naše rodina před 5 lety kupovala Seat Leon ST, plánovali jsme, že další nové auto si…
Škoda Karoq (Arese)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
KubikCv 11.12.22 21:52
« Gratulace ke ŠkodaWágen
Gratuluju k pořízení, nakonec to pohodlný nastupování je fajn věc :-)
Upřímně, mě by se líbil Karoq se zadkem z Atecy . Nemůžu si pomoct, ale ta zadní partie u Karoqu se mi ekluje.U Atecy to vypadá líp, ale zase má divnej předek >:D Docela mě překvapilo, že Boleslaff recyklovala zadní sedačky z Yetiho . Ale vsadím boty, že s varioflex nebyla možnost výhřevu.
Rád si počkám na delší zkušenosti s přímovstřikem na krátký trasy. Osobně z něj mám pořád vítr :-)
PS: Ať eMBéčko slouží :yes: -
Arese 03.10.22 23:49
« Re: Odlišný názor
Díky za vaše názory. Pokusím se na ně reagovat:
1) Záleží na tom, jestli třeba nefoukal silný boční vítr. Já jsem zatím s naším Karoqem jel nejvíce 150 km/h a žádnou nestabilitu jsem ani při této rychlosti nezaznamenal. Ale nízké auto je na tom v této oblasti zákonitě vždy lépe, než SUV.
2) Záleží na osobních preferencích. Hlavně, když dá automobilka svému zákazníkovi vybrat!
3) Proti rozumným snadhá o snižování exhalací rozhodně nelze nic namítat. Ty ale končí u v současnosti platné normy Euro 6c. Tehdy má benzinové auto i filtr pevných částic a emise opravdu zcela minimální. Hybridy a nedej bože zkratowozy nařizované všem jsou už těžce přes čáru!
-
M1A 30.06.22 22:42
« Odlišný názor
Přeji hodně šťastných kilometrů.
S tímto autem jsem měl možnost najet jen několik set kilometrů, můj názor se liší v těchto bodech:
1. Jízda po dálnici je taková specialitka. Přesně nad 130 km/h začné být auto neovladatelné. Takže asi ano: Lidi by měli jezdit slušně.
2. Manuální řazení, těžší auto, slabší turbomotor. Tato kombinace mi připadá nepříjemná, ale stejně je to jen o zvyku, a kdo jezdí jen málo asi nebude mít potřebu vrážet desítky tisíc do automatu.
3. Hlášky proti snaze o omezení exhalací mi už dnes připadají poněkud nechytré. -
Ozzman 12.11.21 14:01
« Re: Re: Re: automat
Nevím, co přesně hledáš, ale Kuga jezdí mnohem líp, než Karoq, podvozek, řízení i řazení, ale mne se nová Kuga moc nelíbí vzhledově. Určitě to jdi zkusit. Puma je jen nafoulý hatchback, s torzkou a na velkých kolech sice zatáčí hezky, ale komfort už tady naráží na fyzikální limity krátkého rozvoru a obrovských kol -
Mikesus 12.11.21 12:19
« Re: Re: automat
Proto se ptám na situace. Pokud mám směrovku a blížíme se k autu, nebrzdi do poslední chvíle dokud v pruhu vedle je volno. Pokud zajíždí do mezery, tak brzdit bude, pokud sundam nohu z plynu, bude samozřejmě brzdit. A to předjíždění jak píšu, jakmile dáš smerovku a je v levém pruhu volno, do posledni chvíle nebrzdi, bez směrovky už dřív zpomaluje. -
Petrskr 12.11.21 11:02
« Re: Re: automat
Jojo, přesně, když se tam ty auta vepředu tak různě motají v pruzích :-) tak to takhle začne brzdit a to je uplně debilní... Ještě se prostě ty tempomaty mají co učit. Hloupý tempomat jsem měl ve Volvu S40 a jako taky jsem to občas použil, ale vadilo mi, že to neumí brzdit z kopce.
Ta Kuga by asi nemusela být špatná, kouknu se na ní. Hodně se mi líbí nová Puma, ale to je opravdu maličké a mě velikost Karoqu vyhovuje hlavně proto, že sklopim sedačky a dám do auta celé horské kolo a nemusím sundávat přední kolo. Já budu nové řešit od března 2024, kdy budu vracet současný Karoq, ale objednat už budu muset cca tento březen, aby se to v klidu vyrobilo. Škodovka asi bude na prvním místě, před Karoqem jsem měl Fabii a prostě ty Škodovky jsou pro mě asi ten ideál. Když se bude dařit, tak bych uvažoval i o Kodiaqu, ale to už je o jiných penězích :-( -
Rasto 12.11.21 09:29
« Re: automat
Tak neverím, že to má toyota o moc inak. Problém je, že auto nemôže vedieť moje úmysly. Teda ak napríklad ide za mnou niekto rýchly a ja sa mu chcem uhnúť doprava do menšej medzery (aj keď viem, že mi to vyjde bez brzdenia tempomat to nevie a začne spomaľovať). Ďalej aj v minimálnej vzdialenosti to pri dobiehani kamiónov spomaľuje moc skoro - a človek musí do ľavého pruhu neprimerane skoro.
Ďalej keď dobieham niekoho v ľavom pruhu a už vidím, že sa stihne zaradiť, kým ho dobehnem tak tempomat úplne zbytočne spomalí, počká vo vzdialenosti, kým sa zaradí úplne a potom začne na pol plynu zrychľovať.
Takisto ak niekto odbočuje a nezaradí sa úplne do odbocovacieho pruhu, tempomat panicky brzdí. Keď sa zaraďuje z kolóny do kolóny tak na smerovku temomat začne pridávať, aby hneď zistil, že vlastne ani v ľavo to nejde rýchlejšie tak začne brzdiť. A celková plynulosť jazdy je horšia, ako keď idem bez neho, alebo s hlúpym tempomatom. Ako vzhľadom k bezpečnosti je to vyladené dobre, jediné čo by som chcel je rozhodnúť sa, kedy je tempomat adaptivny a kedy hlúpy. -
Rasto 11.11.21 11:20
« Re: Re: Re: automat
Tak ja neviem, ja osobne chcem tempomat používať hlavne na diaľnici. Preto mi vadí, že koncern mi nedovolí si prepnúť na hlúpy tempomat. Jo pozri si nejaké fóra. Všetky DSG-čka podtáčajú naftové motory.
Mne na asistentoch nevadí, že sú, ale že sa nedajú vypnúť normálne. Na toyote som si upozornenie na jazdné pruhy mohol vypnúť a auto si to pamätalo, na diaľnici som si ho zase zapol. Ale aby som robil vypínací rituál pri každom štarte auta je proste hovadina.
No tak máš pravdu, CHR má menší kufor a mini okineka vzadu a cenou asi bude o čosi nižšie ako Karoq pri porovnateľnej výbave s 90kw hybridom a RAV4 je zas väčšia, ale drahšia a má 160kw takže Karoq je niekde medzi.
Ale napríklad taký Ford Kuga s hybridom (rovnaký systém ako Toyota) by mohol byť dobrý konkurent.
Samozrejme si môžeš kúpiť čo chceš :). -
Petrskr 11.11.21 10:03
« Re: Re: automat
Tak jasně, není možné ho použít vždy, pokud se proplétám frekventovanou dálnicí nebo různě popojíždím po městě, tak to nedává smysl. Ani třeba v různých moc zatáčkách, ale prostě pro tyto situace to není určené. To by mě ani nebavilo. Ale ve spoustě situací je to opravdu moc příjemné.
Co se týče toho podtáčení, to je pravda. To mě trochu štve, ale taky se to neděje pořád, ale jsou místa, kde to je vyloženě otravné, někdy to neřeším a někdy prostě zmáčknu levé "pádlo" a podřadím si. Ale jo, to je asi důvod, proč bych si už tento motor nepořídil a příští bych chtěl 2.0 TDI 110 kW, ale jestli to dělá také... :-O
Stop-start nechám většinou zapnutý, vypínám ho ale třeba v nějakých kolonách kde popojíždím a to neustálé vypínání a zapínání je otravné a nebo třeba když přijedu do nějaké křižovatky, kde déle čekám a kvůli silnému provozu vím, že z ní musím vystřelit, tak to pak trochu prodlužuje ten rozjezd, když se ještě musí spustit motor.
S Toyotou zkušenosti nemám, ale u Toyoty zase auto ve velikosti Karoqa bude asi o dost dražší a nějak mě ty Toyoty nebaví...
Se dvěma zlomenými žebry se do Toleda nastupovalo dost obtížně.
Na rozdíl od tebe, jsem chtěl elektrizaci a automat, s tím, že jsem k tomu dostal další výbavu, ulehčující řízení jako je třeba AHL, automatickou ručku (nevyužívám, ale žena ano), adaptivní světlomety.
Po roce si už na kvedlání s šaltpákou ani nevzpomenu.
Podpora elektromotoru je znát při rozjezdech, kdy centimetrové posuny vpřed a vzad např. při parkování jsou otázkou jemné práce s brzdovým pedálem. Žádné cukání a poskakovani se nekoná.
eCVT převodovka je kritizovaná za vytáčení motoru při předjíždění, takový ten vysavačový projev, u Kugy to je zmírněno virtuálními převodovými stupni, které si převodovka postupně odřazuje a snižuje otáčky motoru. Ono i s manuálem si pro rychle předjetí klidně i o dva stupne podřadíš. Výhodou je to, že jsem nenarazil na situaci, kdy by tápala, který převodový stupeň má zařadit.
Přeji šťastné kilometry bez nehod a spokojenost s vozem.