Recenze

8 Majitel

BMW řada 3 E90 325i Xdrive

0.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta "třílitr" :D Rok výroby 2011 Koupeno ojeté najeto [km]:230000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2996 výkon [kW]: 160 kroutící moment [Nm]: 270 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.3 maximální rychlost [km/h]: 244 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.1

Popis vozu

Mé BMW e90 jsem koupil po dlouhých letech hledání slušného kusu za dostupnou cenu. Předtím jsem 7 let vlastnil BMW e46 320cd a vždy jsem toužil po benzínovém šestiválci. Nakonec jsem narazil na tento kousek, původem z ČR. Byl sice zanedbaný, ale hned jsem poznal, že se jedná o slušný základ, vhodný k menší "renovaci". Mám rád výzvy, tak jsem hledal motor n53, který většinu lidí odrazuje svou složitostí. Výhodou je, že i přesto, že označení modelu je 325i, pod kapotou je vždy u motoru n53 v e90 třílitrový šestiválec. Také se mi líbilo, že první BMW s 4x4 bylo BMW e30 325iX, tím pádem mám takového jeho duchovního nástupce. Dopředu jsem dal splittery v barvě, na kufr odtrhovou hranu, nakódoval jsem si teplotu oleje místo ekonoměru a se vzhledem jsem naprosto spokojený. Poprvé se mi stalo, že mi někdo ukázal i zdvižený palec při jízdě městem - auto s rozsvícenými angel eyes vypadá nádherně.

Silné stránky

- neuvěřitelně příjemné auto s výborným podvozkem a skvělým motorem
- díky Xdrive je auto na okreskách až neuvěřitelně stabilní, rychlé a zároveň velice hodné. Mám pocit, že Xdrive má o něco nižší těžiště, protože ta jízda je opravdu perfektní
- oproti e46 je e90 v jízdních vlastnostech za mě úplně někde jinde, nikdy jsem za ty roky k e46 tak nepřirostl, jako k e90, auto působí neuvěřitelně bytelně, u e46 jsem měl pořád pocit, že když vjedu do díry, tak autu ubližuju, s e90 mám klid, podvozek je opravdu skvělý
- auto je příjemné jak v městském provozu, tak na okreskách a na dálnicích, kde točí při 130km/h necelých 3000 otáček a má už dost točivého momentu pro naprosto plynulé předjíždění
- spotřeba: kombinovaná 8,1, dálky i pod 7, dovolená Rakousko Grossglockner se svižnou jízdou průměr 7,8
- auta s motorem n53 se dají koupit za velmi hezkou cenu a kdo je šikovný, má za 200 tisíc auto, které jezdí jako auto za milion
- odolnost a bytelnost auta, s nájezdem 230 000 pořád úžasně tuhé, přesné, bez jakýchkoliv pazvuků a po opravách bez jediné vady
- perfektně ergonomický interiér, skvělý chod manuální převodovky
- design, hlavně přední část s angel eyes

Slabé stránky

- motor n53 díky své složitosti není vhodný pro neznalého uživatele
- drahé náhradní díly (vstřikovače nové 12 000+, vstřikovač použitý kolem 6000, NOXem 13 000 a tak dále)
- palubní diagnostika je až přehnaně citlivá, auto háže různé chyby i když mu téměř nic není, nakonec pomohlo udělat update softwaru řídící jednotky na nejnovější možný
- trochu zvláštně usazená zadní kola, jsou zapadlá v karoserii více než u e46, asi koupím dozadu podložky
- oproti e46 zažloutávají světla
- plasty kolem motoru jsou po 15 letech zkřehlé
- k servisu je potřeba mít BMW diagnostiky a pečlivě dodržovat servisní manuály, jinak člověk udělá víc škody než užitku
- k servisu vstřikovačů atd. je potřeba mít speciální přípravky
- design zadku auta, přijde mi takový moc vysoký

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po koupi jsem se ihned pustil do servisu, údržby a oprav. Musel jsem koupit notebook, na který jsem nainstaloval diagnostiky BMW INPA a ISTA, bez tohoto je majitel s motorem n53 v koncích a nedoplatí se servisům. Nejdříve motor - ví se, že vstřikovače, které BMW dodávalo v 11 různých verzích, jsou problémové. Prakticky všechny kromě nejnovější verze 11 zlobí. Měl jsem štěstí, že 4 ze 6 vstřikovačů již byly vyměněny v BMW, tak jsem sehnal dva použité verze 11 a vyměnil. Autu se tím zklidnily studené starty. Dále jsem vyměnil NOX senzor za NOXem, který funguje bezvadně a díky němu vozidlo funguje ve všech režimech a spotřeba na dálku je kolem 7 litrů 100 oktanového benzínu. S diagnostikou mi velmi pomohl vývojář NOXemu (Bimmerprofs). Dále jsem vyměnil VANOS solenoidy, pročistil jejich sítka, samozřejmě nové svíčky a cívky (vhodný je jen jeden typ, vice na Bimmeprofs). Za prvních 10 000 km jsem 3x vyměnil motorový olej a motor běží jako hodinky. Dále proběhla výměna veškerých provozních kapalin, olejů. Nové brzdy, vodní pumpu a tlumiče instaloval těsně před koupí minulý majitel. Motor ještě trpí na problémy s vysokotlakým palivovým čerpadlem, kolem roku 2010 však mělo být čerpadlo přepracováno a prý je spolehlivější - moje čerpadlo dává tlaky takové, jaké má. Následně přišly na řadu preventivní opravy karoserie, kde na pár místech začínala pod autem povrchová koroze - tu jsem ošetřil, nalakoval a nakonec jsem dutiny a podvozek auta konzervoval Dinitrolem ML. S autem v zimě nemám v plánu jezdit, tak myslím, že vydrží už na věky.

 


Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 E90 325i Xdrive

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Když dostane servis, není důvod se obávat.

praktičnost
8
prostornost
8
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
6
náhradní díly
5
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…