Recenze
Technické info
Přezdívka auta "třílitr" :D Rok výroby 2011 Koupeno ojeté najeto [km]:230000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2996 výkon [kW]: 160 kroutící moment [Nm]: 270 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.3 maximální rychlost [km/h]: 244 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.1
Popis vozu
Mé BMW e90 jsem koupil po dlouhých letech hledání slušného kusu za dostupnou cenu. Předtím jsem 7 let vlastnil BMW e46 320cd a vždy jsem toužil po benzínovém šestiválci. Nakonec jsem narazil na tento kousek, původem z ČR. Byl sice zanedbaný, ale hned jsem poznal, že se jedná o slušný základ, vhodný k menší "renovaci". Mám rád výzvy, tak jsem hledal motor n53, který většinu lidí odrazuje svou složitostí. Výhodou je, že i přesto, že označení modelu je 325i, pod kapotou je vždy u motoru n53 v e90 třílitrový šestiválec. Také se mi líbilo, že první BMW s 4x4 bylo BMW e30 325iX, tím pádem mám takového jeho duchovního nástupce. Dopředu jsem dal splittery v barvě, na kufr odtrhovou hranu, nakódoval jsem si teplotu oleje místo ekonoměru a se vzhledem jsem naprosto spokojený. Poprvé se mi stalo, že mi někdo ukázal i zdvižený palec při jízdě městem - auto s rozsvícenými angel eyes vypadá nádherně.
Silné stránky
- neuvěřitelně příjemné auto s výborným podvozkem a skvělým motorem
- díky Xdrive je auto na okreskách až neuvěřitelně stabilní, rychlé a zároveň velice hodné. Mám pocit, že Xdrive má o něco nižší těžiště, protože ta jízda je opravdu perfektní
- oproti e46 je e90 v jízdních vlastnostech za mě úplně někde jinde, nikdy jsem za ty roky k e46 tak nepřirostl, jako k e90, auto působí neuvěřitelně bytelně, u e46 jsem měl pořád pocit, že když vjedu do díry, tak autu ubližuju, s e90 mám klid, podvozek je opravdu skvělý
- auto je příjemné jak v městském provozu, tak na okreskách a na dálnicích, kde točí při 130km/h necelých 3000 otáček a má už dost točivého momentu pro naprosto plynulé předjíždění
- spotřeba: kombinovaná 8,1, dálky i pod 7, dovolená Rakousko Grossglockner se svižnou jízdou průměr 7,8
- auta s motorem n53 se dají koupit za velmi hezkou cenu a kdo je šikovný, má za 200 tisíc auto, které jezdí jako auto za milion
- odolnost a bytelnost auta, s nájezdem 230 000 pořád úžasně tuhé, přesné, bez jakýchkoliv pazvuků a po opravách bez jediné vady
- perfektně ergonomický interiér, skvělý chod manuální převodovky
- design, hlavně přední část s angel eyes
Slabé stránky
- motor n53 díky své složitosti není vhodný pro neznalého uživatele
- drahé náhradní díly (vstřikovače nové 12 000+, vstřikovač použitý kolem 6000, NOXem 13 000 a tak dále)
- palubní diagnostika je až přehnaně citlivá, auto háže různé chyby i když mu téměř nic není, nakonec pomohlo udělat update softwaru řídící jednotky na nejnovější možný
- trochu zvláštně usazená zadní kola, jsou zapadlá v karoserii více než u e46, asi koupím dozadu podložky
- oproti e46 zažloutávají světla
- plasty kolem motoru jsou po 15 letech zkřehlé
- k servisu je potřeba mít BMW diagnostiky a pečlivě dodržovat servisní manuály, jinak člověk udělá víc škody než užitku
- k servisu vstřikovačů atd. je potřeba mít speciální přípravky
- design zadku auta, přijde mi takový moc vysoký
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Po koupi jsem se ihned pustil do servisu, údržby a oprav. Musel jsem koupit notebook, na který jsem nainstaloval diagnostiky BMW INPA a ISTA, bez tohoto je majitel s motorem n53 v koncích a nedoplatí se servisům. Nejdříve motor - ví se, že vstřikovače, které BMW dodávalo v 11 různých verzích, jsou problémové. Prakticky všechny kromě nejnovější verze 11 zlobí. Měl jsem štěstí, že 4 ze 6 vstřikovačů již byly vyměněny v BMW, tak jsem sehnal dva použité verze 11 a vyměnil. Autu se tím zklidnily studené starty. Dále jsem vyměnil NOX senzor za NOXem, který funguje bezvadně a díky němu vozidlo funguje ve všech režimech a spotřeba na dálku je kolem 7 litrů 100 oktanového benzínu. S diagnostikou mi velmi pomohl vývojář NOXemu (Bimmerprofs). Dále jsem vyměnil VANOS solenoidy, pročistil jejich sítka, samozřejmě nové svíčky a cívky (vhodný je jen jeden typ, vice na Bimmeprofs). Za prvních 10 000 km jsem 3x vyměnil motorový olej a motor běží jako hodinky. Dále proběhla výměna veškerých provozních kapalin, olejů. Nové brzdy, vodní pumpu a tlumiče instaloval těsně před koupí minulý majitel. Motor ještě trpí na problémy s vysokotlakým palivovým čerpadlem, kolem roku 2010 však mělo být čerpadlo přepracováno a prý je spolehlivější - moje čerpadlo dává tlaky takové, jaké má. Následně přišly na řadu preventivní opravy karoserie, kde na pár místech začínala pod autem povrchová koroze - tu jsem ošetřil, nalakoval a nakonec jsem dutiny a podvozek auta konzervoval Dinitrolem ML. S autem v zimě nemám v plánu jezdit, tak myslím, že vydrží už na věky.
Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 E90 325i Xdrive
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (2005) Majitel: ypsilon
Přidáno: 5.6.2009 24309 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2006) Majitel: Wiii
Přidáno: 4.10.2009 117159 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2007) Majitel: Vampix(Diesel Power)
Přidáno: 4.9.2009 2549 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2005) Majitel: Loki
Přidáno: 9.5.2010 2810 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2010) Majitel: Radkos
Přidáno: 17.5.2010 18410 Majitel 9.92 Uživatelé















