Recenze
Technické info
Přezdívka auta A3 Rok výroby 2024 Koupeno nové najeto [km]:14000 palivo: benzin počet válců: 2 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1500 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.1 maximální rychlost [km/h]: 226 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5
Popis vozu
Ne, není to moje auto, resp. se jím stalo jen na prodloužený víkend. Bohužel jsem byl zážitkem natolik znechucen, že jsem se rozhodl napsat pár vět k tomuto, jinak vlastně docela dobrému autu.
Silné stránky
Kdybych měl něco kladně hodnotit, tak asi podvozek a přesné řízení. Auto se krásně vede přesně ve zvolené stopě a řidič se cítí jistý a dokáže přesně předvídat chování auta. Jediné, co bych mohl vytknout, je odskakování na nerovnostech. To je ale běžné u takto tvrdých německých aut.
Skvělý volant s tlačítky a pádly dává pocit kvality v rukách.
Motor 1.5 TSI je neskutečně úsporný a silný. Opravdu jsem nečekal, že objem 1.5 bude naprosto dostatečný. Do Kodiaqu bych ho asi už nedával, ale sem se hodí skvěle. Auto s tímto motorem není těžké na předek a je to na hbitosti opravdu znát.
Slabé stránky
No ale pojďme si říci, proč vlastně píšu tento článek.
Asistent jízdy v pruzích:
Vše bych asi odpustil, ale vedení v pruhu je neskutečně otravný systém. To že o něm většinou nevíte, když jedete po krásně namalované dálnici je super, do té chvíle, než vjedete například do zúžení, kde jsou čáry namalované všelijak a z druhé strany máte betonové zábrany, na které se vás auto neustále snaží narvat.
Štěstí je, že volant nemá takovou sílu, aby vás přepral, ale je to i tak nejen otravné, ale i nebezpečné!
Zvláštní kapitolu si tento asistent zaslouží i na normální silnici, kde se neustále chytá různých čar asfaltu, jak je silničáři zrovna udělali. Pak už jen kličkujete jak zajíc a ten co jede za vámi se asi nestačí divit, co na té silnici vyvádíte.
Na jednoduché vypnutí jsem nepřišel a tak jsem po každém nastoupení do auta musel 7x klikat někam do menu. Bylo to to neskutečně otravné. Ale prý to lze vypnout nějakým tlačítkem.
Tak si opravdu nepředstavuji systém, který by měl pomáhat bezpečnosti. Jsem natolik znechucený a naštvaný, že i když jsem zvažoval nákup nového auta, tak díky tomuto otravnému systému budu jezdit svým starým autem, dokud se nerozpadne. Toto mi do auta NESMÍ!!! Dokonce zvažuji petici, protože takto zničit svět automobilismu mi připadá neskutečné!
Vlastně mi to všechno připadá, jako kdyby vám EU do každého vozu dalo retardovaného jedince co vám dloubne do volantu kdykoliv uvidí, že se blížíte k nějaké čáře na silnici a řekne "čára".
Ostatní asistenti:
Vše další se dá naštěstí trvale vypnout. Je tak jen na vás, jestli budete chtít být otravováni neustálým blikáním, houkáním, nebo si užijete klidu.
Dovětek k asistentům:
Jestli mi auto chce kecat do řízení, tak ať si řídí samo, když to umí líp. Pokud ale plně autonomní jízdu nezvládá, tak ať drží hubu a krok a nekecají řidiči do jízdy. Osobně se klidně posadím na zadní sedadlo svého auta a budu si číst, odpočívat atp. Jenže to bude ještě dlouho trvat a tak nám nechte alespoň tu možnost vše trvale vypnout.
Převodovka DSG:
To je tak otravná věc, že se posunovat na "D" může jen absolutně vyklidněný jedinec, kterému je úplně všechno jedno. Bohužel já rád normální jízdu, tu ale s touto převodovkou, přepnutou na drive, nečekejte.
Řadí špatně, pozdě, nesmyslně, vyřazuje a vypíná motor v nejméně vhodnou dobu, no prostě je to k zlosti a ne k jízdě.
Pokud ji přepnete na Sport, už je to lepší, ale zase díky motoru otravné hlukem.
Jako ideál se mi zdá přepnout na sport, a pádly si volit stupně manuálně. To potom nechá auto řazení skutečně na vás a vy se můžete věnovat jízdě a ne nadávání na převodovku.
Za mě je do tohoto auta lepší manuál, je jednoduší, méně náročný na servis a podle mě i rozhodně příjemnější volbou. Naštěstí se pro A3 dá stále objednat.
Motor:
Nevím, jestli je to jen tento konkrétní model, nebo prostě vadný kus, tak ač mě motor překvapil svou silou a úsporností, tak výtku mám ke zvukovému projevu. Hlavně v pásmu od 2 tisíc otáček výše a kolem 2500 ot/min je asi nejotravnější. A hádejte kolik motor točí, když jedete na dálnici 130? Přesně 2500 ot/min. Je to prostě děs! Přitom kolega má také 1.5 TSI v Superbu a takové problémy nemá.
Zvláštní kapitolu si zaslouží 2-válcový režim. Nechápu, když jsem si koupil 4-válec, proč bych měl jezdit na válce dva! Je sice pravda, že když motor přejde do 2-válcového režimu, tak je to skoro nepoznatelné. Tedy pokud nepočítáte změnu zvukového projevu a mírně silnější vibrace. Horší je to, když se motor opět přepne na čtyři válce. To najednou celé auto poposkočí. Neříkám, že jsou to nějaké veliké cukance a posádka si toho možná ani nevšimne, ale nic příjemného to pro řidiče není.
Brždění a to hlavně v nízkých rychlostech:
Brždění probíhá tak, že vy šlápnete na brzdu a najdete si přiměřený brzdný účinek dané situaci. Když v tom vám do toho auto hodí vidle a začne rekuperovat ještě víc a brzdný účinek se zvýší. Vy najednou musíte zase brzdu trochu uvolnit a brzdný účinek korigovat. Je to další otravná věc, naštěstí mimo město to tak znatelné není a probíhá to hlavně v začátcích cest, kdy se auto snaží rychle nabít baterie.
LED světla:
Základní LED svítí krásně ale kužel je moc úzký a nesvítí do zatáček. Navíc v automatickém režimu se stále přepínají na dálkové a zpět.
Infotainment:
Asi se tu nebudu rozepisovat, prostě dotyková obrazovka do auta patří jen tehdy, pokud se většina důležitých věcí dá ovládat tlačítky. Tady je to splněno tak na 50%. Naštěstí zde zůstala tlačítka na ovládání klimatizace, takže alespoň za to má Audi pochvalu. Jinak je to děs a patlání po obrazovce podle mě zaviní nejednu nehodu.
Hlučnost:
Je to menší auto, takže tady jsem možná trochu moc přísný, ale přeci jen bych si u auta, za necelý milion, představoval trochu lepší odhlučnění.
A i když je auto nové (14000 km) tak na kostkách se v interiéru už ozývá drnčení. Tady se Audi taky něco nepovedlo.
Bezdrátové nabíjení:
Nevím, kde soudruzi z ingolstadtu udělali chybu, ale telefon se mi nabít bezdrátově nepodařilo. Ani v pouzdru, ani bez pouzdra. Doma s bezdrátovým dobíjením nemám problém, ale jediné co se po dvou hodinách bezdrátového nabíjení v autě stalo, že telefon byl tak rozpálený, že jsem se bál, že bude zničen. Minimálně mu to neprospělo, protože například baterie vysoké teploty nesnáší. Nechápu, proč tam nedali chlazení. Tak ti tedy Audi "pěkně děkuji"!
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zkušenosti se servisem nemám.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Zkušenosti s prodejcem taky nemám.
Další vozy Audi A3
-
Audi A3 (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.2.2009 849 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Audi A3 (2011) Majitel: Aleš
Přidáno: 6.5.2014 010 Majitel 5.17 Uživatelé
-
Audi A3 (2013) Majitel: stealth01
Přidáno: 5.11.2013 11010 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Audi A3 (2004) Majitel: Ajin(MoDo Team)
Přidáno: 27.6.2007 8510 Majitel 9.74 Uživatelé
-
Audi A3 (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.12.2008 89 Majitel 9.74 Uživatelé