Audi A3 (2013)
5.11.2013Tuto recenzi bych chtěl začít čísly. Mám najeto od svých osmnáctin něco přes třičtvrtě milionu kilometrů. Jen za poslední rok a půl jich můj mozek…
Audi A3 Sportback (stealth01)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Paráda :). 05.11.2013 19:38 poterienko
- Automatická převodovka 05.11.2013 19:56 Armin Tamzarian
- Twincharger v aktuální 1.4 T(F)SI 103kW??? 05.11.2013 21:51 white label
- Audi positive... 06.11.2013 10:05 webpaja
- Rapid Sportback 06.11.2013 10:17 Nicco
-
A3SB vs Golf 06.11.2013 11:10
jorbl2
- Re: A3SB vs Golf 06.11.2013 12:12 Verny_2013
- Re: A3SB vs Golf 06.11.2013 16:05 white label
-
Re: A3SB vs Golf 07.11.2013 15:04
Kellytom
- Re: Re: A3SB vs Golf 07.11.2013 17:04 Ondřej Šámal
-
Re: A3SB vs Golf 07.11.2013 18:10
white label
-
Re: A3SB vs Golf 07.11.2013 18:27
Kellytom
-
Re: A3SB vs Golf 07.11.2013 19:17
white label
-
Re: Re: A3SB vs Golf 08.11.2013 00:27
MarTin1
-
Re: Re: Re: A3SB vs Golf 08.11.2013 13:53
Kellytom
-
Re: A3SB vs Golf 08.11.2013 17:05
white label
-
Re: Re: A3SB vs Golf 08.11.2013 18:21
Kellytom
-
Re: A3SB vs Golf 08.11.2013 18:32
white label
- Re: Re: A3SB vs Golf 08.11.2013 19:49 NoSwear
-
Re: Re: A3SB vs Golf 08.11.2013 19:52
Kellytom
-
Re: A3SB vs Golf 08.11.2013 20:48
white label
- Re: Re: A3SB vs Golf 08.11.2013 21:07 woody-alien
-
Re: A3SB vs Golf 08.11.2013 20:48
white label
-
Re: A3SB vs Golf 08.11.2013 18:32
white label
-
Re: Re: A3SB vs Golf 08.11.2013 18:21
Kellytom
-
Re: A3SB vs Golf 08.11.2013 17:05
white label
-
Re: Re: Re: A3SB vs Golf 08.11.2013 13:53
Kellytom
-
Re: Re: A3SB vs Golf 08.11.2013 00:27
MarTin1
-
Re: A3SB vs Golf 07.11.2013 19:17
white label
-
Re: A3SB vs Golf 07.11.2013 18:27
Kellytom
- Re: A3SB vs Golf 09.11.2013 15:50 _MT_
- Asi budu sam 06.11.2013 17:49 Bully_
- Dokonalost.. 06.11.2013 18:28 Herbi TSI
- Recenze 07.11.2013 10:01 MarTin1
-
Cena auta 08.11.2013 08:17
maTooB
-
Re: Cena auta 08.11.2013 10:08
stealth01
-
Re: Re: Cena auta 08.11.2013 10:29
maTooB
-
Re: Re: Re: Cena auta 08.11.2013 10:47
stealth01
- Re: Re: Re: Re: Cena auta 08.11.2013 11:52 maTooB
- Re: Re: Re: Re: Cena auta 08.11.2013 12:13 woody-alien
- Re: Cena auta 08.11.2013 16:48 white label
- Re: Re: Re: Re: Cena auta 09.11.2013 15:34 Ondřej Šámal
- Re: Re: Re: Re: Cena auta 09.11.2013 16:21 _MT_
- Re: Cena auta 08.11.2013 16:45 white label
- Re: Re: Re: Cena auta 09.11.2013 23:23 Snooob
-
Re: Re: Re: Cena auta 08.11.2013 10:47
stealth01
- Re: Re: Cena auta 22.11.2013 21:08 marcellus
-
Re: Re: Cena auta 08.11.2013 10:29
maTooB
-
Re: Cena auta 08.11.2013 10:08
stealth01
- Pekne 09.11.2013 10:10 Vranis
- Podvozek A3 09.11.2013 15:23 white label
- A3 SB 26.11.2013 21:32 Lubosss1
- Zvolená barva 02.01.2014 14:07 Covenant
- 1,4ka 28.05.2014 09:30 Baron de Maxim-Fratzek
- krásné auto a super recenze 05.06.2016 21:04 LEDprojekty
-
poterienko 05.11.2013 19:38
Paráda :).
Krásné auto, skvělá recenze a pěkné fotky. Chtěl jsem se jen zeptat, zda má i tato slabší verze 1,4 kompresor + turbo? Měl jsem za to, že to má pouze nejsilnější 132kw. Druhá věc ke světlům. Xenony u A4 také nesvítí moc daleko, ale lze to vyřešit vypnutí automatického naklápění v MMI. Mám ověřeno, že je to tak tak, abych neoslňoval protijedoucí (levé svítí stále níže než pravé) a je vidět opravdu báječně.-
-
stealth01 06.11.2013 08:01
« Re: Re: Paráda :).
Moc děkuji oběma. Víte, já se už několik let a několik recenzí zaujmout někoho z "auto.cz", abych mohl udělat reálný test. Vím, že je to nad mé síly a redaktoři to umí o mnoho lépe, ale třeba nějaké menší autíčko (Fiat 500 nebo tak) by mi mohli přenechat ;-)
-
-
-
Armin Tamzarian 05.11.2013 19:56
Automatická převodovka
Hezký večer, perfektní recenze, jako ostatně i u Vašich ostatních aut :-) . Jen mi dovolte skromný dotaz: proč jste nevzal vůz s automatickou převodovkou, je-li primárně určen pro provoz do města? Děkuji-
stealth01 06.11.2013 07:59
« Re: Automatická převodovka
Dobré ráno. Děkuji za slova chvály. ;-) Na Váš dotaz asi nemám úplně přesnou odpověď. Asi proto, že jsem po dlouhé řadě aut s automatem chtěl zase cítit tu vazbu mezi člověkem a strojem. To mechanické ovládání, tu svobodu volby rychlostního stupně. Ono to je sice auto do města, ale zvládá to i okresky a dálnici a ten mix je u mě tak 50/25/25. Hezký den.-
Armin Tamzarian 06.11.2013 18:46
« Re: Re: Automatická převodovka
Hezký podvečer, děkuji za odpověď, určitým způsobem Vám rozumím :-) . Je fakt, že přes pádla taková vazba asi není (ikdyž jsou jistě parádní). Určitě nebudete litovat.
Jestli jsem tomu dobře porozuměl, jezdíte BMW i Audi. Líbí se mi, že k vozům nepřistupujete jako fanatik do jedné značky (viz pasáž o BMW 114i - přitom by se nabízelo, k "pětce" vzít "jedničku"), ale vy jste si zachoval řekněme odstup a uvažoval s čistou hlavou.
Obdivuji Vaši schopnost pro objektivitu v recenzi na pětku, to se tu moc nevidí /naopak, postoj "moje auto je nej" je častější :-)/. Vaše recenze a ještě to, co píše majitel RR Supercharged, LR Defenderu a MB-C jsou pro mne tady vzory recenzí.
Tak ať Vám to jezdí :-).
-
-
-
white label 05.11.2013 21:51
Twincharger v aktuální 1.4 T(F)SI 103kW???
Recenze je v některých ohledech opravdu příkladně propracovaná, ale kdes proboha přišel k domněnce, že máš pod kapotou (kromě turba) i kompresor, to ti tvrdil někdo přímo od prodejce, nebo je to jen tvá domněnka, a pokud ano, tak na základě čeho? Dvoustupňové přeplňování používá Audi akuálně až u 1.4 TFSI se 136 kW (Audi A1).-
stealth01 05.11.2013 22:18
« Re: Twincharger v aktuální 1.4 T(F)SI 103kW???
Ahoj. Odpoved je velmi jednoducha. Byl jsem o tom presvedcen. Jako jsem presvedcen, ze boty maji tkanicky. Jenze tkanicky nemaji vsechny boty, ze? Dekuji kazdopadne za vneseni zpet do reality. Mozna me zmatl ten nizko posazeny kroutici moment, mozna to, ze stále se v anketech "engine of the year" objevuje pridomek "Twincharged". Kazdopadne z recenze jsem tento nesmysl odstranil.-
white label 05.11.2013 23:17
« Re: Re: Twincharger v aktuální 1.4 T(F)SI 103kW???
No právě, ten přídomek "Twincharger" je v těch anketách správně, ale netýká se konkrétně tvé verze motoru 1,4 TFSI, proto do této recenze nepatří ani zmínka o pravidelných 1. cenách pro 1.4 T(F)SI Twincharger, ale jen o cenách pro 1.4 T(F)SI, tedy pouze s klasickým turbem, a tyto ceny (pro dvě různé verze) dlouhodobě srovnatelně oslnivé nejsou. Např. v roce 2012 získal Twincharger ve své objemové třídě opět 1. místo, ale "jednoduchá" 1.4 T(F)SI byla v téže objemové třídě až čvtrtá. I když letos "aspoň" dostal (právě "tvůj" motor) zvláštní cenu "new engine", zřejmě především za systém vypínání (dvou) válců.
První Twincharger 1.4 TSI se objevil už koncem roku 2005 v Golfu V GT, tehdy měl 125kW. Nejčastěji měl ale výkon 118 kW, přičemž měl i různě podladěné verze a u koncernu byl nejčastěji využíván pro značku VW.
P.S. Už jsem si myslel, že si budu moci dobírat (pana) Ivana Šebestu, jaké tam (se svým týmem) podávají dezinformace, ale to bych jim teda křivdil. Od té doby co tam prodeje Audi vede on, to má úroveň, na rozdíl od namistrovaného předchůdce, který to táhl ještě na starém místě ("naproti" dnešní Nové Karolíny).-
stealth01 06.11.2013 07:56
« Re: Re: Re: Twincharger v aktuální 1.4 T(F)SI 103kW???
Ano. Logicky tam nemůže být zmínka o cenách. Vše jsem tedy opravil, ale zcela bez legrace, jsem rád, že jste se s "poterienkem" ozvali. Díky tomu je ta recenze snad už bez chyb. Tak mě napadá, výkon 103 kW to ale má že? ;-)
-
-
-
-
webpaja 06.11.2013 10:05
Audi positive...
...jsi jednoduše Audi positive a BMW by jsi se měl zbavit. Není to tvoje krevní skupina a přestože znám pár lidí s F10/11, sám jsem s ním něco najel, mají úplně jiný pocity a rozhodně se s tebou neshodnu. A to v ničem...
BMW1 má pro mě nepřijatelnou příď a jsem ochotnej ho akceptovat jen s M-Paketem, interiér mi přesně padne do ruky, okamžitě poznáš, že sedíš v BMW. Jel jsem dvoulitr v benzínu i naftě, benzín lahodnej, nafta průměr.
Ale jak píšu výš, není to tvoje krevní skupina...
A3SB jsem měl na domácí auto v hledáčku taky, komfort, příjemný ovládání, ticho...zvítězil nakonec Leon FR v zásadě s tím samým motorem, kterej má oproti A3 nectnosti obzvláště v grafice navi, která je jednoduše dětská.
Motor nemá vypínání válců, přesto jezdí po městě kolem 6,5litru a s tempomatem lehce nad dálniční limit se nezvedne ani o píď.
Nesouhlasím s projevem...ten je sice krémově hladkej, ale při vytočení se zbytečně čtyřválcově ozývá a má jednu nectnost, kterou je absolutně chybějící výkonová špička. Jede jako elektromobil od minima otáček, manželka mu kvůli tomu říká poloautomat, ale výkon negraduje, je podávanej ve stále stejný míře od cca 1,6kOt/min až po omezovač, převodovka OK, ta si podle mě u tebe sedne.-
stealth01 06.11.2013 10:46
« Re: Audi positive...
Vlastne jsem nikdy audi positive nebyl. Az po zkušenostech s tím BMW. Ale napadá me proc se neprojet. Jsem si jisty ze změníš názor na celé BMW. Pojďme se spolu setkat, poznáš jak to auto plave, trhá volantem do strany, jak příšerně boucha na nerovnostech, jak se vždycky otrese karoserie. Proc jsme se jeste nesesli? Myslím ze bys změnil názor. Audi positive jsem tedy jen proto, ze chválím povedené Audi a zatracuju nepovedené BMW? To je trochu jednoduché, ne?
Souhlasím s Tebou jen v jednom. Že u jedničky okamžitě poznáš, že sedíš v BMW. To je pravda. Jezdil jsem v novém kuse. Řadící páka se chvěla, motor vibroval, nepravidelný chod, divný podvozek. Vzpomínám na rok 1993 a mé zkušenosti Mercedesem 190E. Bylo tam rádio Becker. Přesně takový interiér Ti dnes dodá BMW. Osmdesátá léta v praxi. Ale padne do ruky. To je jako, kdyby Ti Rolex dodal plastové hodinky. Co chceš, zaplať 200.000, je to přece Rolex :)
Mimochodem, napsal jsem importérovi. Poslední zpráva byla, že to předávají poprodejnímu servisu. Od té doby nic. Ale co čekat od importéra, který auta na převozu do ČR ani nebalí do ochranných fólií a češtinu v infotainmentu začal dávát až v tomto roce.
-
-
Sysoj Psojič 06.11.2013 22:15
« Re: Re: Re: Audi positive...
Moc se mi líbí, jak spolu vy 2 kulturně nesouhlasíte :-)
Já ale myslím, že to píšete oba. A3 je lepší než 5er. Každé fabrice se občas daří a občas ne. Tohle nemá být souboj automobilek, ale produktů napříč spektrem.
Se stealthem musím zcela souhlasit, že F10/11 je pojízdná vagína. Já měl na týden F11 530d a byl jsem z toho auta nešťastný. Není to totiž vůbec BMW. Vágní jízdní projev, nic moc. Navíc moc nejelo, neumím si představit tu tryznu s 520d :-(
Oproti tomu svezení v právě uvedené 428xi mi připadlo úžasné, jakoby se BMW vrátilo ke své heritejdži s plnou parádou. Aktivní podvozek válel, i to divné řízení fungovalo skvěle, 8kvalt s benzínem fungoval taky neskutečně - to auto po dlouhé řadě různých hybridních kočkopsů obnovilo opravdovost sloganu BMW :yes:
Takže by mě nenapadlo plivat na BMW, ba naopak jsem změnil vánoční obměnu vozu ženy na 435xi Msport s powerkitem. Při tom bylo skoro zamluvené audi S7, které bylo fajn, moc fajn, ale zároveň chladné a taky se trochu míjelo našemu zaměření :-)
-
stealth01 07.11.2013 11:15
« Re: Re: Re: Re: Audi positive...
Ale podle některých diskutujících je F10/F11 super a znají spoustu lidí, kteří s tím autem nemají problém. Já jsem zase četl desítky názorů lidí, kteří s F10/F11 problém mají (včetně Tvého názoru), ale pokud prostě jdeš proti takové "ikoně" jako BMW, tak musíš být označen jako Audi positive, takoví jsou a budou fanatici BMW.
Četl jsem někde Tvůj příspěvek, že chceš S7 s nějakou úpravou od MTM. Takže to nakonec padlo a šel jsi do 428xi. To pak musí být hodně povedený vůz, zcela bez legrace. Tak hlavně ať slouží, přeji hodně šťastně a bezpečně ujetých kilometrů.-
Sysoj Psojič 08.11.2013 08:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Audi positive...
Jo ale S7 je pro nás ve finále zbytečná. 435xi s posílením (ne 428) bude příjemná. Hlavně už žádné SUV. X6 mně za těch 5let taky moc nenadchla, i když vyloženě nadávat nemůžu.
Uvidíme. Buď si BMW spraví reputaci nebo šlus. Teď myslím spíš spolehlivost a kvalitu. Xka jsou made in USA, to je hotovo. 4ka je přímo z Mnichova, uvidíme. Odkud je Tva F11?
-
-
-
stealth01 07.11.2013 11:26
« Re: Re: Re: Audi positive...
Neshodneme se. Já bych Ti skutečně rád ukázal, co je to za auto. Nebo zkusím natočit průjezd pod barrandovským mostem od Strakonické. Podvozek je v tu chvíli hodně nervózní. Mám na pětce šířku gum 205, na A3 je to 225mm. A3 nic, ani náznak nervozity, volant můžu držet jedním prstem. Myslel jsem si, že je to rozvorem. Tak jsem to samé jel v kamarádově A6 Allroad (MY2012) a opět, bez náznaku zaváhání.
Zpět k naší diskuzi, já se pod recenzí na Audi nechtěl bavit o BMW, opět jsi mě vyprovokoval. ;-) BMW není moje krevní skupina, proto mám na ploše jejich osmiválec z M5 jako tapetu, proto slintám nad i8 nebo nad tím designově povedeným dílkem z Pininfariny. Já to nechápu. Má původní recenze na pětku byla taky plná superlativů, možná za dva roky napíšu novou verzi recenze na A3 a spokojenost bude nulová. Jak mě potom označíš? Jako Mercedes positive? Jak píše kolega níže. Po čase zjistíš, jak Tě BMW oškubalo, jak je lacině postavené, jakoby pořádně netestované. Je to jen subjektivní dojem, realita je třeba jiná. Pokud je BMW prémiovka, proč mi tři týdny nikdo nereaguje na mou stížnost, kde jsem vypsal desítky problémů? Proč mi auto dodají odřené v interiéru? Proč jsou od novoty uvolněné vnější kliky dveří a nástupní lišty můžeš posouvat rukou? Proč si odřeš prsty o špatný svar plastů na blinkru? Tohle není záležitost mého kusu.-
MariAchi 13.11.2013 10:38
« Re: Re: Re: Re: Audi positive...
Na pětce gumy 205?
To se mi nějak nezdá.
Na X1 jsou 225/17 a to jsou v podstatě základní gumy, u tak těžkého auta je to na pováženou, s gumami z Fabie se nedivím, že je pětka nervózní.
Mimochodem v konfigurátoru jsou nejzákladnější gumy na 5er 225/55 R17 97W, pochybuji, že bys měl 205 - není to nějaká chyba?-
stealth01 16.11.2013 00:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Audi positive...
Jojo, máš pravdu. Dneska jsem se díval a jsou tam 225. Omlouvám se za mystifikaci, nebylo to záměrně. Je fakt, že teď, po přezutí na zimní non-rft pneumatiky je auto o poznání klidnější a lépe se s ním jezdí. Trochu znervózní při brždění, volant malinko tahá do strany, ale není to nic extrémního. A jelikož mi dosloužily originální rft pneu z výroby, tak na léto asi zkusím dát non-rft. Koupil jsem si k zimním nějaký malý kompresor s lepící sadou, tudíž nemám moc strach z píchnutí.
-
-
-
-
-
-
Nicco 06.11.2013 10:17
Rapid Sportback
Skvele auto, ale niektorymi detailami, ktore bezny vodic nevidi a na ktorych sa dalo usetrit, ako napriklad tie kobercove podbehy kolies, pripomina Rapid Sportback ;-)
-
-
-
stealth01 07.11.2013 11:09
« Re: Re: Re: Rapid Sportback
Tak myslím, že s Rapidem Spaceback sdílí A3 snad jen barvu, víc podobností bych tam nehledal. Už jen konstrukce podvozku je zcela jiná a dělaná pro jiný typ zákazníků. Tedy nic proti Rapidu, jen není vhodné spojovat svět low-cost řešení (na tom není nic negativního) a svět, kde se může automobilka technologicky trochu vyřádit (když to nakonec zákazník zaplatí).-
-
_MT_ 09.11.2013 15:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Rapid Sportback
Samozřejmě, že můžou sdílet hodně univerzálních dílů. A pravděpodobně sdílí. A3 je Golf s pár vylepšeními na místech, kde to má smysl. Plus jiný, v mých očích lepší, interiér a o něco širší nabídka příplatků. Snad nechceš říct, že Rapid jezdí jako Golf. Nebo že je tahle A3 horší než předchozí generace. Takže nevím, o co ti jde. Kromě provokování.
-
-
-
-
-
-
jorbl2 06.11.2013 11:10
A3SB vs Golf
Povedená recenze. Tohle auto mám v merku. Jen kvůli financím váhám jestli nejít do spíš Golfa. Tak by mě zajímal Váš názor A3 vs Golf, jestli máte s Golfem nějakou zkušenost. Díky.-
Verny_2013 06.11.2013 12:12
« Re: A3SB vs Golf
Připojuji se k názoru jorbla2, recenze skvělá, to mě vždycky potěší když si mohu něco tak dobře napsaného přečíst. Sám jsem zvolil Golfa 1,4 a to zejména z důvodů finančních, protože můj rozpočet byl poloviční. O A3 jsem proto z finančních důvodů ani neuvažoval. Recenzi na Golfa tu mám již několik měsíců pověšenou takže lze z ní doufám taky něco vyčíst. Ale můj dotaz o kolik je A3 objektivně i pocitově lepší než Golf a v čem by mě A3 mohlo dostat abych příště o něm mohl uvažovat. Protože na golfu mi vadí zatím spíš jen drobnosti. -
white label 06.11.2013 16:05
« Re: A3SB vs Golf
Pokud s A3 srovnám srovnatelnou (myslím ohledně motorizace a výbavy) běžnou verzi Golfu, pak zřetelně vyniknou nejen prémiové přednosti A3 (čtyři kruhy, design, kvalita zoracování - zejména u interiéru), ale (zase na druhou stranu) i cenově poměrně přesvědčivé přednosti Golfu.
Pokud budu srovnávat primárně dle ceny a postavím proti A3 Sb 1,4 TFSI/103 kW Ambition - Golf GTI Performance (který je i v 5ti dv. provedení pořád o 3 tis. levnější), tak to srovnání nedopadne pro A3 úplně nejlíp. Za méně peněz totiž dostanu nejen bohatší základní výbavu GGTI, ale hlavně +66!kW, aktivní samosvor, nebo lepší/větší brzdy. Navíc Golf GTI vypadá nezanedbatelně lépe (exterier i interier), než běžné verze Golfu, proti kterým má i celkově lepší image.
Osobně si tedy dokážu představit obhajobu volby A3 proti běžným verzím Golfu i přes výraznější cenový rozdíl, ale mnohem větší problém vidím v tom, obhájit volbu běžné verze proti silnějším a lépe vybaveným verzím Golfu (GTI/GTD) za podobné peníze.-
-
white label 07.11.2013 10:48
« Re: A3SB vs Golf
Je to daň za prémiovost čtyř kruhů ("papírovou" i skutečnou), ovšem stejné to bude i při porovnání Golfu GTI s běžnými verzemi Ačka (včetně verze Sport). Navíc na zpracování a kvalitu interiéru A3, Ačko celkově prostě nemá.-
-
white label 07.11.2013 12:30
« Re: A3SB vs Golf
Ano, neospravedlní. 1er má aspoň v rukávu argument rwd (se svými pro, ale i proti) a možnost R6 (samozřejmě za odpovídající cenu), ale i tak se celkově cokoli z kompaktní prémie staví přímo proti Golfu GTI (ideálně Performance) velmi těžko.-
MarTin1 07.11.2013 12:54
« Re: Re: A3SB vs Golf
Vzhledem k tomu, že jsem minulou 1er měl a to auto zapadlo v zimě i na rovině, tak argument RWD plně chápu >:D Navíc to auto bylo jak komfortem, vnitřníma rozměrama a kvalitou zpracování dosti "neprémiové". Navíc naftové verze byly uměle nedotáčivé, měly přední stabilizátory 2x silnejší než vzadu, vysoká hmotnost je další věc, 1460kg u hatchbacku je nářez atd.... jediná opravdu řidičská jednička byla 130i-
white label 07.11.2013 13:10
« Re: A3SB vs Golf
V podstatě souhlas, právě proto jsem napsal, že rwd má taky své proti, zvlášť ve voze podobné velikosti, ono už nasedání do 1er (myslím dopředu u 5dv. verze) je pěkný vopruz, teda pokud člověk zrovna nemá výšku průměrně vyskokého "ťamana".
Na druhopu stranu, když někdo v diskusi napíše, že chce rwd v kompaktu prémiové značky tzv. "za každou cenu", není proti 1er co postavit.
P.S. Nechápu, proč sis tu 1er vůbec kupoval, když o ní tak píšeš, většina z toho o čem píšeš se dá totiž poznat už po usednutí za volant a prvním svezení...
-
-
-
-
-
-
-
Kellytom 07.11.2013 15:04
« Re: A3SB vs Golf
Túto dilemu som riešil aj ja, S by som mal 1,6TDi Str a G 1,6TDi 4M, A3 sa neda kombinovať 4x4 s 1,6TDi, žial len s 2,0Tdi a to by mi otec neodklepol, 1,6TDi mi stači aj vykonovo a má super spotrebu. Pri A3 by ma asi par ludi zjedlo, že AUDI. A3 má už aj za príplatok LED, sice neviem či sa natačaju do zákruty a ako svietia v porovnani s bixenonami. Iné auto ako 4x4 by som už ani nechce, Haldex 5 proaktivne stabilizuje auto v zakrute a za priplatok 2000e som dostal 6 kvalt, multilink a spojku haldex.-
Ondřej Šámal 07.11.2013 17:04
« Re: Re: A3SB vs Golf
A je vůbec 4M potřeba? Pohon všech kol je v posledních letech vděčná marketingová berlička výrobců automobilů, kterou v praxi využije běžný zákazník jen velmi zřídka. Pokud nehodláš přes celou zimu jezdit výhradně po horách, přijde mi to zbytečné. Nejen že čtyřkolka je podstatně dražší, ale také zýší hmotnost, spotřebu, zhorší dynamiku (která u 1.6 TDI stejně není nikterak zázračná) a je to potenciální zdroj problémů. Ale tvoje argumenty beru, hlavně kvůli multilinku. Nicméně já bych raději za ten příplatek zvolil 2.0 TDI. A co se týče jízdních vlastností, tak 4M jen koriguje ty negativní vlastnosti s ním spojené.
A co se týče dilematu Golf x A3, tak v tomto případě bych jasně volil Volkswagen. Sedmičkový Golf je totiž tak dobrý, že Audi A3 jen těžko ospravedlňuje velký cenový rozdíl. -
white label 07.11.2013 18:10
« Re: A3SB vs Golf
V podstatě souhlasím s xgangou.
Jinak to taky navazuje na mou reakci ohledně GTI/GTD
Ceny:
A3 sb 1.6TDI/77 kW Ambition - 618.900,- Kč
A3 hb 1.6TDI/77 kW Ambition - 630.713,- Kč
Golf GTD 3dv.2.0TDI/135kW - 617.900,- Kč
Golf GTD 5dv.2.0TDI/135kW - 645.713,- Kč
Sedni si do A3 Ambition v základu a pak do GTD v základu a porovnej, pak provnej i svezení. Budeš mít velmi rychle jasno.
A do kompaktu typu Golf/A3 je 4x4 v drtivé většině případů opravdu zbytečné, v zimě stačí kvlalitní zimní obutí, navíc (kromě úspory hmotnosti/paliva) s fwd nepřijdeš o velmi praktickou devizu, kterou je hloubka kufru. A nejslabší diesel se 4x4 taky nebude to pravé ořechové, u Audi určitě ví, proč tuto kombinaci raději vůbec nenabízí.-
Kellytom 07.11.2013 18:27
« Re: A3SB vs Golf
JA by som asi ťažko ukecat otca na 2,0TDi, vačšia zakonná poistka, registračna dan. 2,0TDi je pre mna moc silný nie som taký dobrý šofer. Ano kufor je plytší, mne stačí a aj dynamika uplne na naše necesty postačuje. No ale tu na auto.cz pri Yeti píšu: "Na výjezdech ze zatáček znatelně pomáhá pohon všech kol, kdy díky mezinápravové spojce Haldex páté generace míří část výkonu k zadní nápravě. Spojka Haldex zde funguje stejně dobře jako v ostatních koncernových vozech: výborně „předvídá“ a dovoluje vám nejen dynamičtější jízdu v zatáčkách, ale také bezproblémové rozjezdy na jakémkoliv povrchu."
Takže využíjem to aj na suchej ceste nie?-
white label 07.11.2013 19:17
« Re: A3SB vs Golf
Yeti je SUVéčko, tedy poněkud jiný svět... a Golf/A3 není Tiguan/Q3.
S dynamikou 1,6 TDI to 4x4 na suchu nijak nevyužiješ, naopak spíš to dynamiku ubere/zvýší spotřebu. Hlavním přínosem by tak byl jen multilink a 6st. manual místo 5.st. (u Golfu). Navíc třeba u nás lze kombinovat 1,6 TDI se 4x4 pouze u řady Comfortline.
Pokud ještě nejsi dobrý šofér, potřebuješ právě spíš to 2.0 TDI, které nevyžaduje tak přesný odhad při předjíždění. Tedy naopak mnohem spíš 1,6 TDI/4motion může být pro tebe příliš slabý.
U nás je rozdíl zák. pojistky (1.6 TDI vs 2.0 TDI) relativně malý, u vás asi bude větší, ale snad to stojí za to i u vás.-
-
Kellytom 08.11.2013 13:53
« Re: Re: Re: A3SB vs Golf
Myslel som tym dobrý šofer asi tak, ze niekedy seknem zatacku 120tkou no na 2,0 ty som sa asi vykydol. Pri Yetim som myslel nie , že to je SUV ale to, že využíva tiež H5 čo aj na suchej ceste proaktivne stabilizuje auto a v zakrute rozdeli 50.50 aspon ja totak vnímam. U nás sa platí aj registračná daň a do 80kW je najnižšia. 5r som jazdil aj jazdim na 308 1,6HDi 80kW a vykon mi na naše necesty uplne postačuje, dokonca som absolvoval Chorvastko 4 dosleláci. Keby sme chodili plne naložený tak určite 2,0TDI a Varianta. Par krat som zapadol , resp som sa nemohol pohnut na lesnej zasneženej ceste-
white label 08.11.2013 17:05
« Re: A3SB vs Golf
Golf s 1,6 TDI na suchu žádné "proaktivní" stabilizovaní nepotřebuje.
SUV má vyšší světlou výšku i těžiště, takže 4x4 využije/potřebuje spíš/častěji.-
Kellytom 08.11.2013 18:21
« Re: Re: A3SB vs Golf
no toto mám z CZ automag na voyo, tam o G tak vraveli, zasade sa jedná o stály pohon k uplnemu odpojeniu zad kôl totiž dojde len v špecifických situacich, pri parkovani, aelbo priamej dialničnej jazde. zohladnuje preťaženie a proaktívne stabilizuje auto v zatačkach-
white label 08.11.2013 18:32
« Re: A3SB vs Golf
To, jak 4Motion (současné generace) funguje, nic nemění na tom, co jsem napsal. 4x4 (včetně 4Motion) je na suchu u Golfu 1,6 TDI asi tak potřebné, jako teplé ponožky v létě.
-
-
Kellytom 08.11.2013 19:52
« Re: Re: A3SB vs Golf
no a ako rozdeluje krutiaci moment? 90:10 a potom aj 50:50? No a čo sa tyka dynamiky ešte ja som rozdiel medzi 1,6 4M a bez - predvadzačka nepocitil, ani predajca, ten mi odporučal, tež len 1,6, že za každým rohom stoji zelený pajačik. Bi xenon odporučam a tak isto aj cuvaciu kameru. Za cca150e? Nech bude-
white label 08.11.2013 20:48
« Re: A3SB vs Golf
Prodejce není blbý, když chceš jen 1,6 TDI, tak ti k tomu přibalí aspoň 4M, bixenony a couvací kameru..., "nech bude". >:-[]-
woody-alien 08.11.2013 21:07
« Re: Re: A3SB vs Golf
Co k tomu dodat .... >:D Prodejce by si mohl podat ruku s LV, hlavně to nepřemotorovat. ;-) Ale ten lepší "vejvar" na příplatcích už mu proti mysli nebyl. >:-[] Jinak se 4M u 1.6TDI se to má přesně podle užívání....když Golfa budu provozovat v horské oblasti, kde sníh slejzá někdy koncem června, proč ne. Ale že bych AWD bral (u tohoto motoru) kvůli ztrátě trakce na suchu...to je docela dobrej vtip. :-)-
Kellytom 09.11.2013 09:47
« Re: Re: Re: A3SB vs Golf
ja som to nebral kvoli trakcii, ale , že auto bude lešpie sediet na veste v zakrute aj na suchu, niekedy ako som písla juseknem ak 120tkou ked nie viac. a proste priplatkom 2000e som ziskal nie len H5 ale aj multilink a 6tku. Sice kus som stratil na spotrebe a dynamike, ktoru som fakt nepocitil ked som šiel na predvadzacom G 4,6 bez 4M. 308 1,6HDi 80kw je asi na tom rovnako, sice sa mi zda kus živšia, ale G ma 6700km vraj pri 10tisic km klesne spotreba, ktora je uz teraz nizsia ako pri 308. Mne vykonovo fakt postacuje 1,6TDi na tie nase ne cesty a jazdim vyčšinou sám.-
white label 09.11.2013 11:27
« Re: A3SB vs Golf
Zřejmě úplně nechápeš rozdíl mezi trakcí (způsob pohonu) s a adhezí (přilnavost). Na rychlé projíždění "suchých" zatáček potřebuješ především adhezi, trakci můžeš řešit třeba na rychlém výjezdu ze zatáčky, ale ne typicky s Golfem 1,6 TDI (navíc na suchu).
"Stabilizovat" tedy potřebuješ spíš ty, než Golf 1,6 TDI. ;-)-
-
white label 09.11.2013 12:56
« Re: A3SB vs Golf
Neplatí to ale zcela obecně. Navíc se do té zatáčky musíš nejdřív rozjet, a ne každá zatáčka má před sebou rovný úsek (lépe bez výraznějšího stoupání), kde by měl Golf s 1.6TDI čas/prostor se patřičně rozjet.
Multilink a 6ti kvalt jsou (jak už bylo napsáno) nespornýnm přínosem, ale ty získáš i u 2,0 TDI spolu s lepší dynamikou. -
_MT_ 09.11.2013 16:06
« Re: Re: Re: A3SB vs Golf
Pohon všech kol ti může pomoci zatáčku projet rychleji. Ale to znamená, že chceš jezdit rychle - a to bude chtít něco lepšího než 1,6. Navíc taková jízda bude kolikrát za hranicí předpisů. Osobně si myslím, že čtyřkolka není pro nevalné řidiče. Umí to být mrchy zrádné. Pokud to potřebuješ na zimu, dobrá. Pokud to chceš na zatáčky, tak se na to vykašli. Když pojedeš klidně, tak ti bude čtyřkolka na suchu naprosto k ničemu. Stabilitu nevylepší, protože žádný problém se stabilitou mít nebudeš. Až budeš chtít řezat zatáčky (a budeš na to mít schopnosti), tak se podívej na GTI Performance. Haldex to nemá, ale tohle auto chceš (v rámci nabídky Golfu).-
Kellytom 10.11.2013 11:53
« Re: Re: Re: Re: A3SB vs Golf
No nezvladol by som silnejšie auto a máš pravdu aj za hranice zakona, lebo niekedy seknm 90km/hod zatačku aj 120tkou čo by bolo pri GTI? No asi 150 -160a vykydnem sa. 4M myslím, že využijem aj v zime , chodievam so psom do lesa v zime, par krat som tam zapadol-
_MT_ 10.11.2013 13:28
« Re: Re: Re: Re: Re: A3SB vs Golf
Jak jsem napsal, chceš to na zimu, dobrá. Ale argumentovat zatáčkami je celkem zcestné. Nebavíme se o Golfu R. Tím spíš, když napíšeš, že se necítíš na 135 kW. Čtyřkolku nemůžeš bezhlavě a beztrestně popichovat. Ta tě dokáže vypéct mnohem víc než pár kilowatt navíc. Bonus, který přináší, je pod plynem. Auto není inherentně stabilnější.
To není o tom, že bys s GTI musel jezdit 150. Ale zatáčky si užiješ a když na to přijde, můžeš je projet velmi rychle. S GTI jako s prvním autem nemám problém. Není zrádné a člověk se musí naučit respektu a sebeovládání. Pokud se bavíme o nižších motorizacích, 1,6 TDI je dobré se vyhnout, pokud máš jinou možnost. To je motorizace hlavně pro firmy. Pokud někdo najezdí dost kilometrů na to, aby se diesel vyplatil, tak je podle mne lepší si připlatit za dvoulitr. Lehký benzínový motor je ale v mých očích lepší volba. Chceš multilink, máš v nabídce 1,4 TSI.-
woody-alien 10.11.2013 16:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: A3SB vs Golf
Souhlas. Kouzlo GTI je právě v tom, že s ním můžeš jezdit úplně normálně, v rámci předpisů, klidně. Není zákeřné, na ovládání doslova miláček. Žádné tahání za volant, žádné zběsilé hrabání. No a když chceš, můžeš ho prohnat tak, že z toho budeš divokej.... ;-) S Performance packetem se i v těch zatáčkách vyblbneš s velkou mírou bezpečí (obzvlášť když máš pořád v záloze ESP) a pro tenhle typ auta je podle mého mnohem přínosnější než AWD. Když se tedy bavíme o chování na suchu. Dvoulitrové TDI určitě není nezvladatelná bestie :-) , no ale když se vrátíme k argumentům typu zákonná pojistka, registrační daň a multilink, musím opět souhlasit, že 1.4 TSI by byla pro Golfíka i s přihlédnutím k ceně velmi dobrá volba.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
_MT_ 09.11.2013 15:50
« Re: A3SB vs Golf
I když máš bohatý rozpočet, je Golf vážný soupeř. Natož, když máš rozpočet omezený. Asi nejsilnější zbraní A3 je interiér. Musíš si sám odpovědět, jestli ti to za ty peníze stojí. A3 není zrovna volba rozumu. Jestli to auto opravdu chceš a máš na něj, klidně si udělej radost. Pokud ne, Golf bude nejspíš lepší volba. (Mluvím o vyšších verzích Golfu, jen pro ujasnění - tedy Highline a výše.)
-
-
Bully_ 06.11.2013 17:49
Asi budu sam
, ale ta recenze mne prijde tak pateticka, az se mne derou slzy do oci. I kdyz je jinak snad dobra, podobny nabubrely sloh me ponekud odrazuje to treba jenom docist do konce. -
-
Rubb 06.11.2013 21:04
« Re: Dokonalost..
Taky se připojuji k názoru, že jde o povedenou recenzi, ikdyž trochu cítím nadšení z nového auta (můj názor).
Ale jinak se v podstatě shodneme na názoru na BMW... Já letos na začátku roku taky přešel k Audi a doteď jsem naprosto nadšený (A6). BMW v poslední době staví auta pouze na image a krom ryze sportovních verzí divize M, nevidím protihodnotu vynaložených investic. Navíc z toho, že cpou 3-válce do prémie, jsem hodně v rozpacích. Ale tak asi si myslí, že to zaslepení fandové značky taky překousnou... O interiéru nemá smysl se ani bavit, některé detaily jak z korejské produkce, vnitřní prostor vzadu, je na tuto třídu vysloveně bída.
Jezdím hodně a řízení mě baví, proto jsem si kupoval auta dělaná pro řidiče, ale Audi v poslední generaci se chlubí i výborným podvozkem, nebojím se říct, že už i v tomto ohledu předčilo BMW...
Jinak k A3 - mojí volbou v této třídě by byl ten nový sedan, podle mě vypadá fakt dobře :-)
Měj se :yes:-
stealth01 07.11.2013 11:30
« Re: Re: Dokonalost..
Děkuji za názor a pochvalu recenze. Ale měl bysis dát pozor, za chvíli tady bude Dinar, Mig35 a další a označí Tě (v tom lepším případě) za "Audi positive". Ikony se člověk nesmí dotknout. ;-)
Jinak souhlas, možná bych řekl, že ve výběru materiálů a v některých detailech to korejci umí lépe, než BMW.-
MarTin1 07.11.2013 12:01
« Re: Re: Re: Dokonalost..
Jako nelze to úplně paušalizovat ALE 5tka, verze X5/X6, minulá E90 a vlastně i současná 7ma jsou co se týče interiérů řekněme lehce pozadu. X5 a X6 to je evidentní pouze dojná kráva pro BMW, protože tam vrže úplně všechno. 7ma když jí srovnám s A8 a dokonce i W221 Skem tak taky druhé housle. Já osobně nemám rád řeči, že to na interiér nejezdí... že přece sedím za volantem.... NE NE NE NE, prostě pokud utratím 2 miliony, tak chci aby to auto vypadalo jak zvenku tak zevnitř a po x destíkách tisíc km tam nic nevrzalo, kůže se nekrabatila, nikde nelezly nítě....pokud se prostě podívám na kamarádovo X5 a ve finále klientovu 530d sedan, tak oba mají tu klasickou černou kůži (tu základní asi za 60k) a ty sedačky mají odstálou a zkrabatělou kůži... oba najeto do 100 000km... Tohle se prostě v AUDI či MB nestane (já měl v ML 124 000km (základní kůže alpaka) a sedačky jak nové, teď CLS 60 tkm (Passion kůže porcelain) a rovnež a 2-3x do roka to otřu hadrem s emulzí a jezdím převážně jeany a nebo oblek. Kamarád si teď koupil A5 z druhé ruky, najeto 72k a taky v pohodě...
Nová 6GC je pro mě už symbol kvality uvnitř. Každému se líbí něco jiného, každej má jiné priority....
-
-
-
-
MarTin1 07.11.2013 10:01
Recenze
Kolego tohle je FACKA zdejším redaktorům.... hlavně to video... na to že je to v podstatě amatérské video tak oproti těm tragédiím tohohle webu u testů aut je to jiná liga. Trošku mi to připomíná Pjandu z autofora :-)
K BMW... známej teď do firmy kupuje dvě 530d F11 a já za sebe můžu říct, že když jsem v tom den jezdil, tak mě dost zklamal interiér...Navíc ty runflaty to je MOR a kecy, že je to odladěný jsou jen kecy. Navíc to dealeři BMW protěžujou, dokonce mu jeden ouchcapka řekl (co mu chtěl vnutit sadu zimáků za 80k, když jsem mu jasně řekl ať tam dá na zimu klasické gumy) že to na klasickejch gumách nesmí jezdit, že to neni v techničáku a pokud nabourá, tak mu pojišťovna nic nedá...... nehoráznost maximální. E-klasse není taky žádnej zázrak ALE alespoň jak říkáš po 50k v tom autě to trochu vypadá. Jinak jízdně se mi to hezky řídilo, ta 8ZF je paráda, ale oproti jedničce nebo E60 tam je úplně jinej Feeling... navíc jsem řídil Xdrive... Já bych si to auto klidně koupil, ale asi jenom kvůli tomu jak vypadá...ale jen kombi.
-
stealth01 07.11.2013 11:32
« Re: Recenze
Děkuji kolego! Jsem moc rád, že se video líbilo, opravdu je to amatersky natočené, v amatérských podmínkách a s amatérskou technikou.
Souhlasím s hodnocením pětky, taky mě po čase totálně zklamal interiér. Pokud člověk nějakou dobu sedí / jezdí v A6, pak mu to připadá opravdu jako z jiného vesmíru.
-
-
maTooB 08.11.2013 08:17
Cena auta
Mna by teda dost zaujimala aspon priblizna cena takto vybaveneho auta..-
-
-
stealth01 08.11.2013 10:47
« Re: Re: Re: Cena auta
OK, pojďme se bavit o realitě a ne o "čudování". Prémiová třída aut je prostě posazena cenově jinak. Pokud by nikdo nereagoval na tyto vozy, dané automobilky (ale i dané modely) by zanikly. Jenže prémiovou nižší střední automobilky prostě prodávají a celkem dobře, takže nějaký trh obsluhují, souhlasíš? V prémiové třídě se podle mého názoru prodává nižší střední (1er, A3, A-class) za ceny kolem milionu. Stačí trochu pustit fantazii při sestavování. To je realita. Málokdo bude kupovat nižší střední u Audi za ceny pod 750.000 Kč. Pokud to někdo udělá, je podle mě jen pozér, který chce upozornit na to, že má prémiovou značku. Střední třída se prodává průměrně za ceny kolem 1,5 milionu korun (opět stačí pár položek v konfigurátoru) a vyšší střední za ceny od 2 - 2,5 milionu. Luxusní třída pak od tří milionu výše. Jistěže lze koupit A3 Sportback za 480.000 Kč (nový u dealera), ale je to tak ošizené auto, že to skutečně není nic výhodného.
Stačí prostě, když máš limit. Můj limit na nižší střední s nějakým základním motorem byl jeden milion korun. Dostal jsem se podstatně níže (to už nemluvím o 21% DPH) a nelituji ani jedné vynaložené koruny.
Kromě toho, nevím o jakých 37.000 Eurech mluvíš. Já jsem Ti přece jasně napsal, že to byla ceníková cena a ne ta, za kterou jsem auto reálně zakoupil.-
woody-alien 08.11.2013 12:13
« Re: Re: Re: Re: Cena auta
Tohle nemusíš nikomu vysvětlovat. Se stejným přístupem by se mohl někdo jiný zase divit, proč si dal "doplňte sumu" Kč za baworáckou pětku se základním dieselem. A to i kdybys ji vychvaloval do nebes. Za to už jsou taky jiná auta....a tak dál, a tak dál. ;-) K nákupu auta se přece přistupuje různě. Buď mám určitou sumu peněz a hledám, co se mi tam vejde největšího (nejvybavenějšího, nejsilnějšího apod.) anebo si vybírám v určité kategorii aut, srovnám konkurenci, vyberu pro mě nejvhodnější auto a už se jenom hádám sám se sebou, co tam chci a co ne a kolik jsem za takové auto ochoten/schopen zaplatit. A i tohle je hodně zjednodušené, může nastat prolínání přístupů nebo se vybírá auto jenom podle značky, podle barvy, podle toho jak mi ladí ke kabelce.. >:D - zkrátka hrozně individuální záležitost.
Ale recenze parádní a to videjko je hodně povedené - je vidět, že ti auto dělá radost. A to je dobře. ;-) :yes: -
Ondřej Šámal 09.11.2013 15:34
« Re: Re: Re: Re: Cena auta
Málokdo bude kupovat prémiový segment C za 750 000 Kč, to souhlasím. Ale jen u nás. Západní trhy jsou v tomto ohledu úplně jiné. Například v Německu jezdí mraky Audi A6 2.0 TDI, BMW 520i nebo Mercedesů E 200 ve velmi střídmé výbavě. A rozhodně to není pozérství. Naopak. Ti lidé prostě chtějí lepší značku a nemusejí mít v autě výbavu za 1/3 PC auta. U nás je situace naprosto opačná. Než by člověk jezdil v základní trojce 320d bez navigace a kůže, raději zvolí Superba Elegance s pohonem všech kol.
Já bych na tvém místě zvolil raději Golfa, za ty peníze bych měl plně vybavené GTI Performance a ještě by mi možná něco zbylo. Už Golf je totiž tak dobrý, že více pro mě ani netřeba. Nicméně chápu, že každý má jiné preference. A když navíc člověk dostane zajímavou nabídku, tak vlastně proč ne. Nová A3 se mi líbí, ještě víc se mi ale zamluvá ve verzi sedan, jelikož tíhnu k tříprostorovým karoseriím.
-
white label 09.11.2013 16:24
« Re: Cena auta
"plně vybavené"? Pokud to myslíš absolutně (vše co lze objednat), tak to určitě stačit nebude, přece jen příplatková nabídka Golfu není úplně typicky mainstreamová. Pokud to bereš, jako vše co bys potřeboval ty, pak asi ano, ale to nebude "plně vybavené" ve smyslu v jakém se tohle slovní spojení obvykle používá.-
-
white label 09.11.2013 17:06
« Re: Cena auta
Nestačilo by to ani v rámci českého ceníku/konfigurátoru, když v českém konfigurátoru zatrhneš všechny možné (které lze zatrhnou najednou) položky, jsi na čísle 1.157.500,- Kč, což má do těch 930 tis. poměrně dost daleko, za ten rozdíl lze koupit třeba novou Fabii v základu.
P.S. Mimochodem jsem při tom přišel na zajímavou věc, pokud chceš 19" kola, nemůžeš k nim mít panoramatickou střechu, a to jak u nás, tak v Německu.-
woody-alien 09.11.2013 17:32
« Re: Re: Cena auta
VW ti zkrátka při konfiguraci GTI povolí pouze JEDNU hovadinu. >:D
Ale vážně, jistěže se můžeš zaškrtáním všech příplatkových opcí dostat do úplně jiných cenových relací, ale některé volby mohou být už z podstaty nesmyslné. Např.když chce někdo manuál, nezaškrtne DSG za 60 tisíc.
-
white label 09.11.2013 17:53
« Re: Cena auta
Tady jde spíš o to, jak definovat pojem "plně vybavené" nějak obecně(ji), když individuálně má každý poněkud jiné představy i při neomezeném rozpočtu. Prostě vždy je nějaké od - do, přičemž v absolutním základu si GTIčko taky objedná málo kdo.
-
-
-
-
-
white label 08.11.2013 16:45
« Re: Cena auta
Nejdřív se (poněkud netaktně) zeptáš rovnou na cenu a po vstřícné odpovědi tuto informaci "zneužiješ" k diskusnímu "čudování".
Pokud člověk nemá dostatečný/slušný rozpočet na prémii, měl by mít rozum a jít raději do mainstreamu, prémie v holobytu není to pravé ořechové a působí to pak celkově spíš "pozérsky", než prémiově. Prémie je primárně pro ty, co si mohou dovolit dát za auto víc, než je (u mainstreamu) běžné/"normální". -
-
stealth01 10.11.2013 08:07
« Re: Re: Re: Re: Cena auta
No to jsem zrovna teď viděl v Autotipu. U Ceedu máš nějaký balíček Lux za 90.000 Kč, který přidává vyhřívané sedadla, navigaci, xenony a další drobnosti. Když jsem si spočítal akční paket spolu s navigací MMI Touch (ovládání hlasem, hands free, xenony, vyhřívaná sedadla, 3D navigační mapy, DVD přehrávač, Audi radio, výsuvný 8" displej, tempomat, loketní opěrka) vyšlo to na 105.000 Kč.
Nechci Kiu urazit, ale myslím, že jen displej s vysokým rozlišením bude u Audi jaksi lepší. Takže reálný rozdíl je nějakých 15.000 oproti mainstreamu.
K tomu motoru. Možná jsi mě špatně pochopil. Mluvil jsem o nějakém základním motoru z nabídky Audi. A to tento motor je. Mohl jsem jít do A3 1.8 TFSI, ale já to do města fakt nepotřebuju.
-
-
-
-
-
Vranis 09.11.2013 10:10
Pekne
auto, tiez by som mu dal prednost pred 1er a to som vcelku zaslepenym fanusikom BMW. Taktiez video super, redakcia by si mala brat priklad. Nech sluzi :yes: -
white label 09.11.2013 15:23
Podvozek A3
V recenzi se docela rozplýváš nad podvozkem nové A3, a to i přesto, že nejde o podvozek adaptivní a auto je na 18"kách. Můžu se teda zeptat na tvé srovnání tohoto podvozku s tím u Golfu V GTI na který tu máš také recenzi? A máš nějakou zkušenost i s adaptivním podvozkem u A3?
Díky moc za případné odpovědi.-
stealth01 09.11.2013 15:42
« Re: Podvozek A3
Popravdě, měl jsem obavy z takového podvozku. Jeho chování na silnici je ale opravdu příkladné z hlediska vyvážení sportovního chování v zatáčkách, kdy se karoserie auta nenaklání a A3 perfektně drží stopu (při výjezdu ze zatáčky - zvlášť když se "utahuje" ve vyšších rychlostech je jen třeba mít na paměti pohon přední nápravy a případně nejezdit s vypnutým stailizačním systémem) a zároveň poskytuje dostatečný komfort, to znamená, že přes nerovnosti jezdí měkce, hladce bez rázů a bouchání nebo snahy ovlivnit jakkoliv řízení. Právě proto se nad ním rozplývám, práce tlumičů a jejich nastavení je příkladné. A právě komfort jízdy je to, co mi chybělo u GTI. Golf byl postaven na sedmnáctkách, ale byl zároveň jakoby tvrdší, chyběla mu rozhodně ta elegance v případě, že silnice nebyla ideální. Nejvíce jsem to poznal při jízdách po D1. Tam kde se A3 přenáší přes spáry a hrboly s grácií, tam mě už podvozek GTI vyloženě unavoval. Bavíme se ale o autech s daty narození 2006 a 2013. Myslím, že dnešní GTI je na tom poněkud jinak - lépe. Bohužel s adaptivním podvozkem u A3 zkušenosti nemám. Mám ale zkušenosti s adaptivním podvozkem u R8.-
white label 09.11.2013 16:03
« Re: Podvozek A3
A u R8 máš zkušenost i ve smyslu srovnání R8 s adaptivním podvozkem a naopak bez něj? Já jsem s verzí bez něj (u R8) nejel.-
stealth01 10.11.2013 07:59
« Re: Re: Podvozek A3
Moje zkušenost je pouze verze s magnetic ride. Nevím, kolik si s takovým autem ujel kilometrů, ale mně se zdá čím dál víc, že comfort režim může vzdáleně připomínat nastavení podvozku A3. Taky je to tvrdé, ale když jedeš přes sérii příčných vln, nerovností na vozovce, tak se mi R8 zdá taková jakoby houpavá (asi na to čeština nemá termín), pořad to prostě kopíruje naprosto přesně vozovku, ale je cítit náznak komfortu. Obecně nemám moc pocit, že by Audi mělo nastavení nazývat slovem "comfort". Myslím si, že Comfort je takový standardní setup normálního podvozku R8. V režimu sport, je to opravdu, jako by ten vůz byl připraven na závody. Není to absolutně vhodné pro normální jídzu. Možná máš stejné nebo rozdílné zkušenosti, ale tak to na mě prostě působí.
-
-
_MT_ 09.11.2013 16:47
« Re: Re: Podvozek A3
Hlavně, že ti sednul. Nákup konfigurace, kterou sis dopředu nevyzkoušel, je vždy trochu adrenalin. Není to autíčko za stovku. :-) A přidávám se k pochvalným hlasům za recenzi.
Jinak Audi nabízí i levnější navigaci. Ne jen MMI Touch. Pokud jde o ovládání, jestli točíš doleva, nebo doprava, záleží, na jaké straně menu je oblouk. Po něm se vlastně pohybuješ. Když je vlevo, tak se na další položku dostaneš logicky otočením doleva (tedy proti směru hodinových ručiček). Nevím, jestli jsem jediný, komu to připadá logické. :-) Ale přiznávám, že bych se bez toho obešel.
Mimochodem, označení CoD je starší než ACT. Tenhle motor byl představen v A1 Sportback. Pokud mě tedy paměť nešálí.-
stealth01 10.11.2013 08:03
« Re: Re: Re: Podvozek A3
Děkuji moc za pochvalu. ;-) K MMI Touch... Já jsem rád, když v autě jsou hračky a 75000 ji sice hrůzná částka, ale netrápí mě. A k ovládání. Nebavím se o ovládání v základním menu, ale spíše v řádkových seznamech (písničky, telefonní seznamy). Pohybem po směru hodinových ručiček bych očekával, že se dostanu od "Abby" k "ZZ Top" :-) Ale já musím dolů rolovat pohybem proti směru hodinových ručiček... a to je fakt divné.-
_MT_ 10.11.2013 12:33
« Re: Re: Re: Re: Podvozek A3
Také nemám nic proti MMI Touch. Jen jsem si z tvého textu odnesl, že musím zaplatit 75 tisíc, pokud chci navigaci. Což není přesné. Jen taková drobnost a můj dojem.
Nemluvím o hlavním menu. Když se podíváš na nějaký seznam, tak na jedné straně je oblouk a na něm (u něj) případně posuvník, který ukazuje tvou pozici v seznamu. Pohybuješ se jakoby po tom oblouku. Jestli točíš po směru, nebo proti směru, záleží, jestli je tam pravý, nebo levý oblouk (když jsou tam oba, tak na kterém je posuvník; to se týká starších MMI). Audi přijalo tuhle logiku kruhů, používají levé oblouky, tak se točí proti směru. :-) Jak jsem napsal, pro mne je to přirozené (ve spojení s vizuálním rozhraním MMI). Jako pohyb sám o sobě ne - po směru je "dopředu".
-
-
-
-
-
Covenant 02.01.2014 14:07
Zvolená barva
Krásné A3 a perfektně napsaná recenze, z které si už dokážu udělat obrázek jaká asi A3 je :-) :yes: , sám pokukuju a uvažuju za rok nebo rok a půl o nové S3 sedan. Můžu se zeptat co je tohle za baru? ......Červená Brillant nebo Červená Misano
Díky za odpověď
:-) -
Baron de Maxim-Fratzek 28.05.2014 09:30
1,4ka
Uvažoval jsem nad tím a nachápu, že se můžeš rozplývat nad autem s nahoněnou benzínovou 1,4. To mi prostě nejde do hlavy, pokud ještě máš naopak vysokobjemové auto. Chápu, že A3 je v této výbavě krásná, detaily výborné. Ale srdcem auta je motor. Vidím, že do toho dávaj max. 1,8 TSI, tak mít aspoň to. Asi jsem něco nepochopil za ta léta, asi bych to měl jít vyzkoušet... Nevěřím totiž tomu, že u tohoto motoru by u mě nenastala často situace, kdy bych mačkal plyn až k podlaze a nic by se nedělo. -
LEDprojekty 05.06.2016 21:04
krásné auto a super recenze
Zdravím, na oplátku smekám nad tvou recenzí a bohovsky nakonfigurovanou A3, navíc pěkné video, nechceš založit carspoterský web ?