Recenze

9 Majitel

Volkswagen Golf GTI Performance

9.06 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta Der GTI Rok výroby 2018 Koupeno ojeté najeto [km]:39000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 180 kroutící moment [Nm]: 370 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.3 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7.4

Popis vozu

K výběru
------------
Následovníka svého relativně obyčejného Golfu 6 1.4 TSI DSG Highline jsem vybíral hodně dlouho. Asi i proto, že jsem se stávajícím byl, a to i přes občasné problémy s ním, dost spokojený - jezdil dobře, jezdil na 90 kW delší trasy bez problémů okolo 5/100, byl spolehlivý co se týká nepříjemných a těžko opravitelných věcí. Miloval jsem jeho klasický design přístrojovky a sedačky z alcantary.
Základní zadání bylo "co nejmenší auto s co největším výkonem a co nejpohodlnější". Samozřejmě, že je to neslučitelné, hlavně výkon + pohodlí. Někdo někde totiž určuje, že malé auto s výkonem je obvykle zároveň tvrdé, což se mi pro brěžné auto nedaří úplně pochopit jakou to má nutnou logiku a spojitost. Z dalších vlastností jsem považoval za nutnost rozumnou míru ergonomie za volantem, což splňují spíše starší auta, nová už prakticky vesměs ne.
Nevylučoval jsem ale jít ani o třídu výše, abych dostal výkon a zároveň pohodlí. Z dlouhého seznamu teoreticky vhodných aut mi ale nakonec zbyla jen auta nižší střední - výkonné odrůdy Golfu, RS3 a A45 (zásadně verze bez "s", na základních 18"). Záložní varianta byla 340i F31.
Tu 340i jsem zavrhl poměrně brzo, protože rozumně jeté a zároveň slušně vyváženě vybavené auto aby člověk pohledal. Ceny odpovídají nedostatkovému zboží a příplatku za R6.
RS3 jsem nakonec taky vzdal. Moc k vidění nejsou a pokud, tak je drahá - lidi si až neuvěřitelně cení R5. RS3 mají navíc pověst extra tvrdého auta a když jsem koukal, na čem to obvykle jezdí, tak se nedivím. Jediné myslítelné auto bylo v Praze, s cenovkou už atakující myšlené A45.
Takže A45 (zásadně verze bez "s") byla poměrně velký favorit a to i proto, že máme u MB jako firma dosti brutální slevy. Zkoušel jsem 45s, ale musel jsem skonstatovat, že jeho motor je poněkud podivně nekultivovaně a uchu nelahodícně uřvaný, a že to auto zase tak moc nejede na to, že má šílených 310 kW. Takový Golf TCR se proti tomu pocitově sbírá strašným způsobem, jakkoli čísla jsou jasná. Měl jsem z A45 pocit, že je to už z těch nových evropsky udušených aut a že sice výkon mít bude, ale budu to z něj muset strašně dolovat. Zřejmě to ale bude kombinace vlivu EU + toho jeho obrovského turba + nadváhy proti TCR. Postupně se mi začal nelíbit interiér, pořád mi na něm něco vadilo a nakonec jsem ho označil za pouťový. Zabíjely to i falešné koncovky výfuku (příšernost) a když jsem si všimnul i stříbrných klik u dveří, zhrozil jsem se. Problémem byl i servis, kdy se tyhle auta v podstatě nedají servisovat v Brně jinde než u Hoška, který má celkem mizernou pověst, což jsem si potvrdil i osobně. Takže za mě MB klidně ano, ale jedině pokud bydlíte v Praze, kde jsou možnosti servisu přeci jen bohatší. Vynikající byl ale podvozek - nastavitelné tlumiče a o 5% vyšší profily pneu a to při ještě větší šířce než je běžný standard u koncernu dělají své. Na 18" by byl jistě velmi dobrý. Kdo mi nevěříte, zkuste si to sami a klidně i eSko na 19", budete překvapeni.
Golf R odpadl sám, ty auta nejsou a jediný, který byl, ztroskotal na jednání prodejce. Golf TCR se mi zdál dosti tuhý ale hlavně jeho spoilery už jsou podle mého dost pro extroverty, na 18" už to tak pěkně nevypadá a 17" jsou nemyslitelné.
Koupil jsem tedy nakonec tu nejmíň výkonnou variantu a jednu z těch tvrdších, usmál jsem se, že tak už to někdy v životě chodí, ale je to s vidinou potenciálu ke změnám a zlepšení - můžu dát snadno menší kola a trochu ho chipnout. A je to GTI - auto s rodokmenem a já jsem ho tak nějak vždycky v podvědomí měl.

Golf mk8
-------------
Čekal jsem, co přinese mk8, byl jsem odhodlaný do něho jít skoro apriori, ale mk8 pro mě přinesla v podstatě jen zklamání - nehezký interiér, mizerné materiály, silně diskutabilní exteriér a jako vrchol nedodělaný sw - jednoduše řečeno odfláknuté a nevyužitý potenciál. Dostaly mě v poslední době fejkové výfuky na Clubsportu. Když si vezmu šetření na všem možném, co je vidět, tak jak to bude vypadat tam, kam vidět už není? Vím, jak se šetřilo na hw z mk6 na mk7 na některých věcech, na které není běžně vidět. Jak můžu koupit auto, které svou zhoršenou a nebo doslova mizernou ergonomií v interiéru ohrožuje řidiče? To bych radši přešel k jiné značce, prostě mi ten krám nesmí do garáže. Neměly by se naopak automobilky snažit o zlepšování ergonomie? Kde je EU se svými všemožnými nesmyslnými regulacemi a tohle jim pak nijak nevadí? Čest Mazdě, čest BMW, kupujte je, dokud jsou alespoň takoví, jací jsou.

Vzhled
-------------
To auto vzhledově nekřičí hromadou spoilerů, nedává nic okázale najevo, jsou to jen detaily, které ho rozlišují. Papírově ani nemůže, je to už dnes jeden z těch slabších hothatchů. Odměnou těchhle starších aut budiž to, že i na 17" kolech vypadají ještě (řekněme) snesitelně, na 18" velmi dobře a na 19" je to prda. Zkuste si toho samého dosáhnout na nových - budete muset jít aspoň o palec výš, jelikož pontony karosérií jsou čím dál tím masivnější, viz Octavia RS nejnovější generace.
Považoval bych jen za vhodné a i odpovídající mít lakované černé oplastování okolo mlhovek a lízátka, ty plasty totiž lakované nejsou a je to prostě obyčejný surový plast. Každý i ten nejobyčejnější R-line je má lakované, Sharany, Tourany, všechny, ale ne GTI. Měl je lakované i Clubsport blahé paměti, má to eRko. Proč ne GTI? Už se asi zase šetří ...

Pohodlí
-------------
Je to komprosis, jelikož i na DCC je to na 19" kolech 225/35 a tuhých sedačkách určitě tužší, než jsem po opakovaném testování věřil, že bude. Přesto nelituji, na silnicích 1. třídy, kde běžně jezdím se to tak nějak dá a v zatáčkách to sedí a drží stopu strašným způsobem. Proti standardnímu Golfu se dá projíždět zatáčky samozřejmě o dost rychleji a přitom na možnosti auta jedete pořád ještě bezpečně. V podstatě tam, kde normální Golf končil, tohle začíná, jistě i díky diferenciálu. Kdo ale chce pohodlí větší, dá holt kola menší, hádám, že 18" budou velmi dobrým kompromisem. Po téhle zimě jsou na silnicích šílené díry, kterým pokud se nevyhnete, tak na těch 19" to třískne v autě, až vás to bolí za něj a dobrovolně za něj polknete aspoň jeden Brufen.
Na DCC jsem trval a hledal kus, který by tuhle položku měl. DCC určitě pomáhá, ale platí to jen na určitém typu nerovností, spíš na takových větších vlnách na asfaltu a středně velkých prohlubních a nerovnostech. Díry jsou stále dírami a třískají ve všech autech. Vaše obvykle zcela rovná silnice na novém asfaltu se na 19" gumách změní v silnici s droboučkatými hrboly a vlnkami - tohle odfiltrovat umí jen výška gumy a DCC nepomůže nijak. Rozdíl režimu Comfort a Normal je podle mého zanedbatelný, Sport tužší je. Spolujezdec si za jízdy sms na dotykáči už nenapíše ale v žádném režimu, pokud jezdíte 19".
Stejně tak někomu můžou vadit i "Top sportovní sedačky", jak je VW nazývá. Mají vyšší bočnice, díky kterým se nastupuje/vystupuje hůř a šťastnější z nich budou spíše hubenější postavy. Mají tužší podsedáky a i to může někomu nevyhovovat, pokud je zvyklý na měkoučké alcantarové sedačky Highline.
Co se týče hlučnosti tak mk7 je nejspíš trochu dál než mk6 a potvrzuju si to opakovaně, protože ani od těch 19" nejde tolik hluku jako jsem byl kdysi zvyklý na 18", přijde mi to skoro jako 17" u mk6. Umělé brumlání koncovek je ale na dálnici při konstantní rychlosti otravné, v proměnném režimu ale subjektivně nevadí a v takovém režimu se mi spíš líbí, protože rád vím, že jsem šlápnul na plyn. Naštěstí to lze přes nějaký sofistikovaný sw relativně snadno vypnout či dle libosti utlumit, já to ale neřeším.

Spotřeba
-------------
Svoje obvyklé trasy na I/43 jezdím tak za 6.2 - 6.5 při klidné jízdě s předjížděním kloboučníků, na dálnici to žere okolo 8.7 při 140 - 145 km/h tacho a běžné jízdy po Brně a okolí jedu většinou 7-8. Když tomu nakládám, jezdím za 11, ale já to moc neumím. V létě to jistě půjde v každém režimu o litr dolů. Evidentně se to chová jako klasické TSI - umí to benzín skoro vyrábět když jedete klidně a pokud to s tím opravdu dobře umíte. Umí to ale i dost žrát, když se tomu řádně nakládá. Vypadá to určitě v průměru tak na 800 km na nádrž. Nemám tomu z tohodle pohledu absolutně co vytknout.

Výbava
--------------
DCC, LED světla s automatickým přepínáním, jízda v pruhu, adapt. tempomat, App-connect a asi i všichni zbylí bezpečnostní asistenti, kessy

Adapt. tempomat jsem párkrát vyzkoušel, moc mě to nebavilo. Funguje ale docela jemně, celkově je to překvapivě dobře použitelné. Co použitelné není je řízení v pruhu, kdy se musíte alespoň občas přetahovat s volantem, aby věděl, že fungujete - nestačí mít jen ruce na něm - není to ještě kapacitní volant jaký je v novém Passatu. Pokud zjistí, že nefungujete, odpojí se, jedinkrát pípne a jede si klidně do pangejta i s vámi. Je to k ničemu nebo přímo nebezpečné.
Používání dotykové obrazovky a hrabání se v menu za jízdy jsem si zakázal hned na začátku, je to nesmírně pozornost odvádějící. Doufám, že platí, že Apple už od podzimu 2020 pracuje na české Siri a zvažuji aktivaci hlasového ovládání, byť je to za nesmyslných 6.500,-.
Co mě dostalo, jsou světla - tady je posun oproti mk6 znát asi nejvíc. Měl jsem tam totiž halogeny a dlouhodobě jsem si stěžoval, že to nesvítí, tohle je ale úplně jiná liga. Vzhledem k tomu, že mě nikdo neproblikával, řekl bych, že natáčení a odstiňování tak nějak funguje.
A Apple CarPlay je docela dobře navržené a na mém 4 roky starém HW i stabilní, jednoznačně doporučuji.

Silné stránky
===================
Napsaly se tuny o tom, jaký je Golf GTI univerzál. Dobře jede, je praktický, rozumně ergonomický, nežere moc, může mít skvělou výbavu a je i rozumně pohodlný. Čekal jsem, že to bude dobré, ale nečekal, že to až tak moc dobré. Tohle je ještě auto, které má tlačítka tam, kde tlačítka mají být (přestože ústupky u mk7.5 už jsou taky znát), má normální ovládání světel a slušné materiály v interiéru (obzvlášť ve verzi TCR, kde je alcantara i ve dveřích!), má skvělou výbavu a nechce moc paliva. Je to koncernové auto, které by mělo být známé technikou a tedy i opravitelné a snad i za rozumný peníz. Za dobrou věc považuji i širokou komunitu lidí okolo koncernových aut, o čemž si vlastníci ostatních značek mohou nechat většinou jen zdát. Oproti mk6 velmi oceňuji rovnou podlahu v zavazadelníku coby podstatné zlepšení praktičnosti, zůstaly tam i velmi praktické věci typu lampička, ale i háčky a zásuvka na 12V, absenci kterých jsem svého času "obdivoval" na Mazdě. Statické přisvětlování do zatáček taky doznalo proti mk6 zlepšení, kdy teď se mlhovky rozsvěcují už v momentě, kdy dáte blinkr, ne teprve až když máte otočený volant. G7 taky podstatně dříve ohřeje vodu po studeném startu a výrazně dřív topí.

Slabé stránky
-------------------
Vadí mi hmatová odezva na tlačítkách na volantu, která je určitě horší než jak to bylo u mk6. Můj palec teď občas nemá z čeho poznat, kde se nachází a je třeba si ho o volant ošoupávat trochu déle než se hmatově chytne a vím kde jsem. Ani za týdny jsem si na to nezvykl. Naprosto neintuitivní je pak ovládání tempomatu o +-1 km/h na tlačítkách Cancel/Res, zatímco tlačítka +- přidávají či ubírají o 10 km/h. Udělal bych to obráceně, ale hlavně schovat ovlivňování nastavené rychlosti pod tlačítka s úplně jinou funkcí, to je solidní fail!

Jízda
--------------------------
Dvoulitry TSI mě baví a to dlouhodobě, protože jednoduše řečeno velmi dobře jedou ve všech těch relativně lehkých Golfech. Od GTI nečekejte zrychlení jako v eRku, chybí mu na to 50 kW, ale jede lépe, než byste čekali, je lehčí. Naproto skvělý bude TCR a komu nevadí, trochu tužší podvozek, kupujte je, dokud se dají rozumné kusy sehnat. Proti 1.4 TSI se GTI motorově samozřejmě skoro nedá srovnávat - dospělejší projev dvoulitru a nával krouťáku je proti němu zdrcující. Ve městě mám problém dodržovat 50, protože jen malý pohyb pedálu a jedu o 15 rychleji, čekám, kdy přijde nějaký flastr. Spíše otravná je jízda po dálnici, kdy za konstantního brumlání výfuku jedu 140 a přitom cítím, jak musím auto držet, protože by chtělo jet. Tam, kde 1.4 jela po dálnici 140 a já měl dojem, že bych po ní neměl už chtít víc, protože by se trápila, GTI by jel aspoň 180. Při 140 citelně zrychluje a pokutových 160 je tam víc než rychle. Předjíždění aut jedoucích 70 při mých výletech po silnicích 1. třídy je daleko bezpečnější než to pro mě bývalo. Dokonce si myslím, že jsem se na silnici díky tomu i uklidnil, jelikož vždycky bezpečně vím, že to ploužící se auto před sebou docela určitě rychle a bezpečně předjedu. Často není třeba to ani nějak moc honit, i na pětku se to rozjede snadno do nesmyslných rychlostí.
Komu výkon nestačí, chipne ho, je kam jít. Řídil jsem TCR a výkon navíc je jistě znát, ale už vás asi úplně neohromí proti klasickému GTI, cítit ale je.
Výrazným prvkem je diferenciál, který pomáhá v zatáčkách a dovoluje ty moje oblíbené projíždět výrazně rychleji než s normálním Golfem. Pocitově je to jako by vás něco drželo ve vašem pruhu a drželo za vás stopu. Těžko se to popisuje. Ale když jsem s GTI projel jednu takovou oblíbenou rychlostí, která by mě ve starým už dávno vynesla do protisměru, byl jsem nadšen a věděl jsem, že právě tohle mi tolik chybělo.
Bude vás bavit volant, skvěle malého průměru, motokárového vzhledu a pro mé ruce ideální tloušťky. Bál jsem se, že bude vadit zploštění, ale vůbec mi to nijak nevadí a neruší mě to.
Auto má jakýsi sportovní mód, který jsem nepochopil. Podle mého názoru to nedělá nic jiného, než že to díky převodovce drží otáčky a tudíž by to asi mělo víc jet. Víc to samozřejmě nejede, výkonu to má samozřejmě stále stejně, jen je prostě podřazeno a díky tomu natlakované turbo. Za mě naprosto k nepotřebě nebo ještě spíš kontraproduktivní, protože do děje to nevtáhne víc, spíše méně. Jestli se chcete víc bavit, řaďte páčkami, natlakované turbo budete mít pak taky.
Převodovka DQ381 má svoje klady a zápory. Vydrží víc než DQ200, je na to stavěná, ale má stejné neduhy - umí taky pocukávat. Projevy za minimálních rychlostí to jsou ale výrazně komfortnější, nemusím se tolik soustředit na práci s plynem při rozjezdech. Nepřijde mi ale, že by byla nějak třeba rychlejší při řazení. Kdybych ale volil znovu, určitě zvolím automat, cesta zpátky ke kvedlání už u mě neexistuje. Počítejte s předepsanou výměnou oleje (dle VW po nesmyslných 120 tis.), výměna včetně všeho by prý měla být okolo 7 tis.

Zkušenosti se servisem
--------------------------
Servisováno předchozím majitelem v některém z pražských autorizáků. Nechal jsem zatím vyměnit olej (nezávislý servis) a prošel nějakou inspekční prohlídkou (ROS Brno). Čeká nás výměna oleje v DSG, byť má auto jen 40 tis. km, ale kdoví, kdo s tím jak jezdil a považuji to za slušnost a i ochranu investice.
Při prodeji staršího auta jsem se naučil jednu věc: za dojíždění do autorizáku vám při prodeji vašeho auta nikdo nic nedá. Většině soukromých zájemců je to jedno. Skoro nikoho nezajímalo, kam jsem s tím jezdil, všichni se ptali spíš po papírech a i DasWeltAuto výkupny byly dopředu přesvědčeny, že jsem do autorizáku nejezdil. Opak byl pravdou a většinou to všechny dost překvapilo. Tudíž můj budoucí zájem vozit auto do pěkných baráčků VW dosti poklesl. Sháním tedy velmi dobrý servis v Brně, kde si umí poradit i s údržbou DQ381 či diferenciálem, budou tam lít, co se tam lít má přesně podle norem a nebudou vymýšlet při servisech běžných věcí nesmysly.

Zkušenosti s prodejcem
--------------------------
Za svoji cestu výběrem jsem potkal různé prodejce, některé vyhořelé, ale i některé nadšence, které to bavilo. Bylo mi obzvlášť líto těch dobrých, od kterých jsem si ale auto koupit nemohl, bývali by si to fakt zasloužili.
Chlapci v BMW Stratos Auto v Praze se opravdu snažili, auto přivezli vypiglované a nablejskané. Prodejce se mi neváhal věnovat i opakovaně, a byť je to prodejce BMW a o Golfu nevěděl mnoho, tak i přesto se víc než jen snažil. Papíry samozřejmě vyřídili komplet za mě, takže nemůžu říct křivého slova. Jediná komplikace pro mě byla, že prodejce nefungoval v sobotu - to je tak jediné, co můžu vytknout a co mě omezovalo.

Co rozhodlo?
--------------------------
Kdysi před 11 lety, kdy jsem vybíral auto, rozhodla úplně směšná blbost: prodejce VW mě nechal v tehdy nějakém jejich novém Golfu zařadit na DSG a popojet asi o 2 metry v předváděcí místnosti tam a zpátky - vysvětlil mi na tom, jak to funguje. Byl ale už nějakého zákazníka, byl v modré Shark metalíze a se světlou alcantarou. Rozhlédl jsem se po interiéru a nenašel nic, co by mi vadilo, ba naopak, a jakoby do sebe všechno najednou zapadlo. Věděl jsem, že jsem v tom nejlepším světle slova smyslu ztracen, protože jsem přeci tajně chtěl Golfa a i s DSG a tam ze mě najednou všechen ten stres z výběru opadl. Ostatní značky už neexistovaly, protože jsem mnadevší podchybnost věděl, že to bude trefa. Hned druhý den jsem ho objednal.
Teď to bylo podobné - stačilo jen a pouze nastartovat. Uslyšel jsem hned to známé zabrumlání, podíval se po interiéru kde bylo vše na svém místě a navíc moc hezké a chytil do rukou krásný volant. Za chvíli jsem se sám sebe zeptal proč jsem kdy vůbec přemýšlel o tom, že bych mohl koupit něco jiného "než tohle auto s rodokmenem". Odpovědět si jsem neuměl. Uvědomil jsem si, že mám úplně stejný pocit jako před těmi 11 lety, kdy do sebe všechno zapadlo, a po tomhle uvědomnění musel být i výsledek stejný - musel jsem ho vzít.
Po něčem takovém litovat nelze, protože dopředu víte, že jste udělali nejenom správné, ale přímo to nejlepší rozhodnutí! Přeju všem, aby to měli stejně.

 

Novinky v recenzi

29.10.2021 21:52

10.000 km

Tak jsme překročili 10.000 km. Krásných! Oslavil jsem to plnou nádrží benzínu a výletem. Autíčko slouží dobře, už jsem si na něj hodně zvykl.
Koukal jsem na olej, nepapká ho, což je dobré. Tlumiče se (zatím) nerozvrzaly, což kvituju s povděkem, nechtělo by se mi ty silent bloky a/nebo ložiska moc řešit.

DQ381 je určitě rychlejší, než bývala DQ200 na mé mk6, ale má taky svoje mouchy - dost podtáčí motor. Není výjimkou, když to točí 1.100/min. Tomu motoru stačí pro klidný chod 1300-1350 ot., ale jak to klesá na 1200 a míň tak to není dobrý. Chce to trošku poladit.

Spotřeba se ustálila dlouhodobě na 7.0, město 7.5-8, mimo město 6-6.5 v létě, těsně pod 7 v zimě, řádění na okreskách moc nevím, tam radši na spotřebu ani nekoukám. Celkově není v podstatě vůbec problém jezdit za 6.5.

Baví mě skvělý zrychlení na 4. stupeň někde z necelých 100 km/h, to nemá chybu. Baví mě zkoušet přilnavost v zatáčkách třeba někde na sjezdech z velkých silnic, naposledy jsem zkusil ukázat Range Roveru na dvouproudovým sjezdu, jak to taky může vypadat! On přibrzdil, já naopak přidal :-) Ten diferenciál je ke nezaplacení.

Nelituju. Ono lze snad vůbec kdy litovat koupě GTI?

7.7.2021 07:31

Pár drobností

Gumy jsou odloženy, tak nějak jsem si nakonec pasivně zvyknul na tu hlučnost. Dojedu je a v září až budu převlíkat, tak je nechám vyhodit. Na jaře pak rozhodně s převlíkáním spěchat nebudu, bo zimním budou už 4 roky.

Není to nic významného, ale další důkaz o tom, jak se šetřilo, je pripojení rádia a klimy: u G6 je propojení klimy s tím rádiem, kdy když něco zapnete/zmáčknete na klimě, tak se potvrzení o tom zobrazí velkou ikonou na displeji. Když pohnete s teplotou, tak taky. V G7 už nic takovýho není. Hodilo se za jízdy nejvíc pro kontrolu nastavený teploty, kterou jsem vždycky nastavoval hmatem a pak oči pro kontrolu nemusely tak nízko. Detail, který mi nijak extra nevadí, ale jen deklaruje, kterak se svět posunuje.

Bývalý majitel mi uchystal investici: klepe se zrcátko u řidiče a klepe se celá boudička, nikoli trn přidělaný ke dveřím a nikoli vnitřek zrcátka. Je to na objednání dílu, takže mě pozdravuje desítečka. A udělat to musím, protože se podle mýho situace postupně mírně zhoršuje.

20.5.2021 12:09

Asistenti

Má to nějaký asistenty, který hlídaj okolí auta. Takže když okolo mě projíždí tramvaj, máme tu false postiive alarm v podobě houkačky. V tu chvíli jsem na hranici infarktu, jakkoli si postupně zvykám. Množství false positive alarmů je ale značný. Kupříkladu mě předjížděl jednou tady ve městě Superb a taky se to rozhoukalo. Dojíždělo mě zezadu auto, začal asi brzdit pozdě a houkalo to mě. Vsadím se, že jemu ne! :-)
Bohužel se ten krám nedá vypnout tak, aby po restartu zase nenaběhl. Nevypíná se to samozřejmě tak složitě jako v moerních autech (!) ale nebaví me to ani tak, takže jsem rezignoval a nechávám za zaplý.
Proč to nemá nějaký profily asistentů? - pro jízdu na dálnici, pro okruh, nějakej Normal, ... hodilo by se. Ale to je "evopsky" nepopulární, že?
To, že asistenti nemusejí být povinně zaplý po startu viz možnosti Mazdy např. - proč to nejde i tady?

16.5.2021 20:18

Sport mód

Tak jsem dneska na 60 km zkusil Sport mód (Svitavy - Brno). Je to tvrdý a je to tvrdý jako žehlicí prkno, ale kousnul jsem se vydržel to celou cestu. Má někdo zkušenost s jinými auty? M2 či M3, A45? Uměl by někdo porovnat?

Otáčky to zásadně nepouští níž než na nějakých 1900, takže je pořád nafoukaný turbo a na plyn a ani podřazování se prakticky nečeká. V tu chvíli to jede slušně. Ručním řazením přesto docílím toho samýho a ještě budu aspoň trošku vtažen do hry.

Sedmičku to řadilo při nějakých skoro 140 km/h, šestku tam dává při 100, pětku tuším že při překročení zhruba 80. Horší je, že při běžných rychlostech přes obec tam klidně nechá válet motor při 2500 na trojku a to není nic komfortního, přestože chápu, že rozhodně o komfort v tomhle módu nešlo.

Co mě vyloženě zklamalo je řízení v tom Sport módu. Mám zkušenost s běžným mk6 a tam bylo řízení spíše tužší, samozřejmě jak se na koncern sluší bez citu a poněkud gumový. Comfort a Normal mi přijdou stejné co se týče řízení, každopádně lepší než mk6 a taky jde lehčejí než v mk6. Tady v tom Sport módu to jde ztuha ještě daleko víc než v mk6, ale je to neuvěřitelně umělý pocit, pocit, že vás něco v pohybu volantu brzdí, ale nemělo by to tam správně být a vy nechápete, proč to kdo udělal. Až tak mizerné mi to připadá.

Co mě ale překvapilo bylo to, že to nežere nijak extra víc. Čekal jsem, že pojedu tak za 9, ale 6.4 bych si předtím netipnul ani omylem.

Celkově je to asi fajn k vyzkoušení, ale raději bych dva módy Individual - jeden bych měl nastavený na něco komfortního a jeden na rychlejší jízdu. Podvozek by ale vždy zůstal v Comfortu, protože to, jak vypadají naše silnice po týhle zimě, je naprostá šílenost!

13.5.2021 15:30

Převodovka DQ381 a podtáčení

Převodovka má tendenci občas motor podtáčet. Vyřešil by to nějaký chip, nějaká customizace. Co mi vadí dost je to, že když na běžný režimy motoru dojíždím na křižovatku a on nechá otáčky postupně klesat a dojde to až na 800/min, kde se to chce trošku dusit. Pak přidá 50/min (padesát) a uklidní se. Je to takový nekomfortní. Na Sport mod se chová výrazně líp, ale pak zase nechce přeřadit nahoru a řadí pozdě.

Dlouhodobě mám pocit, že tomu motoru bez problémů stačí 1300/min, cokoliv pod je podtáčení spojené s duněním a špatným pocitem, že auto ničím, cokoliv nad je zbytečné či nekomfortní V BĚŽNÝM PROVOZU. Řadit ručně určitě dokážu.

Pokud se mi to nelíbí, řeším to tím, že prosttě jedu tak rychle, aby tam určitý otáčky prostě byly a kašlu na to.

Jinak to řadí při 50 pětku, 63 šestku a 73 semičku, pokud to někoho zajímá.

13.5.2021 15:23

Spotřeba dlouhodobě

Dálnice: 8.0 při běžně nějakých 150 km/h, měřeno na 70 km úseku, průměr 134 km/h. Je to míň než bý bývala žrala moje 1.4 TSI 90 kW.

Město: zhruba 7.5 je reálných při přesunech přes Brno

Mimo město: dle stylu jízdy, ale 600 koní to nemá, takže se taky občas musí jet klidně. Moje běžný trasy jezdím od 5.5 ekojízdu, za 6.5 - 7 budu jezdit určitě a za 8 se svezu.

Dlouhodobě tam mám 7.2 a jde to dolů.

8.4.2021 19:53

Přezuto

Hm, tak jsem přezul a hořce toho lituju. Jen co jsem vyjel z první zatáčky za barákem mi bylo jasný, že je něco jinak a chtěl jsem se vrátit a zkontrolovat, jestli nemám na gumě vlevo vpředu něco nalepenýho. Něco dělalo hluk a měl jsem dojem, že šly nějaký vibrace do chodila u opěrky nohy. Na gumách samozřejmě nic není, takže jsou asi v háji. Už neslyším "motor", ale slyším jen valivej hluk od kol.

Zimní jsou Conti TS850, podle vzorku jetý minimálně, jsou 04/2018, a celou dobu, co jsem je jezdil jsem si říkal, že to auto není na to, na jakých gumách jezdí, vůbec hlučný.
Letní jsou Pirelli PZero, a ty mají zhruba půlku vzorku, taky 04/2018 a vůbec se mi nezdají. Někdo s nima holt většinu z těch skoro 40.000 km najezdil.

Ví tu někdo o "bezhlučných" gumách 225/35 R19. Zajimavý jsou teoreticky https://www.pneunet.cz/pneu/181381/dunlop-sp-sport-maxx-rt2-mfs-225-35-r-19-xl-88-y-letni/

8.4.2021 19:53

Přezuto

Hm, tak jsem přezul a hořce toho lituju. Jen co jsem vyjel z první zatáčky za barákem mi bylo jasný, že je něco jinak a chtěl jsem se vrátit a zkontrolovat, jestli nemám na gumě vlevo vpředu něco nalepenýho. Něco dělalo hluk a měl jsem dojem, že šly nějaký vibrace do chodila u opěrky nohy. Na gumách samozřejmě nic není, takže jsou asi v háji. Už neslyším "motor", ale slyším jen valivej hluk od kol.

Zimní jsou Conti TS850, podle vzorku jetý minimálně, jsou 04/2018, a celou dobu, co jsem je jezdil jsem si říkal, že to auto není na to, na jakých gumách jezdí, vůbec hlučný.
Letní jsou Pirelli PZero, a ty mají zhruba půlku vzorku, taky 04/2018 a vůbec se mi nezdají. Někdo s nima holt většinu z těch skoro 40.000 km najezdil.

Ví tu někdo o "bezhlučných" gumách 225/35 R19. Zajimavý jsou teoreticky https://www.pneunet.cz/pneu/181381/dunlop-sp-sport-maxx-rt2-mfs-225-35-r-19-xl-88-y-letni/


Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

zatím dobrý, uvidíme

praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8

Uvítal bych přeci jen měkčí odpružení

provozní náklady
8

Viz popis

náhradní díly
10

Zatím nevím co napsat

výkon motoru
7

Nebudu zazlívat nikomu, pokud to chipne

spotřeba
8

Velmi dobrá, zatím 7.4 a půjde to dolů

hlučnost motoru
8

Tak akorát

kvalita sedadel
8

Tužší než normální, skvělé boční vedení, vysoké bočnice

brzdy
10

Brzdí

zavazadlový prostor
10

Rovná podlaha, zbytek je běžný, ale velmi praktický






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…