Recenze
Audi A6 Allroad 3.0 TDI quattro
Technické info
Přezdívka auta Mastodont Rok výroby 2016 Koupeno ojeté najeto [km]:13000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3000 výkon [kW]: 200 kroutící moment [Nm]: 580 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.2 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
A6 Allroad jsem pořídil po zkušenosti se Subaru Levorg MY2018. Toto auto je úplně z jiného těsta a moc se porovnávat nedají. Jediné, co ta auta mají společného je, že jsou obě kombi a 4x4. Nicméně se občasnému srovnání neubráním. Samozřejmě se zaměřím na to, co se mi na autě líbí a co naopak ne.
Je vyrobené 2016, ale rok a půl stálo kdovíkde, s nájezdem 13300 km. Pro dlouhé stání si asi bude žádat nějaký servis s čerpadlem a vývěvou, což je jen malá daň za rozumnou cenu a ještě rozumnější auto. Také doufám, že se nebude sypat jako Passat CC, který jsem měl před Subaru.
Po zkušenosti se Subaru jsem už nechtěl žádné otravné asistenty. Chtěl jsem opět poctivé 4x4 do hor se světlejší výškou, tak abych nezakopl o každý obrubník ve střední Evropě, jak tomu bylo u Levorgu. Prostě spolehlivé rodinné kombi s normálním motorem, pohodlnými sedačkami a velkým prostorem pro nohy i zavazadla. Rád bych taky trochu sportovního ducha, ale to se s TDI a dvěmi tunami bohužel vylučuje.
Jinak auto plní mé požadavky dobře a po českých kotárech je s ním radost jezdit. V dané konfiguraci nepotěší chybějící pádla. Ta sice bývají v nabídce, ale předchozí majitel je tam nedal, stejně jako radar hlídající mrtvý úhel, na který jsem si v Subaru také zvykl. Ocenil bych i nezávislé topení. Ale co se dá dělat, ojetinu kupujete tak, jak je.
I pro rodinu a chalupáře má vše potřebné, včetně integrovaného tažného a hagusů.
Jízda i s takovým autem je překvapivě svižná. Serpentiny na horách vystřihuje s nečekanou lehkostí a motor při tom nemusíte nesmyslně vytáčet abyste si užili. Levorg to ale není, proti němu má Allroad sportovního charakteru asi jako slon s kolečkovými bruslemi. Ale i tak byste Levorga s 1.6T i 2.0 motorem nechali v serpentinách daleko vzadu, ne v zatáčkách, tam by byl Levorg o trochu rychlejší, ale na výjezdu ze zatáteček by ho 200 kW nechalo daleko za sebou. Běžná jízda je příjemně relaxační a dá se při ní i odpočívat. Vypnete hudbu a necháte se unášet okolním komfortem až do svého cíle.
Asi by se dalo říct, že A6 Allroad je vlastně nudné auto. Řízení si s Vámi nepovídá, diesel bez bi-turba je prostě diesel a podvozek je odtažitý. Jenže ono to tak nějak všechno dohromady funguje. Subaru Levorg je sice zábavná motokára, ale tohle je skutečné auto a o tom to asi je. Vše zde funguje tak jak má a auto dělá na 100% co se od něj očekává. Nic proti Subaru, protože jsem už s několika modely jezdil. Ale Subaru bych si vybral jen ta starší, všechna ta nová ztrácí tu Subaru jiskru.
A proč jsem si já, milovník benzínu, vybral TDI? Bylo to velké sebezapření. Diesely mi smrdí, nesnáším ty rachotiny, co se jim valí kouř z výfuku, který my ostatní pak musíme čichat. Naštěstí je toto auto v pořádku, nikde nic nekouří, tak jsem ho vzal na milost. Taky kvůli penězům, protože v benzínu by tohle auto bylo sice super, ale se spotřebou 10-12 litrů bych ho už asi neuživil. A že mám kombíka, je také jen o tom, že jsme teď rodina. Jinak kombíky do mých favoritů rozhodně nepatří.
A6 Allroad je skvělé auto! Pokud kvalita dovolí a EU se nezblázní natolik, že provoz nebude rentabilní, hodlám si ho nechat co možná nejdéle.
Uvidíme, jestli budu stejného názoru třeba za pět let. Ale pokud se rozhlížíte po podobném autě, rozhodně A6 Allroad zařaďte do výběru, protože ho zatím mohu vřele doporučit. Přesto si nějaké výtky neodpustím, ale o tom až níže.
A6 tu jezdí celkem běžně a Allroady se také vidí poměrně často, tak se tu už nebudu zbytečně rozepisovat a přejdeme k dobrým stránkám.
Silné stránky
Začnu hned od motoru. Po zkušenosti se sekačkou v Subaru je Audi příjemná změna. 3.0 V6 TDI dělá skvělou práci a jezdí s o litr menší spotřebou než zmíněné Subaru s 1.6 turbo benzínem! A spotřeba není jediné plus. Výkon 200 kW a kroutící moment 580 Nm dělají i s dvoutunovým autem divy. Motor skoro není slyšet a chová se na TDI docela kultivovaně.
Spotřeba 7 litrů na 100 není problém, ale zatím mám dlouhodobý průměr 7,5 - což i to je slušná hodnota. Po pražském okruhu mám běžný průměr 6 a ani při loudavé devadesátce se přes tuto hodnotu nedostanete. Na dálnici pak jezdíte za cca 7. Pokud máte těžkou nohu a jedete 160, tak se spotřeba pohybuje lehce nad osmi litry. Jen když se musíte stále rozjíždět a brzdit, vyžádají si dvě tuny na spotřebě svou daň.
Ale dá se jezdit za méně, moje nejmenší spotřeba byla 5.2 l na 100 km, kdy jsem se loudal po dálnici 110 km/h a ujel jsem tak 120 km včetně průjezdu Hradcem Králové.
Projev motoru je sice dieselový, ale pokud mu trochu naložíte, začne V6 zpívat úplně jinou písničku. Při otáčkách nad 2000 se rozezní koncert, který vás vystřelí okamžitě vpřed. Nečeká vás žádná velká turbo pauza, žádné klepání, jen radost z výkonu a docela příjemného zvuku.
Ventilované pneumatické sedačky, které jsem instaloval místo sportovních s alcantarou, jsou skvělé a posouvají pohodlí v autě o další level.
130=130, skutečně! Je to taková prkotina, ale toto je mé první auto, kde rychlost na tachometru opravdu sedí!
Auto je sice "obyčejný" kombík, ale průchodnost terénem je více než dobrá. Sice jsem v hlubším bahně rychle našel jeho limity, ale prudké cesty na sněhu, mokré trávě či štěrku nejsou žádný problém. Quattro zabírá pěkně všemi čtyřmi koly a průchodnost terénem limituje jen světlá výška, velký rozchod a rozvor a aktuálně obuté pneumatiky. Samozřejmě i váha si vybírá svou daň, ale na rodinné kombi podává tento mastodont, i díky skutečnému Quattru, pěkné výsledky.
Nesnáším automaty, ale zde mě Audi docela překvapilo. Převodovka řadí hladce, dokonce ani není tak tupá jako jiné, co znám. Řadí skoro tak, jak bych řadil já a v kopcích nechává také zařazen vyšší stupeň. Jen někdy se drží zbytečně v nižších otáčkách. Naštěstí má motor dost síly, aby vás dokázal svižně rozjet i od volnoběhu. Pokud přepnete na sport, řadí zase moc sportovně. Opět bych uvítal nějakou střední cestu. Třeba režim eko, normal a sport.
Když bych to měl srovnat se Subaru, tak Subaru bylo při potřebě náhlého výkonu strašně pomalé. Než Suabru změnilo převodový poměr, než se to usadilo a než motor opět zabral. Byly to možná jen zlomky sekund, ale vám to připadalo, jako věky. Tady šlápnete na plyn, rychlost je tam v mžiku a auto bez zaváhání vystřelí vpřed. A když potřebujete opravdu vystřelit, stačí bouchnout páku řazení vzad, zapne se režim Sport a z auta je raketa. Takže pádla byla fajn, ale vlastně je taky úplně nepotřebujete.
Manuální režim řazení také funguje většinou rychle a plynule. Tento automat už není líná krabice jako automaty dřív. Nicméně převodovka ZF to bohužel není, ta je dostupná až u nejsilnější motorizace.
Máte možnost několika nastavení auta. Allroad, Auto, Dynamic, Comfort, Eko a vlastní. Pokaždé se auto přizpůsobí potřebám. Například Allroad přizvedne celé auto. Lze ho zvednout až na světlou výšku 19 cm. A to už je pěkná hodnota. Ve vlastním režimu si můžete poladit chování převodovky, podvozku a řízení.
Hodně povedený je také Eko režim. Ten při sundání nohy s plynu řadí neutrál a vy kloužete, aniž by vás motor brzdil.
Na dvoutunovém autě mě překvapily jízdní vlastnosti. Auto se umí zakousnout pěkně do zatáčky a vy letíte jako střela. Nevím, či to je vzduchovým podvozkem, který nenechá auto moc naklánět, nebo vektorováním kroutícího momentu. V každém případě to je příjemné svezení.
Vzduchový podvozek a stavitelná světlá výška jsou skvělým bonusem a běžně ho využívám při kroužení po Orlických horách, nebo při parkování u obrubníků. Příjemné je také automatické snížení podvozku při větších rychlostech, třeba na dálnici.
Ještě ke vzduchovému podvozku. Když auto naložíte, tlumiče se přifouknou a auto na rozdíl od běžných aut nesedí na zadku. Vlastně nepoznáte, jestli je auto naložené, nebo ne.
Navíc podvozek krásně žehlí naše dálniční tankodromy. Na zimních 18" kolech je auto neuvěřitelně pohodlné, ale ani na letních 19" pohodlí není k zahození. Přitom ani s 18" není auto při divočejší jízdě nestabilní. Samozřejmě sportovní charakter je s 19" o poznání lepší, především šířkou 255 mm a nižším profilem.
Matrixové LED světlomety mi dělají docela radost, protože opravdu fungují a pěkně svítí. Znáte tu situaci, kdy jedete za někým lesem, svítíte potkávacími světly a najednou vám tam skočí nějaké zvíře, které nebylo vidět? Zde je to minimalizované, protože potkávací svítí jen na auto před vámi, ale po stranách svítí stále dálková. Máte krásný přehled, co se v jaké škarpě šustne. Bohžel se v automatickém režimu za určitých situací občasnému oslnění protijedoucího auta nevyhnete.
Aerodynamika je rozhodně lepší než u Subaru, ale čištění zadního skla se nevyhnete. Nicméně ho lze normálně na pumpě umýt, protože vám nepřekáží žádný šílený spoiler, jako u Subaru.
A radost dělá i interiér. Je luxusní a má prostoru, kam se podíváte. I my vyšší si v něm protáhneme nohy. Tady děkuji prakticky při každé jízdě, že jsem Levorga poslal dál.
Dveře mají výborné držáky, do kterých se krásně vejdou velké PET lahve.
Ohromný kufr s pěkným upínacím programem je super. Skvělá vychytávka je možnost roletou oddělit zavazadelník od kokpitu jak při zvednutých, tak při sklopených sedačkách.
Zadní roleta se sama zvedá, když se dveře kufru otevírají. A dveře jsou tak vysoko, že se o ně s manželkou nemlátíme do hlavy, což se nám stávalo u Subaru. Vše je krásně přístupné a nic nepřekáží.
Po vložení datové SIM máte z auta 4G router s WiFi. Auto se připojí na Váš Audi účet a můžete do auta posílat z mobilu cíle, jízdní knihu atp. Také lze hledat cíle on-line z Googlu, počasí, zprávy, dopravu, čerpací stanice, prostě vše, co řidič potřebuje.
Ovládání je velice intuitivní a příjemně po ruce. Nikde se nemusíte naklánět. Na vše jsou tlačítka, na která nemusíte při řízení koukat. A libůstkou je touchpad. Můžete na něm prstem psát text, vybírat funkce nebo třeba posouvat mapu.
Hlasové ovládání je bez chyb a vše zadáte pomocí hlasových příkazů. Ani hlasové zadání cíle cesty není žádný problém.
Také SMS čte auto česky. Prostě vše v češtině a bez problémů s poměrně příjemným ženským (trochu strojovým) hlasem.
Libůstkou je možnost odeslání adresy z mobilu, pomocí aplikace myAudi. V autě si pak v navigaci zvolíte cíl z účtu Audi, kde je vždy celá historie odeslaných adres.
Krom spotřeby a dalších informací, lze mezi budíky z volantu ovládat telefon, audio a dokonce zobrazit i mapu navigace. Pak si klidně můžete schovat hlavní obrazovku aby vás při jízdě nic nerušilo.
Je znát, že celý infotainment vymýšleli s důrazem na řidiče, ne jako nepoužitelné pozlátko pro masy. Vše je funkční a praktické. Nikde nejsou zbytečná tlačítka a nic se nedělá složitě.
Samozřejmě i zde není vše dokonalé, ale jako celek mohu infotainment prohlásit za dobře udělaný.
Audio nemám BOSS, ale i tak hraje velice pěkně a v interiéru je při jízdě natolik ticho, že slyšíte hudbu i slovo při minimální hlasitosti.
Všechny koberce jsou uchyceny a nic se nekřiví a nešoupe. Řekli byste, že je to standard. Ne není, opět odkazuji na Subaru.
Bezklíčové odemykání je i na zadních sedadlech, stejně jako zamykací plošky.
Integrované výsuvné tažné je pěkný bonus, který jsem také ihned ocenil. Jen pozor, budete potřebovat B96, nebo lépe C+E, protože celková hmotnost soupravy s přívěsem 2500 kg, může být 5075 kg.
Všude kolem dveří (až na páté dveře) je dvoje těsnění, nedostává se tak moc špíny na prostory kolem nich. Hodně to ušetří práci při čištění dveřních prostorů. Nevím, jak to mají řešena ostatní koncernová auta, ale zde má A6 Allroad opět palec nahoru.
Slabé stránky
Bohužel ani toto auto není 100% bez chyby.
Asi je to tím, že jsem v duchu benzinový nadšenec, ale zde mi vadí stálé vibrace. Nejsou silné, ale nesou se i tak celým autem, dokud motor trochu nevytočíte. Žádná katastrofa, ale auto vám stále dává vědět, že sedíte v traktoru.
Charakter TDI se nezapře i ve vysokých otáčkách, kde vytočený diesel naráží na své limity.
A ten ohromný TDI ingot vpředu vám také brzy vysvětlí, že na rychlé manévry můžete rovnou zapomenout. Losí test jsem dal v 75km/h a s odřenýma ušima. A to s nastavením sportovního podvozku s 255/R19 koly.
I výkonově má rezervy, hlavně ve vyšších otáčkách mu pomalu dochází dech. Bohužel tento motor nemá bi-turbo, což je trochu znát. Ale obyčejné turbo je jednoduší a hlavně levnější, tak bi-turbo při koupi nebylo mou prioritou.
Automat na křižovatce pořád táhne vpřed a zvyšuje spotřebu (o 0.3-0.5 litru na hodinu). Když se chcete prudce rozjet, tak než se naplno sepne, tak to taky chvilku trvá. A v nižších obrátkách působí trochu gumově. O hmotnosti automatu už asi nemá cenu mluvit. Dejte mi manuál s normální spojkou!
Sice jsem v předchozí kapitole autoamat chválil, ale stejně bych raději manuál. Bohužel u A6 Allroadu 2016 na něj zapomeňte. Pravdou je, že automat (s hydraulickým měničem) by byl do terénu lepší volba, kdo by to auto chtěl při pomalé jízdě terénem trápit na spojce. Ale tady je dvouspojka S-Tronic a Allroad není terénní auto! No, vše má své plusy a mínusy. Takže když to shrnu, převodovka S-Tronic je pro tento typ auta dobrá, ale za mě je manuál prostě manuál a co by stálo udělat 7. stupňovou manuální převodovku. Auto by bylo hned o cca 100 kg lehčí.
Ač jinak velký úložný prostor, tak i zde má rezervy. Konkrétně pod podlážkou kufru je dojezdová rezerva (díky za ní), ale otočená obráceně, diskem vzhůru. Je to kvůli baterii pod ní. Proto si pod podlážku nic moc nedáte. Veškerý nepořádek, co člověk běžně v autě vozí, si musíte dát jinam.
Jenže kam? Co do bočních kapes? Asi vás zklamu, ale v kufru je jen kapsa vpravo a není moc velká. Vlevo jsou jen dvířka, kde by sice prostor byl, ale tam vedou nějaké dráty a určitě není určen k nějakému odkládání věcí. Je tam taky schováno ovládání tažného, které vypadá jako nějaký špunt. Osobně jsem to vyřešil tak, že jsem si do tohoto prostoru vyrobil polstrování a veškerý můj nepořádek, včetně hasičáku, se tam s přehledem vešel. Zde asi zvítězila snaha udělat vůz pro manažery, kteří neví, co jsou to rukavice, manometr a další, pro Audi jistě zbytečné věci.
No, a s odkládacím prostorem to není valné ani u řidiče. Prostor na brýle je malý, chybí přihrádka u levé nohy, na kterou jsem byl zvyklý z Passatu. Ale co zamrzí ještě víc, je mělký odkládací prostor pod loketní opěrkou. Tam dáte maximálně peněženku a kapesníčky, na větší věci zapomeňte.
Po dvou letech cestování mohu říci, že sportovní sedadla nejsou nic moc. Sportovní nejsou a pohodlná taky moc ne. Proto jsem se rozhodl vyměnit je za odvětrávané.
Odporné síťované zadní kapsy na sedadlech jsou jak ukradené z nějakého autobusu a pocitu luxusního vozu nepřidá plastová záda sedadel. I můj Passat měl "všude" kůži s úhlednými kapsami, které nebyly vidět, pokud v nich nic nebylo. Někdo může namítnout, že jsou tyto kapsy a plast praktičtější, mě to ale přijde jak pěst an oko.
Háčky na bocích kufru jsou snad ještě menší a stejně nepoužitelné jako u Subaru.
Kdybych měl porovnat prostor třeba se Superbem, tak ten je o něco lépe vymyšlen. Zde se musely udát kompromisy pro podélně uložený motor s Quattrem. Proto je auto zvenku ohromné, ale uvnitř je tak akorát. Rozhodně auto působí z venku větším dojmem než uvnitř.
Matrix LED světlomety svítí skvěle, ale chybí jim natáčení a nepomáhá ani široký záběr. Asi bych raději normální LED s natáčením, nebo ještě lépe, by Audi mohlo přidat pár sekcí matrixových LED bloků do boku reflektorů. Pak by světla byla bezkonkurenční.
Couvací kamera je sice super, ale není z ní vidět tak pěkně jako ze Subaru. Nicméně jde jen o zvyk, ale Subaru je v tomto případě lepší. Bohužel ani zde se umývání kamery nevyhnete. Proč to neudělají jako u VW je mi záhadou.
Čas od času člověk dolévá vodu do ostřikovače. Zde je ale nádobka u čelního skla a to vylučuje pohodlné nalévání. Asi si budu muset pořídit nějaký trychtýř.
A ještě jedna drobnost, když potřebujete oškrábat námrazu z čelního skla, potřebujete také zvednout stěrače. To bohužel jde jen malinko, protože jsou schovány za haubnou. Lze je sice vysunout v systémovém menu, ale nejdříve je musíte odlepit od skla. Takže takový začarovaný kruh. Ale při troše šikovnosti se to dá zvládnout i bez systémového menu a pošrábání kapoty.
Zamrzí také chybějící teplota oleje, která je dnes už skoro standard. Je to trochu kompenzováno červenými ledkami na otáčkoměru, které ukazují, kam až můžete motor vytočit. Jak se motor zahřívá, ledky postupně zhasínají a červené pole na otáčkoměru se zmenšuje. Je to pěkně vymyšlené, ale ta teplota oleje, by byla přeci jen fajn.
Klíčkům se rychle vybíjí baterie, stačí cca půl roku a máte po baterii. Je lepší si do auta dát platíčko baterií a když se objeví problémy, tak baterii hned vyměnit.
Ač jsem infotainment chválil, pár věcí mě rozčiluje:
1. Na Sony telefonu trvá přijetí hovoru asi 5 "dlouhých" sekund, než se příchozí hovor zvedne. Musíte tu chvilku otravného vyzvánění nějak vydržet. Odchozí hovory ale probíhají normálně a ukončení hovoru taky. Samsung/Pixel jsou bez problému.
2. Po aktualizaci již toto neplatí: "Pokud chcete využívat on-line funkcí infotainmentu a cca víc jak den nejezdíte, musíte se v autě zadáním hesla znovu přihlásit do účtu myAudi. A protože je osmi místné, není to zrovna pohodlné. Stačil by nějaký čtyř místný pin."
3. Každý rok si musíte prodlužovat licenci, aby vám fungovaly on-line Audi data. Je to nutné hlavně pro dopravní informace. Zatím zdarma, ale prý se to bude platit jako v Německu i u nás.
4. Aktualizace map se mi povedlo stáhnout jednou. Pro další aktualizace je třeba provést aktivaci u Audi v servisu, kde chtějí za úkon 8500,- (jednorázově) a 12500,- (na 2,5 roku tj. 5 aktualizací). To je trochu moc za 15 minut práce.
Rozhodl jsem se jít jinou cestou a nechal jsem si nové mapy nahrát za 3500,- včetně online aktualizací na 2,5 roku a zapnutí Android Auto a Car Play. V audi za zapnutí této funkcionality chtějí 25000,-. Toto opravdu není férový přístup k zákazníkům Audi.
Ještě je zvláštní "chování" palubního počítače, který je mezi budíky. Krom záložek zobrazení navigace, multimédií a telefonu, je záložka palubního počítače, kde je výběr několik režimů informací. Běžný palubní počítač (zde najdete spotřebu, kilometry a podobně). Pak se ale můžete přepnout do několika dalších režimů zobrazení. Režim efektivity (ukazuje, kolik paliva vám spotřebovávají různé palubní systémy), aktuální rychlost, nastavení tempomatu a černá obrazovka. U některých těchto režimů si stále můžete v jednom řádku listovat informace z palubního počítače, ale u některých režimů ne. Je to taková drobnost, ale nedokázal jsem přijít na důvod, proč to tak je nastaveno.
Co mě trochu rozčiluje je slabé stmívání vnitřního zpětného zrcátka. Tato technologie by byla fajn, kdyby neexistovaly vozy se špatně seřízenými světlomety. Bohužel jsme v ČR, a tak bych raději starou dobrou páčku na sklopení zrcátka, protože stmívání nemá mnohokrát dostatečný účinek.
Za ozdobnou koncovku výfuků se dostává nepořádek a ten občas zvoní, jako nějaká závada. Naštěstí stačí jen vyfoukat vzduchem.
A poslední drobnost. Není žádné rozumné místo, kam upnout držák na mobil. Sice ho díky kvalitnímu infotainmentu prakticky nepotřebuji, ale občas by se hodilo mít mobil pěkně po ruce.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Můj opravář, když to auto poprvé viděl, tak aniž by to věděl, sám poznal, že to auto asi někde dlouho stálo. Protože vývěva ztrácí tlak a z čerpadla jdou divné zvuky. Vývěva prý asi vyrezla a ložisko prý dostává u stojících aut taky na frak. Budu to řešit až z jara, tak pak napíši, jak to dopadlo.
Taky zlobilo otevírání nádrže, když ji špatně zavřete máte co dělat, naštěstí auto v záruce mi na Jarově rychle opravili, bohužel od té doby mi nelícuje viko nádrže s karoserií. Holt autorizovaný servis je autorizovaný servis.
12.2.2020 (23800 tkm) Tak mám nabouranou prdelku opravenou. Stálo to 49000,- (mě 5000,-) a auto je jak nové, jen Jarov nezklamal a auto jsem dostal o týden později, protože to na první pokus zvorali. Teď budu jen doufat, že to udělali dobře a nezačne to za pár let reznout.
5.3.2020 (25000 km) Nakonec jsem nechal v rámci záruky opravit zavírání nádrže. Párkrát se mi stalo, že víko nešlo otevřít. Tak pro klid duše a schopnosti natankovat jsem navštívil Auto Jarov, aby to dali do hromady. A už to zase funguje. Tak uvidíme, jak dlouho. Prý je to celkem běžná závada.
20.5.2020 (28100 km) Výměna oleje (děláno dříve, protože jsem jezdil hodně krátkých tras) + výměna převodovkového oleje (což jsme vzali rovnou, protože autu budou brzo 4 roky), nakonec to prý opravdu bylo potřba. Dále výměna všech potřebných filtrů, včetně drobných dodatečných prací (klimatizace, brzdy atp).
Konečně došlo na opravu vyrezlé vývěvy za cca 7000,- (jen střeva) a dvě žhavičky. Celkem skoro 20 tisíc a jede se dál.
24.11.2020 (40000 km) a odlepilo se zpětné zrcátko u řidiče. Prý se to stává. Tak nevím, vždy když se na autě stane nějaká závada, servisák řekne "To se stává.". Upadne motor, to se stává, vybouchne celé auto a zabije to 20 sirotků? To se přeci stává! Ale jedno je jisté, muselo se to stát, to zrcátko totiž vyrobili v Maďarsku. Jsem opět o 2269,- lehčí a o jednu zkušenost bohatší. Bez řidičova zrcátka se v dnešní době opravdu nedá jezdit. Zachránilo mě kapesní zrcátko po tátovi. (viz. foto)
17.9.2021 (56000 km) Velký servis. Protože se začaly ozívat zvuky dvouhmoty. Odvezl jsem auto na servis převodovky do APP v Praze. Nechal jsem raději vyměnit krom dvouhmoty a přidružených věcí (ložisko, gufero) i oleje v převodovce vpředu i vzadu a v differencíálu (to prý nebylo nakonec třeba). Spojka prý pěkná, čistá a prý ještě vydrží. Převodovka je na štěstí taky absolutně v pořádku. Protože se blížil i pravidelný servis odvezl jsem auto k mému servisákovi. A protože jsem už před dvouhmotou pojal jistá podezření, tak jsem auto nechal kompletně prolézt a řekl mu ať všechno co najde opraví. Takže krom pravidelného servisu měnil i vstřiky, silentbloky, ostatní kapaliny i s propláchnutím. Tlumiče jsou prý ještě tak na 85% a tak jsme je nechali. A výsledek? Stálo mě to celkem (bez pravidelného servisu) 152 tisíc a zjištění, že má auto najeto o cca 50 tisíc víc. Prostě jsme v ČR a tady se podvádí a krade všude. Ale zpět k autu. Auto je prý jinak moc pěkné a nemá cenu se ho zbavovat. Proto jsem to vše opravil a je to znát. Motor má hladší chod, spotřeba možná taky malinko klesla a podvozek je zase jak nový. Jen já si zase připadám jako blbec...
23.12.2022 (85100 km) Zasekla se středová opěrka. Tak jsem auto asi moc přechválil. Po delším stání (cca 14 dní) jsem sedl do auta, zvedl loketní opěrku a už nevrátil. Ne že bych nechtěl, prostě to nešlo. Volal jsem servis, tam mi řekli, že neví, kolik by to mohlo stát a že se tam musím zastavit, až co zjistí co tomu je, objednají se díly a já přijedu znovu a pak to opraví. Moc se mi nechtělo a tak jsem Googlil. Našel jsem nějaký ruský návod, jak to za 5 minut opravit. No nezkuste to. A opravdu, za chvilku bylo hotovo a područka už zase šlape. Nicméně nejsem jediný, kdo tak dopadl a řešilo to už pár jedinců. Holt, soudruzi z Německa asi někde udělali chybu.
23.6.2023 (95200 km) Potrhaný silentblok na předním rameni. Vyřešeno výměnou ramen. Kdepak kombi, na naše silnice je lepší tank.
Občas se mi od zadu vozu ozívalo bouchání, ne, nebyla to tchýně, to jen v servisu zapomněli utáhnout baterii při její výměně.
11.10.2023 (105200 km) Větší servis.
Krom běžných věcí, jako výměna oleje, chladící kapaliny, výměna náplně klimatizace, filtrů atp. Výměna brzdových destiček za originál.
Sám jsem si taky opravil přeskakující volič hlasitosti, nefungující zadní klapku ventilace a nastavení výšky vozu. Vše pomocí zakoupené VAG-COM diagnostiky.
Udělal jsem také diagnostiku celého motoru, prověření kilometrů a ostatních závad. Vše na 100 % v pořádku. Jen jsem zjistil, že ze mě bývalý servisák asi dělal idiota a tahal ze mě peníze. Co se dá dělat, dnes už si vše zkontroluji sám.
10.1.2024 (109000 km) Upadlo sklo z pravého zrcátka. Kdyby to nestálo tolik peněz, bylo by to snad i legrační. Bohužel 2658,- za servis nepotěší. Nejdřív levé a teď pravé, kde soudruzi z Audi udělali chybu?
22.6.2024 (120000 km) Začal chrastit reproduktor u řidiče. Prý běžná závada. Mám pocit, že všechny závady u německých aut jsou běžné. Aby ne... Velké množství dílů je z Číny, takže se není čemu divit! Dokonce začínám mít podezření, že Čína nekvalitní výrobou pro EU likviduje pověst zavedených značek, aby je co nejvíce poškodila. Jinak si takový šlendrián u Audi vysvětlit nedovedu. Díl 2 tisíce, práce a ostatní materiál bude taky něco stát.
10.7.2024 (121000 km) Prasklina na levém čelním matrix světlometu (viz foto). Vyřešeno na pojistku, ale celková cena byla 112 tisíc. . Ale vůbec nechápu, jak se taková prasklina mohla stát. Mě napadá snad jen, že někdo bouchnul haubnou tak, že to uhodilo do světla.
16.7.2024 (121100 km) Nějaký dobrák mi odřel v Bauhasu přední blatník (viz foto)
Souhrn závad:
Zasekávací víko od nádrže: záruka
Setrvačník: 30000
Levé zrcátko: 2269
Pravé zrcátko: 2658
Zaseklá středová opěrka: opraveno vlastnoručně
Přední ramena: 12500
Klapky klimatizace: opraveno vlastnoručně
Ovládání hlasitosti na středovém panelu: opraveno vlastnoručně
Nastavení výšky podvozku: opraveno vlastnoručně
Repro u řidiče: 3600
Elektronická parkovací brzda: opraveno vlastnoručně
Levý čelní světlomet: na pojistku, celkem 112000,-
Sáknutí u jednoho vstřiku: zatím čekám na servis
Jak je vidět, tak kdybych se nedostal do spárů podvodníkům, tak by závady na autě nebyly nic tak strašného. Daleko víc jsem dal za podvod, šlendrián a špatně odvedenou práci, než za skutečný servis závad!
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Když jsem auto v Mototechtě koupil, dostal jsem 4 roky záruku na pohyblivé části. Jaké bylo mé překvapení u Audi, že je auto ještě rok v záruce od Audi! Prostě paráda.
Nesmysly dnešní doby.
Když pominu matrixová světla, byl jsem moc rád, že toto auto má z "moderních" asistentů jen Start/Stop systém, který šel přenastavit obráceně. To znamená, že je Start/Stop standartně vypnut a kontrolka nesvítí, naopak lze ho tlačítkem zapnout a pak kontrolka svítí.
Další nesmysl je "rekuperace brzdné energie". To funguje trochu jinak, než by se z názvu mohlo zdát. Auto nabíjí baterii jen při brždění motorem, při neutrálu v Eko módu a nebo, když je potřeba. Jsem zvědav, jak dlouho to baterie vydrží.
Naštěstí se další asistenti tomuto vozu vyhnuli, proto je jízda radost a ne neustálá hysterie, jako v Subaru, kdy auto pořád blikalo, houkalo, škubalo volantem, nebo dokonce nesmyslně šlapalo na brzdu.
Taky se mi líbí, že výfuky jsou skutečné, ne žádné atrapy. Jako třeba u nových VW a Škodovek, kde kulatý výfuk končí dřív, pak je tam mezera a z nárazníku pak kouká "efektní" hranatá díra, po vzoru sportovních vozů.
Auto nemá dotykovou obrazovku, za což jsem taky moc rád, snad jen při stání by se dotyková obrazovka hodila.
Když to shrnu, tak auto funguje jako celek skvěle. Je tu auto pro řidiče a ne řidič pro auto. Je poznat stará škola, která se bohužel už novým Audi vyhnula. Nehraje si na něco co není, je to luxusní rodinné kombi do nepohody i na dlouhé cesty. A za to si Audi zaslouží jednoznačně palec nahoru!
Novinky v recenzi
STK a pneumatiky (128500 km)
Toto by asi mohlo zajímat všechny.
Foukám pneumatiky podle tlaků uvedených na štítku. Je to cca 2.3. Jezdím středně zatížen a proto většinou foukám o desetinku víc na 2.4.
Jaké bylo moje překvapení, když mi na STK řekli, že mám téměř sjeté kraje pneumatik. Všechny stejně! To znamená, že jezdím s podhuštěnými pneumatikami. Evidentně se nové pneumatiky foukají víc, než ty původní.
Mám na letních najeto pouze 35 tisíc kilometrů, což znamená, že jsem se obral o cca 1/3 životnosti. Abych příště neudělal zase podobnou botu, z jara zajedu do Audi. Podívám se, jak osazují A6 a na kolik pneu foukají, abych předešel dalším ztrátám.
PS: Dokonce jsem obeslal Continental, Michelin a Bridgestone, jak to tedy je a kde je chyba. Odpověděl jen Michelin, že prý neví a že se mám zeptat v servisu. Docela smutné, že?
Po upgradu sedadel dodělán průvlak pro lyže (128000 km)
Abych se přiznal, vůbec mě nenapadlo, že když koupím luxusní ventilovaná sedadla, že nebudou mít průvlak na lyže. Zjistil jsem to, až když jsem si sedadla přivezl.
Naštěstí se mi podařilo opěradlo s průvlakem sehnat a čalouník jen přeházel kůži místo látky a bylo hotovo.
Nějaký dobrák mi v Bauhasu odřel přední blatník viz foto (121100 km)
Asi nemá cenu k tomu víc psát, evidentně srážka s nějakým blbcem. Vypadá to, že to je od dveří, protože je to postupně hlubší a pak ostrý konec.
Prasklina na levém čelním matrix světlometu. (121000 km)
Začalo zatékat do levého čelního matrix světlometu prasklinou pod haubnou (viz foto). Vyřešeno na pojistku, ale celková cena byla 112 tisíc... Mazec!
Ale vůbec nechápu, jak se taková prasklina mohla stát. Mě napadá snad jen, že někdo bouchnul haubnou tak, že to uhodilo do světla.
Začal chrastit reproduktor u řidiče (120000 km) .
Prý běžná závada. Mám pocit, že všechny závady u německých aut jsou běžné. Aby ne... Velké množství dílů je z Číny, takže se není čemu divit! Dokonce začínám mít podezření, že Čína nekvalitní výrobou pro EU likviduje pověst zavedených značek, aby je co nejvíce poškodila. Jinak si takový šlendrián u Audi vysvětlit nedovedu. Díl 2 tisíce, práce a ostatní materiál bude taky něco stát.
Upadlo sklo z pravého zrcátka...
...kdyby to nestálo tolik peněz, bylo by to snad i legrační. Bohužel 2658,- za servis nepotěší. Nejdřív levé a teď pravé, kde soudruzi z Audi udělali chybu?
Výměna sedaček za ventilované ...
... po pěti letech jsem usoudil, že jediná vada na kráse jsou sedačky. Nejde jen o tvar, ale hlavně o alcantaru, která nemá vroubkovaný povrch a člověk má hned během teplých dní zpocená záda. O dalších částech nemluvě. Proto jsem přistoupil k výměně za ventilované s pneumatickým nastavením boků sedáku a zad.
Je škoda, že jsem to neudělal hned, sice jsem o tom uvažoval už dlouho, ale teprve teď jsou v autě sedačky, které tam měly být hned od začátku.
Krom pohodlí dokonce i lépe drží tělo v zatáčkách a ventilace je prostě super.
Mimo sedaček se musel vyměnit i panel klimatizace, natáhnout dráty, které byly třeba a hlavně nakódovat a zaregistrovat díly u Audi. Což jsem samozřejmě nechal na odborníky. ;-)
Pár úprav pomocí diagnostiky.
Když už mám tu diagnostiku, proč toho nevyužít? Proto jsem si udělal v autě pár úprav.
1. Asi nejotravnější byl zvuk při běžícím motoru a otevřených dveřích - vypnuto.
2. Změnil servisní interval na 10 tisíc - stejně tak jezdím, tak ať si to nemusím pamatovat.
3. Možnost ripování CD do interní paměti. To asi jen tak nevyužiju, ale nice to have.
Vím, není toho zatím moc, ale obzvláště bod jedna potěšil. Vždy, když se vracím večer z chalupy , vezu odpadky a prcek vzadu spí, tak ho alespoň ten alarm infotainmentu neprobudí, když jdu ty odpadky vyhodit a zastavím s běžícím motorem u popelnic.
VAG-COM diagnostika a self-servis (105 000 km)
Opravil jsem si osobně také přeskakující volič hlasitosti. Také nefungující zadní klapku ventilace a nastavení výšky vozu a to pomocí zakoupené VAG-COM diagnostiky.
Udělal jsem také diagnostiku celého motoru, prověření kilometrů a ostatních závad. Vše na 100 % v pořádku. Jen jsem zjistil, že ze mě bývalý servisák asi dělal idiota a tahal ze mě peníze. Co se dá dělat, dnes už si vše zkontroluji sám.
Ach ty brzdy (105 000 km)
Od doby první výměny brzdových destiček (56 000 km) bylo všechno špatně.
Servisák vám řekne, dám vám tam něco, co funguje a ještě ušetříte. Jak to dopadlo?
Po první výměně se mi připekly brzdové destičky ke kotoučům, následovala výměna kotoučů a opět brzdových destiček. Poté, co mi brzdy stále přibržďovaly, následovala další výměna kotoučů, tentokrát za originál, až jsem nakonec vyměnil za originál i destičky.
Kolik to stálo Vám raději ani neřeknu, ale po dvou letech mi konečně brzdy nepřibržďují a brzdí hned a bez problémů.
Takže až vám někdo řekne, že vám tam dá Bremba, nebo AT, nebo jinou, zaručeně "kvalitní" značku, věřte, že to za to nestojí!
Samozřejmě chce mít kvalitního servisáka, který brzdy očistí, namaže pístky, čepy a dá si s tím prostě tu práci. Proto mám taky už servisáka nového a nedám na něj dopustit.
Malá vsuvka, jeden člověk mě upozornil, že mi zvoní pravý zadní výfuk. Byly to nečistoty za okrasnou koncovkou! Stačilo to vyfoukat, ale ukázalo se, že koncovka opravdu není dělaná na allroad a nečistoty se tam dostávají škvírou, která by tam, podle mě, neměla co dělat!
Máme tu 100000 km
Je to zvláštní, ale auto se mi zdá že se stále zajíždí. Otravný dieslový zvuk, se pomalu usazuje motor má jemnější chod a stále se zlepšuje. Dokonce i průměrná spotřeba pomalu klesá a nemám problém jezdit v průměru za 6,8.
Závady od poslední zprávy:
Potrhaný silentblok na předním rameni. Vyřešeno výměnou ramen. Kdepak kombi, na naše silnice je lepší tank.
Občas se mi od zadu vozu ozívalo bouchání, ne, nebyla to tchýně, to jen v servisu zapomněli utáhnout baterii při její výměně.
Jinak přetrvává občasné přeskočení hlasitosti při ovládání na středové kozoli, ale zatím to není nic hrozného a nechávám to být.
A jedeme z kopce (85500 km)
Další kravina, začíná zlobit ovládání hlasitosti na středové konzoli. Občas přeskočí jinam, než točíte ovladačem. Nemyslím, že to bude taková tragédie, vadný potenciometr se dá celkem jednoduše opravit, ale rozhodně to nepotěší.
Kdo ví, jestli je to problém výroby, nebo auta z druhé ruky. Až to začne zlobit víc a pustím se do toho, tak dám vědět, jak to dopadlo.
Zaseklá středová loketní opěrka (85100 km)
Tak jsem auto asi moc přechválil. Po delším stání jsem sedl do auta, zvedl loketní opěrku a už nevrátil. Ne že bych nechtěl, prostě to nešlo.
Volal jsem servis, tam mi řekli, že neví, kolik by to mohlo stát a že se tam musím zastavit, až co zjistí co tomu je, objednají se díly a já přijedu znovu a pak to opraví.
Moc se mi nechtělo a tak jsem Googlil. Našel jsem nějaký ruský návod, jak to za 5 minut opravit. No nezkuste to. A opravdu, za chvilku bylo hotovo a područka už zase šlape.
Nicméně nejsem jediný, kdo tak dopadl a řešilo to už pár jedinců.
Holt, někde asi soudruzi z Německa udělali chybu. ;-)
Zadní brzdy, kotouče (85000 km)
Je to asi 15 tisíc km, kdy došlo na výměnu zadních destiček. Jenže to servis zbabral a připekly se mi brzdové destičky ke kotoučům.
No nic Do daného servisu už asi nepáchnu a v druhém (ano mám pro jistotu dva) mi vyčistili jak zadní, ale i přední třmeny, namazali a dozadu dali nové destičky a nové kotouče. Jsem zase o 14 tisíc lehčí, ale spokojen, že auto je zase na 100% vpořádku.
80 tisíc a nějaké další poznatky.
Dnes je to jen shrnutí servisu z minulého roku, který se prostě povedl.
Neříkám, že bych nebyl stále raději za benzín, ale koukám, co se dá udělat se starým vrakem, jako je to moje A6. Auto se evidentně usadilo a dělá mi radost na pumpě. Jezdím s rodinou stále stejně. Prostě nasadím dálničních 130 (128 dle GPS) a jedu. Dřív to bylo za 7-7,5, ale již delší dobu to je za 6,6-7. Vlastně mám nyní dlouhodobý průměr 6,8 a to je v dnešní době drahých paliv velmi milé překvapení.
Dokonce posledních 180 km z chalupy do Prahy byl průměr 5,7. Je ale pravda, že za Hradcem bylo zůžení a jelo se tam osmdesátkou tak i to spotřebě výrazně pomohlo. Ale i tak je to na 3.0 TDI skvělý výkon!
Jinak auto funguje jak má, žádná nemilá překvapení, jen jsem musel po šesti letech vyměnit baterii. Ale to taky jen spíše z preventivních důvodů, protože v zimě při startu už byla trochu línější.
No a to je vše.
Pozor na kvalitu paliva! (63000 km)
Nedávno jsem natankoval na jisté nejmenované pumpě v Praze Modřanech, kterou nedávno koupila jistá polská firma, prémiové palivo a auto začalo škubat. Něco jsem odjezdil a natankoval EuroOil, škubání ustalo. Poláci možná dostanou směšnou pokutu a já si možná zničil auto! Kde to sakra jsme? Jediné co jsem udělal, že jsem podal stížnost na ČOI.
Pravda o voze...
... tak jsem auto odvezl na pravidelný servis a zadal jsem poměrně rozsáhlou kontrolu vozu. Nakonec se ukázalo, že auto nemá 56000 km, ale minimálně o 50 tisíc více. Já si myslím že i o víc. A proč?
1. Výměna všech vstřiků (dva už na výměnu), tak jen pro jistotu.
2. Silentbloky: podvozek, převodovka, motor.
3. Dvouhmota
Tak si pak kupte auto s prověřenou historií od CEBIE/Carverticalu/Audi servisu (Jarov). Všichni vám řeknou, že kilometry sedí. Samozřejmě si za to nechají i řádně zaplatit.
Jen dva servisáci byli ostražití a už tehdy tvrdili, že to auto má tak +/- 50 tisíc.
Jinak je auto v pořádku a nemá žádné neduhy, převodovka dobrá, spojka taky, motor má všechny tlaky na jedničku, tlumiče na 85% a i jinak vypadá technicky OK.
Ale i tak jsem se dožral a přemýšlel, že to auto prodám. Ale když jsem prohlédl trh s novými auty, zjistil jsem, že si asi stejně nic nevyberu.
No nic, tak jsem to nechal opravit a budu s tím jezdit zase alespoň 5-10 let.
Jak je vidět ošidit jde vše a já si zas připadám jako blbec. Ale co chcete, vždyť jsme přeci jen v ČR.
Zvuk motoru...
... nebyl jsem spokojen se zvukem motoru ve vyšších otáčkách. Prostě byl nad 2000 ot/min takový rachtavý a drsný. Normálně si toho člověk ani nevšimne, protože i při 130 km/h motor točí cca 1800 ot/min. Jenže občas se chci trochu "projet" a pak to prostě nelahodilo uchu.
Tak jsem poslední hodinovou část cesty na chalupu postupně podřazoval. Nejdříve 6, pak když se zvuk trochu uklidnil, tak 5 a nakonec na 3-4 stupeň dojel až do cíle. Pokaždé se zvuk při podřazení zhoršil, ale po nějaké době se motor usadil. Nakonec mě kolem 3-4 tisících otáčkách čekala na zdejších serpentinách jen V6 nirvana. Motor předl jako kotě a já byl zase spokojený. Není co dodat, i 3.0 TDI se musí občas prohnat.
Po dvou letech a 50000 km cestování...
... mohu prohlásit, že je to, až na pár much, skvělé auto. Vlastně splnilo veškerá očekávání, co jsem od vozu měl.
Snad jen sportovní sedadla nejsou nic moc. Sportovní nejsou a pohodlná taky moc ne. Asi bych raději volil odvětrávané sedačky, než tyto "sportovní".
Tak držte palce, ať stále drží bez poruch a nebude se ho třeba zbavovat.
40000 km a odlepilo se zpětné zrcátko u řidiče...
... Prý se to stává. Tak nevím, vždy když se na autě stane nějaká závada, servisák řekne "To se stává.". Upadne motor, to se stává, vybouchne celé auto a zabije to 20 sirotků? To se přeci stává! Ale jedno je jisté, muselo se to stát, to zrcátko totiž vyrobili v Maďarsku.
Nové mapy do auta...
Auto stále šlape jako hodinky, jen ta navigace v autě občas drhne. Za posledních 14 dní jsem po ČR najezdil 2500 km a nebyla to vždy pohoda. Mapy 2018/19 jsou už opravdu zastaralé.
V Audi aktualizaci provedou za mírný poplatek 8500,-. Ne nepřepsal jsem se! Opravdu chtějí 8500,- za jednu aktualizace a 12500,- za 2,5 roku online aktualizací.
Rozhodl jsem se jít jinou cestou a nechal jsem si nové mapy nahrát za 3500,- včetně online aktualizací na 2,5 roku a zapnutí Android Auto a Car Play. V audi za zapnutí této funkcionality chtějí 25000,-.
Prostě prémiové auto = prémiové peníze! Ne nejsem škrt. Auto má vše, aby bylo na 100% v pořádku, včetně pravidelného servisu po 15000 km. Dávat ale 8500,- za mapový podklad je dle mého názoru uchylárna!
Poprvé vlastoruční úklid. (29200km)
Tak jsem na chalupě vzah hadr, vodu, hadici a začal čistit. Převážně uvnitř, zvenku to moc nemá cenu, protože bude ještě pršet. Jen ptačích podpisů jsem se zbavil. Asi bych o celé události nepsal, kdybych nebyl mile překvapen.
Protože má Audi všude (až na páté dveře) na dveřích dvoje těsnění, nedostává se moc špíny na prostory kolem nich. Vlastně toho nebylo tolik co čistit, krom ostatních věcí v interiéru.
Když si vzpomenu na VW Passat CC, kde té špíny bylo podstatně víc, toto je úplná páráda. Za chvilku jsem byl hotov. Nevím, jak to mají řešena ostatní auta, ale zde má A6 Allroad opět palec nahoru.
Výroční dopis k pojistné smlouvě.
Přišel Výroční dopis k pojistné smlouvě a já se nestačil divit. Povinné ručení se zdražilo o cca 4000,- Nejvíc mě dostala větička: "Určitě jste si všimli, že vše se za poslední dobu zdražilo. Rostou ceny bytů i potravin." A proto porostou i ceny povinného ručení? Bohužel to není nikde jiné a celkem s havarijním to není až tak strašné, ale i tak jsem byl velice nemile překvapen.
Co vy? Také máte podobnou zkušenost?
Nějaké fotky...
... přidal jsem pár trochu lepších fotek. Přeci jen ty předchozí hrůzy byly spíš pro ostudu.
Tak další pravidelně nepravidelný servis (28100km)
Výměna oleje (děláno dříve, protože jsem jezdil hodně krátkých tras) + výměna převodovkového oleje (což jsme vzali rovnou, protože autu budou brzo 4 roky) a všech potřebných filtrů, včetně drobných dodatečných prací. Navíc oprava vyrezlé vývěvy za cca 7000,- a dvě žhavičky. Celkem skoro 20 tisíc a jede se dál.
Odvozit několik tun dřeva, žádný problém!
Vození plného kufru se tak nějak stalo standardem. Ale jezdění po mokrých horských loukách s plným vozíkem dřeva, to je už jiná disciplína. Auto to zvládlo na jedničku i v komplikovaném terénu a dokázalo postupně odtahat několik tun dřeva. A co se nevešlo do vozíku, šouplo se pár polen i do kufru. Nutno říct, že se u toho ani moc nezadýchalo. Prostě to je nejen luxusní kára, ale i pořádný pracant. Za mě rozhodně palec nahoru!
Zatím nejnižší spotřeba 5.2 na 100...
... Auto bylo narvané až po střechu, včetně předního sedadla a s manželkou i dítětem vzadu a já vyrazil. Nechtělo se mi draze tankovat cestou na hory a chtěl jsem si dojet pro levnou naftu až v Hradci Králové. Dojezd mi auto hlásilo 90 km a k pumpě to bylo 120. Tak jsem najel na dálnici a jel poklidnou stodesítkou. Po příjezdu k pumpě mi počítač hlásil dojezd ještě 20 km a já natankoval 71 litrů, takže v nádrži byly ještě 2 litry.
Byl jsem rád, za tento test, protože jsem si otestoval palubní počítač, že se na něj dá spolehnout. Ale i za auto, které ukázalo, že když je třeba, dokáže být i s třílitrovým šestiválcem úsporné.
Oparva zavírání nádrže (25000 km)
Nakonec jsem nechal v rámci záruky opravit zavírání nádrže. Přeci jen se mi párkrát stalo, že víko nešlo otevřít. A to je na pumpě opravdu zapeklitá věc, když máte prázdnou nádrž a jen tupě bušíte do auta. Prý se to stává celkem běžně i u nových aut, ale prý si nemám dělat starosti. No, u Audi bych čekal asi lepší kvalitu, ale co chcete? Německá kvalita je prostě německá kvalita ;-)
Oprava po návštěvě svodidel hotova. (23800 tkm)
Tak mám nabouranou prdelku opravenou. Stálo to 49000,- (mě 5000,-) a auto je jak nové, jen Jarov nezklamal a auto jsem dostal o týden později, protože to na první pokus zvorali. Teď budu jen doufat, že to udělali dobře a nezačne to za pár let reznout.
Borci jezdí bokem...
... tak mi auto vysvětlilo, že žádný WRC závodník nejsem! Jak si tak užívám tu jízdu bokem, v jedné zatáčce se najednou svodidla opovážlivě přiblížila k zádi auta! No, dal jsem si pár pěkných nadávek, zkrotl jako zpráskanej pes a řekl si, že už takvý kraviny dělat nebudu. Alespoň ne na ledě ve dvou tunovém autě...
Zadek auta to odnesl, mé sebevědomí také a peněženku to ještě čeká.
Přidat názorDiskuse: Audi A6 Allroad 3.0 TDI quattro
- Re: Orlen 19.02.2022 13:27 Tomogo
- Orlen 18.01.2022 20:13 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: cebia 26.09.2021 19:57 vondry87
- Re: Re: Re: Re: Re: cebia 25.09.2021 23:56 Tomogo
- Re: Re: Re: Re: Re: cebia 25.09.2021 09:04 vondry87
- Re: Re: Re: Re: cebia 24.09.2021 14:52 Tomogo
- Re: Re: Re: cebia 24.09.2021 13:28 vondry87
- Re: Re: Re: Re: cebia 22.09.2021 14:29 Tomogo
- Re: Re: Re: cebia 22.09.2021 10:22 Ozzman
- Re: Re: cebia 22.09.2021 09:23 Tomogo
- Re: cebia 22.09.2021 07:10 Ozzman
- cebia 22.09.2021 07:03 dadasada
- Re: Re: Re: Re: Automat 07.03.2020 10:39 Tomogo
- Re: Re: Re: Automat 17.02.2020 14:46 Vekacik
- Re: Re: Automat 11.02.2020 20:10 Tomogo
- Re: Re: Automat 10.02.2020 15:32 Vekacik
- Re: Automat 09.02.2020 10:07 Tomogo
- Automat 08.02.2020 16:44 Vekacik
- Re: auto 24.01.2020 10:11 Tomogo
- auto 24.01.2020 06:57 dadasada
Další vozy Audi A6
-
Audi A6 (2011) Majitel: pettr75
Přidáno: 19.11.2011 1410 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Audi A6 (2011) Majitel: Jannis80
Přidáno: 3.8.2016 324 Majitel 9.52 Uživatelé
-
Audi A6 (2012) Majitel: hihihi
Přidáno: 9.9.2013 810 Majitel 5.08 Uživatelé
-
Audi A6 (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.6.2007 229 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Audi A6 (2006) Majitel: citrus
Přidáno: 5.7.2008 15210 Majitel 9.92 Uživatelé