Recenze
Hyundai ix20 MY16 1,6 MT Trikolor Essential ISG
Technické info
Přezdívka auta mixtik Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:187642 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1591 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 156 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.8 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 570 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.4 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Hyundai ix20 Czech Edition s paketem Plus (jiné označení pro TRIKOLOR s paketem Essential)
- do provozu prosinec 2016 (1.12.2016)
- modrá metalíza (Ara Blue - R3U)
- přední mlhovky/denní svícení
- elektrické stahování předních oken (zadní ruční)
- palubní počítač
- nastavitelný volant (4 směry) + ovládání audio
- kožený volant a hlavice řadící páky
- manuální klimatizace
- výškově stavitelná sedadlo řidiče
- 6x airbag
- posuvná zadní sedadla, dělená 1/3 2/3
- dojezdové kolo + výbava
- dvě úrovně dna kufru
- vana v kufru
- ESP + HAC + TPMS + ISG (Start/Stop)
Cesta k tomuto auto, resp. rozhodnutí byla relativně delší než jsem na počátku počítal. První úvahy o výměně i20 za nové auto byly po uplynutí pětileté záruky a blížící se 120tis. hranici najetých kilometrů. Další podmínka byla, vzít si skladovku, předpokládal jsem nějakou slevu a proč čekat na "vlastní", když moje nároky nejsou myslím přehnané. Manuální klimatizace; výkonnější motor od 75kW výše, raději bez turba; kožený volant a hlavice řadící páky; prostory na ukládání věcí apod.; možnost převést kolo či větší věci; líbivost; barva mimo bílé a černé.
Předtím jsem měl možnost jezdit s Clio GrandTour 0,9TCe, pěkné svezení, ale nízký posez 145cm výška auta, tříválec jako bych jezdil s malotraktorem, spotřeba docela vysoká. Opel Astra kombi s 1,4 v turbu, super auto, ale pro mě zbytečně velké, drahé. Hyundai i30 kombi 1,6 GDI, super auto, ale podobně jako Astra, zbytečně velké a cenově výš. Ještě jsem přemýšlel o Opel Meriva, ale kombinace příplatkové výbavy vs. cena vs. skladové vozy.
Jedna z variant byla právě ix20, kterou již v rodině máme, přesto jsem se chtěl odlišit a dát šanci jinému autu/výrobci.
První cesta vedla k prodejcům Kia, líbilo se mi Rio. Obeslal jsem si pár prodejců, škoda, odpověděli pouze dva a oba jsem navštívil. Volba padla na verzi Cool Plus s motorem 1,4. Prostor, uspořádání prvků i motor lepší než v i20. Pouze co mě trochu zarazilo výška cca 145 cm, tj. o 5 cm nižší než současné a s tím spojené nižší sezení/vystupování apod. Velikost kufru o něco málo menší, horší výhled vzad z okna pátých dveří. Větší rozvor a tím více místa na zadních sedačkách. Obě nabídky byly na hranici 300tis Kč.
Další cesta vedla do Hyundai okouknout i20. Hned na začátek mě zklamala politika motorizace vs. možná výbava. Bez 1,4 nebo 1,0 turbo nelze kožené doplňky apod. Tedy jsem se smířil a prohlédl si motorizaci o něco výkonnější než mé současné, tj. 1,2 63kW. Sice nižší než jsem si řekl, ale i tak. Ve skladovkách minimum, ale jsou. Kombinace černo/modrého interiéru mi přišla otřesná, úložné prostory ve srovnání se současnou i20 minimální. Cenová nabídka kousek pod 300tis. Kč. Tím jsem i20 vyškrtl z výběru.
Škodovka, měl jsem jako první auto Škodu Fabii I, 1,4 50kW, perfektní auto! Třetí generace Fabie, se mi líbila více než předchozí. Parametry pro Fabii hatchback nebo lépe kombi. Ač jsem nechtěl TSI smířil jsem se i s touto variantou, tj. 1,2 81kW TSI. Ceny většinou kolem 320-330 tis. Kč, kombi za 350-365tis. Kč za skladovku. Což mi přišlo i moc. Shodou náhod jsem měl možnost jet párkrát jako pasažér v Rapidu. Další možná volba, v Pyramidě v té době dobrá cena i za Toledo 1,2 TSI. Pročítání více diskuzí a dotazy ve svém okolí => raději ne. Dalším limitem se ukázala délka a manévrovatelnost. Cena s rozumnou výbavou skladovky cca 380tis., což už bylo dost! Prodejci stejně jako všude... někteří zájem měli a mimo ukázkové jízdy i možnost půjčení na jeden den "ať se projedu", někteří spíše jen cena a už jdi.
Po vyřazení dalších adeptů jsem pokračoval s Toyotou Yaris. Obeslal jsem více prodejců, pouze dva odpověděli. V té době probíhala marketingová akce s cenovým zvýhodněním. Možnost pořídit 1,33 s cenou 285 tis. Kč, dobrá cena. V tu dobu jsem už začal přemýšlet i o ix20. Obeslal jsem skoro všechny prodejce Hyundai v Praze a blízkém okolí. Tím začala anabáze, rozčarování a naštvanost z prodejců. Zpět k Yarisu, svezení pěkné, pocit z řazení, někdy jsem nepoznal, zda mám zařazeno či ne, dost archaické ovládací prvky (např. ovládání palubního počítače pomocí "ťuflíku", který jsem znal už z Fabie I) na druhou stranu velký LCD panel, kamera apod. Jeden prodejce poslal relativně solidní cenovou nabídku přes 300tis. Kč, leč mi chtěl prodat více než jsem chtěl, druhý to úplně zabil. Jeho cenová nabídka byla plná různých cen, slev, balíčků, které ani neexistovaly, výsledkem byla stejně vyšší cena než měla být dle ceníku Toyoty, leč prezentována jako super výhodná s velkou slevou!
Už se mi scházejí i nabídky na ix20, ale co to.... někteří Hyundai prodejci si nechávají zaplatit navíc i standardní výbavu :-( :-( :-(. To mě v tu chvíli dopálilo, když jsem měl už špatnou zkušenost s Toyotou. Dalším hřebíčkem byla jedna nabídka na ix20, která byla nejnižší, ale jak se ukázalo, asi "omylem" prodejce zařadil do nabídky paket se stejným názvem, ale mnohem nižší cenou. Po upozornění opravil, s komentářem, že se spletl a přiřadil paket od jiného auta (to je fakt možné v době DBS!!! :-( :-(). Najednou byla cena vyšší o dalších více než 10tis. Kč. Záměr? Zatlačit při objednávce, přece 10tis. Kč není tak moc apod.
Brrrr, i přes všechny negativní zkušenosti jsem odolal - vyšší cena, platba i za standardní výbavu apod. Nabídky byly většinou v ceně 335 - 340tis. Kč, nabídky bych rozdělil na dvě skupiny. První skupina nižší cena vozu, ale všechny doplňky zaplatit, druhá skupina vyšší cena vozu a všechny doplňky jako, že "zdarma". Prostě ukázka marketingu....
Nakonec padlo rozhodnutí na prodejce viz. sekce Zkušenosti s prodejcem. Byl jediný, který dal na poprvé slušnou nabídku bez různých kliček a tlaku. Spojeno s pozitivní zkušeností při servisu i20 v předchozích dvou letech.
Tlak na to podepsat rovnou objednávku, byla skoro všude jen co jsem si auto projel. Bez možnosti se rozmyslet. Chápu, je potřeba kout železo dokud je žhavé. To že zákazník vybírá mezi více prodejci, je asi logické, proto hned ulovit a nepustit.
Z předchozího pro mě vyplynulo slušnější auto i ve velikosti menšího vozu do města i mimo nelze sehnat pod 300tis. Kč. Osobní návštěva prodejce je každopádně lepší, obeslání s poptávkou je jen první filtr zájmu/nezájmu.
Praha a okolí, spíše žijí z fleetu a "obyčejný" zákazník = obtěžující hmyz, což platí pro většinu prodejců ať prodávají jakoukoliv značku.
Silné stránky
- prostornost
- odkládací prostory (velká schránka před spolujezdcem)
- kufr s možností snížení podlahy
- polohovatelná posuvná zadní sedadla
- ovládání audio na volantu
- motor 1,6/92kW
Slabé stránky
- hands-free pouze v nejvyšší výbavě
- pouze samočinné stahování okna řidiče, vytažení nutné držet ovladač
- ISG tedy Start-Stop není to vlastně slabá stránka auta, jako spíše EU systému (nelze vypnout trvale, jen po nastartování, i když i zde zvláštně funguje - časování paměti (?))
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
1. garanční prohlídka - bez problémů, viz. novinky (HCP)
2. garanční prohlídka - jiný servis, bez větších problémů, viz. novinky (Lenner Motors Říčany)
3. garanční prohlídka - bez problémů, návrat k původnímu servisu HCP (Lenner Motors vycházel výrazně dráž)
4. garanční prohlídka - bez problémů HCP
5. garanční prohlídka - bez problémů HCP (+ výměna klíče)
6. garanční prohlídka - bez problémů HCP (+ řešení rzi na zámku pátých dveří => výměna pátých dveří)
7. garanční prohlídka - bez problémů Louda Auto - Hyundai Praha
8. garanční prohlídka - bez problémů Louda Auto - Hyundai Praha viz. novinky
9. garanční prohlídka - bez problémů Louda Auto - Hyundai Praha viz. novinky
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce Hyundai Centrum Praha, perfektní předprodejní služby, velká chvála prodejci panu Vycpálkovi.
Výkup starého, nákup nového, pojištění, registrace - full service se starým přijet s novým odjet.
Prodáno, protiúčet za novější vůz - Opel Crossland
Novinky v recenzi
Už se dočkal...
Jsem rád, že se ix20 dočkalo nového majitele. Zmizelo z inzerce.... ať novému majiteli spolehlivě slouží jako mě. :-) :-) :-)
Prodej, rozloučení
Po více než 7 letech dobré služby a bezmála 190tis. km bylo auto prodáno, snad bude budoucí majitel také spokojen. Díval jsem se do Portálu dopravy a světe div se, všechna auta, která jsem měl (zde uvedená) stále jezdí a blíží se také k hranici 190-200tis. km.
Výběr nového auta vzhledem k různým životním událostem, nakonec zabralo více než rok.
Moc se nezměnil přístup prodejců, jakmile nekývnu na první dobrou, ztrácí zájem. A stačilo málo, jen "výhodné" financování s RPSN někde kolem 20% a při dotazu, že to není těch 7-8% (období obecně vysokých úroků). Něco jako, tady máš nabídku a mazej..... na projížďku autem zapomeň :-D. Ale určitě prodali, jiným....
Výběr se nakonec po obchůzce Toyota, Renault, Škoda, Kia, Hyundai, Suzuki, Dacia, Peugeot, Mazda, Ford, MG... opět vrátil na začátek výběru a tím byl Opel Crossland. Motor francouz, má svá specifika a neduhy... což v této době EU-eko norem asi každé auto. Buď nejede nebo má turbo.... trochu zjednodušení.
Výběr nakonec shodou náhod a iniciativy padl na ojetý (předváděcí/referentský) Opel Crossland z roku 2022, 1,2 T 96kW AT ve výbavě Ultimate.
Další rok za mnou....
Další rok provozu za mnou, rok to byl velmi náročný, co se týká soukromého života a odrazil se i na provozu auta. Dvě prohlídky v jednom roce, výměna brzd přední/zadní apod. Výměna čelního skla a oprava nadkolí po střetu s liškou ve 130 na dálnici. Převážně se jednalo o delší trasy po dálnici apod.
Teď trochu statistiky:
- 179712 km (31700km za rok)
- průměrná spotřeba l/100km (měřená/PP/v TP) - 6,31l / 5,9l /6,4l
- průměrná rychlost dle PP: 58km/h
- náklady Kč/km (PHM/PHM+servis/PHM+servis+pojištění): 2,5 Kč / 4,06 Kč / 4,59 Kč
Věřím, že další rok bude lepším pro všechny. Opatrujte se.....
Servis 180 000 km
Další porce 20t km, tentokráte během 6 měsíců, no prostě život. Auto stále zvládá vše co potřebuji, naštěstí bez větších problémů. Standardní servis dle plánu společně s kompletní výměnou brzd. Kotouče vydržely nějaký 173tis. myslím, že dobré. S blíží se hranicí 200 tis. km, kolik vlastně vydří motor a další komponenty :-D. Tohle zatím vydržela jen dvě auta Fabia I a Kia Rio ;-), co jsem měl.
Servis 160 000 km a co dál....
Dnes jsem byl na 8. servisu, tj. 160 000 km, mimo standardní úkony bylo třeba "rozhýbat" stěrače. Nějak se jim už nechtělo moc fungovat, WD byl "lék" na tento neduh, ale ne na moc dlouho. Rozebrány, promazány a zase jedou jako "blesk"... snad už vydrží.
Další úvahy s blížícím se servisem, stáří auta, letos už 7 let, co dál.....
Doba downsizing stále trvá, EURO 7 na obzoru, tříválec jako etalon...
Chtěl bych zůstat u 4 válcového konceptu, rozumný objem a výkon (>1,5l a >90kW), zvažuji hybrid. Myslel jsem na Konu, ale 1,6l není mnoho, hybridů ještě méně ve skladovkách. Prý jsem se trefil do období... už se bude najíždět na výrobu nového modelu, stávající je již v objednávkách a vyčerpání výrobní kapacity. Kona s 3 válcem a 1,0l, těch je dost. Další zvažovaný Bayon, papírově asi o 1 cm vyšší světlá výška, nižší střecha . Motor jen 1,0l :-(, aut je dost ve skladovkách. Čekat na novou Konu nebo hledat jiné auto...? Překvapení pro mě.. vybermiauto.cz už nefunguje, takový parádní web, škoda...
Rok se s rokem sešel.....
Další rok ve znamení více ježdění, servis, druhá STK a emise (bez závad). Více ježdění, vyšší ceny PHM... celkově zvláštní po dvou covidových v kontextu dění v Evropě.
Teď trochu statistiky (PP resetován po roce):
- 148012 km (28245km za rok)
- průměrná spotřeba l/100km (měřená/PP/v TP) - 6,27l / 5,9l /6,4l
- průměrná rychlost dle PP: 51km/h
- náklady Kč/km (PHM/PHM+servis/PHM+servis+pojištění): 2,71 Kč / 3,49 Kč / 4,01 Kč
Několik efektů - vyšší ceny PHM (někdy nebyl problém tankovat za 51Kč/l v ČR nebo za 35Kč/l v PL; vyšší ceny služeb; více cest po dálnici; chceš-li šetřit uber plyn - což je vidět u naměřené spotřeby.
Když se bavím s nějakými techniky, jejich reakce, prý lepší auto teď neseženu :-D
Rok se s rokem sešel.... pátý rok a konec záruky
Rok se rokem sešel a vlastně auto jsem si zase přebíral po pěti letech na stejném místě, tentokrát ze servisu. K pátému roku provozu byly naděleny nové páté dveře, což jsem zmínil již u 6. garančky. No dveře trochu zrezly nebo zkorodovaly :-D :-D :-D viz. odkaz na herce Donutila. Nové páté dveře, nový zámek. Zřejmě v nich ureznul / upadnul nějaký držák, protože od léta jsem slyšel klepání od kufru, ale nyní již ne. Jinak žádné další závady nejsou. V rámci opravy jsem měl půjčeného Tucsona... pěkné, velké! Trochu mě to vyléčilo, až moc asistentů co kecá do řízení (což jsou spíše normy, než samotné auto)..... ale hlavně, lidi!! Používejte rozum a svěřit ovládání světel na automat je dobrá věc, ale zlý pán, jak se říká. Myslím tím hlavně přepínání potkávací a dálková světla. Opravdu se přepínají na můj vkus pozdě a tím se nedivím, že jsem x krát oslněn, když někoho takového potkávám :-( :-( :-(. Perfektní byla zadní kamera a navádění, s takovým velkým autem potom pohoda couvat/parkovat, paráda!
Pátý a poslední rok v záruce, mimo pátých dveří nic. Tak hurá do další pětiletky :-).
Teď trochu statistiky (PP resetován po roce):
- 119767 km (23300km za rok, už se vrací k normálu)
- průměrná spotřeba l/100km (měřená/PP/v TP) - 6,64l / 6,2l /6,4l
- průměrná rychlost dle PP: 48km/h
- náklady Kč/km (PHM/PHM+servis/PHM+servis+pojištění): 2,34 Kč / 3,31 Kč / 3,90 Kč
6. garanční prohlídka, dveře, zámek....
Nadešel čas zase na další servis, zvolen jako vždy pro mě HCP. Začátek byl už v září, kdy se po prudkém dešti či mytí, druhý den na nárazníku objevily rezavé loužičky. Potom jsem si všiml, že začíná z vnitřku zámku pátých dveří vylézat rez. Vše jsem nechal na servis, který se stejně blížil. Prohlídka a servis ke 120tis. (minulý a tento rok jsem najezdil málo, tak bylo o něco dříve). Servis v pohodě na jedničku.
Nejdříve to vypadalo, že vymění jen zámek a bude to ok, ale už se objevily i malé bublinky v okolí zámku. Po odstrojení plastů, rovnou prohlásili, že dveře budou nové. Bohužel jsem se nebyl podívat či neviděl fotky... Ale když rovnou řeknou, výměna dveří... No, asi nic pěkného, kde se stalo chyba, že zatékalo do dveří, při prohlídce se objevila i voda ve 3. brzdovém světle... Hmm. Překvapilo mě, že rez a zatékání do dveří, snad výjimka a není takových majitelů více. Hlavně, že bude v záruce vyměněno/vyřešeno.... aby toho nebylo málo, ještě se na předním nárazníku "nějak" odloupala krycí vrstva (lesk) barvy :-(...
Rok se s rokem sešel ... čtyřikrát už
Rok se s rokem sešel již po čtvrté. Mimo přípravy na zimu, kdy bylo třeba již vyměnit zimní pneu za nové (Nokian), přišla i první STK a emise. Vyřešeno během jednoho dopoledne bez ztráty kytičky. Jaký byl jinak další rok s Hyundai? Nějaké drobnosti řekněme, viz. předchozí příspěvek, tj. výměna stabilizátorů, zadní brzdy, výměna žárovek v obou hlavních světlometech a vlastně to bylo vše :-D.... jezdí jak má a slouží, paráda. Před zimou pořádně umýt v ruční myčce, napatlat nějakou chemii na karosérii, ať vydrží přes zimu a uvidíme na jaře.
Teď trochu statistiky (PP resetován po roce):
- 96412 km (bez 200 km ujeto 20 tis. km, na to jaký to byl rok průměr)
- průměrná spotřeba l/100km (měřená/PP/v TP) - 6,65l / 6,1l /6,4l
- průměrná rychlost dle PP: 46km/h
- náklady Kč/km (PHM/PHM+servis/PHM+servis+pojištění): 2,09 Kč / 3,61 Kč / 4,40 Kč
Co si přát do dalšího a zároveň posledního záručního roku? Ať slouží ix20, ale hlavně ať je již život normální, jako byl ;-).
Proklaté vrzání
Se začátkem tohoto roku mě čekal 4. garanční servis (80 tis. km), všechno proběhlo v pořádku. Auto jezdilo jak mělo, prostě klid.
Potom období karantény, homeoffice apod. Tedy s autem jsem jezdil velmi sporadicky (do teď, tj. za 5 měsíců jen cca 7tis. km).
S příchodem teplého počasí začaly pazvuky od přední nápravy - první problém (jen za sucha a teplot kolem 25°C), druhý problém (omezení, restrikce, omezená kapacita servisu i obavy). Pazvuky se zhoršovaly s tím čím více hezkých dní bylo (při rozjíždění, brždění, zatáčky.. točení volantu na "suchu" dost silné vrzání).
První servis se podařilo dostat na konec dubna, ale co ochladilo se, pršelo a auto nic... provedli kontrolu během hodiny s tím, že nic nenašli - promazali silentbloky, vše ok.
Nicméně vrzání se zase objevilo, prostě nepříjemný pocit... co to, co se uvolní nebo upadne :-D.
Druhý servis paradox se opakoval, celý týden teplo - vržeme, vržeme... a v den servisu :-D :-D, chladno a déšť. Nicméně si auto nechali na dílně, že to vyzkouší, alespoň při přebírání vrzalo při točení volantem. Dotaz zda tlumiče, stabilizátory apod. nejsou příčinou. Ne,ne... to by vše vypadalo jinak. Závěr velké vůle stabilizátorů, zadní brzdy na výměnu :-D. Doporučení na výměnu uložení tlumičů pokud bude stále vrzat. Uvidím.. překvapilo :-D. Na druhou stranu první "velká" oprava po 87 tis.km.
3. rok provozu
Již 3. rok spokojeně s ix20....
Trocha statistiky (PP resetován po roce):
- 76640 km
- průměrná spotřeba l/100km (měřená/PP/v TP) - 6,67l / 6,2l /6,4l
- průměrná rychlost dle PP: 43km/h
- náklady Kč/km (PHM/PHM+servis/PHM+servis+pojištění): 2,32 Kč / 2,74 Kč / 3,40 Kč
Jak je vidět nebo není vidět, za celý rok jsem nedával novinku. Tedy byl to bezproblémový rok, zaklepu! Občas něco zavrzá, ale jinak interiér klid (pokud dítě nenacpe prázdnou PET pod sedačku :-) :-) :-)). Kryt motoru zase schytal pár šrámů od kamínku, zatřeno, vyleštěno, hotovo. Jen tak dál ix20tko!
2. rok provozu
Další rok s ix20 mám za sebou.
Trocha statistiky (PP resetován po roce):
- 53800 km
- průměrná spotřeba l/100km (měřená/PP/v TP) - 6,65l / 6,2l /6,4l
- průměrná rychlost dle PP: 50km/h
- náklady Kč/km (PHM/PHM+servis/PHM+servis+pojištění): 2,22 Kč / 2,67 Kč / 3,22 Kč
Jaký to byl rok? Co se týká vozu pohodový, bezproblémový, žádné závady mimo níže uvedeného stříkaní nárazníku apod. Občas se ozve sedačka, ale nic hrozného, mlžení světel už také nepozoruji. Provozní náklady jsou podobné, více se projevuje v celkových nákladech o něco nižší nájezd než minulý rok. Hurá do dalšího roku.
Zatím bych neměnil :-).
Oprava názarníku atd.
Na začátku července došlo na opravu nárazníku, tj. nové stříkání. Auto bylo v servisu necelých 5 dní. V Lenner Motors se postavili k řešení problému přímo. Po dobu opravy jsem měl půjčenou i20, ano, udělal jsem dobře, že mám ix20. Je to trochu jiné auto, nižší posez, prostorově menší interier. Svoji skupinu zákazníků má, ale já už asi do menšího auta nepůjdu.
Oprava provedena, vše je v pořádku, není co vytknout, díky!
2. garanční prohlídka
V duchu předchozího příspěvku, musel jsem hledat i servis mimo Prahu. Podařilo se najít, servis byl schopen objednat zhruba do 10 dní, tím bych se vešel i do 1000 km rezervě, která se uznává. Bohužel nebylo auto na půjčení, ale i to se dalo přežít. Servis, ráno auto předat a odpoledne si ho vyzvednout, prý se jedná o větší/náročnější (sám nevím).
Doplnil jsem o mytí a čištění interieru, čištění klimatizace apod. Vešel jsem se do 10000 Kč, co se dá dělat :-).
Auto bylo přistaveno, vypulírováné, paráda. Bohužel se objevila vada laku na předním nárazníku, při mytí se v místě "seknutí" kamínku "odfouknul" lak. Odfouknul a dál se trhá, už je tam "díra" cca 5x5 cm. Čeká mě tedy oprava, stříkaní předního nárazníku :-(. Možná náhoda nebo špatná příprava, odmaštění plastu před nanesením laku ve výrobě.
Objednání servisu - šok!
Blíží se další meta tedy 40 tis. km a tedy jako zvyklý z předešlých let, týden - 14 dní před se jdu objednat na servis. Šok nastal hned u objednání, nejbližší možný termín za měsíc :-))))).
Co to jako je? Ptal jsem se v práci kolegy s H, měl stejnou zkušenost, objednání na začátku dubna, servis až začátkem května...
Na panelu u servisu jsem si všiml, že měli na ten den cca 14 aut (předpokládám, že to byly jen auta individuálů)
Co je důvodem... málo techniků (malá nezaměstnanost, přetahování lidí), zdecimovaná síť prodejců/servisů a úspěšné prodeje => kapacita sítě je naplněna, s předchozím souvisí - přednost mají fleety, operativní leasingy před "zákazníkem z ulice". Možná mimo Prahu bude situace trochu jiná, nezbývá než se podívat i tam... Případně máte někdo zkušenost?
Pokud je důvodem malá kapacita sítě, tak to není moc dobrá reklama pro H... prodám, ale servis bude problém... soused z Boleslavi zezelená... proč tak stupidní reklamy..
1. rok provozu - 30tis km
Rok se s rokem sešel a první spolu s ix20 mám za sebou.
Trocha statistiky (PP resetován po roce):
- 30251 km
- průměrná spotřeba l/100km (měřená/PP/v TP) - 6,73l / 6,4l /6,4l
- průměrná rychlost dle PP: 54km/h
- náklady Kč/km (PHM/PHM+servis/PHM+servis+pojištění): 2,24 Kč / 2,66 Kč / 3,07 Kč
Jaký to byl rok? Co se týká vozu pohodový, bezproblémový, žádné závady. Většina "problémů/zvláštností" vymizelo či jsem si zvykl.
K provozu a hodnotám cca 50/50 ujetých kilometrů, tj. polovina cest do práce (D1 a Praha), druhá polovina cest po dálnici/rychlostní silnici 350-400 km v jednom zátahu.
1. garanční servis - 20000km
Ke konči července se přiblížil tachometr hodnotě 20000km. Tedy první servis a razítko do servisky. Provedeny úkony dle servisního plánu, promazání sedačky (uvidím, zda bude zase cvakat či už je po něm). Všiml jsem jsi "asi" zvětšené mezery mezi předním nárazníkem a blatníkem. V horní části nárazníků v místech kde je šrouby přichycen k plastu nad chladičem se hýbe, resp. po sobě lehce "kloužou". Prý je to normální z výroby, že je tam vůle. Tak asi jo....
Jak po 20000km v ix20? Snad v pohodě, žádné závady, spotřeba se začíná snižovat, spíše drobnosti. Třetí pás v zadní řadě, občas vyklouzne z držáku ve stropě a plandá tam, což doprovodí bouchnutím. Sedačky, nevím, moje subjektivní vnímání - nějak si nemohu zvyknout na jiné tvarování hlavně opěradla.
10000 km.......
Ukazatel ujetých kilometrů se přehoupl přes hodnotu 10000. Jak tedy sloužilo.... ve skrze dobře. Mlžení světlometů asi vymizelo nebo jsem si již nevšiml. Sedačka bude chtít asi dotáhnout při servisu. Spotřeba se pohybuje kolem 7l/100km na zimních pneu, uvidím o kolik klesne po přezutí na letní, alespoň 0,5l litru by to mohlo být .-). Jak je vidět ze spotřeby necelá polovina je dálnice a zbytek kombinace města a okrsky.
Po 7000km už...
Zatím mám najeto něco přes 7000km, první co už se začalo "projevovat". Sedačka řidiče, resp. cvaknutí, lupnutí. Typicky při rozjezdu či zastavování cvakne/lupne v sedačce (jestli sedák či opěradlo). Uvidím zeptám se při servisu.
Jinak auto plní dobře službu transportu z A do B.
5000 km
Dnešním dnem se počítadlo "přehouplo" přes hodnotu 5000 km. Možnost menšího hodnocení (přece jen 2 měsíce v provozu).
- po ručním mytí (nejdříve oplach směsi špíny a soly - WAPkou) opět mlžení předních světel
- v porovnání s předchůdcem a jinými vozy mám pocit slabší svítivosti v noci
- už jsem si snad našel správné sezení za volantem :-)
- spotřeba mírně klesá (viz. záznamy spotřeby)
- odskakování nápravy, vybočování apod. "ptákoviny" co jsem se dočetl v diskuzích nepozoruji (záleží jak kdo jezdí a kdy, kde vlítne do zatáčky pod plným plynem), několik cest po D1 (opravené/neopravené úseky) a nezdálo se mi, že "skáče" více než jiná auta
- rozhodl jsem se pro výměnu oleje po "zajetí" - názory se různí zda ano či ne.... (10.2. - výměna oleje v HCP - hodina práce včetně mytí, bez problémové - něco přes 2000,- Kč)
- někdy si při točení volantu vypnu repro rádia
- ukazatel paliva -> nevím jak bylo zamýšleno použití posledních 3 dílků (3 dílky = 1/4 nádrže), při dojezdu cca 120km, stále zobrazuje 3 dílky (neprojíždět si hodnoty palubního počítače...)
- HAC opravdu funguje, nevím od jakého úhlu, ale většinou mě "podrží" v prudkých výjezdech z podzemního parkoviště
- škoda jen stahování okna řidiče - na zmáčknutí jen dolů, nahoru držet (je to velký nezvyk od předchůdce)
- sedačky - subjektivně v i20 byly lepší
- pneu Nokian WR D3 - asi opravdu dobré, posledních pár cest/necest rozmary počasí (z deště rovnou do sněhu a zpět)
- celkově s autem spokojenost, svou funkci transportu z bodu A do bodu B plní :-)
Po 3000km
Dnes se na ukazateli ujetých kilometrů objevila hodnota 3000. Možná tedy čas na menší hodnocení po měsíci a půl provozu a 3000 km.
Z pohledu rozležení je půlka cest po městě, druhá po dálnici. Jízdní vlastnosti, hodnotím perfektní, sešlápne se plyn, auto už se hrne směrem kupředu.
Doporučení volby rychlostních stupňů? No, raději nic, kdyby měl menší ukazatel, bylo by lepší... nerušil by zbytečně. Řadit dle této "nápovědy" nedostanu se (mimo 6 stupně), přes 2000ot/min. Jak jsem zvyklý otáčky 2000 - 2500ot./min, dálnice 3000 - 3500ot/min. Upozornění na potřebu zařadit vyšší stupeň kolem 1800ot/min. Nebo někdo má jiné nápady?
S klesajícími hodnotami na celsiově stupnici se přestalo objevovat mlžení světel, spíše logické ne.... Po pár prvních dnech mrazů jsem očekával první "ozvěny" interiéru. Nezklamalo, opravdu se ozval, ale úplně jinak, než by člověk očekával. Začalo poklepávání platů okolo B sloupku. Viníkem toho neduhu je nějaká hlava v Hyundai. Ve spodní části bezpečnostního pásu je kus pastu, asi jako krytka a ta potom "klepe" o kus plastu na sedadle :-) :-) (doplním fotku).
Kapitolou samou o sobě je pro mě bohužel sedadlo, resp. najít si správnou polohu za volantem. Nevím proč, ale zde mi to trvá dost dlouho, různé zvýšení sedáku, nastavení vzdálenosti, nastavení volantu. Ale snad se již povedlo.... Prostě tohle je zatím největší "můj" problém s autem.
Spokojenost a doufám, že bude pokračovat s tímto vozem... spotřeba něco přes 7 litrů.
Za cca 2000km, asi projdu výměnou oleje, ať se "očistí".....
První kilometry.......
Tím, že už mám zkušenost s tímto vozem, nečekal jsem, že mě něco překvapí. Ale mýlil jsem se...... První co nastalo po příjezdu domů.... překvapení, že se po nějaké době od zaparkování začaly mlžit přední světlomety :-(. Do rána zamlžení zmizelo, ale po příjezdu do práce se situace opakuje. Podle příspěvků na internetu to není problém tohoto vozu, ale napříč značkami/modely.
V diskuzích k ix20 jsem našel také pár majitelů, kteří měli stejný problém, hned po první jízdě. Ale informace, zda se podařilo odstranit již ne....
Přidat názorDiskuse: Hyundai ix20 MY16 1,6 MT Trikolor Essential ISG
- Re: Crosland dnes 01:48 vasekk
- Re: Crosland 25.05. 02:06 vasekk
- Crosland 30.04. 15:38 idam.i
- Re: Re: Re: Re: Koroze po 5 letech? 01.05.2022 14:48 vasekk
- Re: Re: Re: Koroze po 5 letech? 08.12.2021 20:49 idam.i
- Re: Re: Koroze po 5 letech? 07.12.2021 06:32 Ronault.
- Re: Koroze po 5 letech? 05.12.2021 23:52 idam.i
- Koroze po 5 letech? 04.12.2021 22:44 Ronault.
- Re: Pozlovice 07.08.2017 08:45 vasekk
- Pozlovice 06.08.2017 21:14 umo
- Re: Barva 06.08.2017 20:39 vasekk
- Barva 25.06.2017 17:51 Varlamow25242
- Re: IX20 03.01.2017 09:14 vasekk
- IX20 02.01.2017 09:38 chetoos
Další vozy Hyundai ix20
-
Hyundai ix20 (2011) Majitel: cheops007
Přidáno: 1.5.2011 249 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Hyundai ix20 (2011) Majitel: Brázdin
Přidáno: 4.12.2011 7210 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Hyundai ix20 (2013) Majitel: Jeremy B.
Přidáno: 28.2.2014 210 Majitel 9.44 Uživatelé
-
Hyundai ix20 (2016) Majitel: ecolite
Přidáno: 19.4.2017 08 Majitel 6.33 Uživatelé
-
Hyundai ix20 (2014) Majitel: Stipe
Přidáno: 5.6.2014 79 Majitel 9.29 Uživatelé