Hyundai ix20 (2011)
4.12.2011Malé velké auto! Ale popořadě. Rozhodl jsem se manželce koupit nové auto s menší spotřebou a postupným vylučováním jsme se dohodli, že to bude buď…
Hyundai ix20 (Brázdin)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Hyundai ix20 04.12.2011 09:17
Marblik
-
Re: Hyundai ix20 04.12.2011 09:42
Brázdin
-
Re: Re: Hyundai ix20 04.12.2011 10:16
Marblik
- Re: Re: Re: Hyundai ix20 04.12.2011 17:09 Mirasr
-
Re: Re: Re: Hyundai ix20 04.12.2011 23:29
Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20 06.12.2011 10:37
Brázdin
-
Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20 06.12.2011 12:43
Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20 09.12.2011 19:06
Brázdin
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20 09.12.2011 19:21
Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai … 09.12.2011 22:26 Brázdin
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20 09.12.2011 19:21
Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20 09.12.2011 19:06
Brázdin
-
Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20 06.12.2011 12:43
Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20 06.12.2011 10:37
Brázdin
-
Re: Re: Hyundai ix20 04.12.2011 18:36
Special-line
-
Re: Re: Re: Hyundai ix20 04.12.2011 23:16
Brázdin
- Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20 04.12.2011 23:24 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20 05.12.2011 17:58 Special-line
-
Re: Re: Re: Hyundai ix20 04.12.2011 23:16
Brázdin
-
Re: Re: Hyundai ix20 04.12.2011 10:16
Marblik
-
Re: Hyundai ix20 04.12.2011 09:42
Brázdin
- Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy. 04.12.2011 11:41 kilo
- Rodiné auto 04.12.2011 11:59 29radek
- Jízda 04.12.2011 23:31 Ronault.
- . 28.12.2011 16:21 lordlord
-
Servis 28.01.2012 22:48
McGyver2
-
Re: Servis 28.01.2012 23:04
Ronault.
-
Re: Servis 31.01.2012 12:59
das_autos
-
Re: Re: Servis 31.01.2012 18:22
Ronault.
-
Re: Re: Re: Servis 31.01.2012 18:38
das_autos
- Re: Re: Re: Re: Servis 31.01.2012 19:44 Merkur
- Re: Re: Re: Re: Servis 31.01.2012 19:58 Ronault.
-
Re: Re: Re: Servis 31.01.2012 18:38
das_autos
-
Re: Re: Servis 31.01.2012 18:22
Ronault.
-
Re: Servis 31.01.2012 12:59
das_autos
- Re: Servis 31.01.2012 22:43 Brázdin
- Re: Servis 01.03.2012 13:23 Nagano
-
Re: Servis 28.01.2012 23:04
Ronault.
- ix20 22.02.2012 20:19 random
-
Marblik 04.12.2011 09:17
Hyundai ix20
Pěkná recenze. Hyundai v poslední době dost fandím. Mít rodinu, taky se mi tohle auto dostane do úzkého výběru. Řekl bych výborná volba v poměru cena/výkon. Dvě věci mě ale překvapily. Jak to že auto, ve vrcholné výbavě, nemám automatickou klimatizaci. To už bych raději oželel to polokožené čalounění a dokoupil si tu klimu. Ale vím, psal jsi, že jsi bral předváděčku od prodejce. Druhá věc je absence tlumící hmoty na kapotě motoru. Jinak super auto. Ať dlouho jezdí a dělá jenom radost.-
Brázdin 04.12.2011 09:42
« Re: Hyundai ix20
To že nemá automatickou klimu a tempomat mě taky vzhledem ke zbytku výbavy dost překvapilo, ale na výběr nebylo. Já osobně bych přikoupil ještě automatickou klimu a tempomat a naopak bych z výbavy docela s klidem vypustil samozatmavovací zpětné zrcátko a sklápěcí boční zrcátka s LED blikači. Také bych asi přidal těch 15 tisíc a vzal silnější verzi 1,4 CRDi 66kW, která asi víc žrát nebude a pojede lépe. Musím se ale zastat té manuální klimy. Zatím jsem neseděl v autě, které by mělo tak příjemně a logicky řešené ovládání manuální klimatizace (tedy vyjma Vengy, což je dvojče ix20cítky). Pokud jde o chybějící tlumící hmoty pod kapotou, tak je to teď asi běžný trend. Před rokem koupil nového Megana III 1,5dCi a ten tlumící deku taky nemá. Narozdíl od Megana je ix20 krásně tichá jak zevnitř, tak i z venku. Megan uvnitř ujde, ale venku to rachtá až hrůza. Kdyby měl alespoň Megan znělejší zvuk, ale ten pazvuk co se z motoru Megana line, je hrozný. ix20 je zvukově velmi příjemná.-
Marblik 04.12.2011 10:16
« Re: Re: Hyundai ix20
Musím si někdy poslechnout jak zní diesel od Hyundaie. Měl jsem v Laguně motor 1,9 dCi a ten byl celkem kultivovaný i když bylo snadno poznat, že je to diesel. To když jsem začal jezdit s i30-kou, měl jsem z počátku pocit, že mi na semaforech auto zhaslo. Ale nehci srovnávat jablka z hruškami. Já se zase nikdy nedostanu na spotřebu 5 litrů. Všechno je jen o zvyku. Pokud člověku něco vyloženě nepije krev, tak si časem zvykne vždycky. Pokud teda nepřesedá z Mercedesu S do Felicie :-)-
-
Ronault. 04.12.2011 23:29
« Re: Re: Re: Hyundai ix20
Diesel je diesel, benzín je benzín, nelze srovnávat, takže jsi to utnul zavčasu.
Co se týče kultivovanosti 1,5 dCi, tak se musím trochu usmívat... Možná je to jakousi averzí Brázdina k Renaultům, přestože si je pořád kupuje, ale pominuli prémii, tak v kultivovanosti dieselů se dá i dnes stále udělat pěkný žebříček
dCi
HDI/TDCi
CRDi
TDI CR
Někde by se měl zařadit ještě JTD od Fiatu, ale ten jsem zatím na živo nezkoušel a pak někde nakonec vzadu na 189. místě TDI PD...
Nedávno jsem stál na přechodě a vedle mě stál nový Megane. Říkám si, že ta 1,6 16V tak nějak divně zní, trochu jinak než ta moje. Pak se rozjel a já uviděl dCi :-O
Jinak samozřejmě shrnutě díky ukončení produkce TDI PD jsou dnes diesely ve stejné kategorii si velmi podobné a po zahřátí již to není taková tragédie, jako kdysi...-
Brázdin 06.12.2011 10:37
« Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
S mou averzí máš tak trochu pravdu, ale je to dáno tím, že i když jsem dal Renaultu druhou šanci a koupil jsem Megana, tak opět zklamal. Nevím z čeho si sestavoval tvůj žebříček, protože já bych to pořadí otočil. Už jen proto, že 2 z těchto zástupců mám v tuto chvíli doma a dCi bych dal jednoznačně za CRDi, nemluvě o tom, že bych před dCi dal asi i HDi a TDI CR. U Megana a jeho dCi mi vadí hlavně to, že když trochu více hamtnu na plyn, tak má motor otřesný pazvuk. To žy bych si spletl nastartovaného Megana dCi s 1,6 16V, to fakt nehrozí. Renault nevyvyinul sebemenší snahu hrůzný zvuk utlumit a tak uštřil i na tlumící dece pod kapotou, která by možná nějaký ten ošklivý decibel pohltila. Jo a ještě jedna důležitá poznámka. Dřívější 1,9dCi v manželčině bývalém Sceniku II, mělo zvuk naprosto v pohodě a motoricky to auto bylo docela příjemné, ale 1,5 dCi 78kW je fakt zvukem hrůza. Výkon je na 1,5 velmi solidní, ale o zvuku se budu přít. Nevím jak je na tom se zvukem slabší verze 1,5 dCi, ale 78kW chce asi nahluchlého majitele vozu.-
Ronault. 06.12.2011 12:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
Tak TDI CR je na tom lépe než bylo kdysi, ale pořád je ten zvuk dosti hrubý a nemůžu ho řadit před HDI. Kupodivu slabší verze 1,5 dCi jsem opravdu chválil, tichý šepot, žádné dunění. A třeba 2,0 dCi v Laguně je už naprosto perfektní, stejně tak 103 kW 2,0 HDI.
Osobně se chystám někdy vyrazit na i40 1,7 CRDi, všichni ji chválí až na poddimenzovaný motor, tak jsem zvědavý...-
Brázdin 09.12.2011 19:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
Až budu mít čas (což bude nejdříve v druhé polovině ledna), tak se chystám změřit seismometrem otřesy a decibelmetrem hlučnost ix20 1,4 CRDi vs Megane 1,5 dCi. Již jen z toho, jak se v Meganu chvěje volant a v CRDi se ani nepohne, je mi jasné, kdo vyhraje v kultivovanosti a co se týká hlučnosti, tak uvnitř vozu za mírné akcelerace to bude pravděpodobně dCi, jinak v ostatních disciplínách ho podle mého CRDi hravě rozmázne. Navíc má CRDi subjektivně daleko dospělejší zvuk, za který se narozdíl od zvuku dCi nemusím stydět.-
Ronault. 09.12.2011 19:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
To by nebylo od věci, pak nahoď video, seismometrem >:-[] Tá tvá 1,5 dCi se nějak vymyká zvyklostem. Jel jsem s ní i ve Fluenci a kultivovaností a odhlučněním jsem byl nadšený, akustická pohoda, minimum vibrací, tak nějak si představuju kvalitní diesel... a to je Fluence levnější turecký Megane.-
-
Ronault. 09.12.2011 22:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
Mělo to šestikvalt a tudíž 81 kW a fakticky jsem byl mile překvapen, takové pohodové auto s příjemným elegantním interiérem ze kterého dýchal i v rámci možností luxus... tmavé barvy, pěkné obšití sedaček i loketní opěrky, měkký podvozek (to mi ale vůbec nevadí), chvíli po zahřátí se pěkně utišil, opravdu fajn a řek bych, že i tižší než 1,6 HDI 80 kW nebo 66 kW a 1,6 CRDi v i30.
Kdyby to nebylo vyrobené v turecku, bylo mi o 30 více a nevadil by mi sedan, tak nejen za ty peníze dobrá volba :yes:
Pravda, že čoudu jsem si nevšiml... ;-) Asi máš páteční kousek. 8-s-
-
woody-alien 10.12.2011 21:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
FAP určitě neaspiruje na titul v anketě Nejoblíbenější autosoučástka >:-[] , ale když se s ním aspoň trochu zachází podle známých pravidel, tak problémy nedělá. Mít možnost volby, tak se na něj vykašlu, nicméně aspoň nemusím po každým startu vyhánět čmoud z garáže fukarem. >:-[]
Ale třeba kupovat ojetinu s tímhle "špuntem" je sázka do loterie.-
Ronault. 10.12.2011 22:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
Viděl jsem už na netu několik firem, které nabízejí demontáž FAP a "namontování" trubky místo něj, přes STK to prý projde :-O ;-)
Já teda tvrdím, že kupovat ojetinu s dieselem je sázka do loterie, větší než kupovat ojetinu celkově.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Special-line 04.12.2011 18:36
« Re: Re: Hyundai ix20
A v čem je to ovládání klimatizace lepší než jinde?-
-
Ronault. 04.12.2011 23:24
« Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
Jo, logické krásně, největší ovladač v celém autě reguluje rychlost ventilátoru... Příště třeba Hyundai dá ovládání rychlosti ventilátoru mezi plyn a brzdu. Tohle bylo kritizováno i v i40. Přitom na takové zvýrazněné místo by spíše sedlo ovládání rádia.-
Brázdin 04.12.2011 23:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
Naprosto nesouhlasím. Většinu funkcí rádia si mohu ovládat na volantu a i tak je ovládání rádia velmi příjemně po ruce. Když to srovnám s mým Meganem III, kde Frantíci umístili rádio s miniaturními čudlíky za šaltpáku a ovládání klimatizace byť je automatická, také není zrovna nejlogičtější, tak je ix20 po stránce ergonomie super auto. Megana mám rok a zena s klimou dodnes neumí. V ix20 jí pochopila takřka ihned.-
Ronault. 05.12.2011 17:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
Ovládání na volantu je již jiná píseň. To, že je to po ruce, se nedá oddiskutovat. Otázkou je, co komu sedí. Já třeba dávám přednost páčkám za volantem před těma na volantu. Sice na ně člověk nevidí, ale když držím volant, tak daleko fyziologičtější je pohyb prsty za volantem než jejich kroucení na volantu. Totéž platí i pro Renaultův tempomat.
Co je nepochopitelného na automatické klimatizaci? Moje máti neřídí a technika ji nic neříká, ale že to čísličko znamená teplotu a že čím bude vyšší, tím bude tepleji, to pochopila hned. Já mám někdy taky raději manuál, protože si nastavím přesně kam vane vzduch, což ale i u automatu jde.
Je pravda, že ovládání rádia v Meganu by mohlo být nad klimatizací, ale zřejmě jde o stejný pohled jako u Hyundai, že když je to na/za volantem, tak to nemusí být to hlavní. No nevím...¨tam ani z jedněch výrobců nemůžu souhlasit... 8-s
Reaguji nicméně na ten velký ovldač, který je Hyundai opakovaně vyčítán, že se s ním ovládá dost nelogicky rychlost ventilace... a najdeš to v mnoha testech a sám jsem se tomu na živo divil. Ale takových neintuitivních věcí je i u jiných značek dost.-
Special-line 05.12.2011 18:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
Mě to taky moc v těch Hyundaích nevyhovuje to sdružování ovladačů do jednoho do takové špičky. Nicméně jde si na to zvyknout. Akorát by to chtělo nějak sjednotit. U i30 se největším kolečkem (jediným) ovládá teplota, u i40 zase ventilátor. Nevím... třeba když sem poprvé sedl do i40 a chtěl jsem ohulit teplotu dolů tak sem instiktivně vypl ventilátor a až pak mačkal teplotu dolů.-
-
Special-line 06.12.2011 19:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
JJ dá se na to zvyknout. Taky se ti automaticky, při přepnutí foukání na přední sklo spouští kompresor klimatizace? U i30 to tak dělá. Jaké s tím máš zkušenosti? Vím že je to kvůli tomu aby na sklo foukal suchý vzduch. Já ho vždy vypínám, protože vždy chci ci nejrychleji odmrazit sklo a nemám čas (mechanik). Nechci aby mi teplý vzduch od topení zase srazil výparník klimatizace.
-
-
-
Brázdin 06.12.2011 10:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
Tak zrovna ovládání tempomantu na volantu u Renaulta, mi přijde jako nejlepší věc, co na toto autě je. Vyhovovali mi to už na Sceniku a vyhovuje mi to dál. Nemám rád tempomat řešený páčkou pod volantem. Vůbec bych řekl že ze všech aut co jsem kdy měl, mi Renault po stránce ovládání na volantu a pod volantem vyhovuje nejvíc. Nakopal bych jim * za to ovládání autorádia, šachtu na startovací kartu a startovací tlačítko umístěné za řadící pákou. Proč někdo nacpe Renault nejčastěji používané ovládací prvky právě za řadičku, to mi hlava nebere.-
Ronault. 06.12.2011 12:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
Vidíš, tak to se neshodnem. Já třeba teď střídám Peugeot a Renault. Prvních pár km jsem šmátral po té páčce, co má PSA za volantem na tempomat, pak jsem se to naučil, je to docela intuitivní a za tlačítka na volantu bych to vyměnil hned. Prostě mi ta poloha prstů za volantem, když svírám věnec, vyhovuje více. Stejně se za jízdy na volant nedívám...
Já mám teda tlačítko pro start jinde, navíc můžeš mít keyless a pak si kartu klidně můžeš nechat v kartě a nikam ji zasouvat nemusíš. Tady je na výběr, většina výrobců stále ještě bezklíčové odemykání a startování nenabízí.... natož bezklíčové hrdlo nádrže.
-
-
-
-
-
Special-line 05.12.2011 17:58
« Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
Aha takhle, jj vím dobře jak to tam je. Každý má rád něco jiného, já jsem třeba konzervativec a nelíbí se mi takovéhle sdružování ovladačů, přijde mi to pak nepřehledné. Ale člověk si na to zvykne celkem rychle i konkrétně u ix 20.
-
-
-
-
-
-
Brázdin 04.12.2011 15:18
« Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
S příčnou hlučností souhlasím, ale není to nic drastického a co se týká odskakování zadní nápravy, tak to má být problém hlavně Vengy. Auto máme zatím čerstvé, ale zatím jsem neměl s odskakováním žádný problém. Možná je to tím že se s autem nejezdíme rallye :-)-
cheops007 27.02.2012 18:45
« Re: Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
1. dokonalé auto neexistuje! 2. ix20 je mini MPV pro menší rodinu nebo jako druhé auto do rodiny pro manželku 3. musíš srovnávat auta ve stejné třídě a cenové kategorii.
Vždy jsem jezdil auta vyšších kategorií a tak neumím srovnávat s přímou konkurencí. Co můžu napsat je, že auta o kategorii výše na tom nejsou zase o tolik lépe co se týče příčných nerovností viz. bod 3.
Odskakování není opravdu tak velkým problémem jak se píše na zmiňovaném foru. Mě se podařilo jednou donutit zadní nápravu odskočit, ale to jsem už fakt jel jako magor do 90 stupňové zatáčky, která byla navíc klopená na opačnou stranu. Prostě tam kde např. mondeo už nezatáčí a jede rovně, tam se ix20ce začne zadní náprava přetáčet/uskakovat, ale opět klid není to nic co by bylo jevem častým. Prostě je to jiné auto, které se v extrému chová jinak viz. bod 2.
Toto auto máme v rodině 9. měsíc a vždy když si řikám, že by něco mělo být trochu lepší jako v autě X nebo Y, tak se podívám na cenovku a přistanu spátky na zem a neřeším to viz. bod 1.
-
-
-
29radek 04.12.2011 11:59
Rodiné auto
Autíčko je pěkné,ale tohle bych nepovažoval za rodiné auto.Možná tak s jedním dítětem.Kufr má 570l jedině když se posune lavice uplně do předu,takže si do zadu jen tak někdo nesedne.Jinak má 440l (jedničková fabie kombi měla 426l). Mame 2 malé děti a vím,že tohle auto by nám kolikrá bylo malé.Nejsou dělené zadní sedačky,které se dají samostatně posouvat.Za rodiný auto považuji MPV a v tom jsou asi nejdál Francouzi.-
Brázdin 04.12.2011 15:15
« Re: Rodiné auto
Mám 2 děti ve věku 2,5 a 8 let a nemáme s velikostí absolutně problém. Podlaha kufru má 2 polohy a v té nižší, kterou využívám, by měl mít kufr 570 litrů i bez posunutých sedáků, ale možná se pletu. Vodou jsem ho neplnil :-) Většina lidí co tohle auto nikdy neviděla uvnitř, tak se diví, proč jme koupili tak malé auto a 2 z lidí co mi toto původně řekli už o něm sami uvažují :-) Myslím že za nepříliš velkou prodejností tohoto auta stojí fakt, že vypadá na venek malé. Je jasné že jsou větší auta, ale nemyslím že by tohle rodině nestačilo. Mimochodem, kufr je v reálu skoro stejně velký jako u manželčiné dosavadní Corolly Verso, která je o hodně delší a dělá se i v 7mi místné verzi. Corolla Verso má totiž až nezvykle hodně místa pro zadní cestující na úkor kufru.-
Herbi TSI 04.12.2011 19:21
« Re: Re: Rodiné auto
Opravdu pěkné auto :-) Dvojčata se moc povedly a vůbec asi nenáhodou si tyhle dvě korejské značky získávájí na oblibě u mnoha řidičů :yes: I takový zaritý příznivce Das auto, jako jsem já, pořídil do rodiny Hyundai. Můžu souhlasit s názorem, že se Hyundai stává "korejským VW"...
ix20 jsem si u dealera prohlídl a kdyby pro současného věkem staršího uživatele nebyla priorita elegance tříprostorové karoserie Elantry, tak by nám u domu stálo tohle autíčko.
Vnitřní prostor je skvělý, jen těch 570 l v zavazadlovém prostoru?? To je měřeno podle jaké metodiky? ;-)
-
-
-
Ronault. 04.12.2011 23:31
Jízda
Vím, že máš najeto 10 500, ale první hodnocení jízdy by bylo dobré, hlavně jestli je to stejně uskákaná koza jako sestra Venga, jak jdou slyšet rány od kol, co jízda po tramvajovém pásu, co D1, co hlučnost od kol, co hluk od oken...? -
-
lordlord 28.12.2011 16:21
.
Píšeš: na to že má auto jen 4100cm, nabízí bohatý prostor pro 4 dospělé a 1 dítě. Zavazadlový prostor 570 litrů je také velmi slušná hodnota a se sklopenými zadními sedadly dokonce 1486 litrů. Není to málo na auto, co měří dle tebe 41 metrů? -
McGyver2 28.01.2012 22:48
Servis
Mě 1. servis po 15tis stál 1080,-, po 30. s kontrolami a zkouškami 2300,-, 3. 1780,-( nové stěrače+brzdovka). Důvod, proč raději ,,českého´´ Roomstera/Fabii2 ;-)-
-
-
-
das_autos 31.01.2012 18:38
« Re: Re: Re: Servis
To teda ani náhodou.Když mám na autě dvouletou záruku zajedu na jeden servis a pak už si všechno dělám sám a i kdybych to měl pak servisovat někde po známejch furt lepší než tohle.Ušetřím desetitisíce jak tak na to koukám a i kdyby se na tom mělo něco dražšího pohnojit jsem furt v plusu . >:DTo samí renault jak si tady doporučil někomu a vůbec jste nezohlednily servisní náklady.-
-
-
Brázdin 31.01.2012 22:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Servis
Tak to je jasné že s vlastní olejem ušetřím 2000Kč. Do Toyoty jsem si taky vozil vlastní olej, ale i tak byla cena servisu u Toyoty absolutně nejnižší, pak s větším odstupem Renault a ještě o chlup dražší Hyundai. To že nemusím jezdit do autorizovaného servisu vím, ale po špatných zkušenostech s neautorizovanými servisy budu raději platit o něco víc a nebudu muset řešit problémy.-
-
Brázdin 31.01.2012 23:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Servis
Možná to tak dostatečně nevyznělo, ale já jsem s Hyundaiem velmi spokojený. Jen jsem konstatoval že má drahý servis, ale jinak veliká spokojenost. Narozdíl od Renaultu, kde mi fakt vadí, že je na autě každou chvíli nějaký drobný problém a navíc je z auta cítit jak je to auto laciné už při pouhém zabouchnutí dveří. Na druhou stranu musím konstatovat, že zásadní problém s Renaultem zatím nebyl a když vydrží alespoň 200tis.km, tak nebudu tuto investici považovat za zbytečnou. Když ale vidím jak se na autě vše loupe a rozpadá po roce provozu, tak mám veliké obavy, že se tohoto čísla na tachometru nikdy nedočkám.
K tomu stromu v diskusi nevím. Já to ve stromu vidím a pokud dělám něco špatně, tak mi upřesni jak mám odpovídat, aby to bylo správně.-
Ronault. 01.02.2012 18:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Servis
Nejsem si vždy jist na koho reaguješ, možná je to jen můj dojem, ale občas reaguješ i na něco, co jsem nenapsal nebo napsal někdo jiný, případně jsem napsal v jiném příspěvku.
Loupání a kosmetika sice naštve,ale to je bohužel všude, zkus to s tím stromečkem tady na ix20, třeba na tom lakovaném plastu na palubovce...
-
-
-
-
-
-
Ronault. 31.01.2012 19:58
« Re: Re: Re: Re: Servis
My alespoň umíme česky, což dává větší naději, že umíme na rozdíl od tebe počítat.
Jedno nové auto si kup.
Ano, všechno si děláš sám (co prosím tě ai dneska uděláš sám, vyměníš gumičku ve stěrači nebo doliješ vodu do ostřikovače?! :-D) , buď používáš nové díly za stejné peníze, protože většinou v prvních letech je druhovýroba ještě nezačala vyrábět nebo pak kupuješ druhovýrobu, která stojí většinou za hojno, pokud je kvalitní, tak stojí tolik, co originál díl.
Autorizované servisy často nemají vždy nejlepší kvalitu, garančku zvládnou dobře, pokud budou měnit celé součástky za těžké peníze, ale platit za to díky záruce nebudu, tak je mi to šumák.
A pokud dáš jednou ročně cca 3000 za servisní prohlídku, tak za 5 let to máš cca 15000 kč, počítám cenu, kdy si dodáš olej sám, což můžeš. Za 15t např. při dieselu vyměníš tak 2-3 vstřiky, třetinu ESPečka, 3 stahovačky... čili nic moc. Potkat tě to nemusí, ale může...
Co se týče servisních prohlídek u Renaultu, tak ceny se tolik neliší od konkurence, např. teď jsme platili u Peugeotu za prohlídku po 40t km za 207 SW HDI bez oleje 1900 Kč, takže žádná tragédie.
Navíc dle nových zákonů nemusíš jezdit přímo k autorizovanému servisu a záruka nepropadne.
A pak je tady možnost, že ročně najedeš třeba 50t km, tak ta 5 let to máš 250t km a to už je více než pravděpodobné, že se něco posere a musel bys to platit, takže Hyundai v tomhle prostě boduje.
A pověz mi kolik Renaultů jsi vozil na garančky, až máme přehled. Nebo kolik aut celkově nových si vozil na garanční prohlídky... ono totiž předsudky a prázdné odhady nikoho nepřesvědčí.
ještě k tomu Meganu? Jaké bude mít servisní náklady, které by neměl jinde? K autu dostal 5 let záruku... Máš navíc nějaká dat, která hovoří o nějaké problémové součastce u tohodle motoru v Meganu III? Já ne.-
das_autos 01.02.2012 12:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Servis
Kolika jsi tam jezdil ty ať se poučíme pane nejchytřejší.Tvojím veteránem?Já jedním a nikdy víc. A jestli tě zajímaj problémy M III můžu ti sem dát z renault fora diskuze i možná s tvojím pořispěním,jenže to by jim nestačil HDD.Za 3000,- ti u renaultu možná otevřou vrata a nabídnou kafe.-
Ronault. 01.02.2012 19:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Servis
A hele, tady je někdo, kdo přešel s nových aut (zřejmě Š105) na ojetiny a je šťastný >:-[] >:D
Renault forum jsem prolistoval celé u Meganu III s tímto motorem a nic závažného jsem nenašel. Samozřejmě můžeš sem hodit přesuvníky 81 kW verze, ale to není problém daného kusu, ten jej ani nemá.
[odkaz]
Tady je po dvou letech nebo 30t km, pokud rozpočítáš na stejnou dobu jinde, tak to žádná hrůza není, tady třeba ix20 měla dražší prohlídku za poloviční kilometrový nájezd.
Takže neplácej tu nesmyslné předsudky.-
das_autos 02.02.2012 14:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Servis
Nejsem veteránista jako ty.Měl by jsi si požádat o značky s V.Kolika renaultama jsi teda jezdil do značkovýho servisu?Virtuální svět není skutečnej a sedět za klávesnicí a dělat chytrolína může každej,nejhorší je pokud tomu člověk sám věří.A pokud ty závady co se objevujou u mIII kromě přesuvníku bagatelizuješ tak vlastně přiznáváš,že je to šmejd už z výroby nebo tolik závad,nedodělků a šlendriánu u novýho auta jako je mIII jsem v životě u jinejch novejch aut neviděl.-
Ronault. 02.02.2012 18:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Servis
S Renaultem žádným, ale jezdím teď s Peugeotem a nevidím problém v sevisní prohlídce, úplně totéž čtu právě o něm a ejhle, hospodské kecy tvého ražení se nevyplňují.
Kterých nedodělků a kterých závad? To by mě opravdu zajímalo. Pokud se podívám na jiná fora, tak vidím naprosto totéž, včetně Fordu. Jeden rozdíl je, jinde to dokážou přecházet s pocitem kvalitního německého auta.
Člověk se na tom Renault foru nestačí divit. "Svítí mi kontrolka a porucha brzd" "panebože, co s tím verglem je", "Aha, mám po 60t km a z toho 20t bylo auto předváděcí sjeté destičky"... nebo "Při 32,45 km/h slyším jemné chroupání od pravých zadních dveří na druhé straně auta, co když to vybouchne" 8-s
Když to člověk prolouská celé, tak kupodivu všichni jezdí, startují, brzdí, nikomu nic neupadlo, neshořelo, neměnil se celý motor nebo převodovky a la bezproblémové VW.-
-
Ronault. 02.02.2012 20:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Servis
Pravda, nestírající kus čelního skla, který vyřeší koupit příští stěrače od Valea, praskající skla, to si asi pleteš s Octaviemi... ano, povrzávající plasty jsou klasikou, asi jako jinde vyměněné celé motory nebo převodovky, nepravidelné chody 1,8i ve Focusech atd., tak si vyber.
-
-
-
-
Brázdin 02.02.2012 16:30
« Re: Servis
S ix20 jsem byl na servisu protože uplynul rok od uvedení do provozu, jinak je servis předepsán buď po ujetí 30 tis.km mebo po 1 roce, podle toho, co nastane dřív. Každopádně mi všichni co kdy měli Renaulty radili, že nemám Renaulta nechávat jak předepisuje servisní knížka 30tis/2roky, ale zkráti interva na 15 max.20tis nebo 1 rok, což také činím, takže v četnosti prohlídek rozdíl není.
-
-
-
-
-
-
-
-
Brázdin 31.01.2012 22:43
« Re: Servis
Na Škodovce vidím nezjásadnější problém v tom, že člověk musí mít štěstí na kus a kdykoliv jsem já zkusil Škodovku, tak jsem to štěstí neměl. A pak když srovnám vzhled Roomsteru a jeho příšernou 1,4TDI s velice pohlednou ix20 s kultivovaným motorem 1,4 CRDi, tak není co řešit. Navíc záruka i cena taky mluví taktéž pro ix20. -
Nagano 01.03.2012 13:23
« Re: Servis
Se zpožděním píši reakci na servis a jeho cenu. Nevím, kde byl servis prováděn, ale (jak už je známo ... ) u nás ve firmě stojí první prohlídka ix20 4 119Kč vč. DPH (a to jsme pražský dealer). Zbytek byla jen vychcanost servisu a promiň, ale i tvá hlouspost, že jsi zaplatil...proč ti po roce seřizují ruční brzdu, proč ti dělají geometrii (bylo to třeba? reklamoval jsi to snad?), proč ti po roce mění filtr klimatizace, proč ti účtují zkušební jízdu a režijní náklady, když žádné takové nejsou...bohužel právě takové servisy, se kterými máš zkušenost, jsou těmi, kdo uměle zdražují ceny servisu Hyundai a KIA, i když tomu tak není. Zkus změnit servis nebo si od toho svého akutálního předem přesně říct co budou dělat...servisní prohlídka má jasně předepsáno co se má dělat (norma v průměru 1,5 - 2 hodiny), vše ostatní co je ti účtováno navíc by mělo být schváleno tebou...
-