Recenze

9 Majitel

Hyundai ix20 ix20

9.85 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai ix20, foto 1 Hyundai ix20, foto 2 Hyundai ix20, foto 3 Hyundai ix20, foto 4 Hyundai ix20, foto 5 Hyundai ix20, foto 6 Hyundai ix20, foto 7 Hyundai ix20, foto 8
Hyundai ix20, foto 9 Hyundai ix20, foto 10 Hyundai ix20, foto 11 Hyundai ix20, foto 12 Hyundai ix20, foto 13 Hyundai ix20, foto 15 Hyundai ix20, foto 17 Hyundai ix20, foto 18 Hyundai ix20, foto 19 Hyundai ix20, foto 20 Hyundai ix20, foto 21 Hyundai ix20, foto 22 Hyundai ix20, foto 23 Hyundai ix20, foto 24 Hyundai ix20, foto 26 Hyundai ix20, foto 27 Hyundai ix20, foto 28 Hyundai ix20, foto 29 Hyundai ix20, foto 30 Hyundai ix20, foto 31 Hyundai ix20, foto 32 Hyundai ix20, foto 33 Hyundai ix20, foto 34 Hyundai ix20, foto 35 Hyundai ix20, foto 36 Hyundai ix20, foto 37 Hyundai ix20, foto 38 Hyundai ix20, foto 39 Hyundai ix20, foto 40 Hyundai ix20, foto 41 Hyundai ix20, foto 42 Hyundai ix20, foto 43 Hyundai ix20, foto 44
 

Technické info

Přezdívka auta Mazlík Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:5000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1591 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 156 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 184 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 570 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.6

Popis vozu

Popis - HYUNDAI ix20, 1.6 DOHC CVVT 16V, výbava STYLE, Barva bílá.

Důvod ke koupi bylo dosluhující auto a potřeba jej nahradit. Odmítal jsem už zaplatiti další opravu. Auto jsme kupovali jako druhé do rodiny, takže auto pro ženu.

Cesta k vozu:

Původně jsme chtěli koupit ojetého Forda S-MAXe. Můj ideál rodinného auta.

Co mě nakonec od ojetiny odradilo?
1. Cena současných nových aut
2. Zkušenost s předchozí ojetinou. Kupoval jsem auto, které jsem rok jezdil jako služebáka a myslel si, že jej znám ... a i tak mě stálo docela dost a jeho hodnota nyní byla nulová a tak zůstalo v rodině tj. čistá ztráta 100% z ceny auta
2. Cena 300+ tis. za 2006-2008, o kterém nic nevím

Prolézal jsem tedy s manželkou autosalony. Na shortlist se dostali Škoda Roomster, Peugeot 308SW a Partner, Nissan Note, Citroen Berlingo, Ford C-MAX/Grand C-MAX, XARA Picasso, Opel Meriva a Hyundai ix20.

Škodovka skončila na ceně a interiéru nám doma se prostě Roomstrovej nelibí. Peugeot 308SW skončil na mé nedůvěře ve Francouze a na tom, že se jedná již o model na němž je vidět, že byl stvořen před několika lety což postihlo i XARA Picasso. Nissan Note dojel na šířce, designu interiéru a sedadlech i když interiér má variabilnější. Tandem Partner/Berlingo skončilo na interiéru, sedačkách a pověsti Francouzů u mě. Ford to zazdil cenou bohužel jinak bych jej bral všemi deseti. Opel Meriva by mi vyhovoval nebýt těch atypických dveří sorry chlapci toto se u nás doma nechytlo. Toto je můj názor/pozorování/závěr neříkám, že ty auta jsou špatná, ale u prostě se netrefila do mých kritérií.

Co se mi na autě líbí:
Design, hlavně u drahé polovičky i když i u mě boduje. Potvrzuje se to i na cestách. Dvě historky jedna na benzince, kde tři dámy, když jsem zajížděl na mytí zpovídaly manželku, že co je to za nádherné auto. Druhá u nás v práci na benzince, když přijela ix20 (ještě ne ta naše), tak všichni pánové od audin, mercedesů apod. aut docela koukali, že co to přijelo a že to je Hyundai...?

K designu je třeba zmínit i přístrojovku typu Supervision, která je opravdu velmi zdařilá a dává vám pocit, že řídíte auto jiné třídy. Přístrojovka je ovšem i praktická přístroje jsou umístěny dostatečně hluboko, takže slunko nemá šanci narušit čitelnost.

Celkově je podle mě palubka designově povedená. Nikde nic navíc, ale ani taková ta strohost, která mi vadí VW.

Sedačky mají ideální velikost a na rodinné MPV mají i velmi dobrý tvar a boční vedení. Nejsou ani nalepeny na dveřích jak tomu bývá jinde viz. i diskuze tady na serveru.

Velikost interiéru...prostě ta kastle je uvnitř využitá na max. auto je vevnitř hodně prostorné a vzdušné...mimochodem potvrzují to i papírové údaje.

Kufr má 440 litrů v základu a posunutím zadních lavic dopředu získáte 570 litrů. Pro nás doma ideál, protože naložíme kočárek bez toho, abychom sundávali kolečka.

Klimatizace je automatická a příjemně překvapila výkonností. Na nejnižší výkonnostní stupeň by, ale mohla být ještě o trochu tišší.

El. sklopná a vyhřívaná zrcátka. Zrcátka se sklápějí efektním způsobem nahoru a směrem ke karoserii. Vypadá to dobře fotky přidám, aby bylo vidět o čem mluvím.

Variabilita. Není to sice Nissan Note, ale zase vše jde rychle jednoduše a mě to stačí.

Líbí se mi i 16" litá kola. Autu podle mě sluší a 16" neubírají na komfortu.

Bezpečnost, jelikož je auto určeno pro mé nejdražší maličkosti, tak i toto bylo kritérium. Antiblokovací systém ABS + EBD, Stabilizační systém ESP + brzd. asistent BA + Systém řízení prokluzu kol TCS, Asist. rozjezdu do kopce HAC, Airbag řidiče a spolujezdce (vypínatelný), Boční airbagy předních sedadel, Okenní airbagy pro přední a zadní sedadla, aktivní přední opěrky hlavy. To mi stačí :-). Jinak HAC manželka miluje.

Světlomety mají integrované přisvěcování do zatáček pomocí samostatné žárovky v prostoru předních světel. Je tam umístěna standardní H4, takže opravdu hodně přisvěcují. Ještě lépe než např. u Ford Mondea.

Centrální zamykání, které zamkne auto při rozjezdu je taky dobrá věc, která mi u Mondea chybí.

Audio systém má opět vše co člověk dnes potřebuje včetně integrovaného bluetooth hands free. Zvuk je průměrný, ale je třeba přihlédnout k mému uchu muzikanta, kterého jen tak něco neuspokojí, takže pro někoho jiného může být audio sestava ok. Ovládaní audia na volantu je také jedna pro mě z podstatných věcí. Rychlost přehrávání a posunování skladeb apod. vynikající...proč takovou malichernost vypichuji? Protože např. v Mondeu i s příplatkovým "super audiem" jsou odezvy na pokyn tlačítek přinejmenším mdlé a posunování MP3 skladeb jsem si ze zdravotních důvodů zakázal.

Posilovač řízení je ve městě naprosto perfektní a při zrychlení ztuhne podle mě ideálně k typu a určení auta.

Náklony karoserie nejsou nic extrémního což při konstrukci auta je opět dobrý výsledek ladičů podvozku.

Motor dává autu více než slušnou dynamiku někdy až moc...je třeba se občas i krotit. Zvukový projev je uvnitř ok do 4000ot/min o něm nevíte a venku zní velmi dobře až jsem se za ujíždějící manželkou otáčel.

Cena pořizoval jsem auto, když platila akce a ještě jsem si něco vymohl navíc za ceníkovku bych do ix20 asi nešel rozhodně ne do STYLE výbavy.

Ale abych jen nechválil:
Podvozek příliš nezvládá extrémní situace např. extrémní brždění, když mi do pruhu vjel kamión ... hodně se mi auto vlnilo trochu mě to překvapilo při všech těch bezpečnostních asistentech, ale upřímně kdo si koupí ix20 a čeká sportovní vlastnosti by se měl nad sebou zamyslet. Nicméně i tak bych ocenil větší zpětnou vazbu do volantu, abych věděl co děje pod koly.

Přihrádka před spolujezdcem má prostor na manuál, ale ten se tam v obalu nevleze. Naštěstí když jej vyděláte z obalu, tak už jej tam dostanete.

Zpětná zrcátka by se při uzamčení vozu automaticky nesklápí a toto mi vadí dost, protože když se automaticky sklápějí nemusím kontrolovat, zda jsem opravdu zamknul. Zvykli jsme si na to u jiných aut.

Jinak suma sumárum je to naprosto skvělé auto s perfektním poměrem cena výkon. Jsem zatím max. spokojen a mile překvapen. Těch pár výtek výše jsou opravdu malichernosti.

Silné stránky

- Vnitřní prostor
- Design auta, jak interiér tak exteriér
- Silný a tichý motor
- Snadné a přitom přesné řazení
- Dobře odladěný podvozek
- Posilovač řízení ve městě
- Výhled z auta
- Velká zpětná zrcátka
- Dobré odhlučnění interiéru do 110 km/h, poté mírný aerodynamický hluk
- Spotřeba na benzín a stavbu vozu
- Bohatá výbava
- Kupodivu velmi dobré jízdní vlastnosti
- Rovná podlaha jak v zavazadlovém prostoru, tak v oblasti zadních sedadel
- Posunné lavice zadních sedadel(zvětší zavazadlový prostor na 570 litrů)
- rovná úložná plocha kufru při sklopených sedadlech
- Parkovací asistent zobrazuje na displeji vzdálenost od překážky včetně rozlišení překážek vlevo a vpravo
- Kufr pojme jak velký tak malý kočárek(golfky) napříč! To nezvládl ani Superb :-)

Slabé stránky

- Velmi malá zpětná vazba řízení
- Loketka je malá a nepolohovatelná(zvykl jsem si a už to nevnímám jako takové negativum)
- Parkovací asistent je příliš tichý
- Zpětná zrcátka se automaticky při uzamčení vozu nesklápí
- Chybí polstrování přihrádky před spolujezdcem
- Chybí průvlak na lyže
- Dost se špiní vnitřní strany prahů bordelem ze silnice

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Chrastil zámek pátých dveří. Opraveno za jeden den v rámci záruky.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Koutek. Všechny sliby nebyly dodrženy na 100% sice šlo o maličkosti, ale právě proto bych se zamyslel být autosalonem zda to stojí za to je nedodržet!?! Samotný prodejce p. Bursa zkušenost perfektní.

 

Novinky v recenzi

1.10.2012 16:37

Po roce provozu

Po roce provozu převážně město a okrsky žádná závada.
Máme najeto cca. 9 tis. km a přišla na řadu i servisní prohlídka. Komplet za 3600 Kč.
Máme za sebou i zimu na Michelin Aplin 4 R15, které se naprosto osvědčili a mohu je doporučit.
Auto startovalo v pohodě i v -25 a za celou zimu jsme nikde nezapadli a ni nic nevyvedli :-)

26.2.2012 14:49

Po 5000 km

Máme 5000 km a tak připojím pár nových dojmů a poznatků.
Spotřeba se dá udržet kolem 7,5 l i v zimě poslední cesta Severní čechy - Morava 350 km průměr 7,47 dle PP 7,3, nebyla to zběsilá jízda, ale ani jsem se nijak nevlekl. Je třeba říct, že spotřebu zvedá nejvíce dálnice. Tento údaj je na zimních Michelin Alpin 4 R15. Milé překvapení, že navzdory všem komentům na netu můj PP nepodměřuje spotřebu. Spousta lidí píše že jim PP podměřuje o 1l někdy i více.
Zpáteční cesta pianko a byl jsem na 7,1 l.

Teď více obecně autu:
- Odstupňování převodovky není rozhodně ideální. Zejména 5 a 6 není dobře odstupňován vzhledem k síle motoru by mohly být oba o dost delší.
- Ohlučnění kol je dosti slabé zvláště v dešti je hluk od kol značný, takže jen potvrzuji závěry redakčních testů.
- podvozek není, tak špatný jak se všude píše při rychlostech do 120km/h je jistý a zvládne opravdu hodně. Nad 120km/h už je třeba být pozornější i na dálnici a občas korigovat volantem zvláště při větru a zvlněné dálnici.

9.5.2011 22:42

Přidány fotografie interiéru

Fotografie interiéru. Sedadla jsou nastavena na můj posez 188cm vysokého člověka. Snad to dostatečně dokresluje kolik místa v autě je.

9.5.2011 22:40

1100 km první delší cesta a první skutečná prověrka vozu

FAKTA: Morava a zpět 850km ve 2,5 dnech, Průměrná spotřeba 7,2(cca. 25% dálnice, 55% okresky zbytek město).

První den 300km plně naložený kufr dva dospělí a jeden prcek auto šetřeno ještě zajíždíme. Motor převodovka všechno perfektní nikde žádný problém s výkonem. Mohelničák na pětku předjíždění s přehledem a s dostatkem výkonové rezervy přeci jen zajíždíme. Komfortnost podvozku je fantastická. Objevena další "vada" na kráse přihrádka před spolujezdcem není polstrovaná a tak i ledabyle položený účet od tankování vydává hluk...půl hodiny jsem hledal co to může být :-) Jednak důkaz o žádném tlumení přihrádky, ale hlavně důkaz tichosti interiéru. S drahou polovičkou jsme na sebe za jízdy mohli šeptat, abychom nezbudili prcka a to seděla na zadním sedadle.

Ještě navečer jízda ve třech dospělých jeden prcek a ještě pár věcí v kufru navíc. Nic se nám neválí po autě vše hezky uloženo v kufru...fantazie. Jízda ve Valašských kopcích(Zlín - Nový Jíčín) už prověří auto více, ale stále vše ok i na oblíbených horizontech před Valmezem auto sedí.

Nějaké to cestování kolem chalupy znáte to, tam pozdravit tam se ukázat...nuda až na otázky typu už jsi nastartoval? Neslyším motor...to tu cestu už spravili? :-)

Cesta zpět domů jeden statný synek prázdný kufr a plná nádrž. Po 100 km se blížíme k najetým 1000km a začínám autu nakládat. Motor začíná zjišťovat co znamená ta 5 a 6 na otáčkoměru a já co, že znamená těch 125 šemíků pod kapotou. S přehledem předjíždím kolony kamionů auto má všude dost výkonu. Klidně si to jedu po městě 50km/h na pětku a za obcí buď podřadím, když potřebuji někoho předjet anebo si jen tak trochu přišlápnu plyn a motor si to na pětku vklidu hezky vytáhne na 90km/h. Užívám si toho širokého spektra využitelných otáček oproti dieselu.
Toho dne bylo opravdu větrno, takže jsem si vyzkoušel i boční vítr. Ano byl tam, ale nikde mě to nijak nerozhodilo a nikdy jsem to nemusel nijak citelně korigovat.
Jediné co mě vrátilo na zem bylo intenzivní brždění auto se pokaždé rozvlnilo. Asi to bude tím, že si brzdy ještě nestihly sednout, protože kotouče jsou na všech kolech a všichni asistenti jsou připraveni zasáhnout...uvidíme později.
Zastavuji doma přední maska a zrcátka jsou samá rozplácnutá havěť...no ta aerodynamika mohla být lepší...hold ten předek asi budeme muset mýt častěji :-)

Vše mě utvrzuje, že toto auto s benzínovou 1.6 byla dobrá volba. Nehledě na to, že tam kam jsem se výkonnostně s autem podíval já se manželka nikdy nedostane :-)


Další vozy Hyundai ix20



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
8
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…