Recenze
Technické info
Přezdívka auta volvíno Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:27000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1969 výkon [kW]: 185 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.5 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 555 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.9
Popis vozu
Proč vůbec Volvo? Mé řidičské zkušenosti se zrodily a rozvíjely v Saabech. Nevlastnil jsem předtím totiž nic jiného než několik po sobě jdoucích Saabů. Naposledy 9-5 aero. A jelikož jsou dny této automobilky již dávno sečteny, stálo přede mnou v roce 2014 dilema, k jaké značce přimknout po Saabu. Představa byla: vysoká pasivní bezpečnost, kombík, benzín (ropy si užiju ve služební oktávce) s více než 200k (aby to nebyl takový šok při přechodu z aera), s automatem a nadstandardní výbavou (dost subjektivní, že). Zjistil jsem, že nových rodinných kombi alespoň střední třídy za +- milion, která splňují tyto požadavky, je na prstech jedné ruky. Dokonce jsem měl v hlavě jednu chvíli zajet do Německa pro nový Outback 3,6R, kterých bylo v Německu jako šafránu.
Nicméně stále jsem si říkal, zda bych uspěl ve Volvu, protože se mi už dlouho hrozně líbila XC70. Lety prověřený model, nenápadný (kdo by hádal, že stojí tolik) a nedráždí sousedy. Jenže nová s velkou výbavou se spíše blížila 1,5 milionu. A co trochu slevit, když bydlím v rovině beze sněhu? Vždyť čtyřkolku nepotřebuju a V70 je podobně komfortní. Nakonfiguroval jsem si V70 s novým dvoulitrovým motorem a začal objíždět dealery. Nakonec se povedlo stlačit cenu lehce nad stanovený limit. Objednáno a před vánoci 2014 jsme jezdili v novém.
Jak auto vypadá? Nejlépe to popsala manželka při prvním sednutí do auta: „A co na tom stojí milion?“ Mám pocit, že auto nechce jakkoliv dávat najevo, že je drahé nebo prémiové. Ovšem už při otevření dveří každého napadne, že ten pořádný kus dveří je tam proto, aby nás nejen ochránil od vnějších vlivů, ale i nebezpečí. Palubní deska si na nic nehraje, je seversky strohá, ale účelná. Sedadla komfortní, bez bočního vedení. Evidentně se nepočítá se sportovní jízdou. Proč taky? Prostor na zadních sedačkách je kupodivu opticky menší než ve služební OIII. Zato po otevření elektrických pátých dveří a sklopení zadních sedaček získáte prostor s rovnou podlahou a ložnicí pro dvě osoby. Béžový interiér vnitřní prostor opticky zvětšuje a dodává mu „šmrnc“. Barevná kombinace volantu je pro mě to nejpovedenější v celém interiéru. Ergonomickým prohřeškem budiž ostrá hrana palubní desky. Pravé koleno řidiče je s ní neustále konfrontováno. Které vikingské individuum tohle vymyslelo? Exteriérově se jedná o všem známou písničku. Dva výfuky, jeden na každé straně (funkční, ne žádné placebo jako u OIII RS), dodávají respekt.
Jak auto jezdí? Asi nejlépe by šlo auto nazvat koněm valachem. Není stavěn na žádné sprinty, přesto táhne a síly má na rozdávání. Řidič nechce být rušen nejen vnějšími vlivy, ale ani sportovními zážitky. Pro radovánky si kupte nějaký hot hatch. Pokaždé, když auto vybídnete ke sportovnějším výkonům, dá vám totiž najevo, že se mu to nelíbí. Nový motor 2,0T Drive-E se povedl a u Volva se za něj nemusí stydět. I s optimalizací Polestar, kterou jsem nechal nahrát letos na jaře, ze sebe vydupe 253 koní a 400Nm točivého momentu. Číslo u takovéto kubatury spíše náležící dieselům. Přestože může mít podvozek cosi společného s Mondeem, nejedná se o vadu, ale spíše o plus. Komfortní plavná jízda nejlépe vynikne na dálnici. Laminovaná skla přidávají ticho na palubě a cestujícím mimo řidiče nic nebrání uložit se ke spánku.
Co auto přineslo mně? Od doby co jej vlastním, jsem se řidičsky uklidnil. Nebyl jsem sice žádný řidičský násilník, ale občas jsem používal za volantem ostřejší výrazy na adresu druhých. To už je historie. Auto na mě přenáší klid, za který jsem mu neskonale vděčný. Zjistil jsem totiž, že jsem i jako řidič šťastnější. Kdybychom všichni vlastnili tohle auto, jsem přesvědčen, že by bylo na silnicích daleko více ohleduplnosti a méně nehod. Nevěříte? Chápu, neřídíte tohle Volvo.
Silné stránky
Bezpečnost, prověřená spolehlivost, nenápadnost, komfortní uklidňující jízda, osmistupňová převodovka, dostatečně silný motor
Slabé stránky
Méně místa na zadních sedadlech než bych čekal, horší ergonomické detaily, roletka zavazadlového prostoru nemá vodící lišty a "plave", trakce na mokru, dražší servis
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Jedna svolávačka na přehrání softwaru lambda sondy, na roční prohlídce přehrán software převodovky. Mě jako řidiče to nijak neomezovalo.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Bez připomínek, ochotný a vstřícný
Novinky v recenzi
Přidány nové fotky
Jelikož původní fotky nestály za moc, vložil jsem výběr z fotek, které dělal šikovný fotograf. Každý holt umí to svoje... :)
Další vozy Volvo V70
-
Volvo V70 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.11.2010 19 Majitel 9.17 Uživatelé
-
Volvo V70 (1999) Majitel: element5
Přidáno: 28.12.2008 57910 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Volvo V70 (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.5.2010 99 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Volvo V70 (2004) Majitel: kuko
Přidáno: 13.4.2012 229 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Volvo V70 (2005) Majitel: vl.sl
Přidáno: 4.5.2009 710 Majitel 9.75 Uživatelé