Recenze

Max (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Toyota Auris

8.83 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Auris, foto 1 Toyota Auris, foto 2 Toyota Auris, foto 3 Toyota Auris, foto 4 Toyota Auris, foto 5 Toyota Auris, foto 6 Toyota Auris, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Toika Rok výroby 2014 Koupeno nové palivo: benzin převodovka: manuální pohon kol: přední

Popis vozu

Všechno začalo roku 2013 návštěvou IAA ve Frankfurtu. Kromě nádherných sporťáků a luxusních sedanů byla perfektní možnost oblézt a okoukat kandidáty z řad kombi nižší střední, kam jsem s výběrem směřoval. IAA bylo takové malé překvapení, alespoň v podobě „objevení“ značky, kterou jsem až do této doby spíš ignoroval. Byl to Opel a jeho nový interiér mi naprosto učaroval. Jsa staromilec s odporem a nedůvěrou k ovládání typu „matlání po tabletu“ (např. Peugeot 308) se mi přetlačítkovaný Opel moc líbil. Pobrala se hromada katalogů a následovalo „tabulkaření“ s technickými parametry a výbavami.

Jako první z výběru vypadla Francie a Itálie. Uznávám, že nemám tvrdá data servisů, ale o spolehlivosti si myslím své. Následně jsem vyřadil (byť maličko nerad) koncern VW, především kvůli riziku krádeže a taky trošku nudného designu. Např. Rapid SB a Leon ST se mi fakt líbili.

Tabulka se mi smrskla na tyto kandidáty: Honda Civic, Opel Astra ST, Kia C’eed SW, Hyundai i30, Toyota Auris ST a jediné „nekombi“ Mazda 3 HB. Srdce bylo pro Mazdu 3, ale rozum žádá kufr a peněženka nedovolí Mazdu 6. Mazda tedy vypadla. Následně vypadl i Civic, především díky poměru cena/výbava a taky trošku rozhádaný celkový design. V tu chvíli jsem začal maličko propadat panice, že se začínám dostávat do slepé uličky. V tu dobu jsem měl už dost načteno a u Opelu jsem se začal bát malých vnitřních rozměrů a nedostatečného výkonu vzhledem k váze (uvažoval jsem o turbu 1.4) no a nakonec i spolehlivosti, byť se mi ze začátku do turba moc nechtělo. Exteriér Toyoty se mi moc líbil, ale interiér na fotkách byla hrůza. No a pak mi zbyla jen Korea – s vědomím, že důvěru si takové auto bude získávat fakt dlouho.

Začalo obíhání dealerů a jako první jsem chtěl do Toyoty. Vyřadit ji rovnou z výběru kvůli designu interiéru. Ale to právě byl neuvěřitelný zlom. Kolmá palubovka vyložená kůží, nízký sportovní posez, vynikající volant. Celkově jsem se cítil trošku jako v „muscle car“. Strohý interiér působil nad očekávání velice příjemně a nepřeplácaně. Takže padl hlavní důvod proč Toyotu vyřadit a já ji musel v duchu přešoupnout na první místo tabulky výběru. Rovněž skvěle zapůsobil prodejce, který auto ukázal ze všech stran a upozornil na každou vychytávku, kterou auto má (a musím říct, že jich je dost a to už v základu, což u konkurentů není rozhodně zvykem). Byla to musím říct láska na první pohled, ale zbývala ještě konkurence.

Navštívil jsem Opel a rovnou jim vytiskl svojí tabulku s výbavou, kterou nutně v autě chci a s tou, kterou budu brát jako příjemný bonus + svůj rozpočet. Musím říct, že hrozné zklamání. Prodejce v Opelu o autě skoro nic nevěděl, ani neměl chuť ho nějak prezentovat. Zhrozil se, co za ty peníze chci za výbavu („Vy chcete mít eletrická okna i vzadu???“), čímž mě naprosto odrovnal (ne asi u auta za téměř půl mio) a nabídl pomoc při sestavení. A musim říct, že mi moc nepomohl.

Začalo další kolo porovnávání ceníku a váhy se začaly přesouvat na stranu Toyoty. Díky akčnímu modelu Trend za rozumný peníz byla kupa výbavy. S pakety Business a Comfort ještě pár věcí navíc. Cena Astry v takové kombinaci začala atakovat hodnotu 600k a to už bych se rozhlížel spíš po střední třídě.

Testovací jízda s Toyotou proběhla na výbornou. Prodejce nás navedl na trasu, kde byly rychlé rovné úseky, ale taky rozbité části, podemleté krajnice a díry jako na tankodromu, ostré zatáčky ve stoupání, no prostě taková klasická česká silnice. Všude Toyota obstála na výbornou, krásně držela stopu, uměla se chovat sportovně, ale i pohodlně zároveň. Vyloženě mi sedlo do noty řízení, sportovní sedačky, přilnavost k silnici, skvělé tlumení nerovností, perfektní volant.
Zbyla mi ještě Korea ale já už ani neměl chuť Ceed a i30 projíždět. Možná to byla chyba, věřím, že to jsou auta na úrovní, ale nakonec bych se stejně rozhodl podle značky.

Nakonec bylo finální rozhodnutí hodně o citech, ale na druhou stranu jsem si ho dokázal podepřít i argumenty (pověst Toyoty jakožto kvalitního auta, poměr cena/výbava atd.)

Pak už věci nabraly rychlý spád v podobě licitování ceny s dealery, dovybavení o navigaci a dojezdovou rezervu, koberečky, zástěrky a auto se objednávalo.

Předání proběhlo ve speciální mistnosti, kde už stála připravená Auriska potažená plachtou a s mašlí na kapotě :) Blbost, ale ono to tak nějak potěší :) Opět musím vyzdvyhnout prodejce, on z toho nákupu dokázal udělat opravdový zážitek.

První kilometry

Auto se snažím zajíždět citlivě. Tz. otáčky držím mezi 2-3.000, občas zatáhnu k 3.700. Věděl jsem, co od atmosféry můžu čekat, ale i tak mě Toyota příjemně překvapila. Ač mám pocit, že „jedu na debila“ a jen lechtám plyn, auto jezdí poměrně svižně a lehce se dostává nad povolené limity. Např. ve městě se musí člověk krotit, trojka a lehká noha se rovná 50km/h. Syrový motor při jízdě okrska:město mi dává spotřebu dle PP kolem 7.3, resp. 8l (vše s puštěnou klimatizací). Řazením dle doporučovaných hodnot PP by spotřebu asi ještě snížilo. Tak nějak jsem takovou spotřebu očekával.

Ještě je brzy na hodnocení spolehlivosti, výkonu atp. Ale po nasbírání pár tisíc km recenzi určitě doplním, stejne tak i kvalitní fotky.

Silné stránky

Jednoznačně podvozek, který umí být sportovní a komfortní zároveň. V rámci využití auta moc moc moc dobrý :) U vyšších motorizací není torzní příčka, ale lichoběžníkové zavěšení (když se to tak poslední dobou probírá). Nerovnosti žehlí perfektně. Ty podélné o sobě dají trošku vědět, ale utlumeným rázem. Nemám co bych vytknul.

Odhlučnění celého auta hodnotím velice dobře, na neutrál není motor skoro ani slyšet. V otáčkách zvuk příjemný, při jízdě „na pohodu“ je v autě ticho.

Sportovní sedačky. Vypadají dobře, dobře se v nich sedí a perfektně bočně vedou. Těším se na delší trasu, ale očekávám velkou spokojenost vzhledem k příjemné tuhosti, podpoře a tvaru. Stavitelná bederní opěrka už je jen takový bonbónek.

Řazení a řízení – nemám co vytknout. Řazení je přesné, lehké. Kožená kulatá hlavice mi perfektně sedne do ruky. Řízení taky ok. Při parkování krásně lehké, při jízdě tak akorát ztuhlé.

Kufr. Jednoznačně „best“. Chválím Toyotu, že se nesnaží zákazníka pumpovat o peníze za „zbytečnosti“. Jen nejnižší výbava nemá dvojité dno, jinak jsou všechny verze perfektně vybaveny: Háčky na tašky, osvětlení, 12V zásuvka, kovová „D“ očka na připevnění síťky, svislá dělící síť, která může být za druhou řadou sedadel, ale i hned za první (tleskám) a sklápění zadních sedadel přímo z kufru páčkami. Dále má dvě postranní schránky, do kterých se toho vejde opravdu dost. Takže je možné mít vše z povinné výbavy s sebou a přitom mít prázdný kufr (který je sám dostatečně velký). Poslední třešničkou už jsou dvě madla na zavírání, takže není potřeba vzpomínat, na které že straně to madlo vlastně je. Toto vše v ceně, bez příplatku.

Když už jsme u převážení věcí, tak se mi líbí i střešní ližiny. Hezké, malé, decentní.

Couvací kamera a senzory jsou požehnáním pro každé moderní auto, ze kterého není dozadu vůbec vidět :) Senzory vpředu jsou taky fajn, zvláště v začátcích, kdy rozměry ještě nemám v oku.

Sedačku si můžu nastavit „na frajera“, kdy je posez sportovně nízký a dojem kolmé přístrojovky připomíná trošku „muscle“, nebo nastavení „na pantátu“ s perfektním přehledem a viditelností konce čumáku. Být vyšší, asi bych byl více omezen, ale při 175cm výšky jsou možnosti posezu různé.

Základní litá 16“ kola vypadají dobře, umí podržet a jsou komfortní.

Bílá karoserie, lehce zelená přední a tmavá zadní skla vypadají fakt dobře, byť tohle je otázka subjektivního vkusu. Osobně se mi ale Toyota Auris moc líbí. Předek je tak trošku „space“, což mi asi sedí nejvíc. Často se kritizuje design nenavazujícího kufr, nepříjde mi to tak. Obliny po stranách jsou sice zvláštní, ale kombi je to pohledné. Líbí se mi více než HB. Byť tedy jde o hodně subjektivní vnímání, ošklivě snad na nikoho Auris působit ani nemůže.

Zpětná zrcátka zobrazují dost velký úhel, byť tak na první pohled nevypadají. Směrovka v nich je bod k dobru.

Kladně hodnotím návykové featury jako: bezklíčkový vstup a zapalování, deštový senzor s nastavením citlivosti (zatím nad očekávání spokojenost), kamera, čidla, tempomat, omezovač rychlosti, sklápění a vyhřávání zpětných zrcátek, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, posuvná opěrka, držáky na pití vpředu i vzadu, 12V zásuvka pro cestující vzadu, čtecí lampičky i vzadu, vyhřívání předních sedadel, automatická (byť neduální) klimatizace.

Auto nemá start stop systém :) Já to beru jako klad.

Touch & Go navigace s podklady Navteq – Pokrytí komplet Evropa. Na podrobný test se ještě chystám, ale z krátkého používání mám jen příjemné pocity.


Slabé stránky

Mám 175cm a auto mi je „tak akorát“. Za sebe si sednu pohodlně, ale větší postavy by mohli mít problém. Dopředu se asi poskládá každý, ale vzadu by místa mohlo být víc. Nicméně v rámci třídy to ještě jde, byť jsou prostornější varianty.

Bojuju s automatickými světly. Možná jsem něco nenastavil, nebo nastavil špatně (nebo je čas na otevření manuálu), ale na režim „auto“ ve dne nesvítím vůbec. LED diody denního svícení jsou poměrně nic moc. Vypadají hezky, ale je jich prostě málo (3 na každé straně). Z konurence se mi líbila Ceedka, která měla pěkně dlouhý pruh LEDek, „až za roh“. Svítím tedy „naplno“, kombinace H11 žárovka + LED. Nakonec, hlavní je být viděn, že :)

Brzdy „plné jedu“. Na brzdy se musí opatrně. Celé auto působý takovým nežným dojmem (projev, řízení atd) a najednou sepnou jedovaté brzdy. Ale na druhou stranu brzdy jsou to hlavní, takže lepší jedovky, než vlažné brzdy. Jako vyložený zápor to nevidím.

Rozjezd jednička. Musí se to sešlápnout maličko víc. Vídím tam prostě takovou disharmonii ve šlapání na jedničku a na ostatní stupně. Podobně jako brzdy. Mám pocit, jako by brzda a jednička byly z jiného auta. Možná už jen hledám malé mouchy, prakticky se nedá nic funkčního vyčíst...jen...jen mi to trošku narušuje jinak perfektně vyvážený celek.

Opření loktů o opěrku ve dveřích a mezi řidičem a spolujezdcem je mírně tvrdší. Minulé auto mělo kůži, tady je relativně hrubá látka. Uvidíme, jaké bude pohodlí po delší jízdě.

Ve zadních sedadlech není díra na protažení lyží (nebo na co se to tam vlastně dělá?). Na druhou stranu mi to nevadí. Z bezpečnostních důvodů nechci v kabině převážet dlouhé volné předměty :)

Neškodilo by hlídání mrtvého úhlu.

Žraločí ploutev by vypadala lépe, ale stávající anténa taky stačí


Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

A konečně samotná Toyota a dealer:

Připravili poměrně atraktivní ceník se zajímavou výbavou Trend (421k) se sadou výbav Business a Comfort za akční cenu 29k. Z výbavy už chybí jen panoramatická střecha (kterou jsem nechtěl) a oproti nejvyšší verzi chybí jen polokožené sedačky (to by bylo příjemné), palubovka z pravé kůže místo syntetické a xenony (na těch jsem netrval). Cenově plně srovnatelné s konkurencí ovšem Toyota dopřává zákazníkovi bohatší výbavu. Ceník je jednoduchý a přehledný, rychle se dá zorientovat (tady je na tom asi nejhůře Opel – dá se sice vybírat dost detailně, ale možností je na můj vkus až moc, VW koncern mi zas příjde že chce příplatek za všechno).

Přístup dealera naprosto perfektní. Netlačil do ničeho, ale uměl správně nasměrovat, sdělit osobní skušenost i tak nějak normálně chlapsky pokecat o autech :) Dokazali jsme probrat i konkurenci, přičemž sám prodejce žádnou značku nehanil (když už, tak taktně mlčel:) ), což mu přičítám k dobru. Příprava vozu, komunikace, informovanost, přístup vše na jedničku s hvězdičkou.

Zkušenosti s konkurencí především Opel, VW a Škoda byla naprosto příšerná. Dělalo to na mne dojem, že pokud nejdete pro auto za mega a výš, tak jste obtížný hmyz, který je potřeba plácnout ceníkem a dál s ním neztrácet čas.

Co nehodnotím ani kladně ani záporně

Motor. Na atmosféru velice vyspělý motor, ale atmosféra. Osobně mi to nijak nevadí, výkonu pro rodinný kombík má tak akorát, turbo by bylo možná příjemné, ale za cenu existence poměrně dost namáhaného (a asi drahého) dílu. V tomhle jsem „konzerva“, ale bráno optikou novinářů si na přeplňování asi už všichni zvykli a někomu nepřítomnost turba může vadit.

Retro hodiny. Čtu to všude. Auriska má prostě v interiéru digitálký z 90tých let :) Ano, má je tam. Můžeme tomu říkat fuj retro, nebo naopak dodržená tradice, ale nic s tím asi neuděláme:) Nevadí mi. Jelikož jsem i předtím měl japonce, jsem na ně zvyklý. Slouží, čas ukazují, osobně mi nevadí :)

Přístup k žárovkám. Starší auta to většinou umí lépe, v příměru s novými auty jsem už viděl mnohem horší přístup. Nehodnotím ani extra kladně, ale ani jako kdoví jak špatné.

Automatický parkovací asistent. Funguje na podélné parkování, ale osobně jsem ho ještě nezkoušel.

 


Další vozy Toyota Auris



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…