Recenze

Johnny Midgey (muž 33 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Renault Kangoo 1.4 56kW

8.14 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Kangoo, foto 1 Renault Kangoo, foto 2 Renault Kangoo, foto 3 Renault Kangoo, foto 4 Renault Kangoo, foto 5 Renault Kangoo, foto 6 Renault Kangoo, foto 7 Renault Kangoo, foto 8
Renault Kangoo, foto 9 Renault Kangoo, foto 10 Renault Kangoo, foto 11 Renault Kangoo, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Kangoo? Rok výroby 2000 Koupeno nové najeto [km]:128000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1399 výkon [kW]: 55 maximální rychlost [km/h]: 157 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 650 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Koupili jsme ho v květnu 2008, když mu bylo osm let. Byl dost levnej a potřebovali jsme velký auto, tak se zdál jako ideální volba. Samozřejmě až později se ukázalo, že nízká cena měla svoje opodstatnění. Nacházel se v poměrně zuboženém stavu (skoro mi přišlo, jako by ho z Francie odvezli jako vrak a tady normálně prodávali xD).
Na mnoha místech byl různě odřenej, známky měnších oťuků jsou všude po autě (třeba vzadu eště pořád chybí odrazka, ale jednou jí vážně koupim, vepředu je rozmlácenej nárazník okolo pravé mlhovky, dveře u spolujezdce jsou lehce prohnuté dovnitř a dveře od kufru a kapota moc nelícujou).
Oproti tomu technický stav vozidla jako takového byl překvapivě uspokojivý. Tlumiče, převodovka, motor sám o sobě, všechno funguje jak má (předchozím vlastníkem byla dle dohledatelných informací žena a silnice ve Francii jsou přeci jenom trochu víc user-friendly než ty ve středočeském kraji).

Když jsem ho pak poprvé řídil, trvalo mi dlouho, než jsem si zvyknul na absolutně neškodovácké ovládání. Posilovač řízení byl velice silný, spojka zabírala relativně brzo, ale přitom dlouho (dokonce i při vyšších převodových stupních je třeba ji pouštět s citem) a vzhledem ke stáří a opotřebení disků stále agresivní brzdy.
Ze sedačky řidiče je vskutu úchvatný výhled, sedíte dost vysoko a díky hodně kolmému přednímu oknu si připadáte jak v náklaďáku. Je pravda, že přes sloupek nevidíte skoro nic, ale parkování je jedna báseň (vepředu si vidíte pomalu až pod kola a záď auta je de facto svislá).
Abych se ještě vrátil k těm jízdním vlastnostem. Tenhle model je fakt vysokej, takže vítr si dokáže hrát se stabilitou a v zatáčkách se Kangoo dost naklání. Na druhou stranu nemá problém s trakcí (od té doby, co mám Continetaly, drží na silnici jak přibitej) a není nikterak nedotáčivý i přesto, že neoplývá nejnovějšími technologiemi co se týče diferenciálů.

Něco málo ku vzhledu. Tohle auto má hodně za sebou. Jak jsem řekl, že oťukané snad se všech stran (z toho jenom předek mojí vinou, ale ten byl stejně nabořenej už předtim), takže se pomalu ale jistě snažím maskovat stopy po incidentech. Spíš než kvůli vzhledu tak kvůli praktičnosti jsem koupil elektrony (ikdyž je pravda, že jsem chtěl dražší a hezčí, ale sehnat na tohle auto pěkný kola je téměř nemožný) a na léto se plánuje taková malá generální oprava (nějaké malé kytováníčko, výměna všemožných tekutin, vyčištění všeho, co vyčistit pude, apod.).

Silné stránky

- praktičnost (skutečně obrovský vnitřní prostor)
- náhradní díly a servis
- "nákladní" zpětná zrcátka s moderním zakřivením pro větší zorný úhel
- pohodlnost (jak sedačky, tak i funkčnost interiéru)
- spotřeba (dá se srazit až na šest litrů)

Slabé stránky

- funkční prvky mají tendenci různě upadávat nebo jinak ztrácet svůj účel (páčka pro sklopení sedačky, kryt popelníku)
- nemá ABS
- nelze vyndat zadní sedačky
- dle mého názoru zbytečně přeposilované řízení

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po 117 tisících kilometrech byla provedena oprava brzové čelisti a bubnu (respektive jenom destičky a prasátka), což byla jediná závažná porucha (kvůli tomu jsem nedostal technickou). (duben 2010)
Po 120 tisících se stávalo, že motor za mokra nechtěl naskočit. V (neautorizovaném) servisu mi řekli "nám to normálně funguje", jiný servis vyměnil zapalovací kabely a zdá se to být v pohodě. Celkově elektronika se zdá být poněkud pofidérní, což ale nepovažuji za slabou stránku jako spíš za typicky francouzský rys vozidla. (srpen 2010)
Po 122 tisících mi odešla řídicí jednotka už komplet. Tak se to rovnou vzalo z gruntu, nový svíčky, nový zavěšení kol, řízení, geometrie, tady vejfuk, tůhle šroubek a deset tisíc je v kelu. (leden 2011)
Po 128 tisících přestaly fungovat blinkry. Vyměnila se páčka pod volantem, pomohlo jen částečně, tak se vyměnil i spínač varovných světel. Ložisko, silenblok, protože motor se v nízkých otáčkách tlouk o kastli a další kus výfuku, dalších deset tisíc. (září 2011)

 

Novinky v recenzi

29.3.2012 21:20

Technická

V nejbližší době budou vyměněny přední brzdy a zadní tlumiče (129 tis. km). Nechci jezdit ve vraku, nerad bych se zabil, a pořád je tu naděje, že to za rok prodám.

6.1.2011 09:57

Zas to startování...

Před nedávnem mi z ničeho nic přestal jít motor. Nejdřív nastartoval a pak zase chcípnul, pak nastartoval, ale neběžel jeden válec, pak přestal chytat a teď už se netočí ani startér. Táhnem ho do servisu, jak to dopadlo, se dočtete v sekci zkušenosti se servisem.

13.9.2010 08:58

Opraveno! Snad.

120 666 kilometrů. Byly vyměněny zapalovací kabely, tak snad už to bude startovat i v dešti. Bohužel, zatim nepršelo dost na to, abych to vyzkoušel. Ale stálo mě to litr, tak by mohlo.
Také byl vyměněn olej, filtr a mimochodem taky jedna svorka, co (ne)držela pohromadě hadici mezi tankovacím otvorem a palivovou nádrží.
Výfuk se tváří, jakože už brzo upadne (je děravej jak cedník a nechává o sobě náležitě slyšet) a ty kola pořád kvičej...

31.7.2010 08:26

120 tisíc!

Po dalším tisíci ujetých kilometrů (udělal jsem si výlet do Ostravy) se opět objevil onen startovací problém. Ale nebojte, se teď budu mít tři tejdny volna, tak obvolám všechny svý kámoše a dáme to dokupy.

19.7.2010 09:10

Zatěžkávací zkouška

Najezdil jsem dalších tisíc kilometrů po silnicích severního plzeňska a doufám, že mě to stálo jenom nervy. Jinak ke stavu vozidla, obhalil jsem jakési mlaskání od kol a nějak nemůžu přijít na to, co jej způsobuje...


Další vozy značky Renault



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

Ne, tohle auto rozhodně nepatří mezi spolehlivý a nová řídicí jednotka mě neuchlácholí.

praktičnost
9
prostornost
10

Samozřejmě do té chvíle, než se v něm chcete vyspat.

jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
7

Holt je to už starej krám. Furt někde něco drnčí, pérování je v hajzlu...

provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
7

Ale co jsem si taky sliboval od 1.4, žejo. Jinak výkon je konzistentní a i při vysokym zatížení jede téměř stejně.

spotřeba
9

Jediný důvod k nespokojenosti je vyšší spotřeba na dálnici než ve městě. Měl bych upravit jízdní styl?

hlučnost motoru
9

To si člověk nevybere. Při nízkých otáčkách člověk neslyší nic a otáčkoměr nemáte. Ale tak od 90kmh to začne řvát, až to trochu leze na nervy.

kvalita sedadel
8

V porovnání se "sportovně" trvdými sedadly např. ve Fabii jako v bavlnce. Kvůli opotřebení materiálu už ale nemám skoro žádný boční vedení.

brzdy
9
zavazadlový prostor
9

Ačkoli je obrovský, nazval bych jej poněkud nešikovným.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…