Recenze

Papír1 (muž 47 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Nissan Primera WP12 2,2DCI

9.93 Uživatelé

Hodnoceno: 120× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Nissan Primera, foto 1 Nissan Primera, foto 2 Nissan Primera, foto 3 Nissan Primera, foto 4 Nissan Primera, foto 5 Nissan Primera, foto 6 Nissan Primera, foto 7 Nissan Primera, foto 8
Nissan Primera, foto 9 Nissan Primera, foto 10 Nissan Primera, foto 11 Nissan Primera, foto 12 Nissan Primera, foto 13 Nissan Primera, foto 13 Nissan Primera, foto 13 Nissan Primera, foto 14 Nissan Primera, foto 15 Nissan Primera, foto 16 Nissan Primera, foto 16 Nissan Primera, foto 17 Nissan Primera, foto 17 Nissan Primera, foto 18 Nissan Primera, foto 28 Nissan Primera, foto 51 Nissan Primera, foto 52 Nissan Primera, foto 53 Nissan Primera, foto 54 Nissan Primera, foto 55 Nissan Primera, foto 56 Nissan Primera, foto 57 Nissan Primera, foto 58 Nissan Primera, foto 59 Nissan Primera, foto 60 Nissan Primera, foto 61 Nissan Primera, foto 63 Nissan Primera, foto 64 Nissan Primera, foto 70 Nissan Primera, foto 71 Nissan Primera, foto 72 Nissan Primera, foto 73 Nissan Primera, foto 74 Nissan Primera, foto 75 Nissan Primera, foto 76 Nissan Primera, foto 80 Nissan Primera, foto 81 Nissan Primera, foto 82 Nissan Primera, foto 83 Nissan Primera, foto 84 Nissan Primera, foto 85 Nissan Primera, foto 150 Nissan Primera, foto 151 Nissan Primera, foto 152 Nissan Primera, foto 153 Nissan Primera, foto 154 Nissan Primera, foto 155 Nissan Primera, foto 156 Nissan Primera, foto 157 Nissan Primera, foto 158 Nissan Primera, foto 199 Nissan Primera, foto 200 Nissan Primera, foto 201 Nissan Primera, foto 202 Nissan Primera, foto 202 Nissan Primera, foto 203 Nissan Primera, foto 204 Nissan Primera, foto 205 Nissan Primera, foto 206 Nissan Primera, foto 207 Nissan Primera, foto 208 Nissan Primera, foto 208 Nissan Primera, foto 208 Nissan Primera, foto 209 Nissan Primera, foto 210 Nissan Primera, foto 210 Nissan Primera, foto 211 Nissan Primera, foto 212 Nissan Primera, foto 212 Nissan Primera, foto 212 Nissan Primera, foto 213 Nissan Primera, foto 214 Nissan Primera, foto 215 Nissan Primera, foto 230 Nissan Primera, foto 231 Nissan Primera, foto 232 Nissan Primera, foto 233 Nissan Primera, foto 250 Nissan Primera, foto 251 Nissan Primera, foto 253 Nissan Primera, foto 254 Nissan Primera, foto 351 Nissan Primera, foto 352 Nissan Primera, foto 353 Nissan Primera, foto 357 Nissan Primera, foto 359 Nissan Primera, foto 360 Nissan Primera, foto 360 Nissan Primera, foto 361 Nissan Primera, foto 362 Nissan Primera, foto 364 Nissan Primera, foto 365 Nissan Primera, foto 367 Nissan Primera, foto 368 Nissan Primera, foto 371 Nissan Primera, foto 372 Nissan Primera, foto 373 Nissan Primera, foto 401 Nissan Primera, foto 402 Nissan Primera, foto 403 Nissan Primera, foto 404 Nissan Primera, foto 405 Nissan Primera, foto 406 Nissan Primera, foto 407 Nissan Primera, foto 408 Nissan Primera, foto 409 Nissan Primera, foto 410 Nissan Primera, foto 858 Nissan Primera, foto 859 Nissan Primera, foto 860 Nissan Primera, foto 861 Nissan Primera, foto 863 Nissan Primera, foto 864 Nissan Primera, foto 866 Nissan Primera, foto 867 Nissan Primera, foto 869 Nissan Primera, foto 872 Nissan Primera, foto 872 Nissan Primera, foto 873 Nissan Primera, foto 874 Nissan Primera, foto 878 Nissan Primera, foto 879 Nissan Primera, foto 880 Nissan Primera, foto 881 Nissan Primera, foto 882 Nissan Primera, foto 883 Nissan Primera, foto 884 Nissan Primera, foto 885 Nissan Primera, foto 886 Nissan Primera, foto 887 Nissan Primera, foto 888 Nissan Primera, foto 894 Nissan Primera, foto 895 Nissan Primera, foto 896 Nissan Primera, foto 897 Nissan Primera, foto 898 Nissan Primera, foto 900 Nissan Primera, foto 901 Nissan Primera, foto 902 Nissan Primera, foto 950 Nissan Primera, foto 951 Nissan Primera, foto 952 Nissan Primera, foto 953 Nissan Primera, foto 954 Nissan Primera, foto 999
 

Technické info

Přezdívka auta Bublina Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:147000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2184 výkon [kW]: 102 kroutící moment [Nm]: 314 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.2 maximální rychlost [km/h]: 203 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 465 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.3

Popis vozu

No, recenzí na Primery je hodně, ale jen na ty předchozí verze. Na tu nejnovější a bohužel ve výrobě poslední řade Primery je jich jak šafránu.
Proto zde popíšu zkušenosti se soužitím za 2 roky a 30tis KM.

A jak jsem se dostal k Primeře? Jednoduše. Prodal jsem svoje předchozí auto (Opel Vectra Caravan z 97) a to mě donutilo shánět nové auto.
Požadavky byli jasné:
Musí to být kombík - Pes, morčata, manželka a krámy na chalupu se musí vejít do kufru. Upgrade - nyní se přidal i svišť ( syn ) ( manželka je v kufru, jen když zlobí - kecá do řízení :-) )

Velký kombík - na chalupu stěhuji půlku domácnosti.
Diesel - spotřeba a již mě nebaví vytáčet benzíňák v kombajnu, aby to trochu jelo.
Výbava - ESP, min 6x airbag, automatická klima, vyhřívaná sedadla, ovládání rádia na volantu, metalíza
Motor - +- 100kw
serviska - alespoň nějaká záruka, že to 100x neobjelo zeměkouli
Cena - v té době jsem na to měl 250tis

No a z toho mi vyšli tito kandidáti. Sice to nikdy nebylo 100% ono, ale život je o kompromisech.
Peugeot 407
Renault Laguna, Megane
Citroen C5
Fiat Stilo
VW Passat
Škoda OII
Honda Accord
Mazda 6
Ford Mondeo

Frantíky jsem vyřadil rovnou. Jsou to Frantíci a ty moc nemusím, neb 407 byla drahá. Laguna a Megane si nesou punc nespolehlivosti, C5 se mi nikdy nelíbila. Stilo bylo sice levné, ale ošklivé a ta levnost byla na tom autě vidět. Passata a OII jsem vyřadil po tom co na sídlišti začali mizet z aut rádia, airbagy, mlhovky a nakonec celá auta. Accord se nedal sehnat za ty peníze a Mazda 6 sice byla ale byla moc olítaná. Mondeo byl horký favorit, který jsem se nakonec rozhodnul koupit. Zajímavé je že 5tiletá auta měla najeto +- 120tisíc. Bez servisky měli dokonce najeto +- 100tis
Možná se podivujete proč mám nyní Primeru, když nebyla ve výběru. Tu jsem vyřadil hned, neb je divná (když budu decentní tak ošklivá) a má budíky na středu. Vítězem mého výběru bylo Mondeo kombi po faceliftu(2004) TDCI 96kw v Ghii. Sjezdil jsem půl republiky a objevil nebouraná auta, která byla bouraná, auta s najetýma 120tis s cedulkou od oleje s výměnou oleje při 170tis zapadlou v motoru. Výbava Ghia co byla v nakonec v Trendu atd. Začínal jsem propadat zoufalství, manželka mi vynadala, že jsem prodal auto kterému nic nebylo. Vrátil jsem se na začátek svého výběru a přehodnotil priority. Kamarád pak objevil Primeru a jeli jsme se na ní podívat s manželkou. Manželce se líbila a mě to na živo nepřišlo tak ošklivé. Vypadala Ok, měla servisku i prověření od Cebie. Nakonec jsme si jí vezli domů.
Kdybych tenkrát věděl že Primera bratranec Laguny (frantíka) asi bych víc váhal, neb frantíky jsem vyřadil hned.



úvodem:
Nissan se spojil s Renaultem v březnu 1999. Zda je to dobře či nechám na Vás, ale bez tohoto spojení by tu Nissan již nebyl. Proto na vývoji spolupracovali inženýři i designéři od Renaultu.
Nová verze Primery proto měla být průlomová pro Nissan. Nissan chtěl změnit chápání a vnímání značky. Protože do té doby zákazníci chápali Nissan sice jako kvalitní značku, ale vyrábějící nudná auta. Nissan měl v roce 2002, jak malý výběr v modelové řadě, tak i ve výběru motorů. To platilo hlavně pro diesel. No a to se nová Primera snažila změnit. Nyní s odstupem času můžeme říct, že neúspěšně. Design byl na evropské "konzervy" moc radikální a ani dieselové motory nebyly to pravé. Evropané prostě kupují hlavně diesel.
Primera se vylíhla v roce 2002, jako 4dvéřový sedan, 5dvéřový liftback a kombi. Byla osazená benzinovými motory 1,6l 80kw /144Nm, 1,8l 85kw/163Nm, 2l 103kw/192Nm a jedním dieselem 2,2 93kw/280Nm. Všechny motory jsou "made in Nissan" takže jsou poháněné řetězem. Pak se přidal francouzský diesel 1,9 DCI 88kw/270Nm a upravená 2,2DCI 102kw/314Nm. Nenechte se zmást 2,2DCI, je to pořád Made in Nissan.


POPIS:
Nissan Primera WP12 2,2 DCI 102kw
Přeloženo do češtiny je to " kombajnová obluda od Nissanu v naftě"

Rozměry
délka 467cm, šířka 176cm, výška 149cm, rozvor 268cm, rozchod 152cm

Motor
2,2DCI
Řadový čtyřválec diesel o objemu 2184ccm, výkon 102kw při 4000ot, točivý moment 314Nm při 2000ot

Výbava:
ABS, ESP, Airbag 6x, xenonová světla, mlhovky, automatická klimatizace, parkovací kamera, navigace, velký barevný display, zatmavovací zpětné zrcátko, vyhřívaná sedadla, dešťový senzor, el. okna + zrcátka, ovládání rádia + palubního počítače na volantu, rádio s CD a 6 repro, na zadních sedadlech je Isofix, Zatmavovací fólie na sklech, vypískovaná skla, béžový interiér.


exteriér vzhled :
I dnes auto vypadá divně a to i v záplavě Megane, Laguny atd. Hlavně ze předu, tam jsou dominantní velká přední světla. Z boku je vidět svažující linie střechy a zužování bočních oken, Záď je hodně zaoblena. Celé auto působí nafoukle či nabobtnale, asi proto jí manželka říká "bublinka". Z venku vypadá větší než ve skutečnosti je. Tento dojem podporuje i absence střešních lyžin (hahusů), zahrádka se upevňuje do drážek. Design je hodně extravagantní, ale mě se líbí a ani dnes nevypadá zastarale, vypadá dokonce moderněji než v době zrodu. Výhrady mám hlavně, že na boku chybí boční lišty. Vypadá sice dobře, ale uživatelsky to moc dobře není. Boky mají malé škrábance od otevřených dveří vedle parkujícího auta. No ale to znají všichni co jezdí nakupovat do OC. Př. nárazník zde již neúplní svojí funkci, tj. že ochrání při nárazu, světla, masku karosérii atd. ale spíš designovou. Při malém nárazu jsem totiž "rozčísnul" př. xenon. Ale stejně jsou na tom všechna nová auta. Plast př. světel časem začne matnět. Způsobuje to teplota xenonové výbojky. Pro zajímavost uvádím cenu nového xenonového světla 28.000,- bez DPH (Nissan servis). A když už jsem u světel, xenony u Primery jsou pro mě zklamání. Prostě nesvití nic moc. Xenony jsou konstruovány jako odrazné (parobolické), takže světlo se odráží od zadní části lampy. Kdo to nezná myslí si, že to mám dodělávané nějakou přestavbovou sadou. Proto možná nemají takovou účinnost. Až jeden zhasne koupím nové výbojky, ale zatím ne. Cena orig. výbojky je vysoká. A jinou než origo tam nedám. Na autě je zlatá metalíza. Je to pěkná barva ikdyž se ušpiní. Nečistoty na karoserii nejsou moc vidět. Zlatá metla = praktičnost. Otevírání kufru je řešeno spínačem který je krytý gumovou záslepkou. Tato krytka je popraskaná. Bohužel se nedá koupit nová. Kupuje se s celým zámkem. Nad spz je umístěná parkovací kamera. Při couvání je krásně vidět, ale to jen pokud si nedáte podložku pod spz. Ta totiž zakryje 50% obrazu a vy nevidíte konec svého nárazníku. Servis mi už 2x namontoval podložku jako službičku zákazníkovy, když mi tam chyběla.


Interiér vzhled:
Jak je Primera extravagantní zvenku, tak zevnitř je to samé. Samé novoty a experimenty. Důležité je zdůraznit že interiér je hodně vzdušný = velký, to potrhuje i můj béžový interiér. Designéři usoudili, že vše na středu je to pravé co zákazníci chtějí a očekávají. Tak se přístroje dali do prostřed, pod ně velký barevný display a ovládání radia, počítače, klimatizace a navigace. Drželi se rčení "čím méně tím více", nebo je to naopak? a tak dali jednotlivým tlačítkům více funkcí. Nissan to označil N-Form. No, na středové umístění si lze zvyknout a nedělá to žádné potíže. Výhoda je, že vám nic nezakrývá výhled na budíky, nevýhoda je, že všichni vědí kolik jedete. Pak to děláte tak automaticky, že když přesednete do jiného auta tak pořád civíte na střed palubky. Ale popravdě, bych byl raději,kdyby byli umístěné klasicky před řidičem. Display je opravdu velký a dobře čitelný. Reaguje na rozsvícená či zhasnutá světla, den nebo noc. Záleží na tom jak si to nastavíte. Display zobrazuje nastavení automatické klimatizace, navigace, radia, počítače, a couvací kamery. Zobrazení klimatizace, radia a navigace +- standardní, ale zobrazení PC a kamery je super. U počítače se zobrazuje informace jako by po stránkách. Čas, ujeté kilometry, průměrná rychlost, pak průměrnou spotřebu, dojezd a okamžitou spotřebu to ukazuje v grafu. Dále se zobrazuje průměrná spotřeba v grafech za posledních 10 nulování, a dále 4 servisní intervaly. Kamera je kapitola sama o sobě. Ze začátku jsem si myslel že je to blbost, ale když jsem se s tím naučil odhadovat vzdálenost, tak jsem schopen zaparkovat na 1cm. Hlavně vidíte kam couváte a to i v absolutní tmě. Navigace je dobrá, ale vestavěná navigace je super. Máte jí pořád připravenou navigovat, nikde nekoukají kabely atd. Jen cena map je strašná. Díky bohu za Rapishare. Dešťový senzor je také dobrej. Mám ho zapoutej pořád. Občas se leknu, že v létě sepne stěrače sám od sebe. A v zimě je to hotová bojovka. Nastartuji a jdu škrábat př. okno. Jakmile přejedu škrabkou či na to dopadne kus ledu, tak se zapnou stěrače. Vždy se leknu jako sviňa. Ovládání všeho je velice jednoduché, jen je nutné si přečíst návod. No, jednoduché to je když máte ovládání na volantu a na páčkách pod volantem. To pak nemusíte na N-form skoro sahat. Pokud si přečtete recenze, tak tam N-form kritizovali. Redaktor si nedal tu práci se s tím seznámit. Rádio je standardní + cd. Škoda že to neumí MP3. Ale zvuk není nic moc. Hodnotil bych to jako 3-. Vyhřívání sedadel má dvě polohy ( pro muže a druhá je pro ženy neb jim je pořád zima) a funguje skvěle. Nechápu že si někdo koupí auto, bez této vymoženosti. Ale umístění ovládání vyhřívání je dost vzadu, takže občas ho hledáte, jak Rákosníček studánku. Sedala jsou klasicky japonská s francouzským akcentem. To znamená širokou možnost nastavování a měkčí výplň. Je to fajn, ale tělo nepodrží. Takže dávat na čas Buchlov, tak jste omlácenej od toho jak vyklouzáváte ze sedačky a od spolujezdkyně která do vás buší ať zpomalíte. Vím co píšu, Buchláky jsem dal 3x za s sebou i s manželkou a psem v kufru. Škoda že sedáky nejdou dát dost nízko. Místa ve předu je hodně a mezi př. sedačkami je umístěna loketní opěrka. A tvůrci to vzali doslova, takže si tam opřete leda tak loket, pokud zrovna neměříte 229cm a nejmenujete se Yao Ming ( nejvyšší basketbalista). V Primeře chybí odkládací prostory (no jo, Japonec). Sice jsou ve dveřích, ale ty jsou malé, tam nenacpete ani 0,5l láhev s pitím. Na pití jsou dva držáky na tunelu, ale jsou uzpůsobeny na plechovky. Takže na Plzničku případně Gambáč, nic jiného v plechovce neznám. Přihrádka spolujezdce je tak akorát, ale já jí mám plnou CD. Hold 120CD se musí někam vejít. V loketce je dost místa, ale já tam vozím ovladač od Navi, tužky, karty k benzínkám, brýle atd. Jen mě mrzí že ani jedna schránka není klimatizovaná. Na zadních sedadlech je hodně místa. Když píšu že hodně tak hodně. Jak na šířku tak i na výšku. Zadní středová opěrka je dost dlouhá a dostatečně vysoká. Jsou v ní opět dva držáky na nápoje (na plechové Plzničky). Na zadních sedadlech je Isofix. Když jsem kupoval auto nevěnoval jsem tomu pozornost. Nyní je ze mě "expert" na autosedačky a i dětské kočárky. Vzadu jsou na stropě čtecí lampičky a v podlaze i ve stropě kotvící body. Vzadu nejsou žádné odkládací prostory. Jen na mapu v předních sedadlech. Ty malinké otvory v zadních dveřích se neopovažuji nazvat odkládací prostor.
Co mě chybí pri denním používání:
Že auto nelze nastavit na denní svícení.
Neumí trojblik.
A stahová oken má automatiku jen u řidiče.
Ale to jsou klasické japonské bolesti.

Kufr:
Ten jsem zařadil pro notorické české stěhovatele na chalupy, dovolené atd., jako jsem já.
Kdo ho uvidí řekne, že je malý. A on malý je. Má jenom 465l, při sklopení 1670l. Ale pod podlahou je plastová schránka o velikosti 80l. Takže tam mám Golu, křížový klíč na kola, lano, trojúhelník, 2x deku, deštník, olej a nyní i řetězy. Na boku jsou dvě slušně veliké schránky. Tam mám vestu, 2x lékárnu, gumové pavouky, lana, baterku, foťák, WD40 a podobně. Když uklízím, nevěřím vlastním očím, jaká je to hromada harampádí. Každý úklid něco vyndám jako nepotřebný. Takže teoreticky by tam měl být jen deštník. Ale světe div se, není. Těch krámů je tam pořád stejně. Po sklopení zadních sedadel vznikne rovná plocha. Dají se převést i 200cm dlouhé věci, ale př.sedala se musejí posunout úplně do předu. Člověk pak vypadá jak řidič začátečník. Dá se tam i vyspat. Teda pokud jste dostatečně pod vlivem, aby vám nevadila tvrdá podlaha. Na podlaze mám gumovou podlážku, protože béžový interiér by byl hned špinavý. Auto jsem koupil s montážní přepážkou - N1. Když jsem jí chtěl odmontovat, tak jsem zjistil že není ani přišroubovaná. Předchozí majitel jí měl taky vymontovanou. Tuhle českou blbost tam montuji jen na STK.

Motor + převodovka:
Dieselový chrochták o velkým objemu (2,2L) a průměrném výkonu (102Kw). V zimě po nastartování zní, jak zahřátá Multikára. Ale jakmile se zahřeje tak se to zlepší. Je tichý, na diesla. Turbo také není slyšet. Celkově je motor dobře utlumen. Do 1600ot je to lenoch, pak zabere turbo a v 1800ot to tlačí naplno, až do 4000ot. Pak vadne jak Robert Rosenberg po celodenním natáčení. Je znát Turbo efekt, ale mě se to moc líbí. Motor táhne dobře a je i dostatečně výkonný, srovnatelný s TDI 2,0. Ale ten je o chloupek rychlejší. Ale to je záležitost převodovky. Ta je 6. stupňová. Má relativně delší dráhy a při řazení 6.stupně se člověk musí ze začátku soustředit nebo tam dá 4. Já to řádím jako když krtek hrabe v zemi. Celkově jsou rychlosti naskládané na krátko. 6 při 130 točí +- 2900ot. A tím se dostáváme ke spotřebě. Modle všech majitelů dieslů. V létě jezdím za 6,9 a v zimě za 7,6. Když jedete na pohodu(kochat se) např. Praha - Luhačovice tak jedete za 6,3l. Průměr to hodí 90km/h. Když jedete rychle např. Praha - Nitra tak vám to ukáže 8,3l při průměru 148km/h. No a když jsem jel, jak pan klobouk s platem vajec na zadním okně, tak se lze dostat na 5,5l. To musíte jet tasu co znáte a při min provozu. Ale je to sebemrskačství. Maximálně jsem z toho dostal 225 tachometrových, takže reál 210km/h
O nafťácích se píše v souvislosti s pružností, ale já jsem nikdy u žádného nic takového nezpozoroval. Jezdíme do IT na lyže a jezdíme občas přes Passo di Falzarego. A tam s dieslem řadím jak o závod, 2,3,4, 2,3,4 atd. furt tam kvedlám, jak když míchám knedlíky v míse. S benzínem si vystačím s 2 a 3 .

Podvozek + řízení:
Je klasický Nissan. Takže velmi dobrý. Zadní náprava je výceprvková. Auto sedí, krásně při vyšších rychlostech 150km/h, jen se pohupuje. Ideální je dálnice při rychlostech okolo 140km/h. Aby se rozblikalo ESP musí člověk dělat prasárnu. Pravda při rychlém nájezdu do utažené zatáčky auto zaklekne, ale zvolenou stopu drží. Pokud to přeženete s rychlostí v zatáčce, tak Vás ten naftový ingot na přední nápravě potáhne ven. Nedotáčivost je znát, ale to v každém předohrabu v naftě.
Podélné nerovnosti zvládá s přehledem, ale větší příčné nerovnosti či díry, Vám oznámí ránou do podvozku.
Z ESP jsem zklamán. Myslel jsem si, že se bude řídit natočení koly, ale v praxi tomu tak ale není. Když je přetáčivý smyk, tak to ESP rychle srovná. Stačí si pohrát s ručkou na parkovišti a sledovat jak se auto rovná. Ale když je nedotáčivý smyk, tak tím nic neudělá. Prostě ani neblikne. Takže když to přeženete do zasněžené zatáčky, vyšlápnete spojku (pro jistotu) na brzdu ani nehrábnete a zatočíte, tak se budete hrnout rovně ven ze zatáčky s ESP či bez něj. Budete vypadat, jak když pluhujete krajnice. Letní pneu 205/60/16 mám na orig. elektronech a zimní jsou také na elektronech ale o rozměru 195/65/15.
Řízení je tupé a přeposilované. Co se děje pod koly zjistíte pokud vystrčíte hlavu z okénka nikoliv z řízení. Navíc jde velice zlehka. Při parkování je to super, na otočení volantu vám stačí jeden prst (prostředníček je na to nevhodný), ale při řízení je to otravný!!

Závěrem:
Možná vyznívá že jenom kritizuji, ale jsem k autům kritický a nenašel jsem auto kde mi nevadilo něco podstatného. Každé auto má svoje mouchy. Tato Primera se jeví jako mucholapka, ale ve skutečnosti tomu tak není. Je to normální auto v neobvyklém kabátě.
Já jsem s Bublinou max. spokojený. Je bezpečná, dobře vybavená, nikde mě nenechala, nikdo jí nevykrad ani ukrad a to je pro mě to nejdůležitější. K čemu mít super auto, když ráno zbude na parkovišti jen mastnej flek. Pro někoho má moc kontroverzní design, ale mě se libí její modernost. Díky svému designu je cena tak příznivá.

Silné stránky

Exteriér
+design
+zlatá metalíza

Interiér:
+prostornost
+barva interiéru
+výbava
+velký display
+parkovací kamera

Kufr:
+skladnost
+šířka
+délka
+podlaha ve výšce vstupního otvoru
+rovná podlaha i po sklopení zadních sedadel
+prostor pod podlahou

Motor a převodovka:
+kultivovanost motoru
+výkon motoru
+6 stupňová převodovka

Podvozek:
+ ovladatelnost

Souhrnně:
+Bezpečnost
+výbava
+spolehlivost
+absolutní nezájem zlodějů
+cena
+velikost auta

Slabé stránky

Exteriér:
-design
-výhled do předu, nevíte kde končí auto
-nejsou ochranné boční lišty
-krytky zámků

Interiér:
-centrálně umístěné ukazatele
-málo odkládacích prostor
-špatně umístěná loketka
-zvuk audia
-občas zavrže
-neumí to trojblik
-není automatické svícení

Kufr:
- velikost kufru
-roletka

Motor a převodovka:
-spotřeba nafty
-krátké rychlosti na převodovce
-tužší spojka

Podvozek + řízení:
-rány od příčných nerovností
-tupé a lehké řízení

Souhrnně:
-spotřeba
-cena ND
-velikost kufru

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto jsem koupil se servisní knížkou a tak jsem se rozhodl servisovat to u Nissanu. Auto bylo servisováno v Brně a tak když jsem opět v Brně, tak jsem to tam dal na velký servis. Cena za velký servis byla vysoká, ale ne přemrštěná. +- 11.000,-. Druhý den ráno jsem přišel k autu a pod autem menší kaluž oleje. Ti experti v Brněnským Nissanu přetrhli těsnění na výpustném šroubu. Myslel jsem v tu ránu, že je taky přetrhnu. Musel jsem znova do servisu. Naštěstí mi to opravili v Pražském servisu zdarma, že jsem nemusel až do Brna. Nyní již do autorizovaného nejezdím. Jezdím do servisu zaměřeného na Japončíky, a zatím spokojenost

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupoval jsem ho v Brně. Auto mi půjčili a ani nejeli se mnou. Stačilo jim nechat tam auto, kterým jsem přijel. Najel jsem v pohodě 20km. Zdálo se mi vše OK. Až časem jsem poznal že navigační CD je špatné a musel jsem koupit nové. Orig 5000,- já sehnal za 500,-. Oba klíče fungovali na dálku, ale s jedním nelze nastartovat neb si nerozumí s imobilizérem. Pořád to nemám vyřešené, nechce se mi do Nissanu.

po nájezdu dalších 50.000km

Tak počítalo KM poskočilo o dalších 50.000, nyní ukazuje 165.000km. A tak se s vámi podělím o klady a zápory co jsem nasbíral během toho času.
Takže začnu zápory, protože člověka nejvíce potěší cizí neštěstí.
Vím co píšu, soudím podle sebe. :-)
Protože už mám s Primerou něco najeto, tak +- vím co není dokonalé.

Vezmeme to obhlídkou z venku. Možná se budu opakovat, ale po používáním
nectnosti se ještě zvýraznily.

Jednoznačně jako velké mínus je, že na bocích chybí ochranné lišty.
Auto je podřené od dveří vedle stojících aut a od pitomců co neumějí
zaparkovat a nárazníkem mi líznou dveře. Takto mi to podřeli už 3x Sice se dají dokoupit ale jsou neoriginální a jsou černé :-(. Přední nárazník je relativně nízko. Takže když zajedete k vysokému obrubníku tak ho ze spodu podřete.
S tím souvisí u spodní kryt motoru který je ve předu uchycen plastovýma "
čuplajzama" Takže časem příchytky ubrousíte a kryt začne plandat.
Tímto chci pozdravit místní omladinu co pozérovali v Kamenici před obchodem.
Nejdříve jsem si myslel, že koukají jak mám naleštěné auto, voskoval jsem ho
ten den dopoledne, ale oni koukali co se stane. Když jsem vycouvával, tak jsem nechal na obrubníku nárazník, a mládež málem popadala smíchy z lavičky. Mě spadla čelist, když jsem platil výměnu v servisu, neb nárazník ulámal všechny příchytky.
Úchyt na tažné lano je schován za záslepkou. Ale protože nikdy nebyl používán, tak vnitřní závit je totálně zarezlí a tažné oko nelze namontovat. Přední světla dle mého málo svítí, ale pořád perfektně oproti Passatu s normálními žárovkami.Hodně pomohla výměna xenonů, ale i tak to není dle mého ono. Svítí moc před sebe. Dle servisu jsou dobře seštelované, je to hold jejich vlastnost. Vyleštěné kryty předních světel opět začínají matovatět. Když praskne žárovka u zadních světel, musí se celé světlo odšroubovat. To není moc praktické.Podvozek je naladěn na komfort, ale i tak relativně hodně přenáší nárazy do kabiny. Měnil jsem stabilizátory + silentbloky na zadku něco na předku, ale zase
tam začalo něco klepat.Že mi něco klepe u brzd , to jsem již přestal řešit, neb to zmizí když
začnu brzdit.Při výměně pneu jsem zjistil že jsou prasklé manžety na tlumičích.
dále mě ničí zvuk zavírajících se dveří. Žádné to "žuch se nekoná. Jen " bum prásk" Ten kravál dělají kliky se zámkem a prahové lišty.

No a když už se otevřeli dveře, tak jsme u interiéru.
Interiér začal povrzávat. Hlavně v zimě. Vyřešil jsem to, že jsem do mezer zasunul malé
silikonové podložky. Vrže taky bederní opěrka, stačí ji mírně posunou a přestane to. Někdy lehce drnčí B sloupek. Zavrzal spojkový pedál, ale mocná síla WD40 to spravila. Zavrzalo řazení v kulise, to zmáknul teflon. Sedadla jsou dost vysoko, ale zase mohou zadní cestující v nejnižší poloze př. sedadla zasunout nárty.Loketní opěrka je opravdu na prd, slouží jako odkládací prostor na kreditní karty, brýle tužky a podobný bor... (nutnosti)
Topení začne foukat teplý vzduch +- za 7km Auto moc netopí na nohy u řidiče.
V létě když je +-28°, jede klimatizace a větrák na plno. Ze začátku je to fajn, ale po 10 minutách studeného větru je to otravné. Isofix je na.... nelze s k tomu pořádně dostat. Je schovaný za 5cm potahové látky sedadla. Takže jednoduší je autosedačku připoutat.Kufr by také mohl být větší, ale jediné řešení je tahat méně krámů. Nejvíce věcí má náš1,5roční kluk. To nechápu, když nelyžuje, nepotápí se atd. Dále se mi rozbil Klíč. Mikrospínač je KO. Musím koupit nový klíč 2,500,- + nahrát software za 600,- Dále mi vadí že acc. nefungují při vypnutém klíčku. Takže když chci poslouchat rádio, tak musím otočit klíč do první polohy. Ale to se rozběhne i PC a začne počítat čas cesty a tudíž ho prodlužovat a snižovat průměrnou rychlost. Je to blbost já vím, ale mohli to vychytat lépe.Dále mi opravdu vadí, že jediné okno se stahovací automatikou je u řidiče. Proč??

Motor:
Studený motor je stále hlučný, takže pokud ve vyhřívá kočka (čtyřnohá) na parapetu okna, tak úlekem spadne dolů.Motor je, jak bych řekl, netočivý. Tj. že nemá cenu ho hnát k 4.000ot. Táhnout začíná v 1700ot pokračuje do 3500 ot. pak se již jen točí a nic to nedává.
Když je zima tak -10 tak se mu nechce nastartovat. Jde to +- až na 3-4 pokus. Jsou dvě možnosti proč tomu tak je: špatný vstřik a nebo čerpadlo. Oboje mě děsí.
Nádobka k posilovači je špinavá od oleje do posilovače. Jinak je zatím max. spolehlivý. Spotřeba nafty je +-7l/100 Když jsem se vracel z lyží Vimperk - Praha, na střeše rakev , měl jsem spotřebu 6,2l/100. Jel jsem po okreskách 100 a na dálnici 120.
Dále absolutně nefunguje zastoupení Nissanu v ČR. Toto zastoupení nesídlí u nás, ale někde na západě. Takže když jim pošlete dotaz, tak přijde odpověď po 14dnech, s tím abych se obrátil na prodejce. A prodejce napíše, ať se obrátím na zastoupení, neb oni to nemají. Začarový kruh.

Všechno ostatní jsou jen pozitiva a sociální jistoty.
Jako pozitivum považuji velkou vnitřní prostornost, podpořenou béžovým interiérem. Interiér působí luxusně a světle. Všechna výbava zatím funguje, zatím si nikdy nepostavila hlavu, že by se muselo do servisu.
Musím vyzdvihnout z výbavy:
Vyhřev sedadel - absolutní nutnost, používám snad každý den.
Automatické stěrače - nestaráte se o ně. Prostě se zapnou když je potřeba.
Navigace - je pořád po ruce
Další velké pozitivum je parkovací kamera. Prostě řidič vidí kam couvá, jak to má daleko. Není problém zaparkovat na 2cm. Parkovací senzory jsou fajn, ale kamera je o 100% lepší.
Další plus je prostor pro výměnu žárovek v předním světle. Xenon jsem vyměnil za cca 4minuty. Supr přístupnost a ještě je tam vidět. K nezaplacení. Nový Xenon GE jsou koupil za 800,-
Jako obrovské pozitivum, řadím absolutní nezájem zlodějů.
A to nejlepší, zatím jsem jen lil naftu, olej a věci související s provozem. Jinak
ostřikovače ostřikují, klakson troubí a stěrače stírají. Auto je spolehlivé.
Uvidím co napíšu za dalších 50.000km.

 

Novinky v recenzi

17.8.2016 00:27

230.000 km

230.000 tachometr přelezl další metu. Primera funguje zatím super. Jako odměnu jsem auto navoskoval vyleštil, vevnitř vyčistil mokou cestou. Vše téměř dokonalé. Jenže ta japonská svi.. se začala stávkovat. :-( Najednou šlo špatně řadit, až najednou nešlo vůbec. Odtah do servisu. Prý to vypadá na spojku. :-( Z cenového rozpočtu bankéř ze SPOŘKY spáchal sepuku. Nakonec volali se servisu, že jen tekl spojkový válec- nové těsnění, dolitá brzdová a jezdilo se. :-) Za cca 14dní opět se auto zastavilo. :-( Odtah do servisu – odvzdušení a dolitá brzdovka. A opět se jezdilo- týden. Pak to opět kleklo. :-( Takže spojkový válec se vyndal ven a zjistilo se, že spojkový válec je prasklý a propouští- nový válec + dolitá brzdovka. Cena celkem 7.000,- Konečně auto jezdilo a ze samé radosti jsem tomu zatopil pod kotlem. Z výfuku snad létaly plameny jak z raketoplánu. :-) Jenže opět auto dojelo, šlo řadit ale auto se nehlo :-( – odtah , jen jsem řešil, zda do servisu či na vrakáč. Jelo se do servisu, kde mi řekli, že je prasklá poloosa. Oprava 5.000,- Auto pět jelo. Začalo jaro a teploty atakují 30°. Nějak se mi zdálo, že to moc nechladí. Tak sem doplnit klimu, ale stejně to nepomohlo. Zjistilo že ventilátor klimatizace se přidírá a po cca 30minutách se pomalu zastaví. Jel jsem na vrakáč na Kutnohorskou (doporučuji, nejlepší přístup, služby a prostředí) kde jsem ho za 1.000,- cestou zpátky mě na Průmyslové změřili a tak sem si k ceně větráku rázem připočítal 2.000,- a 3 body. Ty Japonský díly jsou opravdu kure... drahé. :-) Výměna 1.000,- Neb se musí odstrojit spodní díl přístrojovky a nový kabinový filtr. A opět se jezdí. Pak mi paní s Nissanem terranem nedala přednost a udělal mi "rychlé pruhy " na pravé straně. Nemám sílu ta zatím nechat opravit. Kolega z práce mi řekl, co to mám za buzna auto, neb svítí do růžova. Xenon! Jdu koupit nový. Nějak podražily už je za 700,- Koupil jsem i LED parkovačky , nějaké „ lkvalitní“ 180,- ks, po 1 měsíci blikají jak stroboskopy na IBIZE. Jdu je zítra vyreklamovat. Hold staré auto, chce svoje.

1.2.2015 21:36

210.000 km

Tak počítadlo minulo 210.000km. Auto funguje, ale objevilo se pár drobností. Rozpadá se roletka v kufru. Přestala držet zatažená. Někdo no mě nacouval a upadla mi dekorativní lišta masky. Až bude lepší počasí, tak jí přilepím. Přestal svítí jeden xenon, tak jsem koupil nový od GE. Investice 500,-. Výměna byla hotová za 5 minut. Přední světla začali opět matovatět, tak je na jaře opět vyleštím. Posilovač stále protýká, ale stačí ho dolívat. Objevilo se pár míst, kde bylo poškození laku a objevují se puchýřky. Jinak funguje super.

4.1.2013 21:50

Přestalo jet

Začalo to nevinně, v mrazech jsem dojel do Modřan, dal dovnitř gauč 80x195x40. Když jsem chtěl nastartovat, tak jsem nažhavil a to bylo vše. Najednou pohaslo vše. Tak jsem se dal odtáhnout do servisu. Ráno mi volali, že auto normálně nastartovalo, ale že se na to podívají. Startovali +- 50x a vždy v pohodě. Tak jsem auto odvezl a +- 14dní v pohodě jezdil. Pak jsem jeli pro dětskou postýlku do Košířů, postel naložili a zase to nejelo. Vše fungovalo, ale nešlo nastartovat. Takže odtah do servisu. Ráno mi volali že auto startuje. Zkusili to napojit na PC, ale to neukázalo žádnou chybu. Pojal jsem podezření, že naše auto nechce vozit postele. :-) Prý bude chyba ve startéru, že nevyskakuje, tak se udělala repase. Pak prý bude chyba tam kam se zasouvá klíček a startuje - repase. No a +- ve dvě hodiny ráno mě probudila manželka že praskla voda a, že se jede do porodnice. Když jsme se nasoukali do auta, tak zase nestartovalo. :-) Takže se volala záchranka. Stihlo se to jen taktak. Holčička byla na světě +- 5min po příjezdu do porodnice. To byla poslední kapka a byl jsem rozhodnutý auto prodat pokud nenajdou kde je chyba. Ale auto pokaždé v servisu fungovalo a tak PC nic neukázalo. Celkem opravy tohoto problému stálo +- 9tis. Nakonec se zjistilo že vadné bylo ukostření. Nějaký drobný hlodavec si pochutnal na kabelu co vede ukostření k motoru.Tato oprava nakonec stála 800,-. A od té doby uběhlo 10měsíců a najel jsem +-10tis a v pohodě. Takže auto mám pořád.

8.11.2011 00:40

Nové Video

Je podzim a tak je všude spadané listí ze stromů. Už mě to nebavilo hrabat a tak jsem si to vylepšil. Vzal jsem na to fukar. AUTOfukar - můj zlepšovák. Toto video jsem natočil na dislapy zadní parkovací kamery o půlnoci. Zde je vidět jak je vidět za naprosté tmy. :-)

8.9.2011 00:48

Spotřeby

Tak jsem se vracel před měsícem z chalupy, natankoval jsem na Shellce na Slapech, vynuloval PC a jel jsem přes Zbraslav do Hostivaře. Kdo to zná, tak ví, že je to ze začátku 3km skopce a pak +-35km po rovině. Byla neděle, takže se lufťáci vraceli domů a nemohlo se jet rychle. Tak jsem s proudem. Celou cestu jsem jel plynule +-80km/h a výsledek byl 4,6l/100. Spotřeba super, ale jízda byla maximálně otravná. Nikdy více!!!
Pak mi přišla poštou pozvánka na PČR, s tím že mě změřili na Cínovecké :-( To mě trochu umravnilo. Jel jsem za kámošem do Velkého Oseka. Takže po dálnici a zpět. Udržoval jsem na dálnici +-120 a na okreskách 90. A výsledek byl 5,6l/100, Nízká spotřeba, byla dána rovinnou a nízkou rychlostí. Ale taky ta jízda byla nuda.
Ale vše jsem si vynahradil v sobotu. Bylo smrtelně brzo ráno, 7:00 a už svítilo sluníčko. Pustil jsem Coldplay, stáhnul okénko a užíval si cestu. Jel jsem sám na chalupu a pak na druhou chalupu. Neznám pro chlapa lepší relax, než jet v autě sám. Přes Psáry je udělaná nová silnice a kolem 7. tam nikdo nebyl. Nissan hvízdal v každé zatáčce. Takže před zatáčkou ostře na brzdy odřadit ze čtyřky na dvojku a pak plnej plyn, trojka, plnej knedlík , čtyřka, pětka, z výfuku se kouří, jak z komínu elektrárny, brzdy, pod plynem projet zatáčku dát tam čtyřku a nechat si jí tam do další zatáčky, brzdy, trojka, ubrat plyn neb si Primera sune po tečně ven ze zatáčky, na konci přidat plyn podržet ho do 4000, čtyřka, lehce ťuknout na brzdy, meziplyn trojka a projet táhlé esíčko. Uf ještě že v protisměru nic nejelo, rovinka, čtyřku následuje pětka, brzdy, meziplyn k omezovači trojka, následuje ostrá zatáčka, dvojka to už nebere, takže trojka a znova na brzdy. Brzdy to již moc nezvládají. Kontroluji vyhřívání sedadel, protože je mi vedro od sedala, potí se mi dlaně, které otírám o kalhoty. Naštěstí následuje Radlík a jedu "předpisově" 70. Pak +-4km z kopce, dost času dát autu odpočinout, protože pak následuje 9km stoupání po krásné silnici do Všetic a pak dále do Neveklova. Cestou na z pátek jsem si dal zatáčky, jak na Tour de France skrz Slapy. Tady jsem lehce potlačil slabší motorkáře, kteří mi to ukázali na rovinkách a dále Downhill do Davle. Pak vrchařskou prémii do Jílového. Celou cestu jsem si to užíval a zubil jsem, se jak magor. Z Jílového jsem si to dal "zkratkou" do Popovic, Tady najel na D1, přitlačil akcelerátor na koberce a z toho kopce na Prahu jsem tam měl něco málo přes 200. Celkem jsem ujel +- 140km se spotřebou 10,2l/100. Spotřeba je poněkud větší, ale byla to opravdu nádhera. Budu si to muset někdy zopakovat. 

Jinak se mi dlouhodobá spotřeba ustálila na 6,3l/100. To přičítám dlouhým jízdám a tím jak se to protáhlo přes Německo.

2.8.2011 00:01

Cesta na dovolenou

Tak jsme se vrátili z dovolené v Itálii. Jeli jsme naší naftovou příšerou. Abychom se do auto vešli, tak sem udělal úklid v autě. Vyndal jsem náhradní stěrače, sněhové řetězy :-) deštník a milion podobně důležitých věcí. Vyndal jsem taky podlážku a tím zvětšil kufr o dalších 12cm na hloubku. Nakázal jsem, že se vezmou jen důležité věci, žádné zbytečnosti. Asi to nějak zafungovalo a tak jsme se vešli v pohodě do auta a dokonce bylo vidět i zpětným zrcátkem. Kdo jel na dovolenou se svištěm, tak tuší jaké to je, když se veze kočárek, postýlka, madrace, nafukovací hopsadlo - méďa, autíčko atd. Jenom nechápu k čemu jsme si vezli 3x kyblíček,5x lopatičku, 2x hrabičky a milion bábovek.A já vůl si nevzal ani pivko, abychom se v pohodě vešli. Ještě že jsou v kufru boční chránky, tak se v pohodě schovala kořalička. A teď trochu čísel. Do Itálie a na zpět to bylo přesně 2.050km. Tam jsme to jeli 10hodin průměrnou rychlostí 118km/h, se spotřebou 6,5L/100km. Na zpátek jsme to jeli 13hodin, neb jsme chytili kolonu, která byla dlouhá +-200km,
průměrná rychlost byla 91km/h a spotřeba byla 6,5L/100. Poprvé jsme tankovali na dálnici v Brenneru za +-37,- Dále pak cestou na zpět také v Brenneru, ale na Shellce u Freeshopu
za +-34,15. Na pak na Benzině D5 u Plzně za 36,70. Náklady za naftu +-4.700,- Náklady na dálnice + Brenner +-1.650,-
Auto šlapalo jak hodinky. Výhoda nafty je že si nechá na šestku jezdit 70 i 200. Takže jsem dal 6 v Itálii a v Praze ji vyndal. Se spotřebou 6,5L jsem spokojenej, kdybychom neletěli přes Německo, dalo by se to stahnout i na 6litrů. Auto je vyloženě stavěno na přesuny, takže je tiché, prostorné a pohodlné i dostatečně výkonné.

Dále přidávám foto, jak to vypadá, když se stěhujeme na chalupu, kde všechno máme. Nechápu co tam všechno vezeme za krámy.

6.5.2011 15:12

Zkušenost po najetí 50.000 km

Dnes jsem přidal postřehy, co jsem načerpal při nájezdu 50.000 km.

13.4.2011 23:43

Přezuto

Tak jsem přezul na letní. Zkontoloval jsem co jako amatér umím. Zjistil jsem, že jsou prasklé gumové manžety na př. tlumičích a že mě na podzim čeká výměna všech destiček. Letní pneu to budou mít letos také za sebou.

21.2.2011 13:14

Zajímavé fotky

Tak přidám pár zajímavích fotek co jsem ulovil. Jsou to blbosti Já vím. :-)

15.12.2010 11:21

Nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci - sněhové řetězy v akci.

Nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci!!!! Tak toto opravdu platí v případě sněhových řetězů EUROSPEED. Vozil jsem je v kufru +- 4roky. A teprve včera nastal správný čas je nasadit. Nebudu popisovat, jak jsem se vztekal, když jsem je nasazoval. Hold chyběla praxe i teorie. Nakonec jsem to ale zvládnul. A proč jsem je nasazoval? Jel jsem do Liberce, cesta v pohodě, ale místní uličky jsou pod sněhem. A pod sněhem je led a tam kam jsem jel ( Ječmínkova ) byl kopec a zasněžený led. Takže jsem zůstal viset kousek pod vrcholem. Zkoušel jsem to vyjet 2x a pořád nic. Tak jsem to rozjel pořádně a stejně se mi to nepodařilo. Ale po tom co jsem tam řádil, jsem odkryl silnici na led. A když jsem couval tak jsem si lehce přibrzdil, ale auto se sklouzlo ke straně. Takže jsem nemohl nahoru ani dolů. Takže přišel čas na řetězy. Nasadit a rozjet se. Jenže to bylo v celkem prudkém kopci tak to nasazení a rozjetí chvilku trvalo. Po nasazení jsem se začal prohrabávat ledem, prohrabal jsem se +- 8cm hluboko ale nakonec jsem vyjel. To co zbylo z řetězů vidíte na fotkách. Ujel jsem na nich +-3m hrabal jsem na místě +- 20sekund. To je vše. Abych řekl pravdu, jsou to šmejdy. Prasklo jedno spojovací oko co drželo 4 řetězy, dále se utrhlo jedno spojovací oko na obruči. Co udělaly uvolněné řetězy s plastovým podběhem je snad jasné. Dále přikládám foto jak se ubrousili upevňovací oka na obruči. A to +- po 30sec záběru. Nedokážu si představit, jak by vypadaly po jízdě +- 20km se střídáním asfaltu a zasněžené silnice. Takže jsem sice na začátku ušetřil, ale po jednom použití jsou na vyhození a mám popraskaný plastový podběh. Takže pokud mohu poradit, nekupujte levné řetězy a kupte pořádné jak Pewag atd. Ve výsledku zjistíte že ušetříte.

27.11.2010 20:02

Přišla zima

Tak i v Praze napadnul sníh. Tak jsem na kapotu dal zaměřovač na důchodce. :-) Inspiroval jsem se u MB. Foto jsem také přidal.

20.10.2010 18:30

Navigace

Tak jsem si stáhnul mapy 2010-2011. Doufal jsem, že tam již bude nový okruh kolem Prahy. Ale není. :-( Teleatlas na to kašle. Snad tam bude za rok. Viz fotka zobrazení Strakonické.

Jinak jsem přidal pár fotek. Už jsou zařazené, tak budete muset to projít všechno.

10.9.2010 16:20

New verze moje auto.cz

Protože mám 23 palcovej monitor, tak se mi vtom při dlouhých( poctivých) recenzí text skoro ztrácí. Odhadem je to tak 40% text, zbytek je bílá nevyužitá plocha. Vypadá to hrozně. Viz foto mé recenze. Ale podobně to vypadá u recenzí v TOP80. Je mi jasné, že se snažil team Auto.CZ posunout design dopředu, ale nevím zda se to v tomto případě povedlo (dlouhé recenze). Podobný trend zužování, jsem vypozoroval i u jiných webů. Předělávají mám v kolbence také web stránky a navrhli podobné řešení, kdy je je funkční 50% obrazovky. Hned jsem je to nechal předělat ať, je funkční alespoň 70%. V době kdy má každý doma min 20palců , je to cesta zpět. Pokud se už nedá se šířkou textu hnout, navrhuji doplnit to o nějaké informace týkající značky, či recenze podobného typu auta( SUV MPV Combi) atd.

7.9.2010 19:20

Čištění ulice

Když někdo zastaví na chodníku a je u toho MP, tak dostane pokutu. To se ale nestane u nás a sídlišti, když čistí ulice. Normálně se večer vyjede na chodník či louku a nechá se to tam do doby, než se ukončí čištění. MP odtahují jen auta co zůstaly zaparkované na ulici a brání úklidu. Ale těch aut zaparkovaných na chodnících či zeleni si naštěstí nevšímají. Foceno telefonem, tak omluvte kvalitu foto.

16.8.2010 11:43

Kroupy

Tak to byl masakr. Z nebe padaly kroupy o velikosti menšího pimpongového míčku. Protože bylo teplo tak jsme nepospíchali z chalupy a vyjeli jsme kolem 20:30. Za Jílovím začalo trochu poprchávat a za cca2 minuty začali padat Kroupy. Nejdříve menší a pak ty velké. Krupobití trvalo cca 10 minut. Zastavili jsme neb hrozilo že mi to rozbije př. sklo. Naštěstí jsme byli schovaní v lese, takže kroupy zpomalili větve, ale i tak to byl masakr. Byl to takový kravál že jsem neslyšel vyzvánět telefon co jsem měl ve středovém tunelu přístrojovky. Jak bylo vedro tak se na silnici udělala vodní pára a nedalo se nikam jet. Když jsem vyjížděl tak teploměr ukazoval 21 C° při krupobití ukazoval teploměr 12C° a když to skončilo tak se teplota zvedla na 18C°, Pak začali padat větve na silnici, tak jsme museli vyjet z lesa.Když skončilo to krupobití, tak jsme dojeli do Petrova, zkontrolovat škody na autě. Naštěstí to bylo OK, ale zaparkovaná auta měla rozbitá př. skla, střešní okna. No hnus. Ale co mě překvapilo, byl motorkář, ten musel dostat namláceno. Dnes odp. přidám i fotky.

21.6.2010 10:19

Vyleštění př. světla

Tak jsem se o víkendu pustil opravy př. světla. Krycí plast byl v horní polovině matný, jako by poškrábaný. Drobné škrábanečky dlouhé až 5cm. Nejdříve jsem si myslel, že je to od myčky, ale když se to objevilo i na druhém(novém) světle, tak jsem věděl že není, neb do myčky nejezdím. Pak jsem myslel, že je to o ostřikovače př. světel. Ale pak jsem zjistil, že to dělá xenon. Škrábance se objevují ve směru jak je plast lisovaný. Kombinace špatného plastu a teploty xenonu udělá své. Hold Nissan šetřil a toto dělá každá PrimeraP12 s xilofónama. Takže jsem použil smigl 1000 pak 2000 dále Tempo pastu a pak jemnější od Trutle. Výsledek vidíte.

2.6.2010 12:55

Spotřeba II

Tak jsem se vracel z Hrádku nad Nisou do Prahy. Jel jsem v klidu, nikam jsem nepospíchal, neb jsem vezl rodinu. Sviště + psa. Na dálnici jsem jel +-120. A když jsem dojel domů tak spotřeba byla 6,2 při průměrné rychlosti 102,6km/h

19.5.2010 12:26

Spotřeba

Tak jsem se byl podívat na Moravě. Ale to bylo ještě před velkou vodou. Jeli jsme ve 4 + pár krámů v kufru ( T815 by měla co dělat, aby je jí to vešlo na korbu) Jel jsem na pohodu. Takže dálnice 120-130, město 50, mimo 100. A spotřeba po 720km je 6,4l/100. Níž se to už asi nedostane. Leda tak za cenu nižší rychlosti na dálnici. Takže kdo tvrdí že s Primerou jede na dovolenou za 6 tak kecá.

21.4.2010 15:17

Akce 370Z

Akce byla uspořádána v areálu Volcano Complex www.volcanocomplex.cz,. Ani jsem netušil že něco takového ve Stodůlkách je. Vypadá to tam super. Je to tam moderní a prostorný. Počasí také vyšlo na 1 s* , bylo slunečno a teplo. Přijel jsem s vím naftovým stíhačem na 12:00. Zaregistroval jsem se, vyfasoval jsem reklamní materiály + tkaničku na krk „ Nissan sport cars“. Reklamní materiály jsem tam náhodou nechal, ale tkaničku uschoval. Tu předvedu na výjimečných akcích jako je např. Nissan sraz. Zeptali se mě co preferuji, bez rozmýšlení jsem řekl švédskou trojku, to slečnu trochu rozhodilo, řekla že chce vědět zda manuál či automat? Škoda. Řekl jsem že je mi to jedno, že raději automat. Sednul jsem si a čekal až mi řeknou že můžu ukázat co je ve mě. Celkem bylo připraveno 5 370Z. Jeden kabriolet ostatní coupé. Z toho bylo 2 coupé Nissan 370Z Black Edition. Prostě mňamky.
A cca po 1minutě mi přinesli podepsat papír, kde se upisuji, že uhradím případnou spoluúčast. V podstatě je to dlužní úpis, kde budete muset prodat auto byt a i psa, aby jste to zaplatili. A po další minutě jsem již seděl v 370Z v kabriu v at.
Kluk který seděl na sedadle spolujezdce se snažil mi něco povídat o autě, ale vysvětlujte to mě, který přijel naftovým kombajnem s 140k a nyní řídil klasickej sporťák s 328k. Takže jediné na co jsem se soustředil byl provoz a policejní radary. No a co čert nechtěl, na prvních světlech jsem se postavil vedle BMW M3 E46. Mrknul jsem na něj on na mě a bylo to jasný. Padla oranžová , já dal plnej knedlík a BMW bylo ve zpětným zrcátku. A pak na dalších světlech jsem zjistil že to není M3 ale nějaká 328 s M paketem. Ale řidič BMW se smál a ukázal OK. Testovací jízdy byla po 4. Proudovce pak na dálnici, pak kousek zatáčkové okresky a znovu na dálnici. Celkově to bylo +- 35 km. Maník vedle mi řekl, že omezovač se zapne při 250km/h, a nekecal, když jsem tam dal k Loděnicím 250 tak už to nezrychlovalo. V pár zatáčkách jsem se snažil odsadit zadek, ale 370 sedí jak přibitá. Limity tohoto auta jsou v řidiči. Většinou ubere řidič, limity 370 jsou ještě dále. A když jsem se vracel tak se vedle postavila další testovací 370. Takže padla zelená a opět pedál do koberce a opět nastalo další inferno. 370 opět zmizela a já brzdil neb jsem měl na Jeremiášce 160. Po příjezdu jsem pokecal s klukem co řídil to druhé Zetko a on se divil o kolik je automat rychlejší na světlech než manuál. Jo, jasně pokud to bude mít člověk v ruce tak mu automat neujede, ale oba jsme v Zetku seděli poprvé. Pak jsem udělal pár statických fotek pro Vás. A protože tam bylo 5 volných aut , asi všichni správní řidiči obědvali, tak jsem i dal ještě jízdu v coupe v manuálu. JJ jsem klikař. Takže nastal stejný mazec jako v kabriu s automatem, jen s tím rozdílem že jsem+- věděl jak se auto chová. Takže za jedna a v 7500ot za dvě atd. Za zvuk motoru nad 5000 ot. bych snad vraždil. To byla paráda.

K jízdě samotné:
Kokpit má hafo budíků, displejů a čuplajzů. Ale jediné co jsem stihnul sledovat byl otáčkoměr a rychloměr. Vše ostatní jsem zjistil že je v autě až po dojezdu. Zajímavější než celý kokpit je jiné nastavení auta pro automat a manuál. Jinak auto je do +- 3000,- nevýrazné, ožívat začne kolem 4500ot a nejlepší je kolem 7000ot. Polohu za volantem jsem našel hned, sedačky byly super a měli navíc chlazení. Sedala jsou velice pohodná a celkem držela mé obtloustlé tělo . Volant ač vypadá divně se super drží. Pedál brzdy jde ztuha, ale perfektně funguje. Např. stahování oken je umístěno lépe než u mého rodinného vagonu. Místa na výšku je zde překvapivě hodně. Žádný stísnění prostor pro nohy či hlavu. Ale mě je každé auto super i taková stará Fiatka 500. Jen hluk o pneumatik mi přišel celkem velký. Ale bylo to tím že jsem měl auto se zimákama.
Automat:
Pedál má tři polohy: Městský neboli na korzování po Monaku, rychlý pro dálniční přesun a infarktový, kdy chcete způsobit okolí zástavu srdce. Funguje to super jen si na to musíte zvyknout. S automatem v první poloze řadí nahoru kolem 3000ot. Je to pohoda, jízda je tichá a rychlá. V druhé poloze odřazuje při 6000ot a při zaražení pedálu na podlahu podřadí o 1 až 2 stupně a pak řadí po omezovač. Ideální pro předjíždění. Nejenom že vystrašíte ostatní řidiče rychlostí jakou jste je předjel ale i zvukem vytočeného šestiválce. To je teprve ten pravý motoristický orgasmus. Automat mě opět překvapil jak byl rychlý a pohodlný. Prostě návykovej. Kabrio bylo super, ale trochu hlučné a to jsem jel s nataženou střechou. Hlavně aerodynamický hluk byl výrazný. Hlavně kolem 220a výše.

Coupe.
To je teprve to pravé Zetko. A navíc mělo fofrklacek. Hned jsem zapnul sportovní mód u řazení. Ze začátku mě zarazilo jak jde spojka a řazení ztuha. Takže za jedna a pomalu z parkoviště, pak dát za 2 a lehce polechtat plyn. Pak prudce na brzdy neb tam je 110. Semafory, takhle dlouhou červenou jsem dlouho nezažil. Konečně tam padla zelená, dávám za jedna za dvě, tři až do šestky. Jedu na pohodu tak 160, pak podřadím za 4 otáčky letí k 5000ot a na plnej knedlík dojíždím, spíše dolétám, k nájezdu na D5. Na dálnici jedu na pohodu 160, pak se řidič vedle jedoucí Fábie rozhodne předjíždět kamión. Trvá mu to všechno neskutečně dlouho. Podřazuji za 3 otáčky jsou srovnatelné s otáčky elektrického mixéru. Opět řadím na horu a rychlost roste rychle na horu. Při tomhle mě změřit tak jsem nejenom bez papírů, ale na TV NOVA bych byl označen za piráta silnic , jistě bych byl po této reportáži draftován mezi stíhače AČR. Najednou mi spolupráce se spojkou a řazením připadá dokonalá. Vše funguje na 1. Na tohle auto se musí prostě zostra. Takže plný plyn a když kontrolka řazení problikne tak řadit na horu. Při podřazování tam elektronika hodí meziplyn. Takže se nemusíte zatěžovat s brzděním a meziplynem. Při nájezdu do zatáček podřadit za 3 a pod plynem projet zatáčku a na jejím konci zatlačit plyn do koberce. Auto sebou trochu hodí do strany v náznaku malého driftu ale pokračuje ve směru. Nic záludného. Jen ten božský zvuk V6. Po ujetých 30 km musím auto vrátit na parkoviště. Škoda tohle auto by mi slušelo.

Jinak průměrná spotřeba byla 20,1 L/100km
Kufr je malý, tak na 3 kartony plechového Gambáče v 0,33.

Plný dojmu pro projížďce s 370Z usedám do P12. Dávám za 1 a nic se neděje, tak řadím na horu a opět se nic neděje. Kde jen ten zátah, kde je ten fantastický zvuk z 370??? V pr….. No nic, tak potěším alespoň ego a jedu cca 100 po úzké silničce. Šlápnu na brzdu a nic. Ono to nebrzdí. Ale brzdí, jen normálně, ne jak Zetko. To byl hrozný návrat do reality. Na tyhle jízdy bych povinně doporučil jízdu MHD.

19.4.2010 15:18

Odtah

Tak jsem pro zajímavost přidal fotky odtahu. Na tom by nebylo nic tak zajímavého, kdyby se nejednalo o odtah z podzemního parkoviště pod domem. U tohoto Rencka vypověděl službu zámek u řízení. Takže auto nešlo odtáhnou na laně. A na výšku se tam klasická odtahovka nevejde. Takže se zavolal maník co má odtahovku co se vejde do podzemních garáží. Je to starej Ford bez SPZ, proto se veze na autě.

29.3.2010 00:43

Přezuto

Protože bylo dneska hezky, tak jsem konečně přezul zimní na letní. Nechtělo se mi dál trápit zimní Pirellky. Přezouval jsem z 15 na 16. A hned auto vypadá lépe. Pneu jsem měl vyvážené a tak byli za 30 minut a autě. Hned jsem je jel dofouknou a dofounul jsem i rezervu, ta měla 1,1.

26.2.2010 14:24

Autosedačka

Protože mám malého sviště, pořídili jsme si kočárek( 3kombinaci) Chtěl jsem připevnit autosedačku na isofix, ale cena za základnu isofix je 5400,- a to nekoupím, když je to stejně na rok. Takže poutáme, už mi to i jde, jenže zadní pásy jsou zbytečně krátké, takže autosedačka nemůže být v nejnižší poloze.

16.2.2010 17:03

Spotřeba

Při zimních teplotách a ježdění na důležitá místa do 3km (pošta, nákup, bazén) se spotřeba vyšplhala na 9,2 l/100 : Snad to s lidma co jezdí za 4,5 nešvihlo. :-)

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Nissan Primera WP12 2,2DCI

Další vozy Nissan Primera



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Nikde mě nenechalo, tak za 10.

praktičnost
9

Nějaké ty nedostatky se najdou tak za 9.

prostornost
10

Prostor pro posádku je opravdu veliký. I vysocí lidi si zde nebudou stěžovat.

jízdní vlastnosti
9

Jízdní vlastnosti jsou OK, jen do té motokáry jí něco chybí.

jízdní komfort
8

Rány od podvozku snižují hodnocení.

provozní náklady
8

Náklady jsou zatím jen za naftu. Ostatní zatím drží. Musím to zaklepat.

náhradní díly
6

Originál díly jsou drahé, ale asistejně jako na vše. A na vrakárně také. P12 je exot a na vrakovišti v Praze a okolí jsem objevil jen 2ks.

výkon motoru
9

Na 2,2 je to málo, ale snad díku tomu to vydrží. Je to to nejsilnější co v Přimeře bylo možno sehnat.

spotřeba
8

Žere. Chtěl jsem jezdit za 5, možná i za 6 ale jezdím za 7. Když je zima tak za 7,8L

hlučnost motoru
10

Když se zahřeje, tak přede jak kočka.

kvalita sedadel
9

Není to špatné, je to pohodlné. Žádné sportovnání, ale co taky čekat od kombajna v naftě.

brzdy
9

Brzdy brzdí, stěrače stírají, klakson troubí. Nikdy jsem se na brzdy nestěžoval.

zavazadlový prostor
9

Je menší, neb jsem stěhovatel. I kdybych měl MB E v kombajnu tak by mi to bylo asi málo.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…