Recenze

Papír1 (muž 43 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Opel Astra OPEL ASTRA K 1,4 TURBO INNOVATION

9.93 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Astra, foto 1 Opel Astra, foto 2 Opel Astra, foto 3 Opel Astra, foto 4 Opel Astra, foto 5 Opel Astra, foto 6 Opel Astra, foto 7 Opel Astra, foto 8
Opel Astra, foto 9 Opel Astra, foto 10 Opel Astra, foto 11 Opel Astra, foto 12 Opel Astra, foto 14 Opel Astra, foto 15 Opel Astra, foto 16 Opel Astra, foto 17 Opel Astra, foto 18 Opel Astra, foto 19 Opel Astra, foto 20 Opel Astra, foto 21 Opel Astra, foto 22 Opel Astra, foto 23 Opel Astra, foto 24 Opel Astra, foto 25 Opel Astra, foto 26 Opel Astra, foto 27 Opel Astra, foto 27 Opel Astra, foto 28 Opel Astra, foto 29 Opel Astra, foto 30 Opel Astra, foto 31 Opel Astra, foto 32 Opel Astra, foto 33 Opel Astra, foto 34 Opel Astra, foto 35 Opel Astra, foto 36 Opel Astra, foto 37 Opel Astra, foto 38 Opel Astra, foto 40 Opel Astra, foto 41 Opel Astra, foto 42 Opel Astra, foto 43 Opel Astra, foto 44 Opel Astra, foto 44 Opel Astra, foto 44 Opel Astra, foto 45 Opel Astra, foto 46 Opel Astra, foto 47 Opel Astra, foto 48 Opel Astra, foto 49 Opel Astra, foto 50 Opel Astra, foto 51 Opel Astra, foto 53 Opel Astra, foto 54 Opel Astra, foto 55 Opel Astra, foto 70
 

Technické info

Přezdívka auta ASŤA Rok výroby 2017 Koupeno ojeté najeto [km]:29000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1399 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 245 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.2 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 370 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.4

Popis vozu

OPEL ASTRA K 1,4 TURBO 92Kw

Proč Astra?
Je to jednoduché, dosavadní veterán ( CLIO rv. 98 ) ohlásil, že je nejvyšší čas na výměnu.
Tak jsem začal hledat nástupce. Co jsem na 100% věděl, že to musí být nové auto „ max. 2roky staré “

Požadavky nové auto:
Auto větší než dosavadní CLIO, hatchback, 5 dveří.
Benzín od 70kw
Nájezd do 30.000 km
Automatická klima
Vyhřívané sedadla
Bluetooth rádio
Ovládání rádia na volantu
Cena +- 300.000,- ideálně kolem 260.000,- 
Žádné auto na F ( FERRARI, FIAT, FORD a všichni FRANCOUZI ) 
Žádný 3V.
A musí se líbit manželce, což je prekérka.
Jo a musí být dle ženy modré ( ps. Proto máme antracitovou metlu ) 

Do výběru se dostaly tyto pekáče.
Kia ceed II
Huyndai I30
Seat leon
Opel astra

Kia v 1,6 byla dlouho favorit, velký výběr i slušná výbava a cena.
Zlom nastal v tom, že akorát přišla nová generace. Ta byla perfektní, ale 1,4 je slabá a cena byla přes 360.000,- a žádná sleva.

Hyundai s I30, vypadl neb ho má prý každý, a interiér mi také nesednul.

Seat Leon by vyhovoval se slabší 1.2T , ale cena byla vysoko.

Opel Astra s 1,4T splňoval vše, jen cena byla taky hodně vysoko.

Výběr jasný, tak jsem zahájil objíždění autorizovaných bazarů.
U Kie se mi potvrdilo, že 1,6 je použitelná a 1,4 je pro rozvážné řidiče. Ujasnil jsem si, že bych chtěl jenom Ceed III.
Ale Ceed III byl cenově absolutně mimo mísu. Jediné co by mi v AUTOBONDU dali, je sleva na servis.

Pro jistotu jsem zajel do Lennera na I30, abych se utvrdil, že interiér není dle mého vkusu.
Jedině ta cena byla velmi přesvědčivá.

Leon byl super, jen byl ve výbavě SOCIAL EDICION a ceny začínali na 360 tis. Sleva max. 5tis.

Nakonec jsem zajel do Tukase na Astru. Velké + co hovořilo pro Astru bylo, že je to nový model. Měli tady cca 5 Aster co by připadli v úvahu, jen ta cena 350- 365tis.

A jak jsem se nakonec dostal k Astře?
Hodil jsem řeč s prodejcem OPELU a ten mi řekl, že nově upravili cenu na 336tis. To již začínalo být zajímavé. Udělal jsem pár fotek, absolvoval malou projížďku a rozešli jsme se s tím, že si to promyslíme. Ve výběru byl horký favorit byla Astra v tm. čokoládové metalíze. Druhý den podvečer, tam zajela žena sama. Volala mi, že tam mají jen 2x černé, 2x stříbrné a 1x sv. hnědou. ???? Zjistili jsme, že tm. hnědá vyzní jen při slunečním světle. Jakmile je šero, působí černě. A černou jsme nechtěli. Volba pak byla, zda nudnou stříbrnou a nebo nudnou stříbrnou ocelovou? Nakonec jsme vybrali ocelovou. Nainstaloval jsem si do telefonu Android Auto a rozchodil to v Astře. Prodejce na to nevěřícně koukal , neb mu na „centrále“ tvrdili že v ČR to nefunguje.  Našel jsem na autě nějaké nedokonalosti a ukončili jsme vyjednávání na ceně 310.000,- . Plácli jsme si a už jsem netrpělivě čekal, až mi zavolají, že je přepis hotový.

A co že jsem si to pořídil:
Opel ASTRA 1.4 TURBO – ( voturbená bestie )
Rv. 2017 – (narozeno v POLSKU )
Moror : benzín 1399ccm
92kw / 125k v 4000 ot. – ( brutál, ne Bruntál )
245 Nm v 2000ot.
0-100 za 9,2 sec - ( aby se měla M5 na pozoru)
V max. 205 km/h ( jejím revírem je dálnice, její tempo je vražedné )
Hmotnost cca. 1240kg - ( lehkonohá )
Kufr: 370l – ( mokrý sen českého chalupáře )
Rozměry: 437 x 181 x 149cm
Nádrž 48l

Výbava INNOVATION - nejvyšší + nějaké přípatky. Ale i tak se dá hodně přidat.
St. Výbava: ABS, ESP, kontrola tlaků v pneumatikách, 6x airbag, LED denní svícení, 7“ dotyková obrazovka, tempomat, ovl. Na volantu, kožený volant + řadící páka, el. parkovací brzda, automatická klima, bezklíčové otevírání, zadní parkovací senzory, el. sklopné zrcátka, mlhovky, udržování v pruhu, automatické svícení, rozpoznávání značek, automatické brzdění, dešťový senzor, samozatmavovací zpětné zrcátko, sedalo AGR u řidiče, kombinace sedadla látka/ kůže, elektrony 16“ atd. Navíc je tam ZIMNÍ SADA - vyhřívaná sedala + volant, odhlučňovací sada, zatmavená zadní okna, metalíza, dojezdové kolo.

EXTERIÉR:
5. hatchback , ocelová metalíza, LED denní svícení, světla H7, zadní parkovací senzory. Design je evolucí předchozí verze. Jen v Opelu trochu přiostřily linky. Ostřeji střižený kabát Astry vypadá moc dobře, a i po letech bude vypadat elegantně, protože design je bez výstřelků. Přes celý boční profil se táhne výrazná hrana která navazuje na zadní světla. To opticky odlehčuje hmotu dveří. Ale ta hrana je bolest Astry, neb se z designového hlediska nedávají ochranné lišty. Takže když nějaký vedle parkující ignorant hodně otevře dveře, tak to schytá právě tato hrana. Astra je takto otlučená na cca 5 místech. Když jsem u laku, tak ten je dle mého nekvalitní. Velmi snadno se poškodí. Metalická barva je měkká a malé vrstvě. Např. u nádrže je již odřené místo na bílý základ od tankovací pistole. Osekaná je hrana př. kapoty, A to má najeto jen 28 tis. Tím že astra nemá vestavěnou navigaci, tak nemá „ ploutev“ ale anténu se zesilovačem GSM. Led denní svícení vypadá efektně a opticky navazuje např. masku. Zdrojem záření u př. světel jsou H7, tak to svítí normálně. Večer se s Astrou skoro nejezdí, tak to neberu jako hendikep. Mít to jako rodinné auto, určitě bych si připlatil za LED MATRIX, i když jsou problémové. Tankovací víčko je obrovské, pokud se otevře na dálnici, tak Astra určitě vzlétne.  Zpětná zrcátka jsou uchycena na dveřích a jsou velká, takže je v nich hezky vidět. Př. stěrače jsou schované pod kapotou, a fungují od sebe. Je to nezvyklé, ale příjemné. Zadní stěrač je parodie na stěrač. Je hodně krátký. Na pátých dveřích je malý spoiler který plynule navazuje na střechu. Na hranu zadního nárazníku jsem nalepil nerezovou ohranou lištu. Celkově je vnější design nekonfliktní tudíž velice povedený. Kola jsou alu 16“ na magickém rozměru 205/55/ r16. Na všechny skla jsem nechal vypískovat VIN.

INTERIÉR + ASISTENČNÍ SISTÉMY:
Do interiéru se dostanete pomocí bezklíčkového odemykání. To funguje super, ale s jedním velkým ALE. Nesmíte mít nastavené automatické zamykání, slabou baterii v klíčku, a nechat klíčky v autě. Jinak „cvak“ , vy jste venku a klíče uvnitř. Interiér ve výbavě INNOVATON vypadá super, ale v noci je to ještě lepší. Bílé ambientní osvětlení navozuje pocit luxusu. Černý lesklý interiér je hezký, ale je na něm vidět i malá nečistota. Sedala jsou příjemná na sezení, kombinace kůže látka je efektní. Zezadu jsou př. sedadla potažená také um. kůží a mají tam kapsu na dětské krámy, což je praktické. Takže odsud vyndávám obaly, části LOL panenek, nedojedených jídel atd. Jen nevím, na co je u sedadla řidiče el. bederní opěrka. Manuální ovládání by mi pohodlně stačilo. Sedadla mají solidní rozsah nastavení, delší řidiči si musí připlatit za prodloužený sedák. Já mám 175, tak jsem spokojený. Volant má ideální velikost, dá se nastavit ve dvou osách. Má příjemný kožený potah. Na levé straně volantu je ovládání: zapínání tempomatu + omezovače, nastavení rychlosti, vypínání tempomatu a nastavení intenzity nouzového brždění. Na pravé straně je ovládání rádia, hlasitosti a telefonu. Tempomat funguje v pohodě, jen mě rozčiluje, že jeden krok je 2km. A že rychlost tempomatu se zobrazuje jen pokud sním manipulujete. To má VW lépe vyřešené. Omezovač jsem nikdy nepoužil, nevidím důvod. Nouzové brždění mám nastavený na největší rozestup. Varování se promítá z palubní desky na přední sklo. Instinktivně pak řidič začnete brzdit. Hlasové ovládání telefonu funguje jen, když je telefon propojený kabelem. Takže OK GOOGLE. Pod volantem je pulzní tlačítko startování. Páčky pod volantem, jsou na mě hodně nahoře. Jde o zvyk. Na levé je ovládání PC, pomocí otočného kroužku a tlačítka, což mi přijde nešikovné. Kór když se údaje zobrazují na malém display mezi budíky. To má VW lépe vyřešené. Na pravé páčce se ovládají stěrače vč. automatického stírání, to funguje bez připomínek. Je to nastavené jen na auto. Budíky před volantem jsou super čitelné, bíle podsvícené. Otáčkoměr a rychloměr v samostatných tubusem dávají nádech sportovnosti, něco jak měly ALFY. Teplota vody a množství benzínu jsou standardní. Mezi budíky je černobílý display, Astry s navigací mají větší a barevný. Na display se zobrazují provozní informace ( spotřeba, dojezd, tlak pneu atd.) a informace z čelní kamery ( dopravní značky, vzdálenost od vpředu jedoucího auta). Na malém display setaké zobrazuje vzdálenosti parkovacích senzorů. Takže když točíte volantem, tak si to ramenem volantu zakrýváte. Proč to nejde na velký středový display, to nechápu. Co mě ale nejvíce se.. je že se nikde nezobrazuje teplota oleje. Některé Astry to umí, ale je jich málo. Uprostřed palubní desky je dotykový display 7“ Dle mého toho umí zobrazit zatraceně málo. V úvodním menu se zobrazuje 6 ikon. Audio - Rádio , USB, Bluetooth. GALERIE nefunguje. TELEFON - spárování s telefonem funguje spolehlivě. PROJEKCE – Android Auto , Apple car play. Pokud to nejde, tak chyba je většinou v Androidu nebo v kabelu. NASTAVENÍ- zde se dostanete do přehledného menu, kde se nastavuje zvuk, nastavení auta, asistenční systémy atd. ONSTAR – nefunguje. Nezdá se Vám, že toho nějak moc nefunguje? Pod displejem jsou manuální tlačítka. Ovládání hlasitosti které umí MUTE, ale i vypnout celý display + tlačítka co se nepožívají, neb používám dotykové ovládání na obrazovce nebo čuplajzy na volantu. Níže je sekce ovl. automatické klimatizace vyhřívání sedadel a volantu. Klimatizace je výkonná a dá se nastavovat ve třech intenzitách. Dle ikonek je ovládání blbovzdorné. Vyhřívání sedadel má 3 stupně výkonu a má rychlí náběh. Vyhřívaný volant je jen bonbónek na chladná rána. Pod tím je přihrádka. Ta je na hov.. neb každý telefon je větší, takže zde nedrží. A odložený telefon na výšku pak v zatáčkách vypadává. Před řadící pákou se nachází tlačítka SENZORŮ, JÍZDA V PRUZÍCH a ESP. UDRŽOVÁNÍ V PRUHU funguje pokud svítí zelená ikonka v přístrojovce. Ale je to nedoladěné, takže jezdí od jedné čáry ke druhé. Vypadáte, jako když jste pod vlivem. Ale zajímavé je, že se dá takto jet dlouho. Vydržel jsem to na obchvatu Prahy 5km. Řadící páka na můj vkus má neergonomický tvar a navíc chromové orámování má drsnou hranu. Ženě to nevadí, mě ano, asi jsem náročný. Za řadící pákou je zásuvka zapalovače a el. parkovací brzda – konec zimních slidů. Držáky nápojů jsou schované pod elegantní roletkou. V loketce je prostor na uložení blbostí a je tam jediná zásuvka USB. Loketka je nastavovací. Na levých předních dveří se nachází ovládání zrcátek, oken a zamykání. Všechny okna umí automatiku. Sklápění zrcátek lze ovládat jen ze dveří. To je škoda, pomocí DO by to bylo elegantnější. Na zadních sedadlech je překvapivě hodně místa, jak na délku tak i na výšku. Na šířku je to slabší. Max. 2 autosedačky s ISOFIXEM. Ovládání oken je udělané na krátkou ruku. Hlídání tlaku v pneumatikách se zobrazením přesného tlaku, mi přišlo ze začátku dokonalé. Ale jen do doby, když chcete srovnat tlak na nápravě. To je pak pořádný vopruz . A pak mi odešlo jedno čidlo v pneu do věčných lovišť. Cena originálního dílu je absurdní a neoriginální z Elitu také není za lidovku. Při pokusu o spárování pomocí PC, se zjistilo že také ještě jedno čidlo je vybité. Takže mě také čeká výměna. Na Aliexpresu si koupím párovací krabičku, abych nemusel pokaždé do servisu. V Astře se dá ve 4 dospělých v pohodě cestovat. Pro pět to není. Možná děti, ale bez sedaček. Výška není problém, šířka je skromná.

KUFR:
Kufr má mít 370l, ale to nemá ani zleknutí. Tvar je sice pravidelný, ale mělký. S předměty se do kufru nadřete, neb je nakládací hrana hodně vysoko. Mám dvojitou podlážku, a pod podlážkou je dojezdové kolo, tak je kufr ještě menší. Do přihrádek vedle dojezdového kola ,se dají uložit jen drobnosti, jako lano a žárovky. Velikost samotného kufru se rázem smrskne, tak na 4 sportovní tašky, nic víc. Na boku jsou malé odkládací kapsy. Zajímavost Astry je baterie v kufru. Do kufru jsem dokoupil plastovou vanu. Na ježdění s dětmi do školy to stačí, jako rodinné auto ne. Pro jistotu jsem dokoupil příčníky na střechu, aby bylo kam dát rakev, lyže adt.

MOTOR + PŘEVODOVKA:
Je benzínový 4. válec o obejmu 1399ccm, výkon 92kw / 125k v 4000 ot. , kroutící moment 245 Nm v 2000ot., zrychlení 0-100 za 9,2 sec , spotřeba dle WLTP 6,2-7 L.
Motor se oživuje startovacím pulzním tlačítkem. Motor hned naskočí. Běh je velmi klidný a hlavně tichý. Na volnoběh je motor tak tichý , že se na křižovatce musím pohledem na otáčkoměr přesvědčit, že nezhasnul. Neb tato Astra naštěstí nemá moderní blbost STOP-START. Motor je do 2.000 ot. bez života, nad touto hranicí krásně zatahuje. Ve srovnání se stehně výkonným motorem 1,4t od VW , motor od Opelu jede lepší - má větší koule. Po přečtení OPEL FÓRA o problémy s tímto motorem jsem se trochu bál. Ale nikdy se nic neobjevilo. Tankuji jak 95 a 98 benzín a vždy přidávám VIF. Jak prevenci. Jestli jedu na 95 nebo 98 nejsem schopný rozpoznat, ani na spotřebě. Tím že Astra jezdí 95% po Praze, kde se cca. najede 25km a 8x denně startuje, tak se spotřeba dle palubního PC drží na 7,6 l/100. Když děvčata vyráží zlikvidovat bankovní účet do Drážďan, tak se spotřeba ustálí na 6,4 l/100. Při jízdě na spotřebu po okreskách se je min 5,5 l/100. Na servis jezdím po roce a to je cca po 12tis km. Byl jsem 2x v autorizáku, ale nyní tam již nejezdím. Nevidím nic, na přidané hodnotě autorizovaného servisu. Převodovka je 6° manuální. Kvalty jsou příjemně poskládané. Při řazení nikdy nic nehledám, kvalty tam v pohodě zapadnou. Zpátečka se řadí přes pojistku. Co mi chybí je zobrazení zařazené rychlosti na displeji. Rádce řazení se sice zobrazuje, ale je to na hov...

Silné stránky

- Cena ve srovnání s konkurencí
- Výbava
- Design exteriéru
- Velikost interiéru
- Ambientní osvětlení interiéru v noci
- Ovládání rádia a klimatizace – Čuplajzy
- Výkon klimatizace
- Bezklíčkové otevírání
- Motor
- Tichost při jízdě

Slabé stránky

- Výhled z vozu
- Velké čidla a kamera např. skle
- Velikost a výška kufru
- Umístění ovl. oken
- Umístění páček pod volantem
- Zobrazení informací na displejích
- Málo USB
- Čidla v pneu
- Nefunkční infotainment
- Vypnutý ONSTAR od výrobce
- Slabý metalický lak
- Velikost zadní stírané plochy

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Behem záruky jsem jezdil do autorizáku - TUKAS. Jednání a služby super, ale i ta cena byla " super ". Za samotný olej 4l mi naúčtovali 2004,- přitom se dá 5l koupit za 750,- atd. Nyní jezdím do malého servisu do Kunratic. Až budu přezouvat, tak musím vymenit 2 senzory. Jinak nic, taky má Astra najeto jen 28 tis.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Ojeté auto jsem nakoupil v autorizovaném servisu TUKAS. Na čem jsme se dohodli to dodrželi.

 


Další vozy Opel Astra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Auto jezdí a jezdí.

praktičnost
8

Málo USB

prostornost
9

Pro manželčiny potřeby to stačí, jen kufr by mohl být větší.

jízdní vlastnosti
9

Příjemné, nezáludné.

jízdní komfort
10

16" kola skvěle tlumí nerovnosti.

provozní náklady
8

Spotřeba by mohla být menší. Tím že je to "nové" tak se jenom tankuje benzín.

náhradní díly
8

Ceny orig. dílu v autorizáku jsou nemravné, když stejný díl dá sehnat o min 30% levněni

výkon motoru
9

92kw stačí, ale při plné obsazitelnosti je to nahraně.

spotřeba
8

Tady je prostor pro zlepšení - řidiče.

hlučnost motoru
10

Opravdu kultivovaný a tichý motor.

kvalita sedadel
9

Bez náznaku sportovnosti, takže pohodlné. Vyhřívání nabíhí rychle. za 10 by bylo odvětrávání.

brzdy
10

Neměl jsem zatím problém.

zavazadlový prostor
7

Slabota






Blesk.cz

Křemenáčů, až oči přecházejí: Sexy Petra uspěla v Beskydech! A datum na fotce jako důkaz!

Křemenáčů, až oči přecházejí: Sexy Petra uspěla v…

Pořád rostou! Tuhle parádní sbírku křemenáčů a dalších hříbků si z lesa v Beskydech odnesl Rostislav Bardoň s…

Domina vzala otroka na vodítku do supermarketu: Sado-maso duo způsobilo poprask!

Domina vzala otroka na vodítku do supermarketu:…

Tato dvojice je nepřehlédnutelná. A o to jí také přesně jde! V losangelském supermarketu vyfotil jeden ze…

 

iSport.cz

Azarenková o běloruském finále v Ostravě: Nemáme před sebou tajemství

Azarenková o běloruském finále v Ostravě: Nemáme…

Dělí je od sebe devět let, ale pouze jedno místo na žebříčku. Jsou nejvýraznějšími postavami tenisu své země a…

Coufal nejlepším hráčem West Hamu. Chvála i pro Součka, VAR ruku neviděl

Coufal nejlepším hráčem West Hamu. Chvála i pro…

Adaptace Vladimíra Coufala na Premier League probíhá i nadále skvěle, porážku nepoznal ani ve třetím utkání. A…

 

Reflex.cz

Prymula už nehraje prim. Zazvonil mu zvonec, ale bídná fraška ještě nemá konec...

Prymula už nehraje prim. Zazvonil mu zvonec, ale…

Ano, byl to velký den. Velký den, kdy se ukázalo, že profesor plukovník ministr Prymula už nemusí být tak úplně…

Norská loutka v Hitlerových rukách. Před 75 lety byl popraven kolaborant Vidkun Quisling

Norská loutka v Hitlerových rukách. Před 75 lety byl…

Emanuel Moravec, Ioannis Rallis a Vidkun Quisling. Co mají tato jména společného? Všichni se v průběhu druhé…