Recenze
Technické info
Přezdívka auta Sluha Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:327300 palivo: benzin objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 104 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Auto jsem koupil na začátku roku 2013 z firmy kde jsem pracoval. Auto tedy nese všechny výhody i nevýhody služebního vozu. Dostal jsem na něj dobrou cenu a mohl jsem si ho na několik dní půjčit a důkladně prozkoumat. Velkým plusem taky byla jistota, že nikdo nestáčel kilometry, do firmy se kupovalo jako nové. Také dostávalo pravidelný servis a co to auto potřebovalo, to dostalo. Když jsem ho kupoval, byly evidentně dělány nové brzdy vepředu, střední a koncová část výfuku byla vyměněna.
Na karoserii byly oděrky, ale žádné drama, jen kosmetické drobnosti, které prostě vyplývají z používání auta. Auto mělo naježděno něco přes 140 tis. km, ale motor šlapal jak hodinky. Pro jistotu jsem s tím byl i v servisu, aby mi to prohlídli profíci a nezjistili vůbec nic, auto bylo ve výborné kondici.
I v interiéru bylo pár kosmetických drobností, ale co může člověk chtít po 9 let starém autě - zase nic, co by mě odradilo od koupi.
Ihned po koupi jsem auto nechal předělat na LPG (po předchozích dobrých zkušenostech s Felicií; investice 23k). Docela výrazně se zvedla spotřeba, počítač mi ukazoval cca 8 litrů benzínu na 100km, s LPG jezdím za 10 litrů na 100km. Ale jezdím celkem svižně, s lehčí nohou bych se možná k těm 9ti přiblížil.
Silné stránky
- Prostorné auto
- Tichý chod motoru
- Maximální výbava (tempomat, xenony, navigace, ovládání na volantu, vyhřívané sedačky, couvací kamera..)
Slabé stránky
- CD přehrávač umí pouze audio CD (ne MP3)
- Zabudovaná navigace vypadá je jak z roku raz dva a je k ní potřeba dálkový (!!) ovladač, pokud ho ztratíte, máte problém
- spotřeba LPG
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Pravidelně měním olej a všechny filtry. Jednou do roka jdu na servis klimatizace.
- v létě 2014 výměna drážkového řemene
- 2015 výměna zadních brzd (koutouče + ložiska)
- duben 2016 výměna snímače vačkového hřídele
- 2016 výměna levého zadního ložiska
- září 2016 výměna dvou zadních dílů výfuku
- říjen 2016 výměna komplet xenonů (bazarové, ale jako nové), ty staré už byly zažloutlé a především docela popraskané
- listopad 2016 výměna všech tlumičů (Kayaba Excel-G)
- leden 2017 - GO hlavy motoru (cca 246.000 km); dost možná přispělo LPG, ale byl propálený výfukový ventil, při té příležitosti se tedy udělalo GO hlavy motoru, všechny ventily vyměněny, vybroušená sedla, nová gufera, těsnění sání, těsnění hlavy..
- květen 2017 (259.000km) výměna tyček stabilizátoru na přední nápravě (L i P)
- srpen 2017 (262.000km) výměna snímače otáček klikového hřídele
- říjen 2017 (265.000km) výměna snímače otáček vačkového hřídele
- leden 2017 (269.000) preventivně vyměněna baterie (Banner)
- srpen 2018 (279.000) výměna vysokotlaké trubky posilovače řízení
- září 2018 (281.000) výměna druhé lambda sondy (za katalyzátorem)
- říjen 2018 (283.000) výměna předních brzd (kotouče ATE, destičky ATE) a pravý brzdový třmen
- červenec 2019 (293.000) výměna zadních brzd (kotouče ATE, destičky ATE), těsnící kroužek výfuku, přední horní i spodní ramena (vlevo i vpravo), přední tyčky stabilizátoru (vlevo i vpravo), zadní tyčky stabilizátoru (vlevo i vpravo)
- srpen 2019 (294.000) výměna všech čtyř zapalovacích modulů; kontrola tlaku ve válcích - OK
- září 2019 (296.000) výměna zadního levého brzdového třmenu (repas), nová brzdová kapalina + odvzdušnění brzd
- únor 2020 (298.000) promazání kulisy a táhla řízení, opravený držák výfuku, hřebenové řízení (+ olej serva), 3-dílná spojková sada
- listopad 2020 (303.000) pravý zadní brzdič výměna, sada uložení brzdových destiček, prachovka čepu PP ramene
- říjen 2021 (307.000) výměna předních brzd, kotouče i destičky (Brembo) + hadičky
- listopad 2021 (307.000) nastříkaný podvozek, dutiny, vyvaření zrezlé části podvozku (malá část)
- květen 2022 (313.000) výměna lambda sondy před katalyzátorem
- květen 2022 (312.000) výměna kondenzátoru klimatizace (+ chladivo, olej PAG 150)
- březen 2023 (321.000) výměna filtru LPG (plynná fáze)
- červen 2023 (320.000) oprava kabeláže předních světel
- říjen 2023 (325.000) výměna startéru, motorek ostřikovačů, oprava úniku ze systému klimatizace
- duben 2024 (327.100) výměna čidla ABS (levé), výměna snímacích kroužků ABS (obě přední)
- květen 2024 (327.250) zatmelení menších dírek ve výfuku
- září 2024 (328.200) výměna střední části výfuku
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupováno jako ex-firemní vůz se známou servisní historií, takže asi nejlepší možná varianta.
Novinky v recenzi
Tyčky stabilizátoru - přední náprava
Výměna tyček stabilizáturu při 259.000km (červen 2017)
Tyčky stabilizátoru - přední náprava
Výměna tyček stabilizáturu při 259.000km (červen 2017)
Přidat názorDiskuse: Nissan Primera WP12
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Nissan Primera
-
Nissan Primera (2003) Majitel: Papír1
Přidáno: 12.1.2010 818 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Nissan Primera (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.8.2010 49 Majitel 9.29 Uživatelé
-
Nissan Primera (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.6.2010 910 Majitel 8.50 Uživatelé
-
Nissan Primera (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.10.2008 208 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Nissan Primera (1998) Majitel: LuboshGT (RS Kaa)
Přidáno: 20.10.2007 1549 Majitel 9.81 Uživatelé