Recenze
Škoda Fabia 1.9 TDI PD
Technické info
Přezdívka auta eres Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:196000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 310 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.6 maximální rychlost [km/h]: 206 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.3 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Kdo by neznal jeden z nejprodávanějších modelů Škodovky posledních let. Denně jich na silnicích potkáváme desítky, ne-li stovky.
Pětidveřový hatchback nahrazující Felicii byl představen v roce 1999 na nové koncernové platformě A0. V roce 2004 si prošel lehkou modernizací týkající se předního spoileru, optiky zadních světel, volantu, kapličky přístrojů, druhů čalounění a barev karoserie.
Co se týče palety benzinových motorů, počínalo se objemem 1,0 (který se ve výrobě udržel jen dva roky), 1,4 (nesmrtelný škodovácký čtyřválec OHV původem z modelu 1000MB), dále pak 1,4 německé produkce s výkony 55 a 74 kW a vrchol tvořil osmiventilový 2,0 s 85 kW. Naftové spektrum tvořila atmosferická verze 1,9 se 47 kW a silnější přeplňovaná se 74 kW. Po modernizaci se objevily ještě tříválcové benzíny 1,2 (40 a 47 kW) a stejné motory o obsahu 1,4 v naftě (51 a 59 kW).
Verze RS, kterou Vám podrobně popíšu, přišla na trh v roce 2003. Od běžných Fabii se liší o 16 mm nižším podvozkem, tvrdším naladěním tlumičů, většími brzdami, anatomickými sedačkami, chromovanou koncovkou výfuku a upraveným předním nárazníkem. Teď Vás seznámím podrobně s každým celkem vozu. Začneme asi motorem.
Pod kapotou lze najít turbodiesel o obsahu 1,9 s technologií Pumpe Düsse (čerpadlo-tryska) disponující výkonem 96 kw a točivým momentem 310 Nm. V podstatě se jedná o osvědčenou naftovou jednotku vyladěnou na 130 koní, kterou zná každý majitel Octavie (zde 74 kW) a Superbu (je to vlastně identický motor, avšak Superb nabízí točivý moment pouze 285Nm). Je vybaven chladičem stlačeného vzduchu a turbo má měnitelnou geometrii lopatek. Udávaná kombinovaná spotřeba je 5,3l/100km. Nádrž má obsah 45 litrů. Při předpisové rychlosti se dá najet něco přes 900 km. Auto se dá rozpohybovat na 206 km/h (cca 212 tachometrových) a na stovku zrychlí za 9,6 sekund. Motor plní emisní normu EU4 a každý kilometr provozu vypustí do ovzduší 146 gramů CO2.
Převodovka je šestistupňová plně synchronizovaná.
Celkové rozměry vozu jsou:
délka: 4002 mm (minimálně 4000 mm pro homologaci WRC)
šířka: 1645 mm
výška: 1441 mm
pohotovostní hmotnost dle technického průkazu: 1315 kg
Karoserie je typu hatchback, pětimístná. Auto je ovšem těžší než konkurence, což je daň za výbornou torzní tuhost (4 hvězdy v nárazových testech Euro NCAP). Zavazadlový prostor poskytuje skromný objem 260 litrů, po sklopení zadních sedaček něco přes 400 (nikdy mě to nijak zvlášť nezajímalo). Vpředu si řidič i spolujezdec rychle najdou optimální pozici díky velmi pohodlným anatomickým sedačkám s velmi dobrým bočním vedením. Sedadlo řidiče je výškově nastavitelné. I volant je výškově i podélně nastavitelný, což rozhodně přispívá ke kvalitnímu posazu. Ovšem musíte mít výšku asi jen do 185 cm. Jinak budete mít problém (já mám naštěstí 175 cm). Vzadu je místo nejvýš tak pro dvě osoby průměrného vzrůstu. Čalounění sedadel je vyvedeno černobíle (děsná údržba) a navíc je vyzdobeno emblémy RS.
Palubní deska je z příjemného měkčeného plastu (výsada ročníku 2007, dřívější modely ji ještě neměly) v barvě onyx. V tom samém stylu je i strop a čalounění dveří. Bohužel plast, který je použit na středový panel a odkládací schránku působí hodně tvrdě a je náchylný k poškrábání. Zpracování je na vysoké úrovni, ergonomie je příkladná. Tříramenný perforovanou kůží potažený volant dobře padne do ruky a vhodně doplňuje vzhled interiéru. V kůži je také řadicí páka a madlo ruční brzdy. Palubní přístroje jsou podsvíceny zeleně se stříbrným lemováním.
Podvozek je hodně tvrdý. Vpředu je klasika Mcpherson vzadu zkrutná příčka. S nižší světlou výškou, širokými úzkoprofilovými pneu a již tak dobrým podvozkem je auto příjemně ovladatelné. Náhon je samozřejmě přední, takže, když to přepísknete, chová se nedotáčivě a krásně se srovnává. Brzdy jsou všechny kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Brzdný účinek je výborný, jen nástup bych očekával trošku razantnější. Pneumatiky o rozměru 205/45 R16, na zimu 195/50 R15.
Mrkneme se ještě na výbavu. V základu jdou dva airbagy, ABS/ASR/EDS/MSR, klimatizace, xenonové světlomety, rádio s CD a 8 reproduktory, předek v elektrice, dálkový centrál, přední mlhovky, palubní počítač a již výše zmiňované prvky speciálně pro RS (podvozek atd.) Mimořádná výbava: boční airbagy, ESP, alarm, nějaký ty zásuvky, opěrka vzadu, vyhřívaný sedačky.
Asi by to chtělo nějaké shrnutí takže: Fabia RS je velmi kvalitní, svižné, úsporné, celkem praktické, slušně vybavené, bezpečné auto.
Silné stránky
- oproti obyč. Fabiím docela dobrý look
- silný a výkonný motor
- skvělá spotřeba
- dobré jízdní vlastnosti
- výborné řazení
- velmi dobrá výbava
- výkonné světlomety
- tuhost karoserie
- spolehlivost a kvalita
Slabé stránky
- tvrdý běh motoru a jeho hmotnost
- podvozek (dáno stavem našich silnic)v zahraničí bez výhrad
- málo místa na zadních sedadlech
- barva sedadel, příšerně se špiní
- malé pravé zpětné zrcátko (jak tradiční)
- subjektivně slabší nástup brzd
- plast na odkládací schránce náchylný k poškrábání
- ovládání rádia a zvuk zadních reproduktorů
- až moc horlivé ABS
- dle mého soudu vyšší spotřeba oleje
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisuju v HAD Třebíč. Tamější mechanici jsou zkušení borci, příjemní a ví co a jak. I cenová politika mi vyhovuje.
Co se týče servisu, tak je předepsán po 15000 km. Olej jsem poprve měnil už v 5 tis. po záběhu. Používám Aral 431 5W-40 plná syntetika. Autu sice chutná, ale jeho kvality jsou nesporné. Auto myju zásadně ručně zhruba tak po 3 měsících a rovnou ho i voskuju.
Závady: jediné co jsem zatím řešil, tak bylo měněné přední sklo od kamínku z protijedoucího auta. Dále pak vypověděl službu klakson (opraveno na záruku) a při poslední garanžce se na diagnostice objevila chyba DF svorky na alternátoru. Důvodem byl zoxidovaný kabel (oprava taky v záruce). Poslední věc byly stabilizační tyčky, odešly v 30 tis. - záruka
Původní pneu Bridgestone ER300 Turanza jsem vyměnil za Pirelli P Zero Nero. Výborně lepí a kupodivu neubývají tolik jako Bridgestony. Na zimu používám výhradně Pirelli 210 Snowsport. Mají výbornou trakci, skvěle drží v zatáčkách a mají krátkou brznou dráhu.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce (stejný jako servis) na dobré úrovni, maximální spokojenost, vždy mi vyšli vstříc.
Nějaké to vylepšení
Předem říkám, že radikální tuning se mi libí málokde a je věc vkusu. Na autě nic zásadního neplánuju. Pohrávám si pouze s myšlenkou chipu asi na 110 kW a lepší ozvučení zadku. Vše je stále ve stádiu úvah a kalkulací. Až odejdou brzdy (což se asi hned tak nestane), tak se zaměřím na lepší náhradu. Toť vše. Auto vypadá nejlíp když je netknuté.
Novinky v recenzi
196 000 Km
S hrůzou jsem zjistil, že uplynulo dlouhých 5 let od poslední novinky a za tu dobu se toho stalo opravdu dost. Kromě dvou dětí a dalšího služebního vozu OIII Scout se Fabia po 13 letech blíží 200000 km. V roce 2018 jsem nechal kompletně vyměnit podvozkové díly jako tlumiče a pružiny, došlo na třetí sadu předních kotoučů a destiček (tentokrát Brembo max) a pomalu čekám zda do února 2020, kdy je v plánu další TP prohnije výfuk už natvrdo, nebo ještě další zimu vydrží.
Během letošního léta jsem do auta musel vrazit (ač už se to musí zdá někomu nelogické, ale je to prostě první auto....) větší částku, jelikož mi začaly už "nakvétat prahy a zadní blatníky v místě přechodu v nárazník. Nakonech jsem nechal jeden práh úplně vyměnit. Auto je po opravě zase jako nové, i když neočekávám, že by bez skrvnky vydrželo déle jak dva roky. JInak nemůžu o korozi říct jediné slovo. Došlo na výměnu všech žárovek v předních světlech, ale výkon už hodně ošlehaných xenonů to zásadně nehlepšilo. Ještě asi nechám dodělat denní svícení od Osramu, aby ty se výbojky nepálily přes den zbytečně.
Poslední větší věc, která mě potkala byl zřejmě od kamínku proražený intercooler, takže jsem ho opět sháněl, aby se při rozdělaném předu auta také vyměnil. Auto má zase ten správný zvuk a trošku lépe se sbírá z nižších otáček. Pořád se s ním dá jezdit poměrně svižně. Pokud se najde někdo to ještě bude mít sílu číst, tak mu děkuji za těch pár minut času :)
Vítej zimo 155000 km
Opět po delší době přidávám zkušenosti z provozu. Začátkem roku mě potkala nesnáz s převodovkou, projevila se mi konstrukční závada na hřídeli 5. stupně z důvodů vyschnutí maziva. Spojka zatím nebyla dělaná, takže žádná kontrola atd. Možnosti byly dvě, nechat vyměnit převodovku za cca 16000 s tím, že se situace může opakovat a nebo ji nechat odborně opravit u pana Sixty přímo v Boleslavi za mnohem menší peníz s tím, že při pravidelných kontrolách by problém neměl nastat. Rozhodl jsem se pro druhou variantu a nelituji. P. Sixta je opravdu odborník, kterých je v dnešní době pomálu. Při této akci ještě proběhla výměna spojky a setrvačníku a rovněž nás čekaly emise, stk a roční prohlídka. V oleji pokračuji stále v Aralu High Tronic 5W-40. Nechal jsem letos vyměnit zadní kotouče, mojí vinou ne moc častého používání ruční brzdy zatuhnul jeden třmen a oba byly na vyhození. Druhým rokem jezdím na zimních Pirelli Winter snowcontrol. Až na omezené jízdní vlastnosti díky použití rozměru 185/55R15 (TP nic kromě tohoto nepřipouští) jsou ok, příště se ale vrátím k nepovoleným 195/50R15 auto je na nich v zimě jistější. Takže pořád jezdíme, i když km musíme dělit i mezi novou Yetinu, která je na sněhu ve verzi 4x4 také velmi zajímavá :) Ať vám to jezdí a hlavně opatrně!
145000
Na autě je 145 000 km. Zima se zatím moc neukázala, tak nemám ani možnost se podělit o dojmy a zkušenosti ze zimních Pirelli Snowcontrol S3. Teď v únoru mě čeká technická a taky servis. Takže musím ještě něco pojezdit. Auto funguje tak jak má, jen začínám celkem hodně postrádat víc prostoru z důvodů implementace dětské autosedačky :)
Přezuto, těsnění hlavy
Tak zimáče už vzaly za své a jelikož se blíží dovolená, auto dostalo nové pneu Pirelli. Takže pocitově zase trochu tvrdší, ale hlavně na vodě a brzdách bezpečnější svezení. Nemilá věc, která mě potkala, bylo tlakování auta do vody při vyšší zátěži. Olej nepřibýval, chladička nezabarvovala. Servis se rozhodl pro výměnu těsnění pod hlavou a dobře udělal. Na první pohled se nic neprokázalo, ale na dvou-třech místech mohlo dojít při vyšší zátěži úniku. Potěšilo mě, že i při 138 000 km a téměř dennímu provozu je ve válcích ještě vidět honování z výroby. Nyní je vše ok, voda drží, auto netlakuje. Udělal jsem si radost a koupil rakev na střechu od Thule. Můžu jen doporučit.
135000 a servis
Auto pokořilo dalších 15000 km, takže nás čekal pravidelný servis, nový olej (Aral High Tronic 5W-40 - typ 431 se přestal vyrábět), výměna všech filtrů atd. O pár dní později jsem musel ještě nechat vyměnit chladič, protože začal trošku prolínat, dal nové stabilizační tyčky, silentbloky na stabíku a vyměnil utržené zadní dorazy. Takže auto by mělo být zase ok a ve stoprocentní kondici. Narodil se mi syn, takže v současné době řeším nějakou rakev na střechu od Thule abych měl kam nacpat kočárek a mohli jsme v pohodě na dovču. Těšíme se na léto, v garáži na nás čeká nová sada letních pneu Pirelli P Zero Nero...
Menší údržba před dovolenou
Tak po delší době přidávám opět pár informací. Jelikož brzdný účinek auta už opravdu nebyl nejlepší a čekala mě dovolená, rozhodl jsem se k radikálnímu kroku a nechal jsem vyměnit všechno kotouče a destičky. Jen pro zajímavost - přední nápravu opouštěla ještě původní sada kotoučů a destiček (127000km).... Origo brzdy už jsem pro slabý nástup nechtěl, takže vepředu se usadily kotouče a destičky od ATE Powerdisk a vzadu standardní ATE. Brždění je teď naprosto o něčem jiném. Také jsem vyměnil hluboký tón klaksonu (už po třetí), nechal vyměnit obě výbojky a dálkové žárovky a taky bohužel oba zámky v zadních dveří, jelikož se odporoučel mikrospínač. Auto jezdí stále výborně, spotřeba okolo 5 litrů, občas zaslechnu vrznutí od sedajících si zámků, ale to je tak vše. Jen tak dál eres...
Brzdím i očima
Tak si tak jedu svých 40 až 50 po městě a najednou se mi přestal vracet pedál brzdy a pekelně ztuhnul. Tak tak jsem se doklouzal za pomocí mohutného brždění ručkou a motorem na křižovatku a pak co nejklidnější jízdou až do servisu. Říkám si, hm, origo brzdy, 122 tisíc km, holt ulítly. No nebyla to naštěstí pravda, přestal fungovat posilovač. Plastová hadice vedení podtlaku zřejmě vinou silných mrazů (ač auto je garážováno) praskla a tím pádem byl pedál téměř mrtvý. Opraveno a už zase jezdíme dál.
Rozvod po česku
Tak na autě je 120000 tisíc, takže jsme absolvovali servisní prohlídku spojenou s výměnou oleje, všech filtrů a rozvodů. Bylo mi řečeno, že je Fabia v perfektní kondici, což mě samozřejmě potěšilo. Velký dík patří i mechanikům HAD v Třebíči
Zima nechť příjde
Fabia je přezutá (stejně i Croma), ještě bych rád do konce roku zvládnul udělat rozvody, neb 120 tisíc se kvapem blíží, taky nás čeká olej a hlavně nové brzdy vpředu, protože původní sada z výroby vydrží už jen tak 5000 km.
Chorvatsko
Díky čekání na nové gumy u Cromy jsem musel ač před rozvody vyvézt na dovolenou Fabii. Prostorově jsme sice nestrádali ale s Cromou by to byla větší pohodička. Auto vše zvládlo a velmi mě překvapil průměrná spotřeba za celou cestu 4,6 l s tím, že klima jela v podstatě pořád.
105 tisíc km a servis
Po delší pauze se musím zase podělit o nabyté dojmy. S autem jsme překročili 100 tis km, fotky budou co nejdřív galerii a absolvovali povinný servis ve 105 tis. km. Nechal jsem vyměnit všechny filtry, nový olej, náplně atd. S celkovou částkou cca 4500 Kč (olej si vozím svůj) to považuji za slušné. Závady žádné, spotřeba teď v zimě okolo 5 litrů. Čekají nás rozvody, které bych rád zvládnul ještě do léta a také před kýženými 120 tis. Chystám se s autem na dovču a rád bych ho měl v cajku. Jediné, co mi teď pije krev jsou pazvuky z přístrojovky u A sloupků při přejezdu nerovností (na jaře na to mrknu), dále pak nefunknčí mikrospínač v zámcích dveří (nesvítí mi palubní světlo, auto se samo zamyká) a hlavně už POTŘETÍ odešel jeden tón v klaksonu. Takže nás čeká ještě jedna větší návštěva servisu.
Menší karambol
Minulý pátek jsem na cestě do práce dojel skupinu dvou aut. Vyhodil jsem blinkr, mrknul do zrcátka a už si to šinul vedle prvního auta, když tu najednou rána jako prase. Pán v trojkovém bavoráku se mě pokusil vytlačit ze silnice. Řeknu Vám, docela šok, předjetí jsem dokončil, ale na nejbližším možném místě jsem už stál a mával na něj... Nedopadlo to nejhůř ale nas..... jsem ještě teď. Auto má oděrku na obou dveřích a blatnících... Samozřejmě pán nemá havárko a povinné ručení mu jistí Triglav, což je kapitola sama pro sebe. Nicméně až dnes!!!! (skoro týden) si přijeli auto nafotit a já ho snad v sobotu ráno dodám do servisu. Lidi, čumte do těch zrcátek, když je máte!
Natankoval jsem...
Z nouze nebo spíš z lenosti jsem natankoval plnou nádrž Shell Diesel extra (samozřejmě s přiměřenou dávkou VSDA). Nechci tu dělat žádnou reklamu, ale je poznat hodně rapidní rozdíl mezi tímto palivem a nejmenovaným "V" palivem z portfolia největší tuzemské sítě benzinek. Spotřeba ne a ne jít pod pět litrů a auto se jeví značně lenivěji. Ani se mu nechce tolik za plynem. Docela mě to překvapilo, protože zas tak výrazný rozdíl jsem nečekal.
Dofuk
Přezuto mám už od pátku, dnes jsem se ještě stavoval v pneuservisu na dofoukání kol inertním plynem. Mechanikům jsem sice při přezouvání požadovaný tlak předek - zadek nadiktoval, ale úspěch nebyl nic moc. Vykázali mě z dílny a ještě se jim podařilo více nafouknutá kola namontovat na pravou stranu a ta méně na levou. Dnes to museli napravit. Tak jsem si neodpustil malé rýpnutí... Jen pro zopakování, přezul jsem na nové Pirelli Zero Nero, jezdím už druhou sadu a nemůžu si je vynachválit v každé situaci.
Servisní prohlídka a olej
Dnes máme vše zdárně vše za sebou, auto spolykalo 4 litry Aralu 431, vyměnili jsme komplet filtry, olej v převodovce (vytekl hodně jetý) a oba silentbloky na předních ramenech. Motor šlape jak hodiny. Zítra se chystám do Zlína a pak už konečně můžeme přezout. Mám připravené nové Pirelli P Zero Nero. Už se moc těším.
90000!!!
Už je to tady, na tachometru se objevilo číslo začínající na 90. Dnes jsem konečně auto pořádně odsolil, odmastil a navoskoval tvrdým voskem. Vypadá jako nové. Stálo mě to asi litr potu, tři hodiny práce, ale výsledek stojí za to. Ještě mě čeká roční prohlídka včetně oleje no a na konci března pomalu přezujeme...
Tři vejce do skla
Ačkoliv nám přes noc zase něco napadlo, rozhodl jsem se a nechal jsem konečně vyměnit čelní sklo a také nesvítící parkovačku. Všechno už je v pořádku, jen částka přesahující 400 Kč za výměnu žárovky (musí se rozebrat celý předek včetně světlometu) je mírně řečeno znepokojivá. Zbývá ještě roční prohlídka, olej, a výměna silentbloků. Rozhodl jsem se, že vyměním i olej v převodovce. Termínu "celoživotní náplň" rozhodně nevěřím.
STK a emise
Prošli jsme oběma, tak máme na dva roky zase klídek. Pán technik byl sice vyloženě nepříjemný, ale nedali jsme mu s RS šanci:)
Výročí
Tak včera jsme s RS oslavili její čtvrté výročí u mě doma. V současné době nás čeká povinná technická a emise. V plánu je výměna čelního skla na kterém se podepsal odletnuvši "KAMÍNEK" a také výměna silentbloků na předních ramenech. Takže Fabie: Moc děkuji za každý kilometr s Tebou!:-)
Přezuto
Máme přezuto na zimní, sníh nás trochu vyplašil, ale jezdit se holt musí. Jinak jsem si udělal radost a objednal si nové H7 do dálkovek od Osramu. Příští týden mi je namontují. Docela se těším.
Nechal jsem vyměnit potah řidičova opěradla, na levé straně se totiž trhal. Snaživci v servisu mi auta umyli. Problém byl v tom, že jsem o to vůbec nestál a navíc si to nechali naúčtovat. Ty dvě stovky za to vem čert, spíš mě sr***, že jsem auto musel znovu mýt sám a také nakonzervovat, protože ho příšerně odmastili!
Najeto 80000 Km.
Přehoupli jsme se přes 80 tisíc kiláků a připravujeme se na zimu. Rád bych auto ještě do prvního sněhu pořádně navoskoval, ale je teď hrozně málo času. Jinak jsem byl v servisu, aby mi vyčistili zadní brzdy - pískaly při jízdě - nakonec to skončilo výměnou brzdových destiček, jelikož stará sada se úplně odlomila. Přitom měly před sebou ještě minimálně 20 tisíc a odřené byly ani ne z poloviny.
Servis a olej
Přehoupl jsem se přes 75000 kilometrů. Auto teď zazlobilo, v jednom týdnu odešel žhavič (viz předchozí novinka), následován brzdovým spínačem a ještě zazlobila klimatizace. Předevčírem jsme absolvovali servis a výměnu oleje včetně filtrů, proběhla údržba klimatizace a přidalo se pár dalších položek jako nová mlhovka (stará netěsnila, odešly kontakty), nový klakson (přestal skoro troubit, již podruhé) a přidal se ještě doraz na PZ tlumiči. Po shlédnutí faktury jsem měl mžitky před očima... Před chvílí jsem ještě udělal komplet údržbu exteriéru včetně vosku od Mafry. RS je jako nová:)
Žhavič
Včera mě od rána pronásledovala kontrolka vstřikování. Po návštěvě servisu mám v autě jeden nový žhavič.
Umyl jsem
poctivě odmastil, odasfaltoval a zklikvidoval drobné šrámy. Jsme navoskovaní až přechází zrak. Stálo mě to tři hodiny času, ale báječně jsem si odpočnul. Byl pěkněj den, tak mrkněte ve fotogalerii je něco přes 100 fotek:)
70000!!!
Minulý víkend jsem se s RS přehoupl přes 70 tis. Km. Rád bych jí tímto poděkoval za super jízdní zážitky, spolehlivost a kvalitu. Jako odměnu dostane kompletní očistu exteriéru, údržbu laku a voskování.
Včera večer po nastartování se rozblikala kontrolka poruchy žárovek. Bohužel to odnesl LP xenon, takže auto muselo na den do servisu. Nakonec vyměnili jen výbojku a světlo LP mlhovky. Při pohledu na výslednou částku na faktuře jsem šel do kolen. Díky pitomému přístupu, se musí rozdělávat celý předek auta. Byli ale féroví a poskytli mi zdarma náhradní vozidlo. Čekal jsem, že xenon bude svítit déle, nicméně je to pořád lepší než obyč žárovka, kterou jsem měnil co půl roku.
Tak už máme přezuto, Pirellky si odkrouží poslední sezónu a pak se rozloučí. Už mám v garáži novou sadu za super cenu. Taky jsem se dokopal a provedl kompletní čištění interiéru. Exteriér musí ještě chvíli počkat. PP ložisko tlumiče už je taky vyměněno, takže na sezónu jsme s RS připraveni
Na tento pátek jsem se objednal na výměnu již avizovaného ložiska na LP horním uložení. Nechám při té příležitosti zkontrolovat celý podvozek a přeměřit geometrii
Důrazné varování
Rád bych všechny upozornil, že na trase Třebíč - Náměšť nad Oslavou, je k bezpečné a pohodlné jízdě potřeba tank T-72. Tamější komunikace je v otřesném stavu. Také ji obviňuji z odchodu PP ložiska na horním uložení. Jen čekám až to silničáři trochu polepí, abych mohl daný díl vyměnit. Chvála Bohu a německým silnicím...
Přehoupl jsem se přes 65 tis. km. Auto chodí jako hodiny, průměrná spotřeba se pohybuje kolem 5,3 litru. Akorát poslední dva dny jsme registroval tupé hluky z levé strany od přední nápravy. Návštěva servisu odhalila špatné ložisko tlumiče. Zítra jdu na jeho výměnu. Dodám info co a jak.
Včera jsem přezul na zimu. Přibyly již avizované Pirelli W 210 Winter Snowsport na 15" discích - viz foto. Bylo nejvyšší čas, protože dnes ráno mě čekala sněhová nadílka. A navíc, vesele můžu kroužit okolo Humpolce ať je teplota jakákoli:)))
Dnes jsem se rozhodl, že využiji pěkného počasí a připravím kabátek auta na zimu. Po důkladném předmytí, pěnování a odstranění drobných oděrek a skvrn od asfaltu, dostala RS lesk jako blesk v podobě vosku s teflonovým polymerem od Mafry - doporučuju, skvěle se s ním pracuje a lak je chráněn minimálně tři měsíce! Nelenil jsem a trošku si pohrál s fotogalerií. Však mrkněte:)
Po dlouhé odmlce přináším další zkušenosti od volantu Fabie RS. Minulý týden jsem absolvoval servisní prohlídku po 60 tisicích km. Auto si vede skvěle, podvozek bez vůlí, rozvoďák napnutý, vyměněna komplet filtrace plus olej. Brzdové destičky vydrží určitě dalších 30 tisíc. Docela nad tím kroutili hlavou... Na začátku září jsem si udělal radost v podobě fólií SunTek. Výborná cena, rychlost provedení a v neposlední řadě také účelnost. Kdo by měl zájem, rád předám kontakt na firmu z Brna. Rovněž jsem objednal novou sadu zimních Pirellek, takže zima mě nezaskočí. Přeji všem mnoho šťastných kilometrů:)
Mám přezuto, zimáče odešly do věčných lovišť a nahradili je jejich letní sestry. Musím akorát nechat vycentrovat dva ráfky. Toť prokletí českých silnic.
V neděli jsem absolvoval cestu Třebíč-Zlín ve dvou osobách. Jel jsem po dálnici a zpět přes pitomou objížďku za Uherským hradištěm. Co mě potěšilo, je to, že spotřeba se po celou dobu pohybovala v rozpětí 4,4 - 4,9 litrů na sto. Se zapnutou klimatizací je to docela solidní údaj.
Dnes se na počítadle kilometrů objevila hodnota 50000 km. Byly to příjemné tisíce a doufám, že mě minimálně dalších 50 tis. čeká. Na autě se za celou dobu nevyskytla žádná, opakuji žádná závažná porucha.
Z hrůzou jsem zjistil, že mám jen polovinu měrky oleje. Dolil jsem cca půl litru a čekám co s tím tak dva až tři tisíce udělají.. Mám obavu, aby nárůst spotřeby nebyl důsledkem použití čističe od RETECHU.
Překonal jsem se, vyházel gumový koberečky a auto poctivě vysál a vyčistil. Konalo se taky mytí přístrojovky a konzervace antistatickým sprejem. Radikální čištění potahů plánuju na jaro, a svěřím ho asi servisu, mají tepovačku, takže hned o starost míň
Trošku jsem si vyhrál s recenzí, už to bylo do nebevolající. Včera jsem byl na garanžce (olej, filtry, brzdovka atd...) a proběhlo mytí, voskování a focení, tak mrknětě. Diagnostika ukázala závadu na DF svorce alternátoru. Příčinou byla zoxidovaná a přetržená kabeláž. Oprava proběhla samozřejmě na záruku.
Počítadlo se dnes přehouplo přes 45000 km. To znamená, že mě v tomto týdnu opět čeká servisní prohlídka vč. oleje, filtrů atd... Rád bych auto nechal umýt a navoskovat, snad mi bude přát počasí. Rád bych taky dodal pár nových fotek, když k nám je redakce tak vstřícná:) Auto je v báječné kondici, bez poruch, jen toho oleje papá poněkud více než bych si přál.
Už mám přezuto. Ten sníh minulý víkend mě trochu zaskočil. Pirellky si odjezdí třetí sezonu a pak půjdou do kontejneru:)
Blížím se ke 40 tisicům. Auto jede parádně, spotřeba vyhovuje, všechno pracuje tak jak má. Snad se nám ta zima letos zase zpozdí.
Spálila se mi žárovka centrálního vnitřního osvětlení. Musím zajet do servisu a koupit novou. Jinak zítra mě čeká poslední delší cesta tohoto roku - Jeseníky. Pak už začíná škola...:(
našel jsem zajímavé video na youtube.com. Do standartního linku už se zadat nedá, takže zájemci se mohou podívat zde: http://www.youtube.com/watch?v=dNMVzyl-cC4&mode=related&search
Dnes ráno jsem byl v servisu. Ukázalo se, že LP stab.tyčka odešla a druhá už je taky načnutá, tudíž byly vyměněny obě. Náprava je rapidně tižší. Vše na záruku, takže bez starostí. Celá operace trvala cca 15 minut. Ještě zbývá auto umýt, aby mi v sobotu v Brně nedělalo ostudu:)
Začalo se projevovat to, co jsem očekával už mnohem dříve. Tyčky od stabilizátoru vpředu se začínají pomalu loučit a hlasitě mi volají ahoj. Ve středu jedu do servisu na kontrolu, příp. výměnu. Snad mi to uznají ještě na záruku. Přece jen 35 tis. není zas tak moc
Nová kola jsou na autě a nemůžu si je vynachválit. Jsem zvědav jak budou ubývat. Snažím se teď jezdit slušně, uvidíme jak dlouho mi to vydrží. Akorát budu muset ještě jednou na převážení, volant je při rychlejší jízdě nervózní a lehce vybruje.
hmm tak už je to tady, v pátek jsem při jízdě někde chytnul dvě skoby do PP kola a aby toho nebylo dost tak jsem ještě rozseknul gumu na vnitřní straně. Kolo je na odpis. Takže zítra jdu objednat novou sadu. Mám v merku Pirelli P Zero Nero. Máte někdo lepší volbu?
Mám za sebou roční prohlídku, včetně výměny vzduch. filtru, gumiček na stěračích a oleje. Brzdové destičky jako nové, dokonce se tomu v servisu divili. Co se týče závad, tak diagnostika ohlásila slabé dobíjení, po vymazání paměti ok. Taky dostanu druhý (hlubší tón) klakson. Z ničeho nic přestal fungovat, naštěstí je ještě v záruce. Drobně upravena sbíhavost předních kol. Zítra myju a voskuju, takže sezóna může přijít.
Už jsem za 30 tis. V pondělí se jde na olej a servis, takže podám další info.
Přidal jsem pár fotek z noční vyjížďky. Chystám se na olej atd. Najíždím 30 tis. km.
Tak přezuto, umyto, navoskováno a dokonce vyfoceno. Včera jsem byl ve Zlíně s průměrem 4,5 litru, takže paráda. Jen kdyby se tolik neprášilo...
Jak jsem slíbil, přidal jsem pár fotek na zimáčích a interiéru. Za tři dny přezouvám.
Mám za sebou 25000 km, auto je zajeté. Teď už jen čekám na přezutí, mytí a voskování.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1.9 TDI PD
- Re: podvozek 24.10.2019 20:47 Hitachi
- Re: RS 24.10.2019 20:45 Hitachi
- podvozek 17.10.2019 18:06 Verny_2013
- RS 17.10.2019 10:42 twistedTSD
- 1 450 000 18.01.2014 16:36 baca42
- Re: super 11.12.2012 07:46 Hitachi
- super 24.11.2012 07:44 umo
- RS 24.11.2012 02:11 zewlak
- Re: Video 13.12.2010 20:07 Hitachi
- Video 08.12.2010 23:50 Sklenk@
- Re: dokonalost 05.11.2010 19:31 Hitachi
- dokonalost 25.10.2010 22:12 Nerez
- Re: Plnění pneumatik 06.04.2010 21:49 Hitachi
- Plnění pneumatik 06.04.2010 21:05 berustina
- Re: Re: Re: Galerie 01.04.2010 08:15 Hitachi
- Re: Re: Galerie 31.03.2010 19:19 stevosk
- Re: Galerie 12.03.2010 10:35 Hitachi
- Galerie 11.03.2010 23:18 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Oprava 08.04.2009 20:37 Hitachi
- Oprava 08.04.2009 19:28 Matt26
- Re: Rád bych upozornil 05.03.2009 19:30 Hitachi
- Rád bych upozornil 05.03.2009 18:36 Special-line
- Re: Re: Re: Re: Re: ESP 28.02.2009 12:21 Hitachi
- Re: Re: Re: Re: ESP 27.02.2009 19:59 Manfred
- Re: Re: Re: ESP 27.02.2009 15:46 Hitachi
- Re: Re: ESP 25.02.2009 16:33 Manfred
- Re: ESP 25.02.2009 13:13 Hitachi
- ESP 19.02.2009 21:18 Manfred
- Re: Re: Re: Zase dotaz 19.11.2008 19:54 Hitachi
- Re: Re: Zase dotaz 18.11.2008 15:22 STi (Modo Team)
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2009) Majitel: McGyver2
Přidáno: 6.7.2009 16410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2011) Majitel: Jirka90
Přidáno: 31.1.2011 15010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.8.2008 1169 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.4.2008 419 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2007) Majitel: Kuriér
Přidáno: 26.1.2008 1799 Majitel 9.88 Uživatelé