Recenze

01qer (muž ) Poslat zprávu
 
5 Majitel

Suzuki Swift Swift GL 1.0 39kw

6.83 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Suzuki Swift, foto 1 Suzuki Swift, foto 2 Suzuki Swift, foto 3 Suzuki Swift, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta Sfišť Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:39 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 1 objem [cm3]: 993 výkon [kW]: 39 kroutící moment [Nm]: 74 zrychlení 0-100 km/h [s]: 20 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Sfiště,jak jsem mu z legrace říkal,jsem sdědil po mém dědovi.Jezdil jsem sním cca rok a půl a najezdil něco přes 10 tisíc KM.
A bylo to jako jezdit s krabicí na kolech.

Auto kupoval děda jako nové za nějakých 220 000Kč.Byl to zakládní model s
litrovým motorem bez serva,elektrických oken,centralního zamykání,airbagu.
S příplatkové výbavy tam bylo pouze tažné zařízení.
Když jsem ho začal užívat mělo na počitadle kilometrů nějakých 28 000 za zhruba 10 let používání.Za tu dobu se na autě měnil jenom olej a možná vzduchový filtr,to ale nevím jistě.

Při prvním usednutí za volant mě hned překvapil zvuk malého tříválcového motoru,který tak pěkně bručel.Bohužel také vibrace od motoru přenášející se do interiéru.Skoro jako u starých dieslů.
A tady začíná výčet mých negativních pocitů z vozu.
Interiér byl tvořen výhradně z tvrdých,vrzajících plastů.Výplně dveří byly,jak říkal můj kamarád,řidič náklaďáků,jako v jeho Tatře 815.Při jízdě za deště nebo v zimě se až neuvěřitelně mlžily okna a odhlučnění interiéru bylo minimální.Sedačky byly takové měkčí,
bohužel bez jakéhokoliv bočního vedení a při delších jízdách hodně nepohodlné a to ani nemluvím o zadních sedačkách,kde bylo sice místo na nohy,nicméně sedět tam bylo jako sedět na dřevěné lavici.Jediné menší plus interiéru bylo to,že na malé auto byl celkem prostorný a nepůsobil klaustrofobicky.
Jízda to je kapitola sama pro sebe.Řízení absolutně bez citu,spojka měkká jako šlapaní do hovna,nepřesné řazení s dlouhými drahami,trojku jsem kolikrát hledat dlouho a brzdy tak slabé, že musíte myslet hodně dopředu.Navíc na malých kolech s úzkými pneumatikami
je auto v zatáčkách nejisté a často nedotáčivé.Absence posilovače řízení mi nevadila ani při parkování,malý lehký motor předek auta nezatěžoval.
Celkem se mi líbil motor.Prťavý tříválcový, litrový motor sice neměl výkonu na rozdávání,dokázal,ale s autem vážícím 900 kilo slušně hýbat a omezovač ho stopnul až v 7000 otáček.Chuť do nich,ale moc neměl a tak dával 0-100 za skoro 20s.Nicméně 0-60 na první dva kvalty
to bylo něco jiného.Auto je prostě ideální do města na odpálení z křižovatky.Nebo pro důchodce kterým se nákup z obchodu tak akorát vleze do malého kufru s vysokou nakládací hranou.
Plně naložené,nebo s vozíkem ztrácí dech.To je vina toho malého motoru.S větší 1.3kou a nějakou
výbavou to bude určitě jiné svezení,s tím ale zkušenosti nemám.
Nikdy mě, ale nikde nenechalo a bez problému zvládlo i delší trasy(posádka bohužel ne)
Nakonec se Sfišť prodal jednomu staršímu pánovi a za 12 let měl najeto pouze 39 000

Silné stránky

Motor (sice nemá výkon,má ale charakter a zajímavý zvuk)
Spotřeba (když se snažíte 4,5l normálně kolem 6ti a to potěší)

Slabé stránky

Jízdní vlastnosti
Brzdy
Zpracování interiéru
Motor (s plně naloženým autem se trápí)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Pouze pravidelné výměny oleje a filtrů plus zrezivělý výfuk.
Dvakrát se mi stalo že se rozsvítila kontrolka motoru a motor se hodil do nouzového režimu,po odpojení a připojení baterie se ale chyba smazala a vše zase bylo OK

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Žádné auto sem zdědil

 


Přidat názorDiskuse: Suzuki Swift Swift GL 1.0 39kw

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Suzuki Swift



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
5
prostornost
6
jízdní vlastnosti
3
jízdní komfort
4
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
4
spotřeba
9
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
4
brzdy
3
zavazadlový prostor
3





Blesk.cz

Nové oddělení ve VFN v Praze: V kardiologickém centru budou léčit vrcholové sportovce i nadšené amatéry

Nové oddělení ve VFN v Praze: V kardiologickém…

Ani sportovcům, kteří dbají na své zdraví, se nevyhýbají onemocnění nebo dokonce náhlé srdeční zástavy.…

Ostrov Kos jinak: Prázdné pláže, testy zdarma a nevšední zážitky!

Ostrov Kos jinak: Prázdné pláže, testy zdarma a…

Země pod Olympem se otevřela turistům. Je prázdná, tichá a než se turismus znovu rozjede, nabízí nevšední…

 

iSport.cz

Procházka je zpátky v Praze: Splněná mise. Rozbil si skleničku o hlavu

Procházka je zpátky v Praze: Splněná mise. Rozbil si…

Že je Jiří Procházka skvělým bojovníkem už ví po premiéře v UFC celý svět. Na tiskové konferenci navíc dokázal,…

Júsuf i velké jméno. Liberec před poháry loví posily ze Slavie i Sparty

Júsuf i velké jméno. Liberec před poháry loví posily…

Podzim věštil průšvih, na jaře ovšem Slovan vyletěl do nebes. V lize proskočil do skupiny o titul, prodral se do…

 

Reflex.cz

Kouzla a čáry české politiky aneb 10 vlastností Andreje Babiše podle hvězd

Kouzla a čáry české politiky aneb 10 vlastností…

V nedávném videovzkazu Čau, lidi! prohlásil Andrej Babiš: „Byl slunovrat, Matka Země a Otec Slunce nám vzkázali,…

Öresund: Průliv mezi Dánskem a Švédskem býval poutním místem renesančních učenců

Öresund: Průliv mezi Dánskem a Švédskem býval…

Průliv Öresund, dnes nejjižnější švédský kraj Skne, byl (podobně jako sousední Blekinge a Halland) původně…